13 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Linksys Velop Tri-band Mesh Systeem (AC6600) | WHW0303-EU

Product expert aanwezig

Linksys Velop Tri-band Mesh Systeem

Linksys Velop is een alles-in-1 wifi-systeem waarmee je een naadloos werkend mesh-netwerk met een groot bereik creëert.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: Velop Tri-band Mesh Systeem (3 Nodes) | AC6600
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 3 jaar via Linksys

• Ongekend stabiel signaal
  • Gemakkelijk uit te breiden
  • Nodes draadloos & bedraad te koppelen

Wi-Fi mesh-connectiviteit voor naadloze Wi-Fi en gelijktijdig streamen

• Wi-Fi AC2200 (867 + 867 + 400 Mbps) met mu-mimo
  • 2,4GHz-band - 400 Mbps
  • 5GHz-band 1 - 867 Mbps
  • 5GHz-band 2 - 867 Mbps
  • Gelijktijdig gebruik van drie frequentiebanden (tri-band)
  • IEEE 802.11b/g/n – 2,4 GHz – 256QAM-ondersteuning
  • IEEE 802.11b/n/ac – 5 GHz – 256QAM-ondersteuning
  • Beamforming – Voor 2,4GHz- en 5GHz-banden
  • Technologie voor naadloos roamen

Processor en geheugen voor snellere verwerking

• 716 MHz quad-core
  • 4 GB flash en 512 MB RAM

Antenne voor uitgebreide dekking

• Zes antennes en krachtige signaalversterkers

Kabelaansluitingen voor WAN- en LAN-connectiviteit  

• Twee Gigabit-poorten met automatische detectie voor WAN- en LAN-verbinding
  • Bluetooth 4.0/LE voor veilige en eenvoudige installatie via app

Werkfrequenties

• 2412-2472 MHz
  • 5180-5240 MHz
  • 5500-5700 MHz

Zendvermogen

• 2412-2472 MHz: 19,77 dBm
  • 5180-5240 MHz: 22,88 dBm
  • 5500-5700 MHz: 26,68 dBm

Type antenne

• Dipool 

Antenneversterking  

• Bluetooth: 3,13 dBi
  • ZigBee: 2,52 dBi

Wi-Fi  

• 2412-2472 MHz: 3,43 dBi  
  • 5180-5240 MHz: 4,35 dBi  
  • 5500-5700 MHz: 3,86 dBi

Voeding  

• In: 100-240 V AC 50/60 Hz 0,7 A  
  • Uit: 12 V DC 
  • Beveiliging: WPA2 personal draadloze versleuteling

Afmetingen – Compact formaat voor elk interieur

• Vierkante voet: 7,9 x 7,9 cm    
  • Hoogte: 18,5 cm

Nodig voor eenvoudige installatie via app

• Mobiele apparaten met Android 4.0.3 of iOS 8 en hoger

3 nodes (WHW0303 -EU/-UK/-ME)

• Linksys Velop (3x)
  • Ethernet-kabel (1x)
  • Voedingsadapter (3x)
  • Snelstartgids
  • Gedrukte documentatie

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Linksys Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

13 juni 2019 om 01:33
Mister13 Gebruiker

Moet je ze alle drie bedraad aansluiten? Ik zou dit wel kunnen doen namelijk of is dit niet nodig of werkt het dan slechter?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 06:12
nimic Gebruiker

Nee  het systeem is bedoeld om draadloos aan te sluiten.

Als het bedraad kan is dat beter/sneller/stabieler, maar dan heb je niet perse een mesh systeem nodig  Ik heb de dual band versie van deze overigens nu ook geheel bedraad aangesloten  Nadat het eerder draadloos was tijdens de verbouwing

Met dit systeem ben je daar dus wel heel flexibel in.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 06:59
Official Product Expert Linksys Expert Official Product Expert

Goedemorgen Mister13, Ja, je kan de nodes allen bedraad aansluiten, de onderlinge communicatie tussen de verschillenden nodes zal dag via de kabel verlopen

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:46
Alienspace Gebruiker

Moet dit serieel of kan dit ook middels een router of switch?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:47

Het kan uiteraard via een switch. Het is ook mogelijk om sommige nodes bedraad te verbinden en anderen draadloos te verbinden binnen dezelfde opstelling.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 05:21
nickko Gebruiker

@expert

Is het mogelijk om de 2 vd 3 Velop’s bedraad aan te sluiten vanaf 1 centrale router, en de derde over WiFi?

Kan er uit de geconfigureerde Velop 1 toestel bedraad worden aangesloten? Of is hierna weer een switch/router nodig? Dus LAN/LAN connectiviteit.

Alvast bedankt,

Beantwoorden

13 juni 2019 om 06:08
nimic Gebruiker

Het is mogelijk om een gedeelte bedraad aan te sluiten

Vanuit een velop node 1/2/3 kan er bedraad worden aangesloten.

Er zitten 2 gigabit poorten op. Dus als de velop bedraad is aangesloten houd je er nog 1 over voor andere apparaten of een volgende velop node

Als je hem via WiFi aansluit heb je 2 poorten over

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:03

Beste nickko, Ja, het is mogelijk om bedraad aan te sluiten, er zal altijd 1 Velop node verbonden zijn met je router. Er zitten 2 gigabit poorten op en als dat te weinig is kan je ook op 1 van de poorten een switch aansluiten.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:51
Bensaab Gebruiker

Goed werkend apparaat, gebruik hem al ca 6 maanden. Prijs is ook heel scherp. Echter bij mij is de node op de zolderetage toch vaak onbereiobaar, oranje/gelig lampje. Dat terwijl de afstand tussen de andere node best kort is, zit alleen ren trappenhuis tussen. Wat de reden is weet ik niet.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 21:47
gubbels Gebruiker

Inderdaad, goed systeem, ben ik na enkele maanden ook zeer tevreden over. Prijs is erg scherp, en ja, bij mij soms ook onbereikbaar, reden onbekend. Ik overweeg een extra node. Maar zeker een aanrader!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:53
k.vansteen Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen staan we alleen toe met een directe link naar het identieke product.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:58
roedie72 Gebruiker

Dat is dus de DUAL BAND versie, niet de TRI-BAND die hier wordt aangeboden. Volgende keer iets beter lezen?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:00
Brainshard Gebruiker

Gaat daar om een whw0103 dualband en hier om een 0303 triband

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:02
corngolio Gebruiker

Je moet wel hetzelfde product vergelijken. Dit is niet hetzelfde nummer. WHW0103-EU ipv WHW0303-EU.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:46

Beste Brainshard, Vandaag is de aanbieding met de Linksys VELOP AC6600 Tri-Band Whole Home Wi-Fi 3-pack, WHW0303-EU

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:57
roedie72 Gebruiker

Ik heb deze set ook gehad. Op zich een prima apparaat alleen vond ik het bereik van de afzonderlijke nodes erg tegenvallen, zeker met een muurtje of plafond ertussen. Je zult ze dus relatief dicht bij elkaar moeten zetten. Als je ze op de goeie manier weet te plaatsen dan heb je een prima snel wifi netwerk, zelfs op zolder. Ik ben weer overgestapt naar een “normale” triband router waarmee ik door het hele huis bereik heb (toegegeven: op zolder was het Velop sneller omdat ik daar de derde node had staan).

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:06
Ronald020 Gebruiker

Eerder de Linksys AC390 versie hier gekocht en naar volle tevredenheid. Toch zou ik iets verder willen uitbreiden omdat de zolder heel af en toe hapert en er in de diepe tuin nog geen bereik is. Kan deze aanbieding gecombineerd/aangesloten worden met/op mijn aanwezige AC390? Of is dat echt appels en peren vergelijken?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:48

Beste Ronald020, Ja, de 2 systemen zijn met elkaar te gebruiken.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:54
Ronald020 Gebruiker

Dank! 
Dan toch een extra vraag: is er een (verstandige) volgorde van aansluiten dan (kan beter de AC390 of juist de AC6600 bedraad aangesloten worden).

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:53

beste Ronald020,

Het is een beetje afhankelijk van hoeveel u precies heeft en hoe ze verbonden zijn. Waneer u 1 Tri-Band en 2 Dual-Bands heeft, en u een lange huis heeft, of een huis met veel verdiepingen, waarbij de derde node niet direct met de eerste verbindt, maar via de tweede communiceert, dan zou het beter zijn om de Tri-Band  in het midden te zetten (als 2de node) zodat zowel de eerste als tweede node op de derde band van de Tri-Band voor backhaul kunnen communiceren.

In andere opstellingen kan het wat minder uitmaken

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:10
mfg72kever Gebruiker

@expert: ik heb al zo’n zelfde set van drie Linksys Velop Tri-band in huis. Eerder in de iBood gekocht (toen voor 299 euro). Werkt prima. Als ik deze set erbij koop kunnen die 3 nodes eraan gekoppeld worden? Ik hoor het graag.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:37
roedie72 Gebruiker

Ja dat kan, zie support van Linksys. Ik heb er ooit vier nodes in 1 netwerk gehad en dat werkte prima.

18. Hoeveel Velops kan ik toevoegen aan mijn netwerk?U kunt zoveel Velop’s bij u thuis toevoegen als u wilt, aangezien elk huis uniek is.  Houd rekening met de lay-out van uw huis wanneer u het optimale aantal Velops voor uw huis uitzoekt.  Dit omvat de lengte, het aantal kamers en eventuele hinderlijke hindernissen zoals bakstenen muren, metalen deuren of grote apparaten.Idealiter is de Velop aangesloten op uw modem centraal in uw huis.  Het is prima als dat niet mogelijk is in uw specifieke configuratie, maar we raden u aan dit te doen wanneer u kunt.  We raden meestal 1 tot 2 Velops per verdieping aan.  U kunt daar altijd beginnen en verschillende manieren uitproberen om uw Velop te plaatsen om uw dekking te maximaliseren.  Omdat elk huis anders is, kunt u altijd een extra Velop toevoegen waar nodig.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:50

Beste mfg72kever, Ja dat kan zeker. Je kan tot ongeveer 12 nodes gaan. Overigens als dat het geval is ben ik wel een beetje jaloers want dan woon je waarschijnlijk in een prachtig kasteel.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:11
rsw130 Gebruiker

Ik kan deze set van harte aanbevelen. Klein jaartje in gebruik (ook ibood), echt naar volle tevredenheid. Jaren 30 woning (dus houten tussenvloeren), met 2 nodes door het hele huis bereik. Derde node in de schuur, dus nu ook tot achter in de tuin volop wifi. Aanrader, dus!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:17
Roger12 Gebruiker

Kan dit systeem gekoppeld worden aan een Ziggo Connectbox? Ik lees op internet verschillende meningen hierover. Moet de Connectbox in bridge bijvoorbeeld of juist niet?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:53

Beste Roger12, Ja, Velop moet zelfs aan de router van de provider gekoppeld worden anders heb je geen internet. In het kader van ik heb m zelf ook:-). Je kan de support van Ziggo bellen en dan zetten zij het voor je in bridge modus.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:18
pjswitten Gebruiker

Ik lees op veel fora dat er problemen zijn om een sonos systeem aan een mesh te hangen. Zijn hier intussen al oplossingen voor?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:40
roedie72 Gebruiker

Ik heb dit velop systeem i.c.m. mijn sonos gebruikt en geen problemen ondervonden. Werkte prima.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:57

Beste pjswitten, Kort na de introductie in 2017 kwamen wij er idd achter dat Velop niet goed werkte met Sonos. Doordat Velop continu ge-updated wordt dmv de automatische firmware update (wel aanzetten als je Velop installeert) is dit euvel inmiddels al lang verholpen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 21:53
gubbels Gebruiker

Ook Velop in combinatie met Sonos, werkt feilloos!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:10
StAxBVBA Gebruiker

Ik heb begrepen dat zo een VELOP systeem altijd bestaat uit een “router” en dan nodes. Zit de router hier bij, of begrijp ik iets verkeerd?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:25
sergoyne Gebruiker

Elke Node kan als router of node fungeren.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:43

Beste StAxBVBA,

sergoyne heeft gelijk. De nodes zijn identiek, iedere node kan of als router werken of als een extender. Onze app configureert de eerste node als een router en alle overige nodes als extenders tijdens de setup, op een heel envoudig en gebruikersvriendelijke manier. Als u dus een setje van 3 nodes koopt, maakt het niet uit welke van de 3 u als eerste uit de doos pakt en configureert, die wordt als router opgezet, en de 2de en 3de worden als extenders ingesteld, met maar een netwerknaam, en naadloze roaming tussen alle 3

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:01

Beste StAxBVBA, Velop heeft altijd een modem nodig om te kunnen functioneren. Vaak krijg je van je provider een all in one apparaat waar de router functie al ingebouwd is, Velop zal dan gebruik maken van die optie. Als het alleen een los modem is dan zal Velop de router functie overnemen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:14
Eric-Hartman Gebruiker

Expert, het is toch zo dat je er 1 bedraad op je router aansluit en de overige 2 kan je dan draadloos op elke willekeurige plek neerzetten en dan alleen van stroom voorzien ?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:27
sergoyne Gebruiker

Zolang het bereik tussen de 2 nodes voldoende is, is 1 bedraade node voldoende om connectiviteit te voorzien.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:58

Beste Eric,

Ja dat is zo, de eerste node moet altijd bekabeld met de breedband modem of gateway/router verbonden zijn. De tweede en derde nodes kunnen of draadloos of bedraad (waneer u de bekabeling beschikbaar heeft) met de eerste verbonden worden.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:32
sergoyne Gebruiker

@Power-users, dit apparaat is niet voor jullie geschikt.
Wanneer deze in bridge-mode staat is alle functionaliteit verdwenen, dient enkel als dumb-ap.
Niet echt een roaming-protocol maar eerder een strijd om de sterkste ( verschillende sub-kanalen in hetzelfde kanaal).
Geen Vlan-support.
App is nodig voor configuratie.
Nodes kunnen op random tijdstip op dezelfde plaats hun connectie verliezen (zie sub-kanalen).
Boot-time = 5minuten effectief.
Node-discovery kan enige tijd in beslag nemen.
Cloud-account “vereist” voor goede werking.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:05
sebastienbo Gebruiker

Niet verwonderlijk voor zo goedkoop

Ik gebruik aimesh momenteel

Wat raad jij aan voor powerusers?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:40

beste sergoyne,

Roaming is nog steeds ondersteunt ook al staat Velop in bridgemodus. Het vereist natuurlijk 802.11k ondersteuning ook door de client om te kunnen werken.

VLAN ondersteuning is beperkt tot de WAN interface, waneer Velop in bridge modus staat en sowieso niet verantwoordelijk is voor routing of het uitdelen van IP adressen, kan Velop dus ook geen invloed aan de VLANs van het netwerk hebben. Het is niet mogelijk om bepaalde VLANs door te lussen naar specifieke LAN poorten op bepaalde nodes, ongeacht of Velop in routing modus of bridge modus draait, maar het is wel mogelijk om een VLAN ID op de WAN interface te zetten indien de provider dat eist (bij sommige providers  -voornamelijk in andere landen- is dat het geval)

De nodes horen hun verbinding niet te verliezen. Waneer u moeite daarmee heeft gehad, en ook i.v.m. met de vragen over roaming, zou ik aanraden dat u contact opneemt met onze support (contactgegevens hier: https://www.linksys.com/gb/support-article/?articleNum=155195). Wij willen u wel helpen om uw problemen op te lossen, het kan alleen niet via dit forum

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:03
Pakysan Gebruiker

Kan men met Velop méér dan 50  2,4Ghz apparaten gelijktijdig op laten werken?  U leest het goed méér dan vijftig. LIFX lampen, Sonoff schakelaars, camera’s, Google Home,  …

Mijn woonst heeft 4 verdiepingen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:17
sebastienbo Gebruiker

Clients worden verdeeld per velop node

Als je veel clients hebt op je gelijkvloers, zet er dan twee

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:09

Beste Pakysan, Je bent een hero, 50 apparaten.Het ligt er helemaal aan hoeveel nodes je in het netwerk gaat hebben en wat voor belasting je het gaat geven. In de regel gaan wij uit van ongeveer uit van 18 apparaten per node.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 23:35
Pakysan Gebruiker

Dank voor de info.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:40
Gashi2019 Gebruiker

Hoe kom je aan de oorspronkelijke prijs van 579 euro? Dit is zeer misleidend. Online is de prijs gemiddeld 350 euro. Waarop baseren jullie deze prijs?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:56
Moderator Jim Moderator

Hi Gashi!

Welkom op het iBOOD Forum! iBOOd adverteert altijd met de adviesprijs (welke anders is dan de verkoopprijs). Dit is verplicht doordat iBOOD zelf geen vast aanbod heeft. Meer informatie kan je hier vinden:
https://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/

Uiteraard moedigen we altijd prijsvergelijkingen aan, mocht je het product ergens anders goedkoper vinden, dan horen we het hier graag :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:46
Dobbelsoft1 Gebruiker

Met je iPhone kun je bellen via je WiFi (zie https://support.apple.com/nl-nl/HT203032)

Wanneer ik van node naar node switch (dat gaat automatisch) wordt bij mij de verbinding verbroken. Bij een telefoongesprek is er geen sprake van een buffer dus het gesprek is dan ook meteen ten einde. Best vervelend maar op te lossen door de instelling “bellen via WiFi” dus maar uit te zetten.

Of is hier soms een andere oplossing voor?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:02
sebastienbo Gebruiker

Met aimesh heb ik dat niet voor

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:59
sergoyne Gebruiker

Dat is wat ik bedoel met geen echte roaming-functie, de Nodes fungeren allemaal als een AP en niet als 1 geheel waardoor Hand-off en dergelijke functies niet beschikbaar zijn.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:44
Dobbelsoft1 Gebruiker

@expert?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:29

Beste Dobbelsoft, Velop ondersteunt wel seamless roaming via 802.11k (er zijn ook testresultaten van 3rde partijen op internet te vinden waarin ze bevestigen het zonder probleem te hebben gestest), dus je hoort een hand-off te krijgen als je van node naar node gaat, en de verbinding hoort niet onderbroken te worden. Het is daarbij natuurlijk wel van belang dat de client apparaat ook 802.11k ondersteunt (en ook dat het niet softwarematig uitgeschakeld staat, indien die mogelijkheid uberhaupt bestaat). Waneer de client 802.11k niet ondersteunt of het uitstaat, kan er geen seamless roaming plaatsvinden.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:13
quintytamara Gebruiker

Kun je aan zo’n node een KPN IPTV kastje hangen? Weet iemand zeker of dat werkt? Zodat ik niet een draad naar de slaapkamer moet trekken, en daar toch eindelijk zo’n settopbox aansluiten? (Kastje heeft alleen UTP, en het moet volgens mij nog perse shielded zijn ook)

Ik betwijfel het sterk, maar het zou wel mooi zijn en dan is dit een erg interessant product voor mij.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:02
sergoyne Gebruiker

Zolang je provider geen rare eisen stelt (mac-adress moet gezien worden op de modem, aparte Vlan) , zou dit gewoon moeten werken.
Alhoewel ik nog geen pass-trough heb getest waarin de client (settopbox) verbinding krijgt via de node(client-mode), gezien deze standaard voor een gateway gaan zoeken wanneer je deze bedraad verbind.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:16
Raven22 Gebruiker

Heb deze ook gehad, maar vond het bereik behoorlijk tegenvallen. Heb nu de deco m9 van tp-link, in mijn huis presteert die een stuk beter.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:21
maartend Gebruiker

Ik stel me ook de vraag of dit met een Experia Box van KPN gaat werken?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:34
roedie72 Gebruiker

Ja hoor bij mij in ieder geval wel. Ik heb een experiabox v9 i.c.m. KPN glasvezel. Werkte prima.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:01
maartend Gebruiker

Nog speciale dingen moeten doen?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:07
roedie72 Gebruiker

Nee eigenlijk niet. Netwerkkabeltje van modem naar Velop router en dat was het. Wel even de wifi van de experiabox uitschakelen want anders stoort die het wifi signaal van je Velop.

Mocht je toch tegen problemen aanlopen dan kun je in de experiabox het MAC adres van de Velop WAN-poort een statisch IP adres geven (DHCP binding) en vervolgens de DMZ functionaliteit op de experiabox aanzetten en het daar dit IP adres invullen. Dit staat hier precies beschreven:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:08

Ja, Velop werkt met alle routers/gateways.

Indien u een gecombineerde modem/router gateway van uw provider heeft ontvangen i.p.v. een dan is het wel aan te raden dat u uw provider gateway in bridge modus laat zetten (of waneer dat niet mogelijk is, dat u Velop in Bridge Modus zet – wat vrij eenvoudig via de app kan worden gedaan). Een van de twee moet in ieder geval in bridge modus staan zodat alle bedraad en draadloos apparatuur binnen hetzelfde IP adressenbereik zit en elkaar zonder probleem kan vinden.

Waneer u een losse modem heeft, dan hoeft u zich niet met bridge mode te bemoeien.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 15:11
roedie72 Gebruiker

Bij KPN kun je de experiabox helaas niet in bridge modus (laten) zetten. De Velop in bridge modus was in mijn geval niet nodig. De automatische installatie zette de Velop gewoon in router modus en dat werkte prima. Nooit problemen mee gehad. Ook niet om bijvoorbeeld van buitenaf mijn NAS te benaderen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:03
bannus1967 Gebruiker

Kan iemand aangeven of deze beter of slechter is dan de ORBI RBK53 die enige tijd geleden voorbij kwam?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 23:00
fgeer Gebruiker

Zou ik ook wel willen weten??

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:10
marcogorter Gebruiker

Beste product expert. Stel ik plaats een node achter het raam plaats op de eerste verdieping van mijn huis, kan ik dan 35 a 40 meter tuin overbruggen naar een 2e node in mijn paviljoen? Of dien ik nog een node ergens in het midden te plaatsen?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 15:12

Beste marcogorter,

Bereik is altijd heel sterk afhankelijk van de omgeving, het is dus niet mogelijk om definitiev te zeggen of het wel of niet zou werken. Normaalgesproken zou een afstand van 35-40m geen probleem moeten zijn in vrije veld, maar in dit geval is het geen vrije veld; het glas van de raam zou het signaal een beetje blokkeren/weerspiegelen (veel minder dan een muur het zou blokkeren, maar het heeft nog een invloed).

Het is zeker niet uit te sluiten dat het zou werken, maar het kan helaas ook niet gegarandeerd worden. Het signaal bij de paviljoen zou in ieder geval matig zijn. Mijn voorstel zou zijn een netwerk kabel naar het paviljoen te (laten) leggen en de nodes bekabeld te verbinden, dan weet u zeker dat u een snelle en betrouwbare verbinding zult hebben. Het is natuurlijk veel werk om een kabel te leggen, maar als het een keer gedaan is blijft het heel betrouwbaar werken, en hoeft u zich geen zorgen te maken of de verbinding verloren wordt als gevolg van storing en dergelijke.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:53
ronvane Gebruiker

Beste iBood, Ik heb bij een vorige aanbieding een set van 3 gekocht. Mijn vraag: wanneer bieden jullie eens een extend set met 1 node aan?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:57
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Ronvane,

Op dit moment bieden we dit product inderdaad niet aan, maar je kan ons uiteraard altijd tippen via de link hieronder! Wie weet komt hij dan een volgende keer langs!

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2019-2/

Beantwoorden

13 juni 2019 om 15:14
Gnoompie Gebruiker

Super Mooie deal, ik heb de set ooit gekocht voor ruim 500, maar heb er zoveel plezier van. Super stabiel, 1 Netwerk en overal het maximale aan bandbreedte. Ik beveel deze iedereen aan.

Beantwoorden

26 juni 2019 om 11:56
lpwevers Gebruiker

Als het eindelijk werkt is het inderdaad een fijne set. Maar wat een drama om hem aan de gang te krijgen. De automatische setup via die app ging hopeloos fout. Dus uiteindelijk heb ik met het nodige zoekwerk op internet ergens weten uit te halen hoe je hem helemaal handmatig in moet stellen. Gelukkig weet ik nog wel iets van netwerken, dus met een paar uur had ik het eindelijk aan de praat. Maar het zou op zijn minst prettig geweest zijn als de web-configurator ook gewoon in de handleiding genoemd hadden. Had me toch al weer gauw een uur gescheeld.

Maar goed, hij werkt nu eindelijk, en nu is hij sinds afgelopen vrijdag zeer stabiel. Ik heb overal in huis een goede, snelle WiFI verbinding. Moet wel, want ik heb de kinderen sinds vrijdag niet meer gezien ;)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.