7 november 2018 om 00:00
iBOOD

Voucher: Tele2 SimOnly | 10GB | Onbep. Bel/SMS | €13/mnd

Product expert aanwezig

Voucher: Tele2 SimOnly | 10GB

Trek het internet leeg met schandalig snel 4G van Tele2. Bij dit Sim Only abonnement kies je zelf nog je Bel/SMS bundel.

Specificaties

Merk: Tele2
Type: Voucher voor €5 korting per maand op 10GB SimOnly

• 10GB p/m, 24 maanden
  • Belachelijk laag maandbedrag
  • Combineer met 0,100 of Unlimited

• 10 GB full speed data, 4G
  • Geldig in hele EU (4G is mogelijk niet in de hele EU beschikbaar en gebruik in de EU is op basis van Fair Use Policy)
SIZE

Deze deal geldt alleen voor nieuwe Tele2-aansluitingen (dus geen verlengingen). Nummerbehoud is mogelijk.

VOUCHER

iBOOD is als verkoper van deze voucher uitsluitend aansprakelijk voor het leveren van de voucher, niet de dienst. Met het inwisselen van de voucher ga je uiteindelijk een overeenkomst aan met een derde partij, welke voor het leveren van de dienst verantwoordelijk is.

Hoe gaat het in zijn werk?

Na het kopen van de voucher, ontvang je circa 1 werkdag later een e-mail met een unieke, persoonlijke link van Tele2. Daar kun je het abonnement naar keuze afsluiten. De link is geldig tot 14 november 23:59u en te gebruiken voor 1 abonnement.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Tele2 Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 november 2018 om 00:01
Hartenboer Gebruiker

Wauw 0% korting! Niet te heloveg! Snel kopen!!

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:09
MeneerDeUil Gebruiker

Heb je de deal wel gelezen? Daar lijkt het in ieder geval niet op…

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:39
Hartenboer Gebruiker

Voor een uil heb je wel slechte ogen helaas, als je net als mij de deal goed bekijkt zul je zien dat er echt 0% korting staat.

Beantwoorden

7 november 2018 om 01:25
Moderator Paul Moderator

Omdat de voucher voor verschillende soorten abonnementen is te gebruiken, kan geen adviesprijs gegeven worden. Je ontvangt echter maandelijks enkele euro’s korting (totaalkorting van €115) waardoor de daadwerkelijke korting wél degelijk groter is dan 0%.

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:06
MeneerDeUil Gebruiker

Dit is wel echt mega goedkoop! Eens kijken of in contractvrij ben….

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:22
MeneerDeUil Gebruiker

Betaal nu dus 35€ voor alles onbeperkt bij tmobile, alleen stook ik echt niet meer dan 10gb er doorheen. Dit is 22€ goedkoper per maand en Tele2 wordt/is ook nog overgenomen door tmobile… ben alleen helaas nog niet contractvrij :-(

Beantwoorden

7 november 2018 om 02:26
Jaime Gebruiker

De ACM heeft een fusie tussen Tele2 en T-Mobile afgekeurd wegens onvoldoende concurrentie, of te wel, het gaat niet door.

Ze willen het nog steeds, echter zullen en concessies gedaan moeten worden, dat gaat ten koste van 1 mobiel netwerk en 1 ADSL netwerk, ik denk niet dat ze dat graag opgeven.

In 2020 begint het eerste netwerk met 5G data verbinding, dat is over een dik jaar, snel even mooi weer spelen om klanten binnen te sleuren.

Gebruik je 5GB of minder per maand, dan zijn er voldoende alternatieven inclusief onbeperkt bellen en ruim voldoende aan SMS.

Beantwoorden

7 november 2018 om 12:16
Official Product Expert Tele2 Expert Official Product Expert

Als je binnen 4 maanden voor het einde van je abonnement zit, kun je dit al wel aanvragen :-)

Beantwoorden

Semos94 Gebruiker

Ik heb momenteel een maandelijks opzegbaar abonnement bij Tele2. Kan ik hier dan geen gebruik van maken?

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:26
MeneerDeUil Gebruiker

In de voorwaarde staat:

Ik heb al een SimOnly van Tele2, kan ik verlengen?Uiteraard mag je wel meedoen aan deze actie. Je kunt je bestaande SimOnly echter niet verlengen.

Dan stop je toch gewoon je huidige?

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:06

Hi! De voucher is alleen geldig bij een nieuw contract (sim only met een duur van 24 maanden). :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:11
yourimetkrullen Gebruiker

Maar als ik mijn abonnement opzeg (maandelijks opzegbaar) en direct een nieuw abonnement aanvraag via deze actie, kan het dan wel?

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:50

Dat kan wel inderdaad! Je krijgt dan echter wel een nieuw nummer. Als dat geen probleem is, zou ik zeker gebruik maken van deze actie. Hou er wel rekening mee, dat je altijd een opzegtermijn van 1 maand hebt.

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:56
jobbo1994 Gebruiker

Ik heb dezelfde situatie als yourimetkrullen, is er geen enkele mogelijkheid op nummerbehoud?

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:57
jobbo1994 Gebruiker

Aanvulling; Maandelijks opzegbaar abbo loopt al via tele2

Beantwoorden

markoalmelo Gebruiker

Spot goedkoop! Helaas verloopt M’n huidige abonnement pas in februari. Zo lang kan ik zeker niet wachteb

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:19
Moderator Paul Moderator

Na het kopen van de voucher, ontvang je circa 1 werkdag later een e-mail met een unieke, persoonlijke link van Tele2. Daar kun je het abonnement naar keuze afsluiten. De link is geldig tot 14 november 23:59u en te gebruiken voor 1 abonnement.

Beantwoorden

7 november 2018 om 12:34

Dat is geen probleem! Als je overstapt met nummerbehoud, kun je dit al vanaf 4 maanden voor het einde van je abonnement aanvragen. Je abonnement zou dan waarschijnlijk wel pas ingaan in februari, maar dan heb je deze fijne deal alvast binnen :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:14
bastian433 Gebruiker

Misschien moet ik dan maar snel verhuizen naar een andere provider als ik mijn maandelijks opzegbare abonnement niet mag verlengen.

puur om een statement te maken.

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:17
MeneerDeUil Gebruiker

Zet je je huidige stop en sluit je toch een nieuwe af?

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:13

Morning! Deze actie is inderdaad alleen geldig bij een nieuw 24 maanden sim only contract.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:04
vaatwastabletje Gebruiker

Of je zet je abbo om naar een prepaid (of van tele2 of een ander) met nummerbehoud, en daarna deze met bon afsluiten

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:53
gjs Gebruiker

het loont nog wel eens om gewoon je provider op te bellen (afd abo’s) en kenbaar te maken dat je weg wilt stappen tenzij je je nog een aantrekkelijk aanbod kunnen doen. Werkt ook voor tv/internet thuis, zoals Ziggo..

Beantwoorden

7 november 2018 om 19:16
Togi79 Gebruiker

Werkte hier niet

Ze konden mij niet minder dan 16 euro pm aanbieden

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:17
ErAdiCToR Gebruiker

Even snel denkend is het het vermelden waard dat dit zeker interessant is voor gebruik in data apparatuur zoals:

Een iPad

Volkswagen navigatie

track and trace

etc etc.

8 euro per maand voor 10 GB is insane

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:14

Helaas is dat niet toegestaan.. Onze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in 4G ready smartphones.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:10
ewoutbuhler Gebruiker

Toegestaan? 10GB is toch 10GB? Wat maakt het uit hoe je deze 10GB verbruikt? En beter, hoe wordt dit gecontroleerd?

Beantwoorden

Binnenmars Gebruiker

@Tele2 Expert

Hoe kom je daarbij?

Ik zie dat niet staan in de actievoordwaarden en ook niet in de Tele2 Algemene Voorwaarden.

Heb je een linkje met een verwijzing naar een artikel nummer?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:37
fritzie2 Gebruiker

Interessant, hoe gaan jullie dat controleren?

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:12
Jaime Gebruiker

Tele2 werkt alleen apparaten die 4G aan boord hebben, bij alleen voor data geschikte apparatuur mag geen 06 nummer gebruikt worden, namelijk 097, ik neem aan dat zo’n telefoonnummer nu niet aangeboden wordt.

Je kan je mobiele telefoon ook in hotspot zetten, echter blijft de simkaart in je mobiele telefoon, dat werkt vertragend.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:18
Jaime Gebruiker

Elk mobiel apparaat zegt tegen het netwerk wat hij is, doet deze dat niet, dan is het puur data, niet zo moeilijk voor een netwerk te herkennen.

Elk mobiel apparaat moet een IMEI nummer mee sturen, daar kan het ook simpel aan gecontroleerd worden, plukt een netwerk er zo uit.

Een hotspot via je mobiele telefoon werkt wel, ik meen dat Tele2 de enige provider is die dat officieel toestaat.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:22
Binnenmars Gebruiker

@Tele2 Expert

Ik heb net het linkje van Arrow87 gelezen

ACM 06 en 097 nummers

Dat is duidelijk en staat dus los van Tele2.

Tele2 biedt dus geen 097-nummers aan bij deze actie?

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:45

Yes. Je kunt het in de algemene voorwaarden checken bij artikel 4.7.2.
De algemene voorwaarden kun je hier checken > 
https://bit.ly/2FbLRh1. ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:18
ITbood Gebruiker

Werkt dit voucher ook als ik 1 jarige abonnement kiest? 
Zit er ook korting op de aansluitkosten?

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:19
Moderator Paul Moderator
7 november 2018 om 01:27
emailnummer Gebruiker

@Tele2 Expert:

@Moderator:

Daar staat niets over de aansluitkosten. Wat zijn de aansluitkosten en de verzendkosten? Mag ik, omdat die niet apart genoemd zijn, er van uit gaan dat er dus geen aansluitkosten en verzendkosten zijn?

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:15

Nee, de voucher is alleen geldig in combinatie met een sim only contract van 24 maanden.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:18

De aansluitkosten voor een sim only abonnement zijn €15. Er zullen geen verzendkosten in rekening worden gebracht. :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:23
bastian433 Gebruiker

Kan ik een nummer meenemen van een bestaand tele2 abonnement naar een nieuw tele2 abonnement?

Beantwoorden

7 november 2018 om 01:20
Moderator Paul Moderator

Bij de deal staat aangegeven: Nummerbehoud is mogelijk.

Beantwoorden

7 november 2018 om 06:20
LeFrankii Gebruiker

Wat bastiaan zegt is denk niet mogelijk. Want dat is eigenlijk verlengen….

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:25

Verlengen dus? :-) Je kunt verlengen als je aan de voorwaarden voldoet. Echter is de voucher dan niet geldig. Die is alleen geldig in combinatie met een sim only contract van 24 maanden.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:05

Omzetten naar een prepaid (met nummerbehoud) en daarna afsluiten

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:25
impy101 Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identieke deal

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:32
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Je vergelijkt appels met peren. Hier 2 x zoveel data, 5GB gaat tegenwoordig (bij mij) snel op. 7GB bij hun kost al €15, dus dit is beduidend goedkoper.. dus zeker wel een goede deal

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:30
Jitse82 Gebruiker

Ik zou hier graag gebruik van maken, maar mijn huidige t-mobile abonnement loopt 30-01 af. Kan ik dit sim only abonnement afsluiten met ingangsdatum 31-01?

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:34
Staffen Gebruiker

Zou ik ook graag willen weten. Mijn contract loopt ergens in maart 2019 af.

Beantwoorden

7 november 2018 om 01:23
Moderator Paul Moderator

De link is geldig t/m 14 november. Of het desalniettemin mogelijk is om het abonnement later te laten ingaan, laat ik aan de Product Expect over.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:34

Je kan 4 maanden voor de einddatum van je contract al nummerbehoud aanvragen. Je kunt ook gebruik maken van deze actie in combinatie met nummerbehoud. Dus ja, als je het abonnement vandaag afsluit zal het proces van nummerbehoud ook in gang worden gezet en kun je gebruik maken van het abonnement zodra wij jouw nummer over hebben genomen (na de einddatum van je huidige contract). :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:46
jatmoos Gebruiker

Goedemorgen product expert, ik heb alle voorwaarden gelezen. Ik kan nergens terugvinden of de sim kaart ook werkt in een mobiele wifi van Huawei, een zogenaamde “mifi”. Verder lijkt het een goede aanbieding, fijne dag nog.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:44

Goedemorgen! Onze simkaarten zijn alleen bedoeld voor gebruik in 4G ready smartphones. Het is niet toegestaan om het in een router o.i.d. te gebruiken.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:12
ewoutbuhler Gebruiker

Wat maakt het uit hoe je deze 10GB verbruikt, je betaalt er toch voor, hoe scherp de aanbieding ook is? En beter, hoe wordt dit gecontroleerd? Als je een smartphone als hotspot gebruikt, is daar toch niets op tegen?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:29
zynth Gebruiker

ja, de @expert zoekt nog nar het artikel waar dat in staat. Iemand anders vroeg er nml ook al naar.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:05
jatmoos Gebruiker

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het erg jammer dat dit niet is toegestaan. Data is data, of je dat nu in een tablet of mifi kas tje verbruikt en je hebt er tenslotte  zelf voor betaald. Het is niet dat ik met een mifi kastje ineens 40gb ga misbruiken. Helaas is deze aanbieding dan ook niet voor mij .

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:48

Als je dit graag na wilt lezen, kan dit in de algemene voorwaarden en fair use policy, onder artikel 4.6.6 :-) . De 4G ready toestellen kun je vinden via het volgende linkje: https://bit.ly/2A3lNy3

Beantwoorden

7 november 2018 om 01:39
emailnummer Gebruiker

@Tele2 Expert:

Er staat niets over de aansluitkosten. Wat zijn de aansluitkosten en de verzendkosten? Mag ik, omdat die niet apart en duidelijk genoemd zijn, er van uit gaan dat er dus geen aansluitkosten en verzendkosten zijn?

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:48
mgtheunissen Gebruiker

Sommige vragen worden elke keer vermeden door de moderator…..dit is er zo eentje

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:21
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mgtheunissen,

De vraag wordt zeker niet vermeden door een moderator, maar dit is een vraag die beter beantwoord kan worden door de product expert.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:45

Goedemorgen! De aansluitkosten voor een sim only abonnement bedragen eenmalig €15. We zullen verder geen verzendkosten in rekening brengen!

Beantwoorden

7 november 2018 om 01:45
jaapnauta Gebruiker

@tele2expert

Kun je bij gebruik voucher op de Tele2 website ook kiezen – tegen meerprijs – voor een maandelijkse looptijd?

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:47

Nee, de voucher is alleen geldig in combinatie met een sim only abonnement met een contractsduur van 24 maanden.

Beantwoorden

7 november 2018 om 02:01
Roob82 Gebruiker

Dag Tele2. Mooie deal. Ik heb nu ook Tele2 maar gemiddeld valt een gesprek elke 2 a 3 gesprekken spontaan weg, oproep mislukt. Aangezien ik al van toestel ben gewisseld vraag ik mij af,  Valt dit onder garantie? Het is erg vervelend om een abonnement te hebben waarbij het een prijzenslag is of hij überhaupt verbind.

Beantwoorden

7 november 2018 om 02:02
Roob82 Gebruiker

En bet gaat dus niet om mijn toestel. Het gaat mij om garantie op het abonnement.

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:14
HetGezegde Gebruiker

Ik ondervond hetzelfde. Overgestapt naar T-Mobile en vele malen beter. Had gelukkig een maandelijks opzegbaar abonnement

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:50
Roob82 Gebruiker

Tsja. Tele2 antwoordt niet omdat het moet, maar omdat het niet kan. Kwantiteit is leuk maar als je geen kwaliteit kan leveren in diensten en in service doe het dan vooral niet. Of je moet twee jaar niet te bereiken willen zijn…

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:22
Natrox Gebruiker

Ik zit zelf al jaren bij Tele2 en heb nog nooit problemen gehad. Al eens contact opgenomen met de klantenservice of een ander toestel geprobeerd? Als dit namelijk een grootschalig probleem was, dan stond het hele internet er vol mee – dus ik vermoed dat het of aan je gebied ligt of aan ie toestel. Of je reist elke dag tussen Amersfoort en Utrecht, waar er een klein stukje is waar je geen bereik hebt. ;)

Je hebt hoe dan ook het recht om een online-afgesloten abbonement te eindigen binnen 14 dagen (wet koop op afstand).

Beantwoorden

7 november 2018 om 14:56
Roob82 Gebruiker

Toestel wissel meerdere keren gedaan. Met een andere provider nergens last van. Maar ja zit nu nog bijna een jaar vast aan Tele2 en zij doen niets.

Beantwoorden

7 november 2018 om 16:22
Sortjai Gebruiker

kan ook zijn dat je een beschadigd sim kaart hebt. ik heb een keer een soortgelijk probleem met T-mobile gehad, nieuwe sim aangevraagd en daarna nooit meer last gehad.

Beantwoorden

7 november 2018 om 18:34
Roob82 Gebruiker

En zoals verwacht wacht ik nog steeds op de Tele2 product expert. Net als de klantenservice is in dit geval negeren de standaard procedure.

Beantwoorden

7 november 2018 om 21:52

Dit topic is niet een handige plek om een dergelijke storing op te lossen. Zou je contact op willen nemen via één van deze kanalen: 
https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Dan lossen we dit graag voor je op :)

Beantwoorden

7 november 2018 om 02:19
Cath22 Gebruiker

Ja, het is iets goedkoper dan wat ik nu heb, maar ik ga never nooit niet meer voor een vast abonnement. Sim only per maand opzegbaar geeft me alle vrijheid die ik wil.  Dat zie je al terug in de mensen die nu roepen, mijn huidig contact is nog niet afgelopen.

Maar hé, ieder zijn ding, nietwaar.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:52

Ieder zijn eigen inderdaad! :-) Als je gewoon tevreden bent met je huidige abonnement dan is daar natuurlijk niks mis mee.

Beantwoorden

7 november 2018 om 05:34
scanniexxl Gebruiker

Wat als je al jaren een trouwe tele2 klant bent en je abonnement maandelijks kunt opzeggen?

Beantwoorden

7 november 2018 om 06:29
Christiaanzwll Gebruiker

Dan hop je heel snel naar Ben. Maandelijks opzegbaar abbo nemen en zsm weer opzeggen. 1 maand dubbele lasten maar je dit met eigen nr weer bij tele2

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:58

Deze actie geldt alleen voor nieuwe sim only contracten van 24 maanden. Je kunt er in jouw geval natuurlijk wel gebruik van maken als je een nieuw abonnement afsluit! ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:07

Omzetten naar prepaid en dan dit gebruiken :)

Beantwoorden

7 november 2018 om 12:44

Wat lief dat je meedenkt, heel leuk om te zien! Wat jij aangeeft is niet helemaal waar. Als je nu nummerbehoud aanvraagt naar prepaid van een andere provider, dan kan dat een maand duren. Deze actie is alleen vandaag geldig. Wat wel een optie is, is eerst een abonnement aanvragen met een nieuw nummer, het huidige telefoonnummer overzetten op een prepaid kaartje en daarna met nummerbehoud je huidige nummer overzetten op het nieuwe abonnement :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 17:03

Dat is inderdaad nog beter meegedacht! Het is begrijpelijk dat er beperkingen zijn op zo’n aanbieding en dat daar mensen gebruik van willen maken.

Beantwoorden

7 november 2018 om 05:40
Vishvadew Gebruiker

Bij Lebara voor € 20 p.m. (2 jarig) onbeperkt bellen en internetten (= 2 jaar 75 GB p.m. daarna 10 GB p.m.). Aansluitkosten € 15,-

Aanbod is geldig tot vrijdag 30 november 2018, 20:00 uur.

Via http://www.groepsveiling.nl

Ben geen Lebara-klant. Kan geen info geven over bereik, service, enz..

Zit zelf al aantal jaren gelukkig tevreden bij YouFone.

Paar maanden geleden verlengd met voor € 18,- 20 GB p.m. en onbeperkt bellen. (2 jaar).

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:57
gijsfijn Gebruiker

Link nadat je de aanbieding gezien hebt, werkt (bij mij niet). Onduidelijk of deze deal nog werkt. Verwarrend is wel dat gesproken wordt in de voorwaarden van MyLebara en YouFone, zodat je niet weet met wie je zaken doet.

Beantwoorden

7 november 2018 om 06:13
marcocollee Gebruiker

Mooie aanbieding. Zou deze willen gebruiken in mijn ipad.

Kan de data only sim gebruikt worden in een ipad.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:00

Goedemorgen! Onze simkaarten zijn alleen bedoeld voor gebruik in 4G ready smartphones. Het is dus helaas niet toegestaan om het te gebruiken in een iPad/router o.i.d.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:17
ewoutbuhler Gebruiker

Je schrijft: “niet toegestaan”. Als je een auto koopt en er 200km/h mee gaat rijden, is dat technisch wellicht wel mogelijk maar reglementair niet toegestaan. Dit is de wet. Maar in dit geval gaat het om een commerciële beperking die je als provider oplegt, je wil wel goede sier maken met 10GB/maand maar je hebt liever niet dat iedereen dat ook daadwerkelijk opmaakt? Slecht verhaal, lijkt me ook niet controleerbaar.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:28
Natrox Gebruiker

Naja, als je IPad dus 4G heeft dan heeft Tele2 er ook geen problemen mee. Tele2 wilt niet dat je gebruik maakt van iets anders dan hun 4G netwerk. Als je dus een apparaat hebt wat geen 4G heeft, dan zit je altijd op het 3G/2G netwerk van een andere provider via roaming (omdat Tele2 alleen een 4G netwerk heeft) – dit kost Tele2 extra geld. Als ik het me goed herinner, wil Tele2 naar een 4G-only configuratie binnen een aantal jaar, omdat dat hun grootste netwerk is.

Het is zeker wel controleerbaar dus, en het is niet bedoeld om te zorgen dat niemand het data-tegoed op kan krijgen. Zelf heb ik onbeperkt en ik maak er tevreden gebruik van.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:29
ghoogers Gebruiker

Controleert Tele2 of er een SmartPhone of een Tablet aangesloten is? Kunnen en zullen ze deze eventueel technisch blokkeren?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:32
zynth Gebruiker

zoals eerder vermeld zoekt de expert nog naar het artikel waar dat vermeld staat. ik wil ook graag weten wat ik koop.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:24

Wettelijk is het niet toegestaan om een simkaart met een 06-nummer in een ander apparaat te gebruiken dan een mobiele telefoon. Vanuit de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is het niet toegestaan voor Providers om 06-nummers uit te geven voor gebruik in andere apparaten dan mobiele telefoons of smartphones. Als je een simkaart nodig hebt voor zogenaamde M2M apparaten zoals routers, tablets, dongels of andere apparaten, dient het te gaan om een simkaart met een 12-cijferig 097-nummer. 

Klanten zullen afgesloten worden als er op een onjuiste manier gebruik wordt gemaakt van het sim only abonnement.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:39

Goedemorgen! Wij kunnen inderdaad zien in welk apparaat de simkaart gebruikt wordt. Dit helpt ons ook, onze klanten beter te helpen natuurlijk. Op onze website staat een lijst met 4G ready toestellen, waarmee je onze abonnementen kunt gebruiken: https://bit.ly/2A3lNy3

Beantwoorden

7 november 2018 om 12:04
dr_max Gebruiker

De meeste apparaten die als voorbeeld genoemd worden snap ik, maar niet een tablet. Met mijn 4G tablet kun je gewoon opbellen, het is in feite niets anders dan een erg groot uitgevallen telefoon.

Beantwoorden

7 november 2018 om 20:54
powermage Gebruiker

De ACM regulering gaat er om dat jullie je DataSim en M2M sim portofolio niet actief aanbieden met 06 nummers, de ACM zegt niet dat je actief klanten die een Normale 06 Sim in een ipad gebruiken moet gaan afsluiten, dat is meer een keuze omdat jullie de aanbiedingen zo scherp mogelijk weg willen zetten en daarom strakker met limitaties werken.

Beantwoorden

7 november 2018 om 06:20
haremajesteit Gebruiker

Als deze te gebruiken zijn in laptop of tablet, dan wil ik er per direkt 1 hebben.

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:33
maRIOOL Gebruiker

Nope, dan krijg je denk ik de onderstaande melding:

Beste meneer,

We hebben geconstateerd dat je in de maand ##### niet aan de regels hebt gehouden die gelden voor je mobiele Tele2-abonnement met nummer 06-########. Je hebt de simkaart die bij dat nummer hoort namelijk gebruikt in een router of dongel: TP-Link Archer MR200

Het gebruik van een 06-nummer in een router of dongel is in strijd met wet- en regelgeving.

Wat moet ik doen?
Je hebt vanaf het moment dat je deze e-mail hebt ontvangen 14 dagen de tijd om de simkaart te gebruiken zoals hij bedoeld is: in combinatie met een 4G-telefoon. Doe je dat niet, dan sluiten we je af en beëindigen we je dienst.

Meer weten
Heb je nog een vraag? Neem dan even contact op met onze klantenservice via 020-754 4444.

We houden contact.
Tele2

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:04
SuBJeCT187 Gebruiker

@Tele2 Expert

Met een simkaart in mijn laptop kan ik gewoon bellen smsen en internetten op 4G, wat voor debiele wetgeving is dat? Als deze wetgeving al bestaat, waarom is Tele2 de enige die de wetgeving toepast? Ik begrijp het dat jullie alleen 4G toestellen toestaan maar of dat toestel nou een telefoon tablet of laptop is maakt voor jullie toch niks uit? Waar is de klantvriendelijkheid? Dan geef je toch lekker een 0ietsandersnummer aan de klant als je je zo graag aan de wet wilt houden?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:03

Helaas niet! Dit is alleen te gebruiken in combinatie met een 4G ready smartphone. Het is niet toegestaan om een simkaart te gebruiken in bijvoorbeeld jouw laptop of tablet..

Beantwoorden

Arrow87 Gebruiker
7 november 2018 om 09:22
ewoutbuhler Gebruiker

@arrow87 dat is van toepassing wanneer er geautomatiseerde telefoongesprekken worden uitgevoerd. In dit geval zou het alleen gaan om dataverkeer, het 06-nummer wordt dan feitelijk helemaal niet gebruikt, toch?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:26
DeltaBlast Gebruiker

Wil een klant een 06-nummer gebruiken voor M2M?

Dat mag niet. Zet in het contract dat u in zo’n geval omnummert. Verander het 06-nummer in een 097-nummer. U bent niet verplicht hiervoor een andere SIM-kaart aan te bieden.

Merkt u dat een klant een 06-nummer toch gebruikt voor M2M?

Geef uw klanten goede informatie over mobiele nummers

U bent verplicht uw klanten goed te informeren over het juiste gebruik van 06- en 097-nummers:

online: als klanten hierover informatie zoeken op uw website

rechtstreeks: als klanten hierover bijvoorbeeld vragen stellen in uw winkel

telefonisch: als klanten hierover vragen stellen aan uw callcenter

Op deze punten houden ze zich dus ook niet aan de regels :P

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:15
HetGezegde Gebruiker

@Tele2 Expert:

Normaal kun je qua abonnement maandelijks omhoog en omlaag. Kan dit hierbij ook? Stel ik heb over een jaar meer dan 10GB nodig en ik wil naar de Unlimited variant?

Kan dit? Vervalt de korting dan?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:59

De korting komt te vervallen als je een upgrade doorvoert.

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:16
Cornejansen1982 Gebruiker

Kijk eens op youfone.nl mensen, 10 € per maand voor zelfde aanbod

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:46

Niet waar, youfone is kost voor 10GB data en onbeperkt bellen €18,- en in deze deal dus €13,-

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:17
Santi410 Gebruiker

Hallo,

Ik ben zelf sinds anderhalve na 2 maanden een contract te hebben gehad weer weg bij Tele2. Had een onbeperkt abonnement. Tele2 is inderdaad erg goedkoop, maar dat heb ik persoonlijk ook terug gezien in de kwaliteit. Slecht internet, in die maanden 5x of geen verbinding bij bellen of halverwege worden verbroken. Helaas had ik ook op vakantie last van de storing van 2 dagen. Nu ben ik bij de concurrent en dat bevalt me stukken beter. Wees gewaarschuwd in ieder geval.

Mvg Erwin

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:53
ferdinand1968 Gebruiker

De boefjes van youfone ronden iedere internetsessie af op 100kb kijk je bijvoorbeeld even op whatsapp dan wordt bijvoorbeeld 20kb naar 100kb afgerond, 80kb wordt dan eigenlijk van je gestolen.

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:59
SuBJeCT187 Gebruiker

Whatsapp is niet 20kb maar heel wat minder, maar zoals jij het beschrijft werken sessies niet. Je raakt door afronding inderdaad wel data kwijt maar als ik nu op mijn rekening krijg zijn mijn internet sessies echt niet allemaal 100kB maar allemaal tientallen of meer mb’s. Dat 80277KB omhoog gaat naar 80300 heeft lang niet zoveel impact als elke keer een whatsapp bericht van een paar bytes omhoog gaat naar 100kb

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:49
mgtheunissen Gebruiker

In plaats van een prijs van 4,95 had er ook kunnen staan prijzen vanaf 8 euro per maand. Dan lijkt het ineens een stuk minder goedkoop.zo lijkt het net of je bij Wish aan het kopen bent..

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:55
SuBJeCT187 Gebruiker

@Tele2 Expert

Kan ik met deze deal ook korting krijgen op het unlimited abbo? Eventueel door een upgrade na het afsluiten van de 10GB? Anders is Lebara@KPN een goede optie met onbeperkt bellen en 75GB voor 20,- per maand maandelijks opzegbaar.

ps. Wel belachelijk dat het niet geld voor verlengingen, een verlenging is toch weer een vaste contract van 24 maanden in plaats van iets maandelijks opzegbaars, dat daar een korting tegenover staat is zo raar toch niet? Dat is niet eens alleen respect voor je huidige klanten maar ook nog een zekerheid voor tele2.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:09

De korting is geldig met 10GB data en een bel/sms bundel naar keuze. De korting blijft bestaan als je later gaat upgraden. Dit blijft 24 maanden geldig! ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:06

Sorry, ik heb me even vergist. De korting komt wél te vervallen als je een upgrade doorvoert.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:28
pascaltb Gebruiker

Goedemorgen,

Hierboven lees ik, in een reactie van de expert, het volgende: “Hi! De voucher is alleen geldig bij een nieuw contract (sim only met een duur van 24 maanden). :-)”

Zelf heb ik op dit moment een Sim-Only abonnement bij Tele2. Is het op geen enkele manier mogelijk om mijn huidige moment om te zetten in het abonnement(/sim only) van deze actie? Daarmee bedoel ik tevens de optie om mijn huidige moment compleet te laten vervallen en een nieuwe abonnement aan te gaan middels deze voucher. Wellicht dat er dan kosten voor nieuwe klanten in rekening worden gebracht, maar dan kan ik zelf wel uitrekenen of dit uit zou kunnen.

Bij voorbaat vriendelijk bedankt voor tijd/antwoord.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:30
pascaltb Gebruiker

**”om mijn huidige moment”** = om mijn huidige abonnement ;)

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:53
davinator Gebruiker

Dit zou ik ook graag willen weten. Als ik dan mijn huidige Tele 2 abonnement laat vervallen (is maandelijks opzegbaar) en via deze voucher gebruik maak van de actie kan ik dan ook nog steeds voor nummerbehoud kiezen? Dus niet verlengen, maar een nieuw Tele 2 abonnement aangaan met nummerbehoud van mijn huidige Tele 2 abonnement. Voordeliger voor mij en Tele2 heeft mij wederom twee jaar als klant.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:01
nepdance Gebruiker

Idd wil dit ook graag weten.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:13

Zet je abbo om naar Prepaid met nummerbehoud, dan met deze voucher afsluiten

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:18

Morning! Je kan jouw huidige abonnement wel opzeggen. Houd er rekening mee dat er wel een opzegtermijn is van een jaar. Het is niet mogelijk om het op te zeggen en dan vervolgens weer een abonnement af te sluiten (i.c.m. deze actie) met hetzelfde nummer. Jouw nummer komt dan te vervallen en dus krijg je een nieuw nummer.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:23
pascaltb Gebruiker

Dank voor het antwoord. Jammer dat het niet voor huidige klanten geldt. In mijn, persoonlijke, situatie kan ik dan beter overstappen naar de provider waar ik ook thuis-diensten heb afgesloten. Het is begrijpelijk dat nieuwe klanten mooi zijn, maar met alle combi-deals tegenwoordig is het (denk ik) lastig om als provider die, mijns inziens, vooral telefoonabonnementen verkoopt, te concurreren met de rest.

Desalniettemin dank voor de opheldering en succes met het afhandelen van alle vragen.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:24

In de actievoorwaarde staat het volgende:

Ik heb al een SimOnly van Tele2, kan ik verlengen? Uiteraard mag je wel meedoen aan deze actie. Je kunt je bestaande SimOnly echter niet verlengen.

Je kunt dus niet verlengen, maar wel een nieuw abonnement afsluiten. Stop je toch gewoon je huidige abo? Er staat niet dat je je nummer niet kunt behouden :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:35
nepdance Gebruiker

Idd nog steeds onduidelijk .

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:18

Het is inderdaad mogelijk om een nieuw abonnement af te sluiten, dan kun je gebruik maken van de actie. Maar je zal dan wel een nieuw nummer worden toegekend. Als je het huidige nummer wilt meenemen naar een nieuw abonnement dan is er sprake van een verlenging en in dat geval kun je geen gebruik maken van de actie. ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:31
Pvdvenis Gebruiker

Paar maanden geleden na jaren tele 2 opgestapt, omdat ze geen goede deal wilden aanbieden… elders was het toen goedkoper. Jammer dat jullie goed betalende vaste klanten niet helpen…

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:32
Pvdvenis Gebruiker

PS; dit is gericht aan Tele2, niet aan iBood.

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:38
ingeflokstra Gebruiker

Kan deze sim gebruikt wordrn in mij ipad pro ?

Uiteraard heeft hij een simkaart sleuf maar volgens t mobile geb je er ook speciale sim voor nodig ?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:20

Het kan, maar het is niet toegestaan. Onze simkaarten zijn alleen bedoeld voor gebruik in smartphones die 4G ondersteunen! ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:37
ITbood Gebruiker

Mag je de sim in mobiel als hotspot gebruiken?

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:50

Yes, dat mag! Je kan het gebruiken als hotspot in bijvoorbeeld de trein voor je laptop, zolang je er maar niet de hele coupé gebruik van laat maken. ;-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:57
Hefbrug Gebruiker

Beste mensen,

Helaas laat Tele 2 klanten weglopen ipv dat ze óók aanbiedingen hebben voor bestaande klanten. 5g netwerk komt eraan: dus de aanbiedingen vliegen ons om de oren

wil je uitleg tips ect: http://www.Bellen.com

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:25
frorider Gebruiker

Eergisteren verlengd tijdens de Crazy tele2 dagen of zo. 100 belminuten en 20Gb voor 15 euro… Ik kwam van 1Gb voor 11 Euro…. Ik kan weer even verder….

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:31
magico Gebruiker

@Tele2 Expert:

Wat zijn de stappen wanneer je al een Tele2 sim only abonnement hebt?
Kun je dan dit abonnement aanvragen met nummerbehoud en dien je daarna je bestaande abonnement op te zeggen? Of kun je tegelijkertijd opzeggen en met dit abonnement nummerbehoud aanvragen aangezien er op je lopende abonnement een maand opzegtermijn zit?

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:44
noekie84 Gebruiker

Dit zou ik ook erg graag willen weten. :)
Ik lees in reacties namelijk dat je dan eerst ergens anders een abonnement af moet sluiten of een prepaid moet nemen. Lijkt mij dat het toch niet zo omslachtig hoeft te zijn…
Ook vind ik het erg belangrijk dat ik nummerbehoud heb.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:44

Als je zelf al een sim only hebt, zou je inderdaad tijdelijk je nummer op een andere provider moeten overzetten.
Pas daarna zou je dan weer naar ons toe kunnen komen. Echter duurt nummerbehoud altijd een maand en is deze actie alleen vandaag geldig!
Als je hier toch graag gebruik van zou willen maken, is je beste optie om een tweede abonnement af te sluiten met een nieuw telefoonnummer, je huidige nummer tijdelijk op een prepaid kaartje te zetten en dan achteraf nummerbehoud aan te vragen :-).

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:50

Hoi! Het is niet mogelijk om binnen Tele2 nummerbehoud aan te vragen (behalve van prepaid naar een abonnement). Je kunt dus jouw huidige abonnement wel opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen met deze actie, maar dan zal je ook een nieuw nummer krijgen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.