3 november 2018 om 00:00
iBOOD

Onkyo Smart Speaker G3 met Google Assistant

Onkyo Google Assistant Speaker

Deze high fidelity audio speaker combineert een heerlijk, rijk geluid met de genialiteit van Google Assistant.

Specificaties

Merk: Onkyo
Type: Smart Speaker G3
Garantie: 2 jaar

• Google Assistant
  • High Fidelity sound
  • Massief houten behuizing

Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Handleiding: https://www.nl.onkyo.com/downloads/3/2/7/0/6/Manual_VC-GX30_EnFrDe.pdf

• Google Assistant
  • Wifi: 2.4 GHz en 5 GHz
  • Bluetooth
  • Woofer: 80 mm 
  • Tweeter: 20 mm soft-dome
  • Afmetingen: 120 x 165 x 128 mm
  • Gewicht: 1,8 kg
3 november 2018 om 00:14
michaelvanoycke Gebruiker

Kan een medewerken mijn vraag doorzetten naar de klantendienst want via mijn ibood lukt het niet: kan mijn order SO2620951 en SO2611898 samen verzonden worden? Ze hebben namelijk exact dezelfde dag van verzending. Eventueel een voucher voor de uitgespaarde kosten zou een leuke extra zijn ????

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:27
Moderator Paul Moderator

Ik zou je vraag door kunnen zetten, maar kan je ook meteen antwoord geven.
Bestellingen kunnen helaas niet samengevoegd worden.
Je zult aparte pakketten ontvangen (met 2x verzendkosten).

Loop je vast bij het invullen van het contactformulier? Je kunt ook een email sturen naar: 
klantendienst@ibood.be (voor België) 
customerservice@ibood.nl (voor Nederland)

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:21
Tco Gebruiker

Genialiteit van Google Assistant?  Misschien voor de schapenmassa die zich nog laat inpalmen door “het gemak”.

Beantwoorden

4 november 2018 om 09:26
Moderator Jelle Moderator

De een is wat huiveriger dan de ander. Ieder zo zijn eigen problemen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:39
boutje74 Gebruiker

Kan hier de Nederlandse taal op ingesteld worden of lukt dit niet  op een uk model?

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:50
Martijn99 Gebruiker

Ik heb er de vorige keer een besteld en het is mij nog niet gelukt dit voor elkaar te krijgen. Wellicht kan @ibood dit ophelderen. Verder bevalt de speaker goed, wel relatief veel bas op laag volume.

Beantwoorden

3 november 2018 om 02:55
Moderator Niek Moderator

Goedenacht boutje74,

Ik ga dit proberen te achterhalen.

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:00
ackermans.joeri Gebruiker

Ondertussen kan het wel. Maar Engels verstaat die toch beter, lol. Maar sinds enkele dagen kan het dus wel.

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:13
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen boutje74,

In de reacties hieronder wordt door verschillende gebruikers aangegeven dat het ook in het Nederlands kan.

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:42
ferdinand1968 Gebruiker

Als ik er 2 koop,  kunnen ze dan ook stereo afspelen?

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:44
blackfin Gebruiker

Haha ja dat zou een mooie feature zijn :)

Verwacht alleen niet dat dit het geval is.

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:53
ferdinand1968 Gebruiker

De Sonos 1 kan je als stereopaar instellen, dus zo’n vreemde vraag is dat niet.

Beantwoorden

3 november 2018 om 00:55
dopert3 Gebruiker

Ja, volgens de specs kan dat

Stereo paar maken, Surround modus, Zones afzonderlijk, Zones tegelijk

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:02
ferdinand1968 Gebruiker

Dank je dopert3 voor het uitzoeken, zit nog in twijfel tussen 2 stuks Sonos 1 (Alexa) en 2 stuks Onkyo G3 (Google Assistant) Sonos schijnt toch wel het neusje van de zalm te zijn.

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:06
ferdinand1968 Gebruiker

Bedoel je de Onkyo?

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:17
dopert3 Gebruiker

Ik heb zelf ooit een Sonos gewonnen en die naast mijn standaard Google home gezet (uit Amerika). Dat is geen eerlijke vergelijking en daar wint Sonos het ruimschoots. Echter heb ik hem toch verkocht omdat de app teveel gedoe was. Maar dat is natuurlijk geen Onkyo. Daar heb ik nu ook satelliet boxen van en die wonnen wel weer van de Sonos.

Ik heb zelf nu 2x deze aanbieding gekocht, mede omdat Google assistant hij Nederlands is (en tegelijk engels) Soms wil ik nog wel eens Nederlandse muziek luisteren, dat krijg je niet voor elkaar met een Engels sprekende assistent.

Ook heb ik in elke kamer een Google Home mini. Dat is geen top speaker, maar wel goed genoeg als je aan het schoonmaken bent en door je hele huis muziek wil.

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:37
ferdinand1968 Gebruiker

Dopert3 kan je bevestigen dat de Onkyo G3 als stereopaar ingesteld kan worden? Als je dat kunt bevestigen ga ik er nu 2 kopen.

Beantwoorden

3 november 2018 om 02:02
evleerdam Gebruiker

Ik heb er 2 en nee dit kan niet. Ze kunnen wel samen dezelfde muziek spelen maar niet in stereo.

Beantwoorden

3 november 2018 om 02:55
Moderator Niek Moderator

Goedenacht evleerdam,

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:42
p.grooten Gebruiker

De Sonos One gaat begin 2019 (laatste berichten, was eerst 2018) ook Google Assistant ondersteunen. Ondersteuning voor de Nederlandse taal voorlopig niet voor Alexa (in het algemeen). Daarnaast ondersteund de Sonos ook nog AIIRPLAY2. Wel een kwestie van prijs, deze Onkyo kost in de aanbieding minder dan helft van de SONOS.

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:08
ferdinand1968 Gebruiker

Dopert3 bedoel je dat de Onkyo het kan?

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:34
dopert3 Gebruiker

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Net een chat gehad met Google, die zegt dat het alleen op de Google Home Max kan. Je kunt ze wel sowieso koppelen, alleen of het dan stereo is weet ik niet.

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:38
ferdinand1968 Gebruiker

Oke dank je, je kan mijn vorige vraag negeren.

Beantwoorden

4 november 2018 om 09:28

Dank voor het antwoorden dopert3.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 november 2018 om 01:15
boutje74 Gebruiker

Staat op de website van coolblue, maar in een vorig forum heb ik dit ook gevraagd en toen kon je er geen stereo van maken. Dus even duidelijk svp

Beantwoorden

3 november 2018 om 06:32
adnan.maakoul Gebruiker

Please stick to the facts . Die ‘blije’ omschrijving per product is echt amateuristisch.

Beantwoorden

3 november 2018 om 06:56
ErwinHeukels Gebruiker

Leuke aanbieding! Ook direct een mooie oplossing voor multiroom audio lijkt me…

Bij Tweakers zie ik een recente review staan waarin wordt aangekondigd dat vanaf 24 oktober ook NL zou moeten werken: https://tweakers.net/pricewatch/989887/onkyo-smart-speaker-g3-zwart/reviews/

Dan vind ik het toch wl beetje raar om de iBood beschrijving te lezen met allerlei voorbeeldvragen in NL als dat niet zeker is, temeer omdat het een UK vesie betreft.

Daar ik ik dus wel eerst zekerheid over hebbn voor ik er 1 bestel

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:01
SteelDragoncc Gebruiker

Nederlands Kan perfect, mijn Google home mini is op iBood besteld en werkt nu in het Nederlands. Met de laatste firmware kon dit.

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:05
ackermans.joeri Gebruiker

Wij hebben deze hier enkele weken geleden gekocht, toen nog 20 euro duurder, en sinds enkele dagen kan die ook Nederlands, echter geen Vlaams, en als je nieuwsbericht vraagt dan zal dat momenteel nog vanuit Nederland komen, maar dat zie ik niet als een probleem en zal in de toekomst hopelijk nog wel veranderen.

Beantwoorden

3 november 2018 om 09:45
razor911 Gebruiker

Dus als je zegt: “ik heb goesting in eddy wally”, dan begrijpt hij je niet?

Schandalig!

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:10
forza11 Gebruiker

Hoe is de audio kwaliteit in vergelijking met de normale Google home?

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:48
delyon Gebruiker

Veel beter volgens deze review https://www.google.nl/amp/amp.tomsguide.com/us/onkyo-smart-speaker-g3,review-5279.html

Beantwoorden

Dank voor het antwoord delyon.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:39
wbree Gebruiker

Ik vraag me af aangezien het een uitlopend model is, in hoeverre dit apparaat in de nabije toekomst nog wordt voorzien van software/firmware updates?

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:45
zwaffel Gebruiker

Wat will me precies updaten? Er zit geen eigen software van onkyo op. Dus als Google Assistant update dan is je speaker ook up to date

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:51
wbree Gebruiker

Zit er op de achterzijde een aansluiting voor een muurbeugeltje?

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:19
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen wbree,

Ik zie op de afbeelding in de handleiding geen aansluiting voor een muurbeugeltje en er wordt ook niks over vermeld, dus ik ga er niet vanuit dat die erop zit. Misschien dat er forummers zijn die  de speaker hebben en hier meer over kunnen vertellen.

Beantwoorden

3 november 2018 om 13:25
evleerdam Gebruiker

Nee, zie geen aansluiting voor een muurbeugel  niet op de achterkant en niet op de onderkant. Er zitten 4 rubbertjes aan de onderkant waar hij op staat.

Beantwoorden

3 november 2018 om 07:43
gemas Gebruiker

Heb deze vorige keer gekocht

1. Ja deze is mogelijk in Nederlands, nog geen Vlaams

2. Deze kan niet in stereo gekoppeld worden

3. Heeft vrij (te) veel bass

4. Voice commands luisteren doet hij beter dan de home mini

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:11
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen gemas,

Bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:16
peke_g Gebruiker

Je kunt de bas en de treble in de home app aanpassen per speaker toch?

Beantwoorden

3 november 2018 om 08:57
clownteun Gebruiker

@moderator (of iemand anders die deze speaker heeft): ondersteunt deze speaker Google chromecast? (Ingebouwd). Ik wil hem gebruiken in combinatie met JBL chromecast speakers in een multi-room setup

Beantwoorden

3 november 2018 om 09:38
evleerdam Gebruiker

Ja, chromecast audio. Kan met andere chromecast audio speakers gekoppeld worden.

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:04
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag clownteun,

De speaker heeft een ingebouwde chromecast, dus dat zou moeten werken.

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:03
Jadajada Gebruiker

Ik heb nu de home mini, die heeft soms moeite met het verstaan van de voice commands.

Is de onkyo hier veel beter in? Of ontloopt het elkaar niet veel?

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:21
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jadajada,

Ik lees in verschillende reviews en ook reacties hier op het forum dat het deze speaker een stuk beter afgaat.

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:26
wegmetselbaas Gebruiker

Wat bedoel je precies, ‘begrijpt’  de mini je niet of pikt ie niet goed genoeg het geluid op? Over het begrijpen, ze gebruiken beide google als back-end dus dat ontloopt elkaar niet. Over het oppikken van je commando’s, ik heb deze de vorige keer gekocht en moet ook regelmatig meerdere keren ‘Okay Google’  roepen voor het ding in de luster-mode springt. Maar het bevalt verder wel zo goed dat ik er nog een bij heb besteld.

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:26
Jadajada Gebruiker

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel idd dat de mini niet oppikt dat ik ‘hey google’ zeg.

Dus als die bij jou meerdere keren het niet oppakt..

In reviews lees ik dat de Google home wel echt goed je stem oppikt , zelfs bij veel achtergrond geluid.

Iemand nog meer info?

Beantwoorden

3 november 2018 om 10:57
IgnaceVDV Gebruiker

Sommigen vergeten dat het hier om een outletsite gaat, meestal dus geen recentste producten maar overstock die ook nog op de markt moet kwijtgeraakt worden. Maar, daarom niet minder kwalitatief …, software/firmware kan soms nog upgedated worden, hardware niet …

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:02
teka59 Gebruiker

Kan het bas volume apart ingesteld worden op deze speaker?

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:27
edwinhendriks Gebruiker

Nee, helaas niet

Beantwoorden

Dank voor het antwoord edwin.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:07
Snoepy16 Gebruiker

Ik volg eventjes niet , die Onkyo  verstaat nu Nederlands , maar geen Vlaams = ???

Kan men die box een andere taal laten spreken…? ( Duits – Frans – Engels …)

Dank U Wel voor een antwoordje @ibood.

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:15
edwinhendriks Gebruiker

Ja , je kan ook die talen kiezen.Akgemeen beschaafd Nederlands ook, maar Vlaams of dialecten wordt moeilijk.

Beantwoorden

4 november 2018 om 09:29

Beste Snoepy16,

Google home is nog niet in België uitgebracht vandaar dat hij nog geen vlaams kan spreken.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:17
teka59 Gebruiker

Coolblue geeft voor de Onkyo G3 de volgende specificatie (groter en zwaarder) Gewicht 2,4 kg, Hoogte 26,5 cm, Breedte 16,1 cm, Diepte 18,6 cm

Waar zit het verschil? Is de iBood speaker een ‘mini’ of zo?

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:27
Alexander1966 Gebruiker

Het verschil tussen die maten en gewicht is dat de iBood die van de speaker noemt en Colblue die van de doos met speaker. Bron datasheet van de Onkyo site. https://www.nl.onkyo.com/downloads/3/2/7/0/6/ONKYO_VC-GX30_datasheet_EN.pdf

Beantwoorden

3 november 2018 om 11:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen teka59,

Ik vermoed dat de specificaties bij CoolBlue inclusief de verpakking zijn. Op de website van Onkyo zie je de afmetingen en het gewicht inclusief en exclusief verpakking. Voor de data sheet klik hier

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:18
boutje74 Gebruiker

@Ibood

Misschien een idee om morgen de Google chromecast aan te bieden? Kan deze da goed gebruiken om via CEC (HDMI) dan ook mijn tv spraakgestuurd te bedienen. En mij mij meerdere mensen hier  ;-)

Beantwoorden

4 november 2018 om 09:31

En zullen we dan maandag een iPhone 12 doen ;-)

Helaas hebben wij geen invloed op de inkopers van iBOOD. Je mag natuurlijk altijd een tip achter laten in ons tipforum:

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2018-4/#mce_temp_url#

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:18
Nonamenofame Gebruiker

Ik heb 2 vraagjes. Valt deze speaker te combineren met een chromecast?

** scenariote: Vanaf de tablet start ik net netflix beeld naar de chromecast, geluid naar deze speaker werkt dit?

Andere vraag is de verloop stekker. Word er dan een andere kabel mee gegeven? of echt alleen een mondstukje, in dit geval, is die klein bescheiden of zoon achterlijk dikke constructie dat hij royaal over een andere socket gaat van de stekkerdoos?

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:26
edwinhendriks Gebruiker

Meestal krijg je er een flinke verloopstekker bij, zoiets

https://www.fritz-events.nl/showtec-uk-stekker-naar-schuko-stroomadapter.html

Maar volgens mij kun je de kabel gewoon vervangen voor een standaard eu kabel van een paar euro.

Beantwoorden

3 november 2018 om 13:37
WieWat Gebruiker

Dan lijkt het mij handiger en logischer dat iBood een standaard eu kabeltje meelevert i.p.v. een verloopstekker.

@iBood..?

Beantwoorden

3 november 2018 om 13:53
ferdinand1968 Gebruiker

Dit vind ik typisch een opmerking van een koper die alleen vanuit zijn oogpunt kan zien. Er worden vaker spullen uit het UK aangeboden. Zouden ze alle kabels die er mogelijk zijn op voorraad moeten hebben i.p.v. een verloopstukje.

Net zo kansloos als de eerste vraag om bestellingen achteraf te laten verzamelen en om een tegoedbon te vragen met 4 vraagtekens. (die vraagtekens vind ik sowieso dom) Je ziet dan als koper alleen jezelf maar niet wat voor gedoe dat heeft voor Ibood.

Edited by: Paul
meerdere vraagtekens kunnen veroorzaakt worden door een smiley of emoticon die door het forum niet herkend wordt en daardoor als vraagtekens wordt getoond

Beantwoorden

3 november 2018 om 13:59
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Nonamenofame,

Je krijgt er inderdaad een losse verloopstekker bij. Of je hem kunt combineren met een chromecast durf ik niet te zeggen. De speaker heeft een ingebouwde chromecast. Misschien dat er forummers zijn die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:37
boutje74 Gebruiker

@Niek.

Volgens mij kan de speaker net zoveel als een Google home of Google mini behalve het bellen van telefoonnummers. Het lijkt mij dus mogelijk dat deze onderling kunnen communiceren. Als voorbeeld kan de je via de chromecast 2018 multiroom streamen naar speakers met ingebouwde chromecast. Tevens (correct me of i am wrong..) Kan je via deze speaker je tv spraakgestuurd aan en uitzetten als de tv voorzien is van een chromecast.

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:40
Moderator Niek Moderator

Bedankt voor de aanvullende informatie boutje74 en excuus dat ik niet op je bericht ben teruggekomen bij de vorige deal met deze speaker. Ik had je reactie niet meer gezien, maar zag hem zopas toen ik het forum erbij had voor informatie.

Dat klopt inderdaad dat je kunt streamen naar speakers met ingebouwde chromecast dus dan moet het inderdaad mogelijk zijn ze met elkaar te laten werken. Scherp opgemerkt! :-)

Beantwoorden

3 november 2018 om 15:18
boutje74 Gebruiker

@niek

Ben ook blij dat deze superaanbieding weer terug is. Heb er daarom ook gelijk maar 2 besteld.  :-)

Wel een moderator vraagje. Ik heb bij ibood gesolliciteerd als moderator en kreeg een bericht via de mail dat er via de Skype contact met mij opgezocht zou worden.  Dit was al enkele maanden geleden,  maar ben tot op heden nog niet benaderd. Zou jij eens na willen vragen hoe dit zit? Weet namelijk niet hoe ik in contact kan komen met de juiste personen.

Thx alvast

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:04
WieWat Gebruiker

Nee, jij bent lekker intelligent bezig: ‘Bedoel je de Onkyo?’ in je vorige vraag. Het gaat hier toch om de Onkyo. En ‘kunnen ze als stereopaar ingesteld worden.. Dan ga ik er 2 kopen..’. Da’s wel een eigenschap van stereo, dat je er dan 2 nodig hebt. Fijn ook voor ons om te weten dat je er dan 2 gaat kopen…

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:05
WieWat Gebruiker

@ferdinand1968

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:31
Moderator Niek Moderator

Ik ga het even voor je doorgeven boutje74 over je sollicitatie. Je kunt ook altijd een mail sturen naar community@ibood.com voor meer informatie over het modereren.

Beantwoorden

3 november 2018 om 20:03
ferdinand1968 Gebruiker

1. Mensen die zeuren dat de adviesprijs veel te hoog is op Ibood.
2. Mensen met zogenaamde tips over wat morgen in de aanbieding moet komen omdat ze het toevallig zelf nodig hebben.
3. Mensen die alleen vanuit het oogpunt vanuit zich zelf kunnen zien en zich niet kunnen verplaatsen in Ibood en  niet zien dat iets wat heel simpel lijkt veel impact kan hebben op wat Ibood moet doen om het te realiseren.

Ik moet het gewoon accepteren, mijn excuses en sorry voor mijn domme vragen en domme reacties.

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:31
papagaaia Gebruiker

klopt het dat je alleen via spotify premium  naar muziek van spotify kan luisteren?

Beantwoorden

3 november 2018 om 12:46
edwinhendriks Gebruiker

Of YouTube premium. Deezer werkt helaas nog niet in NL.

Radio is wel gratis via Tunein.

Beantwoorden

3 november 2018 om 13:01
evleerdam Gebruiker

Je kan ook zonder Spotify abo naar Spotify luisteren hoor, je mist wel de premium features maar het werkt net als op je telefoon bijvoorbeeld.

Beantwoorden

3 november 2018 om 13:04
edwinhendriks Gebruiker

Je hebt gelijk,maar het is dan wel erg beperkt!

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:01
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag papagaaia,

Er is zoals al wordt aangegeven ook een gratis versie van Spotify, maar die is wel een stuk beperkter inderdaad.

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:04
Vipertje19 Gebruiker

Wat voor aansluiting zit er achter in de speaker? Kan ik een ei kabel bestellen. Heb deze mooie aanbieding niet kunnen weerstaan!!

????????

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:05
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Vipertje19,

In de handleiding waar naar verwezen wordt in de specificaties, zie je alle aansluitingen van de speaker. Voor de handleiding klik hier

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:13
boutje74 Gebruiker

Ben ik de enige of werkt de link naar de handleiding niet?

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:15
Vipertje19 Gebruiker

Werkt niet, op de site van Onkyo staat niet of het een c13 of c7 EU kabel is.

Mvg

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:27
Moderator Niek Moderator

Hier werken beide links wel. Ik ga eens kijken of ik een afbeelding voor je kan krijgen van de achterkant.

Beantwoorden

3 november 2018 om 14:29
acute Gebruiker

Het is een C7.

Beantwoorden

3 november 2018 om 15:33
Swein Gebruiker

Ik heb deze vorige aanbieden ook 2x gekocht, maar helaas wordt de firmware niet automatisch geupdate. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat ze uit de roulatie gaan.

De Google Cast versie op deze speakers is 1.28.101871 en Google zelf is al vele versies verder. De speakers van Google worden wel automatisch geupdate naar de nieuwst Cast versie. Met de nieuwste Caste versie is het bijvoorbeeld mogelijk om tegen de speaker te zeggen, “Kijk naar Breaking Bad op Netflix”, en dan start hij de serie op je Android TV. Dat kan dus niet met deze speakers. En dat zal in de toekomst nog wel voor meer onderdelen van Home Automation gelden.

Als je op internet zoekt, kom je nog wel meer merken tegen die een assistant speaker op de makt hebben gezet, maar waarvan de firmware niet wordt geupdate. Blijkbaar is dit dus de verantwoordelijkheid van de fabrikant, en niet van Google.

Overigens is de Nederlandse taal inderdaad wel toegevoegd, maar dat is dus een instelling van de bestaande software, en niet een update.

Beantwoorden

3 november 2018 om 15:48
edwinhendriks Gebruiker

Werkt de broadcast functie wel?

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:09
boutje74 Gebruiker

Welke firmware versie heb je als laatste dan gedownload? Is dit versie 54 ??

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:14
Swein Gebruiker

Ja, systeem firmware is 54. Cast versie is dus onafhankelijk.

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:18
edwinhendriks Gebruiker

Ik kan helaas nrgens vinden wanneer firmware nr 54 is uitgegeven! Dat zou wat kunnen zeggen over de update frequentie.

Onlangs heb ik de JBL 10 geprobeerd en daar liep de firmware ook van achter dus dat is niet ongebruikelijk, maar het zou niet fijn zijn als deze Onkyo nu al helemaal geen updates meer zou krijgen.

De firmware wordt trouwens automatisch geupdate in Home app.

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:25
xileS Gebruiker

Wou al op de bestel knop klikken, maar hoe zit dit precies? Heb er straks niks aan als er geen update of support meer is.

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:28
boutje74 Gebruiker

@swein

Maar spijt van je aankoop of dat niet?

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:02
Swein Gebruiker

Zeker geen spijt. Heb er vandaag 3 bijbesteld. Voor gewoon Spotify opzetten door een nummer aan te vragen of een radio station op te zetten is het ideaal. Mijn slechtziende moeder krijgt nu in bijna al haar vertrekken een Assistant en is er superblij mee, veel makkelijker dan de alternatieven, en de Onkyo geeft prachtig geluid (stuk beter dan Google). Ook mijn vriendin is erg enthousiast.

Ik veracht dat alle al werkende functies gewoon blijven werken, alleen voor nieuwe functies die betrekking hebben op home automation zal je waarschijnlijk buiten de boot vallen. Ik verwacht niet dat er nog een Cast update komt, maar wie weet.

Voor mijn moeder heb ik ook nog een echte Google Assistant gekocht, zodat ze in haar slaapkamer wel Netflix kan kijken via stembesturing.

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:09
boutje74 Gebruiker

@swein

Bedankt voor je snelle response.  Heb nog wel 2 vraagjes.  1)- ik heb een smart tv dus Netflix werkt daar gewoon goed op een heb hier de onkyo niet voor nodig. Als ik een Google chromecast plaats in de tv kan je de tv dan wel spraakgestuurd aan en uit zetten?

2)- agenda items, weer,  nieuws etc.  Werkt wel gewoon goed op de onkyo?

Bedankt alvast

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:21
Swein Gebruiker

1. Geen ervaring mee, maar zou moeten werken ja.

2. Ja.

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:27
edwinhendriks Gebruiker

En werkt broadcast?

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:44
boutje74 Gebruiker

Bedankt !

Fijn weekend en geniet van je onkyo speakers net zoals ik hopelijk ga doen :-)

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:48
boutje74 Gebruiker

@swein

Kan je uit beide speakers trouwens gelijktijdig dezelfde muziek laten klinken als ze links en rechts van de tv staan?

Laatste vraag hoor  ;-)

Beantwoorden

3 november 2018 om 17:54
edwinhendriks Gebruiker

Dat weet ik ook????

Ja dat kan. Je moet de speakers dan in 1 groep in de hompe app plaatsen. Maar ze spelen niet in stereo helaas.(dus niet 1 als links en de ander als rechts)

Beantwoorden

3 november 2018 om 19:44
Moderator Niek Moderator

Goedenavond,

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en het beantwoorden van de vragen :-)

Beantwoorden

3 november 2018 om 20:26
Swein Gebruiker

Ik heb nu twee assistants, maar niet in hetzelfde netwerk, kan broadcasten dus niet testen. Maar ik neem aan dat het gewoon werkt (geen nieuwe feature). Als ik nu vraag om te broadcasten zegt hij dat het niet kan omdat er maat 1 speaker is.

Beantwoorden

3 november 2018 om 16:14
boutje74 Gebruiker

En aangezien deze onkyo nog naar net een jaar gereleased is lijkt het mij niet waarschijnlijk dat ze al stoppen met het uitbrengen van updates. ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 20:00
herrie_abbink Gebruiker

Vandaag de speaker ontvangen en ben zeer tevreden; niet alleen over de kwaliteit van het product (= veel waar voor je geld) maar ook over de (wederom) nette afhandeling van de bestelling :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 20:09
optilete Gebruiker

Hoe / Kan ik een podcast van npo beluisteren op dit apparaat? https://www.vpro.nl/podcasts.html

Beantwoorden

8 november 2018 om 08:38

Helaas gaat dat niet. Ze gebruiken daar andere codes voor dan bij bijvoorbeeld Spotify of Deezer.

Volgens mij zijn de enige mogelijkheden op dit moment: spotify, deezer en google music.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 november 2018 om 20:06
optilete Gebruiker

”Zeker geen spijt. Heb er vandaag 3 bijbesteld. Voor gewoon Spotify opzetten door een nummer aan te vragen of een radio station op te zetten is het ideaal.” Hierboven werd gepost dat je ook radio kon luisteren, maar dat valt dus tegen…

Beantwoorden

11 november 2018 om 20:46
Moderator Jim Moderator

Hi Optilete!

Via mijn Google Home speaker kan ik ook naar radio luisteren. Heb je geprobeerd om bijvoorbeeld aan te geven: “Ok Google, Play NPO Radio on TuneIn”?

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

13 november 2018 om 19:31
optilete Gebruiker

Tof, hij verstaat zelfs engels!

Beantwoorden

17 november 2018 om 13:01
optilete Gebruiker

Maar als k NPO Radio 1 aan gezet heb en dan een timer start voor 2 minuten dan start de timer wel, maar die krijg ik niet meer uit. Stop, Stop Timer, Cancel, Cancel timer werken allemaal niet. Hij geeft in het engels aan dat Google Assistent niet is geinstalleerd. Kan de box niet meer dan een ding te gelijk doen?

Beantwoorden

17 november 2018 om 13:35

Als het goed is kan hij ook 2 dingen tegelijk.

Kijk eens in je Google home app om te kijken of hij je commando’s wel begrepen hebt.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

17 november 2018 om 14:22
optilete Gebruiker

Toen hij eindelijk stopte met de timer ging hij niet verder met NPO Radio1 maar begon hij nederlandstalige muziek te spelen vanaf spotify… en daar wil hij niet mee stoppen.

Hij lijkt helemaal de weg kwijt en praat engels tegen me: ”Your google assistant has not been setup yet. To get started download the Google home app on your phone or tablet”.  Of zo iets.

Met de google home app kan de muziek gestopt worden, maar de speaker luistert niet meer naar me :-(

Beantwoorden

17 november 2018 om 14:43

Helaas zitten er nog wat bugs in qua Engels en Nederlands praten met dat ding.

Die talen werken slecht door elkaar heen. Het is ook afhankelijk van welke taal je telefoon staat en welke taal je in je app als hoofdtaal hebt gezet. Als je van plan bent Nederlands te praten moeten zowel je telefoon als je de hoofdtaal in de app op Nederlands staan.

Als je gewoon zegt speel radio 1 via tunein en vervolgens zegt zet een timer van 2 minuten met naam… dan doet hij dat samen.

Als je dan weer hey Google zegt, zal de muziek uitvallen en kun je zeggen, stop de timer, waarna de radio gewoon verder zou moeten gaan.

Beantwoorden

8 november 2018 om 13:48
LordOfTheBoard Gebruiker

Goedemiddag. Weet iemand ondertussen al zeker waar voor een EU stekker hier op moet? De link naar het pdfje hier op de site werkt niet. Loopt mijn telefoon gelijk vast…

Beantwoorden

8 november 2018 om 14:15
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi LordOfTheBoard,

Hoe bedoel je je vraag precies?

Beantwoorden

8 november 2018 om 23:04
LordOfTheBoard Gebruiker

Als je de verloopstekker niet wilt gebruiken en een nieuwe EU stroomkabel gaat kopen. Ze hebben het er over gehad als het een C7 of een C13 is.

Moet bij jullie in de productspecificaties staan, maar die link werkt niet op de telefoon.

Beantwoorden

9 november 2018 om 00:47
Moderator Paul Moderator

Mobiele toestellen hebben wel eens moeite om een pdf bestand te openen. Via een laptop of pc zal het wel lukken.

Beantwoorden

9 november 2018 om 17:01
LordOfTheBoard Gebruiker

Is gelukt! Thanx!

Beantwoorden

9 november 2018 om 11:03
forza11 Gebruiker

ik was zelf een beetje opzoek naar het verschil tov de google home. Audio kwaliteit is echt stukken beter dan de normale Home. De kwaliteit van de microfoons is minimaal gelijk, speaker verstaat ons goed op grotere afstanden. Top apparaat!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.