23 september 2018 om 00:02
iBOOD

Onkyo Smart Speaker G3 met Google Assistant

Onkyo Google Assistant Speaker

Deze high fidelity audio speaker combineert een heerlijk, rijk geluid met de genialiteit van Google Assistant.

Specificaties

Merk: Onkyo
Type: Smart Speaker G3
Garantie: 2 jaar

• Google Assistant
  • High Fidelity sound
  • Massief houten behuizing

Handleiding: https://www.nl.onkyo.com/downloads/3/2/7/0/6/Manual_VC-GX30_EnFrDe.pdf

Google Assistant
Chromecast Built-in

Wifi: 2.4 GHz en 5 GHz
Bluetooth

Woofer: 80 mm diaphragm
Tweeter: 20 mm soft-dome

Afmetingen: 120 x 165 x 128 mm
Gewicht: 1,8 kg

23 september 2018 om 00:09
donseba Gebruiker

Oeps “Je kut ook commando’s geven” …

Beantwoorden

23 september 2018 om 00:14
Moderator Paul Moderator

Oei, dat is wel een heel noodzakelijke n die daar ontbreekt. Bedankt voor het melden!

Beantwoorden

23 september 2018 om 00:33
tarikloesink Gebruiker

Misschien heb je de functie verkeerd begrepen en kunnen vrouwen hiermee commando’s aan hun geslachtsdeel geven.

Beantwoorden

23 september 2018 om 01:15
Yvonne1968 Gebruiker

Flink gezopen?

Beantwoorden

23 september 2018 om 07:36
jos4all Gebruiker

Je “kut” nu om 7:35 uur nog steeds commando’s geven.

Beantwoorden

23 september 2018 om 08:35
hijglander Gebruiker

Om 8:35 nog steeds..

Beantwoorden

23 september 2018 om 10:50
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

In het weekend is er niemand aanwezig bij iBOOD, dus kan dit helaas niet meteen aangepast worden.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:52
Erikkie7 Gebruiker

Je kut dat commando niet aan iemand anders geven om aan te passen?

Beantwoorden

23 september 2018 om 01:13
poekiemuis Gebruiker

Ondersteund deze speaker de nederlandse taal? En zo ja op een fatsoenlijke wijze ;)

Beantwoorden

23 september 2018 om 07:02
Duffie77 Gebruiker

Hij corrigeert zelfs uw dt-fouten ????.

Beantwoorden

23 september 2018 om 08:54
poekiemuis Gebruiker

Ik heb begrepen dat er speakers zijn die de nederlandse taal nog niet goed ‘begrijpen ‘. Vooral goed functioneren in het Engels.

Bedankt voor je input

Beantwoorden

23 september 2018 om 10:55
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen poekiemuis,

Voor zover ik weet is Google assistant nog niet in het Nederlands beschikbaar, maar komt dit er wel aan. Misschien zijn er  forummers die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:10
wi_mm Gebruiker

Klopt op Google Home apparaten nog geen assistent in het Nederlands.

Beloofd voor einde van het jaar.

Dus alleen te gebruiken in Engels, Duits,  Francs etc.

Sinds juli jl, al wel in Nederlands op je smartphone

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:13
wi_mm Gebruiker

Opmerking die alleen maar verwarrend is.

Beantwoorden

23 september 2018 om 18:37
Daan4680 Gebruiker

Komt binnenkort

Beantwoorden

23 september 2018 om 02:06
Giveup Gebruiker

Weet iemand hoe stereo te verkrijgen? 2 stuks G3? Of kan deze speaker bijvoorbeeld ook integreren met samsung multiroom? (reeds in bezit)

Beantwoorden

23 september 2018 om 08:34
dopert3 Gebruiker

Via de Google home app kun je groepen aan maken. Deze kunnen dan synchroon muziek afspelen. Het zal alleen geen stereo zijn denk ik.

Alle apparaten met chromecast ondersteuning kun je toevoegen.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:00
Moderator Jelle Moderator

Beste,

Helaas zijn net zoals met de Google home’s deze niet stereo te krijgen. Je kan ze zoals dopert3 zegt wel in groepen indelen in de Home app.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:24
RoelRoel Gebruiker

Echt raar dat stereo wat al bijna 50 jaar ingeburgerd is opeens niet meer belangrijk is. Met technische vooruitgang lijkt er ook steeds wat achteruit te moeten gaan…. (net als bijvoorbeeld niet-verwisselbare accu’s bij telefoons)

Beantwoorden

23 september 2018 om 02:07
Cath22 Gebruiker

Ok, dit is dus feitelijk hetzelfde als de Google speaker maar dan met beter geluid denk ik zo?

Chromecast build in … Is dat de audio versie dan ?

En zal het ook steeds de updates blijven krijgen, tenminste hetzelfde als bij de googlG producten?

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:02

Ja Cath22, het is in feite een Google Home alleen dan met beter geluid.

Er zit inderdaad de chromecast audio in.

Het is in samenwerking met Google gemaakt, ik ga er dus 99,9 procent van uit dat er updates blijven komen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 september 2018 om 07:42
Luckyluc007 Gebruiker

Iemand een idee wanneer deze ook in Nederlandse taal gaat werken ?

Beantwoorden

23 september 2018 om 07:56
JoJoJoNL Gebruiker

Voor het eind vh jaar is het bericht van google  zelf.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:03

Beste Luckyluc007,

Er zijn nu al betatesters voor de Nederlandse taal, het kan dus nooit meer lang duren.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 september 2018 om 08:24
mvdput61 Gebruiker

Het kan alles wat de Google home speaker ook kan, behalve telefoongesprekken voeren:

it can’t make calls — a limitation shared by all third-party smart speakers with Google Assistant.

Beantwoorden

23 september 2018 om 08:57
boutje74 Gebruiker

@ibood

Dus “even je moeder bellen” is maar net wat iemand verwacht met deze tekst, maar zoals vd put al zei kunnen third party smart speakers dit niet.

Oftewel, let even op of jullie daadwerkelijk de juiste info in jullie tekst vermelden, want dit is misleidend.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:04
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen boutje74,

Dat stukje staat er inderdaad een beetje ongelukkig. Het is wel mogelijk handsfree te bellen met de speaker en ik vermoed dat dit er daarom op een verkeerde manier in vermeld is. Ik ga het even doorgeven zodat dit aangepast kan worden. Bedankt voor je alertheid!

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:05

Bedankt allebei voor de opmerking. Ik ga het doorgeven aan iBOOD.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:26
Globetrotter1 Gebruiker

Vreemd een n toevoegen (ku-t) lukt niet omdat er in het weekend niemand aanwezig is, maar even je moeder bellen staat er ongelukkig doorgeven om aan te passen lukt wel.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Globetrotter1,

Ook dit kan pas na het weekend aangepast worden. Dit was ik vergeten erbij te vermelden.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:48
Globetrotter1 Gebruiker

Pas na het weekend aanpassen heeft geen zin ja voor de geschiedenisboeken, morgen een nieuwe ronde met mooie aanbiedingen.

Beantwoorden

23 september 2018 om 09:01
boutje74 Gebruiker

@ibood

Ik zal de eerste maar zijn die het vraagt :-)

Zit er een Europese stekker bij geleverd of is het een UK model met een verloopstekker ?

Beantwoorden

23 september 2018 om 09:03
boutje74 Gebruiker

Mocht het een UK stekker zijn, dan is dit namelijk wel zo netjes im in de tekst erbij te vermelden

Beantwoorden

23 september 2018 om 09:23
Moderator Tom Moderator

Dag Boutje74

als het een UK-stekker is, wordt het inderdaad in de tekst vermeld zodat jullie op de hoogte zijn :).

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

29 september 2018 om 14:14
ackermans.joeri Gebruiker

Vandaag aangereden, en er zat een universeel verloopstuk bij, dus niet standaard met EU stekker.

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 14:30
bartvermeulen2470 Gebruiker

Komen we hier toch weer even bedrogen uit. Pakketje open en het eerste wat je te zien krijgt is een UK stekker. Mooi hoor iBood.

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 16:19
Moderator Bas iBOOD Moderator

Goed dat jullie dit direct hebben opgemerkt. Onze excuses voor de foutieve informatie!

Zouden jullie via “Mijn iBOOD” op onze website een serviceverzoek “Verkeerde levering” willen aanmaken? Dan hebben mijn collega’s direct alle gegevens bij de hand om dit z.s.m. voor jullie op te pakken.

Voor de volledigheid heb ik jullie meldingen ook neergelegd bij onze kwaliteitsafdeling.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

23 september 2018 om 09:22
picobello3 Gebruiker

Iemand ervaring met dit t.o.v. Siri?

Wat is beter?

Beantwoorden

23 september 2018 om 10:23
Stefaan Claes Gebruiker

Google Assistant wordt vrij algemeen erkend als de beste van het trio dat verder bestaat uit Siri en Alexa.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:07

Beste picobello3,

Het is natuurlijk afhankelijk van wat voor apparatuur je voor de rest in huis hebt. Heb je alles van Apple dan is Siri natuurlijk het makkelijkst.

Qua Alexa en Google zijn er natuurlijk verschillen, maar dan is de belangrijkste vraag, wil je het in het Nederlands of in het Engels vragen.

Alexa zal voorlopig geen Nederlands kunnen en Google is daar wel druk mee bezig.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:35
wi_mm Gebruiker

Daarvoor moet je even googelen!

Hier blijven het meningen. (Ook op het internet nadrukkelijk,  maar daar worden ze echt op onderdelen vergeleken)

Het hangt er maar net vanaf wat je al in huis hebt.

Heb je alles van Apple dan kan Siri een betere keus zijn alhoewel ze ver achterloopt op Amazon en Google en een veeel hogere prijs heeft.

Heb je al chromecast apparaten in je tv of aan je tv hangen  dan lijkt Google zowiezo beter zeker als je ook als smartphones hebt met Android.

De Alexa van Amazon bestaat veel langer maar Google is op sommige gebieden beter. Op andere gebieden wint Alexa.

Beantwoorden

23 september 2018 om 10:34
boutje74 Gebruiker

Als je er 2 koopt, kan ze dan als stereo speakers laten werken of zit er altijd een vertraging in het geluid tussen de 2 speakers? Oftewel kan je deze speakers hetzelfde gebruiken als een normale 2.1 set (normale speakers)?

Gr. Boutje74

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:08

Beste Boutje74,

Helaas kun je deze niet stereo koppelen. Je kan ze wel via de Google Home app in dezelfde groep zetten. Echt stereo zal het alleen dan nooit worden.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 september 2018 om 10:46
Snoepy16 Gebruiker

Spijtig dat deze Google Assistant enkel Engels verstaat – spreekt ! :-(

Mischiens zal i.bood deze terug aanbieden met een Nederlandse taal ….

Beantwoorden

23 september 2018 om 10:55
boutje74 Gebruiker

Volgens mij kan je deze gewoon updaten naar de Nederlandse taal in de toekomst, maar ik weet dat niet zeker. Misschien dat Ibood hier uitsluitsel over kan geven?

Dus voor de moderatoren……kunnen jullie dit bevestigen?

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:11
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Ik vermoed ook dat je hem gewoon kunt updaten, maar zal dit voor de zekerheid proberen te achterhalen.

Beantwoorden

23 september 2018 om 19:37
boutje74 Gebruiker

@moderator

Heb je al een antwoord of het mogelijk is de speakers te updaten wanneer Google Nederlands gaat spreken?

Beantwoorden

23 september 2018 om 20:25
Moderator Niek Moderator

Goedenavond boutje74,

Excuus voor de late reactie het was wat lastig te vinden of de chromecast built-in geupdate kan worden, maar ik heb het gevonden en het kan. Ik heb niet specifiek kunnen vinden of de Nederlandse taal update ook naar de speaker zal komen, maar eigenlijk ga ik daar wel vanuit. Ik kan dit morgen nog wel even navragen en het antwoord hier plaatsen. Laat maar even weten of je wilt dat ik het nog even navraag morgen

Beantwoorden

23 september 2018 om 22:38
boutje74 Gebruiker

@Niek

Dat zou ik erg op prijs stellen. Ik hoor dan graag morgen of dit mogelijk is

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:08
goldenheart Gebruiker

Assisant werkt op de telefoon in het nederlands, alle andere aparaten zijn nu nog in het engels.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:12
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen goldenheart,

Dat klopt inderdaad, bedankt voor de aanvullende informatie :-)

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:38
gigidag Gebruiker

Ik heb vanochtend 2 speakers besteld en betaald, alleen heb ik geen bevestiging gekregen! Wat moet ik nu doen? iBood is niet te bereiken.

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:41
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen gigidag,

Staat de bestelling wel in je account onder bestellingen?

Beantwoorden

23 september 2018 om 11:59
gigidag Gebruiker

Hello Niek,

Hij staat gelukkig wel onder bestellingen en status staat op bevestigd! Dan zal het wel goed komen.

Bedankt voor de tip.

Beantwoorden

23 september 2018 om 20:26
Moderator Niek Moderator

Goedenavond gigidag,

Ik lees meer meldingen op het forum dat de bevestigingsmail niet ontvangen is. Dit heb ik doorgegeven zodat er morgen naar gekeken kan worden. Wanneer hij wel in je account staat dan is de bestelling in ieder geval goed gegaan :-)

Beantwoorden

23 september 2018 om 15:14
Drumcafe Gebruiker

Kan je deze ook zonder wifi als bluetooth speaker gebruiken en dan  mondeling opdrachten geven om harder of zachter te gaan?

Beantwoorden

23 september 2018 om 16:44

Het bluetooth gebruiken als speaker zal denk ik wel werken, het met de stem aansturen helaas niet Drumcafe.

Een Google Home heeft ook internet nodig om zijn antwoorden te verwerken.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

30 september 2018 om 21:28
ackermans.joeri Gebruiker

Het lukt ons maar niet om er 2 accounts aan te koppelen. Iemand waarbij dit wel is gelukt? En zo ja, hoe?

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 13:21

Zover ik weet moet je beide de Google Home app hebben die beide ingelogd is op een account. Dan zou je ze bij beide toe moeten voegen als device.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 12:10
matterne Gebruiker

heeft ieamnd deze onkyo speaker ontvangen?

wij hebben allen een EO spanning ontvangen en Ibood geeft geen toelichting

HELP

Beantwoorden

7 november 2018 om 19:23
joseverhelst Gebruiker

Mijn nieuwe Onkyo wil niet registreren op mijn wifi. Iemand met advies? Ik vrees dat ik een dummy ben en niet weet wat ik met deze tips aanmoet: (ik heb een samsung android telefoon, een pc, en een ziggo router…

Step 1: Disable Access Point/AP isolation, also known as Client isolation or guest mode, on your routerYour Wi-Fi network configuration prevents devices from communicating with Chromecast. In order to resolve this issue, you will need to disable AP (access point) isolation, also known as client isolation, on your router. Please refer to your router documentation to learn how to disable AP isolation.If you do not have access to your router settings, or if you are attempting to connect through a guest, hotel or public network with AP/client isolation, you will be unable to set up your Chromecast.If you are attempting to connect through a Wi-Fi extender, please check your extender settings. You will need to disable AP isolation on your Wi-Fi extender before setting up Chromecast to work with your Wi-Fi network.Step 2: Enable UPnP (Universal Plug and Play) also known as Multicast on your routerUPnP (Universal Plug and Play), also known as multicast, allows for the discovery of UPnP enabled devices on the same Wi-Fi network.You will need to enable UPnP in your router settings. Please refer to your router manufacturer’s documentation to learn how to enable UPnP on your router.

Beantwoorden

7 november 2018 om 21:58
joseverhelst Gebruiker

Een simpele herstart van de router en hoppa, toen deed ie het. kan dit bericht helaas niet meer weghalen, maar probleem dus verdwenen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.