12 november 2012 om 00:00
iBOOD

Allwinner A13 Android 4.0 tablet met 3D-accelerator + Tablet Standaard

Je zult ons niet snel horen zeggen “Wat…de…BLIEP hebben we nu weer gekocht?”, maar we doen het nu toch. Niet dat we er niet tevreden over zijn overigens, integendeel! Deze verrassende Allwinner A13 tablet met stalen mobiele standaard brengt namelijk de begrippen “entry level”, “goede kwaliteit” en “betaalbaar” op een ronduit indrukwekkende manier samen. De 7-inch tablet heeft een zeer gevoelig 5-punts capacitieve touchscreen en grote en ingewikkelde spellen zoals Fruit Ninja, Plants zombies en andere 3D Games zijn gemakkelijk en vloeiend te spelen dankzij de 3D accelerator. Dankzij de 3000mAh batterij houdt de Allwinner het ook lang genoeg vol om behoorlijk wat leveltjes uit te spelen. Deze ‘winnaar’ wordt geleverd met de supersnelle A13 1GHz + GPU Mali-400MP processor en 512MB DDR3 RAM zodat je meerdere applicaties tegelijk kunt draaien zonder dat dat de snelheid of de prestaties verpest en Android 4.0.4 verzekert nog eens dat je soepel en snel kunt werken. De WiFi-functie en de ondersteuning van Flash 11.1 maken het mogelijk dat je zonder obstructie op het net kunt surfen. Het scherm heeft een beeldverhouding van 16:9 waardoor het makkelijker wordt om meerdere documenten en/of boeken te bekijken in één scherm zonder te hoeven scrollen. De tablet wordt geleverd met root toegang en loopt uit de doos op 1008mHz. Met de gratis app “CPU master free” kan de Allwinner worden opgevoerd tot 1200MHz. De laatste afstammeling van Allwinner is niet alleen een van de snelste en meest krachtige 7-inch tablets op de markt, maar ook een van de meest betaalbare. Vooral vandaag! Heb je een klein budget en wil je vooral veel waarde voor je geld? Dan kun je je geen buil vallen aan deze Android tablet vandaag!
  • Merk: Allwinner
  • Type: A13 Tablet
  • 7-inch Android 4.0 tablet
  • Een van de snelste en meest krachtige 7-inch tablets op de markt, en vandaag een van de meest betaalbare!
  • Met multifunctionele, hoogwaardige tablet standaard
  • Processor: Boxchip A13 Cortex A8, 1 GHz
  • GPU: Mali-400MP
  • Geheugen: 512 MB DDR3
  • 0.3MP camera aan de voorkant (video chat)
  • Opslag: 4GB ingebouwd, ondersteuning voor Micro SD tot 32 GB
  • Snelle 4-dimensionale G-sensor
  • TFT capacitieve 5-punts touchscreen 480×800 pixels
  • WiFi b/g/n ingebouwd
  • Flash 11.1 ondersteund
  • Officiële Google Play markt
  • Android factory rooted – meer controle en opties direct beschikbaar
  • Video: 2160p, AVI/MOV/MP4/RMVB/FLV/MKV
  • Muziek: MP3/WMA/WAV/APE/AAC/FLAC/OGG
  • Ebook: EPUB, TXT, PDF, HTML, RTF, FB2
  • Zichtbare hoek: 150 °
  • Aansluitingen: Hoofdtelefoon, Micro SD-kaart lezer, Mini USB, DC Charger
  • Audio: Hoge kwaliteit stereo luidspreker
  • Batterij: 3000 mAh
  • Werktijd tot 4 ~ 6 uur
  • Afmetingen tablet: 199×120x11mm
  • Gewicht: 375 g
  • Afmetingen tablet standaard: 180×25x44mm
  • Gewicht: 196 g
  • Garantie: 2 jaar

Vandaag is er op het iBOOD Forum een Official Product Expert aanwezig!
De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal van

gedurende de dag

aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.

Begin je vraag aan de Official Product Expert met:

@Allwinner-Expert

Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!
Let wel; Je kunt gedurende de Product Expertsessie vragen stellen die gerelateerd zijn aan het aangeboden product. Om de productdiscussie overzichtelijk en on topic te houden, worden alleen vragen behandeld over het product zelf. Als vanzelfsprekend dien je je aan de forumregels te houden om het voor iedereen leuk te houden. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.

Footer

12 november 2012 om 00:12
hgoor Gebruiker

Wat, niemand die een mening heeft over deze budgettablet?

12 november 2012 om 00:14
bubblepowerboy Gebruiker

Dat zat ik ook al te denken, voor dat geld hoef je het niet te laten liggen, toch ga ik dat doen. Ik heb een zo’n telefoon met een groot scherm, ik schiet dus niet zo veel op met een 7 inch, maar 70 euro is echt helemaal niks!!

12 november 2012 om 00:17
philcom Gebruiker

te klein, net niet krachtig genoeg (voor mij) … NO WINNER … voor de prijs kun je wel nie bedrogen zijn …

12 november 2012 om 00:18
paraselsius Gebruiker

“Een van de snelste en meest krachtige 7-inch tablets op de markt”

Wow dat is een heftige claim, dus jullie claimen ongeveer even snel of sneller te zijn dan een ipad mini, Google nexus, Samsung galaxy Tab 7.7, Blackberry Playbook of een HTC Flyer…

Misschien een beetje overdreven?

12 november 2012 om 00:55
foxathome Gebruiker

Dat noem je gewoon een belachelijke uitlating!!! Er zijn er echt super veel die VEEL sneller zijn dat dit dingetje…

12 november 2012 om 07:44
ikbenanwar Gebruiker

Men is gewoon een getalletje vergeten, het is één van de 86.592.047 snelste 7″ tablets ter wereld!

26 november 2012 om 16:47
kendoe500 Gebruiker

ja zeker zij ner snellere da n 1.2 mhz en 3d accelerator maar we l20 keer zo duur

15 december 2012 om 15:26
Willy66 Gebruiker

Hallo,

Weet iemand waar ik een uitgebreidde Nederlandse gebruiksaanwijzing kan krijgen voor dit tablet?

Meegeleverde manual is wel erg klein en sumier.

3 januari 2013 om 00:16
Jopiedopie Gebruiker

Ik heb toch nog een vraag voor jullie, Er is niks geïnstalleerd op mijn tablet, ik zie alleen de app camera, maar play market niet,  file manager niet.

hoe installeer ik deze dingen, jullie hebben niks bijgevoegd zoals een handleiding hoe dit te doen, en er ooks niks over vermeld in de aanbieding hierover, graag hoor ik meer, want ik denk toch dat er meer mee stoeien zoals ik.

7 januari 2013 om 11:58
Fredcam Gebruiker

Hallo,

ik heb een Allwinner A13 gekocht en zoek ook een duidelijke gebruiksaanwijzing in het nederlands, heb jij intussen al iets gevonden??

Fredcam.

12 november 2012 om 00:18
sikkwittet Gebruiker

er zit echt een verschil tussen een 7 inch en een 4,3. 4,8 of 5.5 inch telefoon.

op de een of andere manier is 7 inch een lekker iets. maar anyways het is een komplete ruk tablet. waar je over een half jaar niets meer mee doet. maar voor een half jaar heb je een leuk eerste tabletje als het ware. heb je al iets. dan koop het niet.

of geef het aan de kids anders.

dus voor de kiddos of gewoon wat simpele dingen mee doen. wil je wat meer dan wat simpels. dan spaar je het geld.

12 november 2012 om 00:19
sikkwittet Gebruiker

oww de root endergelijk is leuk. maar reken dus op zelf software te moeten tweaken. ik vind dit zelf leuk. andere niet. dus dan zeker niet doen.

12 november 2012 om 00:21
rahmifa Gebruiker

Indrukwekkende prijs, de specs zijn quasi dezelfde als de Android mini-PCs die voor 50€ op dx.com te koop staan, alleen zit daar geen scherm en geen batterij bij !

Wellicht single core en daarom gebradeerd, stock moet weg voor zoiets onverkoopbaar wordt. Enig risico is de bouwkwaliteit in het algemeen en de onderdelen (behalve de A13), maar nogmaals : spotgoedkoop voor die specs.

12 november 2012 om 00:30
Official Product Expert Allwinner-Expert Official Product Expert

Bouwkwaliteit  en de andere componenten zitten zeker goed en op de tablet zelf en alle onderdelen word uiteraard gewoon 2 jaar garantie gegeven ;)

12 november 2012 om 00:21
hgoor Gebruiker

Is dit dezelfde:

http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=alIf8VUGPT0

Voor het geld leuk Sinterklaas ding…

12 november 2012 om 00:38

Dit is inderdaad dezelfde tablet enkel dan zonder de universele  standaard :)

29 november 2012 om 09:36
erikgalien Gebruiker

zit er wel gewoon een lader bij geleverd?

12 november 2012 om 00:29
Deantjah Gebruiker

Face it.
Voor deze prijscategorie zeker een mooie tablet. Het is bijna Sinterklaas, dus ik denk er nog over na…

Vraagje: Is de frontcam nu 1.3MP of 0.3MP ? Ik zie overal dat deze maar 0.3MP is…

Thx

12 november 2012 om 00:39

Het moet 0.3MP zijn, admin kan dit z.s.m aangepast worden bij de specs ?  Thanks voor het opmerken ;)

14 december 2012 om 17:19
mar-ine Gebruiker

Wat voor soort micro SD kan erin?

23 januari 2013 om 11:50
WimHoeksema Gebruiker

in november een tablet gekocht welke voor 5 december geleverd zou worden.
vlak voor deze datum kreeg ik een mail dat dit niet ging lukken en dat het iets later zou worden, oké dan maar.
Al met al half december tablet geleverd gekregen.
Vanaf begin ging het reeds fout.
Toestel ging spontaan uit (accu leeg zonder melding).
Ook was de accu heel snel leeg (vaak binnen 2 uur).
Toestel resette zichzelf zodat alle info en spellen weg waren.
Tijd begon veel langzamer te lopen en moest dus regelmatig toestel bijzetten.
28 december toestel teruggestuurd, deze is 31 december door hun in ontvangst genomen (track&trace), daarna bleef het stil.
Inmiddels 3 mails gestuurd, maar dezen worden gewoon weg niet beantwoord.
Een volgende keer zal ik toch wel even nadenken alvorens ik hier iets zal bestellen.

12 november 2012 om 00:30
sdjong Gebruiker

no-brainer!

30 december 2012 om 14:16
nancyhordijk Gebruiker

@Allwinner-Expert,

Ik heb nu sinds een week of drie deze tablet.

Op zich niets mis mee alleen is de accu heel erg snel leeg.

Volgens de specificatie moet je minstens 4 uur van een volle accu gebruik kunnen maken maar ik red nog geen 1 uur.

Ook het opladen zelf is niet zoals het hoort. Je moet het stekkertje en het snoer a.h.w. op een bepaalde manier “draaien” voordat je rechts onder in beeld het tekentje krijgt dat de batterij wordt opgeladen. Erg lastig en irritant.

Hebben meer mensen deze problemen; hoe zijn ze op te lossen.

Wellicht een (gratis) nieuwe oplader via IBOOD die wel werkt zoals het moet?

Nancy

12 november 2012 om 00:33
will1954 Gebruiker

Net te laat, heb helaas zojuist een iPad gekocht anders had ik het wel geweten. Mooie aanbieding.

12 november 2012 om 00:38
sjococo Gebruiker

Voor Android 4 is het wel heel erg prettig om 1 GB werkgeheugen te hebben. Er zijn leukere tablets onder de 100 euro te koop… met een beter IPS scherm van 1024×600 pixels, 1GB werkgeheugen, meer opslaggeheugen, etcetera… bij de bekende drogisterijen en speelgoedwinkels. Maar wat eenieder doet is zijn of haar eigen keuze.

12 november 2012 om 00:41
gpmvdb Gebruiker

Beetje jammer dat er geen GPS in zit. Anders was het icm TomTom een mooi navigatie-apparaat geweest.

12 november 2012 om 00:43

Zonder universele stand welke hier voor hetzelfde geld wel word meegeleverd?

12 november 2012 om 00:45
keuzeskeuzes Gebruiker

Ach ja, al zou je m alleen voor Wordfeud gebruiken :) Een avondje kroeg kost meer.

Aan de andere kant is het wel crisis en het kleinste lek kan het grootste schip doen zinken. Nog ff over slapen!

12 november 2012 om 00:46
robvnl Gebruiker

@expert: hoe is het volume? Ik heb eens een Viewpad7 gekocht en het nadeel aan dat tablet was dat het volume zo laag is. B.v. ik kon niets meer verstaan van de film in het vliegtuig. Tevens geluidskwaliteit een beetje onder de maat. En dat lag niet aan de koptelefoon.

12 november 2012 om 00:49

@Robvnl, het volume is erg goed. Heb zelf spotify op de tablet staan en luister zowel via de tablet als via mijn Galaxy S3 en kan geen verschil opmerken. De tablet laat dezelfde oortjes nog net iets hoger gaan in volume waarbij de kwaliteit goed blijft maar dit is in principe niet eens nodig ;)

12 november 2012 om 00:54
bernaar Gebruiker

@ expert,

de universele standaard heeft voor mij weinig belang,maar op de link die loveibood doorgeeft lijkt het om een 1.5 ghz processor te gaan ,ipv deze 1.0 ghz……kloppen die specs van cheaptech wel?

12 november 2012 om 01:02

De processor is 1.0ghz out-of the box. Deze kan veilig en onder garantie naar 1.2ghz geklockt worden. Er kan hoger gegaan worden maar dit is riskant i.v.m de koeling en dus ook de levensduur van de processor. Het kan dus dat zij van de max uit zijn gegaan (onstabiel is er 1.4ghz gehaald). Ook kan het nog zo zijn dat ze de GPU bij de kloksnelheid hebben opgeteld en dan kom je ook aan de 1.5ghz :)

12 november 2012 om 01:00
foxathome Gebruiker

http://www.cheaptech.nl/3296762/allwinner-a13-android-4-0-7-inch-multi-touch

Een van de snelste en meest krachtige 7-inch tablets op de markt???
Deze is even duur en heeft een veel snellere processor?!?! Dat standaardje bestel je in China voor 2 Euro inclusief verzendkosten :-(

Wordt tijd dat jullie weer eens een aanbieding doen die niet te verslaan is :-)

12 november 2012 om 01:03

Processor is exact hetzelfde (tablet ook) en de toelichting hiervan staat hierboven. Standaard is dan dus een gratis bonus en de aanbieding is dus niet verslagen :)

12 november 2012 om 01:01
tradax Gebruiker

63 euro inclusief verzending (gratis) http://www.ebellking.com/allwinner-a13-android-tablet

12 november 2012 om 01:05

Staat €93 bij mij ?  Ook is dit een buitenlandse aanbieder en dus ex NL btw dus al zou de €63 kloppen dan zou het €76 worden inc btw en dat is dan nog exclusief de standaard en eventueele douane kosten :)

12 november 2012 om 11:51
foxathome Gebruiker

Er staat wel degelijk 63 Euro en GEEN verzendkosten, standaard incl. verzendkosten 2 Euro en de BTW hoef je echt niet te betalen…

Dus wel degelijk een betere anbieding dan die van jullie!

iBOOD, kom met iBOOD’s zoals vroeger, dit zijn geen super aanbiedingen meer :-(

12 november 2012 om 12:07
h0mm3l Gebruiker
12 november 2012 om 13:03
Peterrr Gebruiker

Voor producten gekocht buiten de EU met een waarde tussen de 22 en 150 euro moet je wél 21 procent BTW afdragen. Plus provisiekosten (via PostNL € 12,50). Dan ben je in totaal geen 63, maar dus 89 euro kwijt. Bovendien is het nog maar de vraag met wat voor bedrijf je zaken doet…

12 november 2012 om 13:08
Peterrr Gebruiker

Aanvulling op vorig bericht:

Bij artikelen die meer waard zijn dan 150 euro wordt er uiteraard ook BTW in rekening gebracht, maar daar komen ook nog eens douanerechten overheen. Artikelen onder de 45 euro kunnen verzonden worden als ‘gift’, waardoor het omzetbelastingvrij is, maar de douane is natuurlijk ook niet gek.

3 februari 2013 om 13:07
skye007 Gebruiker

Bij openen van de verpakking bleek het scherm stuk. Ik tracht nu reeds meer dan een maand een antwoord te krijgen hoe dit geregeld kan worden. Ik heb gelezen dat dit niet onder garantie valt, maar het is ook mijn probleem niet. Hebben jullie een transportverzekering of zo? Wil aub deze keer wél antwoorden.

12 november 2012 om 01:05
tradax Gebruiker

Actie bij ebellking is net verlopen zie ik, heb hem nog net op tijd :)

12 november 2012 om 01:06

Had je hem beter hier kunnen bestelen ;) Zie de uitleg hierboven.

12 november 2012 om 10:48
Ka_Dee Gebruiker

“Had je hem beter hier kunnen bestelen

Grappige typo …

12 november 2012 om 11:42
StevenDP Gebruiker

Juist zelf is gezien op die site en is nog steeds beschikbaar all in voor €63,30.
Maar je loopt idd wel de kans om nog douane kosten erbij te krijgen aangezien deze van China komen zoals de expert zegt.  Heb dit zelf al is voor gehad toen ik een paar telefoontjes liet afkomen.

13 november 2012 om 19:28
sjappiepk Gebruiker

Mijn zusje heeft ooit een telefoon uit china laten komen, €61 euro was die.

Komt de postbode aan de deur met een rekening van de douane van €25,99!

Dus grote kans is dat als je deze tablet gekocht zou hebben uit het buitenland dat er nog wel eens €20 bij op kan komen van de douane.

12 november 2012 om 01:15
bernaar Gebruiker

@ expert,bedankt voor de uitleg!

Had al een Asus TF 101 10 inch……op zich een super tablet (voor die tijd),maar heb deze toch gekocht voor het “ruwere” gebruik….deze past in mijn jas…. :)

12 november 2012 om 01:39
Charrels Gebruiker

Lijkt mij een beetje erg op de Indiase “Aakash 2″ die daar 50 euro kost, maar door overheidssubsidie uiteindelijk 16 euro:

http://www.thehindu.com/sci-tech/gadgets/pranab-launches-aakash2-tablet/article4087815.ece

Wel leuk om mee te rommelen denk ik.

12 november 2012 om 01:40
beatbrother_bw Gebruiker

@expert

Voor mijn domotica thuis ben ik op zoek naar een aantal tablets om op elke verdieping zo een tablet te plaatsen tegen de muur om de lichten te bedienen. Hiervoor enkele vraagjes :

* Werktijd : Er staat bij 4-6 uur. Ik veronderstel dat dit bij intensief gebruik is ?

Hoe lang gaat het ongeveer mee als hij bijna altijd in standby staat behalve nu en dan eens om de lichten te bedienen ?

* Voor een ipad bestaan er honderden accessoires. Bestaat er ook een wallmount voor deze tablet ?

12 november 2012 om 01:52
Diavire Gebruiker

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe ben je van plan de lichten te gaan bedienen met de tablets?

Touch-knop op het scherm aantikken o.i.d.?

12 november 2012 om 02:02
beatbrother_bw Gebruiker

De domotica is met een KNX systeem en ik heb er een uitbreiding bij waarbij ik nu alles via een app kan bedienen via m’n iphone. Maar dat werkt ook op Android en vandaar dat ik op zoek ben naar een aantal tablets die ik aan de muur kan monteren, want nu moet ik altijd m’n gsm boven halen, unlocken, app opstarten wat het dus allemaal omslachtiger maakt. ;o)

Werkt handig.

12 november 2012 om 02:38
Diavire Gebruiker

Maar als je een tablet aan de muur hangt moet je alsnog die eerst elke keer uit standby halen, gaat snel, maar is een extra handeling, want als je het scherm niet uit laat gaan is je accu binnen no time leeg (en je scherm stuk).

Een lichtschakelaar is toch echt een stuk sneller :P

12 november 2012 om 19:45
VincentD Gebruiker

@Diavire
Wil ik wel eens zien hoe snel jij kan lopen als je al boven bent en je denkt “shit, het licht in de garage en keuken vergeten uit te doen voor het slapen gaan”.
Ik denk dat beatbrother_bw dan sneller zijn tablet geunlocked heeft en de lichten heeft uitgedaan dan dat jij de trap bent afgelopen naar de keuken, dan naar de garage en terug naar boven…

12 november 2012 om 01:50
Diavire Gebruiker

Dit kan, zeker voor het geld, best een leuk ding zijn.

De claim dat dit “Een van de snelste en meest krachtige 7-inch tablets op de markt” zou zijn is echter niets minder dan klinkklare onzin en ronduit walgelijk dat jullie mensen zo proberen te tillen, het gaat hier om de CPU van een Samsung Galaxy S (de S1 dus).

12 november 2012 om 08:12
Sietse1990 Gebruiker

het gaat hier om de CPU van een Samsung Galaxy S (de S1 dus).

Serieus? Waar haal je die onzin vandaan?

De CPU van de Galaxy S (i9000) was de S5PC110 van Samsung inderdaad. Maar deze processor die hier in zit wordt door een hele andere fabriekant gemaakt. Eén keer raden welke…

Daarnaast is de GPU van deze tablet een Mali-400MP terwijl de GPU van de Galaxy S een PowerVR SGX540 is. Ook een wereld van verschil.

De kreet dat het één van de krachtigste 7-inch tablets is, is misschien nog niet eens gelogen, de GPU is krachtig genoeg en de processor is ook nog niet eens zo slecht. Let wel op dat dit alles alleen een 480×800 scherm aan hoeft te sturen dus dat hier al een groot verschil in zit met de Nexus 7 die maarliefst 1280×800 pixels mag aansturen. Ruim twee keer zoveel.

De tablet die hier wordt verkocht is ook zeker niet slecht en is zijn geld gewoon waard. Vooral als je kijkt naar de prijzen van de meeste tablets. Daar is dan ook wel alles mee gezegd. Het scherm is van lagere kwaliteit en op genoeg filmpjes van deze tablet is te zien dat de interface nog niet eens zo vloeiend gaat. Misschien alleen in het begin als er nog geen apps op geïnstalleerd zijn? Zelf ben ik op zoek naar een kleine 7″ tablet voor aan mijn vriendin te geven, maar deze mag dus niet te duur zijn. Had graag een Yarvik TAB275 gezien voor een kleine €100,-. Zolang dit niet gebeurd zal ik mijn ogen houden op een Playbook.

12 november 2012 om 11:35
barthogebrink Gebruiker

@Allwinner-Expert

Kan ik hiermee films streamen via dlna naar mijn TV met DLNA ondersteuning?

12 november 2012 om 12:01
Diavire Gebruiker

Je neemt de vergelijking te letterlijk, het niveau van de CPUs ligt ongeveer gelijk.

Ben overigens wel op meerdere plekken tegengekomen dat er een 1GHz Cortex A8 CPU in zit, en dat is hetzelfde als wat hier in zit.

Voorbeeld: http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-3115.php

Dat de GPU anders is boeit me niet zoveel, het is beide niet top-of-the-line.

Dus uiteindelijk ben je het met me eens dat hij zijn geld waard is, maar dat ‘ie eigenlijk niet zo goed is, mooi, weten we dat ook weer.

12 november 2012 om 12:54
Sietse1990 Gebruiker

Sorry, Ik nam ook aan dat je het letterlijk bedoelde.

Helaas wil een 1GHz Cortex A8 nog lang niet alles zeggen over de prestaties van de CPU. De GPU is tevens wel één van de ‘betere’. Dezelfde GPU als een aantal versies van de Samsung Galaxy SIII en als je dan gaat kijken dat hij een laag resolutie scherm aan moet sturen kan deze tablet perfect worden gebruikt om te gamen. Helaas zal hij aan een aantal punten tekort komen zoals het aantal MB’s werkgeheugen waar ik liever spreek van het aantal GB’s of dat inderdaad de processor de bottleneck zal worden. Hoewel het vaak flash geheugen is wat in tablets wordt gebruikt is het opslag geheugen vaak niet snel.

Uiteindelijk ben ik het inderdaad met je eens dat het voor zijn geld een pracht ding is, maar zoals ik ook al aangaf zou ik al graag wat meer bij willen leggen voor een andere. Elke tien euro is in tablet markt weer iets beter waarbij je dan moet denken aan het verdubbeling van werkgeheugen, krachtiger of hoger geclockte processor, hogere resolutie, beter scherm (IPS t.o.v. TN), snellere opslag, etc. Je moet dus eigenlijk voor jezelf een grens trekken en voor mij is bijvoorbeeld de Nexus 7 te hoog gegrepen. Heb een ‘luxe’ 10.1″ en zoek gewoon een simpele 7″.

12 november 2012 om 02:04
Finraziel Gebruiker

Pfff… het is zeker een leuk dingetje voor de prijs hoor, maar waarom altijd die misleidende reclame? Kom zeg, een van de snelste 7″ tablets… Dé 7″ tablet op dit moment is de Nexus 7 en die maakt compleet gehakt van dit ding. Ik weet ook niet welke benchmark dat is die jullie op die screenshot hebben staan, maar een single core A8 haalt niet ongeveer de helft van de prestatie van een quad core A9, misschien een singlethreaded test? Het lijkt me verder dat je 7″ tablets wil vinden die trager zijn dat je naar andere chinese tablets moet kijken. Zelfs de allereerste van Samsung heeft een vergelijkbare SoC aan deze.

Anyway, leuk als je een goedkope tablet wil en je wil niet meer doen dan heel licht browsen, lezen en misschien wat wordfeuden. Wil je meer, spaar door voor een Nexus.

12 november 2012 om 02:36
lindaarts Gebruiker

Graag advies,ik heb er geen verstand van..

Voor een potje wordfeud/ruzzle etc te spelen kan ik deze dus cadeau geven aan mijn moeder?

Daar is deze tablet goed genoeg voor dus?

12 november 2012 om 10:53
reiben Gebruiker

Dat is de reden waarom ik hem net gekocht heb, mijn dochter (3.5j) wil de hele tijd ’spelletjes spelen’ op mijn iphone. Nu kan ik haar gewoon deze tablet geven. En nadien kan de vrouw nog wat surfen. En ben ik gerust. :)

Dit is een soort verzekering voor mijn iphone. :)

12 november 2012 om 11:05
Ka_Dee Gebruiker

Ja hoor. Maar laat je moeder je wel beloven dat ze er geen Mortal Combat op gaat spelen.

Alle gekheid op een stokje, de Mali 400 GPU is weliswaar geen slechte GPU en met een laag resolutie scherm zou dat wel voldoende moeten zijn, maar de A8 processor is toch niet meer van de beste. Met 512Mb RAM kan je processor wel ‘in zuurstofnood’ geraken als er wat grotere en complexe applicaties op gaan draaien.

De resolutie van 480×800 is niet slecht, maar ook geen godsgeschenk. Met het beperke 7″ formaat zal dat wel meevallen, maar ga ermee toch maar niet te dicht naast een Nexus 7 gaan staan, want dan zal je het verschil echt wel merken. De ‘digitale korrel’ zal echt wel merkbaar zijn bij het afspelen van een filmpje.

Maar met eenvoudigere 2D puzzelspelletjes mag dit tablet echt geen problemen hebben. Ook voor email en web surfen verwacht ik met dit tablet geen problemen.

Dus: voor het eenvoudige werk, zeker doen. Als het wat meer moet zijn, zou ik voorzichtig zijn met deze aanbieding.

12 november 2012 om 06:27
Zedje85 Gebruiker

Geloof me. Tablets met Allwinner processoren zijn de meest budget tablets die er zijn. De tablets worden snel warm en je moet niet teveel verwachten van de prestaties. Ik heb ervaring met A8, A9 en A10 tablets.

Wil je echter een goedkoop tablet om wat te internetten en te mailen en dus geen high-end games, dan is dit tablet wel geschikt voor jou.

12 november 2012 om 07:20
Delphine71 Gebruiker

@Expert: Welke aansluiting zit er precies op, dus m.a.w. hoe kan ik mijn ebooks of filmpjes erop zetten? Ik zie nl geen aanduiding van USB of Bleutooth???

12 november 2012 om 11:51
Patrickson Gebruiker

Ondersteunt de mail client eigen gemaakte certificaten ?

12 november 2012 om 07:40
mmmgielissen Gebruiker

Leuke tablet voor gewoon erbij.. Heb die van mij, van mijn vrouw en mijn dochter uit China gehaald voor onder de 50 euro (inclusief verzending).. Batterij is na een 1,5 uur film kijken leeg.. maar speelt alles vloeiend af. inclusief .mkv files welke op mijn netbook vast lopen.. Google playstore aanwezig en de enige app welke niet werkte was buienradar.. voor mij een goed alternatief voor een Nexus 7, gezien het feit dat ze slecht verkrijgbaar waren en zijn..

19 januari 2013 om 01:00
Robbit Gebruiker

Gebruik deze tablet al ruim een maand tot volle tevredenheid intensief. Vaak tbv Spotify of YouTube. Ook Gmail en Facebook werken prima. Leuke tablet voor ‘n leuke prijs! Zeker aan te bevelen.

12 november 2012 om 07:45
beatbrother_bw Gebruiker

Uit standby halen is niet echt een probleem, want dat gaat normaal gezien vlot om er eens over te sweepen als

er ook geen beveiliging opstaat. Het grote voordeel t.o.v. een lichtschakelaar is dat het zelf programmeerbaar is waardoor je bv. op 1 toets kan duwen waardoor je verschillende lichten tegelijk kan bedienen of lichtpunten die zich niet op die plaats bevinden. Bv. vanop het verdiep het licht in de keldergang uitdoen. ;o)

Dus dan is zo een tablet echt wel sneller dan een lichtschakelaar. ;o) hehe

12 november 2012 om 07:46
beatbrother_bw Gebruiker

Dit was een reactie op Diavire een paar posts terug. ;o)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.