29 juni 2018 om 00:00
iBOOD

Lexmark CX417DE Kleuren MFP

Product expert aanwezig

Lexmark CX417DE Kleuren MFP

Met de Lexmark CX417DE kleuren-MFP met netwerkfunctionaliteit haal je betrouwbaarheid, veiligheid en een veelvoud aan opties in huis.

Nu met gratis verzending en 4 jaar aan on-site garantie!

Specificaties

Merk: Lexmark
Type: CX417DE kleuren-MFP
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 4 jaar via Lexmark (na registratie)

• Drukt dubbelzijdig af
  • Print, kopieert en scant
  • 30 pagina's per minuut (kleur én zwart-wit)

Algemeen

• Afdruktechnologie: Color Laser
  • Functionaliteit: Kopiëren in kleur; Faxen in kleur; Afdrukken in kleur; Color Scanning
  • Werkgroepformaat: Kleine tot middelgrote werkgroep
  • Display: Lexmark e-Task 10,9 cm kleuren touchscreen
  • Ondersteunde mediaformaten: A4, Legal, A5, Letter, Executive, Universal, Folio, Oficio, JIS-B5
  • Standaard papierverwerking: Integrated Duplex, Handmatige papierinvoer, 150 vel uitvoerlade, 250 vel papierlade
  • Aansluitmogelijkheden (std.): Gigabit Ethernet (10/100/1000), Front USB 2.0 Specification Hi-Speed Certified port (Type A), USB 2.0 Specification Hi-Speed Certified (Type B)
  • Afmetingen (HxBxD): 470 x 444 x 558 mm
  • Gewicht: 27,4 kg
  • Afmetingen verpakt (HxBxD): 567 x 558 x 594 mm
  • Gewicht verpakt: 31,4 kg

Kopiëren

• Kopieersnelheid tot: zwart: 30 kopieën per minuut (A4); kleur: 30 kopieën per minuut (A4)
  • Kopieersnelheid dubbelzijdig tot: zwart: 15 kantjes per minuut (A4); kleur: 15 kantjes per minuut (A4)
  • Tijd tot de eerste kopie in: zwart: 10,8 seconden; kleur: 11,6 seconden
  • Verkleinen / vergroten: 25 - 400 %

Faxen

• Modemsnelheid: ITU T.30, V.34 Half-Duplex, 33,6 kbps
  • Faxtransmissiesnelheid: < 3 seconds per page

Afdrukken

• Afdruksnelheid: zwart: 30 pagina's per minuut (A4); 30 pagina's per minuut
  • Afdruksnelheid dubbelzijdig tot: zwart: 15 kantjes per minuut (A4); kleur: 15 kantjes per minuut (A4)
  • Tijd tot de eerste pagina in: zwart: 10,5 seconden; kleur: 11,5 seconden
  • Afdrukkwaliteit: zwart: 1200 x 1200 dpi, 4800 Color Quality (2400 x 600 dpi); kleur: 4800 Color Quality (2400 x 600 dpi), 1200 x 1200 dpi
  • Dubbelzijdig afdrukken: Integrated Duplex
  • Afdrukbereik: 4,2 mm van de boven-, onder-, rechter- en linkerkant

Scannen

• Scannertype / Scantype ADI: Flatbed scanner with ADF; RADF (reversing dubbelzijdig)
  • Max. scangebied: 215,9 x 355,6 mm
  • Simplex scansnelheid tot: zwart: 30 kantjes per minuut (A4); kleur: 30 kantjes per minuut (A4)
  • Duplex scansnelheid tot: zwart: 13 kantjes per minuut (A4); kleur: 13 kantjes per minuut (A4)
  • Scantechnologie: CCD
  • Optische scanresolutie: 1200 x 600 ppi (zwart); up to 600 X 600 ppi (color)
  • Scan-bestandsformaten: XPS, TIFF, Archival PDF (A-1a, A-1b), Secure PDF, PDF, JPEG, JPG
  • Scanbestemmingen: e-mail, Lexmark Document Solutions Suite (LDSS), USB or Network connected computer, USB Flash drive, FTP
  • Autom. documentinvoer ADI: 50 vel autom. documentinvoer
  • Capaciteit autom. documentinvoer / Uitvoercapaciteit autom. documentinvoer: tot 50 vel / tot 50 vel
  • Duplex scansnelheid: 13 kantjes per minuut
  • Simplex scansnelheid: 30 kantjes per minuut

Papierverwerking

• Ondersteunde mediatypes: Paper Labels, Card Stock, Plain Paper, Transparencies, Refer to the Card Stock & Label Guide.
  • Finishing opties: No
  • Standaard aantal invoerlades / Max. aantal invoerlades: 1 / 4
  • Invoercapaciteit: standaard: 250+1 vel; maximum: 1450+1 vel
  • Uitvoercapaciteit tot: standaard: 150 vel; maximum: 150 vel
  • Ondersteunde papiergewichten: 60 - 176 g/m² (std. papierlade)
  • Aanbevolen maandelijkse afdrukvolume: 800 - 6000 pagina's
  • Maximale maandelijkse gebruiksindicatie tot: 75.000 pagina's per maand

Cartridges en beeldverwerking

• Rendement cartridges tot: 6000 pagina's zwarte cartridge; 3500 pagina's kleuren (CMY) cartridges; 3000 pagina's zwarte cartridge; 2300 pagina's kleuren (CMY) cartridges
  • Cartridge(s) meegeleverd: 750 pagina's kleuren (CMY) starter retourprogramma tonercartridges, 1400 pagina's zwarte starter retourprogramma tonercartridge
  • Vervangende cartridges: Product functions only with replacement cartridges designed for use in a specific geographical region. See www.lexmark.com/regions for more details.

Hardware

• Processor: Dual Core, 800 MHz
  • Geheugen: standaard: 512 MB; maximum: 2560 MB
  • Vaste schijf: Niet beschikbaar
  • Ondersteunde printertalen: PCL 5c emulatie, PCL 6 Emulation, Microsoft XPS (XML Paper Specification), Personal Printer Data Stream (PPDS), PostScript 3 Emulation, PDF 1.7 emulation, Direct Image
  • Lettertypes en symbolensets: 2 PCL bitmap fonts, 158 scalable PostScript fonts, OCR-A, OCR-B scalable PCL 5e fonts, For more information, refer to the Technical Reference., 84 scalable PCL fonts, 3 of 9 scalable PCL 5e fonts in Narrow, Regular and Wide, 5 PPDS bitmap fonts, 39 scalable PPDS fonts
  • Touchscreen display: Yes

Aansluitingen

• Extra USB-poort voorzijde: Yes
  • Ethernet netwerkaansluiting: Yes
  • Ondersteunde netwerkprotocollen: TCP/IP IPv6, TCP/IP IPv4, AppleTalk™, TCP, UDP
  • Netwerk afdrukmogelijkheden: LPR/LPD, Direct IP (Port 9100), Pull Printing, Microsoft Web Services WSD, Telnet, FTP, TFTP, Enhanced IP (Port 9400), ThinPrint .print integration, IPP 1.0, 1.1, 2.0 (Internet Printing Protocol)
  • Netwerkbeheer protocollen: DHCP, APIPA (AutoIP), BOOTP, RARP, mDNS, IGMP, WINS, DDNS, SNMPv3, SNMPv1, SNMPv2c, Telnet, NTP, ICMP, HTTP, DNS, ARP, HTTPs (SSL5 /TLS), Finger
  • Netwerkbeveiliging: IPSec, SNMPv3, 802.1x Authentication: MD5, MSCHAPv2, LEAP, PEAP, TLS, TTLS
  • Optionele netwerkaansluitingen: MarkNet N8352 802.11b/g/n wireless

Ondersteunde besturingssystemen

• Ondersteunde Microsoft Windows besturingssystemen: Windows 10, Windows Server 2008 x64, Windows 8.1, Windows 8, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2, Windows 8 x64, Windows 7 x64, Windows Server 2012, Windows RT 8.1, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Windows RT, Windows Server 2003, Windows Server 2012 R2, Windows XP, Windows 8.1 x64, Windows Vista x64, Windows Vista, Windows 7
  • Ondersteunde Apple besturingssystemen: Apple OS X (10.5, 10.6, 10.7, 10.8, 10.9, 10.10)
  • Ondersteunde Linux besturingssystemen: PCLinuxOS 2011, Ubuntu 11.04, 11.10, 12.04, 12.10, openSUSE 11.3, 11.4, 12.1, 12.2, Linpus Linux Desktop 9.6, Mint 9, 10, 11, 12, 13, Debian GNU/Linux 5.0, 6.0, Fedora 14, 15, 16, 17, Red Hat Enterprise Linux WS 4.0, 5.0, 6.0, SUSE Linux Enterprise Desktop 10, 11, Red Flag Linux Desktop 6.0, SUSE Linux Enterprise Server 10, 11
  • Citrix MetaFrame: Microsoft Windows Server 2003 en 2003 x64 met Citrix XenApp 5.0, Microsoft Windows Server 2003 x64 met Terminal Services met Citrix Presentation Server 4.0 x64, 4.5 x64, Microsoft Windows Server 2003 met Terminal Services met Citrix Presentation Server 4.0, 4.5, Microsoft Windows Server 2008 R2 met Citrix XenApp 6.0, Microsoft Windows Server 2008 en 2008 x64 met Citrix XenApp 5.0
  • Ondersteunde Novell besturingssystemen: Novell Open Enterprise Server on SUSE Linux Enterprise Server, Novell NetWare 5.1(SP 6+), 6.0(SP 3+) with Novell Distributed Print Services (NDPS), Novell NetWare 6.5 Open Enterprise Server
  • Ondersteunde UNIX besturingssystemen: Sun Solaris x86 10, 11, Sun Solaris SPARC 9, 10, 11, IBM AIX 5.3, 6.1, 7.1, HP-UX 11.11, 11.23, 11.31

Elektrisch en bediening

• Energy Star: Yes
  • Energy Star Typical Electricity Consumption TEC: 2,6 kWh per week
  • Geluidsniveau: 16 dBA (buiten gebruik); 49 dBA (afdrukken); 50 dBA (kopiëren); 50 dBA (scannen)
  • Geluidsniveau tijdens dubbelzijdig afdrukken: 51 dBA
  • Gemiddeld stroomverbruik in sluimerstand: 0,5 Watt
  • Gemiddeld stroomverbruik in slaapstand: 3 Watt
  • Gemiddeld stroomverbruik in de stand Gereed: 35 Watt
  • Gemiddeld stroomverbruik: 600 Watt (tijdens afdrukken); 640 Watt (tijdens kopiëren); 55 Watt (tijdens scannen)
  • Omgevingsspecificaties: Humidity: 8 to 80% Relative Humidity; Temperature: 16 to 32°C (60 to 90°F); Altitude: 0 - 2896 Meters (9,500 Feet)
  • Productcertificaten: ENERGY STAR, Blue Angel RAL-UZ-171, ICES-003 Class B, BSMI Class B, VCCI Class B, US FDA, UL 60950-1, FCC Class B, cUL CAN/CSA-C22.2 60950-1, CB EN/IEC 60950-1, CB EN/IEC 60825-1, CE DoC (EN 62301 Class B, EN 62311, CE EN/IEC 60950-1, CE EN/IEC 60825-1, EN 61000-3, EN 55022 Class B, EN 55024, UL), EFTA (CE), KCC, CCC, CECP, CEL, C-tick DoC, UL-AR, KC mark, UL GS mark, EC 1275, MET-I, ISO 532B, ECMA-370, GOST-R, SII, TER
  • UNSPSC code: 43212110
  • Land van herkomst: China (PRC)
  • Voorwaarden licentieovereenkomst: Printers are sold subject to certain license/agreement conditions. See www.lexmark.com/printerlicense for details.

Verpakkingsinhoud

• Lexmark CX417DE kleurenlaser MFP
  • Netsnoer(en)
  • Cd met software en documentatie
  • Fotoconductoreenheid
  • 4 developer-eenheden (K, C M, Y)
  • Tot 1400 pagina's zwarte retourprogramma tonercartridge
  • Tot 750 pagina's kleuren (CMY) starter retourprogramma tonercartridges
  • Informatie over het Lexmark inzamelprogramma voor cartridges (LCCP)
  • Informatie over garantie
  • Installatiegids of -kaart (lokale en netwerkaansluiting)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Lexmark Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

29 juni 2018 om 01:01
techno2004 Gebruiker

is dit weer een eindereeks toestel? De prijs is misschien niet echt slecht…maar het gaat hem over ondersteuning later

Beantwoorden

29 juni 2018 om 07:43
Official Product Expert Lexmark Expert Official Product Expert

Lexmark zal inderdaad een nieuwe product lijn gaan introduceren, maar onze printers hebben zo wie zo 4 jaar garantie waardoor langere tijd de support actief zal blijven

Beantwoorden

29 juni 2018 om 01:12
franssie01 Gebruiker

Die optionele papierlade – waar is die te bestellen?

Lijkt mij inderdaad een end-of-life model maar toch besteld.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 07:45

optie’s zijn gewoon te bestellen, even zoeken op internet.

als optie zou je bb naar printabout of centralpoint kunnen daarvoor

Beantwoorden

29 juni 2018 om 05:38
aberg Gebruiker

Wel even 325 euro bij optellen voor de toners in deze printer en dan heb je nog niet ens de high toners capaciteit

Niet voor niets noemen ze dit het zwarte goud,  lok de consument met een dijk van een aanbieding en laat ze vervolgens betalen.

Overgens gaan alle printers om bovengenoemde reden onder kostprijs de deur uit, terug verdienen komtvan zelf…?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 06:21
Nietjesmachine Gebruiker

Eerlijk gezegd: dat is toch met alle printers zo? Wat kost een MFP tegenwoordig? Minder dan mijn eerste gewone laserke 20 jaar geleden. Ik heb voor mijn nieuwste printer eerst gekeken naar de prijs van drums en vooral toners en dan pas naar de prijs van de all in one printer.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 08:22
DKN86 Gebruiker

Ik denk dat je de vergissing maakt met een inktjet. Die zijn peperduur in gebruik. Ik heb zelf een laser, al 3 jaar staan als consument. Ik print met regelmaat, maar niet overmatig veel. Ik heb net de 2de toner erin gedaan. Per toner haal ik zo’n 1000 pagina’s eruit, voor 45 euro voor de toner (zwart/wit printer) komt dat neer op 5 cent per printje. Ik weet niet of dat zwart goud is, ik noem het “goedkoopste manier van printen”.

Als je overal misbruik en misleiding ziet, klopt het wat je zegt. Als je kijkt naar verhouding, is een laser printer van deze prijs een koopje. Het is dat die van mij het prima doet, anders had ik deze ook besteld.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 10:25
mphilipp Gebruiker

Ja, als de toner €45 is, is het lekker goedkoop printen. Toner voor mijn Samsung is ook niet duur (ook de kleurentoner niet). Maar Lexmarks zijn gruwelijk duur en voor de €325 die de toner kost, kun je net zo goed een nieuwe printer kopen…

Beantwoorden

29 juni 2018 om 14:17
StevenNijhuis Gebruiker

325 is inderdaad voor 4 losse toners. Zwart 3000 pagina’s, kleur ieder 2300 pagina’s. Fijn is wel dat die toners apart zijn. Dat bespaart op drie- of zelfs 4-kleuren toners, die je moet vervangen zodra er 1 leeg is. Als je alles volkleur afdrukt moet je dus rekenen op ongeveer 14 ct per pagina. Valt nog best mee.

Zeker voor thuisgebruik betekent dat jaren printen. Dubbelzijdig is dan ook weer erg fijn. Jammer genoeg heb ik een goede wifi zwartwit laser met net nieuwe toner staan.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 16:11
mphilipp Gebruiker

En voor mijn Samsung ben ik €107 kwijt voor een complete set, ook losse kleuren.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 19:55
lemke Gebruiker

5 cent per blad vind ik toch niet echt goedkoop … ik vergelijk misschien verkeerd met een inktjet printer. De Epson Ecotank printers zitten maar aan 0,5cent pp. Een interessante optie is ook de HP instant inkt service, een maand abonnement dat in vergelijking met inktpatronen zelf kopen toch een heel stuk goedkoper is, zo rond de 2-3 cent pp

Beantwoorden

29 juni 2018 om 08:38
Thommie Gebruiker

Het vervangen van de toners is voor dit model wel heel kostbaar inderdaad en daarom niet interssant vergelijken met andere modellen of merken.

De aanwezigheid van een (bedraad) netwerk aansluiting wil niet zeggen dat je dan ook wireless kunt printen met de app.  Sterker nog – vaak werkt het gewoon niet. Of je PC moet aan staan als je hem daarop hebt aangesloten, of de printer zelf als  je hem op je router/switch hebt aangesloten. Even iets wireless  printen vanaf je device is gewoon heel handig. Het ontbreken van AirPrint is dan ook voor mij- naast de te dure toners – de nekslag voor deze ogenschijnlijke ‘goedkope’ aanbieding …

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:03

Zodra deze printer op een bedraad netwerk zit kun je wel degelijk bv met je smartphone printen. Zowel met de speciale app van lexmark als via de standaard printer van je ipad / iphone.

als dit niet werkt neem dan even contact op met onze support desk zij kunnen je zeker verder helpen.

Kwa toner kosten raad ik aan de tco kosten te berekenen, wat kost het per pagina deze zijn zeer zeker niet hoog als je het vergelijkt met andere laserprinters.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:32

De instellingen voor toegang, beschikbaarheid en gebruiksgemak van een netwerk worden bepaald door het netwerk, niet door de printer die daar aangekoppeld is. De functie AirPrint is beschikbaar met de optie ‘wireless printserver’. Hiermee werk AirPrint perfect, deze kun je los aanschaffen.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 08:56
qthemaster Gebruiker

vraag 1, aangezien hij A3 scant, print hij dat ook? wat zijn de gemiddelde kost voor de toners?

Alvast bedankt

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:31

Afdrukken kan alleen op A4 formaat. Voor zover ik weet; scannen ook alleen A4 :) (heb jij ergens gezien dat A3 scannen mogelijk is?, zo ja laat het me svp weten.)

Gemiddelde kosten toner is totaal afhankelijk van het aantal afdrukken en de hoeveel bladbedkking (bv weinig tekst, of veel en grote afbeeldingen)

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:00
theboss_be Gebruiker

Is het duplex printen wel degelijk volledig automatisch? Dus niet pakje uitnemen, draaien en opnieuw printen om de andere kant te hebben?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:04

Jazeker! Dubbelzijdig printen gaat automatisch, net als scannen, dat kan ook automatisch dubbelzijdig.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:04

Ja zeker, zowel printen als scannen is volledig automatisch.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:05
Gertonovic Gebruiker

Hoe kan ik deze printer draadloos laten werken als mijn router ver weg staat van de plaats van de printer. Is een versterker met UTP dan een uitkomst?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:19

De afstand kan zorgen voor een probleem maar een kabel van bv 20 meter hoeft niet versterkt te worden, je kunt ook gaan voor de optie om een wifi kastje te kopen die met deze printer werkt dan ben je ook gelijk van de lange kabel af.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:22

Dat hangt ook een beetje van de afstand af. Een mogelijkheid is idd om een UTP verbinding te maken met je draadloze netwerk (bv een router of hub).

Een andere mogelijkheid is het aanschaffen van de wireless printserver (MarkNet N8352 802.11b/g/n wireless). Dit is een kastje wat je via usb aan de printer koppelt en hiermee is de printer direct vanuit je device aan te sturen (wifi,Airprint, Mopria, Windows mobile etc) Als je overweegt om speciaal een hub aan te schaffen om wireless te printen adviseer ik naar dit alternatief te kijken.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 13:49

De afstand kan zorgen voor een probleem maar een kabel van bv 20 meter hoeft niet verstertkt te worden, je kunt ook gaan voor de optie om een wifi kastje te kopen die met deze printer werkt dan ben je ook gelijk van de lange kabel af.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:20
maakttochnietuit Gebruiker

Ondersteunt deze printer geen AirPrint? Ik kan het nergens vinden. Op de CX410DE zat het wel.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 09:24

Deze printer ondersteunt zeker Airprint, kan op 2 manieren

1) of via een bestaand wifi netwerk waar de printer gekoppeld wordt

2) Aanschaffen van de wireless printserver (MarkNet N8352 802.11b/g/n wireless). Dit is een kastje wat je via usb aan de printer koppelt,

Beantwoorden

29 juni 2018 om 12:40
maakttochnietuit Gebruiker

Hoe werkt optie 1? Hoe koppel je de printer dan? De printer koppel via de kabel aan mijn netwerk. Mijn bedrade en wifi netwerk is hetzelfde subnet. Hoe gaat airprint werken dan?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 10:16
Louise_DenDraeck Gebruiker

Misschien ouderwets, maar kan ik met dit apparaat ook faxen?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 10:20

Zeker niet ouderwets, er wordt nog altijd gefaxt tegenwoordig :) Ja, de faxfunctionaliteit is standaard op deze printer en faxen kan ook in kleur.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 14:56
bartie80 Gebruiker

Heeft deze hetzelfde type cartridges (toner) als de 517de die hier een hele tijd geleden te koop stond ? handig om onderling te kunnen uitwisselen.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 15:17

Nee, de cx417 heeft andere supplies dan de cx517

Beantwoorden

29 juni 2018 om 15:33
hkleinna Gebruiker

Ik weet niet wanneer de printer na bestelling wordt afgestuurd, maar kun je de printer ook later op laten sturen ivm vakantie?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 15:50
Moderator Bas iBOOD Moderator

We verwachten de printer op 3 juli te versturen.

Het is helaas niet mogelijk hem later op te sturen. Wel kun je ervoor kiezen om een alternatief leveradres in te voeren, zodat hij geleverd wordt bij bijvoorbeeld familie of vrienden die wel thuis zijn.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 15:34
speleding Gebruiker

Bij de specificaties staat dat Mac OSX wordt ondersteunt tot versie 10.10… dat is super oud, 10.13 is inmiddels gangbaar. Zijn de drivers dus niet meer te installeren? Werkt hij überhaupt op een Mac?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 16:13
Moderator Jelle Moderator

Beste speleding,

Op de site van Lexmark is ook versie 10.12 te downloaden. Wellicht komt er nog een versie 10.13 maar dat durf ik niet te zeggen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

29 juni 2018 om 16:07
pjotter13 Gebruiker

62% korting? Niet overdrijven Ibood. Deze printer staat elders voor € 250,00 te koop. Maar wel mooi dat ie gratis verzonden wordt. De meegeleverde cartridges zijn wel erg mager van capaciteit.  Na 1400 pagina’s is zwart al leeg.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 16:16
Moderator Jelle Moderator

Beste pjotter13.

Bij iBOOD gaan we altijd uit van de originele verkoopprijs. Vandaag de “hoge” vanaf prijs.

Daarnaast krijg je bij elke nieuwe printer een start cartridge. Als u een nieuwe aanschaft zal deze een veel hogere capaciteit hebben.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

29 juni 2018 om 16:44
Lovejoy Gebruiker

@Lexmark Expert

Kun je deze printer ook meteen bij het afval zetten als je een nieuwe fotoconductoreenheid nodig hebt?

Ik heb een E240 waarbij ik dat kan doen door een erg domme ontwerpfout in combinatie met het feit dat dit onderdeel veel duurder is dan een totale nieuwe vergelijkbare printer. Dus is het ding dat nog maar weinig gebruikt is acuut economisch afgeschreven en waardeloos geworden. Lekker ‘duurzaam’ ook zo.

Toen ik na meerdere jaren eens de tonercartridge verwijderde en die even wou schudden omdat de printer wat minder egaal printte (’startercartridge’ nog geloof ik) was ik natuurlijk allang vergeten dat je bij dit model, in tegenstelling tot alle andere laserprinters waar ik in mijn leven mee te maken heb gehad, niet alleen de tonercartridge uit het apparaat trekt maar dat de fotoconductor ook meteen meekomt en toen ik het geheel gelijk vastpakte met mijn andere hand raakte ik dus de lichtgevoelige rol aan met mijn vingers waardoor die meteen onbruikbaar was geworden en het ding nu nog maar abominabel slechte vage prints produceert.

Vreselijk dom natuurlijk om dat zo te ontwerpen. Geen mens gaat zo’n afwijkend detail van een onbenullige printer vele jaren onthouden en dus tuin je hier in. De fotoconductor blijft in de printer achter als je een knopje indrukt. Het moet natuurlijk andersom zijn dat je een onderdeel dat je véél minder frequent hoeft te verwijderen zou verwijderen als je juist een knopje extra indrukt. Maar nee hoor. Hiermee spaarde men een extra handvat uit of zo? En ik zit met een printer die ik na amper een paar pakken papier geprint te hebben kan weggooien.

Die fotoconductors voor deze printer gaan ook nooit meer voor de ‘normale’ prijs verkocht worden want iedereen zal onmiddellijk doorhebben dat dit financiële waanzin is en zal de printer wegkieperen en een nieuwe kopen. Alleen wordt die nieuwe printer dan misschien liever maar geen Lexmark meer?

Die onverkochte fotoconductors zullen dus uiteindelijk ook weggegooid worden. Ook weer zo duurzaam.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 17:10

Goedemiddag lovejoy,

Goed om te lezen dat je pas na jaren de toner hoefde te vervangen, en dat je deze printer al zolang hebt.

ik kan je aangeven dat het huidige ontwerp van onze printers echt anders is. alle supplies zijn los te vervangen.

als je 1 toner vervangt hoef je er verder niets uit te halen en kun je zeer zeker niet beschadigen.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 17:17
Lovejoy Gebruiker

@Lexmark Expert

Daar is niks goeds aan. Dat is omdat ik zo weinig print. Daarom was ik juist van inktjetprinters afgestapt opdat je voor de cartridges betaalt alsof er vloeibaar goud in zit en die dingen bij weinig gebruik verstopt zijn op het moment dat je ze eens wilt gebruiken. Dat oeverloze frustrerende gedonder wou ik kwijt door dan maar een simpele monochrome laserprinter aan te schaffen. Maar door dat volstrekt onlogische en totaal van alle andere laserprinters afwijkende ontwerp heb ik aan dit ding dus ook een miskoop met vele andere frustraties tot gevolg.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 17:22
Lovejoy Gebruiker

En ik vroeg niet naar de toner maar had het expliciet over de fotoconductor.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 22:35
oinkoink12 Gebruiker

Mooi staaltje eigen falen afschuiven op een product. :’)

Beantwoorden

30 juni 2018 om 00:26
Lovejoy Gebruiker

Ha! Ik zat er op te wachten dat een of andere totaal onwetende troll zo’n reactie zou geven. ZO voorspelbaar.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 17:41
jbverschoor Gebruiker

Mooie deal, maar te groot voor bij mij thuis.

Beantwoorden

29 juni 2018 om 20:14
Archeon Gebruiker

Ondersteunt deze AIO het SMB 2.0 en 3.0 protocol?  Ik vraag het omdat ik voordien hier een Xerox AIO heb gekocht, waarvan nu blijkt dat die enkel SMB 1.0 ondersteunt.  Sinds Windows 10 SMB 1.0 (terecht – het is een oud en onveilig protocol) standaard de-installeert kan ik dus niet meer scannen vanop de AIO rechtstreeks naar de PC.  Zal dit ook zo zijn met deze printer?

Beantwoorden

29 juni 2018 om 20:29

Yes, deze worden ondersteund.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.