3 juli 2018 om 00:00
iBOOD

Google Home Mini | Smart Speaker

Google Home Mini Smart Speaker

De Home Mini weet alles, kan alles en doet alles. Dít is nou een smart speaker.

Specificaties

Merk: Google
Type: Home Mini
Garantie: 2 jaar

Check het dropdown-menu voor de beschikbare kleuren

Dit product is afkomstig uit de Verenigde Staten en wordt geleverd met een Europese verloopstekker. Je kunt ook gewoon je eigen microUSB-kabel gebruiken.

• Met Google Assistent
  • Werkt met Android en iOS
  • Ondersteunt Spotify, Deezer en meer

Technisch

• Ondersteunde besturingssystemen: Android; iOS
  • Ondersteunde audiobestanden: HE-AAC; LC-AAC
  • Draadloos: Wifi & Bluetooth
  • Speaker: 360º geluid met 40-mm driver
  • Microfoon: Far-field stemherkenning

Fysieke eigenschappen

• Aansluiting: microUSB-ingang
  • Afmetingen: 98 x 42 mm

Voeding

• 5 V
  • 1.8 A

Verpakkingsinhoud

• Google Home Mini
  • Handleiding
  • Voedingsadapter en -kabel

Vereisten

• Voor internetgebruik: 802.11a/b/g/n/ac wifi
  • Google Home app op een compatibel mobiel apparaat (check g.co/home/req)
  • Voor synchroniseren (en backups) is een Google account vereist
3 juli 2018 om 00:04
rensotheone Gebruiker

Deze werkt alleen in het Engels…dus werkt niet met NL teksten / spraak ??

Beantwoorden

3 juli 2018 om 00:08
technicks81 Gebruiker

Nog niet. Als het goed is binnen enkele maanden. Ik heb er drie en stuur er alles in huis mee aan. Lampen, airco, tv’s en versterker. Werkt perfect.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 00:10
shortman Gebruiker

De bedoeling is dat ergens eind dit jaar NL spraak beschikbaar wordt. Maar precieze datum is niet bekend. Heb eentje eerder via ibood besteld die Google home daarmee ging het niet zo lekker. De reden heb ik niet kunnen achterhalen. Heb nu wel een Google home mini vanuit Duitsland die wel goed werkt en heel prettig is om mee te werken. Voor deze prijs wel een aanradertje.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 08:13
m.vanlijden Gebruiker

Om hem te laten werken zul je nu nog Engels moeten praten, of je je telefoon op Engels moet zetten weet ik niet (moest voor de Assistent op je telefoon wel namelijk)

Nederlandse taal komt einde van dit jaar naar Assistent, dat is al meerdere keren bevestigd. Dat wil echter nog niet direct zeggen dat deze ook direct beschikbaar is op de Google Home (Mini). Bij vorige landen en talen die  toegevoegde waren zat daar nog wel eens wat maanden verschil tussen.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 08:57
rrinus Gebruiker

Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik hier dan mijn tv mee aanzetten of lampen mee bedienen? Heb ik hier dan speciale contactdozen of iets dergelijks voor nodig?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 09:13
Shog Gebruiker

Je bent dan smart lampen nodig. Zoals Philips Hue. En als je apparaten wilt aanzetten ben je een smart plug nodig.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 09:34
Moderator Jelle Moderator

Beste rrinus,

Je tv zou je aan kunnen zetten met een smart plug of met een Google Chromecast. Ook zijn er smart tv’s die je kan linken in je Home app. Voor lampen heb je speciale smart lampen nodig zoals de Philips Hue of de smartlampen van Ikea. Die hebben beide een hub waarmee je de lampen verbind en als de hub in je netwerk zit kun je die linken in je Google Home app op je telefoon.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 22:26
higgy2 Gebruiker

Knip *Niet iedereen is even goed in de Engelse spreektaal. Onnodig commentaar.*

Edited by: Jelle

Beantwoorden

7 augustus 2018 om 17:28
rvhaeften Gebruiker

zoals gewoonlijk komt dhl niet opdraven op de dag in de tracktrace geven ze het af bij een parelshop die gesloten is dit is al de zoveelste bestelling die mis gaat misschien moeten jullie eens een andere bezorger nemen die betrouwbaar is, ik heb de betaling maar gestorneerd de v vorige keer kon ik 3 maanden wachten op mijn geld

Beantwoorden

3 juli 2018 om 01:11
Yvonne1968 Gebruiker

Als ik de omschrijving lees dan vraag ik me af wat dan nu het verschil is tussen Alexa en de Home Mini. (muv de prijs)

Beantwoorden

3 juli 2018 om 01:32
Moderator Niek Moderator

Hallo Yvonne1968,

Het zijn eigenlijk soortgelijke producten maar dan van concurrenten. Welke nou beter is, is niet echt te zeggen, want het hangt ook erg af van persoonlijke voorkeur. Er zijn verschillende tech websites die beide naast elkaar hebben gelegd en er uitgebreide reviews over hebben geschreven. Die kun je wel eenvoudig vinden en daar lees je wel wat de verschillen zijn :-)

Beantwoorden

3 juli 2018 om 03:47
Chabrang1 Gebruiker

Ik heb ze beiden, mijn voorkeur gaat naar Alexa. Ze is iets preciezer in antwoorden op vragen zoals : wat voor temperaturen gaan het deze week zijn, Wie is Michael Jackson,…. Haar stem is ook mooier.  Je moet wel denken, zo een smart speaker staat 24/7 aan. Als je hem laat aanstaan natuurlijk xd. Dus deze neemt alle gesprekken waar, en als google of amazon daar iets mee doet?  ALs je bv google home installeert op je smartphone kan je alles zien wat je gevraagd hebt en wat ze geantwoord heeft. Maarja….privacy hebben we toch allang niet meer .

Beantwoorden

3 juli 2018 om 08:08
m.vanlijden Gebruiker

Als je alluminua hoedje op zet dan heb je er zeker weten geen last meer van!

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:00
HetGezegde Gebruiker

Vorig jaar heeft Marques Brownlee deze eens getest (op telefoon) en daar kwam duidelijk uit naar voren dat Google voorop loopt. Je zou altijd eens op YouTube in kunnen typen ”Siri vs Alexa vs Google Home”

De Alexa is vooral heel handig als je reeds Amazon gebruikt voor boodschappen. De Google Home is wat preciezer en komt eind dit jaar in het Nederlands beschikbaar.

https://youtu.be/BkpAro4zIwU

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:01
HetGezegde Gebruiker

@Chabrang1 De speaker van Google, deze, staat niet altijd aan. Je kunt hem met het oranje knopje uitzetten (de microfoon)

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:22
wi_mm Gebruiker

De slimme speakers werken  alleen NA  een commando als  OKE GOOGLE  of HI ALEXA.

Je kan inderdaad achteraf precies zien wat je gevraagd en gezegd hebt in de Google Home app.

Maar dat is alles wat je NA het commando gegeven hebt.

Dus het apparaatje luistert de hele dag om het commando te horen en gaat daarna alles doorsturen om je vraag te kunnen beantwoorden.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 12:18
wi_mm Gebruiker

Bij de mini kun je uit een mannen- of vrouwen stem kiezen.

Dat is het handige van iets ‘assistant’ noemen ipv van een vrouwennaam als Alexis

Beantwoorden

3 juli 2018 om 07:15
SilverRT Gebruiker

Kan je deze ook als conference fall toestel gebruiken (à la Jabra)? Bijv. via Skype?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 07:19
Moderator Jim Moderator

Hi SilverRT,

Helaas niet! Hij is echt als smart home assistant te gebruiken. In de EU kan je er bijvoorbeeld nog geen bel-opdrachten mee uitvoeren.

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

3 juli 2018 om 08:10
m.vanlijden Gebruiker

Je kunt hem wel als speaker gebruiken, maar ik betwijfel of een bel app (Skype, Duo, Hangouts, Viber) hiervan de micorofom kan gaan gebruiken. Wellicht komt die feature nog. In de VS kun je namelijk al wel bellen met het ding, alleen dat is natuurlijk specifiek door Google ondersteunde methodes en netwerken.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 09:36

Beste SilverRT,

Nee Skype is nog niet mogelijk. Ook is dit een Windows product dus de vraag is hoe lang het zou kunnen duren voordat die met elkaar gaan werken.

Hopelijk in de toekomst is het wel mogelijk, maar vraag me wel af of dit praktisch is, gezien je wel binnen een paar meter van het apparaat moet gaan staan.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 08:44
ADDR Gebruiker

Ik kocht deze eerder bij iBood! Ik ben fan. Ze registreert ook pas wat gezegd wordt na de activatie ‘hey Google’. Dus ze neemt heus niet elk gesprek op. En dan nog…

Bij die van mij werd hij samen geleverd met een tussenstekker. Was niet geschikt voor Europees stopcontact, enige nadeel. Bij deze waarschijnlijk ook nog.

Je kan er je Roomba, smart tv, ikea trӓdfri lichten, … super efficiënt mee bedienen, heerlijk gadget voor die prijs.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:31
wi_mm Gebruiker

Een aanrader !

Ik heb er eerder 2 gekocht,  en ik had al een duitse uitvoering.

Er is geen verschil.Tussen de Amerikaanse en de Duitse, alleen der stekker die noteert vast zit aan het apparaat.

En je kan natuurlijk bijna ieder usb snoertje (evt. langer  of korter) gebruiken met je eigen stekker..

Het USB gedeelte wat in de mini gaat moet wel een beetje afgerond zijn,  maar  dat zijn er genoeg.

Je moet natuurlijk ook een stekkertje nemen dat genoeg vermogen geeft,  minstens zoveel als de originele heeft..

Die laatste kan je gebruiken voor een ander apparaat wat meer uit het zicht.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 09:02
Menton0017 Gebruiker

Ik heb thuis alles van Apple en daarnaast Sonos boxen. Zo speel ik spottify af. Is dat dan ook aan te sturen via deze Google smart speaker ?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 09:33
Mr_Gee Gebruiker

sonos is nog niet ge-support

Beantwoorden

3 juli 2018 om 09:41

Beste Menton0017,

De Google Home mini ondersteund op dit moment nog geen Sonos maar er is wel een manier om het met elkaar te verbinden.

Zie: https://support.sonos.com/s/article/3467?language=en_US. Of dat het waard is weet ik niet.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:03
HetGezegde Gebruiker

Hier nog een duidelijke en eerlijke review die nog eens lekker weg kijkt ook.

https://youtu.be/wd9-VP2LzM8

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:25
madvisionz Gebruiker

Hmm, deze Google Home mini of een Echo Dot 2 ….wat is wijsheid…

Beantwoorden

3 juli 2018 om 10:35

Wijsheid kan ik je niet geven madvisionz, wel een mogelijk advies.

De Echo Dot 2 is niet in Nederland te koop. Daarvoor moet je dus naar Duitsland gaan of een Duits adres opgeven via Amazon. Voor de rest vind ik dat de Home mini er minder industrieel uit ziet. Daarnaast is de verwachting dat de Home Mini over een paar maanden (tot een jaar) ook in het nederlands beschikbaar is.

Wat betreft stemmen en antwoorden dat zal voor ieder verschillend zijn. Ik heb 2 Google Home mini’s in huis staan en ben er erg blij mee.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:09
wi_mm Gebruiker

Ik zou zeggen,  ga eens goed Googlelen op de verschillen, maar als je al veel Android /Google apparaten hebt,  lijkt mij de mini iets meer voor de hand liggen.
Hoe het met de echo dot zit weet ik niet maar met de mini’s kun je ook een multiple room systeempje aanleggen.
Je kan dan muziek afspelen op 1 of meerdere tegelijk, vanaf Spotify of TuneIn .
Niet kamervullend, maar voor  kleine ruimtes en naast het bed gewoon goed.
OKÉ GOOGLE  play playlist   ’william 22′
OKE GOOGLE  stop music In 20 minutes
En naast het bed kun je hem meteen als wekker gebruiken.
OKÉ GOOGLE  wake me up at  seven thirthy
OKÉ GOOGLE wake me up on monday  friday and saturday at nine
En dat over een poosje ook allemaal in het Nederlands….
Ik ben er blij mee !

Edited by: Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:00
Mathijs67 Gebruiker

Werkt dit toestel zonder smartphone?
Een Google account is er wel, maar geen smartphone.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:09

Beste Mathijs67,

Nee, je hebt hier wel een smartphone voor nodig. De installatie gaat via de Home app op je smartphone. Dit is niet te doen met een laptop.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:34
wi_mm Gebruiker

Volgens mij niet.  (niet 100 % zeker)

Maar een tablet werkt ook,  het gaat alleen om de wifi verbinding.

Mijn ruim 5 jaar oude, trage 250 euro samsung tablet doet het ook nog goed.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:16
fredj54 Gebruiker

Wordt bij WiFi de 5Ghz ondersteund? Staat niet bij de specificaties.

Welke Bluetooth versie wordt ondersteund en in welke gevallen gebruik je dit?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen fredj54,

5Ghz WiFi wordt ondersteund en de bluetooth versie is 4. Waar je de bluetooth allemaal voor kunt gebruiken durf ik zo niet te zeggen, maar ik kon onder andere terugvinden dat je hem ook als speaker kunt gebruiken. Misschien dat mede-forummers die ervaring hebben met deze Google home mini hier antwoord op kunnen geven.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:39
krisztian Gebruiker

Gekocht tijdens de laatste hunt en zeer tevreden mee. Ik heb inmiddels door het hele huis 14 Philips Hue lampen en wordt alles bediend met de Google home mini. Ook werkt die perfect met mijn harman kardon speaker voor spotify. YouTube gebruik ik op mijn tv ook via de Google home mini. Hij kan echt veel. Je moet wel redelijk Engels kunnen spreken!

De prijs hier op iBood is zeer goed. Tijdens de hunt was dezelfde prijs.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:56
Gerbelle Gebruiker

Opgelet kan de franse taal aan en engels. Herkend Deezer niet, weet waarover ik spreek aangezien ik een grote in mijn bezit heb.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 11:59

Deezer on Google Home is available in France, Germany and the United Kingdom. Dus nee inderdaad niet in Nederland.

Weet niet in hoeverre het werkt als je je telefoon op Engels zet of het dan wel werkt.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 13:28
Nielgr Gebruiker

Dan werkt het ook niet. Ik heb al alles geprobeerd. Om Logitech Harmony te laten werken ging dit bijvoorbeeld wel.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 13:39
Voodoo077 Gebruiker

Leuk product denk ik zo maar hoe gebruik je dat bijvoorbeeld op de benedenverdieping en dan weer boven? Twee kopen?

En zoals in mijn geval waarbij ik een netwerk heb voor beneden waar mijn Philips hue in zit maar een ander voor boven en nog een derde voor buiten. Kan deze speaker zich verbinden met meerdere netwerken?

Is er misschien ergens een pagina die duidelijk uitlegt hoe je het meeste eruit kan halen?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 14:20
rikoos Gebruiker

je hebt er 2 nodig als je boven EN beneden opdrachten wil geven (of je moet HEEL HARD schreeuwen), verder maakt het niet uit waar het aangestuurde apparaat staat mits het maar in HETZELFDE netwerk hangt als de speaker. Dus in jouw geval met meerdere netwerken heb je er idd meerdere nodig op elke locatie van jouw gescheiden netwerk.

Beantwoorden

4 juli 2018 om 20:51
FunnyFun Gebruiker

Google !!

Beantwoorden

3 juli 2018 om 15:50
FunnyFun Gebruiker

Had al de grote broer, nu 2 mini’s besteld, niet moeten over nadenken, gewoon doen !!

Beantwoorden

3 juli 2018 om 16:05
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag FunnyFun,

Goed om te horen! Veel plezier met je aankoop :-)

Beantwoorden

3 juli 2018 om 16:37
koosleiderdorp Gebruiker

Werkt dit apparaat ook met een Homewizard ?

De op de Homewizard aangesloten apparaten van o.a. KlikaanKlikuit kan ik met de smartphone bedienen

Beantwoorden

3 juli 2018 om 16:59
Caipirinhia Gebruiker

Nope. Op de website van Homewizard wordt duidelijk aangegeven dat zij enkel met de Alexa werken op dit moment.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 17:02

Beste koosleiderdorp,

Zoals al gezegd is werkt Homewizard alleen met Alexa van Amazon, toch zijn er al tweakers geweest die het gelukt is om het werkend te krijgen.

https://tweakers.net/nieuws/118817/google-home-krijgt-ondersteuning-voor-chatbots-van-derden.html Kijk even op deze link of het het overwegen waard is om het te proberen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 17:13
koosleiderdorp Gebruiker

Beide bedankt voor de info

Beantwoorden

3 juli 2018 om 17:55
goldenheart Gebruiker

Had de google home via een ibood box gewonnen en een week later de mini erbij gekocht.

We zijn er super blij mee en zijn ook van plan om er meerdere door het huis te zetten.

Mijn hobby is nu ook om domme vragen te stellen aan de google’s

B.v. do you love me

Talk dirty to me

Am i fat

Of lets play trivia

Beantwoorden

3 juli 2018 om 18:06
PatrickRx Gebruiker

Hoi,

Ik heb er net 1 besteld en betaald maar zie nergens een bevestiging? Help

Beantwoorden

3 juli 2018 om 18:07
PatrickRx Gebruiker

Laat maar,

Deze dombo keep op het verkeerde adres

Beantwoorden

3 juli 2018 om 21:37
Moderator Jim Moderator

Hi Patrick,

Goed om te horen dat hij is aangekomen! Wellicht dat Google Home je vanaf nu kan helpen met het terugvinden van de bevestiging ;-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

3 juli 2018 om 19:20
PMD Gebruiker

Ik hen een jaar geleden ook de Google home via iBood gekocht. Toen werd er ook gezegd dat het een paar maanden zou duren voor de Nederlandse taal… we zitten nu halverwege 2018 en dit is nog niet het geval…..

Beantwoorden

3 juli 2018 om 20:53
Moderator Niek Moderator

Goedenavond PMD,

Helaas heeft iBOOD daar geen invloed op, maar het is de informatie die Google zelf verstrekt.

Beantwoorden

3 juli 2018 om 20:10
Dirkkatz Gebruiker

is het te gebruiken op een chromebook (dus geen windows of apple) ?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 21:18

Beste Dirkkatz,

Met een laptop/chromebook/imac is deze niet te installeren. Er is een android smartphone of tablet of IOS smartphone voor nodig om de installatie te doen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 juli 2018 om 20:49
Roger Valkering Gebruiker

Ik had m ook met de Hunt gekocht en erg leuk. Zelfs de meest sceptische dame in huis startte na een week via commando de radio op de home mini.
Alleen kreeg m alleen werkend op de onbeveiligde gastnetwerk. Op het beveiligde netwerk krijg ik prima verbonden (zie de mini in de Zyxel Armor Z1 webinterface aktief met lichte data verbruik), maar de mini zegt alleen maar “please login through the google home app”. Heb van alles geprobeerd: op mn telefoon uitgelogd en opnieuw ingelogd op mn google account, UPNP actief zetten, maar krijg het niet voor elkaar. Hij moet actief worden op het thuisnetwerk ivm samenwerking met de onkyo receiver en streaming box. Ik zie ze alle 3 wel op mn google home app, dus de mini ook, met de settings. Iemand hier ervaring mee ?

Beantwoorden

3 juli 2018 om 21:19

Beste Roger Valkering,

Heeft u al eens geprobeerd om een reboot te geven via de Google Home app? Anders zou ik aanraden om toch een complete reset te doen en kijken of het dan wel lukt. Zorg dat de Google Home app met het juiste Google account is ingelogd en probeer ze opnieuw te verbinden.

Hopelijk lukt het.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.