16 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Audio Technica Hi Res Bluetooth Koptelefoon | ATH-DSR7BT

Audio Technica Bluetooth Koptelefoon

Deze Audio Technica koptelefoon klinkt fenomenaal, ziet er fantastisch uit en is ook nog eens comfortabel. Compromissen? Daar doen we hier niet aan.

Specificaties

Merk: Audio Technica
Type: ATH-DSR7BT Over-Ear Bluetooth Koptelefoon
Garantie: 2 jaar

• Hi-Res Audio & aptX HD
  • 45 mm True Motion D/A drivers
  • Met nasa-schuim oorkussens

Geluid

• Type: Gesloten dynamisch
  • Driver diameter: 45 mm
  • Voice Coil: 7N-OFC
  • Frequentierespons: 5 – 45,000 Hz
  • Gevoeligheid: 100 dB/mW
  • Impedantie: 35 ohms

Accu    

• Interne accu: 3.7 V lithium-polymeer (heroplaadbaar)
  • Accuduur: Ong. 15 uur onafgebroken actief (1000 uur standby)

Microfoon

• Element: Condenser
  • Polar Pattern: Omnidirectional
  • Frequenctierespons: 50 – 4,000 Hz
  • Open Circuit Sensitivity: -44 dB (1V/Pa a 1 kHz)

Bluetooth

• Versie: 4.2
  • Output: Power Class 2
  • Bereik: Ong. 10 m
  • Ondersteunde profielen: A2DP, AVRCP, HFP, HSP
  • Ondersteunde codecs: aptX HD, aptX, AAC, SBC

Fysieke eigenschappen & accessoires

• Gewicht: 300 gr zonder kabel
  • Aansluiting: microUSB
  • Inbegrepen: USB-kabel (2 m), reistasje
16 januari 2019 om 00:04
WildenBeer Gebruiker

Ik heb deze gehad en was er heel tevreden van. Jammer genoeg is iets na een jaar stuk gegaan langs een oor. Met de garantie men geld terug en een Bose qc 35 II.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 06:43
matti_rikhof Gebruiker

En hoe verhoudt deze zich tot de Bose?

Beantwoorden

16 januari 2019 om 23:59
WildenBeer Gebruiker

Sorry erg laat. Qualiteit was super maar Bose met de noice cancellation is wel net dat trapje hoger.maar voor thuis of op kantoor is ie echt gelijkaardig

Beantwoorden

16 januari 2019 om 07:48
Tykoen Gebruiker

Kan deze koptelefoon ook aangesloten worden met een normale koptelefoon jacket aansluiting?

Beantwoorden

16 januari 2019 om 08:07
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Tyjoen,

Er zit alleen een micro usb aansluiting op deze koptelefoon volgens de website van de fabrikant.

Input jack: Micro USB Type B

Beantwoorden

16 januari 2019 om 08:29
svliegen Gebruiker

Wat moet je met een peperdure draadloze koptelefoon en een normale aansluiting/kabel?  koop dan géén draadloze. die hoef je ook niet op te laden.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 09:00
Incomudro-123 Gebruiker

Misschien omdat hij weet dat BT het signaal niet zo netjes doorgeeft als een draad?

Beantwoorden

16 januari 2019 om 09:13
pamtastic Gebruiker

En wellicht omdat de combinatie perfect uit komt. Bedraad gebruik bij mijn pc en Bluetooth met mijn smartphone. Ideaal!

Beantwoorden

16 januari 2019 om 09:23
eddysmit Gebruiker

Waar haal je dat?

In dit geval stuur je de audio volledig digitaal door. De omzetting gebeurt in de koptelefoon.

Wat wel problemen kan geven als er een nieuw profiel of codec uitkomt. Kan de koptelefoon dan geupdated worden?

Maar het gemis aan een analoge overdracht via een kabel is wel een spijtige zaak.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 09:24
Moderator Bas iBOOD Moderator

De door jou geschetste situatie is met deze koptelefoon perfect mogelijk, pamtastic.

Met de meegeleverde USB-kabel kun je de hoofdtelefoon aansluiten op de USB-poort van jouw computer en zo, bedraad, muziek luisteren!

Beantwoorden

16 januari 2019 om 10:09
Rvanwest Gebruiker

Via Bluetooth verlies je altijd kwaliteit, alleen moet je jezelf afvragen in welke situatie je de koptelefoon wilt gebruiken.

Meer info vinden jullie bv via volgende link:

https://www.hifi.nl/artikel/25053/Wat-voor-impact-heeft-Bluetooth-op-audiokwaliteit.html

Ikzelf heb een aantal weken geleden via IBOOD een Sonus Faber Pryma gekocht. Naast het mooie design ook een prachtig geluid!

Beantwoorden

16 januari 2019 om 09:41
jos.elders Gebruiker

Vast een top geluid en had hem bijna besteld aangezien ik bij de vorige (top) teal met de ANC versie van deze achter het net viste. Maar ik wil met ANC, dus ik wacht af op de volgende Audio-Technica top deal :-)

Beantwoorden

16 januari 2019 om 12:38
ThompsonNL Gebruiker

+1. ANC versie was zeer welkom geweest. Eenmaal een koptelefoon met ANC gehad wil ik niet meer zonder.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 13:57
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag jos.elders,

Je kunt ook altijd de inkopers tippen wanneer je een bepaald model of type voorbij zou willen zien komen en wie weet komt die dan binnenkort ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 14:51
RDDR Gebruiker

Ligt er toch aan wat je wil.

Thuis in een rustige omgeving klinkt een hoofdtelefoon zonder ANC beter dan eentje met. Dus voor de echte muziekliefhebber die thuis lekker wil luisteren naar muziek: zou ik zeker eentje zonder nemen. 
Voor in een vliegtuig / trein is het een ander verhaal: daar altijd eentje met ANC

Nadeel: hierdoor heb ik 2 hoofdtelefoons in bezit.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 10:02
Oldsnake Gebruiker

Zo zo.. laatste tijden alleen maar top producten bij ibood. Ga zo door zou ik zeggen.

Beantwoorden

16 januari 2019 om 10:10
Moderator Jelle Moderator

Wat leuk om te lezen Oldsnake.

We doen elke dag weer ons best.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.