28 februari 2017 om 00:00
iBOOD

Netgear Arlo HD Bewakingscamera | Starterpack

Product expert aanwezig

Netgear Arlo HD Bewakingssysteem

Met dit Netgear Arlo HD-bewakingssysteem kun je direct aan de slag. Houd jezelf en je familie veilig zonder kabels en zonder gedoe.

Specificaties

Merk: Netgear Arlo
Type: VMS3130
Garantie: 2 jaar

• Draadloze HD-camera
  • Waterbestendig
  • Gratis cloud-opslag

Vereisten:
Hogesnelheidsinternetverbinding: aanbevolen uploadsnelheid van minimaal 1 Mbps
Beschikbare ingang op je router

Afmetingen & gewicht:
Basisstation: 55 x 215 x 165 mm & 320 gr
Camera: 72 x 44 x 66 mm & 123 gr
Magnetische camerabevestiging: 54 x 54 x 23 mm & 40 gr

Camera:
HD-beeldresolutie van 720p
H.264 beeldtype
110° draaihoek
Digitale pan- & zoomfunctie
Nachtzicht: 850 nm LEDs verlichten tot 7.5 m
4 videokanalen
Beeldsensor: kleur, CMOS, adaptieve wit/zwartbalans
Batterij-indicator: Ja
Batterijduur: 4 tot 6 maanden
Automatische e-mail- & app-notificaties
Waterbestendig: IP65
Functioneel tussen -10° C en 50° C

Basisstation:
Draadloze frequentie: 2.4GHz 802.11n
Draadloos bereik: 90 meter (in een open ruimte)
Ethernetpoort
LEDs: Voeding, Internet, Camera, Smart Home, USB
IP Configuratie: DHCP
Interne antenne
Processor: 500MHz MIPS 74K
Werkgeheugen: 128 MB
Flashgeheugen: 128 MB

Verpakkingsinhoud:
Draadloze HD-camera met nachtzicht
Arlo basisstation met voeding
Ethernetkabel
Magnetische camerabevestiging
Schroef voor de camerabevestiging
Lithium CR 123-batterijen
Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Netgear-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 februari 2017 om 00:02
avtg Gebruiker

Mooie unboxing video:

Beantwoorden

28 februari 2017 om 00:06
Jeroen233 Gebruiker

Goed merk en als ik de prijzen zo snel check ook stuk goedkoper hier. iemand ook ervaring met deze camera in de praktijk toevallig?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 00:06
Vince075 Gebruiker

@Product expert;

“Het enige dat je hoeft te doen, is het basisstation aansluiten op het lichtnet en je bestaande router”

Dat aansluiten op de router moet dit met een kabel of kan dit via WiFi (draadloos dus) ?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:05
Official Product Expert Netgear-Expert Official Product Expert

Beste Vince075,

Het basisstation sluit je met de meegeleverde ethernet kabel aan op je router. Het draadloze bereik van het basisstation is geoptimaliseerd waardoor je de camera’s in en om je huis/kantoor kunt ophangen.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 13:17
eldeejee Gebruiker

De router van de camera’s lijkt zich draadloos inderdaad te focussen op enkel de camera’s. Er zit ook maar één WiFi protocol in als ik deze review lees. Klinkt karig, maar het is best slim.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 00:14
j-roon1983 Gebruiker

Batterijen moeten worden vervangen om de 5-6 maanden. Kosten: €15 per keer. eBay (oplaadbare) batterijen bieden helaas geen uitkomst.

De mount die erbij wordt gegeven is absoluut niet geschikt voor buiten. De magneet is simpelweg niet sterk genoeg. Al helemaal niet als je de camera in een hoek draait ipv recht op de magneet. Hiervoor moet je een aparte haak/mount kopen en in de muur schroeven. Die hoeft niet persé van Netgear te zijn overigens.

Software en app werken prima en instellen is een fluitje van een cent.

Al met al, ik heb de set verkocht en *knip*. De prijs op iBOOD is overigens wel erg gunstig als je toch al zou overwegen om de set te kopen.

Edited by: Bas iBOOD
Al dan niet onbewust reclame maken is niet toegestaan.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 08:28
speldenknop Gebruiker

Thanks

Beantwoorden

28 februari 2017 om 08:40
GijsZePa Gebruiker

Heb het systeem. Werkt prima. Probleem kan zijn dat het hoofdstation niet genoeg bereik heeft voor al je camera’s (betonnen structuren bijvoorbeeld). Tevens moet je doseren met het aantal minuten opnemen. Als je het systeem continu aan laat staan en het opnemen op maximale tijd zet per beweging, dan kan je elke maand je batterijen vervangen. Die 5/6 maanden van j-roon1983 is dus enigzins random.

Voor buiten moet je echt een aparte mount aanschaffen.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:05
JanHussaarts Gebruiker

*knip*
Edited by: Bas iBOOD
Graag on-topic blijven.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:08

Bedankt voor je feedback j-roon

De mount set voor buiten werkt prima en zelfs met de laatste storm bleef hij keurig netjes op zijn plaats hangen. wil je hem echter vast kunnen schroeven dan is de extra wall-mount set aan te raden.

MvG

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 00:19
klompenmaker Gebruiker

Kun je de beelden ook op een externe harde schijf opslaan. Ik heb geen zin in een cloudabonnement.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 07:39
labomba Gebruiker

Neen, tenzij dit ondertussen is aangepast middels een firmware update.
De beelden worden opgeslagen in de cloud, dus lokaal is geen opslagmogelijkheid.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:10

Beste Klompenmaker en labomba

Arlo neemt standaard op in de cloud en slaat het daar gratis 7 dagen voor je op. Je kan de videos natuurlijk wel downloaden naar je pc/tablet/smartphone om hem daar langer te bewaren.

Arlo Pro heeft een optie in het basisstation waarmee je direct een backup kan maken naar een aangesloten USB-drive.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:49

Even voor de volledigheid de cloud opslag is volledig kosteloos te gebruiken.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 00:23
Keavin83 Gebruiker

Is het wel mogelijk op de camera via een stopcontact te voorzien van stroom? Of is via batterijen echt de enige optie?

Bedankt alvast voor de reactie

Beantwoorden

28 februari 2017 om 08:41
GijsZePa Gebruiker

Batterijen is echt enige optie..

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:12

Beste Keavin83 en GijZePa,

Deze set werkt uitsluitend op 4 CR123 batterijen. Arlo Pro heeft een oplaadbare accu (kan je evt. heel de dag aan de lader laten zitten) en de Arlo Q-serie werkt alleen met 220v en/of PoE.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 12:03
draadje Gebruiker

Deze batterijen variëren van 500ma tot 1.4 ampère voor 2.25 euro zijn deze al leverbaar per 2 stuks zelfs voor minder maar dat zal we! Troep zijn

Beantwoorden

28 februari 2017 om 13:54
Patjetim Gebruiker

ik koop ze voor 1,25 ps(10 tegelijk) van het bekende goede merk van de konijn. prima.

als je gaat streamen gaan ze idd sneller leeg, en in het begin als je het net hebt, omdat je het aan iedereen wilt laten zien hoe goed en snel scherp het werkt. na een half jaar is dat er wel vanaf ;)

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:46
Fotoderoodt Gebruiker

@iBood @Expert,

iBood bied toch enkel dit model?

Zou de pro of prefereren maar dan buiten iBood kopen? Of zijn er korting coupons?

Is er ook een optie deze te gebruiken icm intercom?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:55

De Arlo Pro kun je tippen aan iBood als idee voor een mogelijke volgende promo. 
Wat bedoel je met gebruiken icm intercom?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 17:50
Fotoderoodt Gebruiker

@expert, intercom optie zal niet werken. Je hebt bij intercoms optie externe camera maar dan moet je of ip kennen of via ethernet rechtstreeks kunnen aansluiten.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 00:23
gvenema Gebruiker

Kan je beelden ook op lokale NAS opslaan

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:13

Beste gvenema,

Nee dat gaat niet, alleen in de cloud (7 dagen gratis) en vandaar evt. te downloaden naar je pc/tablet/smartphone.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 01:54
johnnysapporo Gebruiker

Inderdaad is na een aantal maanden het vervangen van de batterijen iets wat ik deed besluiten om naar een ander systeem te gaan. Plus ik wilde graag 1080

Daarom overgestapt op een hdcvi 1080 bewakingscamera set met camera’s die via de kabel worden gevoed. Prijs op Ibood vd Netgear is wel erg goed.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 06:28
bobbob-2 Gebruiker

Ik zou zelf altijd voor hun nieuwe systeem gaan, de Arlo Pro.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 07:03
jbravo1998 Gebruiker

Kunnen de live beelden ook gestreamd worden naar een mobile device

Beantwoorden

28 februari 2017 om 08:07
willenilse Gebruiker

Volgens mij, als ik goed lees, is dat de bedoeling van het geheel.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:15

Beste jbravo1998,

Ja dat kan 24/7 als je dat wil. je kan met de app het hele systeem bedienen en instellen.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 07:57
Saffieur Gebruiker

Mooie prijs voor deze echt draadloze ipcamera. Plus is dat de camera draadloos is en binnen en buiten kan worden gebruikt. Nadeel is de batterij. De voorgespegelde gebruiksduur kan behoorlijk tegenvallen. Bij koude buiten of een hoge detectiefrequentie loopt de gebruiksduur van de batterij dramatisch terug. Persoonlijk is dat voor mij een reden om deze camera niet aan te schaffen. De Arlo Pro is een verbeterde versie waarvan de batterijen oplaadbaar zijn en waar ook gekozen kan worden voor gebruik van een stroomadapter. Die versie heeft in tegenstelling tot deze Arlo ook microfoon (en luidspreker voor 2 weg-audio) voor geluidopname. Is wel enorm veel duurder. Toch is die extra investering de moeite meer dan waard. Verder is de Arlo wel een prima camera.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 08:43
Bladerunner99 Gebruiker

@expert Kan er bv ingesteld worden dat je een melding krijgt bij beweging als het alarm scherp staat ?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:21

Beste Bladerunner99,

Ja dat kan. je kan de camera(s) handmatig aan- en uitzetten maar ook op basis van een dagelijks schema en zelfs met geofencing.
Je kan kiezen voor een directe push notificatie en/of email naar je device.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 08:43
elrolo Gebruiker

@Netgear-Expert

Is het basisstation nodig? Op netgear routers wordt nu n.l. al Arlo aangegeven. Kunnen de camera’s bijvoorbeeld werken met de nighthawk, zonder dat basisstation (en dus een losse camera bestellen)

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:23

Beste elrole,

Ja het basisstation is nodig voor dit model Arlo camera. Alleen de Arlo-Q serie werkt zonder basisstation.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:24
mdrongelen Gebruiker

samengevat lees ik alleen maar beperkingen.

Geen stopcontactaansluiting mogelijk.

Batterijen ook niet de goedkoopste.

Geen nas of sdkaart opslag mogelijk en dus afhankelijk van internet.

Bevestiging soms niet altijd voldoende. (Een magneet kan ook zn kracht verliezen)

720 ipv 1080.

Is toch allemaal net niet. Jammer

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:01
Patjetim Gebruiker

tja, wat wil je ermee? als je cameras wilt hebben waar je geen stroomdraad door je huis wilt boren, is deze by far het beste product kan kopen.

ook als je hem wilt verplaatsen naar de huiskamer om op je hond te letten, of buiten neerzet om te weten welke kat in je huis “zn behoefte doet” dan pak je hem op en zet je hem neer.

geen nas of SD is allemaal handig vind ik….hoef je het niet aan te schaffen ook.

batterijen valt best mee….en het scheelt op je energie rekening….(ook voor je nas;)

de magneet zit er gewoon bij…..je hoeft hem niet te gebruiken. ik gebruik er 2…….al 2 jaar…..en ze zijn er nog nooit afgevallen! ik heb ook een vaste gekocht, welke ook prima is 17E.

maar je hoeft hem niet te kopen….

Beantwoorden

28 februari 2017 om 21:34
mdrongelen Gebruiker

thanks voor je antwoord.

De draadloze opties zijn idd leuk. Ik heb alleen al een NAS, en ben nu verplicht of te betalen of 7dagen te bewaren met een max van 1GB.

Ik vind de Pro versies met ingebouwde accu handiger denk ik, alleen is die niet in de aanbieding en weer een stukje duurder.

Een pluspunt waardoor ik m zou kopen is de stabiliteit van de software en gebruiksvriendelijkheid.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:38
Dinobe Gebruiker

Dit vind ik toch een zeer interessante review hierover: https://www.youtube.com/watch?v=cRglMx-wuuE

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:45

Bedankt Dinobe dit is inderdaad een (zeer) uitgebreide review…

Beantwoorden

28 februari 2017 om 09:57
pimhof Gebruiker

Hoe zit dat nou, kan ik voor de cam de oplaadbare CR123 accu’s gebruiken?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 10:02

Beste pimhof,

Hardware.info heeft een review gedaan en het volgende hierover geschreven waar ik me volledig bij aansluit:
Je kunt overigens ook oplaadbare batterijen gebruiken, maar daarvoor doet Netgear uiteraard geen beloftes met betrekking tot accuduur.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 10:18
mdrongelen Gebruiker

Oplaadbare batterijen hebben bijna altijd minder kracht en zal t voorwerp t minder lang volhouden. Bij AA is t 1,5 of herlaadbaar 1,2v bijvoorbeeld

Beantwoorden

28 februari 2017 om 10:12
vinpierke Gebruiker

Wel jammer van die batterijen. Wil je oplaadbare batterijen gebruiken en hou je rekening met een reserve set dan kost je dat een extra 80€ per camera (8 herlaadbare batterijen).

Kies je voor niet herlaadbare batterijen dan mag je rekenen op een 30 à 40€ aan batterijenkost per jaar per camera.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 10:57

Beste vinpierke,

De set werkt inderdaad op batterijen. Mocht dat een te groot bezwaar zijn dan hebben we ook nog Arlo Pro met een oplaadbare accu (kan je evt. heel de dag aan de lader laten zitten) en de Arlo Q-serie werkt alleen met 220v en/of PoE.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 12:39
mdrongelen Gebruiker

Is hier ook een kortinkje op te regelen?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 10:17
droomke Gebruiker

Ik heb deze een aantal maanden geleden gekocht. 2 camera’s en 1 basisstation. De batterijen van 1 van de camera’s gaan gemiddeld 2 a 3 weken mee.

We hebben poezen in huis dus er is wel regelmatig wat beweging.

Het is een handig systeem, maar heel duur door de batterijen.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 11:00

Beste droomke,

In huizen waar regelmatig wat beweging is zou je kunnen uitwijken naar Arlo Q of Arlo Pro. Arlo Pro werkt met een oplaadbare accu en kan eventueel de hele dag aan de lading blijven terwijl er wordt opgenomen. Arlo Q is de bekabelde variant en werkt alleen met 220v en/of PoE.

Mvg,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 11:37
darch1 Gebruiker

Hoeveel camera’s kunnen op het basisstation gekoppeld worden?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:24

Beste darch1,

Er kunnen gratis maximaal 5 camera’s gekoppeld worden. Wanneer gewenst kan dit door middel van verschillende abonnementen worden uitgebreid naar maximaal 10 camera’s.

Mvg,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 13:03
Sabine21 Gebruiker

Hallo, dus als je de camara buiten op de oprit zou hangen, kan je deze er gemakkelijk afnemen? Zoals ik begrijp?

Aangezien deze maar met een magneet vast zit.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:19

Beste Sabine21,

Ja je kan hem er gemakkelijk vanaf halen. Je kan de optionele mount kit kopen (VMA1000) om hem vast te kunnen schroeven. 

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:28
mdrongelen Gebruiker

Afnemen / stelen. Dacht ik ook nog aan idd

Beantwoorden

28 februari 2017 om 15:16
Sabine21 Gebruiker

Had even gekeken na de VMA1000

Maar dit is ook gemakkelijk er van te schroeven toch?

Hij zit niet veilig vast ?!

Beantwoorden

28 februari 2017 om 16:51

Dag Sabine21,

Uiteindelijk is hij altijd los te schroeven. Dit kost echter wel de nodige moeite en is hij niet zomaar even los te draaien vanaf de VMA1000.

Mvg,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 13:31
MarthyJansen Gebruiker

Is het mogelijk om met dit setje en basisstation uit te breiden met een Arlo PRO camera.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 14:20

Beste MarthyJansen,

Ja dat kan. Je kan een losse Arlo Pro camera koppelen op dit basisstation.

MvG,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 16:42
Geyzes Gebruiker

Vreemd..

bij deze aanbieder vermelden ze net dat een Arlo Pro enkel op een Arlo Pro basisstation kan?

https://www.bol.com/nl/p/netgear-arlo-pro-ip-camera-uitbreiding/9200000070404998/

En omgekeerd ook de basiscamera kan niet op het pro-systeem werken?

Wilt u dit nog even bevestigen?

Beantwoorden

28 februari 2017 om 16:48

Dag Geyzes,

De Arlo Pro camera kan gewoon gekoppeld worden met het Arlo basis station. Omgekeerd is ook mogelijk.

Mvg,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 17:52
Fotoderoodt Gebruiker

@expert

Klopt dit?

De Arlo camera’s zijn niet PTZ, waardoor ze niet zijn op afstand zijn te draaien en kantelen

Beantwoorden

28 februari 2017 om 18:47

Dag Fotoderoodt,

De camera’s kunnen inderdaad niet op afstand draaien of kantelen. Arlo beschikt over een groothoek lens met een kijkhoek van 110 graden.

Mvg,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

28 februari 2017 om 19:43
JosMeersman Gebruiker

geachte Netgear expert,

Over 3 maanden ga ik verhuizen, kan ik het basisstation  dan zo in een ‘nieuwe’ router pluggen\?

Na al die positieve reacties hier ga ik dit is een keer proberen.

Beantwoorden

28 februari 2017 om 20:17

Beste JosMeersman,

Dat is zeker mogelijk. De Arlo camera’s blijven gewoon gekoppeld aan het bestaande account. U kunt dus gewoon weer verder in uw nieuwe huis.

Mvg,

NETGEAR Nederland

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.