23 december 2018 om 00:00
iBOOD

Devolo GigaGate Starter Kit | Wifi Bridge

Devolo GigaGate Starter Kit

Met de Devolo GigaGate Starter Kit geniet jij door het hele huis, waar je ook bent, van razendsnel en betrouwbaar internet. Downloaden, gamen, streamen: het kan allemaal.

Specificaties

Merk: Devolo
Type: GigaGate Starter Kit
Garantie: 2 jaar

• Snelheden tot 2 Gbit/s
  • Overal snel internet
  • Bereik tot 300 m

Technische gegevens

• Standaarden: IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab, IEEE 802.3x, IEEE 802.11 a, b, g, n, ac (2.4 / 5 GHz concurrent); Auto MDI/X
  • Transmissiesnelheid: Wi-Fi 1733 (mbps, 4x4 MIMO/ 5 GHz), Wi-Fi 300 (mbps, 2x2 MIMO/ 2,4 GHz); Ethernet 10/100 (mbps), Ethernet 10/100/1000 (mbps)
  • Modulatie • Carrier: Wi-Fi OFDM (IEEE 802.11a, g, n, ac)
  • Bereik (in m): Wi-Fi: 300
  • Veiligheid: WPA/WPA2
  • LED: Link; Power (on/off); ETH (link/activity); WiFi
  • Toets: Pairing; WPS
  • Stopcontact • Stekker • Landen: (geen) • Type C (CEEE 7/16) • (EU)
  • Toestelaansluiting: 5 x Ethernet RJ45
  • Opgenomen vermogen: Maximaal W/A: 2A
  • Spanningsvoorziening extern; 12 V DC
  • Temperatuur (Opslag • Gebruik): -25°C tot 70°C • 0°C tot 40°C
  • Afmetingen (in mm, zonder stekker): 150 x 140 x 30
  • Omgevingsvoorwaarden: 10-90% Luchtvochtigheid (niet condenserend)
  • Certificatie: CE Class B (EU, CH, NO) 

Verpakkingsinhoud 

• 1x Devolo GigaGate BASE
  • 1x Devolo GigaGate SATELLITE
  • 1x Installatiehandleiding
  • 2x Ethernetkabel
  • 2x Stroomkabel
23 december 2018 om 00:53
karl_smits Gebruiker

Heb mail gestuurd voor dit item te kopen met factuur voor de zaak (In België)

Maar geen idee of ik daar tijdig antwoord op ga krijgen ????

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:45
boy666 Gebruiker

Zie de mail hieronder

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:45
boy666 Gebruiker

Zakelijke iBOOD account vs. Persoonlijke iBOOD account

Wanneer je een iBOOD account aanmaakt, dan kun je kiezen tussen een particuliere account en een zakelijke account. Een particuliere account is voor als je bestellingen doet voor persoonlijk gebruik. Een zakelijke account is voor als je bestellingen doet vanuit en voor een bedrijf. Het grootste verschil tussen een particulier en een zakelijk account is de geldende wetgeving.Het grootste verschil tussen bestellingen met deze verschillende accounts zie je op de factuur. Op de factuur van een zakelijk account staat bijvoorbeeld het BTW nummer en de naam van het bedrijf. Deze factuur kun je gebruiken voor het terugvorderen van eventueel geheven belasting bij de lokale belastingdienst.Wanneer je de type account hebt gekozen, dan kun je deze achteraf niet meer wijzigen. Wil je toch overstappen? Dan dien je een nieuwe account aan te maken met een ander e-mail adres.

Beantwoorden

23 december 2018 om 02:24
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor je uitleg, boy666. Als je een factuur voor de zaak nodig hebt, zul je de bestelling inderdaad via een zakelijk account moeten plaatsen. Dit kan achteraf niet omgezet worden.

karl_smits, als je de bestelling al via een particulier account hebt besteld, zul je een nieuw zakelijk account moeten aanmaken en via dat account de bestelling (nogmaals) plaatsen. Daarna kun je de bestelling via het particuliere account annuleren.

https://www.ibood.com/be/nl/registration/

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:59
karl_smits Gebruiker

Bedankt Paul,

Alleen is daar nog enigzins 1 ding waar ik een probleem mee heb.

De btw moet bij afrekening onmiddellijk verrekend worden bij het afrekeningen, de btw word op deze manier ‘verlegd’ omdat je als Belg in Nederland koopt. De btw kan niet terug gevorderd worden in België  ook al staat dezevermeld.Dit is pure wetgevigg

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:02
karl_smits Gebruiker

Ik kan dus alsnog een zakelijk account aanmaken voor het factuur, maar uiteindelijk zijn mensen uit België daar nog geen stap verder mee?

Ik heb ooit bij jullie nog soortgelijk geval gehad. Ze hebben toen het correcte factuur achteraf gemaakt. Maar tegen die tijd is de deal natuurlijk hier verstreken…

Advies gevraagd dus ????

Mvg, Karl

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:32
Refined-Retinas Gebruiker

Ik heb deze besteld met mijn nieuw zakelijk account

Inderdaad factuur gekregen, maar geen verlegde btw. Ik hoop dat ze dit alsnog rechtzetten, want 1nders ben ik iets meer dan 17€ kwijt.

Alle andere ‘grote’ webwinkels verrekenen dit meteen aan de kassa…

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:48
J84 Gebruiker

Ik bestel wel vaker dingen op ibood via een zakelijke account. Op de factuur staat steeds een BE BTW nummer van Ibood (BE 0895 244 474). Dus voor Belgische ondernemingen kan de BTW zonder problemen gerecupereerd worden.

Beantwoorden

23 december 2018 om 20:28
Alverman59 Gebruiker

Hier inderdaad geen ‘verlegde’ btw. Je krijgt een volwaardige Belgische factuur en dient dus achteraf zelf de btw bij je aangifte in mindering te brengen. Is de eenvoudigste werkwijze, vind ik. Het komt erop neer dat iBOOD voor de facturatie dus een apart Belgisch filiaal heeft met een Belgisch btw-nummer.

Beantwoorden

23 december 2018 om 23:27
Moderator Paul Moderator

iBOOD verzorgd inderdaad niet de BTW verrekening voor je via de factuur. Dat zul je zelf moeten terugvorderen bij je aangifte.

Beantwoorden

23 december 2018 om 02:39
alexanderpas Gebruiker

Wat is het vermogen qua stroom? Ik zie 12V en max 2A. Dat zou dan max 24Watt zijn (P=V*I). Is dit dan voor de hele set of per apparaat? Bij 24 uur per dag aan, gaat dat al richting de 40 euro per jaar als het voor de set is. Vind ik wel iets om rekening mee te houden, alhoewel ik het me bijna niet kan voorstellen dat het continue zoveel stroom gebruikt.

Zelf lijkt 4-8 watt per apparaat me dichterbij komen, gevoelsmatig. Is er in te stellen wanneer de apparaten aan of uit moeten?  Voor mij zou dit de hele dag uit mogen staan als ik aan het werk ben en dan automatisch aan tegen de tijd dat ik thuiskom. Maar dat is vast een brug te ver.

Beantwoorden

23 december 2018 om 03:37
blackfin Gebruiker

Ik heb dit setje recentelijk gekocht bij ibood, prima oplossing voor overbrengen van data naar een plek waar je met een kabel niet kunt komen. Stroomverbruik ligt niet zo hoog hoor, de kastjes worden niet warm. Zelf zet ik deze uit als ik de pc niet gebruik. De verbinding zet zich zeer snel op dus dat is geen obstakel. PLC toepassingen gebruiken waarschijnlijk evenveel stroom. Uiteraard is een kabel veel energiezuinig ;)

Raad ik dit product aan? Zeker, snelheid is uitstekend. Door 1 betonvloer haal ik snelheden tussen 500 en 700mbps. Tussen 2 betonvloeren zakt het af naar een 100mbps. Installatie is kinderspel, de link zet zich automatisch op. Alleen als je instelingen wilt veranderen moet je software installeren.

Beantwoorden

23 december 2018 om 06:49
ridertje Gebruiker

Beste Ibood,

Wat ik erg jammer vindt is dat je de satellite niet los kan mee bestellen!

Dus dat je een kit kan kopen met uitbreidingen erbij.

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:53
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag ridertje,

Er is inderdaad bij deze deal geen losse satellite te bestellen. Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komen ze ook nog een keer los voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier

Beantwoorden

23 december 2018 om 06:59
ridertje Gebruiker

Is de Base ook in te stellen op een static IP adres?

Ik ben er erg van gecharmeerd om al mijn apparaten in huis een vast ip adres te geven, en zou dat graag zo houden.

Zou u dat kunnen verifiëren?

Dank u wel.

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:43
PeepPeep Gebruiker

Ik heb even gekeken, via de Cockpit kan je inderdaad IP-adres, subnet etc. handmatig instellen. Optie DHCP uitschakelen en dan handmatig invullen.

Beantwoorden

23 december 2018 om 07:00
mberrevoets2 Gebruiker

Ik zoek een systeem om sonos speakers stabiel en snel te verbinden. Heb een access point geprobeerd met 2e router maar dan ontstaat er storingn. Leent deze set zich daar wel voor of gaat het vooral om het versterken van bedrade verbindingen?

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:47
PeepPeep Gebruiker

Nee het is geen WiFi-zender.

Beantwoorden

23 december 2018 om 07:13
kbokbo Gebruiker

Heeft het basisstation ook ethernetpoorten?

Beantwoorden

23 december 2018 om 08:45
weissman Gebruiker

Daarnaast heeft Devolo in de satellite een 802.11n-accesspoint op de 2,4GHz-band ingebouwd dat gebruik maakt van twee datastromen voor een maximale snelheid van 300 Mbit/s. In de base zit geen wifi-accesspoint. GigaGate is volgens devolo dan ook geen wifi-systeem of vervanging van je router. De Base bevat geen routermogelijkheden en wifi-accesspoint omdat je de base volgens devolo doorgaans zult aansluiten op je draadloze router die beide functies al heeft. Zowel de Bridge als de Satellite hebben een webinterface die je kunt gebruiken om instellingen aan te passen en de firmware bij te werken. Je kunt bijvoorbeeld de ssid van het wifi-netwerk aanpassen om het netwerk hetzelfde te maken als je normale draadloze netwerk.

Voor meer informatie kun je een google-search doen op Devolo GigaGate en computertotaal

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:57
Binnenmars Gebruiker

Zie foto’s. Het basisstation heeft één ethernetpoort

Beantwoorden

23 december 2018 om 07:20
RabanePaco Gebruiker

Kan je de hele set (’s nachts) uit zetten? Heeft het systeem hiervoor  een ingebouwe timer?

Beantwoorden

23 december 2018 om 07:23
eldeejee Gebruiker

Deze review maakt vast veel duidelijk https://www.gadgetgear.nl/2017/06/review-devolo-gigagate-starter-kit/

Ik zit op Android en dan kan ik er helaas nog steeds geen werkende link van maken. Ibood, fix die bug eens!

Edited by: Niek

Beantwoorden

23 december 2018 om 07:56
RabanePaco Gebruiker

Het manual van de GigaGate vind je hier linkje

Beantwoorden

23 december 2018 om 08:11
RabanePaco Gebruiker

Nog een review https://www.trustedreviews.com/reviews/devolo-gigagate-performance-and-verdict-page-2

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:53
Lupsel Gebruiker

Il ben niet zo handig met aansluiten enzo.

Bestaat er ook een video over hoe dit te installeren?

Beantwoorden

23 december 2018 om 17:29
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Lupsel,

Er zit een erg duidelijke handleiding bij, maar er zullen vast ook wel video’s over te vinden zijn.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:56
Lupsel Gebruiker

P. S ik heb een ziggo router/modem of hoe dat ding ook heet. Hoe sluit ik dit aan?

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:38
PeepPeep Gebruiker

Via een (bijgeleverde) netwerkkabel op 1 van de ethernetpoorten.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:57
daanvh88 Gebruiker

Zend de satelite nu wel/niet ook een wifi signaal uit? Ik wil namelijk boven ook beter gebruik kunnen maken van wifi niet alleen bekabeld.

Gr.

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:39
PeepPeep Gebruiker

Nee. Zie het als een ethernetkabel ZONDER fysieke kabel. Een 1 op 1 aansluiting.

Beantwoorden

23 december 2018 om 20:07
daanvh88 Gebruiker

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.