5 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Samsung HW-MS550 All-In-One Soundbar

Product expert aanwezig

Samsung All-In-One Soundbar

De Samsung HW-MS550 is een soundbar en subwoofer in-één. Zo houd je meer ruimte over, maar geniet je wel van een rijke en diepe bas. Waarom kan niet elke soundbar zo zijn?

Specificaties

Merk: Samsung
Type: HW-MS550/XN
Garantie: 2 jaar

• Bluetooth & wifi
  • Soundbar & subwoofer ineen
  • Te bedienen met je smartphone

Afspelen

• Afspeelformaten: AAC, MP3, WAV, OGG, FLAC, ALAC
  • High Resolution Audio: nee

Versterker

• Surround formaten: Dolby Digital, DTS Digital Surround
  • Aantal kanalen: 2.0

Luidspreker

• Aantal luidsprekers: 6
  • Subwoofer: geïntegreerd
  • Vermogen: 50 W
  • Doorvoervermogen: 400 W

Eigenschappen

• Basreflex: ja
  • Wifi interface: ja
  • Multiroom-gereed: ja
  • Bluetooth: ja
  • Near Field Communication: nee
  • Afstandsbediening: ja
  • Overige kenmerken: Surround Sound Expansion
  • Te verbinden met app: ja

Aansluitingen

• 1x USB-ingang
  • 1x HDMI-ingang
  • 1x analoge audio-ingang
  • 1x optische-ingang

Voeding

• Stroomverbruik (standby): 3.2 W

Fysieke eigenschappen

• Plaatsing: Voor televisie
  • Afmetingen: 89 x 7.1 x 13.1 cm
  • Gewicht: 5 kg

Inbegrepen

• Afstandsbediening (incl. batterij)
  • Voedingskabel
  • Optische kabel
  • Muurbeugel
  • Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Samsung Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

5 oktober 2018 om 07:24
slingshot Gebruiker

Goedemorgen, kan deze soundbar zonder problemen worden gebruikt met de samsung QE65Q7F televisie waarbij de televisie op zijn eigen poot kan blijven staan?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:03
Official Product Expert Samsung Expert Official Product Expert

Beste slingshot,

De HW-MS550 kan prima samen met de QE65Q7F. De soundbar en de TV zijn 2 losse producten en je zal ze ze beide moeten ophangen of op een meubel moeten zetten.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 07:34
Brix86 Gebruiker

Ik heb deze soundbar ook en ben er erg tevreden over. Geluid is van goed kwaliteit, makkelijk te installeren. Ik gebruik zelf de HDMI en Bluetooth opties van de soundbar.

Mijn televisie hangt aan de muur en heb de soundbar er onder opgehangen.

Toen ik deze hier kocht was de soundbar 219,- dus de deal is er beter op geworden. Voor de mensen die m gaan aanschaffen, alvast veel plezier er mee!

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 07:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Brix86,

Bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 07:54
david.deridder Gebruiker

Klinkt goed. Klein vraagje: hoe hang je die dan onder je televisie?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:05

Beste David,

Er zitten standaard materialen in de doos waarbij de soundbar aan de muur bevestigd kan worden.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:35
david.deridder Gebruiker

OK, maar mijn TV hangt aan zo’n muurbeugel die je vooruit en schuin kan trekken. Dus ik dacht dat de soundbar aan de TV bevestigd kon worden.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 11:16

Beste David,

De soundbar kan je alleen in specifieke gevallen aan de tv bevestigen met de WMN300SB beugel. Het is namelijk zo dat dit alleen kan met een Samsung QLED TV’s 2017 (49”- 65”) die bevestigd zijn met een No Gap Wallmount of TV’s uit de MU-series (49” – 65”) die bevestigd zijn met de Mini Wall Mount WMN550M. De beugel die jij omschrijft klinkt als een andere variant, ik kan dus niet garanderen dat deze hier mee samen werkt. Wellicht dat er universele beugels zijn waar dit mee kan, maar daar kan ik vanuit Samsung vandaan geen uitspraken over doen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:34
reiniermit Gebruiker

Jammer dat ie niet onder te TV kan worden bevestigd. Heb hetzelfde als David; TV aan een muurbeugel van Vogels.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:42
Binnenmars Gebruiker

Ik heb mij Pioneer Soundbar Onder mijn Panasonic TV hangen met 2 metalen strips van de bouwmarkt die bevestigd zijn aan de Volgel’s tv beugel.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 07:45
jandrie3 Gebruiker

vorige keer hier een gekocht, en zeer tevreden ,prima geluid,echt waar voor je geld, TV kijken is echt leuker nu

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 16:59
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag jandrie3,

Leuk om te horen en bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:08
RonaldR Gebruiker

Ik heb een Yamaha RV-475 versterker en een LG Oled TV. Hoe kan ik deze hier tussen koppelen?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:12

Beste Ronald,

De meeste soundbars, waaronder de HW-MS550, hebben ingebouwde versterkers omdat ze ontworpen zijn om direct met de TV te communiceren. Aansluiten op je LG OLED TV is mogelijk via HDMI ARC of via een optische verbinding. Het is daarom niet nodig om deze aan je versterker te koppelen. Het kan uiteraard wel, net als met je LG OLED TV kan dit via HDMI ARC of de optische verbinding.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:15
yezzer Gebruiker

Aangezien deze ook wifi ondersteunt: heeft hij dan ook de spotify connect ondersteuning?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:13

Goedemorgen yezzer,

Dit is juist een van de pluspunten van deze soundbar :)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:17
wich Gebruiker

zit er ook een bevestiging bij voor aan de tv

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:42
Globetrotter1 Gebruiker

Lees de specs, nog eens, muurbeugel inbegrepen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:07
jmeverts Gebruiker

Misschien bedoelt wich tv-beugel

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 17:00
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag wich,

In een reactie hierboven heeft de expert hier al antwoord op gegeven :-)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:24
Pat237 Gebruiker

Ik heb ook een lg oled met ingebouwde soundbar .. zou dit geluid beter zijn ?

Is deze ook makkelijk aan te sluiten op een lg tv met kpn ?

Laatste vraag ..mijn vrouw wil televisie zonder deze box , kan je standaard instellen dat de  box standaard uitstaat ( bij Kijken naar gewone tv – ingebouwde soundbar is voldoende) en alleen aanzetten bij films en series via tv of blu ray ?

Of gaat de box altijd standaard aan bij aanzetten tv ?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 11:22

Hallo Pat237,

Over het algemeen zijn losse soundbars beter dan een in de tv geintegreerde soundbar, omdat er simpelweg meer ruimte is voor de speakers. Aansluiten op een LG tv zou geen probleem moeten zijn, zolang deze een HDMI of een optische aansluiting heeft. Als je een optische aansluiting gebruikt, dan kun je zelf instellen of je de soundbar automatisch wilt laten aangaan, of niet. Ik zou overigens altijd aanraden om de Samsung soundbar te gebruiken, ook bij gewoon tv kijken :)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:27
Pat237 Gebruiker

Komt het geluid van voren of ook omhoog? Bedoel staan de boxjes  aar voren gericht of ook omhoog en opzij? Voor plaatsing in open tv kastje waar de tv opstaat.0

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:45
Globetrotter1 Gebruiker

Het geluid komt naar voren, is ook te zien op de foto,s.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:57
Pat237 Gebruiker

Thx voor je berichtje

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:43
Moderator Jelle Moderator

Thanks voor het berichtje Globetrotter.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:55
Waterman65 Gebruiker

Muurbeugels inbegrepen maar hoe is de montage aan de TV?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:08
Globetrotter1 Gebruiker

Misschien beantwoord dit je vraag: https://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-plus-wallmount-wmn300sb/

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:13
Waterman65 Gebruiker

Nee niet echt, zie review op de pagina:

Is NIET standaard Wel Samsung’s enige mount kit!

Past NIET op de HW M 550 soundbar! Daar kom je pas achter als je gekocht hebt!

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:23

Beste Waterman65 en Globetrotter1,

Dit is wel een belangrijk verschil inderdaad. Er zijn 2 Samsung soundbars die qua naamgeving op elkaar lijken. De HW-MS550 is de prachtige soundbar in deze deal, en de HW-M550 is een ander model met losse subwoofer.

Er zitten standaard muurbeugels bij waarmee je hem aan de muur kunt monteren. Daarnaast kan je de HW-MS550 met de WMN300SB aan een TV bevestigen, dus zonder in de muur te hoeven boren. Het is wel zo dat dit kan alleen met Samsung QLED TV’s 2017 (49”- 65”) die bevestigd zijn met een No Gap Wallmount of TV’s uit de MU-series (49” – 65”) die bevestigd zijn met de Mini Wall Mount WMN550M. Dit zal dus niet voor iedereen geschikt zijn.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:47
Globetrotter1 Gebruiker

Thanks, ook ik ben wijzer geworden.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:59
Waterman65 Gebruiker

Kan ik deze samsung soundbar ook koppelen of gebruiken i.c.m mijn Sonos Play3

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:26

Beste Waterman 65,

Dit zijn 2 verschillende soorten systemen, dus deze zijn niet aan elkaar te koppelen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:05
janvanvuuren1 Gebruiker

Ik heb een Samsung TV zonder bluetooth. Hoe moet ik het dan aansluiten? En werkt de televisie afstandsbediening voor geluid dan ook op de soundbar?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:33

Beste Jan,

Je kan de soundbar ook via HDMI ARC of via een optische kabel aansluiten. Als je hem via HDMI ARC aansluit kan je hem met de tv afstandsbediening bedienen. Of jou tv dit ook heeft kan je aan de achterkant van je tv zien, dit zou bij de aansluiting moeten staan.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 12:33
janvanvuuren1 Gebruiker

Dank voor antwoord expert. Mijn tv is een UE40D7000 . Welke aansluiting adviseert u?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:24

Beste Jan,

Ik zou een HDMI aansluiting adviseren, juist om met 1 afstandsbediening te kunnen werken.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:11
hazen.stijn Gebruiker

Kan deze gemakkelijk aangesloten op en LG smart tv? Of kan dit conflict geven wegens verschil van fabrikant?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:35

Goedemorgen hazen.stijn,

We zien natuurlijk het liefst dat hij bij een Samsung tv wordt aangesloten, maar geen zorgen, ook met een LG tv werkt deze soundbar prima samen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:40
hazen.stijn Gebruiker

Bedankt!

Als jullie er een Samsung TV bijdoen hang ik deze graag tegen de muur maar nu hangt er al een LG TV ;).

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:53
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kan er zelf direct één mee bestellen, Stijn: Nederland | België

;-)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:24
Nightfalls123 Gebruiker

Ik ben eigenlijk aan het twijfelen. Ga ik deze voor deze mooie prijs meenemen of ga ik sparen voor de HW-MS650.

Kunt u mij het grote verschil uit leggen?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:43

Hallo Nightfalls123,

Dit is natuurlijk wel een mooie aanbieding, maar de keuze kan ik niet voor je maken! De HW-MS650 is een iets betere versie van de HW-MS550. Deze heeft nog een extra speaker in het midden van de soundbar speciaal voor het weergeven van stemmen in tv programma’s of films. Ook heeft de HW-MS650 ondersteuning voor Distortion Canceling, een technologie die zorgt voor een iets betere basweergave.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:47
kaand Gebruiker

Heb de 650 gekocht  kreeg er achter spiekers bij van samsung prijs inc 350 Euro.Zou niet zonder meer kunnen.

Deze is ook heel goed.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:56
Nightfalls123 Gebruiker

Helaas is die actie er nu niet. De 650 kost nu los al 399

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:45
mirac72 Gebruiker

Wat is beter/mooier: de soundbar HW-MS550 met ingebouwde subwoofer of de soundbar HW-M550 met de losse subwoofer? Wat is het verschil qua geluid?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 10:45

Beste Mirac,

Het is maar net wat je belangrijk vindt. Als je geen ruimte hebt of wilt vrijmaken voor een losse subwoofer, dan is de HW-MS550 een betere optie. Deze heeft ook net weer wat meer technieken aan boord om het geluid beter weer te geven, en heeft ook ondersteuning voor WiFi. De HW-M550 heeft net wat meer basweergave door de losse subwoofer, maar heeft geen WiFi en iets minder technieken aan boord.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 10:05
mathyg Gebruiker

Bij mij zou praktisch gezien de soundbar achter de decoder van digitale tv komen te staan. Zou dit een probleem geven met het geluid indien de decoder op pakweg 10cm afstand in het midden van de soundbar staat? Ik bedoel in de zin dat het geluid niet ten volle zou kunnen doorkomen, niet of de elektrische toestellen elkaar zouden storen. Alvast bedankt!

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 10:53

Hallo Mathyg,

Het is niet de ideale oplossing, maar de speakers zitten wel vooral links en rechts in de soundbar, dus het zou in principe kunnen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:48
mathyg Gebruiker

Bedankt! Ik kijk straks thuis even of er nog een andere mogelijkheid is. Ik lees dat je de soundbar onderaan de televisie kan ophangen? Is dit mogelijk met een bijgeleverd stuk of moet hier apart een soort van adapter voor worden aangekocht? Ik heb een Samsung UE50MU6100. Is dit voor mijn toestel eventueel een optie?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:50

Ik hoop natuurlijk dat het toch een succes wordt! Je kunt de HW-MS550 met de WMN300SB aan een TV bevestigen, dus zonder in de muur te hoeven boren. Als jouw UE50MU6100 bevestigd is met de Mini Wall Mount WMN550M, dan is deze hiervoor geschikt.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 10:24
Leon1979almelo Gebruiker

Ik heb de soundbar een half jaar in bezit, destijds ook via ibood besteld. Prima soundbar met prima kwaliteit en hoog volumebereik. Echter wat heel erg tegen valt is de wifi koppeling. De koppeling met de samsung tv is geen probleem. Maar om via tablet of telefoon de soundbar aan de praat te krijgen via WIFI is godsonmogelijk. Zijn ook veel discussies over op verschillende fora. De app werkt slecht en herkend de soundbar 9 van de 10 keer niet.

Via bluetooth werkt dit wel weer prima, maar dan moet je eerst soundbar op bluetooth zetten en dient je mobiele device toch enigszins in de buurt te zijn. Mocht de productexpert overigens nog mogelijkheden hebben om mijn probleem met wifi op te lossen dan hoor ik het graag.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 11:06

Beste Leon,

Ik ben blij om te horen dat je het geluid van het product waardeert, maar wat vervelend om te horen dat je problemen ondervind bij het gebruik van WiFi op deze soundbar. Heb je al een poging gedaan om de firmware op de soundbar te updaten? En maak je gebruik van de Samsung SmartThings app? Mocht dit nog niet voldoende helpen, dan raad ik je aan om contact met Samsung Service op te nemen, via een van de opties op https://www.samsung.com/nl/info/contactus

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 10:37
ferka Gebruiker

hallo ik ben in het bezit van de QE49Q7F die op zijn orginele poot staat kan ik deze soundbar met de WMN300SB aan mijn tv bevestigen zodat hij er mooi strak onder zit en kan de stroomkabel dan ook via de voet lopen zodat je hem niet ziet?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 11:11

Beste Ferka,

De WMN300SB is specifiek bedoelt om de soundbar aan een tv te koppelen die aan de muur hangt. De QE49Q7F zou hiervoor geschikt zijn als dit een 2017 variant is, de 2018 versie werkt hier helaas niet mee samen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 16:28
ferka Gebruiker

beste expert bedankt voor je antwoord,

ik heb inderdaad de 2017 variant dus dat zou moeten passen maar dat betekend dus ook dat ik de tv moet ophangen hij kan dan niet meer op zijn poot blijven staan of wel?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 16:38

Beste Ferka,

Als de tv op een meubel staat, dan kan de soundbar er voor geplaatst worden. De tv beugel is specifiek bedoelt voor als je de soundbar en de tv samen ophangt.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 11:58
Sneff Gebruiker

Mooie deal. Was van plan de MS650 te kopen, maar dit is wel een hele scherpe prijs. Gekocht en ben benieuwd hoe dit samen gaat met mijn nieuwe Qled 55″.

@Product-Expert: Ik heb wat gelezen over een stroomkabel die je voor zowel je tv (samsung qe55q7f) als de soundbar kan gebruiken (met een verloopstuk). Is dit iets wat je extra moet aanschaffen?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:42

Beste Sneff,

Veel luisterplezier met je nieuwe aankoop! De stroomkabel kan je delen met een 2017 QLED tv, dus als die van jou uit dat jaar komt dan is dat mogelijk, en dan zit de stroomkabel in de doos meegeleverd! 2018 QLED tv’s hebben een invisible cable waar ook de stroomdraad in zit verwerkt, hier werkt hij helaas niet mee samen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 14:05
Nietjesmachine Gebruiker

Kan je ergens nog die twee “knopen” kopen om hem op te hangen aan de muur?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:44

Beste Nietjesmachine,

Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoelt, maar er zit in ieder geval een muurbeugel in de doos meegeleverd om de soundbar mee op te hangen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:32
wich Gebruiker

vervolg op mijn vraag  bij de spec staat muurbeugel is dit een beugel voor de soundbar aan de tv te koppelen

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 15:46

Beste Wich,

Dit is een muurbeugel om aan de muur te bevestigen, niet aan de tv. Daarnaast kan je de HW-MS550 met de WMN300SB aan een TV bevestigen, dus zonder in de muur te hoeven boren. Het is wel zo dat dit kan alleen met Samsung QLED TV’s 2017 (49”- 65”) die bevestigd zijn met een No Gap Wallmount of TV’s uit de MU-series (49” – 65”) die bevestigd zijn met de Mini Wall Mount WMN550M. Dit zal dus niet voor iedereen geschikt zijn.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 17:06
joxx16 Gebruiker

Is deze soundbar eenvoudig te koppelen aan een oudere Samsung smart TV (de ue40eh5300)?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 17:09

Beste joxx16,

De UE40EH5300 heeft ook een optische uitgang, dus die kan zonder problemen gekoppeld worden aan deze soundbar.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 17:13
joxx16 Gebruiker

Dank voor je snelle antwoord.

Werkt de afstandbediening van mijn tv dan ook voor de smartbar?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 19:03
Moderator Jelle Moderator

Als ik zo de rest van de reactie lees haal ik daaruit dat dat alleen kan als hij met hdmi verbonden is joxx.

Zie de vraag van janvanvuuren om 09:03 uur.

Groet

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.