17 februari 2017 om 00:00
iBOOD

Asus 10.1” 2-in-1 Transformer Book | 32 GB Opslag (Refurbished)

Asus 10.1” 2-in-1 Tablet (Refurb.)

Het gebruiksgemak van een tablet en de prestaties van een notebook in een prachtige behuizing. Deze Asus Transformer Book is er om je leven een stuk gemakkelijker te maken.

Specificaties

Merk: Asus
Type: T100HA-FU002T
Garantie: 1 jaar

• Tablet en notebook in één!
  • 10.1” Multi-point touchscreen
  • 2 GB RAM, Windows 10 Home

*Dit product is refurbished, wat betekent dat het een showroommodel was, is teruggestuurd of om een andere reden uit de oorspronkelijke verpakking is gehaald. Het aangeboden product is uitvoerig getest en gereinigd door Asus zelf, en mogelijke defecte onderdelen zijn vervangen met originele onderdelen.

Algemeen
Type: 2-in-1
Systeemsoftware: Windows 10 Home

Eigenschappen
Camera: 5.0 MP camera
2.0 MP webcam
Microfoon: Ja
Muis/trackpad: Multitouch trackpad
Keyboard: ASUS eiland-stijl keyboard
Beveiliging: LoJack
Computrace beschikbaar vanaf BIOS

Geluid
Geluid: Sonic Master
Speakers: Ingebouwde speakers

Scherm
Touchscreen: Multi-point touchscreen
Schermgrootte: 10.1"
Schermtype: LED
Resolutie: 1280 x 800
Schermeigenschappen: LED backlighting

Specificaties
Processor: Intel® Atom™ Z8500
Quad-core
1.44 GHz / 2.44 GHz met Turbo Boost
2 MB cache
Geheugen (RAM): 2 GB DDR3
Opslag: 32 GB eMMC

Verbindingen
Draadloos: 802.11 a/g/n
Ethernet: nee
Bluetooth: Bluetooth 4.0
USB: USB 2.0 x 1; Micro USB 2.0 x 1
Video: Micro HDMI x 1
Audio: 3.5 mm koptelefooningang

Voeding
Batterijtype: 2-cell Lithium-ion
Batterijleven: 11 uur

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 27 x 265 x 175 mm (H x B x D)
Gewicht: 0.5 kg

Verpakkingsinhoud
Asus Transformer Book T100HA 10.1" Touchscreen 2 in 1
Oplader
Handleiding

17 februari 2017 om 00:40
kikke002 Gebruiker

Mooi apparaat! Alleen jammer dat de specs zo minimaal zijn. Atom processor word ik niet warm van. Hoeveel van die 32 GB is er nog vrij? Hooguit 5 schat ik zo in.

In de tekst wordt gerept over Office. Wordt deze meegeleverd of betreft dit een trialversie? Welke software wordt überhaupt meegeleverd?

En maar 1 jaar garantie?

Nogmaals: echt een leuk ding. Tenminste als er een i3 in zou zitten, 4 GB RAM en 128 GB opslag. Toch maar niet doen, wat mij betreft.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:46
mrdummy Gebruiker

Van andere 32GB tablet die ik in huis heb heb je iets meer dan 10 GB vrij. En je kan nog steeds met extra microSD uitbreiden… wat dus geen probleem is. 16GB tablet is veel erger.

De Office is nu maar 1 maand gratis uitproberen, zoals ik nu ook op tegenwoordige W10 tabletten aantref. Dat is minder mooi tegenover Windows 8.1 waar wel 1 jaar Office bij zit.

Zie meer: http://www.notebookcheck.net/Asus-Transformer-Book-T100HA-with-Atom-x5-Z8500-coming-soon.148881.0.html

Beantwoorden

17 februari 2017 om 06:33
HetGezegde Gebruiker

En 1 jaar garantie omdat ie refurbished is. Dat kiest de fabrikant zelf bij niet nieuwe apparaten. Deze discussie gaan we niet elke keer voeren, toch?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 07:47
kikke002 Gebruiker

Ik zie nergens in de specificaties terug komen dat het mogelijk is om een microSD kaart te gebruiken om hier de opslagcapaciteit mee uit te breiden. Bovendien heb ik al een aantal soortgelijke apparaten met 32 GB aan opslag in handen gehad waar er nog slechts een paar GB vrij was. De doorsnee gebruiker weet zich dan geen raad meer. Ook met een eventuele microSD blijft het behelpen. Helemaal voor de minder handige gebruiker.

Wat de beperkte garantie betreft: het is voor mij een minpunt dat ik wilde benoemen. Als dat voor jou niet geldt, prima. Het is geenszins mijn bedoeling om hier een welles-nietes mee te starten.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 07:54
kikke002 Gebruiker

@mrdummy bedankt voor de link. Goede uitbreiding van de specificaties zijn daar te vinden.

Naast de op de ibood-site onbrekende microSD aansluiting, valt daar ook te lezen dat er een USB C beschikbaar is.

Wellicht dat ibood dit over kan nemen?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 01:15
Filip.Stoop Gebruiker

En zoals steeds het geval is met Laptops of PC’s bij iBood alleen verkrijgbaar met een QWERTY keyboard??

Daar schieten we in België niet zo veel mee op (AZERTY!!)

Of is er een mogelijkheid om toch een AZERTY klavier te hebben??

Beantwoorden

17 februari 2017 om 01:26
Moderator Berlinda Moderator

Beste Filip,

Helaas bij deze dagdeal niet. Laat hiervoor een bericht achter op Tip iBOOD.

http://be-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/

Groetjes,

Berlinda

Beantwoorden

17 februari 2017 om 01:39
bolswarder Gebruiker

zou je deze post aub op ibood.be willen doen , want wij Nederlanders zijn de zeurende franse belgen zat! je zit nu namelijk op ibood.com/nl en jij moet op be zitten!

Edited by: Paul
laten we het wel vriendelijk houden

Beantwoorden

17 februari 2017 om 01:51
Moderator Paul Moderator

Deze deal is voor zowel ibood.nl als ibood.be met één gezamenlijk forum. 
Indien mogelijk zal iBOOD naast QWERTY ook een AZERTY variant aanbieden. Bij deze deal is dat niet gelukt.
Omdat er ook Belgische iBOODers zijn die QWERTY wel waarderen, wordt deze deal ook in BE aangeboden.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:01
jup.deneddy Gebruiker

bolswarder, kijk lees eens dit https://nl.wikipedia.org/wiki/AZERTY , dan zal je misschien begrijpen waarom een Vlaming een azerty kies en je zal ook merken dat er nog verschillen zijn

m.v.g

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:10
brancop Gebruiker

Hey Boswandelaar, ik zit wel degelijk op de .be site. @Paul, deze nozem reactie had niet openbaar gemogen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:24
Binnenmars Gebruiker

@jup.deneddy

“Het toetsenbord is ontworpen om gemakkelijk Franstalige teksten te kunnen invoeren, “

Ik dacht dat Vlamingen daar niet zo gediend van waren.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 13:35
CDesmecht Gebruiker

Link bovenaan in de adresbalk: http://be-nl.forum.ibood.com/products/50636-170217/asus-101-2-in-1-tablet-refurb/

Beantwoorden

17 februari 2017 om 13:39
CDesmecht Gebruiker

Je knipt af vlak na de komma… de rest is:

” doch wordt niet alleen in Franstalige gebieden gebruikt: in heel België, waaronder het Nederlandstalige Vlaanderen, is AZERTY de norm.”

Iets uit context halen helpt je zelden met een goed punt te maken.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 13:59
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi all,

14:00, een mooi moment om de discussie te beëindigen :-)

Voor jullie informatie:

De fora van onze Nederlandse en Belgische website worden gedeeld.

We hebben ervoor gekozen deze 2-in-1 tablet ook in België aan te bieden, zodat onze Belgische klanten die wel met QWERTY werken gebruik kunnen maken van deze deal. Morgen staat hier weer een mooie deal zonder toetsenbord, en dus geschikt voor alle Belgische klanten :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 18:36
Binnenmars Gebruiker

@CDesmecht

Ik haal niets uit een context, ik weet ook wel de meeste Vlamingen een azerty indeling gebruiken, ik volg alleen niet zo goed waarom zij persé geknecht willen worden door een Franstalig toetsenbord.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 20:13
centralleke Gebruiker

Wij Vlamingen worden door niets of niemand meer geknecht….maar wij gebruiken nu eenmaal een AZERTY-klavier…einde discussie…..

Beantwoorden

17 februari 2017 om 20:50
peetpp Gebruiker

Heb er helemaal geen problemen mee dat deze aanbieding enkel met  Qwerty toetsenbord wordt aangeoden, het is een gelegenheidsaanbieding (refurbished). Wat ik wel kwalijk vind is dat het nergens staat vermeld in de specificaties. Op dat gebied gaat iBood terug naar af zoals in de pioniersjaren maar toen waren er nog niet zoveel Belgische klanten. En Binnemars, Azerty is net zo goed een Vlaams toetsenbord, is gewoon zo historisch gegroeid in de tijd van mechanische tikmachines.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 06:36
HetGezegde Gebruiker

Oei. Ik hoop dat gebruiker bolswarder niet meer welkom is hier?

Afijn: mooie tablet en snel genoeg voor de niet veeleisende gebruiker. Uitbreiden met een SD kaart is mogelijk en ook hier kun je je software op kwijt.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 06:47
gergn Gebruiker

Zojuist eentje besteld voor mijn echtgenote. Die mailt af en toe, draait een simpel muziekprogramma en gebruikt haar browser om YouTube-muziek via een goede hoofdtelefoon af te luisteren. Haar oude W7 32 (ex Vista) laptop kan het niet goed meer bijbenen. Deze is licht genoeg om mee te nemen naar koorrepetities.

Als ze wat aan rekenkracht tekort zou komen, kan ze via AnyDesk werken op de grote en krachtige desktop met vijf harde schijven. Ik heb een klein webbook met vergelijkbare specificaties. Die gebruik ik ook voor klein werk en verder via AnyDesk als smart terminal op de desktop. In de trein via de persoonlijke hotspot van mijn iPhone en zelfs op vakantie in Frankrijk werkt dat prima.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:01
kikke002 Gebruiker

Met teamviewer kan ik mijn PC ook overnemen, maar dat betekent wel dat deze dan aan moet staan. Dat is ook met een smartphone mogelijk

Dat die mogelijkheid bestaat heeft geen enkele relatie met de beperkte rekenkracht van deze Asus en is voor de meesten geen oplossing.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 06:54
gergn Gebruiker

http://decomputer.be/van-qwerty-naar-azerty/

Hebben onze Belgische vrienden wat aan deze tip?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:04
biginski Gebruiker

Even voor de duidelijkheid iBood, want het staat er niet bij: is er wel of geen uitbreiding mogelijk met een micro SD?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:16
mauricenotkamp Gebruiker

Is mogelijk.

Is ook te zien in een link die verder omhoog geplaatst is.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:21
mhoefman Gebruiker

Het lijkt me voor deze prijs een prima apparaat, het enige minpuntje is de resolutie van het schermpje 1280×800… daarom twijfel ik nog even door.

Note aan de moderators: Complimenten voor de afhandeling van de berichten van de vervelende gebruiker. ;)

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:37
clau71 Gebruiker

Misschien rare vraag, maar is deze geschikt om series te kijken, via netflix of vanaf apparaat zelf?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:13
rmathijssen Gebruiker

Waarom is dit een rare vraag? Het is tenslotte ook als tablet te gebruiken. Je kunt zonder problemen series kijken.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:14
woutertju Gebruiker

staat gewoon windows op dus dat moet zeker allemaal kunnen

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:15
rmathijssen Gebruiker

Mooi apparaat, in het verleden al meerdere gehad en komt echt solide over. Het is natuurlijk geen hele snelle machine met een grote opslag capaciteit, maar de prijs is heel erg netjes en de opslag is eenvoudig uit te breiden.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:27
Pet0r Gebruiker

Tempting. Op zoek naar een tablet voor het streamen van muziek vanaf de NAS met een audiostreamer. De reden dat ik niet voor Apple kies, is omdat je die na een paar jaar weg kan gooien omdat je dan met een verouderd IOS Apparaat geen app meer kan installeren of gebruiken. Hoe is de ondersteuning van Asus wat dat betreft? Kun je deze wel blijven updaten en hem 8 jaar gebruiken?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 14:59
HetGezegde Gebruiker

Ja, als ie dan nog snel genoeg is. Qua ondersteuning op software gebied zou t geen probleem mogen zijn.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:36
bramkl Gebruiker

Besteld. Met name voor de schoolgaande kinderen, voor internet, rekenspellen, etc. Heb een tijdje over een Chromebook gedacht, maar dit is wat goedkoper, lekker veelzijdig door Windows, en een touchscreen zijn ze gewend.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:37
bramkl Gebruiker

Hopelijk is de verzending wat eerder dan staat aangegeven (zal wel niet), juist komende week is het vakantie.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:56
indy1959 Gebruiker

Aan de moderator: even off-topic… In onze mail staat een App Only Deal: Microsoft Surface 3 tablet. Ik kan die op mijn tabet in de Ibood app nergens terugvinden. Enig idee hoe dat komt ?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:58
bramkl Gebruiker

Wat kost die?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 09:59
indy1959 Gebruiker

Geen idee. Vind hem niet terug in de app.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:04

Hoi Indy,

De App-Only-Deal van vandaag is een stofzuiger van AEG. Deze staat bij mij correct weergegeven in de nieuwsbrief.

De App-Only-Deal van gisteren was voor onze Belgische klanten inderdaad een Microsoft Surface 3, maar deze deal is al afgelopen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:32
indy1959 Gebruiker

Dan zat ik nog te kijken naar de Ibood-mail van gisteren… En deze van vandaag heb ik pas ontvangen om 12u22…..  Toch wel een beetje laat, als je het mij vraagt….

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:57

Hoi Indy,

Dat klopt inderdaad. De nieuwsbrief naar ons Belgische klantenbestand is door een technische fout helaas niet automatisch verstuurd. Daarom hebben wij deze vanmiddag alsnog toegestuurd.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:00
tazman998 Gebruiker

*knip*

Ibood biedt ‘m aan voor *knip*

Da’s een korting van 15% en niet 40%!

De 40% is berekend over de NIEUWPRIJS, maar aangezien deze niet nieuw is maar refurbished, kun je dus ook geen nieuwprijs hanteren voor het berekenen van de korting!

Ik ga toch eens navraag doen bij de consumentenbond, of dit soort “aanbiedingen” niet tè misleidend zijn! Als koper denk je fikse korting te krijgen, maar daar klopt dus geen hol van!

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.
Dealprijzen mogen niet op het forum vermeld worden.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:05

Hoi tazman,

Wij hanteren altijd de adviesprijs van de fabrikant. Zij hebben geen aparte adviesprijs voor refurbished producten, waardoor wij de originele adviesprijs gebruiken.

Uiteraard staat het je vrij (en raad ik je aan) altijd even de huidige verkoopprijzen op te zoeken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:40
bramkl Gebruiker

Dag Bas,

Juist omdat iedereen de huidige verkoopprijzen even opzoekt doet het noemen van ‘van’ prijzen jullie meer kwaad dan goed. Die van-prijs is zelden reëel, of het nu gaat om een refurbished product, een product dat al even niet meer op de markt is (en waarvan er inmiddels goedkopere opvolgers zijn), of een product dat überhaupt nooit de adviesprijs heeft gekost.

Het zo hanteren van die van-prijs geeft potentieel klanten het gevoel dat iBood ze voor de gek probeert te houden. Dan kun je wel iedere keer blijven roepen dat je de originele adviesprijs hanteert maar als die vergelijking zo mank gaat als dat die vaak gaat, dan roep je daarmee negatieve gevoelens kom jij al heb je technisch gezien misschien gelijk.

Mijn advies: noem alleen nog van-prijzen als die overeenkomen met wat je op dit moment daadwerkelijk in een andere winkel zou betalen en laat die van-prijs anders achterwege. Het is te doorzichtig.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:19
brancop Gebruiker

De nagel op de kop bramkl.. Dit lukte jaren geleden, mensen vergelijken en klikken, en komen NOOIT de adviesprijs tegen voor een tweedehands product.  Ik denk ook dat het hun minder en minder geloofwaardig aan het maken is.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 21:01
peetpp Gebruiker

Maar niet realistisch, welke winkel ga je dan als vergelijking nemen, voor een ééndagsaanbieder als iBood is de adviesprijs dan de logische keuze. Die discussie wordt hier al meer dan 10 jaar gevoerd en het is nooit makkelijker geweest als nu om snel te prijzen vergelijken in andere winkels en zelfs andere landen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 22:02
bramkl Gebruiker

Precies; dus laat die vanaf prijs weg. Die slaat nergens op en leidt al 10 jaar tot discussie

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:24
SirJH Gebruiker

Vraag

Is  naast Windows 10 het volledige officepakket ook geïnstalleerd?

Groet JH

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:52
Sant1man15 Gebruiker

Volgens mij alleen 1 maand trial

-Sander

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:53

Hoi JH,

Je krijgt geen volledig officepakket bij deze Asus.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 15:01
HetGezegde Gebruiker

Wel kun je op alle apparaten tot 11 inch (uit m’n hoofd) een gratis Microsoft Office app downloaden vanuit de store. Minder uitgebreid, maar wellicht meer dan voldoende.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 17:07
andreabarbera Gebruiker

De Office (mobiele) apps uit de Windows Store zijn inderdaad gratis te gebruiken op devices met schermen tot 10,1 inch. Daar valt deze tablet dus ook onder.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:52
robverbeek Gebruiker

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een tablet met toetsenboard voor mijn moeder. Ze wil deze vooral gaan gebruiken voor spelletjes en het lezen/versturen van mailtjes. Nu heeft ze daar een aparte tablet en laptop voor. Ik zit nu met een 3-tal vragen.

1) Ik ben zelf al jaren fan van Android, vanwege het ruime aanbod van Apps. Hoe is dit tegenwoordig voor Windows? Is dit aanbod nog steeds beperkt of worden apps tegenwoordig voor zowel Windows als Andoroid uitgebracht?

2) Verder is het mij niet echt duidelijk of je het toetsenboard aan de tabled vast klikt of dat dit draadloos gaat.

3) Een andere optie waar ik naar aan het kijken ben is de Samsung Galaxy Tab S2. Deze is een stuk duurder, maar is deze ook echt een stuk beter?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 11:41
tang Gebruiker

3) Ik heb de TabS2. Het scherm is echt heel mooi helder en superscherp. Ook heeft de TabS2 een fingerprint scanner die goed reageert.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 14:07
heyway Gebruiker

2) Dit werkt met magneten

Beantwoorden

17 februari 2017 om 15:02
HetGezegde Gebruiker

1) apps minder bij Windows, maar genoeg andere software die je gewoon via t internet en buiten de store kunt downloaden en installeren. Staat namelijk een volwaardige versie van Windows op.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 16:56
HetGezegde Gebruiker

3) de Tab S2 is natuurlijk ook een heel ander apparaat dan deze. Duurder, sneller, mooier scherm, betere camera, maar met Android. Kijk voor jezelf na of Android je genoeg kan bieden en of je kunt leven met 1 tot anderhalf jaar aan support qua besturingssysteem. Via een custom ROM kun je dit in de toekomst nog wel wat verlengen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:09
bugsfunny Gebruiker

Windows 10 home en 32GB. Gaat dat wel werken met updates? Meen mij te herinneren dat er bij grote updates minimaal 10GB vrije ruimte moet zijn. Op mijn Asus R417S met 32GB kon er niet meer ge-update worden zelfs niet extern via USB.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:58
pjkroes Gebruiker

Als je een extra SD kaart installeert geen probleem zodat ie tijdelijk de bestandem kwijt kan. Lees meer op tweakers.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 13:58
bugsfunny Gebruiker

Leuk al deze tips. Had ik ook gelezen maar werkte dus niet. De meeste mensen willen toch gewoon een goed werkende tablet of laptop zonder al dat technisch gefrutsel. Ik zou dus alleen hierom een 32GB al laten liggen tenzij je er achteraf voor een paar tientjes een 128GB kunt laten inbouwen met Windows 10 erop. Nog weinig maar de updates werken wel.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 16:18
bramkl Gebruiker

Tja, 128 GB zou fijn zijn. De i3 en 4GB ram wat kikke002 in de eerste reactie aangaf ook. Dat kan allemaal ook, maar tegen zeker 3x dit bedrag. Een i7 met 8GB en 256GB zou nog mooier zijn, maar dan lopen we al snel over de 1000 euro. Het is nu eenmaal een relatief goedkoop ding en voor dat geld moet je ‘m op waarde schatten.

Overigens zijn er wel meer mogelijkheden om die update voor elkaar te krijgen (SD kaart, oude installatie bestanden verwijderen, gebruik maken van de mediacreationtool,…), zal een kwestie van proberen zijn.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:54
Martijnke Gebruiker

Kan je hier een usb stick of usb externe harde schijf op aansluiten ?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 14:47

Hoi Martijn,

Ik heb dit even voor je nagevraagd bij de leverancier. En zojuist bevestigd gekregen dat dit inderdaad mogelijk is.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:57
Vincent Vega Gebruiker

Kun je deze met (micro) hdmi aansluiten op een scherm en heb je dan full-hd?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 14:48

Hoi Vincent,

Je kunt hem inderdaad via HDMI aansluiten op een beeldscherm. Onze leverancier durft geen belofte te doen dat alle beelden als FullHD te bekijken zijn.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 17:08
andreabarbera Gebruiker

Full HD moet geen enkel probleem zijn. Tablets genoeg met Full-HD schermen die met dezelfde Atom chipset draaien.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 13:20
gergn Gebruiker

Een SSD van 32 GB is te klein om een upgrade van bijvoorbeeld 1511 naar 1607 uit te voeren. Je moet dan gewoon 1611 helemaal opnieuw installeren. Met mijn Medion Akoya webbook heb ik daar leergeld mee betaald. De SSD was op een bepaald moment helemaal leeg en de SD-kaart was niet meer toegankelijk.. Dus moest ik ook nog de originele drivers bij Medion downloaden voordat 1611 naar behoren werkte. Sindsdien staat er in het register een upgradeverbod (gewone updates zijn nog wel toegestaan). Zie

http://www.zdnet.com/article/how-to-block-windows-10-upgrades-on-your-business-network-and-at-home-too/

Zet het onderstaande in een tekstbestand met extensie .reg en dubbelklik erop:

Windows Registry Editor Version 5.00[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]“DisableOSUpgrade”=dword:00000001

Beantwoorden

17 februari 2017 om 14:36
sleezball Gebruiker

Windows houdt de oude installatie van versie 1511 nog in een map om eventueel te kunnen terug rollen bij problemen. Als je de functie Schijfopruiming gebruikt (en daarna de optie Systeembestanden opruimen) kan je de oude versie verwijderen indoen je die niet nodig hebt. Sowieso is het met een 32GB SSD raadzaam of de Schijfopruiming zo af en toe eens te laten draaien om weer schijfruimte vrij te maken.

Zo zou het zomaar kunnen dat je SSD ineens wél groot genoeg is om de updates en upgrades uit te kunnen voeren, ik heb het met de Lenovo laptop met eveneens 32GB SSD van mijn dochter zo gedaan en heeft verder geen enkel probleem opgeleverd.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 15:36
Duende Gebruiker

Ik begrijp dit niet. Ik heb zelfs mijn 16 GB Lamina tablet geupgrade naar 1607. Je hebt weliswaar een USB stick nodig als tijdelijk extra geheugen, maar het is wel gelukt zonder opnieuw te installeren. Met 32GB moet dat dus zonder problemen mogelijk zijn.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 17:11
andreabarbera Gebruiker

Als je de Media Creation tool gebruikt die je vanaf de Microsoft site kan downloaden en een USB-memorystick (minimaal 16GB) gebruikt als installatiemedium, dan kan je je tablet zonder problemen updaten.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 22:00
miel222 Gebruiker

Heb zelf de T100T (ouder model-2GB ram-32 GB + SD 128GB). Hierop stond windows 8.1. Zelf via de media creation tool geupdated naar W10-v1607. 
Alle overige software, met uitzondering van office verwijderd zodat er zoveel mogelijk vrije ruimte overbleef. Thans nog ca. 10 GB vrij.

De T100HA heeft een iets zwaardere processor (1,83 GHZ) en ik dacht zelfs 4 GB ram.

zie: https://www.asus.com/be-nl/2-in-1-PCs/ASUS_Transformer_Book_T100HA/

of ben ik verkeerd?

Beantwoorden

18 februari 2017 om 00:19
J. Kloosterman Gebruiker

Dag,

Kom net thuis en zie deze aanbieding. Graag zou ik er een willen aanschaffen maar het is inmiddels 18-02. Is een bestelling toch nog mogelijk te maken?

Met vr. groet,

Jan

Beantwoorden

18 februari 2017 om 00:49
Moderator Paul Moderator

Beste Jan,

Spijtig genoeg was je net te laat en heb je deze deal gemist.
Het is helaas niet meer mogelijk om nu nog een bestelling te plaatsen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

2 maart 2017 om 20:45
tonenem Gebruiker

Heb `m binnen maar wat is de juiste toetsenbordinstelling? Staat nu op QWERY VS Internationaal maar dan kloppen sommige speciale tekens niet

Beantwoorden

3 maart 2017 om 10:10
bramkl Gebruiker

Het is een Verenigd Koninkrijk toetsenbord. Ik krijg echter zo snel niet gevonden hoe ik het kan wijzigen (lijkt alleen het schermtoetsenbord te willen wijzigen)

Beantwoorden

3 maart 2017 om 17:43
ijmuidense Gebruiker

Ook net binnen maar helaas zonder handleiding. Ook past het stekkertje van het laadsnoer niet goed. dat gaat zeker voor problemen zorgen in de toekomst. Hij gaat retour. Jammer, Ibood :-(

Beantwoorden

4 maart 2017 om 23:08
punksmurf Gebruiker

De handleiding kan je vinden op de site van Asus, ik kwam hem daar tegen toen ik de drivers zocht.

Als het probleem aan het laadsnoer ligt (en niet aan de connector op de tablet zelf) zou je ook even een ander snoer kunnen proberen, dan hoef je hem wellicht niet terug te sturen :).

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.