15 april 2019 om 00:00
iBOOD

LG SK10Y Dolby Atmos Soundbar | 550 W | Sound by Meridian

Product expert aanwezig

LG SK10Y Dolby Atmos Soundbar

LG? Check. Dolby Atmos? Check. Meridian? Check, check, check. Met de SK10Y scoor je werkelijk de heilige drie-eenheid op het gebied van audio.

Specificaties

Merk: LG
Type: SK10Y Dolby Atmos Soundbar
Garantie: 2 jaar

• Meridian Hi Res Audio
  • Ingebouwde Chromecast
  • 350 W soundbar & 200 W subwoofer 

Algemeen

• Producttype: Soundbar
  • Matching TV: 55" en groter

Audio

• Dolby Atmos
  • DTS Virtual: X
  • High Resolution Audio gecertificeerd
  • 4K sound
  • 4K Content compatible
  • Sound Up converter
  • Channel: 5.1.2 ch

• Vermogen Soundbar: 350 W
  • Vermogen Subwoofer: 200 W
  • ASC
  • Virtual Surround
  • MP3 optimizer
  • Natural / Auto EQ

Aansluitingen

• TV sound sync
  • HDMI (HDCP 2.2)
  • USB
  • Portable in
  • Audio Optisch
  • NFC

Multimedia

• Wifi
  • Bluetooth
  • Simplink
  • External HDD Playback

Audio streaming

• Chromecast
  • Google Assistant

AV format

• LPCM
  • Dolby Atmos
  • Dolby TrueHD
  • Dolby digital plus
  • Dolby digital
  • DTS Digital Surround
  • FLAC

• OGG
  • WAV
  • ALAC
  • MP3
  • WMA
  • AAC (MPEG4)
  • AAC+
  • AIFF

Fysieke eigenschappen

• Kleur: Dark Titan Silver
  • Afmetingen subwoofer: 221 x 390 x 312.8 mm
  • Afmetingen soundbar: 1443 x 63 x 146 mm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @LG Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

15 april 2019 om 00:04
aklasse Gebruiker

Beste soundbar van dit moment . Heb er zelf 450.00 voor betaald. Maar deze prijs is werkelijk een  koopje.

Top geluid voor films.

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:54
Hans. Gebruiker

Als je er iets bij legt heb je een AV receiver incl (surround) speakers, waarom zou je dan zo’n soundbar willen?

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:03
aklasse Gebruiker

Ik ben overgestapt van een marantz SER7010 met dure speakers . De soundbar doet niets onder dan de marantz . Voor muziek heb ik de edifier s2000 incl marantz cd speler . Beste van 2 werelden zo.

Beantwoorden

15 april 2019 om 00:24
Huntsman_007 Gebruiker

Wat kan deze SK10Y wat de SK9Y niet kan?

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:19
Moderator Bas iBOOD Moderator

De SK10Y is de eerste soundbar van LG met de techniek van Meridian en de SK10 is iets zwaarder 550W i.p.v. 500W (SK9Y)

Al met al horen de SK9Y en SK10Y tot de beste Atmos soundbars in de markt.

Beantwoorden

15 april 2019 om 00:39
JeCro Gebruiker

Kan de samsung dolby atmos weer met de rear_speakers!!!

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:44
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen JeCro,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

15 april 2019 om 01:26
pumabe1999 Gebruiker

Kan deze set vlak voor LG OLED65E6V geplaatst worden, meerbepaald bovenop de centrale voetsteun van deze tv?

Is de optionele rear speaker set SPK8-S nog ergens verkrijgbaar in Benelux? Is overal uitverkocht of niet meer op voorraad.

Beantwoorden

15 april 2019 om 06:59
aklasse Gebruiker

Ik heb een speciale voet erbij gekocht voor mijn lg 65 tv op die voet kan ik de soundbar erin schuiven zodat die aansluit op de tv wat erg mooi kijkt

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:19
Official Product Expert LG Expert Official Product Expert

Goedemorgen pumabe1999

Helaas is de SPK-8 speakers vraag groter dan het aanbod op dit moment.

We verwachten vanaf Mei meer beschikbaarheid in de markt.

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:07
pumabe1999 Gebruiker

Beste aklasse,

Kan u even het typenummer van uw tv en de speciale voet doorgeven aub? Gebruikt voor sounbar uit deze deal?

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:46
aklasse Gebruiker

Lg tk10 tv kit 65 inch 9500 is een nano led dr tk10 past op meerdere tv’s

Beantwoorden

15 april 2019 om 01:28
scaie Gebruiker

Kende ik nog niet.

The other day nog wel in een winkel gespeeld met de demosetup BOSE Soundtouch 300 Soundbar en Acoustimass 300 Wireless Bass Module wat ik best lekker vond klinken. Deze LG set nog beter zelfs?

Beantwoorden

15 april 2019 om 01:49
Pvdvenis Gebruiker

Wat een mooie aanbieding! Spijt van Mn Samsung 550 soundbar hier gekocht half jaar geleden voor iets minder dan dit. Dit is echt top… nachtje over slapen… volgende week jarig… eigenlijk niet nodig… dilemma’s dilemma’s :-D

Wie overtuigt me?

Waarschijnlijk rond de middag wel uitverkocht…

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:03
aklasse Gebruiker

Niet twijfelen vindt de lg persoonlijk super. Die atmos is absoluut een meerwaarde . Gisteren nog a star is Born gekeken kippenvel bij de muziek krijgt het gevoel dat je erbij bent.

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:21
LOUD Gebruiker

Onzin als je deze nu gaat kopen als je half jaar al 1 gekocht hebt. Kapitaalvernietiging. En symbool voor de consumptie maatschappij. Neem voor het geld je vriendin lekker een weekendje weg. Veel betere besteding.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:26
epluym Gebruiker

Fijn dat jij voor iemand anders gaat bepalen hoe hij zijn geld uit moet geven. Een symbool voor de betuttel maatschappij….

Beantwoorden

15 april 2019 om 01:51
Millenarian Gebruiker

Ik heb er een. Wel 100 euro met voor betaald en er een draadloze achter speakerset bij gekocht voor 118 euro,  maar dan is hij ook super. Vergelijkbaar met de Samsung van twee weken geleden. Met enige verschil dat de LG geen DTS-X ondersteund. Wordt weinig gebruikt dus geen probleem. Past uitstekend bij 55 en 65 inch Tv’s en heeft twee muurbevestigingsbeugels.

Beantwoorden

15 april 2019 om 02:50
Nemrah Gebruiker

Welke achter speakers?

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:00
aklasse Gebruiker

Achterspeakers heb ik er ook bijgekocht super geluid

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:07
richardcs65 Gebruiker

Met 144 cm lengte vind ik hem cosmetisch gezien niet zo fraai bij een 55 inch van ongeveer 125 cm breed. Maar smaken verschillen

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:43
RD2D Gebruiker

Waar heb jij die achterspeakers voor 118 euro gekocht?

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:12

Goedemorgen Nemrah,

De LG SPK 8 zijn de draadloze rear speakers en werken op de SK9Y en SK10Y

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:53
Millenarian Gebruiker

Platter.nl heeft de Spk8-S

Beantwoorden

15 april 2019 om 02:48
Nemrah Gebruiker

Fak, net laatst de 9 gekocht

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:00
BradLeeV Gebruiker

Idem :)

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:28
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Snel beslissen! Zal weer snel uitverkocht zijn net zoals de alle andere Atmos deals van laatst.

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:34
JetC Gebruiker

Kan deze aan de muur opgehangen worden?

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:53
aklasse Gebruiker

Ja zitten 2 beugels bij

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:03
Ragnar668 Gebruiker

“De SK10Y ondersteunt 4K-Passthrough waardoor 4K beeld doorgegeven wordt zonder kwaliteitsverlies”

Dus de kabels lopen van de videobron door deze soundbar?

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:20
Grample Gebruiker

Klopte. Als je Dolby Atmos wil dat is dat een vereiste zelfs. Atmos via optische kabel is niet mogelijk.

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:28
LOUD Gebruiker

Kunnen jullie bij ibood trouwens even er voor zorgen dat het een beveiligde verbinding word. Beetje slordig.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:50
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben alle pagina’s waar je jouw gegevens in dient te vullen met HTTPS beveiligd.

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:24
triman Gebruiker

Eens. Nu ingelogd en niet op https. Niet meer van deze tijd. Het geldt voor het forumgedeelte.

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:39
Grample Gebruiker

@LG Expert
Krijgt deze soundbar in de toekomst DTS-X ondersteuning via een FW update of is dat technisch onmogelijk.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:22

Goedemorgen Grample,

De SK10 ondersteund DTS Virtual X

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:38
Grample Gebruiker

Dat is me al bekend, maar hoe zit het met DTS:X? De tegenhanger van Dolby Atmos dus.

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:44
06freddy Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:58
Poliep Gebruiker

Ik heb er geen verstand van, maar zijn 3 Hdmi aansluitingen niet weinig wanneer er al 1 gebruikt wordt als passtrough naar televisie? Bezit een spelconsole/mediastreamer, telenet decoder, server en blu-ray speler. Oplossen met splitters?

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:02
Grample Gebruiker

HDMI IN hoef je niet voor al je apparaten te gebruiken. Apparaten die geen Dolby atmos ondersteuning hebben kunnen gewoon op je TV aangesloten blijven. Wel een optische kabel tussen de soundbar en je TV aansluiten.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:31
pierrevdven Gebruiker

Hoi LG Expert,

Kun je de TV ok veilig op de soundbar zetten, mijn Philips 55OLED803 staat o een kasr en heeft 2 voetjes van 2 cm hoog. als ik daar deze speaker voor zet mis ik een deel van het scherm.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:55

Het is niet aan te raden om de OLED op de soundbar te plaatsen ivm gewicht

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:56
LOUD Gebruiker

tv ophangen. ook nog eens stuk mooier is mijn mening.

Beantwoorden

16 april 2019 om 12:34
scaie Gebruiker

@pierrevdven Beetje een sidenote, maar ben je tevreden met je Philips 55OLED803?

Die wilde ik namelijk gaan halen voor erbij. Gaat een beetje tussen die en de befaamde LG OLED55C8PLA.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:44
senm Gebruiker

@LG Expert  ik ben in bezit van een kleinere tv. 49″

Kan ik deze soundbar dan goed gebruiken of klopt het geluidbeeld dan niet met de tv.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:56

Uiteraard is dit goed te gebruiken en heeft het geen invloed op synchronisatie van beeld/geluid

Beantwoorden

15 april 2019 om 23:48
svliegen Gebruiker

hahaha, een kleinere tv. 10 jaar geleden was 32 inch groot. Nu is alles kleiner dan 65 inch al klein ;-)

Beantwoorden

15 april 2019 om 23:50
Moderator Jim Moderator

Je zou eens de reacties moeten zien op een deal van 65″ bij iBOOD. Het kan niet groot genoeg ;-)

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:55
Erzincanli24 Gebruiker

@Productexpert: Leek met soundbars :) Ik wil deze gebruiken voor zowel films op TV en mijn XBOX/PS4. Hoe kan ik deze het beste aansluiten?

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:58

HDMI is de beste keuze in dit geval

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:59
LOUD Gebruiker

hdmi kabel als volgt:

TV –> sounbar

xbox/ps4 –> soundbar

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:04
Erzincanli24 Gebruiker

Alle 3 naar Soundbar of enkel de TV?

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:17

Klopt, zoals LOUD aangeeft TV-> soundbar -> Xbox

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:31
lindert Gebruiker

2.1 HDMI kabel met Ethernet voor de ARC functie

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:09
Bambino88 Gebruiker

@LG Expert Waarom zijn de bijpassende rear speakers spk8-s nergens meer te verkrijgen terwijl die zelfs op lg.com benoemd worden.

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:14
LOUD Gebruiker

1 x in google ingetypt. Plattetv.nl 149,-

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:16
LOUD Gebruiker

verder wel goede vraag, want ik denk dat ze uit de handel gaan. net zoals deze soundbar. Dus wel belangrijke info voor mensen die deze bar kopen.

Beantwoorden

Bambino88 Gebruiker

Levertijd onbekend, beter kijken ;)

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:18

Hallo Bambino88

Op dit moment is de vraag groter dan het aanbod, vanaf Mei zal de SPK-8 beschikbaarheid beter worden

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:18
LOUD Gebruiker
15 april 2019 om 10:25

SPK-8 speakers blijven in het assortiment t/m Q1 2020

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:56
Ernie411 Gebruiker

Ik heb afgelopen vrijdag nog gechat met plattetv.nl omtrent de SPK8 en er is tegen mij gezegd dat er een verwachte levertijd op zit van 3 – 5 dagen.

Heb ze nog niet besteld.

Beantwoorden

Djero Gebruiker

@LG Expert, hier ook een leek op gebied van soundbars: Schakelt deze soundbar direct in zodra ik de TV aan zet? En is het mogelijk het geluid altijd via de soundbar af te spelen i.p.v. over de TV. Mijn Sony KD-65XF8599 heeft namelijk maar 2 x 10W speakertjes :-)

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:22

Ja dat kan, je kunt de Sony TV standaard koppelen met de soundbar via Bluetooth of kabel.

In dat geval gaat het geluid altijd via de soundbar

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:25
lindert Gebruiker

Kak, gisteren in de winkel gekocht voor 599€

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:58
Schredder Gebruiker

terugbrengen en hier bestellen. 14 dagen retour recht in NL

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:36
Michelvankessel Gebruiker

Als je in de winkel koopt, dan gelden andere regels. Doos moet bv dicht zijn. De 14 dagen regeling is wanneer je online koopt.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:38
Bambino88 Gebruiker

Dat geld alleen bij koop-op-afstand..

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:54
aibo Gebruiker

Ik gebruik al een tijd gewoon losse stereo-speakers (AudioEngine A5, die meer kostten dan deze soundbar) links en rechts van mijn TV. Hoeveel toegevoegde waarde heeft zo’n soundbar dan eigenlijk ? Heb je een soort virtual surround ? Heb je een echte center speaker ? Voor stereo muziek zou ik nog altijd mijn A5s kunnen laten staan.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:02

Dolby Atmos zorgt voor een surround effect door o.a. de schuingerichte speakers boven op de soundbar.

Google even wat het effect is met een goede Atmos soundbar, dan kun je zelf bepalen of het een toegevoegde waarde heeft

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:50
aklasse Gebruiker

Ik heb edifier s2000pro en deze soundbar voor films is ren absolute meerwaarde.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:10
Dutchmen123 Gebruiker

Besteld! Ben blij dat ik de 9y afgelopen keer gemist heb. Ik heb afgelopen weekend nog de 9y live getest bij de MM en toch wat blikkerig geluid. Ik hoop dat de 10Y dit niet heeft ivm zijn grotere formaat. Kan de lg expert aangeven wat de grote verschillen zijn tussen de 9 en 10 versie ?

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:24

Goedemorgen

SK10Y is de eerste soundbar van LG met de techniek van Meridian en de SK10 is iets zwaarder 550W i.p.v. 500W (SK9Y)

Al met al horen de SK9Y en SK10Y tot de beste Atmos soundbars in de markt.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:54
senm Gebruiker

@LG Expert.

Ik heb de volgende apparaten hoe kan ik die het beste aansluiten? Ik heb namelijk geen optisch uit op mijn TV

-Chrome Cast

-Horizon mediaBox

-XBOX 360

Dus het doorlussen van geluid tv naar de soundbar zal niet gaan lukken door ontbreken van de optische uit.
Of kan de ChromeCast ook in de kast omdat dit op de soundbar zit. en ik dus via de ingebouwde chromecast bijv Netflix kan afspelen.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:58
Moderator Jim Moderator

Hi SenM,

Voor de Chromecast kan ik je een stukje op weg helpen:
- Als je beschikt over een Chromecast Audio, dan kan je hem in de kast leggen, omdat hij dit standaard ondersteunt.
- Als je beschikt over een Chromecast, dan heb je die nog steeds nodig om het beeld richting de TV te sturen.

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:18
senm Gebruiker

Dat had ik eigenlijk al gedacht en kom ik dus 1 hdmi poort tekort omdat ik het geluid van de TV alleen via optisch uit terug kan krijgen op de soundbar.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:57

Hallo Sem,

Chromecast in de SK10 heeft alleen betrekking op audio.

In principe sluit je alles aan via HDMI, je kunt sommige apparaten doorlussen naar de soundbar

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:18
pumabe1999 Gebruiker

Kan er op deze set een externe hdd of usb stick worden aangesloten voor het afspelen van mkv videobestanden?

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:40
Bambino88 Gebruiker

Nee dit is geen videospeler. De aanwezige usb poort dient alleen voor firmware updates heb ik begrepen.

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:49
Moderator Jim Moderator

Dank voor het delen. Goede deal toch? ;-)

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:41
Erikkie7 Gebruiker

@LG Expert

Ik lees dat deze set ook Wifi heeft. Kan er dan op een zelfde manier muziek worden afgespeeld zoals bijvoorbeeld bij Sonos of HEOS vanaf een NAS. Of moet er altijd een ander apparaat streamen zoals een iPad of telefoon?

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:21

Ja, je kunt de NAS koppelen via WIFI

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:04
detim Gebruiker

Hoe is deze vergeleken met de Samsung HW-N950 van laatst? Iemand ervaring?

Klopt het dat de rear speakers daar daadwerkelijk draadloos zijn (enkel power nodig), en dat de optionele rear speakers die hierbij horen niet draadloos zijn, maar met elkaar verbonden moeten worden?

@ LG Expert

Komen er wellicht nieuwe rear speakers uit die wel daadwerkelijk draadloos zijn en geen enkele andere kabel nodig hebben dan een stroomkabel?

Laatste vraag: Ik heb begrepen dat mijn tv wel ARC, maar geen eARC ondersteunt, dus als ik via een (Netflix) app op mijn tv kijk wordt het dolby atmos geluid niet doorgegeven. Kan ik het wel op de een of andere manier  bijvoorbeeld via mijn iphone naar de soundbar streamen zonder dat dolby atmos verloren gaat?

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:02
Muby1703 Gebruiker

De hwn950 is beter dan de LG.

De rearspeakers zijn met kabel verbonden aan een kastje die het signaal draadloos van de soundbar ontvangt. Het kastje heeft 1 stopcontact en de rear speakers geen.

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:52
aklasse Gebruiker

Ik hebbes Samsung eerder gehad kan niet tippen aan de lg

Beantwoorden

15 april 2019 om 23:27
Moderator Jim Moderator

Hi Detim,

Helaas heeft de LG-Expert niet meer kunnen antwoorden. Ik hoop dat je overweg kunt met de antwoorden van onder andere Muby!

Groet,

Jim

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:24
Lexie89 Gebruiker

Is de geluidskwaliteit nog steeds goed als de subwoofer op de grond staat en de soundbar ongeveer 70cm hoger op de TV meubel straat? Of moeten ze op gelijke hoogte staan voor optimale geluid

Beantwoorden

15 april 2019 om 23:30
Moderator Jim Moderator

Hi Lexie,

Voor het uiteindelijke geluid maakt dit niet uit! Dit komt vooral neer op je eigen voorkeur.

Groet,

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.