22 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Smartwares CIP-39901 Guardian Wifi Camera met Verlichting

Product expert aanwezig

Smartwares Wifi Camera met Verlichting

Neem automatisch op in 1080p / Full HD en krijg meldingen op je smartphone bij beweging zodat je realtime kunt meekijken.

Specificaties

Merk: Smartwares
Type: CIP-39901
Garantie: 2 jaar 

• Full HD camera 
  • Fel licht en alarm 
  • Met app voor iOS en Android

Beeld en opslag

• Cameraresolutie: 1920 x 1080 (Full HD)
  • Type camera sensor: 1/3'' CMOS
  • Zichthoek horizontaal: 140 graden
  • Micro SD kaart opname, tot maximaal 128 GB (kaart niet inbegrepen)

Connectiviteit 

• Voeding: 100-240V AC  
  • Netwerk connectie: LAN & Wifi (2.4GHz) 
  • Micro USB connectie (kan gebruikt worden voor installatie voordat deze op de definitieve plek komt)  
  • 2-weg communicatie via microfoon en speaker 
  • Draaibaar(30°) en kantelbaar (50°) om de camera optimaal te kunnen richten

Extra functionaliteiten: 

• Bewegingsdetectie: PIR sensor & Software detectie 
  • Pre-recording functie: 3 seconden 
  • Motion masking functie: Blokkeer gedeeltes van het beeld voor opname en notificaties 
  • Sirene functie: Handmatig aan/uit te zetten. 
  • Timerfunctie voor verlichting. (Schakel de lamp automatisch aan/uit via timer) 

Licht

• Dimbaar: Ja, via de app 
  • Kleurtemperatuur: 3000K
  • Lumen: 900
  • Nachtzicht: Infra rood LED’s tot 15 meter zicht

Overig

• IP-Rating: IPX5 (outdoor)
  • Compressie: H.264 
  • App: Smartwares View voor iOS en Android 

Dit ontvang je

• Beveiligingscamera
  • Montagebeugel
  • Inbussleutel
  • Montagemateriaal 
  • Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Smartwares Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

22 mei 2019 om 01:11
edwinjacobs Gebruiker

hallo productexpert,

het filmpje laat zien dat je beelden kan zien vanaf een ander LAN (op een totaal andere locatie, bvb op het werk),

is dit idd mogelijk?  Of moet je met je smartphone op hetzelfde draadloze netwerk zitten als de camera, om de beelden te kunnen zien en het alarm aan te zetten ?

Als via internet ook mogelijk , is er dan een jaarlijkse fee te betalen om de beelden langs de server van Smartwares te sturen ofzo ?

met vriendelijke groeten,

Edwin

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:23
Official Product Expert Smartwares Expert Official Product Expert

Hallo Edwin,

Je kan live beelden of opgenomen beelden bekijken waar ook ter wereld, mits je een internetverbinding hebt natuurlijk. Je telefoon hoeft dus niet met hetzelfde netwerk verbonden te zijn als de camera.  Ook andere functies zoals alarm zijn op afstand te bedienen.

Er zijn géén verborgen kosten of maandelijkse fee’s.  Je moet alleen een Micro-SD kaart in de camera plaatsen om te kunnen opnemen, deze is niet meegeleverd.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 01:38
Girl85 Gebruiker

Is het waterdicht?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:23

Ja, het product kan zonder problemen buiten worden geplaatst en is waterdicht.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 06:11
0kikid0ki Gebruiker

Zijn er niet meer voorbeelden van de beeldkwaliteit? Ik vind het filmpje niet duidelijk.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:50

Hierbij een korte video van het beeld in een achtertuin

https://we.tl/t-tcdKMww2wa

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:00
BartBever Gebruiker

Ik heb deze nu enkele maanden in gebruik met gemengde gevoelens…

Beeldkwaliteit is top. (en instelbaar) Kijkhoek is geweldig breed.

Lamp is top.

Installatie is niet zo moeilijk al klopt de bijgeleverde handleiding niet helemaal meer na enkele updates..

Je kan vanop elk wifi netwerk of via data de camera benaderen en streamen. (+2 weg communicatie)

Enkel de valse meldingen blijven een probleem. Ik heb ondertussen reeds 50 heen-en weer berichten met de customer service gedaan hierover en er wordt binnen enkele weken nieuwe firmware vrijgegeven die een verbetering geven.. maar niet 100% in orde.

Je kan zones markeren in het detectiegebied die uitgeschakeld worden om geen meldingen te krijgen, doch werkt deze nu beter dan bij aanschaf maar nog steeds niet 100% waardoor deze bij mij toch meer uit staat dan aan. Dus als je deze echt nodig hebt is dit niet (of nog niet) de juiste camera voor jou.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:18

Beste Bart,

Bedankt voor het delen van de ervaring!  Zoals je inmiddels weet blijven wij het product verbeteren, fijn om te horen dat het beter werkt dan bij aanschaf.

Inmiddels is de firmware update beschikbaar (v1.1.2.1), deze heeft een aantal verbeteringen m.b.t. de bewegingsdetectie.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:07
michiellucas Gebruiker

Lijkt wel heel veel op zijn concurrent.

https://www.netatmo.com/nl-be/security/cam-outdoor

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:58
BartBever Gebruiker

De Netatmo is bijna 2x groter en in mijn ogen veel minder ‘elegant’…

Dit is de concurentie:

https://www.bol.com/nl/p/secufirst-lca230-buitenlamp-met-geintegreerde-ip-camera-850-lumen-10w/9200000091749979/?country=BE

Wel met andere software en app.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:12
Xbored Gebruiker

De netatmo is wel met cloud opslag….

in ieder geval mijn voorkeur….

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:41
guidoweb5 Gebruiker

Zie ik nou goed dat je die SD kaart er zo aan de onderkant uittrekt? ????

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:47

Dat klopt niet helemaal. De micro SD-kaart zit verstopt onder een klepje wat alleen geopend kan worden met een schroevendraaier.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:53
zwellugje Gebruiker

Kun je ook beelden opslaan op je NAS of heb je altijd een SD-kaart nodig.

Herkent Synology bijvoorbeeld de camera zodat er opgenomen kan worden?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:02

Wij ondersteunen alleen opname via Micro-SD kaart

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:08
stoffel.s Gebruiker

Redelijk zinloos dus als beveiligingscamera…eraf rukken en weg ermee zoals hieronder aangegeven.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:14
spiderpig3 Gebruiker

Het nadeel van opname op micro-sd is…dat ze je hele camera meenemen. Ik werd wakker en de gehele montage was van de muur gebroken.

btw het filmpje laat een poging to inbraak zien, waarna die eindigt met : ” dit huis was er niet 1 van “. Nadat iemand een poging tot inbraak doet.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 10:50
SaMartens Gebruiker

Dat is ook het eerste wat bij mij opkomt, je trekt dat ding van de muur en kan ongestoord verder gaan…

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:17
world.wide.wil Gebruiker

Beste expert,

Is de lamp zelf te vervangen of zit er een vaste led lamp in?

M.v.g.

Wil

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:36

Beste Wil,

De lamp is niet te vervangen, de led lamp is ingebouwd.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:20
Aplo Gebruiker

Is het mogelijk de video stream en een snapshot url te benaderen zonder daarvoor persé de app te gebruiken? Bijvoorbeeld via rtsp en/of http(s)

Beantwoorden

22 mei 2019 om 10:12

Dit wordt vanuit Smartwares niet ondersteund.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:35
berriepekel69 Gebruiker

Kan het beeld ook 180° gedraaid worden in de telefoon. Monteer hem aan het plafond. Dan komt hij op de kop te hangen.

M.vr Gr,

Berry.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 10:27

Beste Berry,

Het product is ontwikkeld om op een muur geplaatst te worden, niet aan het plafond. De camera kan niet goed gericht worden worden als deze aan het plafond hangt.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 09:56
zandhaas1 Gebruiker

Is deze camera compatibel met het ONVIF protocol?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 10:09

De camera is niet compatibel met ONVIF

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:28
Eric-Hartman Gebruiker

Is de camera dus alleen via 220v van voeding te voorzien of ook via PoE kabel en kan je ook alleen de camera gebruiken zonder de verlichting?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:42

De camera werkt niet via POE.  Daarnaast is de camera ook te gebruiken zonder de lamp.  Je kan in de app de verlichting handmatig uitschakelen zodat deze altijd uitblijft.  Ook kan je ervoor kiezen dat de lamp aan gaat via de bewegingssensor (alleen als het donker is).

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:54
Unez Gebruiker

Ik had deze besteld maar na het lezen van de berichten geannuleerd om de volgende zaken;

- ik wilde er eentje vooraan het huis en de tweede, aan de achterkznt van het huis, koppelen hieraan. Blijkbaar gaat dit niet en kan je niet van ene naar de andere scherm overschakelen?

- lamp is niet te vervangen dus als die stuk is, moet je een nieuwe kopen.

- sd card: idd camera kan gewoon gestolen worden als ze inbreken en je hebt dan niks meer.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:13

Hallo,

- Het is mogelijk om er 2 (of meer) te plaatsen, de camera’s moeten verbonden worden met Wi-Fi. Je kan dan beide camera’s in de app zien en bedienen. De camera’s hoeven niet met elkaar verbonden te worden.

- De lamp is inderdaad niet vervangbaar, maar het betreft een hoge kwaliteit LED lamp die voldoet aan de Europese eisen.

- De SD-kaart is niet eenvoudig te stelen. Je moet ten eerste al weten waar deze geplaatst is én een klepje openen dat met een schroef vast zit.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:59
dennyjoyce Gebruiker

Ik heb zelf de SecuFirst LCA230. Is dit model die hier wordt aangeboden te bedienen vanuit de Secufirst app? Dit scheelt weer een hoop gemak. Of misschien andersom? ( Secufirst LCA230 te gebruiken in de Smartwares app?) ik zit te overwegen om er nog 1 toe te voegen.

Ik snap zeker belemmeringen die hier worden besproken als je kijkt naar vandalisme/criminaliteit. Maar in praktijk gebruik ik camera/lamp ook voor andere zaken. Voordat ik thuis aankom kan ik al waarnemen of ik in de straat kan parkeren of al eerder een parkeerplek moet zoeken, of er is aangebeld door een pakketdienst, of de glazenwasser is geweest… alles is goed zichtbaar en werkt perfect! Beeldkwaliteit is echt bovengemiddeld goed te noemen en de kijkhoek is zeer breed. Nog een prettige bijkomstigheid is dat je de lamp zelf kunt instellen hoe vel deze moet branden. De gemaakte filmpjes zijn te uploaden op je mobiel en zonder moeilijkheden te verzenden bijv via whatsapp. De lamp geeft niet als eerste indruk dat het een camera is waardoor een onoplettende crimineel er eerder langs heen kijkt. Een standaard vormgegeven camera zou meer opvallen en wellicht juist dan nog eerder van de muur afgetrokken kunnen worden.

Kortom een goede prijs kwaliteit verhouding.

Heb je een Rembrandt van 7mln aan de muur hebben hangen dan zou ik wel voor een ander systeem kiezen ;)

Beantwoorden

22 mei 2019 om 12:21

Beste,

Bedankt voor je reactie en het delen van je ervaringen.

Ondanks dat de SecuFirst en Smartwares camera qua hardware grotendeels gelijk zijn, werken de producten op verschillende apps en andere software. Deze zijn niet compatible met elkaar op 1 app.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 12:53
BartBever Gebruiker

Heeft de Secufirst LCA230 ook last van valse meldingen? Ongeacht de instelling van het gemarkeerde gebied of de gevoeligheid vd sensor?

Ik wil ook graag weten of deze in dezelfde app werkt als de Smartwares Guardian.. Of je koopt hem en als het niet kan retour je :)

Groeten,

Bart

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:13
zynth Gebruiker

Wees je ervan bewust dat je de openbare weg er niet mee mag filmen (vnml wegens de wet persoonsbescherming).

Dus het controleren op parkeerplekken, als het niet je eigen terrein is, is niet toegestaan.

Hij is dus ook niet geschikt voor bij de voordeur als je de camera niet voldoende goed kan richten om dat te voorkomen. Maar daar kan de expert meer over zeggen.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 12:30
BAS86 Gebruiker

Is de sirenefunctie via je smartphone te bedienen? Of hoe wordt bepaald wanneer een alarm wordt afgegeven?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 12:56
BartBever Gebruiker

enkel via de app, instelbaar in volume en tijd…

Leuke feature als de notificatie aan staat zodat je melding krijgt bij beweging.. alleen moeten de valse meldingen eerst beter gereduceerd worden want zoniet zet je deze na 50 nutteloze meldingen en tegelijk downloads (steeds clips van 1 minuut) uit en heb je er niet veel aan..

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:00
sypack Gebruiker

Heb die onlangs moeten installeren voor een vriend, niet echt hoge kwaliteit. De software voor Android is nog gebaseerd op android 4 of zo… die interface is gewoon oubollig. Dit straalt totaal geen kwaliteit en vertrouwen uit.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:06
Unez Gebruiker

Kan ik 2 camera’s bedienen met 1 app?

Dus voorkant 1 en achterkant 1

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:20

Ja, dit is geen probleem

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:08
JohnFu56 Gebruiker

Kan de video worden opgenomen op je telefoon?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:19

Opnames worden opgeslagen op een micro-SD kaart die in de camera geplaatst kan worden. Vanuit de app kun je opnames downloaden op je telefoon of streamen vanaf de camera.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:22
JohnFu56 Gebruiker

Ik bedoelde eigenlijk , kan je de stream opnemen op je telefoon?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 13:25

Je kan handmatig opnames maken van het beeld via de app.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 14:56
Eric-Hartman Gebruiker

Hoe zit het met de opnames, stel je hangt hem hoog op met een ladder zodat hij er niet “afgerukt” kan worden en je sd card is vol, begint hij dan weer overnieuw met opnemen of moet je hem zelf eerst weer steeds legen?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 15:04
BartBever Gebruiker
22 mei 2019 om 16:38

De opnames kunnen inderdaad automatisch worden overschreven

Beantwoorden

22 mei 2019 om 14:58
Obijno Gebruiker

Hallo hr / mw, mijn vraag, is de lamp aan en uit te schakelen, ivm buiten verlichting wat elkaar in de weg kan zitten?

en als deze stuk is werkt de camera dan normaal door?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 16:35

Hallo,

Als u een bestaande lamp vervangt met de Guardian, dan zal uw bestaande wandschakelaar voor deze lamp komen te vervallen. Als u namelijk de schakelaar uitzet, dan is er geen stroom meer en werkt ook de camera niet.

U kunt de lamp van de Guardian handmatig aan/uit schakelen in de app, of via een automatische timer.  Of ervoor kiezen om de lamp automatisch aan te laten schakelen als er beweging wordt gedetecteerd.

Mvg

Beantwoorden

22 mei 2019 om 17:22
hw53148 Gebruiker

Ivm de bewegingsdetectie : is er een manier om de gevoeligheid ervan via de app te regelen? Of om te bepalen dat er slechts een notificatie komt als er bijv gedurende 1 seconde beweging is?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 18:08
B_R_T Gebruiker

De gevoeligheid is in te stellen en je kunt ook gebieden maskeren waarvan je geen melding van beweging wilt krijgen. Dit laatste werkt nog niet optimaal maar de firmware-update die nu uitrolt zou dit moeten verbeteren.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 17:23
hw53148 Gebruiker

Nog een vraagje ivm de bewegingsdetectie : ik zie dat de sensor PIR is, maw die kan enkel reageren als er een persoon langskomt, niet? En dus niet als er bijv een bladje beweegt?

Beantwoorden

22 mei 2019 om 18:13
B_R_T Gebruiker

Er is ook sofwarematige detectie in te stellen in de app

Beantwoorden

22 mei 2019 om 19:48
BartBever Gebruiker

Dat van de gevoeligheid klopt en de nieuwe firmware brengt verbetering maar werkt zeker nog niet feilloos..

Als de gevoeligheid te hoog staat krijg je ook melding wanneer de struiken of bladeren heen en weer wiegen.

Wat mij stoort, en Smartwares weet dat, is dat er ook na de firmware update nog steeds meldingen binnenkomen van uitgeschakelde zones. Ze hebben mijn beelden keer op keer opgevraagd, bekeken en doorgestuurd naar hun APP ontwikkelaar. Helaas zonder veel verbetering en nu krijg ik het advies om de lamp ‘beter te richten’.. Alsof er veel mogenloijkheden zijn daarvoor.

Maar bon, ze hangt er en ik heb zicht op de oprit.. dat is al iets. Ik zou zeggen, kopen als je dat kan aanvaarden en wanneer je hinder ondervind je pijlen richten op de klantendienst. Die jongens doen echt hun best.

Beantwoorden

24 juli 2019 om 15:58
Patton47 Gebruiker

Kan je ook met twee telefoons of tablets alles bekijken of reageren?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.