28 december 2018 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba 896 Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

iRobot Roomba 896 Robotstofzuiger

Deze robotstofzuiger reinigt op slimme en eenvoudige wijze jouw huis. Smart, Simple en Clean! Dat is iRobot.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 896 Robotstofzuiger
Garantie: 2 jaar

• Navigeert moeiteloos 
  • Druk op CLEAN, Roomba reinigt
  • 3-staps reiniging met draaiende zijborstel 

iAdapt & trappen 

• iAdapt navigatie: reinigt de hele kamer; ook onder meubilair, rond obstakels, in hoeken en langs randen. 
  • Compacte behuizing 
  • Vermijdt trappen en andere afstapjes 
  • Concentreert de reiniging op de gebieden waar dit het meest nodig is

iRobot Home app & programmeren 

• Maak vanaf iedere locatie verbinding met de iRobot HOME App om hem te laten reinigen, tot wel zeven keer per dag
  • Programmeerbaar
  • Zie in hoe vaak hij al gereinigd heeft tijdens een cyclus 
  • Sommige opties zijn alleen beschikbaar via de iRobot HOME App
  • Vraag ondersteuning aan

Clean-knop & zuigkracht

• Druk op CLEAN en de rest gaat vanzelf
  • AeroForce 3-staps reinigingstechnologie: reinigt tot 5x beter dan voorgaande modellen uit de Roomba 600- en 700-serie met AeroVac systemen
  • Geniet van tot vijf keer meer zuigkracht
  • Vereist minder onderhoud dankzij anti-vastloop AeroForce extractors

Verpakkingsinhoud

• 1 iRobot Roomba 896
  • 1 oplaadbare lithium-ion accu
  • 1 Home Base-laadstation
  • 1 Netsnoer
  • 1 Dual Mode Virtual Wall (2 AA-batterijen inbegrepen)
  • 1 extra filter
  • Gebruikersgids en documentatiepakket

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen verpakking: 47,5 x 42 x 14 cm
  • Gewicht verpakking: 5,6 kg
  • Afmetingen robot: 33,5 x 9,3 cm
  • Gewicht robot: 3,8 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 december 2018 om 00:14
FerryHeemsbergen Gebruiker
28 december 2018 om 00:17
gjs Gebruiker

“De ontwikkelaar zegt de Doomba alleen getest te hebben met een Roomba 980. Met andere Roomba’s werkt het mogelijk niet of minder goed.”
Ik zou zeggen, mooie kans om het uit te gaan proberen! ;-)

Beantwoorden

28 december 2018 om 01:44
EDWernars Gebruiker

Nee dat gaat niet de roomba 980 beschikt over een nieuwe navigatie map systeem die deze roomba niet heeft.

Beantwoorden

28 december 2018 om 01:51
JWBW Gebruiker

Ik zie dat dit model niet in de iRobot site wordt beschreven. Wat is het verschil van dit model tov de 900 serie en door welk model is dit model inmiddels opgevolgd?

Beantwoorden

28 december 2018 om 01:52
EDWernars Gebruiker

Volgensmij is de 895 dezelfde.

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:14
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Het verschil met een Roomba uit de 900-Serie is voornamelijk het te reinigen oppervlak, zuigkracht en manier van navigeren.

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:37
mmassaro Gebruiker

Wat is het te reinigen oppervlak voor dit model? Kan deze een 60m2 aan (meerdere ruimtes, met best wel veel obstakels)? En hoe lang gaat de batterij van deze roomba mee?

Beantwoorden

28 december 2018 om 01:53
EDWernars Gebruiker

Ik heb een drempel van 1cm (zwart gekleurd) gaat die hier overheen?

Beantwoorden

28 december 2018 om 08:42
Leon1979almelo Gebruiker

Durf ik niet te zeggen. Maar je kan een barrière maken waarover irobot niet heen gaat. Er zit er 1 gratis bij , naar zijn bij te bestellen.

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:35

Jazeker gaat lukken.

Beantwoorden

28 december 2018 om 05:04
Roob82 Gebruiker

Ik heb ook een drempel, maar dan in houtkleur. Gaat hij daar overheen?

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:37

Ja hoor gaat ook wel lukken, de kleur maakt niet zoveel uit, wel de hoogte. Afhankelijk van de ondergrond ligt de maximale drempel hoogte op ca. 1,5 centimeter.

Beantwoorden

28 december 2018 om 07:17
kyralis Gebruiker

Hallo ibood/expert,

Kan deze irobot ook overweg met een huis met meerdere verdiepingen? Wanneer ik de keuken heb gezogen op de begane grond, kan hij dan ook zonder (navigatie)problemen de verdieping ook zuigen of kan hij maar 1 zone mappen/zuigen?

Beantwoorden

28 december 2018 om 08:40
Leon1979almelo Gebruiker

Je kan hem gewoon in andere ruimtes plaatsen. Het is aan jezelf of je ook oplader boven neerzet.

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:38

Jazeker. De iRobot Roomba 896 zal zonder probleem ook een andere verdieping reinigen, u hoeft daarvoor het laadstation niet te verplaatsen.

Beantwoorden

28 december 2018 om 08:02
klantibood Gebruiker

Een beetje dezelfde vraag, maar dan voor een gelijkvloers huis. Twee ruimtes met een deur ertussen die meestal gesloten is. Als ik de Robot in de ruimte laat waar geen laadstation is, doet hij dan gewoon zijn werk tot de accu op is, of komt hij dan in de war?

Beantwoorden

28 december 2018 om 08:40
Leon1979almelo Gebruiker

Ik heb deze en ja dan gaat hij door tot accu op is. Of wanneer hij denkt klaar te zijn stopt hij gewoon ergens.

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:41

De iRobot Roomba 896 zal de ruimte waarin hij werkzaam is reinigen en zodra hij overal geweest is terug keren naar het oplaad-/basis station wanneer dat in dezelfde ruimte aanwezig is. Wanneer het oplaad station niet in dezelfde ruimte aanwezig is en de gehele ruimte gereinigd is, zal de Roomba op een gegeven moment stopppen op een willekeurige plek.

Beantwoorden

28 december 2018 om 08:45
tamir Gebruiker
28 december 2018 om 09:44
Toemke Gebruiker

Ik zou misschien toch wat langer wachten dan een maand om een chinees product hier aan te raden.

Beantwoorden

28 december 2018 om 09:45
mvolder Gebruiker

Ik heb al heeeeel lang niets besteld op iBood, maar vandaag was ik geïnteresseerd in wat ik in de mailbox zag: de Apple MacBook Air (2017). Ik weet dat dit over een ander product gaat, maar dat is het nu juist: voorheen zag ik op een productpagina ‘bespreek dit product’ (oid) en kon ik zien wat iedereen ervan dacht. Nu … niks.. Behalve dan de link naar ‘Community / bespreek deals’ met alleen een bespreking van deze stofzuiger. Daar ben ik toch wel een stuk minder in geïnteresseerd uiteraard. Weet iemand waar ik de besprekingen van andere producten kan zien en in het bijzonder uiteraard van die Macbook?

Excuses voor de plek waar ik dit vraag, maar ik zag ook niet hoe ik een nieuwe topic kon aanmaken (ik krijg de indruk dat dat niet kan).

Groet & dank :)
Martin.

Beantwoorden

28 december 2018 om 10:02
Moderator Sietse Moderator

Dat is een newsletter-only deal, daar zijn geen topics voor aangezien deze niet publiekelijk beschikbaar zijn buiten de manier van delen om (newsletter / app / social media / etc.) en ze anders wel via de fora terug gevonden kunnen worden. Een nieuw topic openen is inderdaad niet mogelijk voor zowel gebruikers als moderators, maar doet iBOOD zelf.

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:31
mvolder Gebruiker

Hmm… Ik ga zo’n aankoop niet doen zonder forum, vragen stellen, antwoorden lezen. Jammer. Misschien iets op vinden..?

Beantwoorden

29 december 2018 om 23:03
Moderator Paul Moderator

Je kunt nog steeds informatie inwinnen via zoekopdrachten op naam of typenummer, alleen niet via het iBOOD forum.

Beantwoorden

28 december 2018 om 10:05
Gamrir Gebruiker

Is deze huisdierbestendig?

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:44

Ik weet niet goed of ik uw vraag hiermee beantwoord maar de iRobot Roomba 896 is zeer geschikt voor het opruimen van huisdierhaar.

Beantwoorden

28 december 2018 om 10:16
CHEYENE Gebruiker

goede morgen,

de i-Robot roomba 896, werkt deze op donkere vloeren en ’s nachts?

vriendelijke groet, Cheyene

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:50

De iRobot Roomba 896 kan zeer goed in het donker werken en heeft geen licht nodig op zijn weg te vinden en vervolgens overal te komen om te reinigen. Een donkere vloer is in regel ook geen probleem maar is zo van afstand en zonder verdere aanduiding wat moeilijk voor mij te beoordelen. Wanneer een vloer(bedekking) in en in zwart is en geen enkel licht reflecteert zouden de hoogte detectoren van de iRobot Roomba 896 het idee kunnen hebben met een afgrond te maken te hebben en zou de vloer niet opgaan. Vaak is het echter zo dat donkere vloeren het licht van de hoogtesensoren reflecteren en de Roomba gewoon zijn weg zal vervolgen.

Beantwoorden

28 december 2018 om 10:26
Moderator Paul Moderator

Een vraag voor de iRobot expert:

Gaat deze Roomba na tussentijds opladen automatisch door waar hij gebleven was? Zo nee, hoe kun je er dan wel voor zorgen dat hij een groot oppervlak (> 60 min. zuigen) schoonmaakt?

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:53

De iRobot Roomba 896 kan ruimtes van ca. 100 vierkante meter op een volle acculading reinigen. Wanneer u een groter oppervlak wilt reinigen zou ik u willen verwijzen naar de iRobot Roomba 980.

Beantwoorden

28 december 2018 om 10:46
Rupke1978 Gebruiker

Misschien eens inlezen en, zoals ik heb aangegeven, reviews lezen op tweakers en bol…en niet meteen zo reageren omdat het Chinees is. Daarbij staat waarschijnlijk je hele huis vol met made in China…

Beantwoorden

28 december 2018 om 10:59
RoyPlass Gebruiker

Hou je geld op zak voor een Neato (hoewel deze Roomba zeker wel zijn werk zal doen)

Neato blijft zijn producten langer voor (nuttige) updates voorzien. Inmiddels maakt mijn D5 een plattegrond van wat hij schoongemaakt heeft en kan ik in de app op deze plattegrond aangeven waar hij niet hoeft te komen, zoals voederbakjes huisdieren, of een plek met veel kabels.

Zie de Neato vaak genoeg voorbij komen op iBOOD.

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:59

iRobot is wereldwijd, met afstand, marktleider als het gaat om de categorie Robotstofzuigers. Daarbij werkt de iRobot Roomba 896 ook middels een app. en is via uw SmartPhone te bedienen.

Beantwoorden

28 december 2018 om 11:08
brianisnotdead Gebruiker

Ik heb mijn vraag al meerdere keren gesteld zonder dat de zgn. Expert antwoord gaf. Daarom nogmaals:

Als hij niet op donkere vloeren zou werken kan ik deze sensoren dan uitzetten. Immers de wall is voldoende om bijvoorbeeld niet van de trap te vallen etc.

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:04

Zoals hierboven aangegeven is de iRobot Roomba 896 goed in staat op donkere vloeren haar werk te doen. Alleen wanneer een donkere vloer (vaak een in en in zwarte vloerbedekking) geen enkel licht zou reflecteren zouden de hoogte sensoren in de war kunnen geraken en de Roomba de indruk hebben te maken te hebben met een afgrond. Het is voor mij onmogelijk van een afstand te bepalen of de Roomba met uw vloer een probleem zou hebben dit is eerlijk gezegd alleen proefondervindelijk mogelijk. Wel moet ik zeggen dat de meeste vloeren, ook zwarte, genoeg licht reflecteren.

Het is niet mogelijk de hoogte sensoren uit te zetten.

Beantwoorden

29 december 2018 om 03:19
EDWernars Gebruiker

Afplakken kan vast wel (vergeet niet iets reflecterends er tussen te doe  andefs doet die niks xd)

Beantwoorden

28 december 2018 om 11:16
joostderuiter Gebruiker

Ik heb de 896 uit de hunt voor €325. Hij doet zijn werk naar tevredenheid. (zelfs met een continu verharende labrador in huis) Hij rijdt bij ons snachts rond. We verplaatsen hem geregeld in ander ruimtes van het huis. Drempels van een cm (of 2) gaat hij gewoon overheen. Donkere vloeren doet hij met plezier. De roomba gaat door tot hij klaar is(dfus ook langer dan een uur!) accu leeg is of het reservoir vol. na afloop of bij een incident volgt er netjes een berichtje vanuit de app op je smartphone. inmiddels heeft onze roomba 80 rondes in huis gemaakt. en 36,5 uur rondgereden. Langste ronde was 1 uur 39 minuten. Veel plezier ermee!

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:16

Dank u wel voor uw bijdrage, ik verwacht dat u nog jaren plezier van uw iRobot Roomba 896 zult beleven.

Beantwoorden

28 december 2018 om 11:26
RubenSam92 Gebruiker

Hallo allemaal,

Dus als ik het goed begrijp:

Gaat hij heel kleine drempels over (bvb tussen keuken en living), doet hij verder met stofzuigen tot de accu op is, de klus is gedaan of de opvangbak vol is. Hij keert dus niet terug naar het oplaadstation??

Tot slot nergens gelezen; maar hoe zit het met tapijten, zowel de kort- als langharige? Neemt hij dit ook mee?

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:11

De iRobot Roomba 896 zal wanneer het oplaadstation zich in de ruimte bevind daar naar terug keren wanneer de klus geklaard is om daar op te laden zodat hij weer klaar is voor de volgende klus. De iRobot Roomba 896 is geschikt voor het reinigen van zowel gladde vloeren als vloerbedekking en past zich automatisch aan de ondergrond aan. Een heel lang harig tapijt zal Roomba niet makkelijk kunnen reinigen maar zult ook met een traditionele stofzuiger hiervoor ook meer moeite moeten doen verwacht ik.

Beantwoorden

28 december 2018 om 11:38
radek Gebruiker

Weer een kapotte, tweede hands toestel in verkoop? NIET KOPEN – VAARDELOOS SPOEL!!!

Beantwoorden

28 december 2018 om 12:07
ericvlek Gebruiker

Eerst goed leren spellen, en dan pas goed gemotiveerde en feitelijke opmerkingen plaatsen, Radek.
Hier hebben we niets aan.

Beantwoorden

28 december 2018 om 15:06
radek Gebruiker

Sorry ERG WAARDELOOS!!!

Ik heb er een paar weken geleden besteld. Er was gelijk kapot met zichtbare schoonmaak merken. Ik wou eerst een andere hebben maat Ibood had er niet?!? Nu wel?!?

Beantwoorden

29 december 2018 om 23:06
Moderator Paul Moderator

Dit is een volledig nieuw product. Vervelend dat er iets mis was met het exemplaar dat jij hebt ontvangen. Helaas kan dat wel eens gebeuren.

Dit is een nieuwe deal die later door de inkopers is geregeld. Als je je geld terug hebt gekregen, zou je (gisteren) deze deal aan kunnen schaffen.

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:07
liema Gebruiker

Is dit toestel geschikt voor kapsalons ( restjes van al dan niet opgekeerd haar )?

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:11

Jazeker, geen probleem.

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:17
zynth Gebruiker

Vorige keer gekocht.
Topding!

Beantwoorden

28 december 2018 om 13:28

Dank voor uw bijdrage.

Beantwoorden

28 december 2018 om 19:02
Moderator Jelle Moderator

Scherp gevonden Bas,

Helaas gaan wij niets meer aan de prijs doen. Het kan maar zo dat zij de prijs aangepast hebben aan onze prijs en dat hij morgen daar weer duurder is.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

28 december 2018 om 19:07
jolok Gebruiker

Wij hebben een roomba 896 we zijn er tevreden van, hier heeft hij geen probleem met ongeveer 90m² verdeeld over verscheidene kamers (living keuken berging inkom) als hij gedaan heeft zoekt hij zijn basisstation en als hij het niet ziet of naartoe kan blijft hij staan. Wel je basisstation proberen in het midden te zetten bij ons is te kuisen oppervlakte een L vorm. Voor onze kerstversiering op de grond had ik er een lat van 2 cm voor gelegd maar daar was hij over gegaan (nu 4 cm en daar gaat hij niet over ;-) ). Hij doet er iets meer dan een uur over. Voor onze boven pakken we hem op en laten hem draaien als hij gedaan heeft stopt hij daar en krijgen we een melding op gsm tablet “Taak volbracht”.  Zuigt heel goed heel tevreden van (hij heeft rubbere borstels is beter dan gewone borstels) en is bedienbaar met google home.

Beantwoorden

28 december 2018 om 19:11
jfk104 Gebruiker

Totaal Off topic en daarvoor mijn excuses.

Maar waarschijnlijk de enige manier om een reactie te krijgen. Ik wacht al meer dan een maand op restitutie vanwege een defect product. Terugstorten heeft niet plaatsgevonden en op mijn e-mails erna krijg is alleen de standaard mailtjes terug dat er niet tijdig gereageerd kan worden en dat er binnen 5 werkdagen contact wordt opgenomen. Kunnen jullie dit oplossen?

hartelijke groet van nog steeds een Ibood fan.

Beantwoorden

28 december 2018 om 19:18

Goedenavond jfk,

Heeft u voor mij het SO nummer en/of het RMA nummer dan zorg ik dat het bij de juiste personen komt en zullen zij het maandag of anders 2 januari oppakken.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

28 december 2018 om 19:41
jfk104 Gebruiker

Zeker Jelle dat is 181118-000090 (case)

Bedankt alvast.

Beantwoorden

28 december 2018 om 19:54

Ik heb je case even doorgegeven JFK en er een prio van gemaakt.

Ze zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

28 december 2018 om 21:26
amorphisnl Gebruiker

Off topic. Dit klinkt helaas bekend JFK…ik wacht nu ook al flink wat weken op teruggave van geld voor een nooit verzonden bestelling. Zou zoek zijn in de post en kon niet herverzonden worden, dus geannuleerd. Terugbetaling was al toegezegd door ibood, maar niet nagekomen. Sterker nog, ineens wordt een deelbestelling alsnog verzonden en moest ik het nog terugsturen ook. Ik ben beter gewend van ibood, maar dit wordt qua beloftes, service en communicatie niet goed opgelost. Bestelling was 8 weken geleden…

Ibood: dit gaat om case 181124-000043.

Beantwoorden

29 december 2018 om 23:09
Moderator Paul Moderator

Dat is vervelend amorphisnl. Jouw melding zal ik ook doorgeven aan de klantenservice.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.