26 december 2018 om 00:00
iBOOD

Solis Grind & Infuse Pro 115 Espresso-/ Theemachine

Solis Grind & Infuse Pro Espressomachine

Espressomachine, bonenmaler, melkopschuimer en theemaker in een: de Solis Grind & Infuse Pro 115. Deze pistonmachine geeft je volledige controle over de smaak van je koffie.

Solis Grind & Infuse accessoires? NL | BE

Specificaties

Merk: Solis
Type: Grind & Infuse Pro 115 Espressomachine
Garantie: 2 jaar

• PID-regeling voor optimale koffie
  • Automatische / handmatige dosering
  • Voorperculatiefunctie voor optimaal aroma

• Type apparaat: Pistonmachine
  • Maximaal vermogen: 1700 W
  • Inhoud waterreservoir: 2 l
  • Maximaal aantal kopjes: 2
  • Druksysteem: Pomp
  • Pompdruk: 15 bar
  • Inhoud bonenreservoir: 250 g
  • Brouwtechnologie: Espresso
  • Instelbare koffietemperatuur

• Instelbare koffiesterkte
  • 2-kops functie
  • Type kan: RVS
  • Geïntegreerde koffiemolen
  • Aantal maalgraden: 18
  • Kopjeswarmer
  • Instelbare koffiehoeveelheid
  • Melkopschuimmethode: Handmatig met stoompijpje
  • Stoompijpje
  • Heet water-functie
  • Waterfilter

• Afneembaar waterreservoir
  • Automatische uitschakeling
  • Overige kenmerken: Je kunt de molen instellen om automatisch de gemalen koffie te doseren. Koffie wordt voor het zetten bevochtigd voor een optimaal aroma.
  • Niveau-aanduiding
  • Indicatielampje
  • Reinigings- en ontkalkingsalarm
  • Gebruiksmodus: Netsnoer
  • Ingangsspanning: 220-240 V / 50/60 Hz

• Materiaal buitenkant: RVS
  • Koffiesoort: Koffiebonen en gemalen koffie
  • Afmetingen: 33 (B) x 40 (H) x 31 (D) cm
  • Gewicht: 7.2 kg

In de doos:

• Espresso-apparaat
  • Melkkannetje 480 ml
  • Doseringshulpstuk 'Razor'
  • Filter voor 1 en 2 kopjes
  • Gebruiksaanwijzing
26 december 2018 om 00:07
Sjaakie-de-nietszeggende Gebruiker

Bijna 2 jaar deze 115 in mijn bezit en naar volle tevredenheid. Het heeft mij maanden gekost voordat ik er goede espresso uit kreeg. De veelvoud aan instelmogelijkheden biedt voor ieder een lekkere koffie. Zelf wel even een goede passende boon uitzoeken bij je smaak, met een matige kwaliteit boon zal je koffie nooit optimaal worden.

Beantwoorden

26 december 2018 om 01:12
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen Sjaakie!

Fijne Kerst nog & dank voor het delen van je ervaringen!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

26 december 2018 om 08:44
razor911 Gebruiker

Bijzonder toevallig dat je dit om 00.07 even komt melden. What are the chances?

Beantwoorden

26 december 2018 om 01:14
kllee Gebruiker

Is deze Espressomachine ook beschikbaar in de kleur zilver?

Beantwoorden

26 december 2018 om 01:18
Moderator Niek Moderator

Goedenavond kllee,

Hij is hier deze keer alleen in de kleur zoals aangeboden beschikbaar.

Beantwoorden

26 december 2018 om 02:08
Deurgordijn1290 Gebruiker

Interessante review gevonden van deze machine onder een ander label, zal wel het merk zijn wat ze daar gebruiken: https://youtu.be/Y5Nr-Dftouk

Beantwoorden

26 december 2018 om 05:21
Sjubinator Gebruiker

Ik heb zelf tijdens Black Friday een sage barista express (dezelfde apparaat gekocht voor £380, iets meer dan €400. Was voor dat geld het zeker waard, voor dit geld waarschijnlijk ook!

Beantwoorden

26 december 2018 om 06:36
Inkoper2016 Gebruiker

Mooie aanbieding, maar kwam deze opmerking tegen van een gebruiker/in een review. “De klemveer is een staal draadje dat het filter in het piston moet houden. Deze heeft Solis zo zwak gemaakt dat het filter zo los in de piston zit dat het filter regelmatig in het apparaat blijft hangen / uit het piston valt. Aangezien dat ding gloeiend heet is en er ook koffiedrap in zit, is dat niet heel handig. Ik vraag me af of dit een designfout is of dat bewust voor is gekozen.”. Is dit nog steeds ‘t geval?

Beantwoorden

26 december 2018 om 12:10
drpsgk Gebruiker

Ik zou dat ook wel willen weten, Kan de expert daar antwoord op geven?

Beantwoorden

26 december 2018 om 17:46
maulibu Gebruiker

Ik heb de zilverklezilverkleurige een jaar en bij mij zit de filter muurvast in de piston. Zit ook geen “draadje” in.

Beantwoorden

26 december 2018 om 08:03
acidophilus Gebruiker

Gebruik al jaren de voorganger, fantastische machine. Eenmaal retour geweest voor problemen met de drukopbouw die bleef fluctueren. Sindsdien geen last meer van gehad. Maakt fantastisch lekkere koffie, veel lekkerder dan uit de 1000+ euro Miele volautomaat van mn ouders, ook al wordt dezelfde boon gebruikt voor een kop espresso. Er zitten allerlei hulpstukken bij die je totaal niet nodig hebt als je maar even oefent.

Beantwoorden

26 december 2018 om 08:18
Hans. Gebruiker

Ik snap niet dat je zoveel geld uitgeeft voor een kopje koffie thuis. Komt op mij een beetje over als show off. De tekst hierboven (de 1000+ euro Miele…) bevestigt dat.

Beantwoorden

26 december 2018 om 22:19
mdrongelen Gebruiker

Meestal geef je geen geld uit voor 1 kopje koffie. Je betaald voor kwaliteit, gemak en smaak.

Al die dingen maken duurdere apparaten uniek en soms beter of lekkerder.

Mijn delonghi van 400,- was na 12.000 bakjes al kapot, net buiten de garantie. Wat mij betreft veel te snel. Per bakje is dat ook geld.

Een Jura, wat ik ook mooie apparaten vind, gaat misschien 40.000 bakjes mee en kost 2of3x zoveel, dus in verhouding goedkoper!

Je kan niet alles met elkaar vergelijken

Beantwoorden

26 december 2018 om 08:36
funn4all Gebruiker

Design is deze echt mooi… Echter in gebruik… :-( Heb deze gehad, veel poetswerk (koffiepoeder, dras, kop zuiver maken na gebruik,… ) en veel lawaai… Ook duurt het allemaal zo lang voor dat kopje koffie, het opwarmen alleen al..

Was jaren nespresso gewoon, had dus de overstap gemaakt naar deze omdat ik iets anders/beters wou.. Maar ben na korte tijd terug naar nespresso gegaan.

Mss had ik het te snel opgegeven.. Maar het gemak om een tasje koffie te maken is mij ook veel waard.

Hopelijk kom ik ooit eens eentje tegen die vers maalt en meteen mijn kopje maakt.. (zonder te switchen e.d.)

Alleszins, veel koffiepplezier aan allen!

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:01
DanyV Gebruiker

Zo’n volautomatische die maalt én kopje koffie zet komt hier dikwijls voorbij. Fijne tussenoplossing, maar heb je wel nog altijd wat werk aan met binnenwerk te kuisen, opvangbakjes etc te kuisen.

Ik zou zo’n apparaat zoals deze in de aanbieding graag willen, heerlijk experimenteren en proberen voor het beste kopje espresso te krijgen, helaas ziet mijn vriendin dit niet zitten haha.

Beantwoorden

26 december 2018 om 08:50
harryjansen Gebruiker

Deze heet in Duitsland GASTROBACK 42612 S. Heb hem nu 1.5 jaar en ben zeer tevreden. Bij z’n machine hoort wel een goede koffieboon. Naar mijn mening dus geen bonen uit de supermarkt.

Beantwoorden

26 december 2018 om 08:57
Hans. Gebruiker

‘geen bonen uit de supermarkt…’, heerlijke bevestiging van mijn ‘voorordeel’ !

Beantwoorden

26 december 2018 om 09:01
Batibiels Gebruiker

Welke bonen dan wel?

Wij gebruiken die van de HEMA en die bevalt prima en is betaalbaar. Wil ook wel andere bonen proberen maar niet als ze 20 euro voor een zak moeten kosten gr Niels

Beantwoorden

26 december 2018 om 09:42
metalpe Gebruiker

@Hans: 2 reacties om de kopers hiervan uit hun tent te lokken? Was je na  deeerste gefrustreerd dat er niemand ”beet’, dat je het nog eens probeert?

Laat iedereen toch doen. Ik heb zelf een Jura, die ook erg duur was (een pak duurder dan deze) en geniet er al 5 jaar elke dag van. Blijft heerlijk, niet te vergelijken de Nespresso die ik ook heb (om mee te nemen op vakantie).

Bonen van Lavazza gebruik ik trouwens. Geen ah/hemaprijzen, maar ook weer geen dure handgebrznde prijzen. Prima boontje voor mij en niet te duur.

Ik begrijp dan weer niet waarom mensen zo veel geld aan dure wijn/whiskey/bieren… Geven, maar ik ga ook geen onnozele reacties uitlokken op fora, zoals jij hier al aandachtschreeuwend doet.

Leven en laten leven. Ga ergens anders schreeuwen Hans.

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:36
Greenpumpkin Gebruiker

En ik ben dan geen Hans maar je hebt blijkbaar nog nooit vers gebrande koffie op.

Twee weken na de branding gooi ik de bonen al weg omdat de smaak gehalveerd is. (Koop kleine 250 gram zakjes) Echt verse koffie bevat zoveel smaak dat je zelfs fruit kan proeven.

Ik zou persoonlijk nooit een volautomaat kopen aangezien daar helaas veel meer kapot aan kan gaan. Zoek een goede gebruikte Vibiemme oid en je wilt nooit meer anders.

Ps: Tevens een voorkeur voor single grain whisky uit de jaren 70 dus dat zal je helaas ook niet “begrijpen”…

Beantwoorden

26 december 2018 om 13:09
vanaltenborg Gebruiker

Bocca Soulmate! Te koop bij oa Marqt.

Beantwoorden

26 december 2018 om 14:01
Toemke Gebruiker
26 december 2018 om 20:45
Ruimtepiraat Gebruiker

Om ook even in te pikken op uw reactie Hans. Er is wel degelijk een groot verschil tussen “supermarkt”koffiebonen en kwaliteits koffiebonen. Misschien niet voor iedereen even belangrijk en relevant, maar voor mij bijvoorbeeld wel. Kwaliteit kost nu eenmaal geld (in de meeste gevallen toch).

Beantwoorden

26 december 2018 om 09:03
perra94 Gebruiker

Wij hebben deze espressomachines nu anderhalf jaar en zijn er hartstikke blij mee.  Even zoeken naar de juiste bonen en afstelling en je drinkt elke dag een heerlijke bak koffie. Visite komt er zelfs extra voor langs. Aanrader en de prijs is prima. Goede aanbieding zou ik zeggen zo op tweede kerstdag.

Beantwoorden

26 december 2018 om 09:15
Bramtam Gebruiker

Ik kan nergens terug vinden of er een boiler in zit en waar de boiler(s) van gemaakt is en hoeveel het er zijn of zit er een warmtewisselaar op in het geval van maar 1 boiler. Zit er een vibratiepompje of rotatiepompje in?

Beantwoorden

28 december 2018 om 14:55
acidophilus Gebruiker

Geen boiler idd, wat ook gelijk een reden van aanschaf van deze machine was. Zie toevallig hier in Duitsland de eerder genoemde Sage in de supermarkt staan voor 499,- Euro.

Beantwoorden

28 december 2018 om 15:16
acidophilus Gebruiker

P.S. Breville verkoopt dit product onder zowel eigen naam, als onder Solis, Sage en Gastroback. Maakt dus niet uit welke je neemt.

Beantwoorden

26 december 2018 om 09:53
marcusmarcus Gebruiker

@funn4all,

Jij zoekt de caffeo solo van Melitta, een no-brainer voor de koffieliefhebber die van gemak en kwaliteit houdt.

Beantwoorden

26 december 2018 om 14:43
funn4all Gebruiker

Hoi, heb juist eens liggen te googlen.. Zoiets zoek ik idd… Wel veel verschillende keuzes, zoek ook iets waar ik cappuccino of koffie verkeerd mee kan maken.. Jammer genoeg kan ik nergens uittesten :D

Bedankt voor de tip!

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:01
zcwknol Gebruiker

Ik vind het een beetje verdacht dat hij op de laatste afbeelding bovenop een aantal velletjes keukenpapier staat. Hij lekt toch niet?

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:16
woutertju Gebruiker

en de bonen zijn ook nog eens omgevallen. echt onhandig die mensen die de foto’s voor dit product maken.

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:48
basvlug Gebruiker

Dat heet nu een ‘sfeerbeeld’

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:34
basvlug Gebruiker

Ha, die wil ik al tijden hebben, maar dan in het zilver :-( Dit is geen geld moet ik zeggen. Het is een gaaf apparaat, aantal vrienden van ons hebben er ook een. Koffie is echt super, mits de maling, boon en hoeveelheid maar goed is. Experimenteren dus. Schoonmaken is wel een dingetje, maar als je het een beetje bijhoudt, dan is dit gewoon genieten!

Wat al dat gezeik bovenstaand betreft over patsgedrag en dure bonen: sommige mensen hebben nu eenmaal een verder ontwikkelde smaak, dat heb ik met wijn na 13 jaar wijnimport en reizen. Dus ik drink nu enkel bovengemiddelde wijnen. Waarom? Omdat m’n smaakpallet daar nu eenmaal om vraagt en ik graag ontdek. Net als bij koffie. Dat heeft geen reet te maken met showing off, blabla of patsgedrag. Amen ;-))

Fijne kerst allemaal!

Beantwoorden

26 december 2018 om 11:03
PierreO Gebruiker

@Basvlug Als ik het goed begrijp: Het beste is om een half jaar rooibos thee te drinken, daarna smaken alle koffiesoorten en waar dan ook mee gemaakt heel erg goed, omdat je smaakpapillen dan schreeuwen om iets anders.

Kortom, alles went, behalve een ….  zoals mijn rooibosthee drinkende vriendin regelmatig zegt.

Beantwoorden

28 december 2018 om 14:54
acidophilus Gebruiker

Eens. Geef inmiddels ook graag 7 euro uit voor een flesje bier, 50+ voor een fles whiskey, etc. Standaard zit de Segafredo Espresso Casa boon in de machine, soms de Smit & Dorlas als ik die ergens tegenkom. Smaak is idd in de loop vd tijd veranderd, zo ook mijn salaris. Geen patsgedrag, maar liever een slok minder, maar wel lekker graag.

Beantwoorden

26 december 2018 om 10:36
neophred Gebruiker

@metalpe toevallig de Lavazza Super Crema bonen?

Beantwoorden

26 december 2018 om 12:00
metalpe Gebruiker

Crema e aroma. Volgens de echte kenners hier op het forum, die hun bonen na 2 weken weggooien dus niet goed genoeg, maar wij hebben om tot deze bonen allerlei merken en ook versgebrande bonen geprobeerd. Deze kwamen er smaak/prijs het beste uit voor ons. Ze zijn ook niet te vettig, wat goed is voor het apparaat. Ik wil ook niet elke 2 weken naar de branderij.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik verkies een (dure) automaat boven een machine zoals deze. Je hebt er namelijk geen werk aan. 1x per maand een reinigingstablet erin en een kalkfilter, zo doet hij het al 5 jaar (en tweedehands (gereviseerd)) gekocht. Een apparaat zoals dit hierboven of een automaat met losse zetgroep (ook een saeco gehad maar uit ellende weggedaan) is altijd meer werk. Maar, smaken verschillen, je moet zien wat het voor jou waard is qua geld/werk tegenover smaak.

Qua smaak zal (en kan, wegens gebrek aan gebruikservaring) ik niets zett n over het aangeboden apparaat, maar ik verwacht dat daar niets op aan t merken zal zijn.

Beantwoorden

29 december 2018 om 00:43
neophred Gebruiker

Thanks! Vond hem net bij koffiemarkt.be voor minder dan 10€/kg!

Beantwoorden

26 december 2018 om 12:07
vanaltenborg Gebruiker

Ik ben ook zeer tevreden over de Solis 115. Kost idd ff wat moeite om een goede kop koffie te zetten. Ik heb alleen 1 probleempje. Misschien dat andere gebruikers mij daarbij kunnen helpen. Na het zetten van een kop koffie blijft er wat water bij de koffie in de piston zitten. Beetje te waterig. Ik kan het er dan niet in 1 keer uitslaan. In het begin wat het niet zo. Al meerdere bonen, malingen en hoeveelheden geprobeerd. Ook met het tampen ervan. Ik gebruik sinds een half jaar een Dual Wall filter i.p.v. van de single die erbij zitten. Die moet je dus nog los kopen. Krijg je een betere cremalaag. In het begin had ik dit dus ook niet met het gebruik van de Dual wallfilter. Kan iemand advies geven?

Beantwoorden

28 december 2018 om 14:50
acidophilus Gebruiker

Wil wel met je meedenken, maar snap het probleem niet geheel. Ligt er een laagje water op de koffieprut in je piston na het zetten? Ik gebruik zelf alleen de single wall filter en heb wel eens wat natter prut bij gebruik van een onbekende boon, maar na wat prutsen met de instellingen houd ik mooi droge prut over. Druk je te hard aan? Hoe lang is de doorlooptijd? Hoe is de cremalaag: dik/dun, mooie egale kleur/witte vlekken?

Beantwoorden

26 december 2018 om 12:20
marc0038 Gebruiker

Is de klantenservice vandaag telefonisch bereikbaar?

Beantwoorden

26 december 2018 om 23:14
Moderator Niek Moderator

Goedenavond marc0038,

De klantenservice is morgen weer bereikbaar.

Beantwoorden

26 december 2018 om 13:13
OnnoJ Gebruiker

Dit is een top apparaat.  Heb al 4 jaar de Breville BES870XL, wat hetzelfde apparaat is.  Je vind snel en makkelijk de persoonlijke instellingen voor jouw lekkerste koffie.  (maling, hoeveelheid koffie, hoeveelheid water,  temperatuur water,  tamping druk…)

Schoonmaken is heel gemakkelijk. Maandelijks een tablet voor reinigen sproeigedeelte. Ook ontkalk ik elke maand met azijn en demonteer en reinig het maalgedeelte.

Apparaat warmt zeer snel op, binnen 30 seconden heb je een kop espresso!

Na 2 jaar was bij mijn apparaat de rubberen ring die koffiehouder afsluit gescheurd, maar onderdeel gemakkelijk via internet besteld (5 euro meen ik).

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.