27 november 2020 om 00:00
iBOOD

Huawei Wifi 6 Plus Router | Mesh Capable | Quad-Core | Wifi AX3 Pro

Huawei Mesh Systeem | WiFi AX3

Maximale snelheden tot 3000 Mbps, de nieuwste wifistandaard en OVERAL dekking. Dat is dus nooit meer klagen als je bijvoorbeeld The Crown zit te kijken. God save the Queen! Ehm… Router!

Specificaties

Merk: Huawei
Type: Wifi 6 Plus Mesh Systeem | Quad-Core | Wifi AX3 Pro
Garantie: 2 jaar

• Overal dekking, max. 3000 Mbps
  • Wifistandaard: Wifi 6 (802.11ax)
  • 160 MHz ondersteuning

Draadloos

• 802.11ax/ac/n/a 2 x 2 & 802.11ax/n/b/g 2 x 2, MU-MIMO
  • Draadloze snelheid Max. 2 976Mbps (2,4 GHz: 574 Mbps; 5 GHz: 2 402 Mbps)

Interface

• WAN: één 10 / 100 / 1 000 Mbps Ethernetpoort
  • LAN: Drie 10 / 100 / 1 000 Mbps Ethernetpoorten

Processor

• Gigahome Quad-core 1,4 GHz CPU

Led-indicator

• 1 statuslampje

Voeding

• 12 V DC, 1 A; verbruik < 24 W

Softwarefuncties

• Huawei Share (Tap to Connect), Huawei HiLink en 802.11v-protocol, IPv4 / IPv6, PPPoE / DHCP / vast IP-adres / Bridge voor WAN-verbinding, Wifi-timer, Wifi voor gasten, snelheidsbeperking voor apparaten, MAC-adresfilter, ouderlijk toezicht, VPN-pass-through, DMZ / virtuele server…

Beveiliging

• TrustZone beveiliging, algoritmes tegen brute-force aanvallen, WPA3, Firewall, DMZ, PAP / CHAP, DMZ / DoS bescherming tegen DoS aanvallen

Toetsen

• H-knop voor verbinding met één druk op de knop, compatibel met WPS
  • Onafhankelijke reset

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 225 x 159,2 x 39,7 mm
  • Gewicht: 403 gram
27 november 2020 om 00:21
jeko Gebruiker

Hey,

Makkelijk in te stellen als access point? Ik zou namelijk mijn huidig netwerk willen uitbreiden.

Beantwoorden

27 november 2020 om 06:32
Fabeling Gebruiker

Zojuist op basis van deze review besloten de deal te nemen. Staat veel uitleg in over de installatie icm Ziggo: https://tweakers.net/productreview/243852/huawei-wifi-ax3-quad-core.html

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:20
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Fabeling,

Dank voor het delen!

Als je nog additionele vragen hebt, dan hoor ik dat graag, jeko :-)

Beantwoorden

27 november 2020 om 00:31
lasernederland Gebruiker

Ik heb een AC router nu, kan deze dan in Mesh draaien?

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:58
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen lasernederland,

Deze router is in staat een mesh netwerk te creëren met oudere/andere Huawei routers met een H-knop.

Beantwoorden

27 november 2020 om 00:59
krabstick Gebruiker

k zou het heel graag aanschaffen maar als ik dit filmpje zie hoe ingewikkeld de installatie is, dan pas ik ervoor….

dit is wel wat ingewikkelder dan op een knopje te moeten duwen…  en de paswoorden weet ik ook al niet zo direct

https://www.youtube.com/watch?v=-wYBRod5di4

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:38
valknir Gebruiker

Die paswoorden heb je bij ons niet nodig, gewoon utp in wan pluggen en klaar.

Beantwoorden

27 november 2020 om 06:42
rweersch Gebruiker

Misleidende informatie: dit is GEEN mesh systeem! De router kan er eventueel mee uitgebreid worden, maar er zitten geen mesh nodes bij.

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:13

Hi rweersch,

Je hebt helemaal gelijk, we passen dit direct aan!

Deze router is in staat een mesh netwerk te creëren met oudere/andere Huawei routers met een H-knop.

Beantwoorden

27 november 2020 om 06:49
Ventrex Gebruiker

Als ik er 2 koop kan die dan in mesh?

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:58
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Ventrex,

Yes, dat is mogelijk!

Beantwoorden

27 november 2020 om 06:53
tpruyssers Gebruiker

Voor moderator(s) ik lees dat dit quad core processor heeft, is het daarom dan ook gelijk de AX3 pro ? Aangezien dit niet in de beschrijving staat.

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:59
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen tpruyssers,

Dit is inderdaad de Ax3 Pro!

Beantwoorden

27 november 2020 om 12:09
danidani Gebruiker

Hoeveel geheugen heeft dit model?

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:16
taxman1969 Gebruiker

Ik zou deze willen aansluiten achter een telenet-router en 2 ubiquiti ac lite mesh nodes. Gaat dit werken ? Ik heb dus al 2 mesh nodes maar deze werken niet helemaal optimaal omdat er geen mesh router aanwezig is…

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:59
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen taxman1969,

Nee, deze maakt enkel een mesh systeem van Huawei routers (met een H-knop).

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:18
EddieH Gebruiker

Is geen mesh systeem. Waar zijn de andere mesh apparaten die in het mesh netwerk aan elkaar te koppelen zijn? Dit is gewoon een router, wel goedkoop en nee, meerdere dezelfde outers met elkaar verbinden maakt ook nog geen mesh functionaliteit, alleen meer signaal.

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:20

Hi EddieH,

Je hebt helemaal gelijk, we passen dit direct aan!

Beantwoorden

27 november 2020 om 08:29
giulietta116 Gebruiker

Ik heb deze router gekocht op de Huawei website voor rond de 70 euro gekocht. Er bestaan inderdaad 2 modellen hiervan die uiterlijk identiek zijn. Er is een dual – en een quad core uitvoering hier. Ik gebruik het apparaat als access point. Het apparaat heeft wel een hoog plastic gehalte en het weegt ook erg weinig. Maar het doet zijn werk. Wat een punt kan zijn, is dat er maar totaal 4 ethernet aansluitigen opzit, waarvan er dan één wordt gebruikt voor de WAN aansluiting, indien de router modes is geselecteerd. Bij gebruik als Access  Point komt deze WAN aansluiting beschikbaar als extra ethernet poort zodat je toch 4 ethernet aansluitingen kunt gebruiken.

Misschien dat iemand op de volgende vraag een antwoord kan geven? Het apparaat kan via de web interface worden geconfigureerd maar er is ook een app waarmee dat kan. Voor IOS kon ik deze app ‘Huawei AI Life’ niet vinden. Op een android telefoon was hij wel beschikbaar. Misschien heb ik verkeerd gekeken maar ben wel benieuwd of deze app voor IOS beschikbaar is? Het configureren via de app voor een basis configuratie is zeer eenvoudig. Wil je meer dan kun je de web interface gebruiken. Ook lijkt de ondersteuning me niet verkeerd. De app kwam meteen met een melding dat er een firmware update klaar stond.

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:50

Hoi Giulietta,

Voor iOS kun je de app “Huawei smart home” gebruiken.

Beantwoorden

27 november 2020 om 13:59
giulietta116 Gebruiker

Bedankt. Die app had ik wel gezien maar niet geprobeerd. Heb er zojuist nog één besteld. Tenslotte is een Wifi6 router/access point voor €55,- (inclusief verzendkosten) niet teveel geld. En ik ben wel tevreden met degene die ik al had.

Beantwoorden

27 november 2020 om 08:30
kimono Gebruiker

het ‘MESH’ in de titel is wel wat misleidend als er geen mesh-devices bijgeleverd worden! En zoals hierboven al gevraagd ben ik ook benieuwd of het met mijn huidige D-Link mesh boxen samenwerkt. Je zou hopen dat de universele EasyMesh-standaard wordt gebruikt…

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:16

Hoi kimono,

Dit betreft inderdaad geen compleet mesh systeem, de titel hebben we zojuist aangepast. Hij is in staat om met andere Huawei routers (met H-knop) een mesh netwerk te maken. Dit kan hij niet met D-Link mesh nodes.

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:19
danidani Gebruiker

Zelf zou ik graag een mesh netwerk willen opzetten waarbij de APs via een lan label zijn aangesloten. Zou dat werken met deze AX3s?

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:12
henkieroe Gebruiker

Dit kan zoals ik lees zeker. https://consumer.huawei.com/nl/smart-home/ax3-quad-core/ Zie stuk over MESH.

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:34
gjs Gebruiker

Multi-router mesh-netwerk verbetert de Wi-Fi-dekking

De HUAWEI WiFi AX3 ondersteunt draadloze netwerken, netwerken met een kabel en de hybride variant waarbij zowel draadloos als met kabels wordt gewerkt. Alle routers in het netwerk worden automatisch gegroepeerd onder dezelfde Wi-Fi-naam. Op basis van de locatie van je apparaat wordt vervolgens automatisch de beste Wi-Fi-verbinding geselecteerd. De HUAWEI WiFi AX3 is in staat een netwerk te creëren met oudere HUAWEI Wi-Fi-routers (met H-knop) om de netwerkdekking in je woning verder uit te breiden.

Bron en volledige beschrijving https://consumer.huawei.com/nl/smart-home/ax3-quad-core/

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:17

Hi gjs,

Dat is helemaal correct, dank voor het delen!

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:38
wj4ibood Gebruiker

@ibood op zich wil ik geen verstand hebben van “middelware” maar deze router mag je geen MESH systeem noemen; hoe kan nu 1 apparaat een (volledig) MESH systeem zijn? Hooguit is dit het basisstation (lees router, die al 1 LAN port minder heeft dan wat doorgaans standaard is 3 ipv 4). Mijn vraag is hoe zet ik met dit apparaat een echt MESH systeem op; aanschaf van meerdere van deze of zijn er aparte MESH satelliets te koop??

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:56
wj4ibood Gebruiker

ik zie dat @gls al mijn vraag anticipeerde (btw ik type langzaam)

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:19

Hi wj4ibood,

Het gaat niet om de snelheid, maar om de inhoud.

Het eerste deel van je bericht hebben we inmiddels opgepakt, onze titel hebben we aangepast. 
Je vraag is volgens mij door gjs beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:46
reints Gebruiker

Is het nu de pro of niet?

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:03
t.nederveld Gebruiker

Ja, de worldwide version wordt gewoon AX3 genoemd en heeft de quadcore processor. In Azie heb je de AX3 (dial core) en AX3 Pro (quadcore).

Ook op de NL site van Huawei zie je dat de AX3 een quadcore heeft.

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:17

Hoi reints,

Dit betreft inderdaad de AX3 Pro.

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:50
mundungu Gebruiker

Deze router wordt vrij warm als je onderaan voelt, zonder dat hij veel werk heeft hoeven verzetten. Hij is slecht gekoeld, en ik vrees voor de impact op de langere termijn. Er is een beter alternatief dat binnenkort bij ons beschikbaar komt, en wel deftig gekoeld wordt.

https://youtu.be/ooCvwpGAFns

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:25
vinpierke Gebruiker

Prijs is ook meer dan het dubbele, geen appelen met peren vergelijken….

Beantwoorden

27 november 2020 om 17:56
evdelft Gebruiker

De router draait hier al een tijdje en met 32 fiks werkende wifi clients en drie giga verbindingen actief  is de temperatuur aan de onderzijde ca40 graden.

Niet echt “vrij warm”" dus.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:16
SandeR2 Gebruiker

Zelf gebruik ik al een tijdje een Powerline, Devolo 09381 dLan 1200. Maar vraag me toch vaak af of Mesh niet beter is.
In huis hebben we geen loze leidingen lopen zodat ik een bekabelde netwerk aan kan leggen vandaar 4 jaar terug de keuze voor Powerline.

De situatie:

Op de eerste etage heb ik een Game PC en een NAS staan gekoppeld aan een router met Wi-Fi die aan de powerline zit.
Beneden staat de KPN (Telfort) Modem/router met wat apparatuur en de powerline eraan.

Ik merk vooral dat als ik via Steam een game download er verder geen internet meer vrij is om te browsen.

Iemand een adviesje of kan ik dan toch beter bij Tweakers terecht ;)

Beantwoorden

27 november 2020 om 12:40
wj4ibood Gebruiker

Een goede werking van een powerline is sterk afhankelijk of beide op dezelfde fase zijn aangesloten of niet, nieuwere maken geloof ik ook gebruik van de aarde waarbij dus geldt dat beide stopcontacten aarde moeten hebben. Bij wifi kan je vaak zien wat de maximale snelheid kan zijn obv de verbinding (meet met een goed/nieuw mobiel/tablet). Verbetering bereik je wellicht door de wifi-router te verplaatsen (indien mogelijk) onder je NAS (vloer beton/hout maakt veel uit) en meet met welke sterkte wifi bij je NAS kan binnenkomen. Is dit met wifi veel beter dan met de powerline heb je je antwoord gevonden.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:23
Mh68 Gebruiker

Ik heb nog een oude router thuis die niet snel genoeg is en op slaapkamer slecht bereik. Deze router lijkt me de ideale oplossing.
Ik weet niet of ik het nu goed begrepen heb, maar ik heb nu 2 van deze routers gekocht. Ik kan nu toch mijn oude router vervangen door 1 van deze en de tweede op 1e etage plaatsen en met elkaar verbinden toch?

Dat had ik begrepen uit forum hier, anders heb ik helaas een miskoop gedaan.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:25
SandeR2 Gebruiker

Ja je kunt de 2e bedraad of draadloos koppelen (dmv. de “H” knoppen) met de andere router (die moet wel bedraad zijn).

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:48
Mh68 Gebruiker

Top, ja, de eerste router komt beneden te staan en is de hoofdrouter die is aangesloten bedraad op internet.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:45
surfaap Gebruiker

Als je betere Wifi wilt en je zit bij KPN en je hebt een Experia box (dat is volgens mij een modem en router ineen?), hoe sluit je deze dan erop aan? Of is dit in plaats van de Experia box? Ideaal zou zijn om de Experia box te behouden en deze Huawei op de 1e verdieping te zetten, als een soort extender. Kan dat?

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:48
SandeR2 Gebruiker

Ik verwacht alleen als je deze bedraad op de 1e verdieping aansluit en deze router ook een bridge modus heeft. Wel een dure aankoop voor alleen een extender zou ik zeggen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:58
cruoficio Gebruiker

Ik ben een leek op dit gebied . Als ik er mijn ethernet kabel in stop kan ik dan wifi versturen naar een andere proximus bridge ?

Beantwoorden

27 november 2020 om 13:08
Appelsap24 Gebruiker

Aangezien ik er vanochtend voor de titelwijziging twee gekocht heb. Ik mag ze testen in Mesh mode en bij niet tevreden simpel retourneren?

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:02

Hoi Appelsap24,

Ook op dit product geldt gewoon de wettelijke zichttermijn van 14 dagen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 13:18
blompotje Gebruiker

Het feit dat er staat “overal wifi” hoe moet ik dit opvatten? Wat is het uiteindelijke bereik van 1 enkele router?

Zou graag in de achtertuin bereik willen, maar m’n modem zit aan de voordeur, dus is de afstand ongeveer 40 meter

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:06

Hoi blompotje,

Deze vraag is heel erg lastig te beantwoorden, aangezien deze afstand afhankelijk is van heel veel factoren.

Mocht het signaal net niet ver genoeg komen, dan kun je altijd proberen om het bereik te vergroten met behulp van de tips op deze pagina (klik hier).

Beantwoorden

27 november 2020 om 13:37
gijzzz Gebruiker

Eerst even zelf wat you-tube onderzoek gedaan naar deze router. Lijkt mij een “No-Brainer” voor dit geld  dus heb er gelijk 2 besteld zodat ik meteen ook het mesh gedeelte kan inzetten. Ik zit in een wijk waar er nogal veel buur-netwerken en heb ongemerkt toch inmiddels aardig wat wifi apparaten in huis dus heb nog wel eens last van wisselende kwaliteit met mijn huidige routers. Volgens de reviews is dit een snelheidsmonster die ook sterk is in meerdere grote datastreams tegelijk. Ik ben dus benieuwd maar de resultaten maar de vooruitzichten zijn goed

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:32
phoofd Gebruiker

Ik heb op dit moment een (verouderde) configuratie met een Apple router en 3 access points (4 x AirPort Extreme).

Kan ik deze vervangen door 4 x AX3 Pro in een mesh netwerk?

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:36
nepdance Gebruiker

Okay, als ik er nu 2 bestel en de eerste bedraad aansluit op m’n modem beneden dan hoeft die tweede (die ik boven neerzet) toch niet bedraad aangesloten te worden?

Ik neem aan dat deze ook gewoon de 2.4ghz band ondersteunt?

Beantwoorden

27 november 2020 om 17:58
evdelft Gebruiker

Klopt in beide gevallen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:36
Nadorst Gebruiker

Goede specs + echt een substantieel goedkopere prijs = nog eens een echte iBood-deal! Bovendien ook eens voldoende voorraad ingekocht want niet onmiddellijk uitverkocht?

Anyway, heb er 2 besteld: klaar voor de toekomst (WiFi6) én de zo gehypte mesh-technologie ontdekken.

Zo kan mijn oude getrouwe TP-Link Archer C5 (v1.2), die ik wel geflasht heb naar C7 (v2.0) firmware, ook eindelijk op pensioen ;-)

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:17
apanken Gebruiker

Welke app kan / moet ik gebruiken voor mijn iPhone en iPad?

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:36
giulietta116 Gebruiker

Die vraag kan ik wel beantwoorden. Ik had hem namelijk ook al gesteld in dit forum.

Android = ‘huawei ai life’. Voor IOS is deze app niet beschikbaar en ik vernam dat daarvoor de ‘huawei smart home’ app gebruikt dient te worden. Zelf heb ik IOS maar ik heb deze laatste app niet geprobeerd. Overigens is de router prima te configureren via de web interface. Op Youtube vind je vrij veel ‘How To’ of ‘unpacking’ filmpjes.

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:21
kvmalder Gebruiker

Hallo, iemand een idee of je in de instellingen een maximale bandbreedte per toestel kan instellen?

Soort van QoS of hoe noemen ze dat?

Beantwoorden

27 november 2020 om 17:58
evdelft Gebruiker

Ja je kunt draadloze toestellen een maximale bandbreedte opgeven.

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:23
rwijnhov Gebruiker

Hoe werkt het mesh geldeelte. Kan ik per device aangeven dat het niet mag roamen en altijd moet connecteren met de doormij aangewezen accesspoint?

Beantwoorden

27 november 2020 om 17:59
evdelft Gebruiker

Mesh werkt alleen met andere passende huawei apparatuur. Helaas heeft vrijwel iedere fabrikant zijn eigen mesh.

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:31
Tyntje Gebruiker

De (verwachte) verzenddatum is 15 december, niet 9 december zoals aangegeven in de verzendinformatie.

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:35
Nadorst Gebruiker

Inderdaad, kreeg net ook de mail:

“We verwachten je bestelling op 15 december 2020 te kunnen versturen. Omdat het product nog niet is afgeleverd bij ons distributiecentrum vragen we je rekening te houden met enkele werkdagen extra verwerkingstijd.”

Slachtoffer van het succes? Mja, nog steeds beter als “uitverkocht” zijn om 00:15 ;-)

Beantwoorden

27 november 2020 om 17:39
Hermelijn1 Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Goedenavond, ik heb je bericht doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover na het weekend contact met je opnemen. Om het hier on-topic te houden heb ik je bericht even weggehaald

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.