20 juni 2018 om 00:00
iBOOD

Apple 15.4" MacBook Pro 2016 | i7 | 256 GB SSD | Touchbar

Apple 15.4" MacBook Pro 2016 Sneller, krachtiger, mooier: dit is de MacBook Pro met Touch Bar. En wát voor MacBook Pro.

Specificaties

Merk: Apple Type: MacBook Pro 2016 (15.4", 256 GB) (Late 2016) Garantie: 2 jaar
  • Met Apple Touch Bar
  • 16 GB RAM, 256 GB SSD
  • Radeon Pro 450 (2 GB)

Display
  • Type: Retina
  • Grootte: 15.4 inch
  • Resolutie: 2880 x 1800
  • Beeldverhouding: 16:9
  • Led-backlight: ja
  • Touchscreen: nee
Prestaties
  • Besturingssysteem: OS X 10.12 Sierra
  • Werkgeheugen: 16 GB LPDDR3 (2133 MHz)
  • Processor: Intel Core i7 (2.6 GHz, max. 3.5 GHz)
  • Grafische kaart: Intel Radeon Pro 450 ( 2 GB DDR5)
  • Opslag: 256 GB SSD
Connectiviteit
  • Aansluitingen: 4x Thunderbolt, hoofdtelefoon
  • Wifi: ja, 802.11ac
  • Optische drive: nee
Uitvoering
  • Touchpad: Ja, met Force Touch
  • Luidspreker: Stereo
  • Geïntegreerde microfoon: ja
  • Type toetsenbord: UK-QWERTY
  • Geïntegreerde webcam: ja
Voeding
  • Soort batterij: Lithium-polymer
  • Levensduur batterij: Tot 10 uur
  • Standby tijd: Tot 30 dagen
  • Vermogen netadapter: 87 W
Fysieke eigenschappen
  • Kleur: Space Grey
  • Behuizing: Aluminium
  • Afmetingen: 34.9 x 1.55 x 24.1 cm
  • Gewicht: 1.83 kg
Let op: Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.
20 juni 2018 om 00:05
joesoef Gebruiker

Cool. Zat ik net op te wachten…

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:05
MitchV Gebruiker

Eindelijk een 15” pro alleen zoek ik het 2017 model, liefst 512 Gb uitvoering.

Sla deze even over

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:17
Moderator Niek Moderator

Hallo MitchV,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt dat model ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier :-)

Beantwoorden

20 juni 2018 om 08:00
Koidream Gebruiker

En volgende keer wil je waarschijnlijk een witte.

Zo vermoeiend, steeds diezelfde commentaren.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 09:01
roedie72 Gebruiker

Stop met zoeken, ga naar de mediamarkt en tik lekker 3000 euro af……

Beantwoorden

20 juni 2018 om 09:53
Extranion Gebruiker

ben het met je eens 256 gb is echt te weinig voor pro gebruiker

Beantwoorden

20 juni 2018 om 11:07
A.J.W. Gebruiker

Inkopers tippen gaat gewoon via het forum? Ik wil graag de iMac 27″ 5k met een SSD (in plaats van een fusion, zoals in een vorige aanbieding).

Beantwoorden

20 juni 2018 om 11:15
Moderator Bas iBOOD Moderator

Inkopers tippen kan via dit (klik hier) forum. :-)

Beantwoorden

20 juni 2018 om 14:38
Damien001 Gebruiker

Nee hoor :-)

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:10
gio_vanni Gebruiker

Hadden deze modellen geen problemen met de processor/moederbord?

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:16
Moderator Niek Moderator

Hallo gio_vanni,

Ik heb even wat rond gezocht, maar kan dit niet terugvinden.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:25
cardwizard Gebruiker

Klopt geen bekende problemen daar mee… echter het toetsenbord is wel een dingetje, bij het 2017 model is dat stukken beter

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:44
whr63 Gebruiker

Bij problemen kun je ermee terug naar Apple, maar daar zit je ook niet echt op te wachten.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:53
Moderator Tom Moderator

Dag Whr63

je kan er inderdaad mee naar Apple.
Echter kan je iBOOD ook inschakelen als tussenpartij en proberen wij het op te lossen.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

20 juni 2018 om 09:30
gio_vanni Gebruiker

‘De Mac raakt in het slop’, klagen nu ook ontwikkelaars https://www.onemorething.nl/2018/06/ontwikkelaars-mac-in-het-slop/

Bij deze zijn het idd de toetsenborden

Beantwoorden

20 juni 2018 om 00:55
SteveApple Gebruiker

Ja als er een harde kruimel of iets hards onder een toets komt doet die toets niet meer mee ( heel logisch maar dit toetsenbord is er dus heel gevoelig voor)…. , er is een rechtszaak in de VS want het is best bij veel mensen het geval en misschien komt er een terugroepactie, dan krijgt iedereen misschien het 2e generatie keyboard wat wel al op de 2017 versie zit maar nog logischer is dat er dan een 3e generatie keyboard komt want ook het 2e gen keyboard is niet perfect en kent nog hetzelfde probleem maar in mindere maten (Maar dit is speculeren) ik heb zelf het 2017 model 15 inch 3,1 GHz zilver nu 2/3 weken met een keyboard cover er op tegen stof en kruimels en heb geen problemen… toch wel een geweldig en prachtig apparaat. Beeldscherm en geluid zijn ongelofelijk. Intern ook een beest. Touchbar ff wennen. En USB-C ook ff wennen maar als je niet veel externe dingen aansluit zoals ik helemaal geen last van….. als alternatief kan je de 15 inch uit 2015 nieuw halen, die is nu best gewild omdat we weten dat die goed zijn gebouwd en ze hebben nog alle USB en HDMI ingangen enzo. En bij de nieuwe moet ook nog blijken Hoelang ze meegaan.. ik heb goede hoop.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 01:00
SteveApple Gebruiker

Voor de oude 15 inch betaal je trouwens meer dan voor deze afgeprijsde nieuwe 15 inch dus de keus lijkt mij makkelijk. Ik heb mijn 2017 15 inch ook voor 1950 gekocht bij coolblue (gerepareerd 2e kans product) daarom ben ik niet voor die oude gegaan, die was duurder zwakker en ouder.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 01:10
SteveApple Gebruiker

Of toch niet…… ????????????Succes met de keus ik heb zelf twee weken getwijfeld tussen de oude en de nieuwe MBP

Beantwoorden

20 juni 2018 om 06:18
Andre Janssen Gebruiker

Betreft dit nu een keer geen versie uit America of Engeland met een bijgeleverde stekker voor Nederland ? Op de foto lijkt het de zilveren uitvoering, maar de omschrijving zegt space-grey,

Ik heb zelf deze laptop en inderdaad heeft mijn toetsenbord bij 2 toetsen (de spatiebalk en een letter) voor wat kleine problemen gezorgd. Die werkten gewoon niet lekker. Net of er zoals al beschreven is of er iets onder de toets zit, of in mijn geval zat. Toetsenbord is goed shoongeblazen met lucht en daarna geen problemen meer gehad.

De laptop (Een 17″ macbook pro van 7 jaar oud) begint wat kuren te vertonen (beeld wordt soms spontaan volledig groen of paars, na herstart weer over) en mag na 7 jaar wel eens vervangen worden, dit is dan echt wel een mooie aanbieding. Mocht deze inderdaad space-grey zijn, gaat dat nog wel een “dingetje” worden, want die vind ik veel mooier, dus neem ik de nieuwe en zij mijn oude (nou, ja oud, 9 maanden) of geef ik haar de nieuwe (die ze ook veel liever zou hebben, en mevrouw heeft een eigen willetje).

Misschien een domme vraag, maar qwerty-uk is toch gewoon “ons” standaard qwery toetsenbord ?

Beantwoorden

20 juni 2018 om 07:33
Globetrotter1 Gebruiker

Nee qwerty-uk is niet onze standaard, hier is de qwerty- vs standaard.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 09:09

Dit betreft een MacBook uit de UK in de kleur space grey. Hij heeft daarom een QWERTY-UK toetsenbord en een UK-stekker. We leveren uiteraard een EU-adapter mee.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 12:25
rein2007 Gebruiker

Probeer online een beetje zoeken naar een UK querty. Maar is het zelfde als een US querty met een platte Enter?

Beantwoorden

20 juni 2018 om 13:06
rein2007 Gebruiker

Volgens mij is UK-qwerty niet het zelfde als US-qwerty. Op de website van apple kan je kiezen tussen toetsenbord internationaal of US. Dus volgens mij is uk qwerty het internationale toetsenbord dus zonder platte enter helaas. Ik zou dit wel graag wille weten van ibood of dat ook zo is.

zie ook de apple website van het toetsenbord:

https://www.apple.com/uk/shop/product/MLA22Z/A/magic-keyboard-international-english

Beantwoorden

20 juni 2018 om 13:09
Moderator Dees Moderator

Hallo Rein2007,

Hier een duidelijke link naar de verschillen van de US en UK Qwerty toetsenborden van Apple
https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-a-British-and-an-American-Apple-computer-keyboard

Groetjes,

Dees

Beantwoorden

20 juni 2018 om 15:38
swirlman Gebruiker
20 juni 2018 om 06:39
CrystalClear Gebruiker

Let a.u.b. op voordat je hem koopt,

Een “”"Type toetsenbord: UK-QWERTY”"” is niet hetzelfde als een toetsenbord wat je in nederland gewend bent. Voor 2000 euro vind ik wel dat dit duidelijker aangegeven moet worden.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 08:37
Joshuaphilippo Gebruiker

Wat is er anders aan dan? Ik zie online dat het # boven de 3 is vervangen voor een £, maar dat als hij op NL wordt ingesteld, hij wel gewoon een # geeft. Mis ik nog iets?

Beantwoorden

20 juni 2018 om 08:44
Joertjeuhn Gebruiker

Vooral voor Belgen is dat aanpassen, want hier hebben we Azerty.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 09:19
extrabold Gebruiker

Deze deal is wel aardig maar ik zou niemand de macbook pro  2016 aanraden. Ik heb veel gedoe met het toetsenbord, een desingfout in het zogenoemde butterfly-veersysteem van de toetsjes. Helaas geeft Apple nog niet thuis en probeert je af te schepen met een busje perslucht. Toetsenbord vervangen is een kostbare aangelegenheid ca. 700 euro. Hoop stellig dat de lopende rechtszaken hierover een terugroepactie kunnen afdwingen.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 23:45
SjonnieK Gebruiker

Wat een bullshit, apple vervangt direct je toetsenbord als je dit probleem hebt…

Beantwoorden

20 juni 2018 om 09:36
Lank Gebruiker

Ik als Apple leek heb een paar vragen..:

Kan ik mijn huidige printer met USB aansluiting aansluiten.. hoe kan ik certificaten (cd rom) installeren?

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:20
Shog Gebruiker

Printer Kun je aansluiten met een USB-C naar USB-A adapter. En Euh een CD? Alle drivers/software is tegenwoordig te downloaden. Meeste nieuwe Windhoos laptop hebben ook geen CD drive meer.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:33
Moderator Jasper Moderator

Dag Lank,

Zoals Shog al aangeeft zal je voor je printer een adapter moeten gebruiken. Voor je cd roms zal je een externe dvd brander moeten gebruiken.

Groetjes,

Jasper

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:10
Aj n Gebruiker

Kan ik hiermee ook een mail sturen?

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:30
Moderator Jasper Moderator

Dag Aj n,

Uiteraard kan u hiermee ook een mail sturen!

Groetjes,

Jasper

Beantwoorden

20 juni 2018 om 17:51
RDDR Gebruiker

Als deze vraag daadwerkelijk serieus is, kan ik je van harte aanaraden om naar een goedkopere laptop te kijken (zoals de Lenovo die hier gisteren of eergisteren voorbij kwam). Op Ibood komen regelmatig laptops langs van prima kwaliteit die 500 Euro of minder kosten en meer dan afdoende zijn voor mail / word / excel / internet / youtube / basis photoshop. Zonde van je geld.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:37
MaddyvanM Gebruiker

Volgens mij zijn er issues geweest met de Touchpad

op veel plaatsen te lezen, zoek in google
https://discussions.apple.com/thread/5278190

Beantwoorden

20 juni 2018 om 16:02
semmekev Gebruiker

De link verwijst naar een forum hierover uit 2013. Toen bestond dit model nog niet. Controleer graag de feiten voordat je iets dergelijks post.

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:47
speldenknop Gebruiker

@ibood ik wil een bestelling plaatsen maar de verjaardagscode voor gratis verzending werkt niet..? Zou nog een paar dagen geldig moeten zijn..

Beantwoorden

20 juni 2018 om 10:50

Dat is vervelend, speldenknop! Zou je de ontvangen mail, met daarin de code, willen doorsturen naar webcare@ibood.nl met daarbij een korte uitleg van het probleem? Dan pakken mijn collega’s dit graag verder voor je op!

Beantwoorden

20 juni 2018 om 19:15
speldenknop Gebruiker

Hi Bas, vanmorgen na jouw bericht gelijk een mailtje verzonden.. maar nog geen reactie gehad helaas.. ben bang dat het bestellen van de newsletter only deal em niet meer gaat worden vandaag :(

Beantwoorden

20 juni 2018 om 15:36
Moderator Berlinda Moderator

Hoi,

Hierbij een afbeelding van de toetsenbord indeling:

Groetjes,

Berlinda

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.