29 september 2018 om 00:00
iBOOD

Anker Eufy RoboVac R500 Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

Anker Eufy R500 Robotstofzuiger

Stofzuigen? Daar hebben we robots voor! Maar dat die robots je woning net zo goed stofvrij maken als jij, dat weet niet iedereen.

Bezitters van Robovac 11 weten dat wel. En dit is de verbeterde versie!

Specificaties

Merk: Anker
Type: Eufy RoboVac R500 Robotstofzuiger
Garantie: 2 jaar

• Zeer stil (55 dB)
  • Komt onder meubels en over hoge drempels
  • Ultra-sterke zuigkracht: ideaal bij allergieën

Kenmerken

• Borstelloze motor
  • Maximale zuigkracht: 1500 Pa
  • Batterijduur: Tot wel 100 min.
  • Laadt zichzelf op
  • Ultra-slank: 72,5 mm
  • Inhoud stofopvang: 0,6 l
  • Op afstand bedienbaar
  • Laag geluidsniveau: Max. 55 dB
  • Drielaags High-Performance Filter: Geschikt voor mensen met allergieën
  • Twee zijborstels
  • Zelf de grenzen bepalen: 4 m aan passieve grens-strips
  • Gaat moeiteloos over medium polig tapijt
  • Kan over drempels van 16 mm

Technische specificaties

• Navigatietechnologie: Bounce
  • Sensortechnologie: Infrarood
  • Schoonmaakmodi: Auto, Spot, Edge, Single Room
  • Botsingsvermijdingssysteem
  • BoostIQ-technologie
  • Anti-kras paneel van gehard glas
  • 3-puntsschoonmaaksysteem
  • Planning: Dagelijks
  • Batterijtype: Li-ion

Meegeleverd

• Afstandsbediening
  • Cleaning tools
  • Vervangende zijborstelset
  • Vervangende filter-set
  • Kabelbinders
  • 2 x Boundary Strip (totaal 4 meter)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Anker-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

29 september 2018 om 00:36
marcodeheer Gebruiker

@Anker expert, werkt deze met zwarte vloerbedeking?

Zijn er makkelijk voor een redelijke prijs onderdelen te verkrijgen ?

Beantwoorden

29 september 2018 om 04:03
Official Product Expert Anker-Expert Official Product Expert

Ja. Van alles gratis meegeleverd, dus ik verwacht niet dat je meer nodig hebt, maar er zijn vervangende onderdelen te verkrijgen.

Echt donkerwarte vloerbedekking (of echt een heel donkere kleur, tegen zwart aan) werkt niet vanwege de infrarood sensoren. Heeft het iets van een kleurtje, dan is het geen probleem.

Beantwoorden

29 september 2018 om 00:49
MuntersK Gebruiker

deze R500 lijkt niet te bestaan of wel heel oud model of verkeerde benaming op de Eufy site zelf geen R500 te vinden

ook via google geen R500 te vinden

Beantwoorden

29 september 2018 om 00:53
Moderator Tom Moderator

Dag MuntersK

dit is een product launch dus heel normaal dat er weinig van te vinden is.
Waarom dit type nog niet op de site staat of onvindbaar is, zal de expert wellicht kunnen vertellen.
In Amerika is het misschien bekend onder een andere naam.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

29 september 2018 om 04:04

Klopt, de Robovac 30. Meer uitleg in mijn post hieronder. Bedankt!

Beantwoorden

29 september 2018 om 00:56
veerlejurca Gebruiker

@Anker Expert : over deze robotstofzuiger is zo weinig te vinden? 

* Is dit hetzelfde model als de BoostIQ Eufy Robotstofzuiger 3 die je vooral in Amerika momenteel vind.

* Kan je onderdelen zoals de Hepa filter ovan de vorige robotstofzuiger ook gebruiken in deze?

* Wat zijn de grote verschillen t.o.v.o andere robotstofzuigers?

Bedankt!!! X

Beantwoorden

29 september 2018 om 04:07

- Robovac 30

- De Robovac 11 is echt een ander model, nee. Er zit een extra filter set in de doos.

- De belangrijkste: Stiller, dunner, nog krachtiger, deze heeft begrenzingsstrips. Gewoon een supermooi ding.

Beantwoorden

29 september 2018 om 01:01
pluckymrx Gebruiker

Hallo expert

Gaat de robot na het laden weer verder?

Maakt hij een plattegrond van de kamer zodat hij logisch door de kamer gaat en niks vergeet?

Is er app ondersteuning?

Alvast bedankt

Beantwoorden

29 september 2018 om 03:56

Nee op alle 3, maar de vraag is hoe belangrijk dat echt is voor het resultaat.

Met de afstandsbediening goed te programmeren en te plannen.

Onze eigen ervaring is dat zo’n mapping functie erg leuk klinkt maar dat het in de meeste kamers weinig verschil maakt voor het resultaat. Stel dat je de Robovac dagelijks laat schoonmaken is het echt heel schoon, dan mist die ook niets, hij rijdt namelijk willekeurig rond, dus stel dat die iets mist op dag 1, dan pakt die het wel op dag 2. Hij rijdt wel terug naar het laadstation, dus je hoeft hem niet van hot naar her te slepen.

Belangrijker is dat deze onder je meubels kan, redelijk hoge drempels aan kan en middelpolig tapijten ook goed meepakt. BoostIQ zorgt er ook voor dat die op de tapijten automatisch harder zuigt.

Beantwoorden

29 september 2018 om 01:18
justroll Gebruiker

@Anker Expert : ik heb nu een oude roomba, witte plinten & gelakte deuren in het huis zijn een ramp voor mijn toestel, de roomba komt er met een vaart aan en knalt tegen de deur en plinten, draait dan een kwartslag en vertrekt terug, resultaat ,zwarte strepen van de plastieke behuizing plakken tegen de plinten. 

Is deze een beetje vriendelijker met mijn interieur ?

Beantwoorden

29 september 2018 om 03:43

Uit eigen ervaring: Ja. Deze Robovac rijdt iets sneller, maar ziet objecten sneller en is vriendelijker voor je interieur. Ook tov de Robovac 11 (waar volgens mij sowieso weinig klachten over waren op dit vlak).

Beantwoorden

29 september 2018 om 08:58
MSC111 Gebruiker

Ik heb altijd een dikke zwarte foamrubberstrip van 1 cm geplakt op de voorkant van de robotstofzuiger. En dat scheel enorm. Let wel op dat je de sensoren niet afplakt, anders valt hij van de trap :(

Beantwoorden

29 september 2018 om 09:19
justroll Gebruiker

MSC111 bedankt voor de tip!

Beantwoorden

29 september 2018 om 01:22
wallagh Gebruiker

Dit is volgens mij de Eufy Robovac 30.

Beantwoorden

29 september 2018 om 01:30
MuntersK Gebruiker

dacht ik eerst ook maar desing boven op is anders

heb maar schrik dat het wie weet wat is met de eufy logo op geplakt

en dat we over een jaar nergens een vervang stuk van een filter of zo kunnen vinden

dat het geen enkele hit heeft op google en dat een product lauch doet zonder reclame en zo vind ik allemaal heel raar

klinkt te goed om waar te zijn en je weet wat ze daar van zeggen

Beantwoorden

29 september 2018 om 03:41

Hoi Wallagh,

Goed gezien, dit model is vergelijkbaar met de Robovac 30. Het is een model wat we pas net hebben gelanceerd en (nu nog) niet actief online pushen, vandaar gebrek aan PR (die van Anker / Eufy is toch nog altijd erg gericht op 1 kanaal, jong bedrijf). Naar verwachting zal dit model wel zichtbaarder worden in retail, voornamelijk n Europa.

De Robovac R500 is er dus eentje van de nieuwe generatie Eufy Robovacs. We hebben lang aan de nieuwe modellen gewerkt, het was even wachten op opvolgers van de Eufy Robovac 11. Een nieuwe robotstofzuiger in house ontwikkelen is nu eenmaal een grote klus (een echte van Anker Innovations dus), maar dit model (en de hele nieuwe generatie) is echt beter op alle vlakken. Het eerste wat je op zal vallen is dat die erg dun is (72.5mm) en dat het geluid bijna niet opvalt (55 DB, lage frequentie, vergelijkbaar met een vaatwasser).

Ik hoop dat dit het een en ander verduidelijkt, mochten er nog vragen, stel ze gerust!

Beantwoorden

29 september 2018 om 03:46

@MuntersK

Klopt, klein verschil is het anti-kras paneel van gehard glas. Net iets mooier model dus, qua specs hetzelfde.

Beantwoorden

29 september 2018 om 04:12
Tha Masternoop Gebruiker

Als je vrouwen met lang haar in huis hebt raad ik je aan dit soort versies met borstel links te laten liggen. De haren komen vast te zitten in de borstels en zijn er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. De haren blijven ook hangen in de zij borstels maar die zijn eenvoudig te verwijderen en dan makkelijk van haren te ontdoen.

Beantwoorden

29 september 2018 om 05:12

Beste Tha Masternoop,

Er wordt een tool meegeleverd waarmee je de haren zo uit de ronddraaiende borstel kan halen. De borstel haal je er los uit, dan ga je er een paar keer met de tool doorheen en klaar ben je. Ik heb zelf ook een vriendin met lang haar, als ik het te lang niet heb gedaan moet ik op zijn ergst een schaar erbij pakken. Gaat wat mij betreft prima.

Beantwoorden

29 september 2018 om 06:09
vanaken68 Gebruiker

Met 7,2 cm hoogte is deze toch niet ultra slank te noemen? Wij hebben een wat oudere Philips en die doet 6 cm en kan daarmee maar net onder de bank en het bed door.

Beantwoorden

29 september 2018 om 09:36

Ik weet niet welke Philips dat is, maar de meeste modellen op de markt zijn dikker dan 8 cm.

Beantwoorden

29 september 2018 om 06:46
Nightfalls123 Gebruiker

Even 2 vraagjes:

Is deze via Google assistent te bedienen of via een app.

Ik heb zeil liggen die niet over vast ligt. Mn eigen stofzuiger zuigt zich daar op vast en moet ik dus met de hand doen. Hoe is dat met deze jongen?

Beantwoorden

29 september 2018 om 09:39

Hallo Nightfalls,

Nee, dit is geen Wi-Fi model (dus ook geen App of GVA bediening). Ik kan eerlijk gezegd niet helemaal de situatie met het zeil voorstellen, maar deze Robovac heeft een behoorlijke zuigkracht, dus als er echt losse dingen liggen worden die ook opgezogen of komen die vast te zitten. Als het als een tapijt ligt moet het gewoon goed gaan lijkt me, maar losse draden e.d. kunnen in het apparaat vast komen te zitten als je niet oplet.

Beantwoorden

29 september 2018 om 07:56
forelje Gebruiker

Kan je deze gewoon je boven laten doen,en als ie Uitgeraasd is gewoon weer op je laadstation gaan plaatsen beneden?is de hoogte werkelijk maar 72,5,meubels hoogte 78 MM,dus geen probleem?

Beantwoorden

29 september 2018 om 09:47

In principe perfect voor meubels van 78mm hoogte, alleen stel dat de meubels op een tapijt staan, dan kan de werkelijke ruimte tussen het tapijt en de meubels minder zij. Daar even op letten. Sowieso is het op een harde vloer geen punt.

Beantwoorden

29 september 2018 om 09:20
justroll Gebruiker

Werkt deze ook op een leistein vloer

Beantwoorden

29 september 2018 om 09:49

Ja, hij zal wel stofzuigen op zwarte harde vloeren, alleen hij zal de afgronden niet zien, dus dat wil zeggen dat je eventuele aftrapjes / trappen naar beneden wel moet afschermen.

Zwarte zachte vloeren zoals tapijten/kleden zal die sowieso niet doen, dan raakt die door de war.

Beantwoorden

29 september 2018 om 11:39
treris Gebruiker

Dat is goed om te weten, ik heb een vergelijkbare vloer, dus ik ben zeker geïnteresseerd. Werkt de stofzuiger ook goed ’s nachts?

Beantwoorden

29 september 2018 om 11:56

Hij werkt goed ’s nachts, je kan het zo plannen dat hij elke nacht rond rijdt.

Hij heeft wel valsensoren, maar dus alleen als je een zwarte vloer hebt dan kan het zijn dat die het trapgat niet ziet.

Dit specifieke probleem is normaal voor alle infrarood sensoren. Als je een zwarte vloer met een trapgat hebt, is dit probleem simpel op te lossen door het trapgat te blokkeren.

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:09
CHEYENE Gebruiker

hallo,

spijtig dat hij niet op een vloer werkt in blauwe steen, en niet ’s nachts. En ook zijn werk niet verder doet als hij opgeladen is en geen sensor heeft waardoor hij van de trappen valt.  Wanneer krijgen we nog eens een NEATO ROBOTSTOFZUIGER te zien??

vrgr Cheyene

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:27
Moderator Jelle Moderator

Je kan altijd een tip achter laten in ons tipforum Cheyene,

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2018-3/

Wie weet komt die de volgende keer wel ;-)

Groet,

Jelle

Beantwoorden

29 september 2018 om 11:40

Hallo Cheyene,

Deze valt niet van trappen af, alleen als je een hele donkere vloer hebt (zwart of tegen zwart aan). Ook werkt hij gewoon s’nachts, je kan het plannen wanneer die stofzuigt.

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:14
vriendje100 Gebruiker

Ik heb laatst de Eufy 11 gekocht via iBood en ben daar zeer tevreden over. Zuigkracht is super goed en vergeet echt geen plekje. Alleen de route die deze aflegt is niet te begrijpen. Hij doet er ook lang over, maar neemt daardoor wel echt alles mee. Het is dat ik mijn oude LG (van over de €400 een werkt minder goed) op de boven verdieping gebruik anders had ik zeker weer een Eufy erbij gekocht.

Ik vind het echt een fantastisch apparaat. Prijstechnisch zeker een aanrader.

Edited by: Niek

Beantwoorden

29 september 2018 om 17:49
wallagh Gebruiker

Ik kan het hier helemaal mee eens zijn. Heb ook de Eufy 11, en vind het een prima apparaat.

Het is heel simpel: als ik ‘s ochtendspits weg ga laat ik hem zijn rondje doen, en als ik dan ‘s middags terugkom is mijn huis een stuk schoner.

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:15
vriendje100 Gebruiker

Eufy11 bedoelde ik :-)

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:25
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen vriendje100,

Ik heb het even voor je aangepast en bedankt voor het delen van je ervaringen! :-)

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:32
forelje Gebruiker

Rijd hij dus gewoon door bij een verdieping lager,geen sensor?

Beantwoorden

29 september 2018 om 11:46

Hij heeft valsensoren en zal niet van de trap afrijden.

Beantwoorden

29 september 2018 om 10:44
JvdHout Gebruiker

Kan je deze voor verschillende ruimtes gebruiken? bijv. de benedenverdieping en de bovenverdieping dagelijks wisselen?

Beantwoorden

29 september 2018 om 12:16

Ja, geen enkel probleem. Je zal het wel naar boven of naar beneden moeten tillen (maar zo zwaar is die niet =)). Als je erg van gemak houd, koop je er gewoon 2 ;).

Beantwoorden

29 september 2018 om 11:15
GeertVDB Gebruiker

Beste expert,

Op het gelijkvloers ligt zowel verzoete jasberg (mat zwart graniet) als parket. Kan de robot zonder problemen tussen beide oppervlakken wisselen. of gaat-ie de overgang van parket naar graniet als trap interpreteren ?

Beantwoorden

29 september 2018 om 12:09

Beste Geert,

Tussen witte en zwarte oppervlakken wisselen werkt niet, maar tussen kleuren (bijvoorbeeld bruin) en zwart werkt wel. Dus ik ga er vanuit dat hij zijn werk goed doet op uw vloer.

Met vriendelijke groet,

De Anker Eufy Expert

Beantwoorden

29 september 2018 om 12:16
ThinKing Gebruiker

Iemand ervaring met een robotstofzuiger samen met staffords?

Beantwoorden

29 september 2018 om 13:08

Beste ThinKing, geen ervaring met de haren van de staffords (als je dat hiermee bedoelt). Wel ervaring met lange mensen haren en katten haren. Dit werkt goed. Gewoon die borstel geregeld schoonmaken met de bijgeleverde cleaning tools.

Beantwoorden

29 september 2018 om 12:51
milanmohrs Gebruiker

@Anker-Expert heeft u voor mij de specificatie van het filter. Dus is dit hepa 13 of epa10 etc.

En de afbakening strips welke kleur hebben deze en kunnen deze ook onder het laminaat worden gelegd als die wens er is. En heeft u hier foto’s van?

Beantwoorden

29 september 2018 om 13:06

Beste Milanmohrs,

We gebruiken een 3-laagse hepa stijl filter. Deze Eufy Robovac 500 filtert meer allergen dan de meeste robotstofzuigers. De afbakeningstrips zijn zwart en ik heb geen ervaring met het onder een laminaat leggen.

Beantwoorden

29 september 2018 om 16:55
milanmohrs Gebruiker

Mijn laminaat is antraciet dus dat komt goed uit dan. Maar een echte specificatie van het HEPA fitler onderbreekt dus in welke mate deze filters? de verschillen zijn namelijk aanzienlijk zie ik vaak bij stofzuigers, van 92% filtering tot 99,995%. Dus een nummertje zou wel fijn zijn.

Beantwoorden

29 september 2018 om 13:47
Lottjevb Gebruiker

Is dit een goede robotstofzuiger voor het opzuigen van hondenharen. Zowel lange als korte hondenharen?

Beantwoorden

29 september 2018 om 14:02

Beste Lottjevb,

Voor hondenharen is een robotstofzuiger ideaal. Doordat je hem makkelijk aanzet, hoeft hij niet direct een heleboel haren te doen, je kan het makkelijker bijhouden. Daarnaast zijn er diverse accessoires bijgeleverd om de lange haren er eenvoudig uit te verwijderen.

Beantwoorden

29 september 2018 om 14:48
edwinhendriks Gebruiker

Voor de mensen die een robot stofzuiger overwegen; kies een model met laser. Je betaslt iets meer (ongeveer 240 euro als je  ‘m direkt uit China haalt), maar je krijgt er veel voor terug. Er zijn voldoende sites te vinden met uitgebreide reviews.

Beantwoorden

29 september 2018 om 16:45

Beste Edwinhendriks,

Ik weet niet of modellen met laser hierdoor direct beter zijn. Zie deze vergelijkende test waarbij de Eufy 11s (ander maar vergelijkbaar model) als beste getest is uit 23 modellen. https://thewirecutter.com/reviews/best-robot-vacuum. Als je gaat zoeken om reviews dan zie je dat de verschillende Eufy’s goed in de smaak vallen.

Beantwoorden

29 september 2018 om 15:13
bnobel Gebruiker

Beste expert,

hoe gaat de robot om met een erg langharig vloerkleed (ikea) op een laminaat vloer? Zouden we deze af moeten bakenen?

Beantwoorden

29 september 2018 om 16:42

Beste Bnobel,

Ik weet natuurlijk niet hoog uw vloerkleed is. De Eufy die ik gebruik (de voorganger) kan deze wel aan, alleen ik denk dat mijn vloerkleed valt onder middelhoog. Je zou het kunnen proberen en anders afbakenen met de strip.

Beantwoorden

29 september 2018 om 17:33
Ben Benieuwd Gebruiker

Het blijft langdradig speelgoed. Dik een uur bezig met een ruimte van 40 m2 en slaat altijd wel iets over. Eerst een kwartier alle kabels, schoenen, kastjes op poten enz van de vloer of opzij schuiven. Haha, precies 2x gebruikt in een half jaar. Zelfs met de hand stofzuigen gaat sneller dan alles verplaatsten of opruimen.

Beantwoorden

29 september 2018 om 20:57
boeleke001 Gebruiker

Dat vind ik nogal een speciale opmerking :).
Schoenen & kastjes moeten in principe niet op zij geschoven worden… Als hij er tegen botst , keert die normaal gezien de andere kant op.
Kabel is normaal maar dat ligt alleen rond de TV normaal gezien op de grond (en kan dan de strip rond geplaatst worden).

Het is geen vervanging van je gewone stofzuiger maar houdt je ruimte doorheen de week wel veeeeel schoner. :).

Beantwoorden

30 september 2018 om 18:27
Ben Benieuwd Gebruiker

Tja,..ik heb dan een huishouden met kids, studio muziek (veel kabels dus) en fotografie,..geloof me, zodra er een robotstofzuiger op de markt komt die al dit soort hindernissen moeiteloos weet te ontwijken, ben ik de eerste die hem koopt! ;-)

Beantwoorden

30 september 2018 om 18:30
Ben Benieuwd Gebruiker

Oh, en ik heb van die antieke kastjes waarvan de poten 30cm uit elkaar staan,..daar gaat zo’n stofzuiger niet tussen, dan blijft hij hangen. Het zelfde geldt voor mijn statieven, keyboard standaard, foto tripods enz,..

Beantwoorden

29 september 2018 om 19:24
Ronalddej Gebruiker

Kan je ook instellen dat de stofzuiger op een vooraf bepaald tijdstip begint?

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 11:35
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt hem inderdaad plannen.

Beantwoorden

29 september 2018 om 20:56
Hippievogel Gebruiker

En ook hier van toepassing het oude gezegde:,,Schoenmaker blijf bij je leest” met andere woorden anker blijf aub bij powerbanks en chargers. Mensen koop maar een irobot(merk wat al 20 jaar robotstofzuigers maakt) of iets dergelijks

Beantwoorden

29 september 2018 om 22:13
Moderator Paul Moderator

Hoewel ik jouw onderbuikgevoel kan begrijpen, kun je een fabrikant niet afserveren op basis van het aantal jaren in de markt. De reviews over Eufy robotstofzuigers tonen aan dat het prima producten zijn. 
Overigens niets ten nadele van iRobot, zij leveren ook goede robotstofzuigers.

Beantwoorden

29 september 2018 om 20:59
Hippievogel Gebruiker

*sinds 1990 iRobot is in 1990 opgericht door een aantal robotdeskundigen van het Massachusetts Institute of Technology. Het bedrijf maakt robots voor civiel en militair gebruik. Het hoofdkantoor staat in Bedford. Vanaf 2005 staan de aandelen iRobot genoteerd… Wikipedia

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.