24 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Smartwares Video Deurbel met Wifi | DIC-23216

Smartwares Video Deurbel met Wifi

Met deze slimme deurbel heb jij altijd zicht op wie er voor de deur staat en kun je zelfs op afstand open doen!

Specificaties

Merk: Smartwares
Type: DIC-23216 Deurbel
Garantie: 2 jaar

• HD-camera met nachtzicht
  • Aan te sluiten op deuropener
  • Draadloos: accuduur van 4-6 maanden

• Opslagmedium: microSD (Max. 32 GB, niet inbegrepen)
  • App beschikbaar voor Android en iOS
  • Pushmeldingen voor bewegingsdetectie (via mail & app)
  • Beeldresolutie: HD (1280 x 720)
  • Frequentie: 433 MHz + 2,4 GHz
  • Compatibel met deuropeners
  • Verlichte knop
  • Nachtzicht tot 3 m
  • Type installatie: tweedraads
  • Plug type: E: CEE 7_5
  • IP-certificatie: IP55
24 januari 2019 om 01:31
Bigpapa146 Gebruiker

Werkt deze ook met Google Home???

Beantwoorden

24 januari 2019 om 06:45
Moderator Jim Moderator

Hi Bigpapa,

Wat zou je met de Google Home willen doen?
Standaard wordt dit niet ondersteund, maar wellicht kan ik je helpen met een IFTTT integratie.

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

24 januari 2019 om 06:51
died Gebruiker

Ik zou het wenselijk vinden als je google home of Alexa kan functioneren als “belsignaal” voor als er aangebeld wordt

Beantwoorden

24 januari 2019 om 07:36
Bigpapa146 Gebruiker

Omdat er deurbellen zijn die het signaal via gh kunnen laten horen. En via gh dan .Kunnen praten.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:55
Official Product Expert Smartwares Expert Official Product Expert

Nee, dit product werkt niet met Google Home of Alexa.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:43
Kris077 Gebruiker

Expert en wel met IFTTT of iets vergelijkbaar? Dan valt het te programmeren dat de Google Speaker bijvoorbeeld toch een melding geeft.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 02:08
peterderooij Gebruiker

Hoewel er een live view functie is,  wordt er alleen opgenomen als er op de bel gedrukt wordt ?

Er schijnen trouwens 5 belmelodieën  te zijn maar is nergens te beluisteren , alsof dat onbelangrijk is.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:59

Er wordt opgenomen als er wordt aangebeld of wanneer je tijdens live-view handmatig besluit op te nemen.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:14

Er zijn standaard 5 melodieën beschikbaar. Let wel, deze zijn ter bevestiging van de bezoeker dat de bel overgaat. Deze melodie is ook uit te schakelen. Tijdens het aanbellen zal ook de ring rond de drukknop oplichten.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:52
Nvermind Gebruiker

Peter wil juist graag weten wat de belmelodieen zijn.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 11:48

De belmelodieën zijn verschillende muziekdeuntjes maar zijn helaas niet digitaal beschikbaar.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 12:05
peterderooij Gebruiker

@Smartwares Expert

Ok dank je wel.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 12:07
peterderooij Gebruiker

@Nvermind

Dank je voor de toelichting

Beantwoorden

24 januari 2019 om 06:08
rj.kuppeveld Gebruiker

Is er ook een losse bel verkrijgbaar zodat je de bel ook hoort als je je telefoon niet bij je hebt?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 06:45
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen rj.kuppeveld!

Voor zover ik kan vinden, is er geen losse bel verkrijgbaar.

Groet!

Jim

Beantwoorden

24 januari 2019 om 06:54
fpingnet Gebruiker

Op de laatste afbeelding zie ik wel “Compatible with… all wired doorbells”.

Grtn,

Francis.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 07:04
Moderator Jim Moderator

Hi Francis!

Ik interpreteerde vraag in de richting of Smartwares zelf een bel verkoopt die compatibel is met deze. Hoewel de Smartwares-Expert het ongetwijfeld zeker weet, kan je inderdaad deze bel ook aansluiten op bestaande bedrade deurbellen :-)

Groetjes,

Jim

Edited by: Jim
Extra stukje uit de handleiding:
” Koppelen met een Smartwares deurbel
U kunt de video deurbel koppelen met een aparte bel. Op deze manier krijgt u een melding thuis als
iemand op uw deurbel drukt, ook als u niet bij uw telefoon bent. We raden de Byron BY501, 504 en
601 aan.
• Zet uw bel in de koppelingsmodus door de juiste knop ingedrukt te houden (controleer de
handleiding van uw bel), totdat de bel piept.
• Druk nu op de belknop op de video-deurbel. Als het koppelen gelukt is, gaat uw bel over”

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:01

Er zijn meerdere draadloze deurbellen beschikbaar. De te koppelen modellen zijn onder het merk Byron verkrijgbaar. Modellen die mogelijk zijn, zijn:
BY206E, BY216E, BY236E, BY206FE, BY216FE, BY236FE, BY501E, BY511E, BY521E, BY504E, BY514E, BY535E, BY601E, BY611E.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:02

Daarnaast kan u altijd nog een bedrade deurbel koppelen. We adviseren hiervoor Byron model 776. Deze komt met ingebouwde transformator. Deze voeding is nodig omdat de WIFI deurbel de batterij voeding nodig heeft voor de camera.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 06:51
ozlemrasim Gebruiker

Beste, kan dit gekoppeld worden aan verschillende gsm’s of tablets?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 07:09
Moderator Jim Moderator

Hi Ozlem!

Dit is zeker mogelijk.

Groet!

Jim

Beantwoorden

24 januari 2019 om 07:19
stefanb1974 Gebruiker

Voor de zekerheid..

Ik zou bel willen gebruiken voor alle bewoners thuis, app zou dan op 7 telefoons moeten werken.

Wat is het max?

Alvast bedankt

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:02

U kunt maximaal 4 telefoons koppelen. Wanneer er bezoek is krijgen alle telefoons de notificatie, slechts 1 telefoon kan tegelijk beantwoorden.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:48

Het artikel kan aan 4 artikelen tegelijk worden gekoppeld en dit kunnen tegelijk Android en IOS artikelen zijn.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 07:35
knuppelhout Gebruiker

Ik heb een smartwares deurbel met in huis aan de muur een tablet formaat schermpje en boven een ouderwetsere handset met een klein schermpje daarin. Is die bel gewoon te vervangen door deze en werken de scherm en handset dan nog? Ook de analoge video dus?

En: is er een manier om als je miet thuis bent melding en video te krijgen? Dank

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:11

Helaas bied dit product geen ondersteuning om een bestaand intercomsysteem of een deel hiervan te vervangen.

Wanneer je bezoek aanbelt krijg je een fast-response op je telefoons die gekoppeld zijn. Enkele voorwaarde is dat je mobiel wifi verbinding heeft.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 13:01
satwijchen Gebruiker

Beste smartwares expert dus als ik op karwei ben en ik heb geen wifi krijg ik geen melding?

In de beschrijving staat namelijk overal ter wereld zien wie er voor je deur staat?

Ik heb hem al besteld maar als ik perse wifi moet hebben op mijn gsm dan ga ik annuleren

Beantwoorden

24 januari 2019 om 07:56
Doenker Gebruiker

Hoeveel ampère en volt wordt gebruikt voor de deuropener? In de handleiding vind ik enkel dat het compatibel is met deuropeners van derden maar verder geen specificaties

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:12

De wifi deurbel komt standaard met een adapter van 15V 5A.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:13
blackphoenix Gebruiker

Is de deurbel aan te sluiten op mijn bestaande analoge deurbel? Dus dat de ‘normale’ bel ook gaat als er aangebeld wordt? En is er een koppeling met HomeKit? Scheelt weer een app op de telefoon…

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:04

Ja, het is aan te sluiten aan uw bestaande analoge deurbel. Wanneer de wifi deurbel op batterijen functioneert zal u de staande transformator van uw analoge systeem gebruiken. De geïntegreerde batterij voorziet enkel in de stroomvoorziening van de camera. Er is geen koppeling met Homekit beschikbaar.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:19
rik181 Gebruiker

wordt er alleen opgenomen als er op de bel wordt gedrukt?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:08

Je kunt tijdens live-view handmatig opnemen of wanneer er wordt aangebeld wordt er opgenomen.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:29
danidani Gebruiker

Is dit een open systeem, of is het hopen dat Smartwares hun servers nog een jaartje laten draaien? Kun je lokaal toegang krijgen tot de camera? Het lijkt niet aan Domoticz te koppelen te zijn?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:15

Het is geen open systeem. Smartwares beschikt over een eigen R&D centrum in Nederland onder de naam Homewizard. Het systeem zal ook na vervanging ondersteund blijven.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:30
B3nn0b Gebruiker

Wat kost het gebruik van de app en kun je op afstand meekijken?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:17

Na aanschaf is alles gratis beschikbaar. Er komen dus geen onverwachte kosten bij zoals bij alternatieven als RING of NEST die maandelijkse of jaarlijkse bijdragen vragen voor de cloud service, live view en andere services. Het product krijgt de benodigde firmware upgrades op het product zelf als ook App updates zonder extra kosten. Voor cloud service kan je een gratis account aanmaken op zowel Google Drive als op Dropbox. In de Smartwares view APP kan je de koppeling leggen voor de gratis opslag van je beelden in de cloud. Daarnaast kan je altijd je gegevens lokaal opslaan op een micro-SD kaart. Voor fireware updates en cloud storage is het nodig om een micro-SD kaart in de wifi deurbel te plaatsen.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 08:59
Jdemulder Gebruiker

Dus er is bewegingsdetectie, zonder dat iemand van te voren op de bel drukt,?

Kan ik de bel ook zonder accu dus direct of met adapter op het licht net aansluiten?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:47

Nee, dit product bevat geen bewegingsdetectie. Dit berust op verkeerd overgenomen specificaties. Je kan de wifi deurbel middels de bijgeleverde adapter aansluiten op het stroomnet. Het is niet mogelijk de deurbel direct en zonder omvormer of transformator aan te sluiten op het licht net. De wifi deurbel werkt op 15V 5A of op de geïntegreerde batterij.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:03
labomba Gebruiker

Deze gebruikt blijkbaar een spanning van 15v (gezien op foto van bijgeleverde voedingsadapter).
Dus niet aansluitbaar op bestaande standaard deurbellen op 12V?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 09:33
Nieuwsbriefje Gebruiker

Beste Expert,
Kan deze deurbel gekoppeld worden aan een Klik Aan Klik Uit Deurbel, ICS-2000 of deurbel Knop (ACDB-7000B zender met twee kabeltjes)?
Deze koppeling is nodig omdat dit ook ervoor zorgt dat in het donker de voordeurlamp ook aangaat als de bel gaat en deze naar meerdere punten in huis/garage en tuin een signaal verzend.
Groet, Wim

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:06

Het product voorziet geen koppeling met producten van klik aan klik uit. De mogelijkheid die wel bestaat is het plaatsen van een draadloze schemersensor van klik aan klik uit. Hierdoor zal er bij opkomende schemer alsnog uw lamp aangaan en niet enkel bij het aanbellen bij een bezoeker.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:05
DINKSK3N Gebruiker

Als ik de productcode van IBOOD : Type: DIC-23216 Deurbel opzoek op de officiele smartware website
dan krijg ik te zien dat er wel bewegingsdetectie opzit en dat er bij waarneming binnen een bepaald aantal meter een video of foto genomen kan worden.

https://www.smartwares.eu/en-gb/product/attachment?productId=DIC-23216&attachmentName=4d6fd6e2-7d46-459c-9910-03db5d2dc65b_DIC-23216_IM_NL.pdf

pagina 24 van de handleiding staat er :

“Opnamemodus
Kies of het apparaat een foto maakt of een video opneemt wanneer beweging wordt gedetecteerd.”

Kan je dit bevestigen, met je antwoord van 09:47 is het mij niet meer 100% duidelijk of dit wel zo is.
Klopt het weergegeven typenummer dan wel op IBOOS?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 11:52

Dit product bevat helaas geen bewegingsdetectie. Dit berust op verkeerd overgenomen specificaties en wordt aangepast.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:08
jos@tiona.nl Gebruiker

Bij de de specs staat een resolutie van HD (1280 x 720)
Op vele andere websites en aanbieders is sprake van een resolutie van 720 
Wat is de waarheid?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:40

Dit artikel heeft een camera resolutie van 1280 x 720 (HD).

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:31
tweedehans_be Gebruiker

Oppassen hiermee!!! Ik heb de vorige versie van deze deurbel ooit gekocht. Niet aan de praat te krijgen, configuratie was onmogelijk en de smartwares helpdesk is belachelijk slecht. De producten van deze firma zijn echt te mijden!

Beantwoorden

24 januari 2019 om 10:52
Cenoke Gebruiker

Kan ik 2 bellen koppelen aan 1 GSM?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 11:32

Ja, het is mogelijk meerdere bellen te koppelen in de app. Tevens zijn er Smartwares binnen- en buitencamera’s beschikbaar die in dezelfde app werken.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 11:03
mhuiskens Gebruiker

Beste Smartwares export, ik heb 2 vragen:

1. Is deze deurbel ook te koppelen in de Homewizard app? En zo ja, op welke manier?

2. Is deze deurbel ook via LAN aan te sluiten ipv WIFI?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 11:34

Nee, het product is niet te koppelen in de Homewizard app. In 2020 zal een homewizard compatible wifi deurbel gelanceerd worden.
De deurbel is enkel met WIFI te koppelen aan uw router.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 12:38
mhuiskens Gebruiker

Bedankt voor het antwoord!

Beantwoorden

24 januari 2019 om 11:10
raptile Gebruiker

Dit product is net zo duur als de ring.

Waarom zou dit product ipv de 720P ring gekocht moeten worden?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 12:50
Boekel1975 Gebruiker

Er komen dus geen onverwachte kosten bij zoals bij alternatieven als RING of NEST die maandelijkse of jaarlijkse bijdragen vragen voor de cloud service, live view en andere services.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 12:16
jalink Gebruiker

Beste Smartwares expert, ik heb 2 vraagjes:

1. Is de infrarood nachtzicht onzichtbaar in de nacht of zie je altijd een rood ledje ’s knipperen nachts zodra het donker is?

2. Zo ja, is de infrarood nachtzicht dan ook uit te schakelen in de App via een geavanceerde optie/instellingen of ik de nachtzicht altijd actief?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 12:38

1. De infrarood LED zijn in de nacht (nauwelijks) zichtbaar. De LED zitten weggewerkt achter de behuizing en anders bij traditionele IP camera’s niet direct zichtbaar achter transparante plastic waardoor ze nadrukkelijk zichtbaar zijn.

2. Het nachtzicht blijft altijd actief voor optimale prestaties van de wifi deurbel en is niet uit te schakelen in de geavanceerde opties.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 13:00
copeprman68 Gebruiker

kan deze bel binnen het berijk van het wifi signaal overal geplaats worden zonder dat er een fysieke deurbelknop aanwezig is?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 14:10

Ja, deze deurbel heeft een geïntegreerde batterij en dat maakt het mogelijk de wifi deurbel te plaatsen op de door u gewenste locatie. We adviseren u altijd om in dit geval een draadloze Byron deurbel aan te schaffen zodat u ook altijd binnen de deurbel hoort afgaan. Bekijk een eerder post of na aanschaf op de verpakking welke modellen compatibel zijn.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 13:05
satwijchen Gebruiker

De Smartwares DIC-23216 deurbel zorgt ervoor dat je altijd en overal kunt zien wie er voor de deur staat. Zie en spreek met je bezoekers via je telefoon, waar je ook bent staat er in de omschrijving.

In een eerder antwoord geeft de product expert aan dat de mobiele telefoon of tablet verbonden moet zijn met wifi dus als ik op karwei of in de supermarkt ben en ik heb geen wifi krijg ik geen melding?? dat zou voor mij een reden zijn om mijn bestelling te annuleren.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 14:08

De telefoon zal altijd verbonden moeten zijn WIFI of mobiele telecommunicatiestandaarden zoals  onder andere 4G of 3G

Beantwoorden

24 januari 2019 om 15:16
satwijchen Gebruiker

Ah Oké dan is het goed 3 of 4g is over het algemeen altijd voorhanden!

Beantwoorden

24 januari 2019 om 13:07
e.roemer Gebruiker

Zijn de camerabeelden ook te bekijken via een webbrowser op een normale PC die gekoppeld is aan het wifi netwerk?

Beantwoorden

24 januari 2019 om 14:09

De beelden zijn niet beschikbaar middels een webbrowser of normale PC. De opnames zijn natuurlijk wel beschikbaar via Google drive of Dropbox en te downloaden in de app op uw telefoon.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 15:33
Erikkie7 Gebruiker

Serieus: je koopt voor dit bedrag dus een deurbel zonder bel en je moet je telefoon altijd bij je hebben (tenzij je los een bel gaat kopen).

Beantwoorden

24 januari 2019 om 16:43
brancop Gebruiker

Haha idd was ik ook al aan het denken.. Een deurbel en dan bel nog apart moeten kopen..

Beantwoorden

24 januari 2019 om 18:37
Erikkie7 Gebruiker

Alternatief is verplicht ale kinderen in een gezin ook aan de smartphone of als ouders van huis zonder je telefoon als de kinderen alleen achter blijven.

Of voor het iBood tip forum. Een goedkope smartphone die je dan aan de muur van de woonkamer kan ophangen als scherm voor deze deurbel. Dan hoeven de kids heen telefoon. Of een duopacl, dan kan je er ook gelijk boven op de overloop een plakken

Beantwoorden

24 januari 2019 om 15:50
Natju Gebruiker

Hier wat reviews over de UK versie: https://www.amazon.co.uk/Byron-Rechargeable-Video-Doorbell-Black/dp/B07CSGVKXH

Niet iedereen is even enthusiast over de app en stabiliteit.

Beantwoorden

24 januari 2019 om 21:23
aket Gebruiker

Werkt dit product ook met Synology Surveillance Station en/of Blue Iris?

Beantwoorden

25 januari 2019 om 06:48
Moderator Jim Moderator

Hi Aket!

Hij werkt niet standaard met andere beveiligingspakketten samen.

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

8 maart 2019 om 16:23
Moos59 Gebruiker

Wat zijn de afmetingen van de video deurbel? En is het nachtzicht echt goed?

Beantwoorden

17 juni 2019 om 15:12
Jeevanator Gebruiker

Hallo iedereen! 
Hoe tevreden zijn jullie over dit product. Ik kan niet veel reviews vinden. Slechts enkele slechte reviews maar het overstroomt niet van de slechte reviews. Is dit een goed teken? Is iedereen verder happy maar wordt dit niet gemeld? Ik hoor het graag!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.