27 februari 2017 om 00:00
iBOOD

Ultimate Ears Boom 2 | Bluetooth | Waterbestendig

Product expert aanwezig

Ultimate Ears Boom 2 | Bluetooth

De Ultimate Ears UE Boom 2 is een robuuste IPX7 waterdichte 360° Bluetooth speaker met een strak design en een fijn geluid.

Specificaties

Merk: Ultimate Ears
Type: UE Boom 2
Garantie: 2 jaar

Check het dropdown menu voor de beschikbare kleuren

• Robuuste 360° speaker
  • IPX7 waterdicht, schokbestendig
  • Bluetooth, NFC, Aux In

Te pairen met maximaal acht Bluetooth apparaten - twee tegelijk max.
Draadloos muziek afspelen / streamen naar de 2 UE Boom 2 van één bronapparaat
Profielen: Bluetooth® wireless audio profile [Advanced Audio Distribution Profile (A2DP)]
Telefoongesprekken voeren is mogelijk mits je smartphone het Bluetooth® Hands-Free Profile (HFP1.5) ondersteunt

Maximaal bereik: ongeveer 33m (100 ft).
NFC (passive) geschikt - (werkt met actieve NFC enabled apparaten - Android Jellybean en hoger)
3.5 mm audio output

Maximaal geluidsniveau: 90dBA
Frequentiebereik: 90Hz - 20kHz
Drivers: twee 45mm actieve drivers en twee 45mm x 80mm passieve radiatoren
IPX7 gecertificeerd: UE Boom 2 kan tussen één en dertig minuten ondergedompeld worden in ondiep water

Oplaadbare Lithium-Ion Batterij: gaat tot 15 uur mee (op te laden via micro USB)
Laadtijd: 2.5 uur

Diameter: 67 mm
Hoogte: 180 mm
Gewicht: 548 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar tussen 09:00 en 15:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @UE Boom Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 februari 2017 om 07:18
rikketik21 Gebruiker

Beste product expert, kan ik muziek afspreken op twee UE Boom’s tegelijk? M.a.w. kan ik de speakers koppelen (pairing)?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:42
Official Product Expert UE Boom Expert Official Product Expert

Beste rikketik21,

Je kan met de Party Up functie van UE zelfs meerdere Booms met elkaar koppelen, enige wat je nodig hebt is de gratis app van UE en 2 of meerdere UE Booms.

De app biedt daarnaast nog veel meer functies zoals op afstand je speakers in-/uitschakelen, equalizer, draadloos firmware updates en nog veel meer!

Beantwoorden

27 februari 2017 om 16:25
HetGezegde Gebruiker

De UE Roll kun je niet koppelen met de Boom of MegaBoom

Beantwoorden

27 februari 2017 om 07:39
wildlifeseeker Gebruiker

Hallo,

er staat 2x aux in en bij specificaties audio output???? wat is het nu? mvg

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:05

Beste wildlifeseeker,

Er zit op de UE Boom 1 aux aansluiting.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 08:01
Marcelsius Gebruiker

http://www.xgn.nl/review/ue-boom-2-review

De review is lovend. Hierin staat dat je inderdaad twee tegelijk kunt gebruiken om surround geluid te krijgen.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:17

Beste Marcelsius,

Dit is inderdaad een geweldige review om een goede indruk te krijgen van het product.

Het mooie aan de UE Boom is dat het constant beter word aan de hand van de gratis app die erbij hoort en de updates die je draadloos kunt uitvoeren waardoor je de beschikking krijgt over de nieuwste features.

Zo was de “Party up” functie nog niet uitgebracht tijdens deze review en had je alleen nog de “Double up” functie. Party up houdt in dat je nu meerdere UE Booms met elkaar kunt koppelen bijv. 5 stuks of meer en de double up functie was om 2 UE Booms met elkaar te koppelen.

Een mooie voorbeeld hoe een product beter kan worden aan de hand van updates!

Bedankt voor je input.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 08:35
Bluen Gebruiker

Jammer dat het geen megaboom is
Hopelijk komt deze binnenkort nog een voorbij

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:45

Beste Bluen,

Veel functies van de UE Boom en de UE Megaboom komen overeen. Uiteraard is de Megaboom de grote broer van de Boom met nog meer power, deze kost dan ook aanzienlijk meer dan de UE Boom.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 16:26
HetGezegde Gebruiker

Onlangs bij de Media Markt tijdens de BTW-vrije dagen gekocht voor €123.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 08:39
Bob van der Valk Gebruiker

Voor 100 euro zijn er veel betere alternatieven. Zoek op youtube maar eens naar Clavinetjunkie en kijk/luister naar zijn uitgebreide reviews

Beantwoorden

27 februari 2017 om 10:01
ThrowingElbows Gebruiker

Kan je een aantal alternatieven geven dan? Ik was die Clavinetjunkie namelijk na 3 minuten kotsbeu, lijkt net een adhd’er met een vod in zijn mond..

Beantwoorden

27 februari 2017 om 16:27
HetGezegde Gebruiker

Vroeger JawBone en nu JBL volgens mij. Maar of dit echt betere alternatieven zijn? Ze zijn gelijkwaardig en ik vind de UE serie mooier vormgegeven.

Daarnaast kun je op de UE de equalizer instellen en deze wordt op de speaker zelf aangesloten. De equalizer wordt dan altijd gebruikt, ongeacht van welk apparaat je afspeelt.

Ook de koppeling tot 60 apparaten zie ik niet snel terug bij concurrenten.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:49
JeroenPers Gebruiker

Super goede box, maar gelukkig heb ik hem al gekocht maandje geleden bij vandenborre voor 99 euro en dan met een 20 euro cashback van UE zelf. Koopje.
Nu vind ik hem nt meer onder deze prijs terug.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:57
Mister vdma be Gebruiker

Hij kostte een lange tijd geleden al 100 euro, je hebt een geode prijs gevonden Jeroen.

Hij is echt wel goed inderdaad, heb nog geen veel betere gehoord naar zijn grote toe en zalig in het zwembad, laat hem er maar gewoon wat drijven voor muziek onder water.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 10:17

Beste JeroenPers,

Goed om te horen dat jij tevreden bent over je UE Boom.

Beste review is een gebruiker die tevreden is!

Beantwoorden

27 februari 2017 om 10:26

Beste vdma be,

Gebruik in het zwembad is inderdaad 1 van de meeste bijzondere features van dit product.

Wat is een leuke poolparty nou waard zonder goed muziek?

Officieel gezien is de UE Boom IPX7 gecertificeerd, dat houd in dat je de speaker voor 30 minuten in een diepte van 1 meter ondergedompeld kunt houden en je speaker blijft het doen!

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:56
Rob49 Gebruiker

Is deze – gezien het ontwerp -  ingezegend door de Paus?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 10:15

Beste Rob49,

Het design van de UE Boom en met name de grote + en – knop doen je wellicht denken aan de Paus. Mocht jij een filmpje kunnen vinden waarbij de UE Boom ingezegend word door de Paus zie ik deze graag tegemoet ;-)

Tot die tijd geef ik maar voor de duidelijkheid aan dat dit de volume knoppen zijn van de UE Boom.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 09:58
WiOp Gebruiker

Goedemoregn Expert, is bij gebruik van 1 exemplaar ook stereo geluid?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 10:11

Goedemorgen Wiop,

Door het ontwerp van de UE Boom heeft deze een 360 graden geluid, dus vanaf elke positie een optimale geluidsbeleving. Voor stereo geluid heb je 2 of meerdere speakers nodig, omdat deze dan los van elkaar een linker en een rechter signaal kunnen uitsturen.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 10:17
WiOp Gebruiker

Helder, bedankt voor reactie. Dan wordt het mij een te dure oplossing (in vergelijk met andere mogelijkheden)

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:01
Matthias07 Gebruiker

Lijkt dit een goeie speaker voor in de badkamer? Of is hij echt voor buitenshuis bedoeld?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:14

Beste Matthias07,

Doordat die zowel schokbestendig als waterdicht is kan in beide situaties gebruikt worden.

Voor in de badkamer is bijvoorbeeld de feature “tap to play” een ideale. Daarmee kun je met 1 tik aan de bovenkant van de speaker het nummer op pauze zetten en met 2 tikken naar het volgende nummer gaan. Dit zorgt er voor dat je in natte of vochtige ruimtes je smartphone of tablet niet bij de hand hoeft te hebben.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:16
wildlifeseeker Gebruiker

Hallo. Dus ik kan die gebruiken met een kabeltje en via usb. Kan ik er ook mee bellen? Maw zit er een microfoon in?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:38

Beste wildlifeseeker,

Met een aux kabel, bluetooth of NFC kun je de UE Boom verbinden met verschillende apparaten. Via een micro USB aansluiting kun je deze opladen of verbinden met een computer.

Je kan er inderdaad ook mee bellen via de speakerphone functie, er zit dus een microfoon in om deze functie te ondersteunen.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:23
davidovic Gebruiker

Als ik bv. netflix kijk op tablet, kan ik dan enkel het geluid naar deze speaker afspelen? Handig voor in bad :)

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:24
davidovic Gebruiker

en nog extra vraag, is deze speaker dan ook “veilig” voor zand op bv. strand, als deze ook al waterdicht is?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:28
davidovic Gebruiker

via bluetooth welteverstaan, niet AUX

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:36

Beste davidovic,

Al het geluid wat uit je smartphone of tablet komt word afgespeeld via de UE Boom. Of je nou Spotify luistert, Youtube kijkt of in jou geval een serie op Netflix kijkt.

Het is ook zeker veilig op het strand in het zand, doordat alle ingangen en aansluitingen afgedekt zijn kan er nergens zand tussenkomen waardoor er problemen kunnen ontstaan. De afwerking is voorzien van een akoestische skin die zowel water- als vlekbestendig is, om buitengebruik te bevorderen.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 11:37

Dit gaat allemaal via Bluetooth om terug te komen op je laatste vraag.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 16:30
HetGezegde Gebruiker

Let wel op dat er een flinke vertraging van toch wel een seconde op zit bij aansluiting op Bluetooth of AUX. Beeld en geluid lopen dan niet gelijk.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 12:19
jensvleugels Gebruiker

Kan deze ook als multiroomspeaker worden gebruikt in combinatie met een laptop?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 12:29

Beste jensvleugels,

Als je laptop Bluetooth ondersteuning heeft kun je de UE Boom gebruiken met je laptop. Dit zou je eventueel ook met een aux kabel kunnen doen mocht je laptop geen Bluetooth hebben.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 12:37
jensvleugels Gebruiker

En kan ik dan ook 2 speakers aansluiten in verschillende kamer die dezelfde muziek afspelen?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 13:20

Dat is ook mogelijk, je verbind 1 speaker met de laptop via bluetooth en vervolgens verbind je deze speaker via bluetooth met de 2e waardoor je de double up functie activeert.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 12:42
Armada Gebruiker

Zoals hier al eerder opgemerkt, dit lijkt me een design voor een Katholieke kerk of organisatie of voor een ultravroom gezin.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 13:28

Beste Armada,

Aangezien muziek voor iedereen is zouden deze ook op de plekken gebruikt kunnen worden waar jij het over hebt ;-)

Beantwoorden

27 februari 2017 om 13:10
dehaasrene Gebruiker

Beste Productexpert,

Enige tijd geleden was de megaboom in de ibood

Helaas heb ik deze niet aan kunnen schaffen, omdat deze snel uitverkocht was.

Daarom een verzoek tot herkansing en dus graag een nieuwe aanbieding met de Megaboom :)

Beantwoorden

27 februari 2017 om 13:23

Beste dehaasrene,

Helaas kan ik je hiermee niet helpen aangezien ik er niet over ga wat er wel en niet word aangeboden op deze site. Ik ben hier om mijn productkennis zo duidelijk mogelijk te delen met jullie.

Beantwoorden

27 februari 2017 om 13:51
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Rene,

Je kunt het beste onze inkopers tippen. Dat kun je hierrrr doen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

27 februari 2017 om 19:31
willenilse Gebruiker

Beste productexpert: ”UE Boom 2 kan tussen één en dertig minuten ondergedompeld worden in ondiep water” Als nu na 2 minuten blijkt dat de Ultimate Ears UE Boom 2 maar 1 minuut ondergedompeld kon worden. Hoe bestel ik de Ultimate Ears UE Boom 2 die 30 minuten ondergedompeld kan worden? Is toch wel belangrijk!

Beantwoorden

27 februari 2017 om 19:34
salvatoreclissen Gebruiker

Ik heb in oktober er één kocht voor €150 en in december één voor €130 (als kado). Ik ben er dus meer dan tevreden van.
Ik had me wel goed geïnformeerd voor aanschaf (reviews etc).
Stofdicht en waterdicht. Voorwaarde was wel de batterij duur. Op werkdagen van 8u gaat deze 3 dagen mee. Komt dus zeker overeen met de 15u batterij duur dat ze beloven :)

Beantwoorden

27 februari 2017 om 19:35
hdevr000 Gebruiker

Hmm, ik las in de review dat je hem in je handen moet houden om volume en vorige nummer/volgende nummer functie te gebruiken. Onhandig in de douche. Iemand ervaring of dit echt klopt?

Beantwoorden

27 februari 2017 om 22:28
Sinergie Gebruiker

Hoezo onhandig in de douche? Je kan ‘m toch gewoon in de douche zetten, als je dan volume wilt aanpassen of nummer wilt overslaan pak je ‘m even.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.