17 juni 2018 om 00:00
iBOOD

Philips HX9192/01 FlexCare Platinum Sonicare Tandenborstel met App

Philips HX9192/01 Sonicare Tandenborstel

Analyseer je gebit in de gratis app voor iOS en Android en verbeter je poetsgedrag.

Specificaties

Merk: Philips 
Type: HX9192/01 Sonicare FlexCare Platinum Connected Tandenborstel 
Garantie: 2 jaar 

• 3D mondkaart in de app 
  • Sterke Li-ion accu (2 weken) 
  • 3 poetsstanden 

Poetsstanden

• Clean: Buitengewoon schoon, elke dag
  • White: Verwijdert oppervlaktevlekken
  • Deep Clean: Voor een verkwikkend grondige reiniging
  • 3 intensiteitsniveaus: Laag, Medium, Hoog

Connectiviteit

• Draadloze Bluetooth®-technologie: Verbonden tandenpoetsapp

Compatibiliteit

• Compatibiliteit met Android: Android-telefoons, Tablets met Bluetooth 4.0
  • Compatibel met iOS: iPad 3e generatie of hoger, iPhone 4S of hoger, met iOS7-besturingssysteem

Reinigingsprestaties

• Snelheid: Tot 62.000 poetsbewegingen/min
  • Performance: Verwijdert tot wel 10 keer meer tandplak*
  • Gezondheidsvoordelen: Verbetert gezondheid van tandvlees in slechts twee weken
  • Wittere tanden: Helpt verkleuringen op natuurlijke wijze te verwijderen
  • Timer: BrushPacer en Smartimer
  • Poetsdruksensor: Laat het handvat trillen om de gebruiker te waarschuwen

Gebruiksgemak

• Systeem voor opzetborstel: Gemakkelijk opklikbare opzetborstels
  • Batterij-indicator: Het lampje geeft de batterijstatus aan
  • Handvat: Slank, ergonomisch design
  • Display: Verlicht display

Technische specificaties

• Batterij: Oplaadbaar
  • Batterijtype: Lithium-ion
  • Gebruikstijd (van volledig opgeladen tot leeg): Tot 2 weken

Vermogen

• Voltage: 110 - 220 V

Meegeleverde artikelen

• Handvatten: 1 FlexCare Platinum Connected
  • Opzetborstels: 1 AdaptiveClean, 1 InterCarestandaardborstel
  • Docking station: 1
  • Reisetui: 1
17 juni 2018 om 04:44
Thompe Gebruiker

Hallo,

Mijn huidige Philips Sonycare is (ook gekocht op Ibood een 4 à 5 jaar terug) is stuk en ik ben op zoek naar een vervanger.
Met welk type stekker wordt dit geleverd?  Een gewone voor België of moet er met een verloopstekker gewerkt worden.

Ik had de Oral-B 9000N op het oog of nu deze aanbieding… Iemand een “onbevooroordeeld” advies?

Ik heb geen ervaring met Oral-B.
Ik was tevreden van mijn Philips maar vind wel dat ze met een levensduur van 4,5 jaar te kort schieten.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 08:48
lmijnen Gebruiker

Ik heb letterlijk heel wat sonicares versleten. Ik vind de levensduur erg tegen vallen. Vooral voor een redelijk dure borstel, wat het is. De accu duur van de sonicares zijn waanzinnig vergeleken met Braun.

Ik gebruik nu 3 jaar een Braun. Poetst ook prima en still going strong. Accu is echter veel minder dan de sonicares. Je moet hem veel vaker opladen en op vakantie moet je je lader niet vergeten (of met een handborstel aan de bak)

Beantwoorden

17 juni 2018 om 12:03
ArnoJeroen Gebruiker

IN wat voor zin versleten dan?

Beantwoorden

17 juni 2018 om 14:37
Moderator Paul Moderator

Accuduur is ook afhankelijk van de gebruikte “oplaadmethode” en batterij-type. Voor een NiMH accu (oral-B) geldt dat de accuduur beter op peil blijft als je wacht tot de accu (bijna) leeg is en dan weer vol laadt. Bij een Li-ion accu (Sonicare) is het geen probleem om de tandenborstel na elke poetsbeurt weer op de lader te zetten.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 07:46
Nietjesmachine Gebruiker

Oscillerend-roterend kopje (zo’n rond ding, klassieke elektrische borstel) is bewezen prima tov manueel, sonische borstels: voorlopig is de conclusie nog onzeker (statistisch niet significant). Bron: Cochrane  systematische review uit 2014. Wil je op zeker spelen, hou je het voorlopig nog bij een ander model dan deze sonische. Philips of Oral B: allebei topmerken, maakt niet uit.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 08:37
nickvanrijswijk Gebruiker

Kan het product ook gebruikt woren zonder dat het bluetooth uitzend? Ik hoef niet altijd met bluetooth te poetsen, daarnaast trekt het ook de batterij leeg.. dus: staat bluetooth altijd aan en heb je geen keus? Of  kan je het ook uit laten?

Gr Nick

Beantwoorden

17 juni 2018 om 13:07
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Nick,

Je kunt hem ook gebruiken zonder  de bluetooth functie. De bluetooth hoeft dus niet ingeschakeld te worden.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 08:40
JACvanderLinden Gebruiker

Ik gebruik de Philips Sonicare en de Braun Oral-B door elkaar heen. Dat geeft de beste ‘pakkans’ voor tandsteen.

In de Consumentengids komen beide systemen erg goed vanaf. Hoe het komt dat de Consumentengids dan wel verschillen constateert per model Philips of Braun is niet duidelijk, Philips gebruikt voor alle modellen dezelfde techniek, wel met verschillen in bewegingsfrequentie, en voor Braun geldt hetzelfde verhaal.

De batterijduur van de Philips is spectaculair. Langer dan twee weken. Bij de Braun moet de lader mee op een reis van tegen een week.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 10:21
stefh Gebruiker

2x poetsen met sonicare en ik was verkocht zo een 4 jaar geleden. Daarvoor gebruikte ik de braun oral b roterende borstel incl monddouche. Voor mij alleen nog maar sonicare. En de levensduur? Tsja na ongeveer 3 jaar was hij klaar. Dan heb ik hem wel tweemaal dagelijks een dubbele shift laten draaien. Batterijduur was na 3 jaar nog steeds bizar lang. In mijn beleving laad ik 1x per maand.

Ik verwacht niet van een mechanisch product van 100 euro dat ik 3 jaar lang gebruik zoals hierboven beschreven dat het langer meegaat. Als ik 100 euro deel door de uitkomst van 3x 365 dagen x 4 poetsbeurtenl. Dan is de prijs per poetsbeurt nihil. Ok je moet er nog elke 2-3 maanden een nieuw borsteltje bijtellen. Het heeft me de nodige tandartskosten bespaard.

Vergeet ook niet dat we het doodnormaal vinden dat bepaalde mechaniek regulier onderhoud krijgt, maar van een tandenborsteltje dat dagelijks meerdere malen gebruikt wordt, zijn we dan teleurgesteld als het na 2-3 jaar de geest geeft.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 13:41
RiGHT Gebruiker

Ik heb nu een sonicare na jaren braun/oral-b gehad te hebben.

Sonicare >>>> braun zooi.

Ik ben echter aan nieuwe borstels toe voor de sonicare, iemand een idee waar ik de originele relatief goedkoop kan kopen?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.