17 september 2020 om 00:00
iBOOD

Wagner Flexio 990 Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Flexio 990 Verfspuitsysteem

Saus je muren razendsnel en uiterst secuur met dit Wagener Flexio Verspuitsysteem.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 990 Verfspuitsysteem (2361 559)
Garantie: 4 jaar via Wagner / 2 jaar via iBOOD

• Voor muren, meubels en meer
  • Spuit verschillende soorten verf
  • Tot drie keer sneller, beter resultaat

Eigenschappen

• Projectomvang: middel tot extra groot
  • Oppervlaktecapaciteit 15 m² in ongeveer 5 minuten
  • Speciale uitrusting 
  • Directe aanzuiging
  • Automatische reiniging
  • Verfemmerbevestiging
  • Variabele luchthoeveelhedenregeling

Functionaliteit

• Extra spuitopzetstuk voor lakken en beitsen
  • Verfdebiet Standen 1-12, 0-525 ml/min
  • Verstuivingscapaciteit 200 W
  • Opgenomen vermogen 680 W
  • Max. viscositeit verwerkt alle gangbare verfsoorten zonder verdunning (bij gladde ondergrond en bijzonder hoogviskeuze gelachtige verf 10% verdunnen)
  • Reservoirvolume: 800 ml voor lakken en beitsen
  • Slanglengte 7 meter

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 september 2020 om 00:09
only7left Gebruiker

Voor iedereen die gaat verhuizen en alle muren onder handen gaat nemen is dit een echte aanrader. Mij heel goed bevallen. Wel flink afplakken, maar die tijd win je weer terug.

Beantwoorden

17 september 2020 om 00:18
nurlinksfahren Gebruiker

Wat is het verschil tussen de 990 en de 995? Bedankt!

Beantwoorden

17 september 2020 om 08:05
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Beide zijn toestellen met een rechtstreekse aanzuiging uit de emmer.  Verschil is dat de 995 een verlenglans heeft wat de 990 niet heeft.    De 990 is ook iets sneller omdat de turbine op het pistool zit en er geen lucht/drukverlies is.    De 990 heeft ook meteen het lak/beits pistool geleverd … de 995 heeft dit niet … enkel als accessoire apart bij te bestellen.

De 950 is nog een andere optie … dat is de verbeterde versie van de 995 en heeft wel meteen het lak/beits pistool meegeleverd …

Beantwoorden

17 september 2020 om 06:21
Theezeef1980 Gebruiker

Als ik het goed begrijp kan ik dus muurverf onverdund gelijk van de emmer op de muren spuiten?

Waarom zou ik voor deze kiezen en niet voor de 890 want ik moet namelijk mijn gehele huis schilderen dus zou graag het geschikte apparaat daarvoor willen aanschaffen.

Beantwoorden

17 september 2020 om 08:07

De meeste verven kunnen onverdund … maar zelf verdun ik steeds 5% tot 10% om een betere vloei in de verf te krijgen.  Doet geen afbreuk aan de dekkracht, maar je zal sneller kunnen spuiten.

De 890 heeft geen rechtstreekse aanzuiging … je moet de onderbeker om de x meter vullen.  De 990 zuigt rechtstreeks uit de emmer aan … je moet dus niets meer vullen.

Beantwoorden

17 september 2020 om 07:44
motoroka Gebruiker

Kun je er óók het plafond mee doen?

Wat is het verf verbruik t.o.v. rollen?

Kun je ook vanuit metale emmers spuiten of alleen de bekende kunststof emmers?

Is het alleen voor watergedragen verf?

Ik hoor het graag!

Thanks

Beantwoorden

17 september 2020 om 08:08

Je kan er ook plafonds mee spuiten.

Tov een roller is het verbruik nagenoeg gelijk.   Misschien net iets meer …

Kan ook uit metalen emmers … dat maakt niets uit.

Neen, ook voor synthetische verven.

Beantwoorden

17 september 2020 om 08:12
Louwerskevin Gebruiker

Beste product expert,

Ik had dezelfde vraag maar lees op internet dat de flexio 990 juist niet geschikt is voor plafonds… Hier adviseren ze weer de 950 voor? Kun je verheldering geven?

Ik heb nogal een grote klus te klaren met veel muren, schuine plafonds en een groot recht plafond.

Ik hoor het graag!

Bedankt vast

Beantwoorden

17 september 2020 om 09:47

Je kan met de 990 zeker een plafond doen … enkel met de 950 heb je een lans wat toch iets makkelijker werkt.

Beantwoorden

17 september 2020 om 07:57
DmDkt Gebruiker

Bestaan er verlengstukken voor deze verfspuit? (Graag een link) Op het filmpje zie ik dat je best op een korte afstand van de muur blijft. Ik zie andere modellen met een langere hals die gemakkelijker lijken voor muren met hoge plafonds.

Beantwoorden

17 september 2020 om 08:10

Voor de 990 is er helaas geen verlengstuk mogelijk.   Als je een lans makkelijker vindt dan moet je uitkijken naar de 950 of de 890 waar wel een lans voor beschikbaar is.  Ook in de sale bij Ibood te koop …

Beantwoorden

17 september 2020 om 11:08
oxking Gebruiker

Is de 890 ook geschikt voor het spuiten van muren en plafonds?

Beantwoorden

17 september 2020 om 11:57

Dat is geen probleem … universeel systeem

Beantwoorden

17 september 2020 om 09:50
oxking Gebruiker

Ik zou mijn nieuwbouwhuis straks best zelf willen leren spuiten. Kan ik bijvoorbeeld online handleidingen vinden voor correct gebruik van een dergelijke verfspuit?

Beantwoorden

17 september 2020 om 11:59

Op YouTube vind je vele video’s van Wagner maar ook van gewone eindgebruikers die hun klus filmen.

Wagner geeft ook demo’s in winkels, maar dat ligt wegens het virus even stil.

Beantwoorden

17 september 2020 om 10:03
dfh33 Gebruiker

Hoe makkelijk is het reinigen na het gebruik ervan ?

Beantwoorden

17 september 2020 om 12:00

Er is een automatisch reinigingssysteem.  Je kan de pomp in circulatie zetten zodat dat alles automatisch doorgespoeld wordt.  Met 2 emmer water ben je klaar.   Er staan online diverse video’s …

Beantwoorden

17 september 2020 om 13:03
fagardbart Gebruiker

Beste expert

Ik wil al langer een dergelijk systeem aanschaffen. Ik zoek vooral een allround-systeem, goed voor diverse toepassingen:
– schilderen van muren (diverse ondergronden)

- schilderen van meubels & keukens

- schilderen van beursstanden (hout)

- aanbrengen van details (precisie)

In uw ervaring, zou ik dan best voor deze deal gaan of staat er momenteel een meer geschikte deal online?

Beantwoorden

17 september 2020 om 15:49

Als u een echt allround systeem wil, dan is de W 990 Flexio een goede optie.   Het is een systeem met rechtstreekse aanzuiging voor een grotere klus zoals muren … maar u kan ook het aanzuigsysteem afclicken en dan met een onderbeker werken voor een met gedetailleerde klus zoals meubels.   De 990 is universeel en heeft alle accessoires inbegrepen die u nodig hebt voor al uw klussen.

De beste deal kan enkel vandaag bij Ibood vinden …

Beantwoorden

17 september 2020 om 13:15
katrien.voets Gebruiker

Beste expert,

Kan dit systeem ook gebruikt worden om parket te vernissen?

Bedankt voor de info!

Beantwoorden

17 september 2020 om 15:50

Dat kan, maar mijn ervaring is dat je best nadien … als de vloer nog vochtig is van het product gaat inwrijven.  Hiervoor zijn er in de bouwmarkt diverse tools te vinden.

Beantwoorden

17 september 2020 om 13:24
Rick12 Gebruiker

Ik heb de flexio 995 en ben er zeer tevreden over. Goed afplakken en dan gaan als een banaan. Hele woonkamer + plafond in 3 kwartier klaar. Dus dat afplakken win je echt wel terug.

@expert ik wil nu ook mijn trap gaan doen. In heb de perfect spray 800 adapter. Is het mogelijk om de trap dan netjes te doen?

Beantwoorden

17 september 2020 om 13:38
jjvegter Gebruiker

Is dit systeem ook geschikt voor spackspuitwerk voor muren en plafonds?

Beantwoorden

17 september 2020 om 15:51

Om spack te “overspuiten” met een muurverf … no problem.   Spack zelf kan je hiermee niet verspuiten.  Dan heb je een heel andere prof machine nodig.

Beantwoorden

17 september 2020 om 14:10
SteveInBrussels Gebruiker

Beste expert,

Voor welke soorten verf/lak/beits/andere is dit toestel niet geschikt?

Bedankt.

Beantwoorden

17 september 2020 om 15:52

Enkel buitenmuurverf of verf met veel vaste stoffen (bv. glitter, antislip, etc)  zou ik er niet mee verspuiten …  de rest kan allemaal.

Beantwoorden

17 september 2020 om 14:21
Matthew86 Gebruiker

Beste Expert,

ik ben van plan om de gevel van mijn huis te schilderen.

Wat raad u mij hiervoor best aan?

De 950 ziet er mij wel een goede oplossing voor uit. Heeft een lans en aanzuig vanuit de verfemmer, en kan ook gewoon in de hand.

Alvast bedankt

Beantwoorden

17 september 2020 om 14:37
SteveInBrussels Gebruiker

Ik vind de 950 ook interessanter omdat je plafonds zonder ladder ermee kan verven, maar die is helaas niet in de aanbieding.

Komt er binnenkort een promo op de 950, Ibood?

Beantwoorden

17 september 2020 om 15:52

Deze komt nog terug … maar Wagner is voorlopig uitgeput.  Producten zijn niet aan te slepen …

Beantwoorden

17 september 2020 om 15:55

Om een gevel te spuiten kan je betere “airless” gaan.  HVLP is hiervoor vaak te zwak.    De control pro is een optie (zie aanbieding DIY) … maar er hangt een heel ander prijskaartje aan vast.

Beantwoorden

17 september 2020 om 23:29
g30rg3 Gebruiker

Nice!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.