16 september 2020 om 00:00
iBOOD

Edifier S2000MKIII Active 2.0 Bookshelf Speakers | BT 5.0 | 130W RMS

Edifier S2000MKIII Active 2.0 Speaker

Audiofiel, géén audiodebiel.

Specificaties

Merk: Edifier
Type: S2000MKIII bookshelf speakers
Garantie: 2 jaar

• 130W RMS
  • Active DSP controlled speakers
  • Draadloos HiRes muziek zónder kwaliteitsverlies 

Kenmerken

• Tweeter: Vlakke 1-inch titanium dome
  • Woofer: 5.5" aluminium

Totaal vermogen

• L/R (treble): 15W+15W RMS L/R (mid-range bass): 50W + 50W RMS

Signaalruisverhouding

• ≥90dB(A)

Noise level

• ≤25dB(A)

Ingangsgevoeligheid

• Lijn 1 ingang: 800±50mV
  • Lijn 2 ingang: 600±50mV
  • Bluetooth ingang: 450±50mFFs
  • Optisch/Coaxiaal ingang: 350±50mFFs

Frequentiebereik

• 45Hz~40KHz

Dit ontvang je

• S2000MKIII speakers
  • Luidsprekerkabel
  • 3.5mm>RCA Audiokabel
  • RCA Audiokabel
  • Optische-kabel
  • Afstandsbediening
  • Handleiding
16 september 2020 om 01:12
adnanticus Gebruiker

Top set voor deze prijs. Beter wordt het niet.

Beantwoorden

16 september 2020 om 01:45
Varg007 Gebruiker

Absoluut!

Het is dat ik de S880DB al heb want anders had ik deze gekocht.

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:26
ronschool Gebruiker

Die kan je verkopen want die komen niet in de buurt van deze speakers. Je zult er geen spijt van krijgen.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:00
Varg007 Gebruiker

Ik gebruik de S880DB speakers hoofdzakelijk bij mijn PC maar ik heb ze via een optische kabel ook op mijn LG OLED TV aangesloten.

De ruimte aan beide zijden van mijn TV is ook beperkt en dit zijn qua afmetingen forse speakers dus ik ben er nog niet helemaal uit.

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:26
ronschool Gebruiker

Ze zijn inderdaad een stuk groter inderdaad maar daar klinken ze ook naar. Ander TV meubel scoren ? :)

Ik twijfel ook, ik heb ze al staan maar voor deze prijs kan ik ze gewoon niet laten liggen hahaha.

Beantwoorden

16 september 2020 om 05:58
ramm169 Gebruiker

Geen Bluetooth?

Beantwoorden

16 september 2020 om 06:19
Jvanperlo Gebruiker

Staat in de beschrijving van wel.  Top top top spul.  Heb dezelfde set.

Beantwoorden

16 september 2020 om 06:20
Maximizer Gebruiker

Jawel; 5.0 én je kan er niet zomaar op inloggen zoals bij voorgaande types. Nooit meer een lolbroek die even ongevraagd natuurfilms op je speakers afspeeld. Let wel op dat ze iets van 9KG per stuk zijn.

Beantwoorden

16 september 2020 om 09:10
Official Product Expert Edifier Product Expert Official Product Expert

Hallo Ramm169,

Qualcomm Bluetooth 5.0 aptX HD zelfs

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:01
ronschool Gebruiker

Mee eens, helemaal voor dit geld krijg je niets dat beter klinkt. Deze speakers zijn vergeleken met veel duurdere speakers en versterkers en klinken minimaal even goed to zelfs wat beter. Het zijn spat cleane en zuivere speakers die heel laag en diep kunnen gaan. Bluetooth is ook top.

Beantwoorden

16 september 2020 om 06:57
Stefaan Claes Gebruiker

OLED scherm?

Beantwoorden

16 september 2020 om 07:08
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Stefaan Claes,

Ik ga even navragen wat ze daarmee bedoelen.

————————————–

Beantwoorden

16 september 2020 om 07:32
tamram Gebruiker

Heel bijzonder inderdaad. Ik denk dat de schrijver ook met de volgende aanbieding bezig was ;)

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:54

Hallo Stefaan, het is een OLED schermpje inderdaad.

De gekozen ingang wordt getoond, en op dit model zie ook de volume stand en de gekozen DSP stand monitor/dynamic/classic/vocal

Beantwoorden

16 september 2020 om 07:37
opelkadett1956 Gebruiker

Is deze prijs per stuk!

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:09
Moderator Lisa Moderator

per set!

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:29
ronschool Gebruiker

Het is een set van 1 actieve speaker met de versterkers en een passieve speaker die je daar op aansluit.

Beantwoorden

16 september 2020 om 07:38
opelkadett1956 Gebruiker

Of per set!

Beantwoorden

16 september 2020 om 07:54
Bandi32 Gebruiker

inde beschrijving staat

S2000MKIII speakers   - dat is het meervoud van speaker

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:07
opelkadett1956 Gebruiker

U weet toch ook hoe iBOOD werkt!

Beantwoorden

16 september 2020 om 09:13
adnanticus Gebruiker

“U weet toch ook hoe iBOOD werkt!”

Ja, zo secuur mogelijk en als er problemen zijn oplossingsgericht.

Beantwoorden

16 september 2020 om 09:50
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat klopt helemaal, adnanticus :-)

Je ontvangt hier een speakerset.

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:05
hendrykes Gebruiker

Als ik deze bestel, ontvang ik de speakers, willen jullie dit eens bevestigen, want er wordt ook ’speaker’ gebruikt.

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:08
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen hendrykes,

Het is een set speakers, dus 2 stuks.

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:08
opelkadett1956 Gebruiker

Dit dacht ik dus ook en daarom mijn vragen!

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:09
opelkadett1956 Gebruiker

En bedankt Lisa

Beantwoorden

16 september 2020 om 09:08
adnanticus Gebruiker

Het is een 2.0 set.

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:26
miel222 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb zojuist één van mijn collega’s op de hoogte gebracht van jouw berichtje. Mijn collega gaat dit voor je uitzoeken en komt hierover bij je terug.
Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje hier even weggehaald.

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:28
ronschool Gebruiker

Titanium tweeter? Deze speakers zijn uitgerust met fantastische

Planar diaphragm tweeters

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:35

Juist Ronschool,

De S2000MKIII is net als zijn voorganger S2000PRO uitgerust met heel erg goede vlakke membraan tweeters van Phil Jones, die nu nog iets meer vermogen hebben gekregen.

De Titanium tweeters zitten in het model er onder, de S1000MKII

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:35
berryvankilsdonk Gebruiker

Ik denk dat ik er steeds overheen kijk, maar kan het echt niet vinden: wat is het formaat van deze speakers?

Beantwoorden

16 september 2020 om 08:45
richka Gebruiker

Hoogte
342mm

Breedte
198mm

Diepte
276mm

Beantwoorden

16 september 2020 om 09:01

Bedankt Richka!

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:02
berryvankilsdonk Gebruiker

Dank Richka!

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:10
Mister ED Gebruiker

Dus deze zou ik ook draadloos kunnen schakelen met mijn Samsung tv?

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:31

Hallo Mister ED,

Als jouw Samsung TV Bluetooth heeft (en het Bluetooth profiel A2DP ondersteunt) werkt dit prima.
Dat zal een heel andere belevenis worden gaan worden!

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:06
ronschool Gebruiker

Even rekening mee houden of enkel andere apparaten met de Samsung kunnen verbinden of dat de Samsung zelf met een speaker kan linken. Hierbij ook aangegeven dat als je een TV via Bluetooth met speakers gaat verbinden er latency (vertraging) gaat optreden waardoor de lipsync niet meer klopt. Beste is gewoon via optisch of line in.

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:49
yope Gebruiker

Beste Productexpert. Wat is de lengte van de kabel tussen beide speakers? En is deze eventueel te vervangen door een eigen speakerkabel? Zodat ik deze in de muur kan wegwerken.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:13

Hi Yope,

De verbindingskabel tussen de speakers is 5 meter lang, dit is een dikke 5-aderige kabel. 
Je kunt deze dus niet vervangen door een eigen speakerkabel, er zijn wel langere kabels in de handel.

Het is niet echt aan de orde met deze iBood, maar je zou de duurdere S3000PRO kunnen overwegen, deze heeft namelijk geen verbindingskabel meer tussen de speakers maar werkt met draadloze KleerNET technologie, je hebt hiervoor alleen een stopcontact per speaker nodig.

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:51
Rhoon Gebruiker

Ik heb zelf de R2000 DB super blij mee deze heeft als je alle reviews leest een nog betere beleving en burenruzies tot gevolg.

Zit te wachten tor Edifier met een mooie Atmos soundbar uitkomt.

Beantwoorden

16 september 2020 om 10:53
Casey410306143 Gebruiker

Kunnen deze speakers worden aangesloten op de geluidskaart van een Windows PC?

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:00
Rhoon Gebruiker

3.5mm>RCA Audiokabel ja dus.

Of betere geluidskaarten onboard hebben optisch.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:06

Hi Casey410306143,

Ja dat kan zoals Rhoon aangeeft, de audiokabels worden meegeleverd

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:06
dimii Gebruiker

Is deze te vergelijken met deze? https://www.bol.com/nl/p/wharfedale-diamond-11-2-luidsprekerset-zwart/9200000083420412/?s2a=#productTitle

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:12
Rhoon Gebruiker

Nope die is passief Versterker/receiver kopen) deze is actief en is denk ik qua vermogen\Db afstand hoger dus meer lawaai ;-)

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:21

Hallo Dimii,

Dit kan ik niet zeggen zonder ze naast elkaar geluisterd te hebben. Zoals Rhoon aangeeft zijn het passieve luidsprekers waar je een versterker voor nodig hebt. De Edifier S2000MKIII is een actieve set, hier zit de versterker ingebouwd die is afgestemd op de drivers.

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:11
ronschool Gebruiker

Voor de Warfedale heb je nog een extra versterker nodig en dan heb je nog steeds geen DSP speaker correction en bluetooth. Ook duiken ze minder diep het laag in en zijn ze niet tri-amped met actieve scheidingsfilters. De Warfedales moet je met hun 88 db gevoeligheid behoorlijk aansturen voordat je er echt goed geluid uit krijgt.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:14
rotel1 Gebruiker

Ikzelf heb nu de S1000DB , is er een groot verschil kwa geluid met deze aanbieding?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:39

Hallo Rotel1,

Er is zeker verschil, ik heb de S1000DB ook zelf bij mijn bureau staan. De S1000DB is minder neutraal qua geluid, ik draai hier persoonlijk de bas altijd iets van terug. Maar het blijft een geweldige set.
De S2000MKIII kun je aanpassen, de DSP monitor stand is heel neutraal, de stand dynamisch meer in de richting van de S1000DB. Het grootste verschil zit in de gebruikte tweeter, de vlakke mebraam tweeters van de S2000MKIII zijn gevoeliger en hebben een groter frequentie bereik en ze klinken nog helderder. S2000MKIII is HiRes gecertificeerd en gebruikt een PCM1802 Burr Brown DAC.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:16
rotel1 Gebruiker

Is de dac beter in deze versie?

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:19
Anton68 Gebruiker

Ik kan niet oordelen over goed of slecht, feit is dat je speakers moet horen en voelen. Zoiets kopen omdat het een goede aanbieding is, kan duurkoop worden.

Waar kan je deze beluisteren?

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:53
HughTrefner65 Gebruiker

Als ik je een raad mag geven: kopen dit setje. Ben zelf al een jaar of zes Edifier adept, en heb meerdere setjes op m’n bureau gehad. Sinds 2018 luister ik dagelijks&nachtelijks naar werkelijk waar briljant geluid uit de Edifier S2000PRO 2.0 Speakerset (de voorganger van de S2000MKIII). Het bizarre is: welk setje je ook hebt staan van Edifier, het geluid is áltijd verbluffend.

Ik weet niet waar die Chinezen het vandaan toveren, maar met deze sublieme kwaliteit voor deze bizar lage prijs kun je maar een conclusie trekken: als prijsbewuste audiofiel kun je deze aanbieding niet aan je neus voorbij laten gaan..

(Nee, heb geen aandelen in iBood, noch in Edifier. Sterker nog: ben vaker kritisch dan lovend over de producten hier. Maar voor deze parels maak ik graag een uitzondering)

Beantwoorden

16 september 2020 om 12:01

Bedankt voor de lovende woorden HughTrefner65, dit waarderen wij zeer!

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:17
ronschool Gebruiker

Je gaat voor dit geld, en nog behoorlijk meer niets beters scoren. Dit zijn top speakers waarvan de ontwikkeling en driver tuning in Duitsland heeft plaatsgevonden. Edifier is een Chinees/Canadees bedrijf. Let wel op, dat geld bijna voor iedere speaker, na 50 uur rustig inspelen klinken ze anders en veel beter. Laag wordt dieper en treble wordt ronder en gedetailleerder. Als ze je niet bevallen kan je ze altijd terugsturen maar dat zou mij bevreemden.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:23
ronschool Gebruiker

Wat een bizarre aanbieding, bij de launch in begin corona periode kostten deze tussen 550 en 600 euro op Amazon. Dit zijn vreselijk goede speakers die op de bassport nog tot minimaal tot 35Hz diep gaan op een hele mooie gedetailleerde en gecontroleerde manier. Midden/hoog ook heel helder en natuurlijk. LET OP, deze speakers moeten minimaal 50 uur ingespeeld worden waarna ze nog dieper gaan klinken en het midden/hoog wat ronder gaat klinken. Ook beter om niet meteen uit de doos meteen op max volume te spelen.

Beantwoorden

16 september 2020 om 11:49
HughTrefner65 Gebruiker

Amen.

Beantwoorden

16 september 2020 om 12:25
Rhoon Gebruiker

Zit te twijfelen…. wachten op aanbieding s3000pro of deze voor mijn huidige s2000db set.

Beantwoorden

16 september 2020 om 12:33
rotel1 Gebruiker

De vraag is dan, wat is het verschil tussen beide sets.

Beantwoorden

16 september 2020 om 13:27

Het verschil tussen welke sets Rotel1?

Rhoon heeft een R2000DB, dit is het top model uit de R-serie en eigenlijk de voorloper van de latere S-serie S1000DB.
S1000DB is opgevolgd door de S1000MKII, model daarboven is de S2000PRO die vervangen is door de huidige iBood van vandaag de S2000MKIII. Hier komt nog maar 1 model boven namelijk de S3000PRO.

Hoe hoger de letter en cijfer combinatie des hoger en beter het model van Edifier

Luister hier maar eens hoe dicht de S2000MKIII bij de S3000PRO komt:
https://www.youtube.com/watch?v=DvEBODvCynY

Beantwoorden

16 september 2020 om 15:29
rotel1 Gebruiker

Besteld :)

Beantwoorden

16 september 2020 om 15:58
ronschool Gebruiker

S3000 Pro gaat nog een stuk harder en heeft nog meer laag maar schijnt veel minder gebalanceerd te klinken. Iemand die beide systemen heeft gaf aan dat de S2000MKIII veel betere balans heeft. Omdat de S3000 onderling draadloos verbind is er ook ietwat latency. Ook zijn ze een stuk groter.

Beantwoorden

16 september 2020 om 21:34
ronschool Gebruiker

Ga je geen spijt van krijgen! Let op, deze speakers moeten echt eerst 50 uur inspelen voordat ze klinken zoals het bedoeld is. Ook niet meteen vol open zetten (schaal gaat tot 50 btw)  Laag zal dieper gaan en meer detail krijgen en het hoog wat zachter en ronder, kan heel licht aan scherpe kan zijn in begin maar dit veranderd echt. Uiteindelijk heb ik zelf laag flink terug gedraaid en treble juist een beetje erbij. Veel plezier en dopamine toegewenst! :)

Beantwoorden

16 september 2020 om 13:38
MoHamdaoui Gebruiker

Kun je twee sets met elkaar verbinden?

Beantwoorden

16 september 2020 om 13:44

Hallo MoHamdaoui,

Nee dat kan niet, in het verleden kon dat wel heel goedkoop met een Wifi uitbreiding in de vorm van de Google Chromecast audio, maar Google verkoopt die niet meer helaas

Beantwoorden

16 september 2020 om 13:55
Erikkie7 Gebruiker

Maar als je dus zo’n chromecast hebt liggen of via marktplaats kan scoren dan kan het dus wel?

Beantwoorden

16 september 2020 om 14:09

Hallo Erikkie7,

Ja je hebt dan wel 1 Chromecast audio per set nodig, de speakers sluit je aan op de Chromecast audio met de 3.5mm kabel of optisch, en de 2 Chromecast audio’s stel je dan in als groep.

Beantwoorden

16 september 2020 om 15:31
sneezetearz Gebruiker

Ik heb thuis een aantal Chromecast audios in gebruik. In de woonkamer, keuken, garage, schuur en badkamer. Je kan deze in allerlei groepen zetten. Vervolgens stuur ik dit meestal aan met een Google home mini, maar ook regelmatig via de Spotify app op mijn telefoon of computer. Dit werkt ideaal. Helaas is inderdaad de Chromecast audio niet meer nieuw te krijgen. 2de hands worden ze nog wel verkocht, en zelfs voor een meerprijs is het het echt waard. Ik vind het erg zonde dat ze niet meer gemaakt worden, want het is ontzettend handig.

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:40
Erikkie7 Gebruiker

Dank voor jullie antwoorden

Beantwoorden

16 september 2020 om 19:30
marcv Gebruiker

Ik heb meerdere Edifier sets (S2000 en S1000) in huis via Google Chromecast Audio verbonden, maar zoals anderen al melden wordt die niet meer nieuw verkocht.

Er zijn zeker wel alternatieven, waarvan sommigen duidelijk “geïnspireerd” zijn op de Chromecast Audio (zelfde vinylplatengroeven stijl, bijv. de M5 Audiocast). Die zijn voor een vergelijkbare prijs als de Chromecast Audio te vinden. Helaas echter zonder de ingebouwde optische verbinding, die toch (met de juiste kwaliteit muziekbron) een mooier geluid oplevert.

Die heb ik alleen in duurdere oplossingen gevonden, vanaf ong. € 60.

Dus als je zo betaalbaar mogelijk met het beste resultaat dit wil bereiken met deze sets (of de goedkopere variant S1000DB, die ook een optische aansluiting heeft), zijn een paar 2e hands Chromecast Audio nog steeds de meest interessante oplossing.

Nog één praktische tip als je de Chromecast Audio aanschaft. Dan heb je een mini Toslink adapter nodig (heeft hetzelfde formaat als de 3,5 mm plug), om de Toslink kabel die bij de S2000 zit te kunnen aansluiten.

Beantwoorden

16 september 2020 om 13:53
Cortezz Gebruiker

geen afmeting? of lees ik er ergens over?

Beantwoorden

16 september 2020 om 13:56
Erikkie7 Gebruiker

Ja dat doen je. Staat in 1 vd eerste reacties

Hoogte342mm

Breedte198mm

Diepte276mm

Beantwoorden

16 september 2020 om 14:47
Julian12 Gebruiker

Welke pilaren set past hier goed bij? Is dat dezelfde als die voor de S3000pro?

Beantwoorden

16 september 2020 om 14:53

Hi Julian,

Bij de S2000MKIII horen de speaker stands SS02C, die zijn weer net iets anders qua formaat

Beantwoorden

16 september 2020 om 14:59
Julian12 Gebruiker

Bedankt!

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:32
maxxieboy Gebruiker

Hallo,

Weet iemand misschien of ik deze set aan mijn lg soundbar en subwoofer kan koppelen om het geluidsysteem van mijn tv uit te breiden (lg sh8 systeem, via Bluetooth aan mijn tv gekoppeld maar kan eventueel ook met hdmi of andere kabels gekoppeld worden) bvd.

Mvg Max

Beantwoorden

16 september 2020 om 16:38
sneezetearz Gebruiker

In theorie zou je ze dmv een splitter of een andere manier allebei kunnen gebruiken, in de praktijk raad ik je dit echt af. Soundbars komen bij lange na niet bij de kwaliteit van een set als deze. Mijn advies is verkoop de soundbar en gebruik dit setje, echt een enorme verbetering.

Beantwoorden

16 september 2020 om 17:11

Hallo Maxxieboy,

Zoals sneezetearz meldt zou het eventueel met een splitter kunnen denk ik ook, maar of alles dan synchroon speelt is een tweede.

Een soundbar komt qua hoog en midden bereik echt te kort vergeleken met de S2000MKIII, qua laag bereik zal onze set er niet heel veel voor onder doen omdat deze ook al vanaf 45Hz actief is, al gaat een losse subwoofer vaak nog net wat lager.

Beantwoorden

16 september 2020 om 19:26
ronschool Gebruiker

Nee moet je niet doen, dan krijg je verschillende speakers van totaal ander niveau en karakter. De LG gaat verbleken bij deze set. Het detail is bizar. Deze speakers komen vreselijk dichtbij een goede grote hoofdtelefoon zowel qua laag als detail in midden/hoog.

Beantwoorden

16 september 2020 om 21:12
maxxieboy Gebruiker

Bedankt voor jullie reacties! Na even twijfelen toch maar besteld om mijn lg soundbar te vervangen. Ik ben heel benieuwd naar het geluid! Kan iemand misschien iets meer vertellen over het 50u rustig inspelen? Kan ik gewoon de radio op normaal volume aanzetten terwijl ik naar mijn werk ben of moet het volume regelmatig hoger lager gezet worden?

Mvg Max

Beantwoorden

16 september 2020 om 21:43

Hi Max,

Ik ben ook benieuwd hoe je het verschil gaat ervaren ten opzichte van de soundbar.

Over het inspelen kunnen we kort zijn, dit gebeurt namelijk vanzelf, gewoon lekker veel muziek luisteren op een normaal volume

Beantwoorden

16 september 2020 om 21:46
ronschool Gebruiker

Goedkopere subwoofers, vooral in dit soort setjes gaan echt niet lager en al helemaal niet op een betere manier. De MKIII is gemeten op flink hoorbaar 35 Hz met zelfs een afloop naar 32 Hz ( op bass reflex port). Ze gaan dieper dan mijn 10″ Tannoy active sub en op een veel mooiere gebalanceerde manier. Ze “ademen” het sublaag met veel diepte uit. Nog nooit zoiets uit dit formaat speaker gehoord.

Beantwoorden

16 september 2020 om 23:32
ronschool Gebruiker

Hoi Max, met rustig inspelen hoef je niet per se van huis te gaan en ze door te laten spelen. Ze klinken uit de doos al erg goed maar naar verloop van tijd hoor je dat het verfijnder gaat worden. De volume schaal gaat tot 50 en ik zou de eerste periode niet hoger dan 35 gaan, maar dit is al behoorlijk hard. Vergelijk ze ook direct met de LG en hoor het verschil :) Ook voor films werken ze geweldig. Dynamic mode geeft het meeste laag en klinkt het meest “open”.  Naar gelang van tijd zullen de verschillen tussen de presets groter worden. Heel veel pelzier!

Beantwoorden

16 september 2020 om 17:29
Chakamata Gebruiker

Hoe dicht mogen ze tegen de muur komen te staan.

Beantwoorden

16 september 2020 om 17:48

Hi Chakamata,

Dit hangt van meer omstandigheden, bijvoorbeeld of ze in een hoek staan (= meer afstand nodig) of niet. De S2000MKIII heeft een basreflexpoort aan de achterzijde, ik zou ze persoonlijk zo’n 20-60cm van de muur houden. Wij proberen ook altijd een gelijkzijdige driehoek aan te houden, dus afstand tot de speakers = afstand tussen de speakers. Plaats ze bij voorkeur met de tweeters op oor hoogte, onze speaker stands zijn hiervoor gemaakt.

Beantwoorden

16 september 2020 om 17:49
sneezetearz Gebruiker

Over het algemeen wil je rear ported speakers niet te dicht op de muur hebben. Dit hangt ook af van hoe de speakers ontworpen zijn, sommige klinken goed relatief dicht op een muur maar vaak heeft het invloed op de bass en kan het meer boomy worden. Vaak staat in de manual van het product hoe je hem het beste kan plaatsen. Ik heb de manual van de website van edifier gedownload maar hier staat niets over het plaatsen van de speakers in. Houd er rekening mee dat je de speakers het beste 10 tot 20 cm van de muur kan plaatsen, maar wellicht kan de edifier expert hier meer informatie over geven.

Beantwoorden

16 september 2020 om 17:50
sneezetearz Gebruiker

Ik zie dat de expert mij net voor is en ik mijn reactie niet kan verwijderen.

Beantwoorden

16 september 2020 om 21:16
ronschool Gebruiker

De driehoek, afstand en oorhoogte geldt vooral voor near field monitoren (studio). Dit zijn niet per se near field monitoren, ze hebben totaal andere wave-guide die ook gewoon geschikt is voor een normale kamer/huiskamer. Afstand van muur zou een absoluut minimum van 10 cm kunnen zijn maar dat is zeker niet ideaal.

Beantwoorden

16 september 2020 om 18:36
Nuphar Gebruiker

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar wat is de levertijd? De verzenddatum wordt wel genoemd, maar is dit verzending vanuit Nederland en dus levering binnen enkele dagen?

Bij voorbaat dank,

Johan

Beantwoorden

16 september 2020 om 18:39
snake_bite Gebruiker

als je in nl woont zal j de boxen op de 19 de krijgen mits ze de 18 worden verstuurd. heb alles altijd nog de dag na verzending gekregen in nl .

Beantwoorden

16 september 2020 om 18:45

Hi Nuphar,

Ze liggen bij iBood op voorraad, dus levering binnen 1-2 dagen inderdaad

Beantwoorden

16 september 2020 om 19:58
Nuphar Gebruiker

Thanks voor her snelle antwoord!

Beantwoorden

16 september 2020 om 22:12

Iedereen bedankt voor de belangstelling en bestellingen :-)

Graag tot een volgende iBood!

Fijne avond nog

Beantwoorden

16 september 2020 om 22:14
DavidMF Gebruiker

Goedenavond, Is deze geweldige hifi-set aan te bevelen om aan te sluiten op een mid-range platenspeler met pre-amp. Dus zonder amplifier tussen.

Alvasr bedankt!

Beantwoorden

16 september 2020 om 22:39
Official Product Expert Edifier Expert Official Product Expert

Hi DavidMF,

Ja dat kan prima, doen veel klanten nu vinyl weer steeds populairdere wordt. Zolang de platenspeler een voorversterker heeft kun je ze rechtstreeks aansluiten

Beantwoorden

16 september 2020 om 22:57
DavidMF Gebruiker

Bedankt. Zie nu net dat de speakerset uitverkocht is. Hoe spijtig.

Beantwoorden

17 september 2020 om 06:39
rogervdh Gebruiker

Wanneer komt deze set weer in de aanbieding? Ik was helaas te laat!

Beantwoorden

17 september 2020 om 06:41
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen rogervdh,

Daar kan ik helaas niets over zeggen, maar om de kans te vergroten kan je wel onze inkopers een tip geven: Nederland | België.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.