21 december 2018 om 00:00
iBOOD

Linksys Velop Dual-Band Wifi Systeem | AC3900

Product expert aanwezig

Linksys Velop Wifi Systeem (AC390)

Zeg maar dag tegen haperende Netflix-films of lag in je Fortnite-potjes.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: Velop AC3900 Dual-Band Home Wi-Fi 3-pack
Garantie: 2 jaar

• Snel en stabiel internet
  • Beamforming én MU-MIMO
  • Met 2.4 & 5 GHz wifi

Wifi-mesh-connectiviteit voor naadloze wifi en gelijktijdig streamen

• Wifi AC1300 (867 + 400 Mbps) met MU-MIMO 2,4 GHz-radio: 400 Mbps
  • 5GHz-radio: 867 Mbps
  • Gelijktijdig gebruik van twee frequentiebanden (dual-band)
  • IEEE 802.11b/g/n: 2,4 GHz – 256-QAM-ondersteuning
  • IEEE 802.11a/n/ac: 5GHz
  • Beamforming: voor 2,4GHz- en 5GHz-banden Seamless Roaming-technologie

Processor en geheugen voor snellere verwerking

• 716 MHz quad-core
  • 256 MB Flash en 256 MB SDRAM

Antenne voor uitgebreide dekking

• Twee dual-band-antennes en krachtige versterkers

Werkfrequenties 

• 2142-2472 MHz
  • 5180-5320 MHz
  • 5500-5700 MHz

Zendvermogen 

• 2142-2472 MHz: 19,97 dBm
  • 5180-5320 MHz: 22,96 dBm
  • 5500-5700 MHz: 28,38 dBm

Antenne
Type: PCB
Versterking Bluetooth: 1,48 dBi
Versterking 2142-2472 MHz: 2,4 dBi
Versterking 5180-5700 MHz: 3,6 dBi

Connectiviteit

• Twee Gigabit-poorten met automatische detectie voor WAN- en LAN-verbinding
  • Bluetooth 4.1/LE voor eenvoudige en veilige installatie via de app

Beveiliging

• WPA2 personal draadloze versleuteling

Fysieke eigenschappen

• Compacte vormgeving zodat het systeem in elk interieur past
  • Vierkante voet: 7,9 x 7,9 cm  
  • Hoogte: 14 cm

Vereisten voor eenvoudige en veilige installatie via de app

• Mobiel apparaat met Android 4.0.3 of iOS 8 of hoger

Verpakkingsinhoud

• 3x Linksys Velop-module
  • 1x Ethernet-kabel
  • 3x Voedingsadapter
  • 1x Snelstartgids
  • 1x Gedrukte documentatie

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Linksys Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

21 december 2018 om 16:38
MauriceLaparliere Gebruiker

Beste Expert,

Ik vind het allemaal heel goed klinken. Voor ik hem bestel graag nog een vraag:

heeft iedere node een eigen wifi-adres waarop je moet inloggen of lopen ze in elkaar over? Kortom 1 keer inloggen en dan pakt ie zelf het sterktste signaal?

Bedankt alvast!

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:30
Official Product Expert Linksys Expert Official Product Expert

Beste Maurice,

Het is inderdaad een kwestie van 1 keer verbinden en dan blijft de client apparaat het sterkste signaal kiezen.

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:24
nimic Gebruiker

Stel dat je de nodes bedraad aansluit, is er dan nog een reden om te kiezen voor de triple band AC6600 variant?

Beantwoorden

21 december 2018 om 18:00

Het klopt wel dat de prestatieverschil tussen Dual Band en Tri Band wat kleiner is waneer de nodes draadloos met elkaar zijn verbonden. Maar de Tri-Band heeft nog de voordeel dat hij dre radios ter beschikking heeft i.p.v. 2. De draadloos verbonden apparaten kunnen dus over 3 radiobanden worden verdeeld; dus minder clients per band, minder congestie/storing en daardoor betere prestaties

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:47
Lupsel Gebruiker

Ik heb er geen verstand van.

Is dit eenvoudig te installeren?

Is het plug and play?

Zijn het nou 3 of 2 kastjes?

Beantwoorden

21 december 2018 om 18:04

Het is zeer eenvoudig om te installeren. Het gaat bij dit product om 3 kastes maar het is een modulair en uitbreidbar systeem. De eerste module (node) wordt bekabeld op uw breedbandmodem aangelsoten. De overige nodes zet u dat in andere plekken in het huis neer om overal een sterke signaal te hebben. Die communiceren draadloos met de eerste node. De installatie wordt met een app gedaan die uw gratis op uw iOS of Android smartphone kunt installeren. De App helpt u om ervoor te zorgen dat de nodes op een goede locatie staan om het signaal van de andere nodes te onvtangen

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:48
Freddio Gebruiker

Goede berichten gelezen en maar gekocht.

Ik heb de Horizon box van Ziggo.

Weet iemand waar ik kan vinden hoe de linksys aan te sluiten op de Horizon en eventueel de instellingen?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

21 december 2018 om 18:07

Beste Freddio

Het is gewoon een kwestie van de eerste Velop node op een van de Ethernet poorten aansluiten en dan de installatiestappen in de gratis Linksys App volgen.

Beantwoorden

21 december 2018 om 17:48
Lupsel Gebruiker

Bestaat er een installatie video?

Ik lees dat ik m’n ziggo WiFi moet uitschakelen?

Ik weet niet hoe dat moet

Beantwoorden

21 december 2018 om 18:15

Beste Lupsel

Het is niet zo dat u de Wi-Fi op uw huidige Ziggo kastje per se moet uitzetten, maar het is wel aan te raden om de beste prestaties te krijgen. Ziggo moet u kunnen helpen om de Wi-Fi van het Ziggo modem uit te zetten. Ik zou adviseren dat us dat doet pas nadat u de Velop al heeft geinstalleerd en hij werkt.

Beantwoorden

21 december 2018 om 18:27
fredroos Gebruiker

@ Linksys Expert  Ik heb nog een aanvullende vraag gesteld in antwoord op uw reactie op mijn oorspronkelijke vraag. tijdstip was 16.03 uur. Graag een reactie van u

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:37

Beste fredroor, Ja het is mogenlijk om een switch op de 2e poort te zetten, u kunt dan inderdaad middels deze switch uw NAS of uw PC aansluiten.

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:40

Ik bedoel natuurlijk, Beste fredroos.

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:32
roodink Gebruiker

Beste iBOOD is dit wel een Nederlands / EU model? Ik wil namenlijk geen UK model met verloop.

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:39

Beste roodink, Het betreft hier om de WHW0103-EU, dit is het EU model dus GEEN geen verloop nodig.

Beantwoorden

21 december 2018 om 20:43
jpverkade Gebruiker

@Linksys Expert

Op dit moment hebben wij internetkabels vanaf de modem/router in de meterkast naar oa de woonkamer, de 1e etage en de 2e etage. Op de 2e etage staat een Ziggo wifi booster welke is aangesloten op de internetkabel.

Naast WIFI fungeert de wifi booster ook als switch, namelijk 2 internetkabels naar onze 2 PC’s.

Het wifi bereik in huis is matig en waarschijnlijk kunnen we dit verbeteren door van deze set 1 Velop beneden in de woonkamer te zetten, 1 Velop op de 1e etage en 1 Velop op de 2e etage.

Wat zou de beste setup zijn waarbij we tegelijkertijd blijven profiteren van de internetbekabeling?

Ik dacht zelf in eerste instantie 1 Velop bedraad in de woonkamer (en daarna doorlussen naar de tv), 1 Velop bedraad op de eerste etage en 1 Velop bedraad op de tweede etage (achter een switch zodat ook de twee PC’s verbonden kunnen blijven).

Klopt mijn redenatie, is dit handig? In een eerdere reactie las ik dat je de Velop dan in bridge mode moet zetten? Of is er een verstandigere setup? Hopelijk sla ik de plank niet volledig mis.

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:37
Lithiums Gebruiker

Scherpe prijs voor een mesh, kom ik niet voor minder tegen. Heb 'm gescoord, mooie Ibood!

Beantwoorden

28 december 2018 om 15:13
marcoddd Gebruiker

Zojuist geïnstalleerd. Geen enkele snelheidsverbetering. Vraag me af of dit product wel werkt. Denk eraan om dit te retourneren. Doet niks wat t beloofd. Geïnstalleerd middels de Linksys app

Beantwoorden

28 december 2018 om 15:47
marcoddd Gebruiker

Hij doet hetttttt. Sorry…ik was te voorbarig. Haalt hele goede snelheid

Beantwoorden

28 december 2018 om 22:40
roodink Gebruiker

Wat ook slim is om een andere naam aan je 5Ghz netwerk te geven, zodat je device niet hoeft te onderhandelen over de frequentie.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.