6 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Lenovo Explorer Virtual Reality Headset Inclusief Controllers

Lenovo Explorer Virtual Reality Headset

Met de deze virtual reality headset kun je je onderdompelen in elke denkbare wereld, van meditatiesessies op Mars tot intense shootouts in Superhot VR.

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: Explorer Mixed Reality Headset
Garantie: 2 jaar

• Windows Mixed Reality-platform
  • Toegang tot 2500+ VR games
  • Head-tracking zonder extra sensors

Kenmerken

• 2,89" (7,99 cm) LCD-displays met een resolutie van 1440 x 1440 pixels per oog
  • Gezichtsveld tot 105°
  • Inclusief 2 camera's voor bewegingsdetectie
  • Refresh rate tot 90 Hz (60 ~ 90 Hz)
  • Makkelijk opklapbaar en verstelbare bril met zachte padding
  • Ingebouwde audio-uitgang / microfoonsteun via 3,5 mm jack
  • Kabellengte van 4 meter

Lenovo Explorer (6 degrees of freedom) controllers

Deze slimme controllers hebben ieder naast de accelerometer en gyroscoop de volgende knoppen:

• Duim controller stick
  • Touchpad (voor o.a. pannen & scrollen)
  • Schietknop
  • "Grijpen" knop 
  • Windows knop
  • Menu knop
  • Bluetooth Pairing knop

Systeemvereisten Mixed Reality

• Besturingssysteem: Windows 10 Fall Creators Update
  • Processor: Intel Core i5 7200U
  • Werkgeheugen: 8 GB DDR3
  • Schijfruimte: 10 GB
  • Videokaart: Intel HD Graphics 620 on-board graphics
  • Aansluiting: HDMI 1.4 of DisplayPort 1.2
  • USB-aansluiting: USB 3.0
  • Bluetooth: 4.0

Systeemvereisten Mixed Reality Ultra

• Besturingssysteem: Windows 10 Fall Creators Update
  • Processor: Intel Core i5 4590 of hoger, AMD Ryzen 5 1400 3 of hoger
  • Werkgeheugen: 8 GB DDR3 of hoger
  • Schijfruimte: 10 GB
  • Videokaart: Nvidia GTX 960 / 965M / 1050 of hoger, AMD RX 460 / 560 of hoger
  • Aansluiting: HDMI 2.0 of DisplayPort 1.2
  • USB-aansluiting: USB 3.0
  • Bluetooth: 4.0

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 185,1 x 94,8 x 102,1 mm
  • Gewicht: 380 gr

Verpakkingsinhoud

• Lenovo Explorer Mixed Reality Headset
  • Handleiding
  • Lenovo Explorer Motion Controllers
6 januari 2019 om 01:51
mrdummy Gebruiker

Fijne headset voor mensen met weinig geld. Makkelijk plug en play, je kan ook meenemen naar je vrienden en spelen wat een plus is.

Let alleen wel op:
- je ogen ongeveer 65mm van elkaar (alles zit vast) dus kinderen kunnen niets mee.
- brildragers kunnen hier meer tunnelvisie krijgen (kortere FOV / minder scherpte)
- gebruik oplaadbare batterijen hiervoor
- je moet zelf BT 4.0+ stick bijkopen (circa 15 Euro) en graag voorin pluggen
- koop een goed koptelefoon met gecombineerde 3,5mm stekker (mic+audio dus)

Het heeft alleen front tracking ivm camera’s, dus je dient hiermee rekening mee houden in aantal games.
Maar je zal in meeste games geen problemen mee hebben. Voorzover nog zelf geen problemen (gebruikt Medion) en het werkt nog prima.

Wil je echt alles probleemloos hebben, kun je wat meer sparen naar Oculus, of even verder naar Vive omdat deze room tracking kent.
Deze kan ook room tracking maar kan veel groter dan Vive omdat het gewoon omgeving checkt.
Let wel op dat bij grote room van meer dan 2×2 meter je beter verlengkabels bij koopt. De kabel wordt wel beetje krap.

Sterker nog je kan Lenovo met Vive controllers combineren… want zo’n combinatie is al mogelijk.

Beantwoorden

6 januari 2019 om 01:55
Detmer87 Gebruiker

Ik vind de headset anders prima werken met bril, ervaar geen nadelen tov wanneer ik mijn lenzen in heb…

Beantwoorden

6 januari 2019 om 02:28
pp1973 Gebruiker

Als gebruiker van de HTC Vive, vind ik het nog te vroeg om hierover conclusies te trekken.

VR staat nog in zijn kinderschoenen, maar heeft wel een grote toekomst in het vooruitzicht.

De beleving overtreft de kwaliteit momenteel… maar ik zou het eerst eens gaan bekijken, voordat je er geld aan besteedt…

Je hebt tenslotte een flinke configuratie nodig om de software te draaien !

Beantwoorden

6 januari 2019 om 03:14
sjirafje Gebruiker

Moet je persé Windows10 gebruiken of kan je hem ook met Windows 7 gebruiken, bv met Steam?

Beantwoorden

6 januari 2019 om 08:57
Ulysees Gebruiker

persé Windows10.
Je kunt dit dus NIET gebruiken op windows 7.
Je kunt wel games spelen via steam op windows 10.

Systeemvereisten Mixed Reality

Besturingssysteem: Windows 10 Fall Creators Update

Beantwoorden

6 januari 2019 om 09:19
fleur153 Gebruiker

Fijne headset voor mensen met weinig geld? Je doet je naam in ieder geval eer aan, mrdummy.

Beantwoorden

6 januari 2019 om 10:36
jerre muesli Gebruiker

Let op; wil je gamen met een VR-bril moet je wel een stevige configuratie hebben. Haal je minder dan 90fps dan kan je maar beter iets tegen de hoofdpijn of misselijkheid in huis hebben

Beschrijvi

Beantwoorden

6 januari 2019 om 11:34
Supradin Gebruiker

Heb de VR bril een aantal weken in gebruik en kan er alleen maar positief over zijn! Zorg wel dat je een bluetooth dongle (4.0) hebt, want mijn intern signaal was te zwak voor de meegeleverde controllers (Xbox one controller werkt trouwens ook prima). De configuratie ervan is kinderspel en de bril is compatibel met Steam! Ik heb nergens vertragingen of haperingen kunnen constateren (mijn videokaart: GTX 1070). Voor 200 euro een geweldige instapper in VR!

Beantwoorden

6 januari 2019 om 11:40
Cq Gebruiker

Ik heb de Medion versie hiervan (dezelfde headset andere ’sticker’), ook van iBood en moet zeggen dat hij me heel goed bevalt. Ik heb zelf geen dongle nodig voor de Bluetooth, maar heb wel een redelijk recente computer (1,5 jaar). Inside out tracking (geen lighthouses/externe sensoren nodig) werkt zeer goed, laat maar af en toe even vallen en maakt het toch iets meer plug en play. Voor die prijs heel goede kwaliteit, zelfs op Black Friday kwam de prijs in Amerika (dollars) net niet zo laag als dit.

Beantwoorden

6 januari 2019 om 22:46
olivergame Gebruiker

balen wil hem net kopen loop ik hem denk net mis

hopelijk komt die de volgende keer

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:54
ballbanger Gebruiker

Ik hoop niet dat de levering net zo’n drama gaat worden als met de BB9E Sphero

Beantwoorden

11 januari 2019 om 18:16
ballbanger Gebruiker

Inmiddels is het 18:10. Geen bericht van Ibood over de te verwachte nieuwe verzenddatum. Tegenwoordig wordt er voor mij geen enkel product meer verzonden op de te verwachte verzenddatum.

Beetje jammer Ibood dat jullie je klanten zo slecht informeren en dat je een reactie moet vragen via het forum. Het forum wordt blijkbaar ook al niet meer regelmatig door de moderators gelezen en vragen beantwoord.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 21:48
ballbanger Gebruiker

Zojuist de track&trace info gekregen. Thx.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.