25 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba 896 Robotstofzuiger

iRobot Roomba 896 Robotstofzuiger

Deze robotstofzuiger reinigt op slimme en eenvoudige wijze jouw huis. Smart, Simple en Clean! Dat is iRobot.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 896 Robotstofzuiger
Garantie: 2 jaar

• Navigeert moeiteloos 
  • Druk op CLEAN, Roomba reinigt
  • 3-staps reiniging met draaiende zijborstel 

iAdapt & trappen 

• iAdapt navigatie: reinigt de hele kamer; ook onder meubilair, rond obstakels, in hoeken en langs randen. 
  • Compacte behuizing 
  • Vermijdt trappen en andere afstapjes 
  • Concentreert de reiniging op de gebieden waar dit het meest nodig is

iRobot Home app & programmeren 

• Maak vanaf iedere locatie verbinding met de iRobot HOME App om hem te laten reinigen, tot wel zeven keer per dag
  • Programmeerbaar
  • Zie in hoe vaak hij al gereinigd heeft tijdens een cyclus 
  • Sommige opties zijn alleen beschikbaar via de iRobot HOME App
  • Vraag ondersteuning aan

Clean-knop & zuigkracht

• Druk op CLEAN en de rest gaat vanzelf
  • AeroForce 3-staps reinigingstechnologie: reinigt tot 5x beter dan voorgaande modellen uit de Roomba 600- en 700-serie met AeroVac systemen
  • Geniet van tot vijf keer meer zuigkracht
  • Vereist minder onderhoud dankzij anti-vastloop AeroForce extractors

Verpakkingsinhoud

• 1 iRobot Roomba 896
  • 1 oplaadbare lithium-ion accu
  • 1 Home Base-laadstation
  • 1 Netsnoer
  • 1 Dual Mode Virtual Wall (2 AA-batterijen inbegrepen)
  • 1 extra filter
  • Gebruikersgids en documentatiepakket

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen verpakking: 47,5 x 42 x 14 cm
  • Gewicht verpakking: 5,6 kg
  • Afmetingen robot: 33,5 x 9,3 cm
  • Gewicht robot: 3,8 kg
25 oktober 2018 om 07:42
bertdeweerdt Gebruiker

Wij hebben nu bijna 3 jaar de iRobot Roomba 772e…. Zéér tevreden van!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 07:51
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Dank voor uw bijdrage, dat u er nog lang veel plezier van zult beleven.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 07:52
JohnnyDrama024 Gebruiker

8,95 verzendkosten betalen op een bedrag van 350 euro.. hahah

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:07
Kartelschaar Gebruiker

Jij betaalt liever €359 met gratis verzending?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:59
Susantigoon Gebruiker

Ik denk eerder liever alleen de verzendkosten…

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:16
pjisonline Gebruiker

Hoe gaat het opladen? Gaat hij zelf naar z’n home base laadstation?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:49
CruNcK Gebruiker

dat klopt, op het einde van zijn toer vind hij automatisch het laadstation (sensor op robot en laadsatation, die elkaar vinden) en begint hij weer te laden

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:11

Correct. Wanneer Roomba de kamer waar hij in schonmaakt klaar heeft gaat hij op zoek naar zijn laadstation. Of vlak voor de accu leegraakt. Bij kan op 1 acculading ongeveer 100 m2 schoonmaken afhankelijk van de indeling, en beveel aan om met dit model per kamer schoon te maken, niet groter dan 70 m2.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:18
ErwinHeukels Gebruiker

Ik heb niet zo’n verstand van deze apparaten maar heb er wel oren naar. Paar jaar geleden heb ik al wel eens geexperimenteerd met een dommere variant van een ander merk maar die liep elke keer vast op de schuin oplopende barkrukpoten en wikkelde zich om de snoeren van de kerstboom verlichting. Is deze nu zo slim om daar beter mee om te kunnen gaan?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:48
CruNcK Gebruiker

Uiteraard ziet deze robot niet het verschil tussen een draadje van de verlichten of bv een hondenhaar. Randen/muren/afgronden herkend hij maar denk niet dat je kan verwachten dat hij een draadje van kerstverlichting herkend

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:51
CruNcK Gebruiker

wat je wel kan doen is de virtual wall ervoor plaatsen, zodat hij niet verder rijdt maar weer omkeerd

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:04

Beste Erwin, met de Roomba heb je de mogelijkheid een Virtuele muur neer te zetten, 1 is meegeleverd met de Roomba 896. Hiermee kun je een lijn trekken met een laserstraaltje waar de robot niet doorheen rijdt, of je kan een rondje van laser maken waarmee je bijvoorbeeld de voerbakjes van de huisdieren mee kan afschermen. De robot komt daar dan niet. Mijn ervaring is dat je het beste de eerste keer even blijft kijken hoe de robot met bepaalde situaties omgaat en dan eventueel kleine aanpassingen doet en de virtuele muur waar nodig inzet. Wanneer je eenmaal die handelingen hebt gedaan zal de robot daarna zijn schoonmaakronden geheel zelfstandig en eventueel mbv het programma kunnen maken.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:21
ErwinHeukels Gebruiker

Thx voor de vlotte reactie. Dan nog een 2e vraag; kan ik deze Roomba overdag de slaapkamerverdieping laten doen en ‘s nachts de woonkamerverdieping? Of raakt hij daar dan van de in de war door 2 compleet verschillend plattegrond layouts en heb je er dan 2 nodig?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:07

Je kan de Roomba prima van kamer naar kamer en van verdieping naar verdieping tillen< een druk op de knop en dan zingt hij een deuntje als hij klaar is *of gaat hij naar zijn laadstation als die in de betreffende kamer staat. Twee ruimten zoals een hal en kamer of een slaapkamer die uit twee gedeelten bestaat gaat prima. Ook kun je op de verdieping alle deuren open zetten, en zal Roomba zijn ronde doen. Voor het beste schoonmaakresultaat raden wij echter aan om per ruimte-kamer schoon te maken, dan haalt Roomba gemiddeld een dekking van drie keer en zal het schoonmaakresultaat het beste zijn.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:25
BadScooter Gebruiker

Kan iemand een goede review van de iRobot Roomba 896 op het internet vinden? En wat is het verschil tussen de 890 en de 896?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:09

Beste badscooter, de Roomba 896 is niet erg verschillend van de 895 die ook in Nederland wordt aangeboden. Er staan op verschillende vergelijkingssites alsmede online redelijk wat reviews van beide modellen.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:29
Straatje93 Gebruiker

Stofzuigd deze robot ook het tapijt ? Of ziet hij dit als obstakel ?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:47
CruNcK Gebruiker

Wij hebben deze stofzuiger, hij stofzuigd wel degelijk het tapijt. Let wel op, is de rand van je tapijt te hoog dan bots hij tegen de rand en draait terug. Maar wij zelf hebben een vrij dik tapijt en dat is geen probleem

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:50
Straatje93 Gebruiker

Dank u!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:23
janp Gebruiker

We hebben langharig tapijt. dus een 2 a 3 cm lange vezels. Hoe gaat hij hiermee om? Een virtual wall is geen optie omdat het in het midden van de woonkamer ligt. Tx

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:16
Aldhissla Gebruiker

je kan normaal gezien de virtual wall ook inzetten als baken waar de roomba dan niet binnen een bepaalde straal van komt.  Dus dan kun je die midden op je tapijt zetten.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:37
Karinvs84 Gebruiker

De batterij is die gemakkelijk te vervangen?

Wat als er iets aankomt binnen garantie, hoe gebeurd de herstelling?

Groetjes Karin

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:18
Aldhissla Gebruiker

Ik heb een 700 serie (ongeveer 5 jaar geleden gekocht) die doet elke nacht onze living van 50m² en de batterij is nog steeds goed.  Recent hebben we hem wel eens helemaal uit elkaar gehaald en bij de onze is dat heel eenvoudig, zowat alles is makkelijk vervangbaar en ook verkrijgbaar op de site van irobot.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:09

beste Karinvs84, Roomba is modulair opgebouwd en daardoor zijn alle draaiende onderdelen makkelijk te vervangen buiten garantie indien nodig. De accu is ook makkelijk te bestellen en te vervangen, dat is zeker een sterk punt aan de Roomba.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:38
Panis Gebruiker

De fotos laten spiegelgladde vloeren zien, dan zal het vast allemaal wel lukken, maar hoe gedraagt de iRobot zich op vloerbedekking, daar wordt eigenlijk geen melding van gemaakt. Het gaat dus niet over vloerkleden, dat heb ik gelezen, maar ik kan me zo voorstellen, dat het rijden  over vloerbedekking veel meer energie kost en het ook meer moeite kost voor de borstels, ergo batterij veel sneller leeg!?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:16

Beste Panis, Roomba kan ook prima op vloerbedekking uit de voeten. Hoogpolig tapijt zou ik niet aanbevelen, echter de meeste vloerbedekking zal Roomba niet als lastig ervaren. Elke robot zal harder moeten werken op tapijt dan op een gladde vloer. De accuduur zal dan ook iets korter zijn, maar nog steeds voldoende om een woonkamer e.d. schoon te kunnen maken. iRobot is vaak conservatief in hun claims om teleurstelling te voorkomen en zou ik er vanuit gaan dat door iRobot geclaimde accuduur op basis van tapijt is en op een harde vloer langer schoongemaakt kan worden.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:03
TheFuture Gebruiker

Is deze in te stellen op basis van dag in de week? Maandag t/m vrijdag om 2 uur nachts beginnen. Zaterdag en zondag nacht om 5 uur in de ochtend beginnen etc?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:19
Aldhissla Gebruiker

Onze 700 serie is inderdaad zo in te stellen, het zou me verbazen als ze deze functie er bij de 800 serie afgehaald zouden hebben!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:12

Ja, dit kan met de 896. Deze Roomba kan aan het Wifi netwerk worden verbonden en dan gemakkelijk via de app gekoppeld worden aan je telefoon. Vervolgens kan je per dag 1 tijd kiezen wanneer Roomba zijn schoonmaakronde moet doen.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:30
eddyhermans Gebruiker

Kan het toestel slechts één virtuele muur “onthouden “?

Hoe lang doet toestel over een redelijk propere vlakke tegelvloer van 90 m2?

Quid stofzuigerzak.. Filter..?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:12
eddyhermans Gebruiker

Hallo Ibood?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:19

De Roomba kan met meerdere virtuele muren werken, aan de voorkant bovenop zit een sensor die de laserstraal oppikt. Een goede richtlijn voor dit model is ongeveer een minuut per vierkante meter. Dus voor een ruimte van 90 m2 zal de robot zo’n anderhalf uur wel mee bezig zijn om de maximale dekking en schoonmaakprestatie te halen. Er zit geen stofzuigerzak in en de filters/borstels zou ik van tijd tot tijd vervangen. Filter zo’n drie keer per jaar en de borstels afhankelijk van gebruik en type vloer. Gaan doorgaans zo’n twee jaar minimaal mee.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 12:14
cgelo Gebruiker

Zit hier een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 13:51
Beta22 Gebruiker

Ja in de App.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 12:42
Jeufke Gebruiker

Besteld! Ben benieuwd hoe goed deze werkt????

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 12:44
Moderator Bas iBOOD Moderator

Gefeliciteerd met je aankoop, Jeufke!

Ik kan je alvast verklappen dat als je eenmaal een robotstofzuiger rond hebt rijden, dat je niet meer anders wilt.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 18:07
Jeufke Gebruiker

Hallo Ibood,

Dankjewel! Ik was eerst naar een roborock aan het kijken, maar toen ik deze deal zag kon ik deze niet laten liggen! Ik zag tot de roomba 980 met homey gekoppeld kan worden. Weten jullie of dit met deze ook kan? Anders word dit volgende week uitproberen:)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 13:55
kraan71 Gebruiker

Heeft deze versie veel meer zuigkracht dan de 600 serie? Genoeg om een vlooienplaag te bestrijden? Een normale stofzuiger wel. Deze ook?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:21

Deze versie heeft tot 5 x meer zuigkracht dan een 600-serie. Of je met een robotstofzuiger een vlooienplaag te lijf kan gaan, zou ik helaas niet kunnen beantwoorden.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:23
kraan71 Gebruiker

Die factor 5x had ik inderdaad gelezen. Maar wat mij veel meer zou zeggen is, hoe de zuigkracht is vergeleken met een doorsnee normale stofzuiger?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 15:20
filip32 Gebruiker

Hoe doet de robotstofzuiger in de hoekjes en langs de kanten? Deze robotstofzuiger krijgt niet zo’n hele goede commentaar via testaankoop. Iemand hier ervaring mee?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 15:47
weeveeen Gebruiker

Langs de kanten: prima. Heel goed zou ik zeggen.

In de hoeken: matig. Echt in de hoek van de kamer, daar lijkt het roterende borsteltje niet goed bij te kunnen.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 15:54
filip32 Gebruiker

Ok, bedankt voor de informatie

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 16:01
haanzel Gebruiker

beste , ik wil er graag zo eentje bestellen,  maar ik ben van België…leveren jullie enkel in Nederland?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 16:06
Moderator Bas iBOOD Moderator

Als je op deze link klikt (klik hier) dan kom je op onze Belgische website terecht en kun je hem in België laten leveren!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 16:06
babipangang Gebruiker

Hoe groot is het stofreservoir en hoe verhoudt zich dat met de Roomba 880 (die we nu hebben)?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 16:34
arne3399 Gebruiker

goed product hangt af welke map methode je wil

roomba gaat een aantal keer over dezelfde plaats en beweegt willekeurig zogezegde vuildetectie

neato heeft een andere methode (lasermethode) ruimte inscannen en werkt van buiten naar binnen

neato is wel duurder in aankoop

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 18:12
OBiWaN007 Gebruiker

Vriend van me heeft hem en zeer tevreden van… ik wacht echter vol ongeduld op een deal met de iRobot 966 of 980… hopelijk worden mijn gebeden aanhoord :)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 18:17
davygeuns Gebruiker

Ik ben een leek, dus vergeef me mijn naïviteit. Wat is er nog beter aan die modellen, en waarom wacht je op de betere modellen? (katten, tapijten, …) ik ben benieuwd waarom je deze aanbieding niet goed genoeg vindt? Ik heb zelf zitten kijken naar specs en reviews, en kan de verschillende modellen moeilijk vergelijken. Via de website van de producent kan je e5 en 966 model vergelijken. Deze zit er blijkbaar wat tussenin, maar moeilijk te zeggen naar welke kant hij neigt. Kan iemand verduidelijken wat er beter is dan de e5, en slechter dan de 966? Uiteraard zullen de zwaardere/duurdere modellen betere eigenschappen hebben, maar wij hebben een relatief groot huis met veel kamers (verspreid over 2 verdiepen), maar totaal geen tapijten of huisdieren. Mij lijkt dit model ok te zijn, maar ik zie niet goed waar ik voorzichtig moet zijn. De test op de site van de fabrikant (help me kiezen) adviseert me het 966 model op basis van mijn antwoorden. Maar niet goed waarom, of welke modellen hij in de poule heeft gegooid om me te adviseren.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 19:42
Moderator Niek Moderator

Goedenavond OBiWaN007,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komen die modellen ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier :-)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 18:32
CurlyViking Gebruiker

De vloer van onze keuken is iets lager dan die van onze living dus er is een kleine helling (geen drempel). Kan deze robotstofzuiger hiermee om?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 20:18
Moderator Niek Moderator

Goedenavond CurlyViking,

Ze kunnen vaak ook over lage drempels, dus een helling zal geen probleem zijn vermoed ik. Al hangt het er natuurlijk wel wat van af over wat voor helling we het hebben :-)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 19:09
haanzel Gebruiker

beste , ik heb geen bevestiging mail gehad voor de roomba, is dit normaal ?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 19:43
Moderator Niek Moderator

Goedenavond haanzel,

Staat de bestelling wel in je account onder bestellingen? Er kan soms wat vertraging zitten in de bevestigingsmail.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 19:55
haanzel Gebruiker

ja hij staat erbij,  ik zal de mail morgen wel krijgen  . bedankt voor de respons

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 20:17
Moderator Niek Moderator

Dan komt het goed met de bestelling en zul je de bevestigingsmail inderdaad wat later krijgen :-)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 22:59
Moderator Paul Moderator

Kijk ook even het spamfilter van je mailbox na. Misschien is de bevestigingsmail daarin verdwenen. 
En controleer of het emailadres goed ingevuld staat onder Mijn iBOOD, anders kan de mail niet aankomen.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 20:44
Nab2018 Gebruiker

Edited by: Kris – Beste Nab, jammer dit berichtje te lezen, maar kan je morgen even een belletje doen naar de klantendienst (020-6811388) of een mailtje sturen naar customerservice@ibood.nl, stuur het SO nummer of ticketnummer mee, en zij kijken dan meteen wat er aan de hand is! Alvast bedankt!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.