20 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Microsoft Surface Book 2 | i5 | 128 GB SSD | CPO

Microsoft 13.5" Surface Book 2 (CPO)

Waarom kiezen tussen een professionele laptop en tablet als je met de Surface Book 2 beide in huis haalt?

Specificaties

Merk: Microsoft
Type: Surface Book 2 (i5, 8 GB)
Staat: Certified Pre-Owned
Garantie: 1 jaar

• 8 GB RAM & 128 GB SSD
  • Magnesium behuizing
  • Accuduur van 17 uur

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Pro
  • Werkgeheugen: 8 GB LPDDR3 RAM
  • Geheugensnelheid: 1866 MHz
  • Processor: Intel Core i5-7300U (2,6 GHz, max. 3,5 GHz)
  • Grafische kaart: Intel HD Graphics 620
  • Solid State Drive (SSD): 128 GB SSD
  • Optische drive: nee

Display

• Grootte: 13.5"
  • Resolutie: 3000 x 2000
  • Touchscreen: ja
  • Beeldverhouding: 3:2
  • Schermtype: TFT-LCD
  • Touchscreentype: Capacitive touchscreen

Connectiviteit

• Wifi: 802.11 a/b/g/n/ac
  • Bluetooth: versie 4.1
  • 2x USB 3.1
  • 1x USB-C
  • 2x Surface Connect-poort
  • 1x Hoofdtelefoonaansluiting (3,5 mm)

Randapparatuur

• Microfoon: Ja
  • Camera achterzijde: Ja (8 MP)
  • Camera voorzijde: Ja (5 MP)
  • Luidsprekers: 2
  • Vingerafdruksensor: Nee
  • Gezichtsherkenning: Ja
  • Toetsenbord: QWERTY

Voeding

• Batterijduur: 17 uur
  • Aantal batterijen: 1

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 31.2 x 1.3 x 23.2 cm
  • Gewicht: 1.5 kg (incl. toetsenbord)
  • Kleur: Grijs
  • Behuizing: Magnesium
  • Meegeleverd: AC-adapter

SIZE

Deze Microsoft Surface Book 2 is afkomstig uit de Verenigde Staten en wordt dan ook geleverd met een EU verloopstekker.

SIZE

Deze Microsoft Surface Book 2 is Certified Pre-Owned. Dat betekent dat dit model uitvoerig is getest, een geheel nieuwe batterij en behuizing heeft, en niet te onderscheiden is van de nieuwstaat. Dit alles is gecerftificeerd door Microsoft en bij de Surface 2 krijg je dan ook een garantie van 1 jaar - óók via Microsoft zelf.

20 mei 2019 om 00:13
motormuis001 Gebruiker

‘Gegarandeerd tweedehands’ klinkt toch niet echt als een aanbeveling …

Beantwoorden

20 mei 2019 om 00:22
Moderator Tom Moderator

Dag Motormuis

ik snap de verwarring omtrent de term. Als we spreken over Certified Pre-Owned – producten, dan zijn deze zelfs vaak strenger getest dan bij nieuwe producten. Ook omdat deze producten één voor één uitvoerig getest & nagekeken worden.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

20 mei 2019 om 03:09
ReinoutP Gebruiker

Vaak… maar soms (of vaak) gaat het ook over gewoon leasing. Goed gebruikt, opgelapt, verkoop.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 06:30
BokZRoulette Gebruiker

Als ze vaak strenger zijn nagekeken en getest waarom geven ze geen 2 jaar garantie? Onzin verhaal.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 00:15
christoffeldg Gebruiker

1 jaar garantie? Dat mag toch niet in Belgie? Moet minstens 2 jaar zijn.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 00:21
Moderator Paul Moderator

De aanbeveling voor 2 jaar garantie betreft volledig nieuwe (electronica) producten. Deze aanbieding is niet geheel nieuw, waardoor de garantie hier 1 jaar betreft. Maar doordat het product volledig nagekeken is en een nieuwe batterij & behuizing heeft gekregen, haal je voor een lagere prijs een Surface Book 2 in nieuwstaat in huis.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 06:30
coyote1980 Gebruiker

*knip*.

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

20 mei 2019 om 06:45
demasklappe Gebruiker

Dit betreft eveneens een gebruikt product en de laptop wordt aangeboden met 3 maanden garantie. Je betaald €1095.- met 1 jaar garantie. Je bent dus bij Ibood voordeliger uit.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 06:54
coyote1980 Gebruiker

Verhip, je hebt gelijk, hij is ook gebruikt!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:46
sniekienl Gebruiker

Apart, https://www.amazon.com/Microsoft-Surface-Book-Intel-128GB/dp/B079WSBNRP hier scoor je het toch echt voor minder. (985 voor een nieuwe)

Ik heb dit model ook nog nooit voor 1749 te koop zien staan. Maar goed, alle actie websites, evenals winkels, staan er om bekend om de “advies”prijs wat aan te dikken (lees: uit de duim te zuigen) zodat het lijkt alsof je een dikke aanbieding hebt.

Daarnaast waren deze hybride laptops in Amerika een stuk goedkoper dan in Europa (is bijna met alle producten zo)

Hoe oud is het product? Wat is er vervangen (nee, niet zeggen batterij en behuizing. Welke behuizing? van de tablet of je keyboard)

Is sla deze sjoemel actie dan ook graag over.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:49
Eddiez Gebruiker

Je vergeet voor het gemak de $264 verzendkosten en importkosten…

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:41
Moderator Jim Moderator

Hi Sniekienl,

Dank voor je input, maar deze reactie is in die zin niet helemaal eerlijk. Zoals Eddie aangeeft betaal je behoorlijk wat importkosten voor deze aankoop. Daarnaast heeft het niets met een sjoemel actie te maken, steeds meer producenten gaan over tot CPO’s om wat meer sustainable bezig te zijn :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:44
marcv Gebruiker

Vergeet je wel de bijkomende importkosten: geen aparte heffing, maar wel nog 21% BTW.

Dan wordt deze wel weer goedkoper.

Verder over garantie daar niet direct info te vinden, maar deze in de VS meestal 90 dagen en volgens mij op hardware via Microsoft US 1 jaar “beperkte garantie” (in dat geval dus gelijk aan hier).

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:48
JACvanderLinden Gebruiker

Voor zzp-ers e.d. die computers (deels) professioneel gebruiken en een BTW nummer hebben: bij een Nederlandse aankoop, zoals bij iBood, betaal je Nederlandse BTW en die kun je dan weer verrekenen met je omzetbelasting. Dat gaat in dit geval om bijna 200 Euro. Die mogelijkheid heb je niet als je zelf iets uit het buitenland koopt.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:46
Eddiez Gebruiker

Ik lees bij dit soort aanbiedingen altijd veel ‘gezeur’ over CPO. Waarom? Er zit een vol jaar officiële garantie op, het product is bijna 50% goedkoper en een actueel product.

Als je geen CPO product wilt, koop ‘m dan nieuw en reageer niet op de aanbieding. Je mening over CPO interesseert mij in ieder geval niet. Of reageert iedereen ook zo op  tweedehands Marktplaats of Tweakers advertenties?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:25
wallagh Gebruiker

Helemaal mee eens. CPO is een mooie manier om extra korting te krijgen. Maar wel een bewuste keuze: je vindt het prima dat het niet splinternieuw is, of je vind het niet prima. Een keuze. Met een prijskaartje.

Ik zou zo langzamerhand IBood aanraden om 2 discussies gewoon standaard te gaan bannen:

De “ adviesprijs discussie” en de CPO discussie. Beide discussies zijn uitgebreid gevoerd. Alle argumenten voor en tegen besproken. En dus zonde van de discussieruimte.

Want neem deze laptop: ik zou graag willen weten of dit model in de ervaring van de mensenoffers wel actueel genoeg is. Nieuwe modellen zijn bijna allemaal met I7. Dat zijn de interessante en relevante vragen.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:38
Moderator Jim Moderator

Dank voor je toevoeging, Eddie & Wallagh! Wordt gewaardeerd!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:24
gjs Gebruiker

Goede opmerkingen. Wel vaslide discussie punten, maar deze hoeven niet steeds opnieuw te worden besproken.
Aan iBood het advies om prominent een FAQ sectie toe te voegen (in het menu) en deze onderwerpen daar te borgen. Modjeds lezen jullie mee? ;-) (I know you do :-D)  Misschien is een algemeen forum ook nog een nuttige toevoeging.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:27
Moderator Jim Moderator

Grapje! ;-) Nemen we mee, thanks GJS!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 12:34
hobbix Gebruiker

@wallgh

De discussieruimte is onbeperkt. Dus dat is een kulargument. Dat jij het niet belangrijk vindt is ook slechts een mening. Als er werkelijk zo veel vertrouwen is in het product zou twee jaar garantie logisch zijn.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:59
AndreasVH Gebruiker

Ja 50% op de adviesprijs….  *snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:48
rchedi Gebruiker

Prachtig apparaat, kan het zeker aanraden. Destijds mijn MacBook Pro (i5, 16GB Ram, 1TB SSD) ingewisseld voor een Surface Book (i7, 16GB, 1TB SSD), en geen seconde spijt van gehad. Mijn versie is qua specs beter, maar ik had dan ook 4x meer betaald! Top product en top kwaliteit, niets op aan te merken.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:38
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen RChedi!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:28
zynth Gebruiker

Wanneer en waar was dit CPO surface book aangeboden voor een prijs van 1749 euro?

Ik vind dat erg ongeloofwaardig, en van de ACM mag dat ook niet.

“Kortingen aanbieden die geen echte kortingen zijn. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als u het product heeft verkocht voor de ‘van-prijs’. Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest.”

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:33
Moderator Jim Moderator

Hi Zynth!

Zie voor de adviesprijs dit linkje: https://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/
Zou je er verder over willen discussiëren, stuur dan even een mailtje naar community@ibood.com, dan houden we het forum on-topic!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:51
marcv Gebruiker

Kanttekening is wel, dat de door iBood genoemde adviesprijs de 256 GB versie betreft. De 128 GB versie wordt in NL helemaal niet verkocht.

Er wordt wel ook een “zakelijke” versie van de 256 GB versie hier verkocht, welke ook maar 1 jaar garantie heeft (dus zoals hier aangeboden). Dan wordt het verschil zo’n € 400 voor 128 GB minder opslag.

Op het gevaar af, dat de link wordt verwijderd “vanwege niet exact hetzelfde product” (maar dat is dus onmogelijk in NL):

Surface Book 2 i5 256 GB zakelijke model

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:18
motormuis001 Gebruiker

Ik had het alleen maar over de verwarrende benaming. Als je met dit ding een technisch akkefietje krijgt, dat iBOOD niet voor je oplost, heb je volgens mij juridisch geen poot om op te staan. En ik verdenk bedrijven als MicroSchoft (en iBOOD) ervan, dat ze dit soort verwarring moedwillig creëren.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je ontvangt bij aankoop van deze deal één jaar garantie.

Welke verwarring doel je exact op? CPO is een variant op refurbished. Dat betekent in dit geval dat dit model uitvoerig is getest, een geheel nieuwe batterij en behuizing heeft, en niet te onderscheiden is van de nieuwstaat. Dit alles is gecertificeerd door Microsoft.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:39
hansgrit Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb je melding direct intern doorgezet. Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje hier even weggehaald.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:44
Moderator Jim Moderator

Hi Hans Grit!

Jammer dat je nog niets hebt gehoord! Ik ga het doorgeven! Je kan, als je in de mogelijkheid bent, ook even bellen naar de klantenservice, dan kunnen ze meteen even met je meekijken! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:44
Dzjenghis Gebruiker

@Moderator: Is die batterij werkelijk -waar nodig- vervangen?
Ik lees overal, na het jammer genoeg zelf meegemaakt te hebben met het vorige model dat dit werkelijk quasi (of je moet er heel veel tijd en geduld in steken) ONMOGELIJK is (o.a. door de manier van constructie binnenin, en vooral het veelvuldig gebruik van lijm)?
En laat nu net de batterij een zwak punt zijn… Daarom deze vraag om bevestiging. Bedankt alvast!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:59
Moderator Tom Moderator

Dag Dzjenghis

ik kan je garanderen dat ze de batterij werkelijk vervangen. Je kan je batterij bovendien testen met verschillende tools (zowel software als hardware-matig). Indien je toch merkt dat er iets mis is met de batterij of het naar jouw normen niet ‘ok’ is.

Laat ons dan zo vlug als mogelijk iets weten – en dan proberen we het samen op te lossen.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:05
Dzjenghis Gebruiker

Beste Tom,

Kleine correctie: mijn vorig toestel was niet via iBood aangeschaft, maar bij MS zelf! Dus geen steen naar iBood (en ik heb toch al wel wat gekocht, nog nooit problemen gehad)!

Wel heb ik interesse in enkele van die software-matige test tools (Ik vermoed dat dat er goede zullen zijn die jij aanhaalt), kan/wil je me even op weg helpen met enkele links?

Muchos Gracias!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:31
Moderator Tom Moderator

Hi Dzjenghis

software-matig testen is misschien een groot woord.
Het is meer het analyseren / monitoren van de batterij. 

Het is al even geleden dat ik nog een nieuwe laptop gekocht heb, maar de laatste keer dat ik dit eens gedaan heb – heb ik gebruik gemaakt van BatteryMon. Niet het meest mooie programma (en misschien nu iets verouderd) maar je ziet wel grafisch de ‘charge & discharge’ rate. Je kan aan de grafieken & nummertjes zien als het fatsoenlijk & volledig oplaad.

Windows biedt ook zelfs een ingebouwd tooltje aan (powercfg) die je kan gebruiken om een report te maken over je batterij. Maar daar heb ik geen ervaring mee :).

Mvg

Tom

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:14
Druffios Gebruiker

Als jullie de i7 16gb en gtx 1050 variant hadden had ik hem wss wel afgenomen heb nu een surface pro 4 en dat bevalt me heel goed maar je kan er geen spelletjes op spelen en dergelijke en de i7 variant wel

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:21
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Druffios,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:08
vinpierke Gebruiker

Weeral qwerty. Useless in Belgium. Spijtig, anders had ik het overwogen.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 21:55
meself Gebruiker

ik ken genoeg belgen die ook goed op qwerty type hoor. dus niet helemaal useless.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:34
Jhijmans Gebruiker

Ik heb er wel 1 gekocht.

Mooie aanbieding voor mijn eenmanszaak.

BTW er nog af en zit je op iets meer dan 800 euro.

1 jaar garantie, mooi toch, na 11 maanden gebruik weet je wel of hij goed is toch?

en anders zou ik voor een i7 256 GB gaan, maar ja die prijs is dan wel heel anders.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:38
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen JHijmans!

Veel plezier met de aankoop! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:41
RoelRoel Gebruiker

“Certified Pre-Owned” Dit is gewoon dè rede dat ik altijd bijna moet braken van die aanstellerige Engelse marketing blaat. Om te verdoezelen dat iets 2e hands is gaan we het niet bij naam noemen maar een Engelse kots term ervoor bedenken. ????????????

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:52
Moderator Jim Moderator

Hi Roel!

Uiteindelijk is hij zeker Pre-Owned (tweedehands) echter is hij daarna opgelapt volgens een vaste methodiek en afgetekend (Certified). Ik ben het met je eens dat er veel marketing termen zijn, maar volgens mij valt het hier nog wel mee ;-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 22:21
arievk Gebruiker

Bij auto’s zouden we het ook niet ‘tweedehands’ maar ‘gerestaureerd’ noemen. Een gerestaureerde klassieker noem je ook geen ‘tweedehandsje’. Zowel bij Microsoft en Apple producten is het heel fijn dat de CPO voor een vriendelijke prijs aanbieden, waarbij onderdelen als de accu en de behuizing zijn vervangen. En die discussie over CPO is al te vaak gevoerd. Als het je niet interesseert, gewoon verder kijken.

Beantwoorden

11 juni 2019 om 14:10
CLVR Gebruiker

Iemand deze al ontvangen? Ik heb er 4 besteld en zit er al meer als een week op te wachtten. Gebeld, gemaild, geen enkele reactie van Ibood. Wel al alle randapparatuur zoals docking’s, kabels, extra voedingen en z besteld. Dus annuleren wordt ook lastig, Dan gaat Ibood toch de rekening krijgen van de extra kosten!

Helaas ook geen enkele reactie Ibood en als je belt krijg je een bandje dat het druk is en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Niet echt hele lekkere service!

Beantwoorden

11 juni 2019 om 15:31
Moderator Jim Moderator

Hi lieve CLVR,

Vervelend om te horen dat je tot op heden nog geen (nieuwe) verzenddatum hebt ontvangen. Doordat de Hunt net is geweest, is het inderdaad behoorlijk druk bij iBOOD en kan het dus helaas wat langer duren voor je reactie ontvangt op vragen! Ik wil je er wel aan herinneren dat de datum zoals hij bij iBOOD staat de verwachte verzenddatum is. Doordat iBOOD zelf geen voorraad aanhoudt, kan een levering helaas soms vertraagd worden. Hierdoor kan je geen aanspraak maken op kosten die je hebt gemaakt bij andere aanbieders helaas. Desalniettemin worden de verzenddatums in meer dan 99% van de gevallen wel gehaald, des te spijtiger dat deze keer niet is gelukt.

Ik heb zojuist iBOOD gevraagd om te kijken wanneer ze in de planning staan, zodat je met deze mooie bestelling ook wat meer zekerheid hebt!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.