14 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

Profuomo Originale Overhemd

Product expert aanwezig

Profuomo Originale Overhemd

Met een Originale overhemd in je kast heb je een kledingstuk wat je bij iedere gelegenheid dragen kunt. Echt!

Specificaties

Merk: Profuomo
Type: Originale Overhemd

• 100% katoen
  • Slim fit pasvorm
  • Non-iron

Reinigingsinstructies

• Wassen op 40° C
  • Volg de wasinstructies, en hang het hemd op een hanger te drogen. Trek de stof voorzichtig glad, zodat het hemd droogt met zo min mogelijk kreuken. Dit maakt het strijken (indien nodig) veel makkelijker.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Profuomo Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

14 augustus 2019 om 07:03
Grrrrrene Gebruiker

Quote: “Daarnaast zijn ze ‘non-iron’ waardoor strijken vrijwel niet nodig is.”

Ik heb me laten vertellen dat er grote verschillen zijn in de mate van “non iron” bij overhemden. Sommige non iron zijn stiekem “easy iron”, waardoor je voor een verzorgde look alsnog staat te strijken. Andere overhemden zijn echt non iron en kreuken gewoon echt niet. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:56
hupkedupke Gebruiker

Hey Grrrrrene, ik heb dit merk en type overhemd, je hoeft ze inderdaad amper te strijken. 800 toeren centrifugeren, op hangertje laten drogen en misschien kraagje en manchetten beetje bijwerken met strijkijzer, that’s it. Echt fijn.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:59
Official Product Expert Profuomo Expert Official Product Expert

Hi Grrrrrene,

De garen van Profuomo Originale hebben een liquid ammonia finish. Daarna wordt het hemd geweven waardoor een goed non iron hemd ontstaat welke ook nog ademend (verschil met goedkopere non iron shirts). Easy iron is een enkele behandeling. 

Er zijn meerder factoren die er voor zorgen hoe goed je hemd uit de was komt. Denk aan (te) volle wasmachine, hoge toeren, wel/niet direct op een haakje hangen. Tevens zal je lichaamswarmte de final touch geven. Let op dat non iron een finish na een heleboel wasbeurten wel minder kan worden (20+)

Last but not least.
Print shirts hebben geen finish daar de print er dan vanaf komt. Door de print komen ze gelukkig wel minder gekreukt uit de was en strijken vaak niet of matig nodig. 

Er zijn ook veel mensen die bij hoogwaardig katoen de non iron behandeling niet waarderen. Vandaar dat wij in onze premium lijn, Profuomo Sky Blue, geen non iron bieden en alleen maar de beste weverijen gebruiken zoals Albini, canclini, etc.

Groet,

Mark

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 07:24
lacor Gebruiker

Wat is de mouwlengte? Ik heb normaal ML 7 (lange mouw).

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:46

Hi Lacor,

zie flashsale hemden met LANGE MOUW. Dit is SLV7 (oftwel extra lang tov regulier).

zie maattabel voor verder info.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 07:25
reindertwtvanemst Gebruiker

Goedemorgen,

Er staan wel de maten bij van SL7 (Extra lang) maar ik zie nergens dat ik deze ook kan bestellen, mis ik iets?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 07:30
Moderator Jim Moderator

Hi Reindert!

Bedoel je in dit geval 46 en 47? De maattabel is universeel en wordt o.a. voor de overhemden gebruikt. Het kan dus zijn dat we niet alle overhemden in de maattabel vandaag aanbieden :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:43

Hi Reindert,

hemden die staan benoemd met “lange mouw” zijn de SLV7 hemden.
Je kan dit tevens herkennen aan het (kleine) zwarte langwerpige labeltje op de cuff van het hemd.

Er staan er enkelen in de flash sale.

Groet,

Mark

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:10
Sid83 Gebruiker

Ehh ik wil white 079 maat 40 bestellen, maar kom er niet doorheen? Uitverkocht?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:17
Moderator Jim Moderator

Hi Sid!

Niet alle maat/type/kleur combinaies zijn beschikbaar. Voor White 079 en maat 40, kan je alleen voor Cutaway kiezen :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:30
Sid83 Gebruiker

Ja dat heb ik gedaan maar ik krijg ze niet besteld. Wat gaat er mis?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:44

Hi Sid,

hemden die staan benoemd met “lange mouw” zijn de SLV7 hemden.Je kan dit tevens herkennen aan het (kleine) zwarte langwerpige labeltje op de cuff van het hemd.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:45
Sid83 Gebruiker

Hoi, dank, maar dat is geen antwoord op mijn vraag, maar op de vraag hieronder.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:02

excuses Sid, waren zoveel vragen over SLV7 was iets te enthousiast met reageren ;-).
Dit is er 1 voor ibood zelf. Hoop dat ze je kunnen helpen.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:02
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Sid83,

Ik heb het net even geprobeerd en kan die wel bestellen. Zou je eens je winkelwagen leeg kunnen maken, uit kunnen loggen, cookies verwijderen en het opnieuw proberen?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:25
Sid83 Gebruiker

Hoi Niek,

Gedaan, lukt niet. Kun je me even bellen? Nummer staat in mn account.Thanks!

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:39
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Sid,

We hebben helaas geen terugbel service. We zijn vanaf 10:00 bereikbaar via 020-6811388. In de tussentijd kunnen de volgende punten je soms ook helpen een bestelling succesvol te plaatsen:

- Bestellen via de iBOOD app (of juist via de normale website)
- Een andere betaalmethode gebruiken
- Je cookies verwijderen
- Een andere browser gebruiken
- Je winkelwagen leeg halen, uitloggen, opnieuw inloggen en je winkelwagen weer vullen
- Een eventuele VPN-verbinding afsluiten
- Gebruik maken van een andere internetverbinding

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:25
mennonelissen Gebruiker

Zijn er overhemden beschikbaar met extra lange mouwen?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:44

Hi Menno,

hemden die staan benoemd met “lange mouw” zijn de SLV7 hemden.Je kan dit tevens herkennen aan het (kleine) zwarte langwerpige labeltje op de cuff van het hemd.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:16
huppelbas Gebruiker

Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste overhemden en met mijn bouw kom ik steeds niet lekker uit in de maattabellen. Is het mogelijk om hier de maten te plaatsen van het overhemd zelf? Dan vooral voor XS en S. Dus de breedte bij de schouders, middel en armlengte. Dan kan ik dat vergelijken met overhemden die ik al heb die goed zitten.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 10:18

Hoi Huppelbas,

De maatvoering van de hemden vind je bij de foto’s van alle beschikbare styles. Hier zie je precies hoe op te meten.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 12:03
huppelbas Gebruiker

Dat is de instructie hoe je jezelf moet meten om bij de juiste maat uit te komen. Mijn ervaring is dat dit voor mij, bij overhemden, niet werkt. Vandaar mijn vraag. Als dat te veel moeite is zie ik ervan af. Geen zin om na bestellen er weer achter te komen dat overhemden toch niet goed zitten, ondanks het zorgvuldig meten en controleren van de maattabel.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 13:43

Hi Huppelbas,

De maten zoals genoemd zijn o.b.v. opmeting product. Adhv jouw eigen opmeting bepaal je dan hoeveel “marge” je het liefst hebt. Dit is de enige manier om het zo objectief en realistisch mogelijk te schetsen.

Ik maak uit jouw eerste opmerking al op dat boordmaat sowieso niet leading is.

Het enige wat ik kan adviseren is de maattabel van een hemd wat jouw goed zit te vergelijken. Dat heeft de meeste zekerheid. Ieder merk heeft immers zijn eigen specs/fits/etc.

Let op dat slim fit overhemden geen XS eigenlijk heeft . Dan zou je het over superslim in een maat 36/37/38 hebben. Normaal zou ik bij slim fit stellen dat maat 37 of 38 de S sizing dekt.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 10:49
dschoonman Gebruiker

Hallo Ibood, zojuist 2 shirts besteld en betaald, maar geen bevestiging ontvangen. Betaling is wel afgeschreven via Ideal. Kunnen jullie aub checken wat er mis is gegaan?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 10:52
Moderator Jim Moderator

Hi DSchoonman!

Edit:
Begrijp van onze mede-mod Bas dat hij goed door is gekomen!

Staat hij wel in je bestellingen?
https://my.ibood.com/nl/nl/order/list/

Groetjes!

Jim
P.S. De mail kan een paar minuten op zich laten wachten!

Edited by: Jim

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 11:12
dschoonman Gebruiker

Yep inmiddels alles ok, thnx!

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 15:54
rooieparel Gebruiker

Hallo,

Ik heb per ongeluk de verkeerde kleur besteld! Ik heb blauw besteld, maar dit had wit moeten zijn. Is mijn bestelling nog aan te passen?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 16:03
Moderator Jim Moderator

Hi Rooieparel!

Helaas kunnen we hem niet aanpassen, maar niet getreurd! Je kan een nieuwe bestelling plaatsen en de oude annuleren via ‘Mijn Bestellingen’. :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 16:12
rooieparel Gebruiker

Thanks Jim, zojuist geannuleerd en een nieuwe bestelling gedaan!

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 22:23
NPro Gebruiker

Goedeavond,

Ik heb mijn oog laten vallen op de cutaway white 078 in maat 42. Echter krijg ik de melding dat deze combo niet mogelijk is?

Wat gaat er mis?

Dank!

Beantwoorden

15 augustus 2019 om 08:09
Moderator Jim Moderator

Hi NPro!

Het kan helaas zijn dat hij op dat tijdstip reeds uitverkocht was :-(

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 22:33
RomainHollands Gebruiker

Hallo, is het bij dit product toegestaan om het, mits natuurlijk niet zwaar gebruikt maar alleen gepast, te retourneren?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 22:40
RomainHollands Gebruiker

Ik heb in normale overhemden een L-pasvorm. M-krijg ik aan maar dan kan ik met moeite mijn armen bewegen.. moet ik dan voor maat 41 gaan?

Beantwoorden

15 augustus 2019 om 08:08
Moderator Jim Moderator

Hi Romain!

Gisteren was er helaas niemand meer om je vraag te beantwoorden! Je mag een product inderdaad kort passen en daarna retourneren. Let wel dat retourkosten voor eigen rekening zijn!

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 22:40
PAlm04 Gebruiker

Ik wil Cuteway 078 bestellen maar ik krijg de melding dat de combinatie niet beschikbaar is. Staat wel afgebeeld.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 22:42
Source90 Gebruiker

Uiteraard, dat is geregeld in de consumentenrechten voor koop op afstand (artikel 230m van Boek 6 BW e.v.)

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 22:56
Moderator Paul Moderator

Je mag het overhemd passen en als het niet bevalt weer retourneren.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.