11 februari 2019 om 00:02
iBOOD

Google Home Mini | Smart Speaker

Google Home Mini Smart Speaker

De Home Mini weet alles, kan alles en doet alles. Dít is nou een smart speaker.

Specificaties

Merk: Google
Type: Home Mini
Garantie: 2 jaar

• Met Google Assistent
  • Werkt met Android en iOS
  • Ondersteunt Spotify, Deezer en meer

Dit product is afkomstig uit de Verenigde Staten en wordt geleverd met een Europese verloopstekker. Je kunt ook gewoon je eigen microUSB-kabel gebruiken.

Technisch

• Ondersteunde besturingssystemen: Android; iOS
  • Ondersteunde audiobestanden: HE-AAC; LC-AAC
  • Draadloos: Wifi & Bluetooth
  • Speaker: 360º geluid met 40-mm driver
  • Microfoon: Far-field stemherkenning

Fysieke eigenschappen

• Aansluiting: microUSB-ingang
  • Afmetingen: 98 x 42 mm

Voeding

• 5 V
  • 1.8 A

Verpakkingsinhoud

• Google Home Mini
  • Handleiding
  • Voedingsadapter en -kabel

Vereisten

• Voor internetgebruik: 802.11a/b/g/n/ac wifi
  • Google Home app op een compatibel mobiel apparaat (check g.co/home/req)
  • Voor synchroniseren (en backups) is een Google account vereist
11 februari 2019 om 00:06
Llyra Gebruiker

Biedt deze wel ondersteuning voor Nederlands?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:08
krisztian Gebruiker

Ja zeker! Ik heb zelf ook een uit de US en Nederlands werkt gewoon uitstekend.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:14
Llyra Gebruiker

Mooi, verder nog verschillen met de NL versie?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:19
krisztian Gebruiker

Het is hetzelfde apparaat wat je ook hier in Nederland kan kopen. De taal kan je zelf instellen. Keuze uit 14 talen.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:21
Llyra Gebruiker

Top dankjewel!

Beantwoorden

14 februari 2019 om 14:52
Marc sevens Gebruiker

Net mijn exemplaar ontvangen. Geen Nederlands, enkel Engels, Duits, Frans en Chinees of Japans.

Beantwoorden

14 februari 2019 om 15:14
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Marc sevens,

Volgens mij dien je dit in te stellen tijdens de installatie. Je doet dit door de app te installeren op je telefoon en tijdens het installatie proces kun je de Nederlandse of een andere taal instellen.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:09
sfritts Gebruiker

Mooie prijs, alleen jammer van de 6 euro verzendkosten.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:43
Derek83 Gebruiker

Erger nog ze sturen met de meest goedkope pakketdienst DHL, wat echt een super onprettige pakket bezorger is (komen nooit binnen hun tijden aan, komen ook niet een 2e keer en brengen het meteen naar een service punt, enz).

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:58
Derek83 Gebruiker

Hier krijg net deze mail!! :-(

Pakket ophalenJe pakket ligt nu 2 dagen klaar op het DHL ServicePoint. Na 7 dagen zal de zending worden teruggestuurd naar de afzender.

Was een weekendje weg, bij PostNL komen ze gewoon een dag later en kun je zelf met de app een nieuwe tijd kiezen (of ze bezorgen bij de buren).

Beantwoorden

11 februari 2019 om 16:04
RoelRoel Gebruiker

Tja, verzenden kost gewoon geld. Dus niks willen betalen en toch een super service is niet realistisch.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 21:50
sfritts Gebruiker

Hoge verzendkosten voor slechte bezorgservice lijkt mij ook niet realistisch. Ik haak persoonlijk bij veel ibood deals af vanwege de verzendkosten waardoor de deals ineens een stuk minder aantrekkelijk worden.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 21:56
Moderator Jim Moderator

Hi Sfritts,

Wellicht kan je nog een andere deal vinden op de site! Je betaalt dan maar één keer verzendkosten! :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

11 februari 2019 om 23:43
shadowjack Gebruiker

da’s niet helemaal waar, ik heb deals gezien waar ik 2 artikelen wilde bestellen en de verzendkosten ineens van 5.95 naar 8.95 gingen, waardoor ik dan alsnog afgehaakte. Kan me niet meer herinneren welke deals dat waren maar het was minstens 2 of 3 x in het afgelopen jaar.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 00:16
Moderator Paul Moderator

Dat kan. Als het totale gewicht van de bestelling boven een bepaald gewicht of omvang komt, is een hoger verzendtarief van toepassing.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:11
techno2004 Gebruiker

Snap deze aanbieding niet goed afkomstig vs… het staat hier dan ook nog in de kinderschoenen… Nederlands Nederland nog niet perfect. . Nederlands belgie.  Al helemaal niet… bovendien klein speakertje… terwijl je voor helft meer al een speaker hebt waar tenminste nog beetje kwalitatief goede muziek uitkomt… mijn persoonlijke mening? Nog even wachten

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:27
Ejorne Gebruiker

Ik kan met een 3rd party speaker, waarop een veel oudere versie van asistant draait, al alles bedienen wat ik nodig heb. Tv, mediaplayer, versterker, lampen, gordijnen etc. Daarnaast is het erg leuk om mee te spelen, vooral voor eventuele jonge kinderen in huis. Ik heb er drie besteld, voor elke slaapkamer 1.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:43
wallagh Gebruiker

Voor mij was dat juist een reden om hem in een vorige IBood wel te kopen. Gewoon om te experimenteren hoe dit nou werkt, wat je er mee kan. Kijken of het voor mij zinvol was.

ALs je een Bluetooth speaker zoekt, dan zijn er vele andere keuzes (hoewel deze zeker niet slecht is als speaker).

Maar als je gewoon wilt kijken of spraakgestuurd bedienen van zaken iets voor je is: voor een paar tientjes kansje zelf meedoen met deze nieuwste ontwikkeling.

En, om heel eerlijk te zijn: voor mij bleek uiteindelijk dat ik het niet veel gebruik.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:18
wi_mm Gebruiker

Vreemde opmerking,

Waar vind je die speaker “voor de helft meer” die hetzelfde doet.

Oh, hij doet niet hetzelfde?  Dan is je opmerking niet vreemd maar dom.

Appels en peren, je weet wel.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 14:13
Moderator Jim Moderator

Hi all!

Heel toevallig lees ik dit net:
https://www.onemorething.nl/2019/02/google-assistant-google-home-belgie/

Timing had niet beter kunnen zijn :-)

Groetjes,
Jim

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:12
Petina Gebruiker

Wat een enge bedoening.

Nee hoor, ik doe mijn eigen dingen zelf wel.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:23
hornet24 Gebruiker

Fantastisch apparaat. Je moet hem ook niet voor het geluid kopen… Die kun je namelijk over een andere installatie laten lopen als je die hebt. In combinatie met Spotify hoef je maar een nummer te roepen en hij speelt dat nummer af over je installatie (niet per se de Google home dus). Het is geweldig om je smart apparaten met je stem te besturen. Je kunt boodschappen opnoemen en hij zet het in je lijstje, die je later kan teruglezen, lampen dimmen en aan en uitzetten met je stem, vragen wat de uitslag van een wedstrijd is etc. etc.

Voor mensen die twijfelen, check youtube voor de mogelijkheden in de praktijk!

2 besteld!

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:25
techno2004 Gebruiker

Ja begrijp je maar dan kan ik even goed tegen mijn telefoon praten dat werkt ook

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:30
hornet24 Gebruiker

Oh ja, als je wat goedkopere smart-verlichting wilt (die je dus hiermee met je stem kan bedienen), ben je niet alleen aangewezen op die dure Philips hue… Je hebt ook goede merken als de “yeelight” van Xiaomi… Goede kwaliteit en veel mogelijkheden (te krijgen op aliexpress bijv.)

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:34
techno2004 Gebruiker

Ik heb de hue… van led strip tot sfeer tot staanlampen etc. . Werkt via mijn boxx Electrabel smart thermostaat ook.. nee begrijp me niet verkeerd.. ik ga niet lullig doen over dit ook ik heb interesse maar waarom ibood plots met import afkomt? Ok geen enkel probleem verloop stekker blijft hetzelfde toestel.  Maar feit is.. leuk hebbedingetje zonder meer… wetende dat binnen 5j iedereen dit heeft.. maar toch nog net iets te beperkt vindt ik persoonlijk

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:37
techno2004 Gebruiker

Maar voor alleen hue zou het wel eens fijn kunnen zijn ipv schakelaar of via smartphone of thermostaat etc

Beantwoorden

11 februari 2019 om 06:55
penguin242 Gebruiker

Ik combineer de GH met OpenHab. De mogelijkheden zijn beperkt tot je creatieve geest. Ik bedien verlichting (oude en nieuwe systemen), versterker, tv, squeezbox, timers, …

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:20
wi_mm Gebruiker

Nee, die moet je eerst pakken en ontgrendelen!

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:24
wi_mm Gebruiker

“Plots met import” ?

Dat deden ze een jaar geleden ook al.

Toen kocht ik hem.

“Maar feit is”

Maar wat is nu dat feit, nadat je je eigen redenering  onderuit gehaald hebt ? ????

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:46
pipo2009 Gebruiker

Goede info.thxx

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:42
Corrosion83 Gebruiker

Vergeet Milight niet, die hebben een behoorlijk assortiment aan smartlights, en heeeeeel veel goedkoper dan de welbekende hue!

Misschien niet zo uitgebreid als hue, maar wel allemaal open-source, dus er is wel e.e.a. voor te vinden wat uiteindelijk weer compenseert in mogelijkheden :)

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:34
hornet24 Gebruiker

Je telefoon heeft niet de mogelijkheden die dit apparaat wel heeft. Maar als je het leuk vindt om tegen je telefoon te praten, zeker doen

Beantwoorden

11 februari 2019 om 00:51
Stadtionalist Gebruiker

Zoals?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:36
dhstork Gebruiker

@Hornet24

Tip: Installeer 2 apps, Google Assistant en Google Home. Je zult verstelt staan. Te vinden in de AppStore en Play Store.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 08:57
hornet24 Gebruiker

Bedankt, maar die apps had ik al… die heb je namelijk ook nodig voor de Google home

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:18
dhstork Gebruiker

Ah, je hebt ze al. Welke mogelijkheden mis je dan?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 00:00
shadowjack Gebruiker

lol, doodse stilte =)

Beantwoorden

11 februari 2019 om 01:45
keuzeskeuzes Gebruiker

Ondanks dat ik wel van gadget hou ga ik niet voor zo’n smart speaker. Staat me toch wat tegen dan Google permanent  een microfoon open heeft staan in mijn woonkamer.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 04:34
Justice5000 Gebruiker

Zit een knop op om te muten.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:37
dhstork Gebruiker

Eens. Maar dan is de meerwaarde van het apparaat ook weg.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:41
dhstork Gebruiker

En ik vergeet het belangrijkste: AL JOUW eerder gesproken opdrachten blijven bewaard voor “het verbeteren van de dienst”. Ik ga er gemakshalve van uit dat mensen snappen wat dat betekent. Keuzeskeuzes heeft wel degelijk een punt.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:48
Moderator Jelle Moderator

De Google home is een apparaat dat alleen maar reageert als de keynote hé Google geroepen wordt. Daarna gaat het apparaat pas verbinding maken met de database die gekoppeld is. Voor de rest staat het apparaat ook gewoon stil en maakt hij geen verbinding met internet.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 februari 2019 om 08:28
ibebebebood Gebruiker

Dat heeft een telefoon en sommige afstand bedieningen ook. Tis 1 groot complot…. brrrrrrrr

Beantwoorden

11 februari 2019 om 08:31
dhstork Gebruiker

@Jelle: klopt. Maar daar gaat mijn betoog niet over.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 08:34
dhstork Gebruiker

@ibebebebood: ja, dat zal niemand ontkennen. Echter, er is een groot verschil hoe de verschillende leveranciers hiermee omgaan. Google is hier heel open over: we verzamelen alles.

Verder begrijp ik je niet. Wat bedoel je eigenlijk met complot? Dat heb ik in elk geval niet gezegd of gesuggereerd.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:27
Maxloader Gebruiker

Ik begrijp dat jij geen mobiele telefoon gebruiker bent? Dan heb je namelijk altijd een open mic in je broekzak zitten.

Bovendien, als je geen mobiele telefoon hebt dan kan je de google home ook niet instellen.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:52
penguin242 Gebruiker

En wat denk je dat je smart tv met stem bediening doet?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:57
penguin242 Gebruiker

niet helemaal juist. Hij reageert wel op een van de 2 zinnen, maar luistert constant en fragmenten worden inderdaad opgeslaan.

Deze zijn terug te vinden in je google tijdlijn.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 11:55
bugsfunny Gebruiker

Klopt niet. Hij begint zich soms ook spontaan met zaken te bemoeien. Niet vaak maar hij doet het wel.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 18:27
optilete Gebruiker

idd, maar vaak staat dan de radio of TV aan. Helemaal uit het niets is maar een keer gebeurt..

Beantwoorden

11 februari 2019 om 01:51
techno2004 Gebruiker

Ik wacht wel even tot Nederlands belgie werkt. . Sorry NL niks tegen jullie ben ook wekelijks in NL Google NL klinkt kut inclusief gooise R etc. . Ik praat zelfs Frans Engels Spaans maar toch liever iets dat in de standaard taal werkt en ik vraag echt geen Antwaarps hihi

Beantwoorden

11 februari 2019 om 02:12
techno2004 Gebruiker

Maar gesselig op de bank met een sjuuuu toranch is me een brug te ver

Beantwoorden

11 februari 2019 om 06:52
penguin242 Gebruiker

Nederlands/Frans – België komt er aan. Colruyt is volop aan het testen voor hun shop app.
Je kan ook meerdere taal ondersteuningen installeren, en eens Nederlands – België beschikbaar is kan je de nu reeds aangeschafte GH aanpassen zonder verlies van instellingen.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 06:05
Roob82 Gebruiker

Kan ik hiermee Sonos bedienen

Beantwoorden

11 februari 2019 om 06:49
penguin242 Gebruiker

Nog niet rechtstreeks.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 06:54
died Gebruiker

Ja, mits je ‘m koppelt met de app Olisto (soort IFTTT, maar dan Nederlands). Overigens zijn de geruchten dat Sonos ook binnenkort zelf Google assistant gaat ondersteunen op hun Sonos One en Beam, het lijkt mij wanneer dit het geval is je ook direct je Sonos kunt bedienen via Google Home.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:00
hornet24 Gebruiker

Klopt, je kunt ook yonomi gebruiken, maar blijft geklooi….Zoal died terecht zegt, gaat Sonos dit dit jaar ondersteunen, ook voor de “oude” Sonos apparaten. Was al gepland voor 2018, maar wordt dit jaar.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:07
dirkdw1 Gebruiker

Enkel in charcoal?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:49

Deze keer wel Dirk.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:08
PeterB59 Gebruiker

Heel nieuwgierig blijft deze wel op wifi? Mijn laatste aankoop van december moet ik meerdere keren van de stroom afhalen om opnieuw met wifi te verbinden. (Onkyo Smart Speaker G3 met Google Assistant) Erg storend en gebruiksonvriendelijk

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:27
Djoox Gebruiker

Heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met de Onkyo. Erg goed geluid en assistent werkt erg goed. Misschien probleem met de router?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:50

Goedemorgen Peter,

Ik heb zelf 3 van deze mini’s thuis staan en heb nooit problemen gehad met wifi. Misschien even je onkyo terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:40
JelleMasson Gebruiker

Heb dezelfde Onkyo en deze blijft gewoon doorlopend verbonden sinds de eerste dag, best troubleshooting doen en/of contact opnemen met Onkyo!

Beantwoorden

11 februari 2019 om 18:28
optilete Gebruiker

Heb ik ook  twee keer moeten doen. Sprak opeens geen Nederlands meer…

Beantwoorden

11 februari 2019 om 18:29
optilete Gebruiker

En bij de  wortel van 541 x 3 -65 x 7 verstaat ie opeens ook geen Nederlands meer.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:18
mikeyd Gebruiker

Miss leuk om te hebben als je smart toestellen heb.

Maar voor 1 smart lamp en Smart tv is de moeite niet waard.

Gelijk het in het nieuws was onlangs: een kind vroeg aan Google hoeveel is 3 x7. De ene keer was het juist de andere keer reageerde hij niet.

Probeer maar eens Google assistent op de tel. Wat een ramp .

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:02
hornet24 Gebruiker

Dan hebben wij verschillende ervaringen… ik heb de wortel van 541 x 3 -65 x 7 gevraagd en de antwoorden ratelt ie er keurig uit ????

Beantwoorden

11 februari 2019 om 15:22
RDDR Gebruiker

Ook mijn ervaring is juist dat het op mijn telefoon UITSTEKEND werkt. Dit in tegenstelling overigens tot Siri op mijn iPad. Die verstaat het meeste, maar weet nergens een antwoord op.

Ik heb nu dus ook zo’n ding hier besteld.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 07:58
bobbit73 Gebruiker

Deezer wordt Nederlands taal nog niet ondersteund helaas!!

Beantwoorden

11 februari 2019 om 08:46
A.tenwolde Gebruiker
11 februari 2019 om 09:29

Goedemorgen A.tenwolde,

Nee, als je de verloopstekker gebruikt is zo’n wallmount niet te gebruiken. Je zou ook je eigen microUSB-kabel kunnen gebruiken en daar een eigen stekker aan koppelen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:41
techno2004 Gebruiker

Moet je telefoon constant  verbonden zijn via Bluetooth of lukt het gewoon via thuis netwerk wifi

Beantwoorden

11 februari 2019 om 09:49
hornet24 Gebruiker

Werkt gewoon via thuisnetwerk

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:05
techno2004 Gebruiker

Dus als ik het goed begrepen heb… ja doet instellingen via een app smartphone en achteraf hoeft die telefoon niet verbonden te zijn als je bv je agenda niet hoeft raad te plegen.. en wat met bv meerdere smartphones verbonden via WiFi thuis?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:09

Goedemorgen Techno,

Ja, via de Google Home app stel je alles in. Daarna onthoudt de Google home die instellingen en is hij ook sync met je agenda en dergelijke.

Het is ook mogelijk om meerdere telefoons te verbinden. Hou wel rekening dat je stemverificatie dan doet anders kan iedereen ook jouw agenda oproepen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:50
Klvrnls Gebruiker

Hallo Jelle,

Ik ben op zoek naar de witte variant. Enig idee of deze toevallig ook binnenkort komt? Dan wacht ik nog even ..

Groet

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:53
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Klvrnls,

Wij weten helaas niet welke deals er voorbij zullen komen, maar je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt de witte variant ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 12:23
zwaffel Gebruiker

Die heb ik eventueel nog wel voor je liggen. Ik ga hem vervangen met die gene van deze deal.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:47
zwaffel Gebruiker

mooie aanbieding weer 4 besteld.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 10:52
Zplus Gebruiker

Ik heb er 2 x gekocht bij AH met de kerst gewoon om eens te proberen. Waren toen spot goekoop dacht 29 euro en binnen paar uur uitverkocht na de kerst heel Marktplaats vol met die dingen. Ik ben er redelijk tevreden over. Heb Philips Hue en werkt perfect. Aan/uit dimmen van lampen ook mijn Toon werkt erop. In de ochtend vraag ik even de files en wat het weer gaat worden of gewoon Ok Google stream 538. Chromecast audio aan mijn versterker en gaan. Zeker zijn geld waard en gewoon leuk hebbedingetje. Via log file kan je zien wat er naar Google gaat en die kan je gewoon wissen. Werkt perfect via Android en Apple.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 11:51
bugsfunny Gebruiker

Zonde van de aankoop. Ik heb hem nu een aantal maanden en het onding snapt veel niet. Het leek mij leuk om aan te schaffen en te gebruiken als een soort Wikipedia. Als je een vraag stelt hoor je vaker “ik snap niet wat je bedoelt, ik ben nog aan het leren” dan dat je een antwoord krijgt. Wordt nu voornamelijk gebruikt als Bluetooth speaker of om mensen te irriteren met de vraag” Hey Google vertel eens een mop”. Begint soms spontaan te praten zonder dat je hem wat vraagt. Reageert dan op de TV of Radio. Netflix of Videoland opstarten via de ingebouwde chromecast in mijn Sony TV doet hij ook al niet goed. Nee ik heb ook geen behoefte aan op afstandbestuurbare lampen in huis. Mijn huisgenoten vragen steeds wanneer ik het “rotding” afkoppel. Misschien dat het in de toekomst meer kan? En kijk uit! Straks kent Google Home je nog beter dan je eigen vrouw!

Beantwoorden

11 februari 2019 om 12:14
Moderator Jim Moderator

Hi Bugsfunny!

Thanks voor je uitgebreide reactie! Ik heb er nu 3 thuis staan (ongeveer een jaar in gebruik, ook geïmporteerd). De ervaringen die je hebt met het soms spontaan aanspringen en reageren heb ik ook zeker! Af en toe zal hij reageren terwijl je hem/haar/het niets hebt gevraagd. Aan de achterkant is de techniek nog erg nieuw, voor alle partijen die er aan mee doen. Als je dus nu instapt met een smart speaker, begeef je je nog in relatief ‘nieuw’ terrein. Google (/Alexa en Siri) leren heel snel nieuwe situaties, maar moeten nog een hoop ‘context’ leren. Dat is qua AI het meest lastig te trainen.

De oplossing is (vanuit mijn kant) heel specifiek bepaalde termen aanhouden. Zo kan ik mijn thermostaat hoger zetten door “Hi Google, Zet de verwarming op 20 graden” te zeggen, maar als ik zeg “Hi Google, Zet de thermostaat op 20 graden”, dan snapt hij het niet meer. Als je jezelf aanleert om heel specifiek hetzelfde te zeggen, dan zit je goed! Kan je daarmee alles zeggen en altijd het correcte antwoord terug verwachten? Voorlopig (zeker in het komende jaar) nog niet, maar ze zijn hard op weg om het steeds beter en realistischer te maken.

Wat heb je daarvoor vooral nodig? Data! De kracht van Google is om te analyseren of je tevreden bent met de reactie van het apparaat. Als hij aangeeft ‘Ik snap niet wat je bedoelt’, zijn er onder de motorkap een hoop processen aan de gang die proberen te begrijpen wat je bedoelt te zeggen, waardoor hij in de toekomst wél correct zal kunnen reageren. Zou je, in bepaalde situaties, liever willen dat dingen niet worden opgenomen, dan kan je uiteraard gebruik maken van de mute knop of de historie verwijderen vanuit het Google account!

Afijn, de reactie is wat langer geworden dan vooraf ingeschat. Kort samengevat (TL;DR): De techniek is nog nieuw, leert snel, maar heeft nog zeker wat stappen te zetten totdat de türing test doorstaan is ;-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

11 februari 2019 om 14:39
sleggui Gebruiker

Heel juist!!! Veel zuurpruimen en negativiteit hier.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 14:58
penguin242 Gebruiker

@bugbunny, je moet wel goed articuleren, en dialecten verstaat ze inderdaad niet.

Heb hier een de home versie staan, en die verstaat mij prima.
Als er in de buurt luidsprekers staan, dan kan dat inderdaad problemen geven, en kan die spontaan denken dat je “hey google” of “ok google” gezegd hebt.

Build-in chromecast van TV’s of AV receivers werken meestal niet denderend. De Chromecast in onze Onkyo werkt ook maar half.
Met de Chromecast van google zelf, werkt het feilloos.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 12:51
Vulcan750 Gebruiker

Persoonlijk heb ik geen zin om tegen apparatuur te moeten praten. Wel zou ik graag zien dat Ibood de Google Chromecast Audio aanbiedt, zodat ik via mijn oudere AV-reciever Spotify en Internetradio kan streamen… De Chromecast Audio gaat er uit aldus Google. Heel vreemd, want een opvolger is er niet. Ook de Google Home Mini kan dit gat niet opvullen.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 12:57
Moderator Jim Moderator

Hi Vulcan!

De Chromecast Audio is volgens mij een week geleden nog aangeboden bij iBOOD! Heb je hem toen niet kunnen scoren? Je kan altijd een tip achterlaten op het tipforum!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

11 februari 2019 om 14:51
sleggui Gebruiker

Ik heb ze toen wel kunnen bemachtigen en het is bij mij niet een of dit of dat, maar en dit en dat. Bij mij vullen de Onkyo G3 en de chromecast audio mekaar perfect aan. Als ik mijn smartphone bij de hand heb kan ik spotify op mijn oude stereo hiermee bedienen en anders bedien ik het met de Onkyo. Voor mij is dit perfect.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 13:09
marcogorter Gebruiker

Mooie actie iBood!

Thuis maak ik al gebruik van een home mini maar kan er zeker nog een paar meer gebruiken! (vooral omdat Sonos maar niet met ondersteuning van G-assistant uitkomt…)

Ideaal om alle Ikea Tradfri lampen in de woonkamer en keuken gelijktijdig mee aan te zetten (8 stuks). Ook het instellen van de thermostaat werkt geweldig.

Vaak gebruik ik de home mini ook om mijn boodschappenlijstje tijdens het koken aan te vullen, verschillende alarmen te zetten (met label), etc.

In de ochtend begin ik de dag met “Hey Google, goedemorgen”. Automatisch start er dan een overzicht van mijn dag met het weer, reistijd naar werk en highlights van het news.

Ons gezin (we hebben drie kids) wordt door de speaker op basis van spraak herkend, knap werk!

Geweldig product maar zeker nog wat flaws die de aankomende periode vanzelf wel zullen verdwijnen.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 15:45
Snoepy16 Gebruiker

Spijtig dat er geen Onkyo’s meer zijn. :-(  Blijkbaar hebben ze een veel beter geluid…

Beantwoorden

11 februari 2019 om 20:41
dualarchitects Gebruiker

Die Onkyo (G3) is inderdaad erg goed, was toen ook een leuke aanbieding en heb er ééntje gekocht. Daarna wilde ik er nog één bijhalen, maar in Nederland betaal je het volle pond. Een beetje zoeken in Duitsland (idealo punt de) gaf echter wel een goede aanbieding. Deze was in een aantal dagen binnen, zelfs met de juiste aansluiting. Let wel; er zijn veel Duitse sites die niet naar NL leveren.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 16:27
aschekke Gebruiker

Kan ik deze in het wit bestellen? Zie alleen zwart model op de foto

Beantwoorden

11 februari 2019 om 16:30
Moderator Jim Moderator

Hi Aschekke!

Vandaag is alleen de Charcoal versie in de aanbieding :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

11 februari 2019 om 16:44
techno2004 Gebruiker

Ach en kleine troost… alles wat spierwit is… verkleurd hoe dan ook.. zwart blijft zwart haha

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:52
eaardema Gebruiker

En daarbij komt, er is nooit een echte witte geweest. Er is een roze, gebroken wit tegen grijs aan en deze bijna zwarte.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 17:01
Dekwoje Gebruiker

Vraagje voor de kenners… Ik zit hier met “alles van Apple”… iPad, iMac, AppleWatch, AppleTV, iPhone,Airport…

Ik vermoed dat dit geen meerwaarde gaat geven of gaat zorgen voor extra gebruiksgemak?

Merci!

Beantwoorden

11 februari 2019 om 17:33
techno2004 Gebruiker

Buiten feit dat je voor alles veel teveel betaald hebt voor achterhaalde dingen met een appel op. .. denk ik dat je dan beter ook meer betaald voor een speaker.mijn zoon is ook zo maar ff serieus… ik denk om wat dingen aan te sturen zoals hue lampen da zal allemaal wel lukken… maar of je dit echt gaat kunnen configureren met de Google home app op een Apple.. laat staan siry je gaat kunnen aansturen. . Ik zou het niet overwegen

Beantwoorden

11 februari 2019 om 17:46
techno2004 Gebruiker

Op een Apple kan je ook Windows draaien zo kan je op een iphone ook met Google werken… terwijl vele fabrikanten steeds wel beetje “de mogelijkheid ” geven iets te doen al dan niet half te doen werken op een Apple…. wil Apple gewoon echt niet samen liggen met ander fruit… en daar blijft het schoentje wringen

Beantwoorden

11 februari 2019 om 18:19
marcodeheer Gebruiker

Weet iemand wanneer Deezers via de Google home komt in Nederland toevallig ?Kan het nergens vinden.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 18:56
marcodeheer Gebruiker

Toch wat gevonden. 8mnd geleden aangekondigd maar nog niks bekend helaas.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 21:19
Moderator Niek Moderator

Goedenavond marcodeheer,

Ik heb ook even gezocht en kan ook geen specifieke datum vinden, alleen dat het er aan komt.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:09
deesh00 Gebruiker

Werkt nog steeds niet met de Homewizard… Erg jammer

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:13
bmonsieurs Gebruiker

Is het mogelijk om het geluid van de Tv op deze speaker te krijgen en hoe?

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:27
Moderator Jim Moderator

Hi Bmonsieurs,

Ik ben niet met bekend met die mogelijkheid nee. Is er een specifieke reden waarom je het geluid van de TV op deze mini zou willen afspelen?

Groet!

Jim

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:56
eaardema Gebruiker

Allereerst is het niet mogelijk het geluid van je TV af te spelen op de Google Home (mini) en zoals de moderator zich al afvroeg, waarvoor zou je dat überhaupt willen? Het is maar een klein doosje met een heel klein speakertje erin. Het geluid van je TV zal er ten alle tijde veel beroerder uitkomen dan uit de slechtste speakers ingebouwd in welke TV dan ook :)

Beantwoorden

11 februari 2019 om 19:46
zwaffel Gebruiker

Google home is top maar houd er rekening mee dat het pas echt van toegevoegde waarde is als je ook smart spullen in huis neemt of hebt. Bedenk er ook bij dat je voorlopig nog zal moeten accepteren dat je in het Engels tegen het apparaat moet praten om alle functies te kunnen gebruiken.
Voorbeelden zijn:

Routines: Hiermee kan je zelf instellen wat Google home moet doen als je een bepaalde zin zegt bijvoorbeeld “good night”. Deze functionaliteit werkt nog niet in de Nederlandse taal.
Broadcast: Je kan vanuit de app je google home gebruiken als een intercom. Ook deze functie is alleen beschikbaar wanneer je de taal in het Engels zet.
Harmony hub: Hiervoor moet je je Harmony hub instellen in regio VS en je kan er maar 1 instellen.

Wat kan dan wel in het Nederlands?
Netflix Je moet hiervoor wel een Chromecast hebben in huis of een TV met chromcast ingebouwd (als begrijpt hij veel titels bij mij niet dus daarom weer terug naar het Engels)
Spotify Kan op de speaker zelf maar geeft geen wereld geluid dus of een Chromecast music gebruiken of een ondersteunend systeem.
Google music Zelfde verhaal als Spotify.

Verlichting aan en uit zetten. Scenes werken dus niet want dat zal je routines moeten gebruiken en dit is alleen in het Engels beschikbaar.
Schakelaars aan en uit zetten.
Thermostaat aansturen (Moet je dus wel een smart Thermostaat hebben)

Producten die de moeite waard zijn in combinatie met deze Google home speaker zijn:
Tradfri
HUE
Yeelight
Xiaomi
SonONOFF

Ik gebruik de speakers in alle ruimtes om mijn verlichting en speakers aan te sturen. Dit doe ik wel in combinatie met HASS.IO om zo alle functies te kunnen gebruiken.

Of te wel gebruik deze speaker niet als vraagbaak of om te weten of het slecht weer wordt daar kan je inderdaad je telefoon beter voor gebruiken.
Gebruik ook niet twee talen tegelijk. Hier kan de speaker nog niet goed mee omgaan. Denk aan ruimtes in je huis je kan hier maar 1 benaming voor geven.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 21:16
Moderator Niek Moderator

Goedenavond zwaffel,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting, wordt gewaardeerd :-)

Beantwoorden

11 februari 2019 om 23:00
dualarchitects Gebruiker

Als aanvulling;

weer en nieuws gaat zeer goed. Ik gebruik regelmatig; “ok google, wat is het nieuws / wat is het weer”. Hierna krijg je een duidelijk antwoord, welke je via google home ook kunt aanpassen (bijvoorbeeld van welke zenders je het nieuws voortaan wilt hebben). Muziek werkt zeer eenvoudig, als je zegt  ‘hey google, speel klassiek’ ’speel radio 538′of zelfs een specifiek nummer of artiest, dan begrijpt hij dat. Zelfs netflix en youtube gaat zeer eenvoudig. inclusief het aanzetten van de televisie (via chromecast). Lampen bedien ik met de Sonoff S26 schakelaar, ook eenvoudig te programmeren. Via de google-home-app is een hele lijst te vinden met ondersteunde apparaten, en dat zijn er behoorlijk wat.

Ook erg handig; wekkers en alarm zetten (ok google, alarm over 10 minuten), fileinformatie, rekenmachine (kijk bijvoorbeeld even hier: https://www.androidplanet.nl/tips/google-assistent-vragen-gids/ )

Ik geef toe, het is een gadget, maar betrap mezelf er wel op dat deze toch wel erg vaak in huis gebruik wordt. Op dit moment bezit ik de Onkyo, maar deze ga ik dus ook maar eens bestellen als aanvulling.

Beantwoorden

11 februari 2019 om 23:19
localgym Gebruiker

Voor Netflix etc moet er gebruik gemaakt worden van chromecast?? Of kan dit gwn via de Netflix app van mijn TV en Spotify van mijn smartphone?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:18
Moderator Jim Moderator

Hi Localgym!

Dit ligt aan het type TV dat je hebt. Bepaalde TV’s hebben al een directe link en kunnen aangestuurd worden zonder Chromecast :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

13 februari 2019 om 16:26
Skworez Gebruiker

Het is de eerste keer dat ik bestel bij IBood en dat speakertje vind ik best leuk om met Arduino en Raspberry Pi samen te laten werken, maar ik zie dat het importeert wordt uit de USA. Komen daar toch geen douane en andere importkosten bij? En wanneer wordt het verzonden?

Beantwoorden

13 februari 2019 om 18:50
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Skworez,

Met de import uit USA wordt bedoeld dat ze daar zijn ingekocht. Je krijgt ze gewoon vanuit Nederland opgestuurd. In je account kun je terugvinden wat de verwachte leverdatum is.

Beantwoorden

14 februari 2019 om 07:17
Skworez Gebruiker

Ah Ok, dat is interessant om te weten, ik ben eerder al onaangenaam verrast geweest door aankopen via het internet, zelfs bij Nederlandse en Belgische webwinkels dat er plots hoge importkosten bij kwamen. Je hebt me gerust gesteld, dank u.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.