20 januari 2019 om 00:01
iBOOD

Edifier S2000PRO Special Edition 2018 | Actieve Speakers

Edifier S2000PRO SE 2018 Actieve Speakers

Deze state of the art actieve 2.0 speaker is beeldschoon en heeft een bereik waar je bang van wordt. Als je eenmaal échte kwaliteit hebt gehoord, wil je niet meer terug!

Specificaties

Merk: Edifier
Type: S2000PRO Version 2018 Special Edition
Garantie: 2 jaar

• 124 W RMS vermogen  
  • Bluetooth AptX, AUX, Optisch en Coax
  • Geschikt voor professionele geluidsstudio's

Algemene kenmerken:

• Actieve speakers
  • Bass drivers: 5,5” diafragma aluminium
  • Tweeters: Diafragma tweeters die zich aanpassen aan een groot scala aan akoestische omstandigheden
  • Klasse D Digitale versterker
  • Elektronische crossovers
  • Verschillende luistermodi: monitor, dynamic, classical en vocal
  • Met afstandsbediening
  • MDF-zijpanelen van de S1000
  • Balanced XLR-aansluiting voor toepassing in een professionele geluidsstudio
  • Ergonomische en handzame remote met o.a. een neutrale monitor stand
  • Planar diaphragm tweeters (vlakke membraan) voor extra gedetailleerde en loepzuivere hoge tonen
  • Doordat er minder vermogen nodig is voor een zeer gevoelige vlakke membraan tweeter blijft er beduidend meer (30%) meer over voor de woofer
  • Ontwikkeld m.b.v. het Duitse Klippel precise analyses system
  • Nieuwe elektronische-akoustische technologie d.m.v. Texas Instruments TLV320AI DSP crossover en Dynamic management
  • Preset voor Vocal, Klassiek en een Dynamische mode met een meer punchy bas (voor de liefhebber)

Technische kenmerken:

• Signaal / ruisverhouding: 94dB (A)
  • Geluidsniveau: 25dB (A)

Uitgangsvermogen

• L / R (treble): 12 W + 12 W RMS
  • L / R (middenbereik en bas): 50W + 50W RMS

Ingangsgevoeligheid

• Balansingang: 700 ± 50mV
  • Hulpingang: 600 ± 50mV
  • Bluetooth-invoer: 350 ± 50 mFFs
  • Optische invoer: 350 ± 50mFFs
  • Coaxiale ingang: 350 ± 50 mFFs
  • Frequentiebereik: 48Hz ~ 20KHz
20 januari 2019 om 00:07
chrismir Gebruiker

Zelfde prijs als op coolblue en daar gratis verzending.

https://www.coolblue.be/nl/product/755892/edifier-s2000pro-per-paar.html

Beantwoorden

20 januari 2019 om 00:30
Susantigoon Gebruiker

Ja, de prijs is hetzelfde, maar zijn het ook dezelfde boxen?

Beantwoorden

20 januari 2019 om 07:58
thomas164 Gebruiker

Dezelfde gekocht 2 weken geleden. Het zijn dezelfde boxen als coolblue!

Zeker aan te raden! Spelen prachtig

Beantwoorden

20 januari 2019 om 08:31
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Ik heb even nagevraagd of het om dezelfde speakers gaat, want het gaat hier om de Special Edition 2018. Dit wordt bij de link niet aangegeven, maar ik zie zo op het eerste gezicht ook geen verschil in de specificaties.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 11:45
Albestaz Gebruiker

Let op! De “special edition 2018″ is juist minder dan de reguliere S2000pro! In plaats van massief hout zoals bij de reguliere S2000PRO zijn de zijpanelen van MDF met vynil. Dit maakt de afwerking wat goedkoper. Verder zijn de specs identiek. Term special had eigenlijk light moeten zijn, maar dit noem je dan slimme marketing. Is bij de vorige iBood deal ook aan bod gekomen. Aanbieding van Coolblue is dus beter, helemaal icm gratis verzending, cashback en aftersales. Als iBood nou een leuke extra korting geeft hebben ze een klant ;) Afmaken op 240?

Beantwoorden

20 januari 2019 om 14:06
stinoo Gebruiker

Waarschijnlijk gaat het om exact dezelfde set en vernemen we niks meer :-)

Beantwoorden

20 januari 2019 om 14:14
Allibabbba Gebruiker

Ale inderdaad S3000PRO en S3000PRO SE bestaan dan mag de fabrikant dit duidelijk vermelden op zijn website ‘edifier.com’.

S3000PRO levert volgens specificaties 124W RMS. 12W +12W treble, 50W + 50W midden en bas is de verklaring van Edifier. Texas Instruments, de ontwikkelaar van de ampli, verklaart deze 50W: maximum continuous output power per channel 50W 2 Ω.

De enige review die je mag geloven is specificaties, wel moeten ze duidelijk en juist zijn.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 16:18
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag allen,

Het enige verschil is inderdaad de afwerking van de zijpanelen, zoals hierboven ook al wordt aangegeven.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 01:16
Re17J62Stan Gebruiker

Ja, als je zeker van je zaak wil zijn neem even de tijd om ze te vergelijken.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 02:03
coen27 Gebruiker

Ze zijn identiek, tenzij de FCC ID van een ander type speaker komt…. Wil nog wel eens voorkomen. Hier kun je ze natuurlijk op aanspreken en het product terug sturen.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 02:55
McGregor Gebruiker

Lijken mij ook identiek te zijn. Dus moet iBOOD met een betere deal komen.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 06:50
lenaerts.roland Gebruiker

Prijs is zelfs 0,95 euro lager bij Coolblue + gratis verzending en vandaag besteld is morgen in huis.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 12:08
foxathome Gebruiker

Ennn… WEL een goede aftersales die tevens nog erg snel is ook!!!

Beantwoorden

20 januari 2019 om 08:13
06freddy Gebruiker

Bij Coolblue vind ik voor 474 euro. Echter staat daar geen SE achter.  Welke bedoelen jullie precies?

Beantwoorden

20 januari 2019 om 08:19
Zork14 Gebruiker

Als je nu gewoon de link van Chrismir hierboven gebruikt kom je er toch gewoon bij uit… Van 499,95 voor 299. Zelfs grotendeels identiek fotomateriaal.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 08:25
06freddy Gebruiker

Ja zie het nu inderdaad.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 08:31
ChrisL1972 Gebruiker

Coolblue heeft de prijs vanmorgen aangepast. Op tweakers staat nog de Coolblue prijs van gister: 474 euro.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 08:40
victora Gebruiker

Deze heb ik bij een vorige iBood dagaanbieding aangeschaft: Hele fijne speakerset. Aanrader. Wat betreft het prijsverschil met Coolblue: Zonder deze iBood aanbieding zou je vermoedelijk bij Coolblue nog steeds 474 euri moeten betalen. Dankzij iBood dus mooi prijsje. Is dus misschien die paar extra euri wel waard… Toch?

Beantwoorden

20 januari 2019 om 09:05
C0rl3on3 Gebruiker

Prijs van €299 geldt alleen voor Belgische Coolblue. Bij de Nederlandse Coolblue inderdaad €474: https://www.coolblue.nl/product/755892/edifier-s2000pro-per-paar.html

Beantwoorden

20 januari 2019 om 09:10
fastrider Gebruiker

Mooie speakerset alleen zo jammer dat hij alleen in deze kleur word geleverd maar dat is uiteraard over te spuiten in een andere kleur.

Het grootste gemis vind ik het ontbreken van een subwoofer uitgang zoals ik nu wel heb op mijn edifier R1850DB speakerset heb aangezien ik de set gebruik als soundbar en audioset.

Dus edifier de volgende serie graag met subwoofer uitgang zodat deze speakers voor zowel computer speakers als soundbar inzetbaar zijn.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 10:13
hepik Gebruiker

Ik heb op mijn versterker de mogelijkheid om via RCA een multi-room aan te sluiten.

Nu kan ik vanaf mijn versterker makkelijk bij één speaker komen om aan te sluiten, maar moet die tweede speaker ook bedraad worden aangesloten?

Of gaat dat door de “lucht”?

Mvg, John

Beantwoorden

21 januari 2019 om 06:36
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen John!

Helaas was er niemand die op tijd jouw vraag kon beantwoorden in het week-end. Als je het antwoord graag nog zou willen weten, dan hoor ik het graag en ga ik het bij iBOOD navragen!

Groet,

Jim

Beantwoorden

20 januari 2019 om 10:51
73jeroen Gebruiker

Goede audiofiele set. Heb wel voor de S1000db gekozen ivm plaatsing Icm het gebruik voor films. De S2000pro verliest snel zijn energie.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 12:10
foxathome Gebruiker

En dat betekent??? Als ik ga hardlopen verlies ik ook mijn energie…

Beantwoorden

20 januari 2019 om 17:04
73jeroen Gebruiker

Je moet er rekening mee houden dat deze set dichtbij en goed geplaatst beter klinkt dan op afstand.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 11:06
Hotmailer Gebruiker
20 januari 2019 om 11:41
Allibabbba Gebruiker

Naast een review zijn ook technische gegevens belangrijk:

Power output with limited distortion:   L/R (treble): 12W+12W                                               L/R (mid-range and bass): 50W + 50W.

Rated sound frequency response range: 48Hz~20KHz          Mid-range and bass driver:           5.5 inch (148mm) Edifier S2000PRO is een mooie tweeweg luidspreker set (met 148mm bass drivers) met middelmatig frequentiebereik en een onduidelijk RMS vermogen (power output en Watt RMS is niet hetzelfde). De subwoofer uitgang ontbreekt.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 11:48
Konijn80 Gebruiker

Ik heb deze Special Edition ook en ben er zeer tevreden over. Een extra subwoofer aansluiting is niet nodig, ze zijn zeer basserig. Ik heb de bass op de achterkant zelfs iets teruggedraaid, omdat ik het soms te vind.

Het verschil met de gewone editie is het materiaal van de box. MDF bij de SE en echt hout bij de normale editie, vandaar het prijsverschil. Als je in Belgie dus een normale editie kunt kopen, moet je dat zeker doen.

Uitbreidbaar met chromecast audio tot wifi speaker. Lees ook de oude ibood forum discussies er eens op na.

Het internet staat vol met positieve reviews en leuke vergelijkingen met duurdere speakers zoals sonos.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 12:13
foxathome Gebruiker

Google is al gestopt met productie van chromecast audio, reden weet ik niet, maar die zal er ongetwijfeld zijn…

Beantwoorden

20 januari 2019 om 14:17
pcraenme Gebruiker

Helaas wel ja. Ik heb er ook eentje aangesloten op mijn Edifier R2000DB via de optische ingang en dat werkt perfect. Afgelopen week hier nog bij iBood via de app voor iets meer dan €20. Er zijn wel alternatieven voor de Chromecast audio, b.v. de Audiocast, maar die heeft geen optische uitgang.

Beantwoorden

20 januari 2019 om 16:05
jup.deneddy Gebruiker
20 januari 2019 om 19:54
JCash Gebruiker

Bij de vorige iBood aanbieding (die volgens mij hetzelfde was) heb ik deze aangeschaft. Geen spijt van. Zien er mooi uit, doen het goed en prima kamervullend geluid :)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.