29 januari 2019 om 00:03
iBOOD

TP-Link AV1200 Gigabit Powerline Starter Kit | AC1750 Wifi

TP-Link GB Powerline Starter Kit

Overal in huis supersnel internet met AC1750 dual band wifi. Plug in waar jij meer dekking nodig hebt, en weg zijn je zorgen over bufferen of verbroken verbindingen.

Specificaties

Merk: TP-Link
Type: TL-WPA8730 KIT | AV1200 Gigabit Powerline Starter Kit
Garantie: 2 jaar

• Plug, Pair en Play
  • 2x2 MIMO met Beamforming
  • 3x Gigabit Ethernetpoort

De stekker van deze Powerline kit is geschikt voor stopcontacten met rand- en pinaarde. Je kan echter alleen stekkers met randaarde of geen aarde inpluggen.

Kenmerken

• AC1750 Dual band Wi-Fi
  • Levert gecombineerde snelheden tot 1750 Mbps
  • Hoge powerline overdrachtssnelheden tot 1200 Mbps (daadwerkelijke data-overdracht kan per netwerkomgeving variëren)
  • Uiterst geschikt voor activiteiten die veel van de bandbreedte vragen
  • Wifi Kloon
  • Wifi Auto-Sync
  • Beheer de powerline adapters via het hulpprogramma, de app of de Web UI (tpPLC utility, tpPLC mobiele app en de web interface)

Functionaliteit van de hardware

• Stekkertype: EU
  • Standaarden en protocollen: HomePlug AV2, HomePlug AV, IEEE 1901, IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab
  • Interface: 3x Gigabit Ethernet Poorten
  • Knop: Pair, Wifi Clone, Reset, LED
  • Energieverbruik: Max. 13.5 (220 V / 50 Hz)
  • Normaal: 12.0 (220 V / 50 Hz)
  • Standby: 5.2 W (220 V / 50 Hz)
  • Led-indicator: PWR, PLC, ETH, 2.4G Wi-Fi, 5G Wi-Fi
  • Bereik: 300 meter over het elektrische circuit

Functionaliteit van de software

• Modulatietechnologie: OFDM (PLC)
  • Encryptie: Powerline Security, 128-bit AES

Overige

• Certificatie: CE, RoHS
  • Systeemvereisten: Windows 2000/XP/2003/Vista, Windows 7/8/8.1/10, Mac, Linux
  • Omgeving: Gebruikstemperatuur: 0~40°C
  • Bewaartemperatuur: -40~70°C
  • Luchtvochtigheid gebruik: 10~90% niet-condenserend
  • Luchtvochtigheid bewaren: 5~90%, niet-condenserend

Pakketinhoud

• Powerline Ethernet Adapter
  • 2 m Ethernet kabel (RJ45)
  • Snelle Installatie Gids

Afmetingen

• TL-WPA8730: 140.5×77.5×48mm
  • TL-PA8010P: 131×72×42 mm
SIZE

Powerline apparaten dienen aangesloten te worden op hetzelfde elektrische circuit en dienen te worden ingezet in setjes van 2 of meer.TP-LINK Powerline apparaten werken met alle HomePlug AV of AV2 compatibele Powerline apparaten van ieder merk.

29 januari 2019 om 00:24
abder Gebruiker

Ik heb 1 “basisstation” (verbonden met de router vooraan in huis) en 2 adapters nodig (één voor achteraan in huis en één voor de eerste verdieping). Dus één adapter extra bovenop dit aanbod. Kan deze afzonderlijk aangekocht worden? En werkt dergelijke configuratie? Kun je m.a.w. 1 basisstation verbinden met 2 adapters?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 00:37
Moderator Tom Moderator

Beste abder

volgens de officiële website (zie afbeelding hieronder) is dit perfect mogelijk om meerdere adapters met elkaar te verbinden.
Link : https://www.tp-link.com/nl/products/details/cat-18_TL-WPA8730-KIT.html

Deze types worden meestal in een kit verkocht waardoor je er direct twee extra moet kopen.
Zoals hierboven staat welken deze apparaten met alle homeplug AV of AV2 compatibele powerline apparaten, dus deze kan je ook gebruiken.

Met vriendelijke groeten

Hopelijk heb ik je voldoende geïnformeerd

Tom

Beantwoorden

29 januari 2019 om 10:14
foxathome Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een leverbaar en identiek product.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 17:06
foxathome Gebruiker

https://nl.hardware.info/product/357821/tp-link-tl-wpa8730-kit Volgens hardware.info is deze set al langere tijd voor 74,90 INCL. verzendkosten verkocht, zelfs al 69,90 geweest INCL. verzendkosten, zie grafiek onder de prijzen! Jullie zijn zelfs nu maanden later nog steeds duurder. Ik heb de prijswekker ingesteld en ik koop ze wel wanneer ze goedkoper zijn dan hier, want gegarandeerd dat dat weer gaat gebeuren. Heb ze nu toch nog niet nodig.

BTW, alles dat jullie verkopen is kort daarna elders goedkope te koop, dus waarom niet ECHT de goedkoopste zijn? Dat waren jullie vroeger nog wel.

Dit is MET link iBOOD!!! Dus niet voor de 3e keer verwijderen!!!

Beantwoorden

29 januari 2019 om 20:41
TheMachineee Gebruiker

Koop of koop niet. Ik zit tegenwoordig niks anders dan complot theorieën te lezen over de prijzen.

Op dit moment is het gewoon de goedkoopste, dus als je ze nu wilt hebben dan heb je een goede deal.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 22:33
Moderator Paul Moderator

hoi foxathome,

Prijsschommelingen kunnen allerlei oorzaken hebben. Bovendien is niet te achterhalen of de laagste historische prijs ook een werkelijke verkoopprijs is geweest. Die prijs zou ook van een aanbieder geweest kunnen zijn die op dat moment niet kon leveren en de markt een beetje wilde opschudden. Dat komt voor.

Maar het gaat nu om de verkoopprijs van vandaag. Zoals jouw overzicht aantoont is de prijs van deze iBOOD deal veel gunstiger dan de laagste prijs uit jouw link.

N.B. Ik vermoed dat de link in jouw eerdere bericht verwijderd werd omdat het geen directe link is. Dat wil zeggen een link die je direct naar een specifieke aanbieding leidt. Jouw link toont alleen een overzicht van prijzen. Met daarachter linkjes naar de betreffende deal, dat wel. Aangezien de link ter ondersteuning van jouw bericht dient, zal ik die (nu) laten staan.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 00:47
Nemrah Gebruiker

En je kan bijv ook een adapter op zolder zetten en vanuit daar met een kabel verbinden naar de pc?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 01:27
snake_bite Gebruiker

ja dat kan nemrah

Beantwoorden

29 januari 2019 om 12:38
Nemrah Gebruiker
29 januari 2019 om 06:34
nifl Gebruiker

Is deze ook geschikt voor betere wifi in mijn tuinhuis, zo’n 20 meter afstand vanaf de router?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 10:11
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Nifl,

Je kunt 1 adapter gewoon bij de router in het stopcontact plaatsen en de andere adapter in het stopcontact in jouw tuinhuis. Als beide stopcontacten op dezelfde groep zijn aangesloten, dan zorgt dit inderdaad voor betere wifi in jouw tuinhuis.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 06:39
Dave_thuis Gebruiker

Het is dat ik dit niet nodig heb, maar het is een mooi setje, en mooie prijs. Ik zou dit aan iedereen kunnen aanraden die moeizaam internet heeft in een oud huis waar je niet een goede  router op een goede locatie kunt neerzetten en je niet makkelijk kabels kunt doortrekken naar elke kamer.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 07:26
ericvlek Gebruiker

Hou er wel rekening mee dat iedere TP-Link Powerline adapter wel degelijk in een randaarde stopcontact moet worden gestoken, anders haal je de beloofde snelheid niet.
Want de randaarde-bedrading wordt ook gebruikt voor de signaaloverdracht. Dus er worden 3 draden ipv 2 gebruikt.
Heb je een huis met veel zonnepanelen en een krachtige omvormer, dan kan dit de aansluitmogelijkheden ook nog negatief beinvloeden, als je KPN- of Ziggo-router vlak naast de groepen zit waar ook de omvormer op is aangesloten.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:01
dr_max Gebruiker

Klopt, maar wanneer je de beloofde snelheid niet nodig hebt, is het nog steeds snel genoeg voor HD tv en redelijk snel internet. Dat is mijn ervaring met een aansluiting zonder randaarde. Van mijn internetsnelheid van 90 Mbps blijft aan het eidn van de adapters 50 Mbps over.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 07:38
Andelko_Bujanic Gebruiker

Geschikt voor België?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:02
Kleuter Gebruiker

Als je daar internet hebt, dan wel;-)

Nee, serieus, zie de laatste opmerking:

De stekker van deze Powerline kit is geschikt voor stopcontacten met rand- en pinaarde. Je kan echter alleen stekkers met randaarde of geen aarde inpluggen.

Stopcontact gaat de module in, mag pinaarde zijn, maar jouw stekkers mogen geen pinaarde hebben.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:06

Ok, bedankt!

Dus je kan evengoed geen gebruik maken van de stopcontact op de Powerline module. Ik verlies dan wel een stopcontact maar voor zo’n prijs kan ik het niet laten liggen :)

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:10
Kleuter Gebruiker

Klopt helemaal!

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:00
goudhaan Gebruiker

“Powerline apparaten dienen aangesloten te worden op hetzelfde elektrische circuit”

Deze opmerking is mij niet helemaal duidelijk praten we dan over de zelfde electrische installatie in huis of moeten beide adapter’s ook nog in de zelfde electrische groep zitten?.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:04
Kleuter Gebruiker

Voor het beste resultaat (kans op succes/hoogste snelheid) mot het dezelfde groep zijn.

Anders moet het signaal over de ene groep naar de meterkast, en vandaar weer door naar de andere groep; dat werkt vaak minder/niet.

Vaak werkt een andere groep wel, maar daar heb je geen gartantie op.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 09:08

Dat is iets wat ik mij ook steeds afvraag.

Maar normaal gezien zou het toch in dezelfde elektrische installatie moeten zijn. Hoe kun je anders je internet signaal van waar je modem staat (bijv. berging) naar je garage of tuinhuis kunnen brengen als je een andere stroomkring in je garage/tuinhuis hebt dan in je berging.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 09:19
Kleuter Gebruiker

Zolang de groepen maar op 1 punt samen komen “zien” de modules elkaar en kunnen dus communiceren.

Dat punt is in 99.9% van de gevallen de centrale meterkast.

Alleen is het probleem dat de weg die het signaal moet afleggen om van groep naar groep te springen, dan veel langer wordt en er steeds meer “knooppunten” bij komen die zorgen voor terugval van het signaal.

De fabrikant kiest voor zekerheid (ivm garantie en claims) en stelt dat het alleen goed werkt op 1 groep.

Of begrijp ik je vraag/opmerking niet goed?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:44
kerkganger Gebruiker

Ze moeten op dezelfde fase zitten. Bij een driefasige aansluiting (“drijfkracht”) is het mogelijk om de verschillende kringen in huis op verschillende fases aan te sluiten en dan kan het dus mis gaan.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 13:01
Kleuter Gebruiker

Goede toevoeging!

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:24
rambagts Gebruiker

Als je dit model in een dubbel stopcontact steekt, kun je het 2e stopcontact dan nog gebruiken (past stekker er dan nog in?)

Beantwoorden

29 januari 2019 om 09:56
Kleuter Gebruiker

Hangt uiteraard van het type dubbel stopcontact af, maar ik denk dat het hooguit past met een platte stekker..

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:56

In de meeste situaties zal het tweede stopcontact gebruikt kunnen worden. Maar zoals Kleuter terecht opmerkt kunnen we dit niet garanderen voor elk type dubbel stopcontact en voor elke stekker.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 08:41
tesluc Gebruiker

Waarom staat dit op ibood.com/be als dit in BEL niet wettelijk is ?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 09:26
blackadder91 Gebruiker

Onjuist. Enkel voor de wandcontactdozen is het verplicht in België een penaarde te gebruiken. Voor de apparatuur maakt het niet uit.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 09:33
blackadder91 Gebruiker

De manier waarop ibood het heeft opgeschreven over de aarde is een tikje onhandig. De mannelijke zijde (waarmee hij in het stopcontact gaat), heeft zowel een inkeping voor randaarde als een gat voor  penaarde. In beide gevallen is het geaard en dus veilig. De vrouwelijke zijde (waar nog een apparaat in kan) heeft enkel randaarde en dus een inkeping. Alle stekkers met randaarde zijn dus geaard. Euro stekkers (ongeaarde platte stekkers) passen ook altijd en zijn uiteraard ongeaard. Stekkers met enkel penaarde en zonder randinkeping passen niet! Die zijn er echter weinig. Veel stekkers zijn van het combitype, en zelfs enkele penaarde stekkers hebben een valse inkeping zodat het alsnog past, maar dan ongeaard. Een tip die je niet van mij hebt gehoord: als het niet past omdat je stekker rond is kan je alsnog met een mesje een inkeping maken…

Overigens is geen aarding vaak niet eens zo’n probleem. Zeer veel huizen hebben überhaupt nog steeds geen aarde behalve op de keuken en badkamer.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 10:16
Floepie Gebruiker

Haalt hij dan in een Belgisch geaard stopcontact (met penaarde) zijn ‘maximale’ snelheid? M.a.w. gebruikt hij dan 3 draden (dus toch ook de geaarde) of slechts 2 zoals wat hoger aangegeven door ericvlek. Als je enkel het ‘verlies’ van het geaarde stopcontact hebt langs de ‘uit-zijde’ vind ik dat niet zo erg. Daar kan nog steeds een Euro stekker in. Als de powerline zelf een stuk trager werkt doordat hij geen gebruik maakt van de aarding in België vind ik dat een serieus nadeel… . Alvast bedankt voor een reactie.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:15
blackadder91 Gebruiker

Bij stekkers die gecombineerd zijn, is de houder voor de pen en randaarde gewoon met elkaar verbonden als 1 groot metalen klem die dienstdoet voor beiden. Op die manier is hij geaard, op zowel nl als be stopcontacten. Of dit apparaat dat ook doet, kan ik maar met 99% zekerheid zeggen. Zeer waarschijnlijk wel ja, maar bij gebrek aan foto’s op het internet van de EU stekkerzijde… Misschien dat er een YouTube review is waarop de stekker te zien is, of dat ibood meer duidelijkheid of een foto kan geven?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:41
Floepie Gebruiker

Bedankt voor je reactie. Stekkers van andere toestellen (koffiezet, waterkoker, …) zijn dat gewoonlijk ook en werken geaard in beide landen. Ik denk niet dat ze alles speciaal anders maken voor de Belgische of Nederlandse markt. Dus ik ga uit van je waarschijnlijkheid ;-). Het verschil zit hem hier waarschijnlijk enkel op de stekkers aan de ‘uit-kant’ die ‘Nederlands’ zijn. Maar dat is niet zo erg. Het viel me ook op dat er niet meteen ergens een afbeelding/video te vinden is van de stekkerzijde ;-).

Beantwoorden

29 januari 2019 om 10:09
foxathome Gebruiker

Powerline apparaten dienen aangesloten te worden op hetzelfde elektrische circuit en dienen te worden ingezet in setjes van 2 of meer.TP-LINK Powerline apparaten werken met alle HomePlug AV of AV2 compatibele Powerline apparaten van ieder merk.

Klopt dit wel? Ik denk niet dat deze met de AV standaard zullen werken aangezien deze een andere, nieuwere techniek gebruiken, AV2.

—————

Beantwoorden

29 januari 2019 om 10:20

HomePlug AV2 is backwards compatibel met HomePlug AV standaard.

Deze claim is overigens ook terug te vinden op de website van TP-Link.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:06
Loetje202 Gebruiker

Ik neem aan dat het onderhand wel algemeen bekend moet zijn dat homeplug oftewel Power Line Communication (PLC) internet via het lichtnet grote problemen bij uzelf alsmede bij uw naaste of verre buren kan veroorzaken. Agentschap Telecom heeft er de handen vol aan en inmiddels jarenlange negatieve ervaring mee, Dergelijke apparaten die hoogfrequent (radiostraling) uitzenden kunnen hele woonwijken radiotechnisch gesproken platleggen, en radio verbindingen gebruiken wij allemaal. Feitelijk is data overdracht via het lichtnet de meest slechtste manier omdat het via een onafgeschermde lichtnet koperen leiding loopt die als antenne zal gaan functioneren en ervaring leert ook dat er bij toepassing van PLC veelal ernstig dataverlies en onderbrekingen plaatsvinden. Bij TV via PLC is dat heel vaak door blokjes in beeld en bij internet vertraging, hapering en uitval. Een slechtere optie dan Homeplug is nauwelijks te vinden. Google maar even op ‘PLC en radio storing’.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:14
Kleuter Gebruiker

In essentie klopt je verhaal; maar het is wel HEEEL erg zwaar aangezet… hele wijken platleggen……. kom op.

Een (mede?) zendamateur.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:31
Loetje202 Gebruiker

Check desnoods bij Agentschap Telecom of de Immunisatiecommissie van de VERON. Ook via RADAR zijn tal van storingsklachten bekend. Inderdaad ikan PLC soms over honderden meters radostoring veroorzaken. In een woonwijk betekent dat dus simpelweg radio jammingoftewel ‘platleggen”.  KPN heeft er alleen maar problemen mee. Toch idioot dat 1 plc kastje voor velen de radio ontvangst zo kan verstoren in de wijde omgeving! In essentie is het gewoon de waarheid ja.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:43
Senna007 Gebruiker

helaas geen Mesh ondersteuning, heb geen zin om steeds te kijken met welk wifi signaal ik wil verbinden namelijk

Beantwoorden

29 januari 2019 om 11:43
blackadder91 Gebruiker

Ow en nog een tip: meerdere groepen is meestal totaal geen probleem voor powerline. Meerdere fases echter wel. Vooral nieuwe woningen hebben dit. Je kan in je meterkast dit vrij gemakkelijk vinden doordat het echt aparte dikke kabels vanaf de meter naar boven zijn, naar aparte groepjes van zekeringkasten. Alles binnen 1 groepje zekeringen geen probleem. Daarbuiten: wel. Voorbeeld: bij ons zit het hele huis op 1 fase, dan is er nog 1 aparte fase voor de elektrische auto (+garage) en 1 aparte fase voor het kooktoestel. Binnenhuis dus geen probleem met powerline, maar een setje in de schuur voor ontvangst in de tuin ging hem helaas niet worden.

Beantwoorden

29 januari 2019 om 17:05
poolalcool Gebruiker

Is dit zo een toestel zoals telenet aan biedt? We schakelen morgen over naar Orange en hebben via de telenet versterker wel wifi achter in onze tuin (60m) maar moeten de versterker inleveren. Graag info

Beantwoorden

29 januari 2019 om 17:36
dinci5 Gebruiker

mijn router is niet op dezelfde kring als de ruimte waar ik slechte wifi heb. Dus dit zal voor mij niet werken?

Puur uit interesse… 
Is het mogelijk om maar één van die toestellen aan te sluiten met een lange UTP kabel die rechtstreeks uit de router komt en deze dan om te vormen tot een WiFi access point?

Beantwoorden

29 januari 2019 om 18:58
Jazzroute Gebruiker

Ik heb zo’n set al een hele tijd. De beschreven snelheden haal je zowel over lan als WiFi bij lange na niet. Ik heb een directe verbinding van de meterkast naar het tuinhuis. Er zit 1 grondkabel van 15 meter tussen. Snelheid is max 60Mbps download. Mijn internetverbinding is 250Mbps down. Zelf als ik beide powerlans naast elkaar in een dubbel stopcontact steek is de snelheid ongeveer 60Mbps. Voldoende voor veel toepassingen maar laat je dus niet verleiden door de genoemde super snelheden.

Overigens is het wel een erg stabiele set, met mooie beheeropties. Het geld zeker waard.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.