5 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Rowenta Pure Air Genius Luchtreiniger | PU3080

Rowenta Pure Air Genius Luchtreiniger

Omdat ademen best relax is. 

Specificaties

Merk: Rowenta
Type: Pure Air Genius Luchtreiniger | PU3080
Garantie: 2 jaar

• Reinigt lucht grondig
  • Supersnelle luchtzuivering
  • Extreem stil én zuinig

Kenmerken

• 4 Filterniveaus: voorfilter (haar en stof); koolstoffilter (rook, geurtjes en vluchtige organische stoffen); Allergie+ filter (haalt allergenen en fijne deeltjes, die zo klein kunnen zijn als pollen, dierenharen, mijt, schimmel, bacteriën of virussen uit de lucht); en NanoCaptur+ filter (formaldehyde) 
  • Supersnel: Luchtreiniging in maar 4 minuten*, dankzij een hoge CADR (Clean Air Delivery Rate) van 350 m3/u 
  • Slim: Schadelijke stoffen worden automatisch gedetecteerd en de luchtzuiveraar past de filtersnelheid aan en vernietigt deze
  • Milieuvriendelijke luchtreiniger: Op minimale snelheid verbruikt de Pure Air Genius niet meer energie dan een ledlamp
  • Superstil: Het geluidsniveau van 31 dBA is onhoorbaar voor mensen, zodat je geen last hebt van het geluid 
  • Connect: Dankzij de gebruiksvriendelijke app en Wi-Fi-connectiviteit, kun je de luchtreiniger op afstand bedienen en snel zien wat de luchtkwaliteit binnen en buiten is
  • Informatief: Profiteer van de realtime luchtkwaliteit- en pollenrapporten van je eigen stad, mogelijk gemaakt door Plume Labs, zodat je vooruit kunt plannen en het risico op allergische reacties kan verminderen

Prestaties

• Effectief gebied: 140 m2  
  • Aantal snelheden: 4  
  • Geluidsniveau (dB(A)): minimaal 31 dB(A) en maximaal 66 dB(A)  dB(A)
  • Aantal snelheden: 4
  • Zuiveringssnelheid CADR (Clean Air Delivery Rate): 350m³/u

Gebruiksgemak

• Timer (u): 1 - 2- 4 - 8
  • Indicator "Filter vervangen"
  • Kinderslot

Fysieke kenmerken

• Afmetingen: 385 x 220 x 529 (mm)
  • Gewicht: 0,9 kg

* Berekend op een oppervlakte van 10m²

5 juli 2020 om 00:09
alios Gebruiker

Is de PM 2.5 filter capaciteit gekend?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 01:10
Moderator Niek Moderator

Goedenavond alios,

Het is bij ons niet helemaal duidelijk welke specificatie je naar op zoek bent. In welke eenheid wordt dit gemeten? Kun je je vraag iets verder specificeren?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 00:13
tha_host Gebruiker

Is het stroomverbruik van dit apparaat bekend in Watt?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 01:19
Moderator Niek Moderator

Goedenavond tha_host,

Deze heeft een wattage van 50 Watt.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 00:17
Zandertje Gebruiker

Doet deze mee met de cashback van Rowenta? Ik zie iBood er niet tussen staan, maar met de stofzuiger is dit toen later nog gebeurd.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 00:53
maus010 Gebruiker

Ik vroeg me precies het zelfde af. Laatst via iBood 2 stuks Rowenta Flex 560 steelstofzuigers gekocht en deden wel mee met de cashback aktie. Zou mooi zijn als deze luchtreiniger via iBood ook zou mee doen.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 01:10
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Zandertje,

Dit vraag ik voor je na.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 09:22
Thommie Gebruiker

Ik denk dat je voor Overig GG moet kiezen (wat dat ook betekent). Uiteindelijk is de hoofdregel in NL gekocht. Iets verder staat deelnemende winkeliers maar dat is een niet limitatieve lijst vlgs mij. Meer zoiets van hier kun je ze oa kopen.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 09:42
maus010 Gebruiker

In de actievoorwaarden staat de gehele lijst met winkeliers die onder Overige GG vallen. En ook daar staat iBood niet tussen helaas.

Dus ik wacht nog even op een reactie van de mods hier voordat ik een aankoop doe.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 10:14
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Hij komt helaas niet in aanmerking voor de cashback van Rowenta, maar de prijs is al zo scherp dat hij ook zonder die cashback hier het voordeligste is.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 10:36
maus010 Gebruiker

Bedankt voor de feedback.

Jammer dat hij niet in aanmerking komt. Blijft ook zonder cashback een mooie prijs inderdaad. Maar had nog beter geweest met 50euro retour ????

Ik denk er nog eens over na.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 23:57
maus010 Gebruiker

Inmiddels weer 1 besteld ;-)

Beantwoorden

5 juli 2020 om 00:19
jos.elders Gebruiker

Heb recent de PU3040 gekocht; miskoop! Begrijp niet hoe een fan zoveel lawaai kan maken, dit wil je gewoon niet in je huis/slaapkamer/kantoor hebben staan. De nacht mode is net aan oké voor overdag, maar dan verplaatst hij weinig lucht. Heb even gekeken aan de binnenkant, zit een bijzonder soort fan in (klein en gedraaid).

Stroom verbruik per stand is ook best pittig.

Blijft weer in de kast staan hier.

Gelukkig nog wel de cashback kunnen aanvragen, dat scheelt dan weer 50euro.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 00:33
avanzuuk Gebruiker

Volgens de specs doet de 3040 minimaal 45 dB(A) en maximaal 64 dB(A). De 3080 zou minimaal 31 dB(A) doen. Een verschil van 14 dB(A) is behoorlijk aangezien 3 dB(A) zorgtezorgt voor een verdubbeling van het geluidsniveau.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 01:04
kristof.desmedt Gebruiker

Cash back enkel in NL en ibood staat er niet tussen? ????

Beantwoorden

5 juli 2020 om 02:15
honderdhertz Gebruiker

Dat klopt niet. +10 db is verdubbeling geluidsniveau.

Overigens is 31 decibel zeker niet onhoorbaar, Ibood. Dan ben je doof als je dat niet kunt horen.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 08:04
Miwage Gebruiker

Wat Avanzuuk zegt klopt wel.

3 decibel meer is een verdubbeling van de geluidsdruk (intensiteit). 14dB minder is dus een zéér groot verschil.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 08:15
justj78 Gebruiker

10 dB een verdubbeling in geluidsniveau? ……… Ik heb tijdens mijn technische opleiding toch heel wat anders geleerd.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 00:36
avanzuuk Gebruiker

Waarom zijn het vervangende voorfilter en nanocaptur niet leverbaar via Rowenta? Bij zo’n apparaat lijkt me de verkrijgbaarheid van de filters essentieel om er lang plezier van te hebben..

https://www.rowenta.nl/accessoireskopen/Wooncomfort/Luchtreinigers/Pure-Air-Genius-PU3080-luchtreiniger/csp/7211003854

Beantwoorden

5 juli 2020 om 08:42
justj78 Gebruiker

Ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar. Wel via belgische sites te bestellen. Via ali express kom ik op stpozuigerfilters.

Of is het filter slechts een HEPA filter van hetzelfde materiaal als wat je bij je stofzuigerzakken krijgt? Want dan is hij alsnog zo zelf te vervangen/maken.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 09:43
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Ik heb dit nagevraagd en zodra er antwoord is plaats ik het hier meteen.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 12:42
justj78 Gebruiker

Graag voordat de deal afloopt. Ik wil deze deal wel kopen. Maar niet als de filters niet meer verkrijgbaar zijn. Want dan heb je er niet erg veel aan, als filter

Beantwoorden

5 juli 2020 om 02:48
Thomac90 Gebruiker

Zeer vreemd om zo’n valse kenmerken te plaatsen.

0 decibel is de hoordrempel. Een normale persoon zal alles boven 0 decibel horen. 31 decibel is stil, maar zeker niet onhoorbaar.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 08:29
fgeer Gebruiker

Lekker duidelijk:

*Effectief gebied: 140 m2*

*Berekend op een oppervlakte van 10m²*

Beantwoorden

5 juli 2020 om 08:54
LBelangrijk Gebruiker

Voor berekend op een oppervlakte van 10m2 staat een sterretje en die verwijst terug in de tekst naar supersnelle luchtreiniging in 4 minuten. Met andere woorden voor de maximale 140m2 heeft het apparaat langer nodig.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 08:45
remondo Gebruiker

Goedemorgen, ik dank het meedenken van de ibood-ers. Valt mij op dat ibood slecht is in de specs van haar producten.

Ik moet  altijd google-en voor de juiste specs. Ik geef advies mee aan ibood om dit in de toekomst beter te doen.

Verder ben ik tevreden over hun service. Ik word altijd goed geholpen.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 09:41
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen remondo,

Bedankt voor je feedback! iBOOD plaatst de specificaties die ze van de leverancier krijgen. Aan de hand van de vragen op het forum, probeert iBOOD die informatie voor een eventuele volgende keer toe te voegen om het zo steeds completer te krijgen :-)

Beantwoorden

5 juli 2020 om 09:34
BackuPs Gebruiker

Hoe vaak moet je die filters vervangen en waar te koop? Want op de website van rowenta zelf zijn 2 van de 3 niet te koop.  https://www.rowenta.nl/accessoireskopen/Wooncomfort/Luchtreinigers/Pure-Air-Genius-PU3080-luchtreiniger/csp/7211003854

Ik verneem graag uw reactie

Beantwoorden

5 juli 2020 om 09:43
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen BackuPs,

Dit ga ik voor je navragen.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 23:44
simon.osx Gebruiker

Volgens de online documentatie is het voorfilter van dit model een kwestie van schoonmaken met de stofzuiger of in water wassen (wel laten drogen).

Voor het gecombineerde koolstof/hepa filter staat 12 maanden levensduur bij 8 uur gebruik per dag.

De nanocaptur moet zodra verkleurd of elke 12 maanden.

Beide waardes hangen natuurlijk sterk af van de hoeveelheid vuil. en zolang de nanocaptur stof nog de goede kleur heeft, zou ik hem zelf niet vervangen.

https://www.rowenta.nl/Wooncomfort/Luchtreinigers/Pure-Air-Genius-PU3080-luchtreiniger/p/7211003854

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:45
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wanneer je de filters moet vervangen ligt echt helemaal aan het gebruik en de vervuiling in je huis. De leverancier heeft er één thuis staan en haar ervaring is het nanocaptur filter & koolstof filter 2x per jaar en het allergie+ filter 1x per jaar. Maar dit is echt geen gemiddelde of een bepaalde maatstaaf. Belangrijk is dat men op de app en op het apparaat zelf kan zien wanneer een filter vervangen moet worden, dat geeft ie aan namelijk. De filters zijn via de site van Rowenta te koop: https://www.rowenta.nl/Wooncomfort/Luchtreinigers/Pure-Air-Genius-PU3080-luchtreiniger/p/7211003854?scc=luchtreinigers

Beantwoorden

5 juli 2020 om 11:06
Anton68 Gebruiker

Iemand ervaring met dit soort apparaten? Werkt dit ook naar een airco?

En filtert deeltjes zo klein als virussen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 11:07
Anton68 Gebruiker

Sorry samen met een airco

Beantwoorden

5 juli 2020 om 11:30
Rogier12 Gebruiker

Virussen zijn zo klein die worden niet gefilterd. Deze reiniger zal stof en pollen uit de lucht halen wat het ademen voor vele mensen aangenamer maakt. Koolstof haalt luchtjes uit de lucht zoals rook koken etc. Voor velen zal dat ook aangenamer zijn voor de neus. Echter als je hoopt dat het virussen tegenhoudt dan zul je teleurgesteld zijn dat zal nooit en nimmer gebeuren. Dit zijn apparaten voor mensen met bijvoorbeeld astma hooikoorts en longpatiënten. De prijs hier is zeker aantrekkelijk ook zonder de rowenta korting. Heb er zelf nu ook 1 besteld uit nieuwsgierigheid of ik er iets van merk.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 11:41
Anton68 Gebruiker

Ik ben niet teleurgesteld maar ik citeer:

4 Filterniveaus: voorfilter (haar en stof); koolstoffilter (rook, geurtjes en vluchtige organische stoffen); Allergie+ filter (haalt allergenen en fijne deeltjes, die zo klein kunnen zijn als pollen, dierenharen, mijt, schimmel, bacteriën of virussen uit de lucht); en NanoCaptur+ filter (formaldehyde)

Hoe moet ik dit interpreteren?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 12:33
wallagh Gebruiker

Ik heb een vergelijkbaar apparaat van een ander merk. Staat in de slaapkamer. Paar uur voor slapen gaan zet ik hem op Turbo (veel herrie). Bij slapen gaan op de nachtmodus, die in het geval van mijn apparaat echt onhoorbaar is. (En nee ik ben niet doof).

Conclusie: mijn Hooikoorts heb Ik minder last van.

Het werk verder NIET als airco of ventilator.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 23:15
simon.osx Gebruiker

Het HEPA filter zou virussen moeten vangen. Die zijn weliswaar kleiner dan strikt genomen binnen de HEPA norm, maar ook deze deeltjes ontkomen blijkbaar niet als je dit artikel mag geloven:

https://smartairfilters.com/blog/can-air-purifiers-filter-out-the-coronavirus/

Beantwoorden

5 juli 2020 om 11:45
Anton68 Gebruiker

En waar zet je dit ding neer?

Aan de zijkant op een dressoir? Midden in de kamer? Hoe hoog of hoe laag? Kamers moet je ventileren, dus betekent dit dat je alles dicht moet houden? Want bij ventilatierooster komt ook verse lucht binnen, maar wel met pollen ed. Dus wat is meerwaarde? Alsof je de verwarming aanzet met de ramen open?

Iemand advies?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 22:53
simon.osx Gebruiker

Eigenlijk kan het apparaat overal staan waar hat een beetje ruimte heeft. Er komt geen warmte vanaf, maar je wilt niet dat het apparaat vooral zijn eigen schone lucht weer inslikt.

Wij hebben de grotere versie naast de eettafel staan, maar deze kleinere kan je ook naast een bank of stoel kwijt of in een andee vrij hoekje.

Ik denk dat ik de nieuw bestelde naast een slaapkamerdeur zet met de binnendeuren open.

Het reinigen van de lucht doe je natuurlijk niet voor de buurt. Normale roosters en 1 open raam of deur op tochtstand zal niet snel een probleem zijn om bij te houden. Het beetje verlies aan schone lucht is geen ramp en zuurstof is ook belangrijk.

Bij flink doorluchten (warmte afvoeren, schilderwerk, dekbedden uit het raam) kan je het apparaat beter uit zetten. Na het luchten zet je het apparaat weer aan en doet het zonodig vanzelf een inhaalslag op de lucht die dan binnen is.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 13:41
irule25 Gebruiker

Komen er nog antwoorden op de vragen?

Graag voor de actie afloopt….

Beantwoorden

5 juli 2020 om 16:02
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag irule25,

Doordat het zondag is kan het wat langer duren voordat we een antwoord hebben, want niet alle leveranciers zijn vandaag bereikbaar. Mocht je aankoop hier vanaf hangen, dan kun je hem eerst bestellen. We zullen de antwoorden hier dan morgen plaatsen en dan kun je je bestelling eventueel kosteloos annuleren.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 18:28
Fredskie Gebruiker

Ik denk dat er veel aankopen afhangen van de beantwoording van de vragen.  Na vannacht 0:00 wordt dit topic gesloten. Hoe houden we er met z’n allen zicht op? Er kan ook niet meer worden gereageerd. Hoe regelen we dat dan ibood?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 19:29
simon.osx Gebruiker

Ja, dat heb je met scherpe dagaanbiedingen. Weinig tijd om precies uit te zoeken wat het is en ook geen enorm team dat je op je wenken bedient.

Lees wat reviews op internet over de Rowenta luchtreinigers en je weet al snel meer over hoe dit werkt. De handleiding online lezen scheelt ook.

Wij hebben de voorganger pas geleden ook op iBood gekocht voor de woonkamer en halfopen keuken en zijn erg tevreden over de werking.

Er is wat ruimte rondom het apparaat nodig, maar met dit formaat moet je wel heel krap wonen om dat plekje niet te vinden.

Verder een zorgen-vrij apparaat dat vanzelf harder aan de slag gaat als dat nodig is en met minimaal onderhoud je huis van schone lucht voorziet.

We zijn zelfs zo tevreden over de aanschaf dat de dagaanbieding van vandaag voor de bovenverdiepingen is besteld.

Met een dichte deur naar de trap is het toch lastig lucht reinigen, en wat dit apparaat zo goed doet doet, willen we boven ook.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 19:47
Fredskie Gebruiker

Goedenavond Simon.osx. Uiteraard heb je voor een groot deel gelijk en ik denk dat het merendeel van de klanten internet wel weten te vinden ;-). De belangrijkste vraag is wat mij betreft die over de filters. Want op een apparaat waarvan de fabrikant naar het schijnt de filters niet kan leveren zit natuurlijk niemand te wachten, ook al krijg je hem bij een pakje boter.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 20:12
Rogier12 Gebruiker

Dat de filters niet leverbaar zijn zal van tijdelijke aard zijn neem ik aan. Je hebt 2 jaar garantie op een werkend apparaat. Dit kan alleen als je de filters kunt kopen. Geen filters meer te krijgen dan zie ik het apparaat als een defect en stuur hem in voor reparatie dan zullen ze daar wel eens waar op mijn kosten de filters moeten vervangen om het weer werkend te krijgen. Anders defect en heb ik recht op een vervangend apparaat of een geldbedrag retour.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 21:05
Moderator Paul Moderator

Het forum is ook na afloop van de deal nog open en kan er nog gereageerd worden. Zodra de antwoorden verkregen zijn, zullen ze in dit forumtopic geplaatst worden. 
Zolang de verwachte verzenddatum nog niet bereikt is, kun je de bestelling nog voortijdig annuleren mocht je dat willen op basis van die antwoorden.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 22:14
simon.osx Gebruiker

Fredskie,

Het is een gloednieuw model. De kans dat nu iemand al een nieuw filter nodig heeft is nagenoeg 0 (tenzij zelf stuk gemaakt).

Een fabrikant heeft ook een verplichting om de filters nog lang na de garantie-periode te kunnen leveren, aangezien je als consument mag verwachten dat een dergelijk apparaat langer dan 2 jaar mee gaat.

Lukt dit ze niet dan mogen ze je ook een nieuw model geven, maar gezien de winst die op dit soort verbruiksartikelen zit, zouden ze wel gek zijn.

De filters zijn ook nog vrij standaard qua vorm en materiaal. Er zijn genoeg bedrijven die compatible spul kunnen maken onder de prijs van het merk als die een gat laten vallen.

Kortom, niet te veel zorgen maken over de leverbaarheid van “onderdelen” die jaren mee gaan voor zo’n jong product.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 21:57
dvankampen Gebruiker

Zie aantal mensen die er al één in gebruik hebben, is het nu zo dat ie ook stof uit de lucht haalt?

Beantwoorden

5 juli 2020 om 22:17
simon.osx Gebruiker

Er staat een hint in de beschrijving:

Kenmerken

4 Filterniveaus: voorfilter (haar en stof);

Beantwoorden

5 juli 2020 om 22:16
avanzuuk Gebruiker

Hi Niek. Ik begrijp dat het zondag is, maar iBood is een 24/7 website en dan is het toch op z’n minst opmerkelijk dat er om 22:00 uur ’s avonds (dus 2 uur voor het aflopen van de deal) nog geen antwoorden zijn op vragen van zeker vijf iBood klanten die allemaal meer dan 12 uur geleden gesteld zijn. Ik snap dat je, in dit geval, afhhankelijk bent van Rownenta, maar ook die leverancier heeft er toch een belang bij dat vragen van potentiele kopers beantwoord worden.

Beantwoorden

5 juli 2020 om 22:29
simon.osx Gebruiker

Hi Niek,

Top dat je de moeite neemt om de vragen te verzamelen op een zondag. De meeste winkels en webshops reageren niet eens in het weekend, ook al kan je er wel bestellen.

Ik gun de mensen van Rowenta ook hun weekend, en mooi dat iemand die nog twijfelt op een enkele vraag nog kan annuleren tot de verzenddatum.

Voor deze prijs is dit al meer service dan je mag verwachten,  en het forum lijkt mij ook om elkaar te helpen en niet een soort helpdesk.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:46
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi avanzuuk,

We hebben zojuist, in hoeverre mogelijk, alle openstaande vragen alsnog beantwoord.

Beantwoorden

11 juli 2020 om 15:58
Rogier12 Gebruiker

Heb hem vandaag binnen gekregen de netwerk verbinding ging goed met mijn router maar het verbinden met de cloud kwam niet tot stand. Wat ik ook probeerde het lukte niet.

Pas nadat ik een harde reset heb gedaan ging alles daarna wel goed en ben ik verbonden. De lucht is bij mij schoon en moest het testen met een kaars aan doen en uitblazen.

Kort daarna sprong de reiniger aan en ging aan het zuiveren. Het werkt dus goed. Bedankt voor de snelle levering.

Beantwoorden

12 juli 2020 om 20:13
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. En goed om te zien dat je blij bent met deze aankoop.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 16:09
maus010 Gebruiker

Ik heb deze ook besteld (te samen met nog wat andere artikelen) maar nog niet ontvangen. Terwijl andere hem al wel hebben mogen ontvangen? Deze zou vandaag verzonden worden maar nog steeds geen mail ontvangen. Gaat dit goed?

Beantwoorden

15 juli 2020 om 22:38
maus010 Gebruiker

Never mind. Zojuist de verzendbevestiging ontvangen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.