27 maart 2020 om 00:00
iBOOD

Netgear Orbi Wifi Mesh System | RBK50V + Harman Kardon Smart Speaker

Product expert aanwezig

Netgear Orbi WiFi + Harman Kardon Speaker

Voor deze prijs? Mesh-scherpe deal hoor, iBOOD.

Specificaties

Merk: Netgear
Type: Orbi Wifi mesh-systeem RBK50V + Harman Kardon smart speaker
Garantie: 2 jaar

• Geen gehaper, geen gebuffer
  • Razendsnel internet in hele huis
  • Topgeluid en Alexa smart speaker

Kenmerken

Orbi Voice (AC2200)

• Vier (4) microfoons met ondersteuning voor spraakherkenning op afstand
  • Vier (4) hoogwaardige antennes met krachtige versterkers
  • Impliciete en expliciete beamforming voor 2,4- en 5GHz-banden
  • MU-MIMO voor gelijktijdig datastreaming naar meerdere apparaten

AC2200 Tri-band WiFi

• 2,4 GHz (400 Mbps†) + 5 GHz (867 Mbps†) voor WiFi-apparaten om verbinding te maken met internet
  • 5 GHz (867 Mbps†) speciale WiFi-link voor snellere dataverbindingen tussen Orbi-router en Orbi Voice
  • † De werkelijke datadoorvoer en data-afstand variëren afhankelijk van de netwerkomstandigheden en omgevingsfactoren.

Luidsprekers

• Eén (1) naar voren gerichte woofer van 3,5 inch
  • Eén (1) naar voren gerichte tweeter van 1 inch
  • Totaal piekvermogen van 35 W voor rijk, kamervullend geluid

Frequentierespons

• 63 Hz - 20 kHz

Poorten

• Twee (2) 10/100/1000 Mbps Gigabit Ethernet-poorten

Fysieke eigenschappen

• 21.85 x 16.46 x 12.45 cm
  • Gewicht: 1.8 kg

Orbi-router (AC3000)

• Zes (6) hoogwaardige interne antennes met krachtige versterkers
  • Impliciete en expliciete Beamforming voor 2,4 GHz- en 5 GHz-banden
  • MU-MIMO voor gelijktijdig datastreaming naar meerdere apparaten

AC3000 Tri-band WiFi

• 2,4 GHz (400 Mbps) + 5 GHz (867 Mbps) voor WiFi-apparaten om verbinding te maken met internet
  • 5 GHz (1,7 Gbps) speciale WiFi-link voor snellere dataverbindingen tussen Orbi-router en Orbi-satelliet
  •  De werkelijke datadoorvoer en data-afstand variëren afhankelijk van de netwerkomstandigheden en omgevingsfactoren.

Geheugen

• 4 GB Flash en 512 MB RAM

Poorten

• Vier (4) 10/100/1000 Mbps Gigabit Ethernet-poorten
  • Eén (1) netvoedingsadapter van 19 V/3,16 A

Beveiliging

• WPA/WPA2-PSK-ondersteuning
  • Circle® voor NETGEAR — smart ouderlijk toezicht om online inhoud en tijd te beheren voor al uw apparaten. Meer informatie op netgear.com/circle

Fysieke eigenschappen

• 17.02 x 7.87 x 22.61 cm
  • Gewicht: 0.89 kg

Dit ontvang je

• 1x Orbi Router (RBR50) 
  • 1x Orbi Voice (RBS40V) 
  • 1x2m Ethernet cable
  • 1x Orbi Router: 12V/3.5A power adapter 
  • 1x Orbi Voice: 19V/3.16A power adapter 
  • 1x Quick start guide

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Netgear Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 maart 2020 om 00:42
VDBOSCHK Gebruiker

Is de speaker ook te gebruiken zonder adapter – heeft ie dus constante stroom nofig of komt deze met oplaadbare batterij ?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:18
Official Product Expert Netgear Expert Official Product Expert

De speaker heeft gewoon netspanning nodig, het is (waarschijnlijk ten overvloede) naast een wifi speaker ook een volwaardige wifi satelliet :)

Beantwoorden

27 maart 2020 om 00:15
Mvsboy Gebruiker

@product expert, staat voor de speaker ook Google assistant op de roadmap en is er een delivery date?

Tip: zoals al een keer eerder aangegeven zou het fantastisch zijn als er ook een keer een losse Orbi satelliet (RBS) op Ibood komt.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 04:36
Wijnman Gebruiker

Ik sluit me aan bij de tip, zou graag een paar satellieten willen bestellen voor mijn AC3000 systemen, ook op Ibood besteld. Dank alvast!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:46
boutje74 Gebruiker

Klopt! Wat extra RBW30 satellieten zou ideaal zijn.  Dus iedereen het Ibood Team tippen op het tip forum :-)

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:14

Mvsboy, Wijnman en boutje74 en iedereen die dezelfde vraag/opmerking heeft:

Tip inderdaad ibood en ik zal het ook persoonlijk met ze opnemen ;)

Enjoy the best wifi!

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 06:12
aa.delange Gebruiker

Ik heb al een Orbi mesh rbk30 systeem. Kan ik dit als uitbreiding gebruiken?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:22

Beste aa.delange,

Je kan de voice satelliet gebruiken icm je RBK30 systeem als extra uitbreiding.
De router zelf niet MAAR niet getreurd, koop deze set gebruik de Orbi 30 wall plug als aanvulling op deze set en geef de router uit je RBK30 setje aan iemand die het hard kan gebruiken ;)

Groet,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:43
predje Gebruiker

@Netgear Expert , ik ben aan het denken om deze te kopen, nu had ik altijd gedacht dat ik 3 units zou nodig hebben, welke extra unit is compatibel met deze, moest deze setup me niet direct leveren wat ik wil ( vrij groot huis, veel beton, zeeer slechte wifi nu ). Ik heb een telenet router/modem , moet ik de router functies uitschakelen dan bij deze of neemt dit systeem automatisch alles over? moet ik dezelfde ssid en passwoord instellen zodat ik niet al mijn devices moet updaten of wat raden jullie aan? Hoe moet ik dit allemaal tegoei instellen zodat ik ook daadwerkelijk de beste prestaties heb van dit systeem? Alvast bedankt voor de reactie!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:31

Beste predje,

In principe zijn alle Orbi 20, 30, 40 en 50 modellen compatibel (RBW30, RBS20/50(y) en RBS40(V)) met deze set maar wil je hoogste snelheid behouden voor de clients aangesloten op die satelliet kies dan voor de RBS50 of de outdoor variant de RBS50Y.

ik raad je aan om het wifi deel als dat mogelijk is op je telenet modem uit te zetten en dan kan je evt. op je orbi dezelfde SSID / pwd instellen.
Kan je de wifi niet uitzetten gebruik dan een ander SSID op je orbi en laat je device daar dan verbinding mee maken.

Je kan het router deel opzich in je telenet modem laten aanstaan zolang je je devices maar aansluit op de Orbi.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:32

de Orbi is inderdaad geen modem maar dat had je al gevonden.
Circle: https://www.netgear.com/landings/circle/
maar kijk ook zeker even naar de mooie oplossing ARMOR: https://www.netgear.com/landings/armor/

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:36
predje Gebruiker

Is deze setup eigenlijk ook een modem? Kan ik die telenet rommel gewoon weggooien? OF is dat geen optie?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:11
predje Gebruiker

Verder opgezocht, blijkbaar niet…

PS de link naar meer uitleg over Circle werkt niet

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:36
Eriq Gebruiker

“wil je hoogste snelheid behouden voor de clients aangesloten op die satelliet kies dan voor de RBS50 of de outdoor variant de RBS50Y.”

Vraagje: als je wired backhaul gebruikt, maakt het dan nog veel uit of je RBS20 of RBS50 neerzet qua snelheid?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 11:55

niet voor de backhaul maar wel voor de clients die je aansluit (draadloos) op die specifieke satelliet.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 13:40
predje Gebruiker

Bedankt voor de hulp, ik heb een set besteld, hopelijk helpt het in heel mijn huis voor eindelijk een goede stabiele WIFI verbinding te hebben.

Is de audiobox dezelfde snelheden als een RBS20 satellite??AC2200? Ik vermoed dat ik voor deze ga gaan moest ik nog een uitbreiding gaan nodig hebben…

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:20

Die snelheid zal inderdaad vergelijkbaar zijn. Je kunt overigens ook uitbreiden met de snellere RBS50 of evt. de outdoor variant RBS50Y

Veel plezier van je Orbi systeem!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:50
Jack_ibood Gebruiker

Kan ik toch wel mijn modem in bridged mode zetten en deze router daarop aansluiten, waarbij deze alle functionaliteit overneemt?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 20:17
Eriq Gebruiker

Ik snap niet helemaal waarom. Want volgens de specs hebben de niet-backhaul-Wifi-kanalen dezelfde snelheid bij de RBS20 en RBS50 (866 en 400Mbps). Kloppen die specs dan niet?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:34
peterw1986 Gebruiker

Goedemorgen, is het  wifi bereik en snelheid van dit set gelijk aan de RBK50?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:43

Peterw1986,

de router is gelijk aan de router in de RBK50 set en ook de snelheid tussen de router en satelliet is gelijk echter de voice satelliet zelf is iets langzamer (AC2200 vs AC3000) nu ken ik je persoonlijk situatie qua netwerk gebruik niet maar wat wij vaak zien is dat de voice satelliet gebruikt wordt in speel-, studeer- en werk kamers waar de snelheid dan hoog zat is en je optimaal kunt genieten van lekker geluid :) (ik spreek uit ervaring na 2 weken thuiswerken op zolder)

Met vriendelijke groet,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:55
Whity Gebruiker

Hallo,

We hebben al een rbk50 en een rbs50.

Kunnen de 2 RBK50’s wel samenwerken? Anders is deze deal echt een mooie voor ons als uitbreiding.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:37
Eriq Gebruiker

2 routers (RBK) kunnen niet samen. De satellieten (RBS) kun je wel toevoegen.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:38
Eriq Gebruiker

Wel jammer eigenlijk, dat je een RBK niet kan ‘omzetten’ naar een RBS.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:01

Tsja dat is helaas wat het is :(

Beantwoorden

27 maart 2020 om 17:30
avdvee Gebruiker

Ooooh wat jammer; leek een prima uitbreiding op mijn RBK54 set ????

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:32
drubibu Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb zojuist één van mijn collega’s op de hoogte gebracht van jouw berichtje. Mijn collega gaat dit voor je uitzoeken en komt hierover bij je terug.
Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje hier even weggehaald.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:49
Instastef Gebruiker

Besteld! Mijn benieuwe. Heb een abonnement van ziggo met 250mbps alleen achter in het huis viel de wifi vaak weg. Toen een powerplug geplaatst en dit verhielp het probleem een beetje ik had toen 30mbps. Echter had ik toen vaak last dat hij een webpagina niet wilde laden of gewoon helemaal geen verbinding. Als ik zo de reviews lees over de netgear orbi moet het toch wel echt top spul zijn. Nu hoop ik wel dat ik echt overal wifi heb ook in de tuin zodat ik niet nog een orbi moet bijkopen van 150euro.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:00

Veel plezier ervan!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 22:35
Bigpapa146 Gebruiker

@Instastef Valt jou WIFI signaal weg of de data??? Nogal een groot verschil.
Als je data wegvalt zal deze uitbreiding totaal geen nut hebben, als het signaal wegvalt dan heeft het wel nut.
Ik zou dat maar eerst is uitzoeken voor je geld over de balk gaat smijten.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:05
Flashstep Gebruiker

Jammer, zie graag een orbi rbk53 langskomen. Volgens mij wel eens langsgekomen maar helaas toen gemist.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:53
Giesso Gebruiker

Is deze ook te gebruiken met de Netgear Orbi Pro SRR60?

Moet wel eerlijk zeggen, die PRO serie is zijn geld bij lange na niet waard. Netgear Insight geeft ALTIJD aan dat de sattelieten offline zijn. Firmware updates gaan NOOIT soepel. Meestal handmatig herstarten (stekker eruit). Ik draai deze setup in AP modus, al een paar keer gehad na een firmware update terug naar Router modus. Ook de adapter van één van de sattelieten is half kapot omdat de pinnetjes van de verwisselbare stekker dan los schieten. Dus het geld waard, zeer zeker niet! Ik draai mijn setup thuis (SRR60, SRS60 en SRC60) maar zakelijk is dit echt niet aan te raden.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:05

Bedankt voor je feedback, graag praten we hier wel even met je over door om je uit de brand te helpen.
Kun je ons even je contactgegevens mailen via nl.sales@netgear.com ?

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 20:45
Giesso Gebruiker

Ok, zal ik eens doen, heeft u nog antwoord op mijn vraag? Is dit mogelijk?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 20:55

De PRO serie is niet te gebruiken icm deze set helaas.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 11:56
Jan Derwael Gebruiker

Waarschijnlijk domme vraag maar… De Orbi Router heeft sowieso netwerkconnectie nodig. En wat met de satellieten, de Orbi Voice in dit geval? Hij heeft twee poorten dus waarschijnlijk ook netwerkconnectie vereist?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:07

Beste Jan,

De router heeft inderdaad naast stroom een netwerkverbinding (via ethernet) nodig met je modem. De satellieten hebben dat niet nodig, daar is stroom genoeg.

MvG,
NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:32
mvk1987 Gebruiker

Ik heb geen Alexa maar enkel Google Home, kan ik ook rechtstreeks tegen de speakers gebruik maken van Google Assistant voor het luisteren naar radio ofzoiets?

En als ik het goed begrijp en later speakers bij koop vormen die samen met de router 1 groot mesh netwerk?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:54

Beste mvk1987,

Je kan zonder Alexa gebruik maken van Google assistent zie: https://kb.netgear.com/000052294/How-do-I-use-Google-Assistant-with-my-Orbi-WiFi-System

Als je later speakers bijkoopt dan vorm je inderdaad 1 groot mesh netwerk.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:39
Jack_ibood Gebruiker

Hallo expert,

Ik had deze pagina gelezen en zie verder op internet dat alleen engels gesproken kan worden?

Mijn vraag: is het zo dat als ik deze als google assistent heb gekoppeld, deze mijn configuratie aanneemt die dutch is ingesteld end dus dat er in het nederlands tegen gesproken kan worden?
óf kan deze alleen met engelse configuratie overweg? 
óf als ik deze aansluit is mijn ene google home nederlands en deze in het engels.
of hoe moet ik dat lezen/zien.
Alvast bedankt, m.vr.gr.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 13:42
Binnenmars Gebruiker

Hallo dit is Nederland, Alexa is leuk 5%, Google Home 95% wordt hier gebruikt.

Als het werkt met Google Home maak daar reclame voor en %$#$#$$*&## met Alexa

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:45
Jack_ibood Gebruiker

Nog even als toevoeging

Ook begrijp ik dat er maar een aantal commandos mogelijk zijn in het engels voor het bedienen van het Orbi netwerk.

Wat ik wil is Google assistent gebruiken op dit apparaat, zoals ik ook google home gebruik, is dat met de speaker mogelijk?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:25

Nee dat zal niet gaan, de commando’s die op de vermelde site staan zijn de commando’s die je kunt gebruiken icm Google momenteel.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 13:16
marald Gebruiker

Nieuwste Netgear Orbi is een heel mooi product, kijk ook eens naar de ASUS RT-AX92U WiFi-6 / Mesh router – prachtig en zeer snel!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:21

Als je opzoek bent naar een heel mooi Orbi product Wifi 6 kijk dan vooral naar de RBK852/853 ;)

Beantwoorden

27 maart 2020 om 13:56
Beneb17 Gebruiker

Is niet een compleet “mesh” systeem? Als ik er 1 bij plaatst moet ook die contact maken met de router?

Het is niet zo dat de satellieten onderling ook contact hebben en doorgeven?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:24

Beste Beneb17,

De satelliet praat met of de router of een andere satelliet over een eigen “draadloze band” de satelliet bepaald dit op basis van wat de beste wifi ervaring zal geven aan de clients.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:15
mvk1987 Gebruiker

Ik wil graag hetzelfde weten als Jack_ibood want dat is bepalend of ik de set koop of niet. Dus als voorbeeld kan ik tegen de speakers zoals ik nu tegen mijn Google Home doe zeggen “Luister naar xxxx op Spotify” ofzoiets?

Komen de speakers ook nog in de sale want die zijn nu los duurder dan de set? Want ik wil eigenlijk ook nog 2 losse speakers erbij dan heb ik gelijk overal muziek en een overlappend mesh netwerk.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:23

Beste mvk1987,

Of de speakers een keer los komen op iBood daar valt weinig over te zeggen anders dan: blijf iBood tippen :)
alle commando’s die werken met Google kun je vinden op: https://kb.netgear.com/000052296/Which-Google-Assistant-commands-does-my-Orbi-WiFi-System-support

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:37
danarkis Gebruiker

Is het mogelijk om de router en de satelliet te bekabelen?

Zal het de wifi-bandbreedte vrijgeven voor klantverkeer?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:21

Beste danarkis,

Dat zal het geval zijn ja.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:38
wilecoyote Gebruiker

Ik heb sinds 3 jaar een Nighthawk 7800, werkt prima.

1. Veel specs, maar wat zijn nu de verschillen tussen deze en de Orbi?

2. Wat is het dekkingsgebied?

3. Welke router zou de upgrade versie zijn? Deze Orbi?

4. Is de set uitbreidbaar met losse speakers?

5. Hoe zit het met “meeluisteren”? Garandeert Netgear dat de apparaten geen afluister praktijken faciliteren en uitoefenen, zoals Google Nest en Apple Siri?

Bvd voor de reactie.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 16:13

Beste wilecoyote,

1. De R7800 is AC2800 dit systeem is in de basis AC3000 en dus sneller. Daarnaast is dit een mesh systeem met 2 punten (uitbreidbaar) en de R7800 is een router.

2. Dekking hangt af van je omgeving maar deze set zou 2x je R7800 dekking moeten doen.

3. als je je huidige router wil upgraden zou je een mesh-extender kunnen gebruiken EX8000 bijvoorbeeld. Of vervangen door deze Orbi set.

4. ja (RBS40V)

5. Er wordt niet meegeluisterd je kan de microfoon evt. uitschakelen. Maar zodra je Alexa/Google activeert zal de speaker natuurlijk moeten “luisteren” om getriggerd te worden voor spraak commando’s. Wil je dit niet dan zou ik het lekker uit laten. Voor de volledigheid onze privacy policy: https://www.netgear.com/about/privacy-policy/

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

27 maart 2020 om 19:00
matrix163 Gebruiker

waar kan ik verzoekjes indienen ..?

LG OLED65E9PLA

Beantwoorden

28 maart 2020 om 08:30
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen matrix163,

Dat kan op het tip iBOOD forum (klik hier).

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.