21 december 2018 om 00:00
iBOOD

Linksys Velop Dual-Band Wifi Systeem | AC3900

Product expert aanwezig

Linksys Velop Wifi Systeem (AC390)

Zeg maar dag tegen haperende Netflix-films of lag in je Fortnite-potjes.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: Velop AC3900 Dual-Band Home Wi-Fi 3-pack
Garantie: 2 jaar

• Snel en stabiel internet
  • Beamforming én MU-MIMO
  • Met 2.4 & 5 GHz wifi

Wifi-mesh-connectiviteit voor naadloze wifi en gelijktijdig streamen

• Wifi AC1300 (867 + 400 Mbps) met MU-MIMO 2,4 GHz-radio: 400 Mbps
  • 5GHz-radio: 867 Mbps
  • Gelijktijdig gebruik van twee frequentiebanden (dual-band)
  • IEEE 802.11b/g/n: 2,4 GHz – 256-QAM-ondersteuning
  • IEEE 802.11a/n/ac: 5GHz
  • Beamforming: voor 2,4GHz- en 5GHz-banden Seamless Roaming-technologie

Processor en geheugen voor snellere verwerking

• 716 MHz quad-core
  • 256 MB Flash en 256 MB SDRAM

Antenne voor uitgebreide dekking

• Twee dual-band-antennes en krachtige versterkers

Werkfrequenties 

• 2142-2472 MHz
  • 5180-5320 MHz
  • 5500-5700 MHz

Zendvermogen 

• 2142-2472 MHz: 19,97 dBm
  • 5180-5320 MHz: 22,96 dBm
  • 5500-5700 MHz: 28,38 dBm

Antenne
Type: PCB
Versterking Bluetooth: 1,48 dBi
Versterking 2142-2472 MHz: 2,4 dBi
Versterking 5180-5700 MHz: 3,6 dBi

Connectiviteit

• Twee Gigabit-poorten met automatische detectie voor WAN- en LAN-verbinding
  • Bluetooth 4.1/LE voor eenvoudige en veilige installatie via de app

Beveiliging

• WPA2 personal draadloze versleuteling

Fysieke eigenschappen

• Compacte vormgeving zodat het systeem in elk interieur past
  • Vierkante voet: 7,9 x 7,9 cm  
  • Hoogte: 14 cm

Vereisten voor eenvoudige en veilige installatie via de app

• Mobiel apparaat met Android 4.0.3 of iOS 8 of hoger

Verpakkingsinhoud

• 3x Linksys Velop-module
  • 1x Ethernet-kabel
  • 3x Voedingsadapter
  • 1x Snelstartgids
  • 1x Gedrukte documentatie

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Linksys Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

21 december 2018 om 00:44
Jonesd85 Gebruiker

Is dit nou een triple pack van de set met twee modules heb gekocht twee dagen geleden? Die met twee was 200 en nu dus al drie voor 150?

Beantwoorden

21 december 2018 om 01:17
Moderator Paul Moderator

Ik weet niet welke deal je precies gekocht hebt, maar waarschijnlijk niet exact hetzelfde (op het aantal stuks na). Is het een wifi mesh systeem van de Velop serie van Linksys geweest, in een opruimingssale? Of niet bij iBOOD aangeschaft?

Beantwoorden

21 december 2018 om 01:41
PetervdK Gebruiker

Nee, dit is de dual band (WHW0103), jij hebt de triple band (WHW0302)

Beantwoorden

21 december 2018 om 01:43
Scooby_Doo Gebruiker

Hij doelt op de 2x Linksys Velop Wifi Mesh Node uit de electronica grabbelton welke een dual band is i.t.t. deze tri-band set.

Beantwoorden

21 december 2018 om 01:44
PetervdK Gebruiker

Je bedoelt het net andersom. Die van vandaag is de dual band triple pack, in de grabbelton (ook vandaag nog) de triple band duo pack

Beantwoorden

21 december 2018 om 02:16
Scooby_Doo Gebruiker

I stand corrected :)

Beantwoorden

21 december 2018 om 07:41
Official Product Expert Linksys Expert Official Product Expert

Goedemorgen Jonesd85. Zoals je onderstaand al hebt kunnen lezen gaat het hier om de dualband (AC1300) versie van Velop WHW0103-EU.

Beantwoorden

21 december 2018 om 01:58
PetervdK Gebruiker

@Linksys Expert:

Zijn de 2 ethernetpoorten te gebruiken als 1gb switchpoorten?

M.a.w. Als ik een kabel in de 2e ethernet poort van de aan de modem aangesloten node prik wordt dan 1 op 1 1gb doorgegeven van de bekabelde routeraansluiting of de snelheid van de wifi van de node?

Uitleg: ik heb eigenlijk 2 ethernet poorten nodig om mijn complete netwerk te koppelen (1 kabel naar switch op BG, 1 kabel naar switch op zolder).

Als ik de 2e ethernetpoort als 1gb switch kan gebruiken kan ik het anders oplossen. Als dat niet kan moet ik een extra switch tussen de router en de 1e node plaatsen om mijn netwerk weer compleet op 1gb te hebben.

Hoop dat het duidelijk is… :)

Beantwoorden

21 december 2018 om 07:49

Beste PetervdK, Er zitten 2 1gb poorten op een Velop dualband node.

Er wordt per poort 1 gb doorgegeven en heeft niets met de Wi-Fi snelheid te maken.

Zoals ik het lees kan je veilig de zaak doorlussen naar boven en heb je naar mijn idee geen extra swichten nodig.

Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is :-)

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:19
PetervdK Gebruiker

Yep, dankjewel!

Beantwoorden

21 december 2018 om 03:29
fgeer Gebruiker

Wat is het stroomverbruik?

Beantwoorden

21 december 2018 om 04:03
fgeer Gebruiker

12W per stuk zie ik!

Beantwoorden

21 december 2018 om 07:52

Beste fgeer: idd 12W per node.

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:45

Het klopt wel dat dit product met een 12V 1A voeding wordt geleverd, en het klopt ook dat W=VxA, dus 12W. Maar 12V 1A is wat de voeding maximaal kan leveren; dat bekent niet dat iedere node continu 12W verbruikt. Bij matige lading zou het verbruik eerder tussen 7-8 W moeten liggen. Mischien 10W bij vrij hoge belasting.

Beantwoorden

21 december 2018 om 06:21
fgeer Gebruiker

Is versie V1 of V2?

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:12

Beste fgeer, Het gaat hier om de V2 versie.

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:02

excuses, er ontstond intern een beetje miscommunicatie over of het om dual of tri-band Velop ging.

Bij deze actie gaat het om de velop Dual-Band. Van Velop Dual Band bestaat er maar een versie, v1. Dus het gaat hier 100% zeker om de versie 1 van de dual-band ;-)

Alleen maar de Velop Tri-Band heeft zowel v1 als ook v2, maar die wordt hier niet aangeboden. Er zijn sowieso geen verschillen tussen de 2 Tri-Band versies wat specificaties, functies of prestaties betreft.

Beantwoorden

21 december 2018 om 06:36
Gnoompie Gebruiker

Goedemorgen, dit is wel een hele mooie aanbieding! Volwaardig mesh systeem voor nog geen 150 euro!

Het mooie aan deze set is ,dat je hem ook nog eens bedraad kan aansluiten.

Beantwoorden

21 december 2018 om 06:48
fgeer Gebruiker

Grootste nadeel, geen USB voor HDD!

Beantwoorden

21 december 2018 om 06:57
Vopol Gebruiker

Hele mooie prijs voor deze set. Ik heb dit paar maanden geleden weliswaar voor volle prijs gekocht maar ben zeer tevreden over functioneren.

Beantwoorden

21 december 2018 om 07:53

Beste Vopol, fijn om te horen dat je tevreden bent!

Beantwoorden

21 december 2018 om 08:30
leonboot Gebruiker

Als het AC1300 is, kan iemand dan even de titel wijzigen? Daar staat AC3900 (en ook ergens AC390). Da’s een beetje misleidend.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:00
Douwenoort Gebruiker

3x 1300 = … Zegt iets over het type en niet de snelheid.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:08
rmvaneerden Gebruiker

sluit me bij Douwenoort aan.. AC1300 zou dan ook misleidend zijn want dat is de snelheid van de 2,4 en de 5 Ghz band samen.. maximale snelheid van dit setje is 1GB via kabel en 867MB via WiFi op die 5 GHz band.. maar beestje moest toch een naam hebben, en dat is AC3900 geworden

Beantwoorden

21 december 2018 om 08:31
nevo Gebruiker

Stroomverbruik dus bijna1 kW per dag!  Wat vindt Jesse hiervan?

Dat is 65 Euro per jaar

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:27
A.J.W. Gebruiker

Oja klopt inderdaad. Ik gebruik de vuistregel continue verbruik x 2. Dus 36W x 2 = 72€ per jaar. Handige vuistregel ;-).

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:03
fgeer Gebruiker

Klopt niet! Omdat je nooit continu op het maximum zit!

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:22

Beste Nevo,

Uw cijfer is gebaseerd op 12 W per node, x3 (36W) x24 (876). En de 12W komt van het feit dat de meegeleverde voeding een rating van 12V 1A heeft, en W=VxA. Maar het feit dat de voeding een waarde van 12V 1 A heeft betekent niet dat iedere node continu 12W trekt. De eigenlijke verbruik zal variëren naarmate hoe belast de nodes zijn (hoeveel apparaten verbonden zijn en hoeveel verkeer ze sturen), en bovendien is de waarde op de voeding sowieso altijd wat hoger dat wat het apparaat eigenlijke verbruikt. Als fabrikant wil je niet dat de verbruik van het apparaat dichtbij de grens zit van wat de voeding kan leveren want dat is slecht voor de betrouwbaarheid van de voeding. De gespecificeerde voeding kan dus altijd wat meer leveren dan wat het apparaat nodig heeft.

Ik heb het nog niet zelf kunnen meten maar ik zou verbaasd zijn wanneer een node zelfs bij hoge belasting meer dan 10W zou trekken. Ik zou verwachten dat het bij matige belasting eerder in de buurt van 7-8W zou liggen.

Als we van 10W uitgaan (waarschijnlijk zou het in de praktijk nog ietsje lager zijn) dan wordt het voor 3 nodes 30Wx24uur, dus 720W per dag. Dat is wel wat meer dan het verbruik van een gewone router, maar dit systeem geeft veel meer dekking. Ik zou niet verwachten dat de stroomverbruik hoger zou zijn dan een gewone router plus 2 range extenders, maar dit systeem geeft een veel betere gebruikservaring dankzij de seamless roaming en het feit dat men maar een netwerknaam heeft.

Beantwoorden

21 december 2018 om 08:40
nvb1989 Gebruiker

Beste expert (of andere slimme ibood’er)

Op dit moment zit ik te twijfelen en weet ik niet waar ik het best aan doe.

Mijn woning 148m2, traditioneel hoekhuis, wil ik overal voorzien van stabiele en snelle wifi. Op iBood zijn er nu twee aanbiedingen actief: 3x dual-band nodes of 2x tri-band nodes. Welke van de twee zou het best in mijn situatie passen? Wel met de kanttekening dat het toekomstgericht moet zijn en wij best heavy-users zijn als het gaat om wifi.

Alvast bedankt voor je advies!

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:20
nimic Gebruiker

De tri-band variant is sneller, en beter geschikt voor meerdere wifi gebruikers.
Uiteraard is deze wel duurder per node.

Je moet even voor jezelf nadenken hoeveel nodes je nodig hebt om voldoende wifi bereik te hebben. Twee maal de tri-band bestellen zal voor je het beste zijn. Maar misschien zijn de 3 dual-band nodes ook wel genoeg voor je.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:49

Beste nvb1989, De kracht van mesh is dat de nodes onderling met elkaar communiceren zodat je een optimale verdeling van je draadloze netwerk krijgt. Bij de 3 band (2x 5Ghz en 1x 2.4Ghz) versie gaat die onderlinge communicatie over 1 aparte (5Ghz) band en heb je vrij, data,  verkeer naar en over je apparaten op de andere 2.5Ghz en 5Ghz band. Bij de dual-band (1x 5Ghz en 1x 2.4Ghz)  versie gaat die onderlinge communicatie tussen de verschillende nodes op dezelfde 5Ghz band waar je ook het verkeer met je apparaten hebt. Dat is helemaal niet erg, werkt ook prima alleen als je echt een heavy user bent met veel apparaten en veel data overzet, kan het op een gegeven moment tegen de max aanlopen.

Als je echt op veilig wil spelen weet je zelf het antwoord denk ik al :-)

Succes met het maken van je keuze.

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:10
nvb1989 Gebruiker

Allebei hartelijk dank voor het duidelijke advies!

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:31
nimic Gebruiker

@Linksys expert, dankjewel voor het duidelijke antwoord.

Stel dat je de nodes bedraad aansluit, is er dan nog een reden om te kiezen voor de triple band variant?

Beantwoorden

21 december 2018 om 08:51
iphone2019 Gebruiker

Hoi,

Even een vraagje, kan deze set functioneren met alleen een modem?
Of moet er een router tussen voor DHCP?

Ik heb dus een Ziggo modem en ben klaar met mijn huidige router.

ik hoor het graag!

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:20
nimic Gebruiker

Ja, dat kan.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:51

Beste iphone2019, ja, de set functioneert met alleen een modem.

Check wel even bij Ziggo om de zaak in bridge modes te zetten.

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:18
nimic Gebruiker

Er zijn nog mensen met een oude ziggo modem zonder router functionaliteit. Dus dan is dit niet nodig.

Anders is het ook mogelijk om de Linksys in AP mode te zetten. Dat is hoe ik hem nu gebruik.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:07
sergoyne Gebruiker

Beste Expert,

Zijn de UTP-aansluitingen bruikbaar als UTP backbone tussen de 2 AP’s ipv dat al de data over de 5Ghz band wordt gestuurd ?

Mvg,

Rik

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:17

Beste sergoyne, ja, als je de nodes bedraad aansluit dan gaat de backhaul (onderlinge communicatie tussen de verschillende nodes) via de kabel en speel je de 5Ghz band helemaal vrij.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:21
Naremann Gebruiker

Hi Expert,

Ik heb zowel in de woonkamer  (begane grond) als mijn slaapkamer (1e verdieping) een cat 6a kabel lopen. Als ik 1 module op de begane grond zet met kabel, 1 module in mijn slaapkamer zet met netwerkkabel en 1 op de zolder (zonder netwerkkabel). Zal mijn verbinding dan stabiel zijn? Wordt het signaal van module op de begane grond of van de module van de slaapkamer naar de module op zolder verzonden?

mvg.

NAremann

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:51

Beste Naremann,

U kunt inderdaad de CAT6a kabel gebruiken om de modules op begane grond en eerste verdieping met elkaar te verbinden. De module op zolder zal verbinden met degene van de overige twee nodes die hij het best kan ontvangen. Normal gesproken zou dat degene op de eerste verdieping moeten zijn omdat die dichterbij is, maar het kan ook gebeuren dat hij met de module op de begrane grond verbindt. De module op zolder zou dat automatisch beslissen aanhand van de signaalsterkte en kwaliteit die hij van de overige twee nodes ziet.

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:16
Naremann Gebruiker

Hi,

Ik had nog een vraag. Als ik de modem van ziggo in de meterkast heb. Kan ik ook vanuit deze modem een kabel rechtstreeks naar de module in de woonkomer en in de module naar de slaapkamer trekken? Dan zijn beide modules dus aangesloten op de modem?

Hoe bereik ik het optimale resultaat, met het gegeven dat het een eengezinswoning is met overal een internetaansluiting (kabel) behalve op zolder en de modem zit in de meterkast….

gr,

Naremann

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:57

Beste Naremann,

De ethernet verbinding tussen de twee modules zou idealiter van de tweede poort van de eerste node (woonkamer) direct naar de tweede node moeten gaan. Wanneer u ze in plaats daarvan allebei direct met de Ziggo modem wilt verbinden, dan kan dat in principe wel, wanneer de ziggo modem ook een router/gecombineerde gateway is. In dat geval zou u echter Velop in bridge modus moeten zetten. In bridge modus kunt u geen gebruik maken van de parental controls, speed test of prioritisatie functies. Om hem in bridge mode aan de gang te krijgen zou ik adviseren dat u de installatie doorloopt met de module in de slaapkamer draadloos verbonden, dan bridge modus inschakelen, en daarna pas de node in de slaapkamer aansluiten op de kabel die van de Ziggo modem komt.

Beantwoorden

21 december 2018 om 09:36
bolleblanke Gebruiker
21 december 2018 om 10:02
Akrari Gebruiker

Wat zijn de prestaties icm  vloerverwarming (warm water)?

Drie verdiepingen, nieuwbouw en kabelstrekken is geen optie. De huidige setting: drie airportextremes die elkaars signaal oppakken. Internet abonnement 200mb…begane grond 190 mb…eerste verdieping 40 en tweede verdieping 5 als je gelukt hebt :D

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:30

Beste Akrari, Je stelt de allermoeilijkste vraag die er is. Wi-Fi is een radio signaal. Dit signaal wordt aan alle kanten beinvloed door obstakels als dect telefoons, isolatiemateriaal van laminaat, isolatiemateriaal in glas, glas zelf, vloerverwarming etc.

Nu kan ik alleen over mijn eigen situatie praten, ik heb ongeveer dezelfde ellende als jij, dus vloerverwarming, schuifpui met isolatieglas, laminaat op de eerste en op zolder. Mijn Velop opstelling is als volgt: 1 bij de meterkast, 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. Door deze opstelling heb ik overal top dekking en snelheid. Heb wel moeten puzzelen voor de optimale positionering. Gelukkig helpt de app bij de installatie en positionering. Dit is Linksys uniek en je bent pas klaar als het bereik en de snelheid goed getest worden door het systeem.

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:17
Marretje1965 Gebruiker

Ik zag bij een andere aanbieder dat er parental control op zit. Hoe werkt dit? Kan ik een apparaat na een bepaalde tijd blokkeren? (helaas vindt 1 van mijn kinderen het moeilijk om te stoppen met chatten en netflix)

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:55

Beste Marretje,

U kunt inderdaad via de parental control beslissen dat bepaalde apparaten binnen zekere perioden niet op internet kunnen. U zou bvb een regel kunnen maken dat de telefoon of laptop van uw kind iedere dag tussen 22:00 en 07:00 de volgende ochtend niet op internet mag.

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:42
DavidDVr Gebruiker

Hallo

Voor een grote woning voor 10 personen (veel toestellen dus) met beperking ben ik op zoek naar een oplossing voor stabiele Wifi. De begeleiders hebben ook toegang nodig tot de server die op een andere locatie staat. Bij voorkeur hebben we graag 1 wifi gebruikersnaam en wachtwoord en laten we de technologie zijn werk doen om automatisch over te schakelen naar het station met beste verbinding.

Ik zou kijken voor een telenet business modem (we hebben al een business abonnement). Daarop een gewone switch (is blijkbaar nodig voor digicorder, met smartswitch werkt deze niet). Kan deze stations ik op die gewone switch (via voorziene bekabeling in het gebouw) aansluiten? Of moet ik na die gewone switch een smartswitch steken en daarop deze wifi stations? Rekening houdend dat er toch al snel een 15 tal toestellen tegelijk verbonden zijn met Wifi.

Moet elk station via ethernet aangesloten zijn? Of kunnen ze ook als repeater werken indien ze dicht genoeg bij elkaar staan?

Denken de experts ter plaatse dat dit een stabiele oplossing zal geven?

Hartelijk bedankt!

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:30
nimic Gebruiker

Wat is het verschil tussen een smartswitch en een gewone switch.

Op een gewone switch zou het prima moeten werken.
Ze kunnen ook als repeater werken, daar is dit eigenlijk voor ontworpen.

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:47

Beste DavidDVr

In principe kan het allebij; of laat u Velop in de standard router modus draaien (waarin Velop en actieve firewall heeft en IP adressen aan alle aangeslote apparaten toewijst) maar in dat geval moet de eerste Velop node direct aan de Telenet business modem worden aangesloten, en de switch moet met de tweede poort van de eerste Velop node worden verbonden. De resterende Velop nodes kunnen dan op andere poorten van de switch worden aangesloten.

Een andere optie zou zijn dat u Velop in bridge modus zet. Dan worden de firewall, DHCP server en alle routing functies van Velop uitgezet. Als u voor deze optie kiest dan kan de switch rechstreeks met de Telenet business modem worden verbonden en de Velop nodes kunnen aan de switch worden aangesloten (of rechtstreeks of via andere switches)

De nodes kunnen wel draadloos met elkaar communiceren, maar indien u de mogelijkheid heeft ze bedraad aan te sluiten dan zullen ze nog beter presteren. Het is ook helemaal geen probleem om een aantal daarvan via ethernet te verbinden, en anderen draadloos te laten communiceren.

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:48

wel belangrijk: in Bridge Modus verliest u de parental control en device prioritisation opties

Beantwoorden

21 december 2018 om 10:53
damnvulture Gebruiker
21 december 2018 om 11:14
brdrantonie Gebruiker

Goedmorgen,

Ik heb een tele2 abb met een technicolor modem. Bij navraag blijkt dat tele2 deze modem niet in bridge modus kan zetten. Wel is het mogelijk deze in een DMZ te zetten. Is dit Linksys systeem voor mij een optie? Hat gaat puur om het versterken van het wifisignaal in huis. Als overige functies komen te vervallen is dat geen probleem. Daarnaast, heb ik in dit geval nog extra randapparatuur nodig? of kan ik hem gewoon op de modem aansluiten?

Graag jullie advies.  Dank, grtz Dion

Beantwoorden

21 december 2018 om 11:23
nimic Gebruiker

De Velop is in Access Point te zetten. Dan blijft idd alleen het mesh WIFI gedeelte over.

Dat is niet helemaal het zelfde als het versterken van een WIFI signaal. Er komt een nieuw mesh WIFI signaal bij.

Beantwoorden

21 december 2018 om 12:09
brdrantonie Gebruiker

Dank voor de snelle reactie. Maar dit betekent dus dat ik er geen extra randapparatuur bij aan hoef te schaffen? Ik kan hem gewoon op een poort van mn modem aansluiten?

Beantwoorden

21 december 2018 om 15:10

Dat klopt idd. De eerste node moet wel rechstreeks via kabel met de modem verbonden zijn, de overige twee communiceren draadloos daarmee en verspreiden het signaal over het hele huis. U kunt desnoods het Velop systeem in bridge modus zetten waneer u hem alleen maar voor wi-fi wilt gebruiken. Indien uw modem eigenlijk een gecombineerde gateway is met ingeboud Wi-Fi dan is het wel aan te raden dat u Wi-Fi daarop uitzet zodat het niet met het signaal van Velop stoort

Beantwoorden

21 december 2018 om 12:51
Raynorvandennoort Gebruiker

Zou graag willen bestellen, betalen lukt alleen niet met de credit card.. iemand een idee? (Andere betaalmogelijkheden ja, maar nee ;))

Beantwoorden

21 december 2018 om 13:58
DeltaBlast Gebruiker

Ah de tri-band is al uitverkocht. Jammer dan, volgende keer beter.

Beantwoorden

21 december 2018 om 14:10
bart123spam Gebruiker

@Expert, ik de volgende vraag er nog niet tussen staat.

Stel ik heb 3 nodeds (A+B+C) waarvan A bekabeld aan de router/modem zit. Kan ik dan op B of C ook weer bijvoorbeeld een bedraade printer aansluiten, of werken dan de netwerrkpoorten niet meer en kan het alleen via WIFI?

Beantwoorden

21 december 2018 om 14:26

Beste bart123spam, je kan gewoon je bedrade printer op node “B” en “C” aansluiten.

Beantwoorden

21 december 2018 om 14:17
jannus57 Gebruiker

@linksys expert; ben niet zo thuis in alle technische details. Ik heb nu een normaal Ziggo modem/router. Hoe sluit ik deze Velop nu aan? Moet het allemaal bekabeld worden of kan het draadloos? Neem aan dat de eerste node met een kabel verboden moet worden met de Ziggo modem? Thx

Beantwoorden

21 december 2018 om 14:32

beste jannus57, ja de eerste node verbind je met een kabel naar het Ziggo device. Het gaat als volgt: je installeerd de app op je mobile device, (android/iOs) je start de app op en klikt op het knopje “nieuw velop systeem installeren”. De app zal vragen waar internet vandaan kwam voordat er Velop was en aan de hand daarvan wordt je door de hele installatie geholpen.

Beantwoorden

21 december 2018 om 16:26
jannus57 Gebruiker

Bedankt, nog een vraag: moet ik nog iets aan de modem van Ziggo (laten)aanpassen om het goed te laten werken. Of kan ik de Velop gewoon meteen aansluiten ?

Beantwoorden

21 december 2018 om 14:45
flaspointer Gebruiker

Wajo, klopt deze prijs 100%? Want bij amazon.de zie ik 'm nu voor véél meer. ???

https://www.amazon.de/dp/B01N2VY328?m=A3JWKAKR8XB7XF&tag=idealode-am-pk-21&ascsubtag=rJqmRbM6GpZ0byiruN0S_w

Beantwoorden

21 december 2018 om 15:04
woutertju Gebruiker

dat is de ac6600…

Beantwoorden

21 december 2018 om 14:53
srital Gebruiker

can you plz tell me, what is the power consumption.

Beantwoorden

21 december 2018 om 15:04

Hi srital, Per node the max power consumption is 12W.

Beantwoorden

21 december 2018 om 15:21
PetervdK Gebruiker
21 december 2018 om 15:39
fredroos Gebruiker

@Linksys expert

Ik kan de eerste Node aansluiten op mijn bestaande TP-link router maar moet dan wel de Wifi-functie van de router uitschakelen. Klopt het dan dat de router een IP-adres geeft aan de eerste Node en dat de router wat reeds bestaande bedrade aansluitingen voor bijv. een NAS kan blijven bedienen? Worden de via Wifi aangesloten apparaten door de Nodes voorzien van een IP-adres?  Alvast dank voor je antwoord.

Beantwoorden

21 december 2018 om 15:50

Beste Fredroos,

Heeft u naast de TP-Link router een losse kabel of DSL modem? Zo wel dan zou de handigste oplossing zijn dat u Velop rechtstreeks met de modem verbindt en de TP-Link door Velop vervangt. Waneer de TP Link een gecombineerde modem en gateway is die u niet kunt (of wilt) vervangen, dan zou u Velop in bridge modus kunnen zetten om de TP-Link router alle routing te laten doen en Velop alleen maar voor Wi-Fi te gebruiken. Als u dat doet dan is het aan te raden Wi-Fi op de TP-Link uit te zetten zodat het niet met Velop stoort

Beantwoorden

21 december 2018 om 16:03
fredroos Gebruiker

Ik heb een glasvezel kabelmodem. Verder maak ik in mijn huidige netwerk gebruik van een switch. Als ik de node verbind met het glasvezel modem (met een utp-kabel) en ik zet op de 2e poort de switch, kan ik dan op de switch nog bijvoorbeeld de verbinding maken naar de NAS en een andere verbinding naar (een via het stroomnet en  powerplug) aangesloten PC?

Nogmaals dank voor het meedenken

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:47
fredroos Gebruiker

@ Linksys expert

Is mijn bovenstaande aanname juist?

Beantwoorden

21 december 2018 om 15:58
rhpritzen Gebruiker

Beste Expert,

Ik heb alle antwoorden gelezen maar voordat ik overga tot bestellen toch nog een vraag. Ik heb van ziggo de connexionbox. Als ik het goed begrijp sluit ik de eerste node via een kabel aan op de connexionbox. Vervolgens kan ik via de app alles installeren. Ook de node op de eerste verdieping en buiten onder de overkapping.

Moet ik nu in de connexionbox nog zorgen voor aparte instellingen? En zijn er nog nadelen aan deze manier van aansluiten.

Bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:28

Beste rhpritzen,

Vet is wel aan te raden dat u de wi-fi van uw Ziggo Connect Box uitzet nadat u Velop heeft geconfigureerd. Het is ook aan te raden dat een van de twee (Ziggo Connect Box of Velop) in bridge modus staat om te voorkomen dat u dubbele NAT en twee verschillende netwerken hebt. Het zal wel nog werken als u die twee dingen niet doet, maar voor beste prestaties en ervaring is het aan te raden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.