17 december 2018 om 00:00
iBOOD

Onkyo Smart Speaker G3 met Google Assistant

Onkyo Google Assistant Speaker

Deze high fidelity audio speaker combineert een heerlijk, rijk geluid met de genialiteit van Google Assistant.

Specificaties

Merk: Onkyo
Type: Smart Speaker G3
Garantie: 2 jaar

• Google Assistant
  • High Fidelity sound
  • Massief houten behuizing

Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Handleiding: https://www.nl.onkyo.com/downloads/3/2/7/0/6/Manual_VC-GX30_EnFrDe.pdf

• Google Assistant
  • Wifi: 2.4 GHz en 5 GHz
  • Bluetooth
  • Woofer: 80 mm 
  • Tweeter: 20 mm soft-dome
  • Afmetingen: 120 x 165 x 128 mm
  • Gewicht: 1,8 kg
17 december 2018 om 00:37
Moderator Paul Moderator

Beste iBOODers, 

Het lijkt niet juist te zijn dat deze deal al zo snel op Uitverkocht staat. Dit is aan iBOOD doorgegeven en zal zo snel mogelijk uitgezocht worden. Helaas zal er naar alle waarschijnlijkheid pas na de nacht meer duidelijkheid zijn.

Updated by: Paul
De speaker is weer te bestellen.
Om het forum overzichtelijk te houden voor de productvragen, zijn de berichten over het uitverkocht tonen weggehaald.

Beantwoorden

17 december 2018 om 08:22
nl_ffx Gebruiker

Paul,

Is er al duidelijkheid deze ochtend over de voorraad van deze deal?

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:16
Cassandr Gebruiker

Kan iemand van I Bood aub contact met mij opnemen ivm een onvolledige levering van een Geneva Speaker? Vg

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:21
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Cassandr,

Je kunt een serviceverzoek indienen via je account en dan zal de klantenservice hierover contact met je opnemen.

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:43
Cassandr Gebruiker

Helaas is dit al meerdere malen gebeurt telefonisch drie keer mail een aantal keer als men mij niet kan of wil helpen zeg het dan gewoon, ik ben dit niet gewoon van I Bood het produkt bevalt me maar zonder oplaadkabel werkt het niet en deze manier vind ik niet klantvriendelijk sorry toch vriendelijke groeten en dank voor eerdere bestellingen die wel goed gingen,echter nu ben ik ten einde raad of is dit de bedoeling van ze geeft het wel op?

Beantwoorden

17 december 2018 om 22:30
Moderator Paul Moderator

Ik zal jouw melding doorgeven aan de klantenservice. Misschien is jouw melding buiten beeld geraakt. Aan de bereidwilligheid van het team zal het niet liggen.

Beantwoorden

17 december 2018 om 01:58
Susantigoon Gebruiker

Ik slaap er nog maar een nachtje over…

Beantwoorden

17 december 2018 om 07:34
trabretlaw Gebruiker

Heeft deze Onkyo ook stemherkenning voor meerdere personen/accounts? Zodat je je persoonlijke info hoort of je eigen Playlist kan afluisteren.

Beantwoorden

17 december 2018 om 07:43
wegmetselbaas Gebruiker

De back-end is gewoon Google assistant, dus ja.

Beantwoorden

17 december 2018 om 08:28
trabretlaw Gebruiker

Kan de Onkyo dan in principe hetzelfde als de Google Home of heeft laatstgenoemde nog meer functies? Volgens mij kan je voor de geluidskwaliteit beter de Onkyo nemen.

Beantwoorden

17 december 2018 om 08:57
pieterdevriesch Gebruiker

Hangt er vanaf, wil je snel (of uberhaupt) de nieuwste features? Dan moet je een echte Google Home nemen, third party apparaten krijgen vaak pas later (soms wel een jaar) of helemaal niet de nieuwste mogelijkheden. Hangt helemaal van de fabrikant af. Zie link:

https://www.androidpolice.com/2018/12/03/beware-when-buying-third-party-google-assistant-speakers-and-smart-displays-updates-and-features-are-not-equal/

Wat betreft geluidskwaliteit, ik heb nu 3 Google Home Mini’s (dus nog kleiner dan de gewone Google Home) en een Google Home Hub, en die zitten in een speakergroep. Als ze allemaal afspelen heb je ontzettend mooi ruimtelijk geluid in de hele kamer. Als je geen audiofiel bent, of de muziek ontzettend hard wilt hebben, komt er prima geluid uit. (en als dat toch nodig is zit mijn surround systeem via een Google Chromecast Audio ook nog gekoppeld)

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:42
trabretlaw Gebruiker

Dank je. De features die er nu op beschikbaar zijn is voor mij voldoende. Ik heb ‘m besteld. Ik ben toch niet zo iemand die altijd het nieuwste van het nieuwste wil. We zullen zien.

Beantwoorden

17 december 2018 om 07:53
crazymister Gebruiker

Toch hopen dat er nog nieuwe voorraad komt.

Beantwoorden

17 december 2018 om 07:58
bullseye1977 Gebruiker

Gekocht bij de vorige deal. EvtE een aanrader voor dat geld. Goed geluid en retro desind

Beantwoorden

17 december 2018 om 08:38
maartend Gebruiker

En? Nog beschikbaar?

Beantwoorden

17 december 2018 om 08:42
wbree Gebruiker

Ja, hoor. Weer in de verkoop. Ik heb er al een! :-)

Beantwoorden

17 december 2018 om 08:47
nAffie Gebruiker

En weer besteld… had er al 1 die ik samen met 5 google home mini’s gebruik… Multiroom audio werkt echt perfect met deze speakers en geven veeeel beter geluid dan de mini’s

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:05
Nickyvv Gebruiker

Zwart is gewoon te bestellen de witte variant echter niet.

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:08
ismo Gebruiker

Zwart net besteld

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:11
Kris_J Gebruiker

kunt ge die UK-versie ook in het nederlands zetten

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:14
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Kris_J,

Je kunt hem ook op Nederlands zetten inderdaad.

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:13
SeenD Gebruiker

Als je de handleiding bekijkt, dan lijkt het een c7 of c8 stekker. Dus als je baalt van de stekker kun je voor 2 of 3 euro een NL versie kopen bij elke kabelboer online of offline.

Kan iemand van iBood bevestigen dat het een c7/c8 stekker is?

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:15
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen SeenD,

Het is inderdaad een c8 stekker.

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:15
mrkchang Gebruiker

Is het dan geen idee voor iBood om i.p.v. die lompe verloopadapter zo’n C8 kabel te leveren?!

Een mooie kans te laten zien of jullie klantvriendelijk denken.

Beantwoorden

17 december 2018 om 15:41
SeenD Gebruiker

Lijkt op zich wel, maar het is wel goedkoper om gewoon 50.000 verloopstekkers te kopen, dan bij elk product kijken wel kabel er in moet en of ze daar eventueel een andere oplossing voor kunnen verzinnen. Dat kan allemaal wel, maar uiteindelijk betalen we dan meer. Take your pick. ;)

Beantwoorden

17 december 2018 om 16:09
wbree Gebruiker

Is er, en zo ja, welk verschil is er tussen een C7 en C7 steker?

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:20
tjongejonge Gebruiker

Iemand ervaring met het geluid? Is dat een beetje mooi, of nog steeds aanrader om te verbinden met gewone box? Ik heb nu een google mini, die koppel ik aan bluetooth box voor muziek. Dus benieuwd of deze dat ook nodig heeft?

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:26
Jadajada Gebruiker

Deze heeft heel goed geluid. Beter dan de Google Home ook.

Nadeel is:

- software loopt achter

- continued voice conversation werkt niet

- is een seconde trager met hey/ok Google oppakken

- microfoon sensiviteit net iets slechter dAn de de mini. De mini verstaat mij altijd. Deze soms niet.

Ik wilde eigenlijk mijn tweede aanschaffen, maar naar de toekomst gericht met updates etc ben ik daar huiverig voor.

Als je alleen het voor muziek gebruikt is het voor deze prijs een hele goede.

Beantwoorden

17 december 2018 om 12:42
optilete Gebruiker

‘- continued voice conversation werkt niet’

Dat lukt mij ook niet, heb je daar zelf ervaring mee of staat dit ergens in de specificatie van deze box?

Beantwoorden

17 december 2018 om 19:23
tjongejonge Gebruiker

Dankje!!

Beantwoorden

17 december 2018 om 09:58
deschaker Gebruiker

Zwart met beateld

Beantwoorden

17 december 2018 om 10:07
RRiBood Gebruiker

Goedemorgen!

@Jadajada

Grappig… ik heb juist een tegenovergestelde ervaring. Mogelijk is jouw firmware niet up-to-date, of is er sprake van een technisch mankement?

Mijn Onkyo werkt qua kwaliteit geluid en functionaliteit beter dan de GH en de twee mini’s die ik hier heb.

- Continued voice conversation functioneert.

- Reageren op “Hey / Okay Google” werkt perfect.

- Microfoon sensiviteit is veel beter, werkt zelfs als je fluitert met achtergrond geluid.

Deze G3 heb ik samen met zijn broertje NCP302 (uit een vorige iBood) en een mini op de beganegrond draaien. Geweldig geluid en eenvoudig met stem vanuit de keuken en huiskamer te bedienen :-)

Jammer dat de G3 nu is uitverkocht, anders had ik er nog eentje voor op zolder besteld.

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:01
Nickyvv Gebruiker

Hij is nog steeds te bestellen in het zwart!

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:26
Jadajada Gebruiker

continued conversation schijnt met de landcode te maken te hebben. die van mij staat op NL.

Mijn firmware is 55

google cast is 1.28.130012 , die van de mini is 1.36.141215. De mini is dus al een aantal updates verder.

De microfoon is ook afhankelijk van de plaatsing, maar de mini bij mij doet het echt bijzonder goed, zelfs bij harde muziek etc.

Beantwoorden

17 december 2018 om 10:09
boutje74 Gebruiker

@Ibood

Geen witte meer te bestellen?

Beantwoorden

17 december 2018 om 12:36
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag boutje74,

De witte is inmiddels ook weer beschikbaar.

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:13
Huizenga1324 Gebruiker

Kan ik twee speakers in stereo mode zetten zoals dat kan bij Sonos?

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:23
Jadajada Gebruiker
17 december 2018 om 11:37
Janneman99 Gebruiker

De Google Assistant denkt: voor je het weet weet ik alles over de kudde niet nadekende bezitters van deze afluister box.

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:58
JamesDaniel Gebruiker

Zei Janneman die zegt dat de Google Assistent “denkt”… Zucht. Verdiep je eerst in de materie. Je kan tot op conversatie niveau gewoon je activiteiten verwijderen of eenvoudig alles verwijderen. Bovendien zit er zelfs een fysieke knop (weet niet of deze dat heeft maar op de Google producten wel) op waarmee je de microfoon kunt uitschakelen. Het meest treurige is nog dat u mensen die dit kopen gelijk een kudde niet denkende mensen vind maar wel stelt dat de Google Assistent “denkt”. Diepe zucht. 

Ja natuurlijk zijn er privacy vraagstukken rondom dergelijke producten maar je hebt als mens nog altijd een keuze. Om dan gelijk de mensen die wel technologische ontwikkelingen omarmen te kwalificeren als niet denkende mensen, typeert uw manier van denken.

Enfin, mijn oom die gekluisterd is aan een rolstoel is reuzeblij met dat hij minder afhankelijk is omdat hij middels deze technologie hele basale zaken middels stem kan bedienen. Het zal hem echt roesten dat Google weet wanneer hij de gordijnen dicht doet of zijn lampen aan/uitzet of het zonnescherm in/uitklapt. Blijft u vooral in uw bubbeltje aan de zijlijn mensen bekritiseren.

Beantwoorden

19 december 2018 om 04:12
mrkchang Gebruiker

????????

Beantwoorden

19 december 2018 om 04:17
mrkchang Gebruiker

Dat waren dus 2 thumbs up emoticons voor JamesDaniel, die niet juist getoond worden.

Beantwoorden

17 december 2018 om 11:39
koolraap Gebruiker

Kan deze gekoppeld worden aan een onkyo receiver en evt ook in andere ruimtes worden ingezet?

Beantwoorden

17 december 2018 om 13:38
megapearl Gebruiker

Ik heb deze zelfde vraag, ik heb 2 onkyo’s tx-nr818 en tx-nr656.

En zou deze speaker graag gebruiken in een ruimte waar geen speakers staan.

Beantwoorden

17 december 2018 om 14:19
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag koolraap,

Hij is multiroom door de ingebouwde Google chromecast, dus je kunt hem inderdaad koppelen.

Beantwoorden

17 december 2018 om 14:58
Teun__ Gebruiker

Maar ondersteunt hij ook het meer veelzijdige fireconnect waarmee je bijvoorbeeld een analoge input van een platenspeler ook naar deze luidspreker kan sturen zoals de ncp302 ?

Beantwoorden

17 december 2018 om 15:05
Teun__ Gebruiker

Maar ondersteunt de speler ook PlayFi?

Beantwoorden

17 december 2018 om 13:01
uzgjbvwn Gebruiker

let op ibood bied geen echte kortingen aan

Beantwoorden

17 december 2018 om 13:32
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag,

Mocht je een deal ergens goedkoper zien, dan mag je dit altijd delen op het forum inclusief een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

17 december 2018 om 14:56
sextant Gebruiker

Wat is het verschil tussen een korting en een echte korting? Zit dat wellicht tussen de oren?

Beantwoorden

18 december 2018 om 00:58
dragonfly66 Gebruiker

waar vind ik deze nog ?

Beantwoorden

18 december 2018 om 01:12
Moderator Paul Moderator

Dit was een dagdeal van maandag 17 december. Helaas ben je nu net te laat.

Beantwoorden

17 december 2018 om 14:17
JonasDH Gebruiker

Dan toch geen witte meer te bestellen?

Die wil ik graag, voor de zwarte pas ik…

Beantwoorden

17 december 2018 om 14:56
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag JonasDH,

De witte is inmiddels uitverkocht.

Beantwoorden

17 december 2018 om 15:17
kritjuu Gebruiker

GGoogle assistent in het NL? Welke cast firmware staat erop. Wordt deze speaker nog ondersteund door Onkyo met Assistent updates?

Beantwoorden

17 december 2018 om 16:36
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag kritjuu,

De Google assistent werkt inderdaad in het Nederlands. Hoe het zit met de updates vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

17 december 2018 om 17:25
Moderator Niek Moderator

Ik heb het volgende in de handleiding kunnen vinden:

Your device may download and apply an Over-the-Air software update during installation. This is normal. Please be patient while your device is updated to enjoy the latest Google Chromecast built-in and Google Assistant features.

De chromecast ontvangt dus wel gewoon updates volgens de handleiding.

Beantwoorden

17 december 2018 om 16:53
wh94293 Gebruiker

Ik heb hem sinds vorige keer, ben tevreden over de geluidskwaliteit en de algemene werking. Ik luk er echter niet in om muziek via YouTube Music af te spelen, hij antwoordt telkens dat ik om YouTube te kunnen gebruiken moet casten naar een geschikt toestel. Ik hoef helemaal geen beeld, wil enkel muziek luisteren. Ik heb een YouTube Music account genomen. Iemand die kan helpen?

Beantwoorden

17 december 2018 om 18:47
optilete Gebruiker

Als je geen beeld wil zou het met een betaald Youtube Music account moeten lukken.

Beantwoorden

17 december 2018 om 18:10
jmeulekas Gebruiker

Een paar weken geleden aangeschaft (iBood) en zeer tevreden mee.
Gebruik ‘m in combinatie met Klik aan Klik Uit (Trust Smart Home) met in totaal zo’n 20 lampen / stopcontacten (zie Google Home voor koppeling). Vlak voordat ik naar bed ga: “Okay Google start Welterusten” en de Welterusten scene wordt doorlopen die vertraagt alle verlichting uit schakelt.
’s Morgens: “okay Google, “laatste nieuws” etc. Geluidkwaliteit is goed met mooi laag hoewel ik de achtergrond muziek bij nieuwsbulleting van o.a. RTL, BNR hinderlijk vind. Okay Google “speel abc muziek” speelt muziek af en “volume 70%” of 100% is eveneens mogelijk alsmede bij Klik aan Klik uit RGB LED lampen de kleur instellen. De meegeleverde UK verloopstekker kun je vervangen door er een euro stekker aan te zetten of misschien heb je nog een netsnoertje liggen van een niet meer in gebruik zijnde oplader. Chrome Cast werkt prima. Geluidskwaliteit is uitstekend en microfoon gevoelig (Okay Google vanuit woonkamer werkt ook, hoewel de G3 in de keuken staat).

Beantwoorden

17 december 2018 om 20:20
jorispat Gebruiker

waarom kan ik deze enkel in nederland laten bezorgen ?

Discriminerend tov belgen

Beantwoorden

17 december 2018 om 20:24
edwinteems Gebruiker

Ik kan de reactie van Ibood al voorspellen; “waarschijnlijk ben je op de Nederlandse versie van ibood beland. Surf naar .be!

Overigens, wat is er mis met discriminatie van Belgen kalimero?

Beantwoorden

17 december 2018 om 21:35
Moderator Jelle Moderator

Klopt Edwin. Joris je zit dan waarschijnlijk op de Nederlandse site.

Helaas is die in Belgie ook al uitverkocht dus een link geven heeft weinig zin.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

17 december 2018 om 21:01
DeJongh88 Gebruiker

Welke versie van bluetooth wordt ondersteund?

Beantwoorden

17 december 2018 om 21:25
Moderator Niek Moderator

Goedenavond DeJongh88,

In de handleiding wordt aangegeven bluetooth 4.2.

Beantwoorden

20 december 2018 om 07:08
jcdreyfus Gebruiker

I received one from the belgian site (status is confirmed), it was due to ship yesterday but I am not, Am I the only one?

Beantwoorden

20 december 2018 om 09:41
dirkvr52 Gebruiker

Same here, ordered 4, nothing received.

Beantwoorden

20 december 2018 om 11:14
Moderator Niek Moderator

Goodmorning jcdreyfus,

Because of the holidays it is very busy at the distribution center. I passed your question on to that department to check when your order will be send.

Beantwoorden

20 december 2018 om 10:54
jcdreyfus Gebruiker

Not received is ok, since it was due to ship on the 19th, but mine as not even shipped. What is the status of yours ?

Beantwoorden

20 december 2018 om 12:23
dirkvr52 Gebruiker

Mine haven’t shipped either. Only received a mail this morning that iBOOD is looking into it.

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:05
wbree Gebruiker

Ontvangen, maar Google Home kan hem niet vinden! Zelf 3 andere originele Google Home apparaten in huis dus nieuw is het voor mij niet. :(

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:30
wbree Gebruiker

Na een reset (10 sec. Mute ingedrukt houden) lukt het wel, maar veel meer moeite en meerdere keren overnieuw omdat de app aangaf dat ik niet op het zelfde Wifi netwerk zat?!?

Beantwoorden

23 december 2018 om 20:13
PeterB59 Gebruiker

Ik heb een gelijksoortig probleem. Apparaat ingesteld en werkt naar behoren echter na  10 min tot een aantal uren wordt hij van wifi afgekoppeld’. Het langst werkt hij als de stroom er een aantal minuten wordt afgehaald en hij opnieuw wordt ingesteld. Kost elke keer ca een half uur om hem weer aan de praat te krijgen. Rete irritant dus. Inmiddels een keer of 10 gedaan in een paar dagen tijd. Voor iemand herkenbaar? Als hij werkt een leuk apparaat

Beantwoorden

1 januari 2019 om 20:12
rolf Gebruiker

Hier 2 dgn niet gebruikt en apparaat werkte niet, kon geen verbinding maken zei Engelse dame.

Stekker eruit en opnieuw verbinden, maar nu werken de lampjes niet meer als we “hey Google” zeggen.

Ook heel irritant.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Beantwoorden

26 januari 2019 om 18:44
PeterB59 Gebruiker

Inmiddels een maand in bezit. Dagelijks meerdere keren opnieuw verbinden met wifi. Via de home app is de verbinding niet te realiseren. Stroom van de luidspreker eraf halen en hij verbind zich weer opnieuw. Zie het als een enorme miskoop. Vermoed dat dit de combi is van router experia box v10 a 3 maand oud, en onkyo speaker. Kennelijk ben ik de enigste daar ik verder geen review vind op internet

Beantwoorden

27 december 2018 om 14:23
Qristian Gebruiker

hallo,

ik heb problemen om de voice match en mij homey te koppelen. Hem een GH mini en daar werkt alles prima. Zo valt hij wel heel erg tegen als je niet dezelfde functionaliteit hebt. Geprobeert via de GH app e.e.a. in te stellen , maar hij is het steeds weer kwijt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.