25 juni 2018 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba 691 Stofzuiger met Wifi

Product expert aanwezig

Roomba 691 Stofzuiger

De iRobot Roomba 691 Stofzuiger heeft alle kinderziekten die robotstofzuigers in hun beginperiode konden hebben, overwonnen.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 691 Stofzuiger
Garantie: 2 jaar

• Excellent in hoeken en randen
  • Bedienbaar op afstand (Wifi)
  • Extreem simpele bediening

Product
Robotafmetingen: 33,5 x 9,3 cm
Robotgewicht: 3,56 kg
Oplaadduur: 3 uur
Accuduur: 60 minuten*
Type accu: Lithium-ion
Filtertype: AeroVac
Inhoud opvangbak: 0,6 L
Max. drempelhoogte: 2 cm

Inhoud verpakking
iRobot® Roomba® 691
Home Base® laadstation
Netvoeding
1 Dual Mode Virtual Wall® (2 AA-batterijen bijgesloten)
1 Extra filter
1 platte borstelreiniger
Gebruikershandleiding en documentatie

* Getest op harde vloeren in het Home-testlab van iRobot.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

25 juni 2018 om 00:45
lennartjanssens Gebruiker

Is deze robot een perfecte vervanging van een klassieke stofzuiger?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 00:55
Moderator Tom Moderator

Dag LennartJanssens

dat is natuurlijk een discussie die men vaak heeft.
Zelf heb ik ook een robotstofzuiger thuis en ben ik daar enorm blij mee.
Je kan hem aanzetten via de app en/of een schema instellen. Laat hem even rondrijden in je woonkamer terwijl je werken bent bijvoorbeeld ;)!

Wij laten onze robotstofzuiger elke dag rondrijden en we zien echt wel het verschil. Zeker in verband met de hondenharen! Toch gaan de meeste mensen bij een grondige kuisbeurt ook nog eens de klassieke stofzuiger gebruiken en dat snap ik wel. Het is vlugger, je komt overal in de ruimte , de hoeken zullen iets vlotter gaan en waarschijnlijk ook wel grondiger.

Je gaat meer dan waarschijnlijk wel de klassieke stofzuiger nog eens moeten uithalen in de ruimtes dat hij rondrijdt. Maar zeker niet meer zo vaak!

Misschien dat andere iBOOD’ers hier een andere mening over hebben! Dus blijf zeker even het forum volgen.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

25 juni 2018 om 01:54
Jaime Gebruiker

Ik heb geen robot stofzuiger, maar wie weet komt deze er nog een keer. Niet ter vervanging, wel voor het gemak.

Het voordeel van een robot stofzuiger, je bent minder tijd kwijt aan stofzuigen, het vervangt het nog niet.

Het nadeel, vooral hoeken en plaatsen waar zo’n robot stofzuiger niet zelfstandig bij kan komen.

Ik denk dat je het als een aanvulling moet zien, vooral als je harige beesten in huis hebt die veel haar verliezen, echter doen ze dat ook op de bank waar de robot stofzuiger niet bij kan. Om een robot stofzuiger zo ideaal mogelijk te gebruiken is dat al je meubels op pootjes staan, dan kan deze makkelijker ook onder banken en kasten komen waar ook stof terecht komt, zeker bij harige beesten. De hogere delen zoals een bank of stoel of op een kast en dergelijke kan alleen met een drone-stofzuiger gekomen worden, die heb ik nog niet gezien, maar dan nog, niet alle plekken zijn zelfstandig bereikbaar tenzij je een hulp in de huishouding robot hebt die ook kan tillen.

Zelf stofzuigen zal minder hoeven, echter zijn niet alle hoeken te bereiken tenzij je huisinrichting er op aangepast is.

Ik denk dat het voor mensen die hulp in de huishouding hebben mogelijk een uitkomst zal zijn, dan kan de huishoudelijke hulp meer tijd aan andere taken in het huis uitvoeren.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:30
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Een iRobot Roomba 691 maakt de vloer vergelijkbaar schoon als een stofzuiger en komt gegarandeerd overal, ook in de hoeken, daar waar hij komen kan en dat volledig automatisch, u hoeft het niet zelf te doen. Uiteraard zijn er plekken waar de iRobot Roomba niet bij kan zoals de kussens van de bank, de treden van de trap en langs het planfond wanneer u spinnenwebben wilt verwijderen. Wanneer u een iRobot Roomba aanschaft zult u zeer zeker minder zelf hoeven gaan stofzuigen en zult u de traditionele stofzuiger veel minder vaak gaan gebruiken.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:31
PegasuZ1979 Gebruiker

Hoi Moderator Tom,

welke hond hebben jullie? Zo kan ik een idee vormen over de lengte van de hondenharen.

Moeten jullie de borsteltjes vaak reinigen?

Mvg,
Jeroen

Edited by: Tom

Dag Pegaszus. Mijn excuses voor het late antwoord.
We hebben een chow chow dus dat kan tellen ;)! De borstel maken we schoon met zo een bepaald attribuut wat er bij zit. Om de twee weken ongeveer. Soms om de week :)

Beantwoorden

25 juni 2018 om 16:13
debruynmyriam Gebruiker

Is  de roomba  uit verkocht?  ik kan er geen bestellen !

Beantwoorden

25 juni 2018 om 16:17
Moderator Bas iBOOD Moderator

De Roomba is (nog) niet uitverkocht. Wat gaat er precies bij het bestellen?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 19:36
Moderator Tom Moderator

GDag Pegaszus. Mijn excuses voor het late antwoord.

We hebben een chow chow dus dat kan tellen ;)! De borstel maken we schoon met zo een bepaald attribuut wat er bij zit. Om de twee weken ongeveer. Soms om de week :)

Beantwoorden

25 juni 2018 om 06:53
nobnob Gebruiker

Wij hebben onlangs via iBOOD een andere vergelijkbare (en goedkopere) robot stofzuiger aangeschaft voor onze dochter 1 en voor ons zelf. Zij heeft 2 katten en een flinke woonkamer/keuken met laminaatvloer en zij is lyrisch over het gemak en hoe schoon het wordt. Toen wij zagen hoeveel de robot stofzuiger ook in ons huis nog van de vloer kreeg waren wij verbaasd en enthousiast. Vooral op plekken waar het lastig stofzuigen is, onder het bed, de bank, de tafel maar ook de randen en hoeken. Je houdt je huis gewoon nog beter schoon omdat je de stofzuiger aan het werk zet en ondertussen zelf andere dingen kunt doen. Onze ervaring is dat we in de buurt blijven omdat hij wel kan blijven hangen halverwege een drempel of draden. Onze dochter zet hem echter aan ook als zij niet thuis is en dat werkt perfect. Dit gaat wel over een concurrent en de reviews waren ook lovend. Conclusie: erg handig als extra of als je even geen zin hebt maar ook onder lastig bereikbare plaatsen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 07:00
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen dat jouw robotstofzuiger bevalt Nobnob! Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je mening te delen :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

25 juni 2018 om 07:13
kevinthe8 Gebruiker

Hoe is deze in vergelijking met de eufy robovac 11? Deze hadden wij namelijk eerder maar ging kapot en ibood had gewn vervangend product. Daar wij absoluut de toegevoegde waarde hebben gemerkt van een robotstofzuiger willen wij er weer één. Alleen moet hij zijn werk wel goed doen, en dat deed de robovac 11 wel.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:26
killahstyle Gebruiker

Ik heb een aantal weken geleden de roomba 605 besteld via de site van een concurrent en deze is fantastisch! Enig nadeel: Je kunt hem niet voorprogrammeren. De roomba 691 kan dit wel, dus naar mijn idee is deze aanbieding top! Ik heb toen ook de Robovac 11 overwogen.

Nadelen Robovac

- Willekeurig patroon ipv systematisch
- Hoger energieverbruik / Langere laadtijd / kwaliteit accu lager
- Meer geluid bij stofzuigen (65db vs 58db)
- Kan geen drempeltjes /verhogingen nemen (bijvoorbeeld het tapijt op)

Voordelen Robovac:
- Kleine 2 cm minder hoog, waardoor hij misschien net onder je bank kan stofzuigen?
- Prijs is aantrekkelijker
- Heeft een anti allergie filter ipv een microfilter
- Heeft aan 2 kanten borstels, waardoor hij het vuil net wat sneller meepakt. Roomba is langzamer, maar grondiger.

Sinds ik mijn Roomba heb (2 weken nu) heb ik nog niet 1 keer hoeven stofzuigen. Ik heb laminaat en het werkt als een treintje!

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:00

iRobot is, met afstand, de absolute wereldwijde marktleider als het gaat over robotstofzuigers en zijn de grondleggers van deze innovatieve categorie. De iRobot Roomba 691 doet zijn werk grondig en zal u verwachtingen overtreffen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:03
Diablo70 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

23 juli 2018 om 12:19
kevinthe8 Gebruiker

Ik wil hier nog even op terugkeren. Deze iRobot valt me zwaar tegen. Met name het geluid wat hij produceert en hoe hij tegen alles aanbonkt is zeer storend. Hierdoor kunnen we hem s’nachts niet aanzetten, omdat die simpelweg te veel geluid maakt. In tegenstelling tot de Robovac die zijn werk netjes geruisloos deed. Ik zou dit apparaat dan ook zeker niet aanbevelen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 07:24
chaillet Gebruiker

Ruim een jaar geleden ook een irobot Roomba stofzuiger in huis (ander model, de 765) via ibood, en ben er erg gelukkig mee. Nee hij vervangt de stofzuiger niet, maar zoals al eerder opgemerkt maakt hij het een stuk makkelijker. Onze mag iedere nacht aan de slag, en er is niks fijner dan iedere dag een duidelijk schoon tapijt en kruimelvrije vloer in de woonkamer als je binnen loopt

Wij hebben een kat en kinderen en zodoende blijft er altijd van alles liggen, nu hebben wij de stok achter de deur om nog even op te ruimen en zorgt de irobot roomba voor een kruimel en stof vrije vloer. Heerlijk, ik kan eigenlijk al niet meer zonder, en wil zeker niet meer zonder

Ook als de kinderen weer eens een partij zand mee naar binnen hebben genomen, of een broodje verkruimelt hebben pak ik de iroomba er vaak nog even bij om op de plek schoon te maken met de spot functie.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:55

Dank voor uw bijdrage en wens ik u nog veel plezier van uw iRobot robotstofzuiger

Beantwoorden

25 juni 2018 om 07:40
bavodaniels Gebruiker

reinigt deze in een willekeurig patroon of gaat deze systematisch door de kamer?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:15
Shog Gebruiker

Deze heeft geen camera dus ik gok dat deze de bots methode toepast. En dus willekeurig door de kamer gaat.

Wij hebben een robotstofzuiger van de concurrent (Neato Botvac) deze heeft een Lidar en gaat daarmee systematisch door de kamer. Wij zijn echt super tevreden over de Botvac D75. En vooral over de zuigkracht.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:41

De iRobot Roomba 691 maakt gebruik van het unieke iRobot Adapt systeem wat er voor zorgt dat deze Roomba 691 overal komt en de gehele vloer afdekt en dat meerdere keren. In het kort komt het er op neer dat de Roomba 691 67 keer per seconde de ruimte waarin hij aan het werk is detecteert en ondertussen registreert waar hij wel (of niet) geweest is. Tegelijkertijd gaat hij adaptief om met de meubels in de ruimte en beslist op het moment dat hij een obstakel tegenkomt hoe hij er mee om gaat en er langs gaat reinigen, dit is nooit op dezelfde manier want kunnen meubels zich verplaatsen. De Roomba 691 komt gegarandeerd overal waar hij komen kan en maakt op die plekken ook zeer zeker grondig schoon zonder dat u het zelf hoeft te doen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:06
Alfred543 Gebruiker

waarom is dit type niet terug te vinden op de site van irobot?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:49

iRobot maakt meer modellen dan dat ze besluit op haar eigen site aan te bieden.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:29
Sp0ng Gebruiker

Kan ik deze Roomba op meerdere verdiepingen in mijn huis plaatsen en onthoudt hij dan de layouts per verdieping? Hoe werkt dit precies? Ik zou het handig vinden als ik hem ook af en toe boven kan plaatsen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:47

Dit kan. U kunt de iRobot Roomba 691 eenvoudig oppakken en boven neer zetten. De sensoren in de Roomba 691 zullen er voor zorgen dat hij niet van de trap zal vallen. Normaliter gaat de Roomba 691 nadat hij heeft geregistreerd dat hij overal is geweest weer op zoek naar zijn oplaadstation om op te laden zodat hij weer klaar is voor gebruik, mocht u het oplaadstation beneden laten staan dan zal de Roomba 691 het oplaadtation boven niet kunnen vinden en op een goed moment stoppen en zich zelf uit schakelen, u zult de Roomba 691 dan echter wel zelf terug moeten zetten op het laadstation.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:47
vaatwastabletje Gebruiker

Werkt deze met Amazon Alexa? Wat ik online vind lijkt dit wel omdat deze met de app verbonden is enzo.. maar wil het zeker weten.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:36

Ja, de iRobot Roomba 691 is compatibel met Alexa.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:49
ghoti Gebruiker

Beste iRobot expert,

Ik zit al een tijdje te denken over een robot stofzuiger en wil graag een roomba maar ik vroeg mij af wat het verschil is tussen deze 691 en de nieuwere 676? Aangezien de prijzen niet ver van elkaar vandaan liggen gaat het mij om welke beter past bij mij maar ik kan nergens online een duidelijk overzicht zien wat het verschil is tussen deze twee. Alvast bedankt!

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:54

Het verschil zit hem in de accessoires in de doos en is de Roomba 691 “rijker” uitgerust met bijvoorbeeld de virtuele muur en filters. Niet onbelangrijk is de huidige iBood aanbieding met de Roomba 691 die zeer scherp en uitzonderlijk. Ik zou zeggen grijp uw kans.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:19
ghoti Gebruiker

Kan je iets meer informatie geven?
Welke filters zijn er op de 691 die er niet zijn op de 676? 
Is er een verschil in hoogte tussen de twee apparaten?
Is de software van de 676 hetzelfde als die voor de 691? 
Kan je beide van afstand (dus buitenshuis) bedienen?

Dat van die virtuele muur is wel een belangrijke inderdaad.

En zijn er ook dingen die de 676 wel heeft maar de 691 niet?

Wederom alvast bedankt!

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:42

De filters welke in beide modellen worden gebruikt voor het afvangen van stof worden bij de iRobot Roomba 691 nog eens als extra setje ter vervanging van de reeds geïnstalleerde meegeleverd. Beide Roomba modellen zijn middels de app van afstand buitenshuis te bedienen en zijn ze even hoog. Het grootste verschil zit hem in de hele speciale prijs van de iRobot Roomba 691 vandaag en is veel voordeel te behalen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 08:56
kitcarfreak Gebruiker

Beste iRobot expert,

Kan u vertellen of de robot stofzuiger ook roosters herkend of erover kan rijden? Wij hebben namelijk convectoren in de grond met alu roosters erover. Ik vrees dat hij dan vast kan komen te zitten.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:13

Wij hebben de ervaring dat de iRobot Roomba het rooster zal detecteren en er overheen zal rijden maar zoals u zelf al aangeeft met de kans dat hij met een van zijn wielen blijft vast zitten. Zodra de Roomba 691 detecteert dat hij vast zit zal hij zichzelf uitschakelen maar is de consequentie dat hij niet overal zal hebben schoongemaakt. De Roomba 691 wordt geleverd met een z.g. virtuele muur waarmee u kunt voorkomen dat de Roomba 691 op plekken komt waar u niet wilt dat hij komt. U kunt deze virtuele muur voor de convectorput neerzetten waarmee u voorkomt dat hij eroverheen rijdt en mogelijk vast komt te zitten. Deze virtuele muren zijn ook los te koop mocht u meerdere plekken in uw huis hebben waar u niet wilt dat de Roomba 691 komt.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:04
baukevanharskamp Gebruiker

Rijd deze ook een vloerkleed op? Ik heb twee grote kleden in de huiskamer liggen en die wil ik ook schoon hebben ;)

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:19

Beetje lastig op afstand te bepalen maar is de iRobot Roomba 691 is in staat ook over drempels te rijden van ca. 2 cm. hoog en neem ik aan dat hij dan ook op uw vloerkleed zal rijden. De Roomba 691 zal zich automatisch aan de ondergrond aanpassen  en is dus zowel geschikt voor gladde vloeren als vloerkleden.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:08
discovery1974 Gebruiker

Wij heben 2 honden die haren nogal, nu merk ik hier op het forum dat het geen probleem is met hondeharen, maar is dat ook echt zo, niet dat de stofzuiger vast gaat zitten aangezien wij honden hebben die ook flinken stukken haar verliezen?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:23

De iRobot Roomba 691 is zeer geschikt om huisdierhaar op te ruimen en maakt naast dat hij zuigt ook gebruik van twee tegen elkaar indraaiende borstels om de klus grondig te klaren. Mogelijk dat de langere haren in de borstels gaan zitten en u deze iets vaker zal moeten reinigen, hiervoor wordt een handige borstelreiniger met de Roomba 691 meegeleverd.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:08
Tbone23 Gebruiker

@kitcarfreak

Ik heb een Roomba 650, en die komt altijd vast te zitten in de convectorput. Daar hebben we de virtuele muur voor gezet. En dan is het probleem opgelost.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:17
alfred83 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik heb nu al enkele jaren de Roomba 770. Echt superblij mee (vooral met twee katten) het enige nadeel is het geluid. Het lijkt wel of hij steeds meer herrie gaat maken. Nu maakt het niet heel veel uit aangezien hij meestal aan het werk is wanneer ik zelf ook aan het werk ben (programma ingesteld, elke dag om 12 uur), maar ik was benieuwd wat deze qua functionaliteit verschlt van de 770 en of deze wel stil is. Ik kan nu bv geen tv kijken en de stoffzuiger aanzetten mocht ik dat willen, of ik moet de ondertiteling van de TV aanzetten.

Bedankt!

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:29

Mogelijk dat uw Roomba 770 over de jaren iets meer geluid is gaan maken en een nieuwe Roomba 691 zachter is of dat u dat zo ervaart. Belangrijk voor het geluid is natuurlijk de ondergrond waarover de iRobot Roomba rijdt, vloerbedekking zal in regel minder resonantie geven dan een houten vloer welke soms zelfs als een klankkast kan fungeren. Alles bij elkaar maakt een iRobot Roomba veel minder geluid dan een traditionele stofzuiger.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:37
Shog Gebruiker

Lawaai gaat vaak ook gepaard met betere zuigkracht! Een stille robotstofzuiger heeft bijna tot geen zuigkracht. En daarmee naar mijn inziens waardeloos als stofzuiger. De kracht van een robotstofzuiger is natuurlijk dat je weer in een schoon huis terug komt van werk, boodschappen of een dagje weg. Traditionele stofzuigers mogen maximaal 80dB produceren.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:27
carpy Gebruiker

@iRobot Expert

Tot voor kort gebruikte ik nog de eerste generatie robot stofzuiger van Samsung, op zich was die oke..  tot ik via deze website besloot om een Barcelona stoel te kopen..  (stom natuurlijk) :P ;)

Het gaat om deze stoel: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/product-specs/602/1316/barcelona.html
Hoe gaat de Roomba om met deze stoelpoten?  want de samsung die ik nu heb rijd zich op de poten omhoog en rijd zich dan klem. 

hoe ver reikt de virtual wal zich?  en is 1 dan voldoende? (?dual?) of zijn het zenders / ontvangers ?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:33

Vind dit lastig om van afstand te bepalen maar zou de iRobot Roomba hetzelfde kunnen doen. De met de Roomba 691 meegeleverde virtuele muur is echter ook in te stellen als “halo” waarmee hij een virtuele cirkel maakt waarbinnen de Roomba niet komt, wellicht is dit de oplossing voor uw euvel. Deze virtuele muren zijn ook los te verkrijgen mocht u er meer nodig hebben.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:03
carpy Gebruiker

ah! dat klinkt wel interessant! hoelang gaan de batterijen van de virtuele muur mee?

en die cirkel is wel groot genoeg voor de stoelpoten?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:43

De batterijen gaan relatief lang mee maar is e.e.a. natuurlijk afhankelijk van hoe vaak deze wordt ingezet. De “halo” heeft een diameter van 50 centimeter.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:34
D_en_N Gebruiker

Hoi iRobot expert,

Wij zijn op zoek naar een maatje voor ons Truus, een roomba 564. We hebben 2 honden in huis dus het nieuwe maatje moet elke dag rondrijden. De keuzehulp van iRobot raadt ons de 966 aan. Wat is uw mening hierover? Wat is het grootste verschil tussen de 564, 691 en 966?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:47

De Roomba 966 maakt naast het zuigen gebruik van twee tegen elkaar draaiende “extractors” en zullen deze veel minder snel vollopen met huisdierenhaar dan de borstels welke bij uw 564 en 691 worden gebruikt en zult er daarom minder onderhoud mee hebben en u daarmee verder ontlasten.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 09:58
nanninga86 Gebruiker

Ik zit er aan een tijd over na te denken om een roomba aan te schaffen. Misschien is dit nu het moment. Ik zou graag de ene dag de roomba beneden aan het werk zetten en de andere dag de roomba boven aan het werk zetten. Kan dat? En daarnaast ben ik benieuwd of hij door de deurposten heengaat als de deuren open staan. Dus doet hij de hele bovenverdieping inclusief alle kamers?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:47

Zoals hierboven aangegeven kunt u de Roomba ook boven gebruiken echter kan ik niet bepalen hoeveel vierkante meter uw verdieping is. Voor grotere oppervlakten tot ca. 185 vierkante meter zou ik u de Roomba 980 moeten aanraden. Alle Roomba modellen zijn in staat drempels tot een hoogte van ca. 2 centimeters te overbruggen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:08
rickyboys Gebruiker

Hoi iBood,

Kun je een wekelijks programma voorprogrammeren ? Dus bijvoorbeeld elke maandag en elke vrijdag laten zuigen?

Dit kan ik nergens vinden. Enkele goedkopere robots kun je alleen dat die iedere 24h gaat zuigen, wat bij mij overdreven veel is.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:49

De iRobot Roomba 691 is middels de App te programmeren echter hoeft dat niet te betekenen dat dat dan ook elke dag is, u kunt dagen overslaan. Dit kan ook met andere modellen, ook al zijn deze niet via de iRobot app te bedienen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:27
GeeWBee Gebruiker

Hallo iRobot Expert,

Op dit moment heb ik een 8 jaar oude Roomba 563 PET. Deze is aan vervanging toe en de Roomba 691 lijkt me een goede keuze. Werken de virtual walls die ik bij de 563 heb ook bij deze Roomba 691?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:51

Ja die werken ook op de Roomba 691 maar krijgt u er ook een nieuwe bijgeleverd.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:35
TheCasa Gebruiker

Hallo expert. Mijn vorige robot van een ander merk had problemen met de zwarte vloerbedekking in twee ruimtes. Kan deze hier goed mee omgaan? Daarnaast werd de batterijcapaciteit snel minder. Uiteindelijk laadde hij niet meer goed op. Hopelijk is deze wat duurzamer?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:36
TheCasa Gebruiker

Oh ja, en werkt deze ook met Google Home?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:53

Ja ook met Google home.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:50
Shog Gebruiker

*snap*

Hoewel goed bedoeld: Omdat het hier gaat om een ander model van iRobot is de vergelijking mank. Om verwarring te voorkomen heb ik daarom dit filmpje weggehaald.
Voor vragen hierover kun je mailen met ons via community@ibood.com.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:51
Koopjesknalr Gebruiker

Prijsvergelijkingen mogen niet: maar het forum mag wel volgeplakt worden met adviezen van zogenaamd onafhankelijke personen. Of de classic aller sales pitches volgens de moderator: ik heb hem zelf thuis ook!

Beantwoorden

25 juni 2018 om 11:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Koopjesknalr,

Prijsvergelijkingen zijn zeker welkom. Maar enkel als ze gaan om een identiek product met een directe link naar de (goedkopere/duurdere) aanbieding om de vergelijking te bewijzen.

Ons forum is inderdaad bedoeld om de Roomba 691 te bespreken, waarbij iedereen welkom is om zijn/haar bevinden te plaatsen. Ik snap goed dat je twijfelt aan de oprechtheid van de ervaring van een niet-onafhankelijke user als een moderator. Het staat je uiteraard vrij een dergelijke ervaring niet mee te nemen in jouw aankoopbeslissing.

Mocht je verdere vragen hebben, schroom dan niet om even te mailen met ons via community@ibood.com, zodat we hier verder kunnen discussiëren over de Roomba 691.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:53
Ben Benieuwd Gebruiker

Heb laatst de Eufy 11 hier gekocht voor de helft van de prijs van deze. Uitstekend ding die het wint van toonaangevende dure stofzuigers. Uitgebreid getest en vergeleken door onafhankelijke youtubers. En wifi, tja,.. Ik zal er altijd zelf bij in de buurt blijven, want in een grote woning kun je je nogal eens het schompes zoeken als hij ergens in een donker hoekje vast komt te zitten.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 10:57
sldcinnl Gebruiker

Hallo Expert,

Werkt de stofzuiger ook op gietvloer?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 11:29

Ja hoor, de iRobot Roomba 691 werkt op zowel glade vloeren als op vloerbedekking.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 11:10
Beta22 Gebruiker

Het lijkt wel of Shoq bij Neato werkt. Kom ik vaker tegen en reageert op iRobot aanbiedingen

Beantwoorden

25 juni 2018 om 13:24
Shog Gebruiker

Oh nee hoor. Heb mij zelf goed verdiept in de verschillende robots toen ik voor aanschaf ging twee jaar geleden. En naar mijn mening kwam een Neato naar voren als de beste robot voor mijn gebruik. Aangezien de goedkopere modellen de zelfde Lidar navigatie gebruiken als de duurdere modellen. En daarmee eerst de randen doen en daarna zigzaggend het binnenste gedeelte. Wat bij iRobot niet het geval is. De goedkopere modellen gaan vaak meer in een “random” patroon door de kamer.

Maar goed, die filmpjes kun je ook zelf op YouTube opzoeken.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 11:14
djm.diana Gebruiker

Beste expert,

Kan dit apparaat in de staat waarin hij geleverd wordt een aantal ruimten schoonmaken? Ik bedoel dan een huiskamer met normale deur naar een gang en slaapkamers met normale deuren.

Is dit programmeerbaar? Zijn er verschillende programma’s in te stellen die hij bewaard?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 11:34

De iRobot Roomba 691 kan meerdere ruimten achter elkaar schoon maken qua accu capaciteit. Wanneer je vraag echter bedoeld is of dit systematisch van kamer naar kamer is dan zou ik je een Roomba 980 aanraden want kan die tot ca. 185 vierkante meter aan en gaat deze pas naar de volgende ruimte wanneer de voorgaande geheel gedaan is.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 12:03
SerProBV Gebruiker

Hoeveel vierkante meter kan de 691 dan aan?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 12:18

Het aantal vierkante meters is afhankelijk van het verbruik van energie en terug te herleiden naar de ondergrond en de hoeveelheid obstakels in een ruimte. Wanneer de Roomba 691 op een gladde vloer rijdt verbruikt hij minder energie dan wanneer hij over een vloerkleed rijdt omdat hij daar meer weerstand ondervind. De hoeveelheid meubels (obstakels) in een ruimte is ook van invloed op het energieverbruik want hoe meer obstakels hoe meer energie verbruik door de processor. Wij zeggen in regel dat de Roomba 691 75 vierkante meter op een volle acculading aan kan maar kan dat dus ook meer zijn, afhankelijk van genoemde factoren.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 12:25
PeterKrstn Gebruiker

Als ik het goed begrijp, gaat de Roomba niet terug om te laden en vervolgens verder gaat waar het gestopt was?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 12:37
SerProBV Gebruiker

Ik heb een gladde natuursteen vloer met relatief weinig obstakels, dus veel loopruimte… begane grond ca 100 m2.

Als Roombatje na 75 m2 leeg zou zijn gaat meneer dan terug om op te laden en gaat hij daarna weer met het ontbrekende stuk aan de slag?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 14:15

De iRobot Roomba 691 gaat zodra hij registreert dat de ruimte waarin hij werkzaam is compleet is afgedekt en gereinigd terug naar zijn oplaadstation om op te laden zodat hij weer klaar is voor het gebruik. Vervolgens gaat hij de volgende keer dat hij is geprogrammeerd weer aan de gang. Mocht het zo zijn dat u wilt dat de Roomba 691 tussen twee geprogrammeerde tijden nog een keer aan het werk moet dan zou u dat handmatig, of via de app, kunnen activeren of het aantal geprogrammeerde schoonmaak cycli aanpassen.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 14:24
PeterKrstn Gebruiker

De vraag is indien de oppervlakte NIET compleet is afgedekt, gaat de Roomba terug, laadt op en vervolgt het nog niet afgedekte parcour, of is het wachten tot de volgende geprogrammeerde start, en zo ja gaat deze dan verder waar het tijdens de vorige cycli gebleven was of begint de roomba weer van voor af aan?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 16:39

Ja het is zoals u zegt echter zou het in de basis niet nodig moeten zijn wanneer de accu volledig opgeladen zou zijn geweest. iRobot maakt de cyclus af en is daarmee altijd overal geweest in een bepaalde ruimte en is er derhalve geen noodzaak verder te gaan waar hij gebleven was. Wanneer de accu niet volledig opgeladen zou zijn geweest is het inderdaad mogelijk dat de iRobot Roomba 691 terug gaat naar het laadstation om op te laden en zal deze de volgende geprogrammeerde cyclus weer aanvangen maar opnieuw de gehele ruimte gaan doen in de veronderstelling dat deze in de tussentijd weer gebruikt/verontreinigd is.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 16:42

In dat geval zou ik u een iRobot Roomba uit de 900-Serie aanraden die meer vierkante meter aan kan op een volle acculading en vangt deze Roomba weer aan waar hij gebleven is mocht hij weer opgeladen zijn.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 12:43
SerProBV Gebruiker

De 691 wordt dus geleverd met 1 virtuele muur lees ik hierboven. Is dat een los apparaatje of hoe moet ik dat zien? Los te bestellen lees ik.. wat is het typenummer (en eventueel prijs) zodat ik deze snel vind op internet?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 14:19

Klopt, is een apart accessoire met art.nr. 4473043.

Beantwoorden

25 juni 2018 om 13:01
minnetelman Gebruiker

*snap*
Vervelend om te horen dat dit nog niet geheel is afgehandeld. Ik ga mijn collega vragen dit voor je op te pakken en hierover bij je terug te komen.
Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje wel even verwijderd, maar weet dus dat we dit wel voor je op gaan pakken!

Beantwoorden

25 juni 2018 om 13:57
TheCasa Gebruiker

Hallo expert. Een paar nog onbeantwoorde vragen waar ik wel benieuwd naar ben.

- Mijn vorige robot van een ander merk had problemen met zwarte vloerbedekking. Kan deze hier goed mee omgaan?

- Daarnaast werd de batterijcapaciteit snel minder. Uiteindelijk laadde hij niet meer goed op. Hopelijk is deze wat duurzamer? Ook als hij altijd aan de lader blijft?

- Als hij tijdens een sessie opgeladen moet worden, gaat hij dan na het laden verder waar hij was gebleven?

Beantwoorden

25 juni 2018 om 14:29

Het kan zijn dat de iRobot Roomba 691 anders reageert op een zwarte vloerbedekking omdat de sensoren op een zwarte vloerbedekking een afgrond detecteren die er juist voor zorgen dat de Roomba 691 niet van de trap valt. Je zou het eigenlijk proefondervindelijk moeten bekijken want kan dat niet van afstand.

Ik weet niet waarmee u vergelijkt echter is de Roomba 691 uitgerust met een Li-Ion accu die lang mee gaat.

De iRobot Roomba 691 gaat zodra hij registreert dat de ruimte waarin hij werkzaam is compleet is afgedekt en gereinigd terug naar zijn oplaadstation om op te laden zodat hij weer klaar is voor het gebruik. Vervolgens gaat hij de volgende keer dat hij is geprogrammeerd weer aan de gang. Mocht het zo zijn dat u wilt dat de Roomba 691 tussen twee geprogrammeerde tijden nog een keer aan het werk moet dan zou u dat handmatig, of via de app, kunnen activeren of het aantal geprogrammeerde schoonmaak cycli aanpassen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.