24 februari 2017 om 00:00
iBOOD

TomTom GO 6100 Wereldnavigatie

Product expert aanwezig

TomTom GO 6100 Wereldnavigatie

TomTom's meest geavanceerde alles-in-één GO.

Specificaties

Merk: TomTom
Type: GO 6100
Garantie: 2 jaar

• Lifetime wereldkaarten
  • Lifetime TomTom Traffic
  • Lifetime flitsers

Schermgrootte: 6”
Intern geheugen: 8 GB
Uit te breiden geheugen: Ja, microSD
Batterijduur: tot 2 uur aan autonome functionaliteit
Inbegrepen: GO 6100; magnetische dashboardhouder; USB-kabel; auto-oplader; handleiding

*Lifetime: dit betreft de levensduur van de TomTom GO 6100. Wanneer er geen software-updates, services, accessoires én inhoud meer worden geleverd, is de levensduur van het product beëindigd. Lifetime-diensten zijn alleen beschikbaar op het gekochte navigatiesysteem en kunnen niet worden overgezet naar een ander systeem of een app.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @TomTom Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 februari 2017 om 00:04
HaydenNL Gebruiker

@TomTom Expert: de lifetime updates zijn zolang dit apparaat ondersteund wordt door TT. Hoe lang is de verwachting dat deze nog meegaat in de ondersteuning? Nog 2 jaar? 5 jaar? 10?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:09
delot2011 Gebruiker

best een belangrijke vraag idd.

En ook best een trieste uitleg van het woord lifetime door de fa. TomTom.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:11
flowerpower.nl Gebruiker

Is deze datum voor alle TomTom Go 6100 gebruikers hetzelfde als zijnde een ‘houdbaarheidsdatum’ of een ‘gebruiksduur’?

Als ik mijn Apparaat een paar maanden laat liggen voordat ik hem uit de doos haal, blijft deze dan langer houdbaar of even lang als het apparaat van bijvoorbeeld gebruiker HaydenNL?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:23
tang Gebruiker

*Lifetime: dit betreft de levensduur van de TomTom GO 6100. Wanneer er geen software-updates, services, accessoires én inhoud meer worden geleverd, is de levensduur van het product beëindigd.

Dus als alle 4 niet meer worden geleverd, dan pas is de levensduur beeindigd. Dus zolang er nog oplaadkabels worden verkocht, dan leeft ie nog en krijg je updates.

Als er geen softwareupdates meer worden uitgebracht, maar wel oplaadkabels worden verkocht, dan worden er dus nog software-updates uitgebracht. Da’s mooi.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 01:13
gio_vanni Gebruiker

Klopt niets van.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:05
sebastienbo Gebruiker

Kabels en accesoires worden niet meer verkocht vanaf 2018

Dat komt omdat al die accesoires met Micro USB werkt.
En alle nieuwe producten van tomtom die nu gaan uitkomen gaan uitgerust worden met USB-C

Wat betreft je andere twee punten:

software-updates, services

Die puntjes lijken me raar dat het in hun algemene voorwaarden staat, want dat lijkt namelijk nu net de dingen die ze zeggen dat levenslang zijn.

ps: Het is trouwens illegaal om zulke leugens te verkopen: als je zegt lifetime, dan gaat de EU er van uit: “Zo lang het apparaat niet kapot is”

ALs ze dus stoppen met live life updates, dan mag je klacht indienen met de Europese consumenten dienst, zij nemen dan contact op met TomTom voor uitleg te krijgen

Als er inderdaad expres gelogen is , dan kunnen ze monster boetes verwachten) -> Expres betekend wel dat je moet bewijzen dat Tomtom express liegt door het woord “Lifetime” te gebruiken terwijl dat niet waar is.

Mijn ervaring met TomTom is echter wel, dat het inderdaad maar 2 a 4 jaar betekend

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:06
sebastienbo Gebruiker

Is er geen TomTom expert die ons daar duidelijkheid kan over schaffen?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:25
Moderator Paul Moderator

De TomTom Expert zal gedurende de dag aanwezig zijn. 
Deze expert zal weldra jullie vragen gaan beantwoorden.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:09
Official Product Expert TomTom Expert Official Product Expert

Goedemorgen allemaal!

Lifetime Maps houdt inderdaad in dat je je wegenkaart kunt blijven updaten, zolang wij het product ondersteunen.
Voor jullie beeldvorming: wij zijn pas per 1 januari 2017 gestopt met het volledig ondersteunen van onze eerste modellen uit 2005 tot 2007. De reden hiervoor is dat deze toestellen allen een intern geheugen van 512 MB of 1 GB hadden en onze nieuwe kaarten en software niet meer konden huisvesten.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:40
sebastienbo Gebruiker

Dit product is uitgekomen in Juni 2015, het is dus 2 jaar oud.

Stel dat TomTom 5 jaar support geeft voor nieuwe producten dan blijft er nu nog 3 jaar over.

(Ik weet niet hoeveel jaar ze een product ondersteunen, 5 jaar is een gissing)

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:54

@sebastienbo je kunt gerust uitgaan van 10 jaar, hoor!

Beantwoorden

24 februari 2017 om 13:44
muppet1 Gebruiker

dus lifetime is al niet waar……

Beantwoorden

24 februari 2017 om 13:56
The.traveller Gebruiker

@Paul: Kan je je baas niet overhalen om ook de travelcase en andere accessoires in de aanbieding te doen.

http://tomtom.com/nl_nl/drive/accessories/protection/travel-case/

http://tomtom.com/nl_nl/drive/accessories/protection/screen-protector-pack/

Edited by: Paul
dat zijn mooie suggesties :)
http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/

Beantwoorden

24 februari 2017 om 14:00
TdoubleU Gebruiker

Lifetime van het product, niet de lifetime van de persoon die hem koopt. Ik vind dat niet zo vreemd, ze updaten de navigatie systemen zo lang mogelijk, totdat de hardware het niet meer kan bijhouden.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 14:01
Moderator Paul Moderator

Hoewel iedereen een eigen interpretatie heeft van het woord lifetime (letterlijk: levensduur, niet levenslang) geven TomTom en de Product Expert een duidelijke toelichting over de term Lifetime die TomTom hanteert. 

De toestellen zullen minstens 10 jaar (dus minstens t/m 2025) ondersteund worden. 
Tegen die tijd zullen er weer nieuwere of andere manieren zijn van navigeren.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 20:06
hasma Gebruiker

Ik kocht verleden jaar een TOM TOM GO 5000. ondertussen is de USB-Poort die moet gebruikt worden om de Lifetime maps te downloaden defect. Ik klaagde dit aan maar ontving nog geen enkel reactie. Hoe zit het met jullie garantie?

Beantwoorden

21 maart 2017 om 22:21
johander Gebruiker

Ik heb een Tomtom met lifetime. Die stopte na 4 jaar met updaten. Dat noem ik zelf geen lifetime want hij gaat makkelijk 8 jaar mee maar ja dan verdienen ze niet genoeg.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 22:23
johander Gebruiker

4 jaar dus max…..had zelf ook lifetime en alle updates stopten na 4 jaar. Doet men opzettelijk wazig en onduidelijk over omdat liftime natuurlijk veel langer LIJKT da n4 jaar.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:04
ThinKing Gebruiker

Mooie aanbieding. Besteld!

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:17
ThinKing Gebruiker

Blijkbaar is dit een ouder type. Tomtom verkoopt zelf de 6200…

Een beetje jammer van de lifetime uitleg. Ik vind het niet correct.  Ga even nadenken over annuleren of niet.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 06:51
mdrongelen Gebruiker

Idd vreemd maar netals een iPhone is t pas als t apparaat t eigenlijk niet meer aan kan. Het is wel eerlijk omschreven door iBOOD. In de winkel staat dit er vast niet bij.

Ik heb ook Liftime Maps, maar van de 8gb nog maar enkele mb’s vrij (Europa). Je ziet de bui al hangen over enkele jaren zeker :-)

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:08
eldeejee Gebruiker

Dit is het model van vorig jaar, zo lees je in deze review. Als iBood het nieuwe model zou verkopen, zou die een stuk duurder zijn. Overigens zijn de verschillen niet schokkend. Ik heb beide modellen in gebruik en ervaar eigenlijk geen gemis wanneer ik de 6100 gebruik.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:12

Wij hebben de GO 6100 in 2015 uitgebracht, als antwoord op de GO 6000, met name omdat wij de toestellen ook wilden uitrusten met Lifetime Flitsers en Lifetime World Maps (i.p.v. Lifetime Maps Europa).

Eind 2016 hebben wij inderdaad de GO 6200 uitgebracht, met nieuwe hardware mogelijkheden. Dit toestel kan bijvoorbeeld zijn updates uitvoeren via de Wi-Fi en heeft hier geen computer meer voor nodig. Ook hebben wij de functie handsfree bellen opnieuw geintroduceerd en is het ook mogelijk om smartphoneberichten te ontvangen op de TomTom.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:13

@mdrongelen

Je weet dat je te allen tijde een Micro-SD kaart kunt plaatsen, mocht je je interne geheugen willen uitbreiden?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:43
sebastienbo Gebruiker

Dat van de Micros sd kaart voor geheugen uit te breiden wist ik niet, geld dat ook voor de 6100 van deze aanbieding?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:55

@sebastienbo Jazeker! Staat ook in de advertentie vermeld.

Schermgrootte: 6”Intern geheugen: 8 GBUit te breiden geheugen: Ja, microSD

Beantwoorden

24 februari 2017 om 12:54
The.traveller Gebruiker

Nu alleen nog weten wat de maximale grootte van de microSD mag zijn. En kan je de gewenste kaart daar plaatsen. Bij mijn oude Go Live 940 kan dat.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:08
techno2004 Gebruiker

Is deze ook voor truck navigatie wanneer men routes berekend?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 04:53
Moderator Paul Moderator

Voor truck navigatie heb je een model uit de TomTom Trucker serie nodig.
https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/truck/ (scroll omlaag voor de modellen)

Dit model is bedoeld voor (personen)auto’s.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:13
burgkop Gebruiker

Van Mio had ik begrepen dat je updates krijgt zolang het apparaat meegaat. (leeft) lijkt mij trouwens een betere benaming bij “Levenslang”. Onlangs 3e Mio aangeschaft, 6.2″ nog niet gebruikt, wel geüpdatet.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:45
sebastienbo Gebruiker

Op europees juridisch niveau is dat ook geldig.

Een fabrikant mag het eigenlijk niet lifetime noemen indien hij de support stopt terwijl het apparaat nog werkt

Voor apparaten met consumables (zoals printers) moet er zelf 10 jaar ondersteuning blijven

Wel opletten, want ondersteuning datum telt niet vanaf je aankoop datum, maar wel de introductie datum (de datum dat de fabrikant het apparaat op de markt zette)

Tomtom lijkt echter een andere verwoording te geven aan lifetime…

Beantwoorden

21 maart 2017 om 22:24
johander Gebruiker

Klopt….gewoon 4 jaar!!! Vind het misleiding

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:18
techno2004 Gebruiker

Aangezien ik ook een tomtom trucker 5000 heb zelfde model lifetimes kaarten traffic niet…kan deze ook truck routes berekenen?of alleen auto?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:15

De GO 6100 kan geen Truck routes berekenen. Alleen onze Trucker toestellen kunnen dit. We hebben in 2016 wel de Trucker 6000 Lifetime Edition uitgebracht, met ook Lifetime Traffic en Lifetime Speed Camera’s.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 00:56
techno2004 Gebruiker

Van de expert komt precies nieveel respons

Beantwoorden

24 februari 2017 om 01:02
Moderator Berlinda Moderator

Beste techno2004,

Kijk morgen overdag even een paar keer. Niemand is 24 uur per dag wakker. Maar de antwoorden zullen volgen.

Groetjes,

Berlinda

Beantwoorden

24 februari 2017 om 02:29
Sephiroce Gebruiker

Contact opnemen met klantenservice

Heb je een vraag die niet op deze pagina wordt beantwoord? Klik hier, bel ons (020 850 1007) of e-mail ons.

*De beschikbare talen kunnen per land verschillen.
****Lifetime TomTom Traffic, Wereldkaarten en Flitsers: ontvang TomTom Traffic en Flitsers en download ieder jaar 4 of meer volledige updates voor je geïnstalleerde kaart gedurende de levensduur van je product. Je hebt een pc met internetaansluiting en een MyTomTom-account nodig om nieuwe kaarten en updates te downloaden. Ga voor meer informatie naar tomtom.com/lifetime. Ontvang Flitserupdates gedurende de levensduur van je product. Ga voor meer informatie naar tomtom.com/lifetime.

Lifetime TomTom Traffic: ontvang TomTom Traffic gedurende de levensduur van je product. Kijk voor meer informatie op tomtom.com/lifetime.
Lifetime World Maps: download ieder jaar vier of meer volledige updates voor een geïnstalleerde kaart gedurende de levensduur van je product. Je hebt een pc met internetaansluiting en een MyTomTom-account nodig om nieuwe kaarten en updates te downloaden. Kijk voor meer informatie op tomtom.com/lifetime.
Lifetime flitsers: ontvang flitserupdates gedurende de levensduur van je product. Kijk voor meer informatie op tomtom.com/lifetime
Ondersteunde TomTom GO-modellen zijn: GO 40 / 50 / 60 / 51 / 61 / 400 / 500 / 510 / 600 / 610 / 5000 / 5100 / 6000 / 6100.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 03:50
edoud Gebruiker

Wat een zinloze uitdrukking dat lifetime. Volgens mij betekend dit levenslang en niet zoals TT in hun voorwaarde zegt zolang als het TT behaagd. Mooie mop zeg. Zo lust ik er nog wel een paar…Ik twijfel wel, er bestaan genoeg alternatieven apps voor op je tablet of mobiel maar TT is toch wel goed in bepaalde dingen zoals actuele verkeersinformatie. En als ik het goed begrijp is het inclusief. een gratis data-abonnement? (Expert graag antwoord!) Zeker ook weer ” lifetime”?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 04:47
DornoD Gebruiker

Wat versta jij dan onder lifetime? Uiteraard gaat het om de levensduur van het apparaat en niet van de gebruiker. Je kunt niet verwachten dat als iemand op 20-jarige leeftijd zo’n apparaat koopt dat het ding op 80-jarige leeftijd nog steeds werkt en ondersteund wordt.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:21

De term Lifetime behelst de levensduur van het apparaat, en niet van de gebruiker. De GO 6100 heeft een ingebouwde SIM-kaart die de file- en mobiele flitserinformatie ontvangt. Deze SIM-kaart is werkzaam binnen de gehele Europese Unie en de gebruiker betaalt hier verder niets voor, noch zal dit het geval zijn in de toekomst.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 03:58
edoud Gebruiker

Natuurlijk biedt iBood weer een “verouderd” model aan. Moet gewoon plaats maken voor de 6200.

Wat is het verschil (Expert) ? En hoelang wordt de 6100 nog ondersteund? (Expert)

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:13
eldeejee Gebruiker

Voornamelijk WiFi en power management. Met WiFi is het updaten een stuk gemakkelijker geworden omdat je geen PC meer nodig hebt. Powermanagement is vooral te merken in auto’s als de Prius die wat weinig stroom leveren. Dan moet je hem af en toe bijladen.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 06:26
scanniexxl Gebruiker

Ik heb een go 1015 en had ook lifetime kaarten en flitsers.

Kreeg deze week een melding tijdens updaten dat ik voor flitsers 50 euro moet gaan betalen per jaar. Het apparaat is 3 jaar oud….

Ik zet hem maar op MP en koop een andere. 100 euro via MP en 50 die ik dan voor de update zou moeten betalenn is bijna een nieuwe. Staat niet in verhouding. Advies: print de pagina van ibood uit. Op de rekening staat dit waarschijnlijk niet vermeld en dan heb je na 3 jaar misschien een onaangename verrassing.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:11
eldeejee Gebruiker

Er zit inderdaad een fout in de MyDrive software waardoor deze je betaalde updates aanbiedt. Die moet je gewoon negeren, want je hebt ze al. Je zou ze dus gewoon moeten krijgen bij het aansluiten. Werkt het niet, neem contact op met TomTom.

Soms zijn de systemen technisch niet meer in staat om de nieuwe software te draaien. Dat kan ook nog. Bijvoorbeeld omdat er te weinig geheugen in zit. TomTom biedt dan doorgaans een goede inruilprijs voor jouw oude systeem.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:26

De GO LIVE 1005/1015 serie is nooit uitgebracht met Lifetime Flitsers, alleen met Lifetime Maps. Waarschijnlijk heb je bij dit toestel een abonnement van drie jaar LIVE Services (beide Traffic en Flitsers) ontvangen, die nu afloopt. Mocht je deze willen verlengen, kost dit inderdaad € 49,95. 
Het spreekt vanzelf dat deze extra service optioneel is en je niets ‘moet’.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 06:39
degroelard Gebruiker

Ik zou de navigatie kopen voor mijn reis naar Amerika en Canada. Kan ik de kaarten van Amerika en Canada samen op de tomtom zetten. 8GB lijkt me weinig. Misschien kan ik de kaarten op een micro-sd zetten maar ik weet niet of gps dan nog vlot werkt.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 06:39
tliet Gebruiker

Met de hardware kastjes van TomTom ben ik klaar. De laatste die ik kocht, een jaar of 6 geleden, kon direct al niet meer geüpdatet worden; te weinig ruimte. Heb een jaar daarna de TomTom iOS app gekocht, die kun je tenminste op al je iPhones, iPads en iPods installeren zodat je hele familie kan navigeren.

Maar ook dat nu is verleden tijd met Apple Maps, Google Maps en Waze. De enige use case die ik nog kan verzinnen is gebruik in het buitenland zonder data. Met de nieuwe EU regels die roaming gratis maken binnen de EU en op 1 juli in werking treden is dit ook geen issue meer.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 06:59
Moderator Paul Moderator

De oudere apparaten van TomTom hadden inderdaad alleen een intern geheugen dat vol kon raken. Inmiddels voorziet TomTom de apparaten van microSD slots waardoor het geheugen makkelijk uit te breiden is en het probleem van te weinig ruimte niet meer speelt. 
Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden op de markt, waar je voor kunt kiezen.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:04
xxxMaverick Gebruiker

De navigatie van tomtom blijft onovertroffen door de goede kaarten, interface maar vooral de realtime traffick informatie.  Ik heb zelfs met een gloednieuwe v60 nog tijden met een los kastje gereden wegens file info.

Waarom dan toch geen tomtom meer ? De service is om te huilen. De tomtom hield er mee op na iets meer dan 2 jaar. Batterij laadde niet meer. Aan het snoertje in de auto hangen startte hij wel op maar viel uit. Helaas was updaten via pc dodelijk omdat hij constant uitviel bij updaten. Reactie tomtom ? Korting op nieuw model of kosten van meer dan 100 euro om te maken. Absurd. Dat de batterij slechter word kan ik me voorstellen maar niet eens meer aan te zetten aan de kabel ?

Maw: de 6100 (type wat ik had) is zeer matig in duurzaamheid en service is slechtste ooit. Niet doen dus !

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:17
tvdwouw Gebruiker

De lifetime wordt juridisch zo omschreven. In de praktijk wordt alles nog zeeeer lang ondersteund. Voor de oude modellen van 10 jaar geleden worden nog steeds kaartupdates geleverd.

Ik heb de 5100 WW Lifetime and het is een geweldig apparat! Vraagt me zelfs soms of mobiele flitscontroles are nog staan! Tijdelijke wegwerkzaamheden worden ook gemeld en dus vermeden bij het plannen….

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:43
bakkerj Gebruiker

Heb er ook een,helaas 100 euro duurder, dus het voordeel is groot.

Prima apparaat, en lifetime betekent dat je geen 50,- per jaar meer betaalt wat ik bij de vorige tomtom wel had.

Eén keer remmen voor een flitser en je hebt het apparaat er uit!

Afijn zeurpieten hou je, ik zou zeggen doen!

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:54
StevenNijhuis Gebruiker

Remmen voor een flitser: Idioot. Eerst checken of je wel te hard rijdt.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:25
bakkerj Gebruiker

Jij betaalt liever een boete, mij best.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 07:48
lucdhollander Gebruiker

Ik kijk uit naar een Tomtom Rider . . .

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:04
pellios1 Gebruiker

Is ouder model, erg groot scherm!

Tip voor nieuwste model

https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6667563#121152

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:22
sanook.nl Gebruiker

Een hoop geld voor iets wat je ook gratis op je mobiel kunt downloaden (Here WeGo)

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:30
woep Gebruiker

Ik heb bijna 2 jaar de TomTom Go 5000 en ik ben er heel tevreden van. Vooral de TomTom Live Traffic is super. Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe wagen zonder TomTom Traffic, wel ik neem voor grotere afstanden steeds mijn GO5000 mee om de files beter te kunnen vermijden.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik mijn GO niet meer op een andere stem kan zetten, wat ik ook doe het blijft steeds de mannenstem. Maar dat is dan ook het enige :)

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:37

@woep Weet je dat je een andere gesproken stem gratis kunt downloaden via onderstaande link? Qua computerstem hebben we voor Nederlands inderdaad alleen Xander. Maar mocht je een vrouwelijke computerstem willen, én een zachte G kunnen waarderen, dan is onze Belgische Lucie misschien een optie?

http://www.tomtom.com/3200

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:34
rudallen Gebruiker

LIFETIME MAPS : Ja klopt, maar NIET kosteloos. Het gebruik van “Lifetime” is misleidend voor de koper. “Lifetime” heeft maar één betekenis: Levenslang !

Maar volgens TT: … ieder jaar 4 of meer volledige kaartupdates downloaden gedurende de levensduur van je product. Lifetime Maps is zonder extra kosten verkrijgbaar zolang je product wordt ondersteund.

http://nl.support.tomtom.com/app/content/id/9/page/4/locale/nl_NL

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:43
Moderator Paul Moderator

Beste rudallen,

De vertaling van het woord lifetime is levensduur, niet levenslang (lifelong). 
De Lifetime ondersteuning geldt gedurende de ‘nuttige’ levensduur van het apparaat.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:06
rudallen Gebruiker

Hallo Paul,
Voor de eerste zin heb je volledig gelijk, alhoewel het op het zelfde neerkomt.
Levenslang = voor het hele leven
Levensduur = tijd dat iemand leeft / tijd dat iets meegaat
http://www.vandale.nl/
De Lifetime ondersteuning is ondersteuning zolang dat de TT gps functioneert, wat u zegt ‘nuttige’ levensduur is wat de verkoper er van maakt.
Maar ja, zo zit de commerce in mekaar.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 08:51
draadje Gebruiker

Ik heb nu mijn 5e tomtom. De eerste koste een vermogen. Een bol ding met slechte bevestiging. De accu is wel altijd het probleem geweest. De laatste nu update ik regelmatig. Als ik met andere meerijdt met geen tomtom .Ben ik blij dat ik een TomTom heb. Autonavigatie geïntegreerd idem als het niet is gebaseerd op het tomtom. Systeem (oa Skoda) is een ramp. Dus als ik weer een autonavigatie koop is het een TomTom!

Wees gerust de lifetime is lang genoeg.!

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:03
genkli Gebruiker

Mijn persoonlijke ervaring: 
Ik heb deze gekocht voor 300€ destijds. Dit is niet wat ik mij had voorgesteld. Het heeft leuke features zoals gratis lifetime updates and gratis live data voor traffic etc.
Maar in mijn mening als je een topper Smartphone hebt. Is dit in vergelijking zeer traag, geen vloeiende beelden. En ik had ook een probleem bij mijne dat het liet crashen van tijd naar tijd (kan mischien een ongelukkige defect zijn bij mijn specifieke toestel.)

De prijs is natuurlijk hier goedkoper. Maar mij mening is, Gebruik uw eigen smartphone. Heb je geen goede smartphone? Gebruik dan het geld dat je voor dit zou gebruiken samen met wat meer te sparen om een goede smartphone te kopen. De One Plus GSM’s zijn bijvoorbeeld een ultieme vervanger in termen van price per performance.

Google maps doet het voor mij fantastisch, en er zijn talloze andere gratis navigatie software. Er zit helemaal geen sterke hardware in een zulke TomTom.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 11:07
wsmaal Gebruiker

Jouw persoonlijke ervaring wordt ondersteund door de test van de Consumentenbond: Start traag op, menu aan de trage kant en afleesbaarheid scherm laat soms te wensen over.

Ik heb jarenlang een TT apparaat gebruikt, maar navigeer de laatste jaren met een smartphone (Samsung Galaxy Note 2). Lang niet iedere smartphone is geschikt om te navigeren omdat de nauwkeurigheid van de GPS te wensen over laat. Deze feature wordt getest door Notebookcheck en… de Consumentenbond. De Oneplus 3T komt v.w.b. navigeren prima uit de test van notebookcheck.

In gebruik de offline apps Sygic, Here we Go en TT Go (online Waze en Google). Met TT Go heb ik de beste ervaring. TT HD Traffic info is een dikke plus en kost slechts enkele MB per dag.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:09
mavical Gebruiker

In mijn huidige auto Volvo gebruik ik altijd nog steeds de TOMTOM 5000. Navigatie van Volvo is echt een drama. Binnenkort krijg ik een nieuwe leaseauto (Renault Talisman). Renault is al langere tijd uitgerust met TOMTOM kaarten. Is deze navigatie nu vergelijkbaar met bijvoorbeeld het model wat nu hier wordt aangeboden. Ik bedoel dan met name het gebruik en de juiste info van de situatie op de wegen inclusief mobiele flitsers etc. Kan de produkt specialist hier wat over zeggen.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:07
mavical Gebruiker

Beste product expert zou u antwoord kunnen geven op mijn vraag ? Straks zijn ze uitverkocht.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:31

@mavical

De Renault Talisman Estate is uitgerust met een R-Link navigatiesysteem, die Renault zelf ondersteunt. Hier kan ik je dus verder niet inhoudelijk bij helpen. Wel weet ik dat de ingebouwde navigatiesystemen niet met Lifetime services worden uitgerust, dus je zult een wezenlijk verschil ervaren t.o.v. de GO 5000.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:15
asjoja Gebruiker

Het zou aan te bevelen zijn wanneer er gewoon duidelijker wordt gecommuniceerd Lifetime voor de lezer levenslang en de verkoper levensduur.

Waarom niet gewoon levensduur vermelden iedereen blij en weet wat te verwachten is.

Valt me toch wel op dat er steeds meer producten worden aangeboden die door inmiddels “verouderd” zijn doordat er een nieuwere versie uit is gekomen.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:21
marcok Gebruiker

Hallo,

Zojuist via de app de tomtom en apple kabel besteld. Is ook betaald en afgeschreven. Zie echter mijn bestelling niet terug in mijn bestelscherm. Kunt u bevestigen dat mijn bestelling verwerkt wordt?

Met vriendelijke groet, Marco

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:25
Moderator Paul Moderator

Beste Marco,

Het kan iets langer duren voordat de app bestelling wordt bevestigd per email, en zichtbaar is onder Mijn iBOOD.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 februari 2017 om 14:48
Moderator Wessel Webcare Moderator

Beste Marco,

Jouw bestelling is in goede orde geregistreerd in ons systeem. Ik zal je handmatig een bevestigingsmail toesturen, voor de zekerheid. Beter twee mails dan geen mail! :-)

Groeten,
Wessel

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:22
bartoo Gebruiker

ik heb deze mei 2016 gekocht – bij een Toyota met full mapnavigatie (die zelfs een beetje realtime traffic heeft!). Die Toyota navigatie gebruik ik nooit, al heb ik het de eerste maand naast elkaar gebruikt. Gekocht bij Scheer en Foppen voor 299 €, dus dit is echt een duidelijk verschil. En in 2016 min of meer de beste (als je TomTom wilt).

Hiervoor heb ik een paar keer Garmin en Navigon gehad, maar ook 2 x een Go 1005, dus ik moest wel erg wennen aan de 6100. Maar er zijn ook verbeteringen; sneller, beter overzicht, genoeg ruimte op de HD.

Overigens ook wel negatieve ervaring met TomTom gehad, o.a. over het niet meer mogen gebruiken van een kortingsvoucher na eerst door TomTom aan het lijntje te zijn gehouden. Desondanks kies ik dus nog steeds voor een TomTom, zelfs naast ingebouwde navigatie

Beantwoorden

24 februari 2017 om 09:32
johandb23 Gebruiker

Ikben in het bezit van een 5100. Dusprestaties zijn gelijklopend. Ik ben er zeertevreden over, vooral de traffic is interessant. Ik hoop idd dat het nog meer dan 4 jaar duurt eer die niet meergeupdated xordt, want ik heb hempasdinds september 2016

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:05
steurske Gebruiker

Kan ik via de pc op  www.routeyou.com mooie oldtimerritten downlaoden en ze op dit toestel installeren en vervolgens ook daadwerkelijk laten uitvoeren.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:06
mavical Gebruiker

Zou de produkt expert antwoord willen/kunnen geven op de eerder door mij gestelde vraag ? Straks zijn de TT uitverkocht.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:12
rudallen Gebruiker

@TomTom Expert  
Tot welk kalenderjaar wordt deze “TomTom GO 6100 Wereldnavigatie” ondersteund voor de kosteloze map updates ?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:15

@rudallen

Lifetime Maps houdt in dat je je wegenkaart kunt blijven updaten, zolang wij het product ondersteunen.Voor je beeldvorming: wij zijn pas per 1 januari 2017 gestopt met het volledig ondersteunen van onze eerste modellen uit 2005 tot 2007. De reden hiervoor is dat deze toestellen allen een intern geheugen van 512 MB of 1 GB hadden en onze nieuwe kaarten en software niet meer konden huisvesten.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:21
amnon Gebruiker

Dus mogen we voor deze ook 10 jaar updates verwachten?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:52
rudallen Gebruiker

@TomTom Expert

a.u.b. geen “beeldvorming”. Hiermee weet ik het niet voor de TomTom GO 610 waarover het hier gaat..

Ik veronderstel dat men bij TT toch wel weet hoe lang ze een product ondersteunen met kosteloze map updates.

Tot welk kalenderjaar a.u.b.?

Beantwoorden

24 februari 2017 om 10:57

We kunnen er geen kalenderjaar aan verbinden, omdat we simpelweg niet in de toekomst kunnen kijken. Je kunt echter gerust uitgaan van 10 jaar!

Beantwoorden

24 februari 2017 om 11:14
rudallen Gebruiker

ok, dit is al een geruststelling dat het geen 4 á 5 jaar is.

Bedankt.

Beantwoorden

24 februari 2017 om 12:33
sebastienbo Gebruiker

Tenzij je apparaat de ziel geeft (buiten je 2 jaar garantie termijn)

Beantwoorden

24 februari 2017 om 15:19
burgkop Gebruiker

Maar dan kun je nog steeds aanspraak maken op garantie, omdat je van dit apparaat nu eenmaal mag verwachten dat hij langer mee gaat dan 2 jaar.  Maar je recht halen zal weer niet zo makkelijk gaan, niet opgeven en toch proberen, al repareren ze maar onder coulance, niet dan?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.