6 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Asus Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit Router | tot 2334Mbps!

Product expert aanwezig

Asus Dual-band AC2400 Router

Wi-Fi snelheden tot 2334Mbps bij jou thuis? Met een Asus Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit Router kan het!

Specificaties

Merk: Asus
Type: Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit Router (RT-AC87W)
Kleur: wit
Garantie: 3 jaar via Asus; 2 jaar via iBOOD

• Razendsnelle Wi-Fi: tot 2334Mbps!
  • Draadloos bereik tot 465m²
  • 2x USB, AiProtection van Trend Micro

Netwerkstandaard: IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac, IPv4, IPv6
Product Segment: AC2400 ultimate AC performance: 600+1734 Mbps
Dekking: geschikt voor zeer grote woningen
Data Rate: 802.11n tot 450 Mbps, 802.11n TurboQAM tot 600 Mbps, 802.11ac tot 1734 Mbps
Antenne: extern 4 stuks
Zenden/ontvangen: MIMO technologie, 2.4 GHz 3 x 3 en 5 GHz 4 x 4
Geheugen; 128 MB Flash, 256 MB RAM
Wi-Fi Technologie: standard-based and universal Beamforming, 256QAM high data rate, 20/40/80 MHz bandwidth
Frequenties: 2.4 GHz / 5 GHz
Encryptie: 64-bit WEP, 128-bit WEP, WPA2-PSK, WPA-PSK, WPA-Enterprise, WPA2-Enterprise, WPS support
Firewall: SPI intrusion detection, DoS protection
Toegangscontrole: Ouderlijk toezicht, Network service filter, URL filter, Port filter
Beheer: UPnP, IGMP v1/v2/v3, DNS Proxy, DHCP, NTP Client, DDNS, Port Trigger, System Event Log

WAN Verbindingstypen
Internet connection type: Automatic IP, Static IP, PPPoE (MPPE supported), PPTP, L2TP
Dual Link support
WAN Bridge support
Multicast Proxy support
Multicast Rate Setting support

Poorten en knoppen
4x RJ45 10/100/1000/Gigabits BaseT voor LAN
1x RJ45 10/100/1000/Gigabits BaseT voor WAN
1x USB 2.0
1x USB 3.0
Knoppen: WPS, Reset, Power, Wireless on/off, LED on/off

Kenmerken
Traffic Analyzer
Adaptive QoS
AiProtection
Parental Control
Gastnetwerk: 2.4 GHz x 3, 5 GHz x 3
VPN server: IPSec Pass-Through, PPTP Pass-Through, L2TP Pass-Through, PPTP Server, OpenVPN Server
VPN client: PPTP client, L2TP client, OpenVPN client
Mac OS Backup

Enhanced media server (AiPlayer app compatibel)
- Beeld: jpeg
- Audio: mp3, wma, wav, pcm, mp4, lpcm, ogg
- Video: asf, avi, divx, mpeg, mpg, ts, vob, wmv, mkv, mov
AiCloud personal cloud service
3G/4G data sharing
Printer server: Multifunctional printer support (alleen Windows) en LPR protocol support

Download Master
- Support bt, nzb, http, ed2k
- Support encryption, DHT, PEX en magnet link
- Upload en download bandbreedte controle
- Download scheduling

AiDisk file server: Samba en FTP server met accountbeheer
Dual WAN, IPTV support, Roaming Assist
LED indicatoren: Power x 1, Wi-Fi x 2, LAN x 4, WAN x 1, WPS x 1
AC Input: 110V~240V(50~60Hz)
DC Output: 19 V met max. 2.37 A current
Ondersteunde besturingssystemen: Windows 10, Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Windows ME, Windows Server 2008, Windows Server 2003
Mac OS X 10.1 of hoger, Linux Kernel (alleen Ubuntu), Linux
Gebruiksmodi: Wireless router mode, Access point mode, Media bridge mode
In de doos: 1 x RT-AC87W Wireless-AC2400 Dual Band Gigabit Router, 1 x RJ-45 kabel, 1 x stroomadapter, 1 x QSG, 1 x Support CD (gebruiksaanwijzing en hulpmiddelen)
Afmetingen: 289.5 (B) x 167.6 (D) x 47.5 (H) mm
Gewicht: 747 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 12:30 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Asus-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

6 maart 2017 om 00:40
scorpion31176 Gebruiker

Dit is wel echt een hele berg met marketing poep zeg!
- “Voor je het weet verzorgt hij bij jou thuis datasnelheden tot 2334Mbps!” Geloof je nu werkelijk dat dit apparaat deze snelheden kan geven? Maak het even makkelijk… denk je dat hij de helft kan leveren van die snelheid? Ik denk het niet! Anders zouden de bedraadde 1 Gbps poorten de bottlenecks gaan vormen in je netwerk.
Wat hier genoemd is zijn alle standaarden die het aan max / piek theoretisch per kan doorgeven even voor het gemak bij elkaar opgeteld. Maar je wifi apparaat verbind maar met een van de standaarden, dus NOOIT deze marketingsnelheid! Uitgelegd op: https://www.cnet.com/how-to/your-router-isnt-as-fast-as-you-think-it-is-heres-why/

- Draadloos bereik tot 465 m2… Natuurlijk.. Je mag blij zijn met Wifi als je de tweede etage van je huis kan bereiken met een sterk verstoord en vertraagd signaal ten opzichte van wat er uit de LAN/WAN kant verzonden wordt. Besef dat dit apparaat bestaat uit een router, een switch, en een accesspoint voor Wifi met daarnaast software met een heleboel tooltjes om instellingen te veranderen en handigheidjes. De titel van het apparaat is Router, dit is dan ook zijn specialiteit, hoewel het grootste deel van de tekst lijkt te suggereren dat het hier om alleen een accesspoint gaat (wifi leveren). Hoewel dit apparaat dit vast zal kunnen, is deze door zijn multifunctie met zekerheid minder geschikt om de beste en snelste te zijn voor het Wifi (dan kan je beter naar een Cisco of Ubiquiti Accesspoint kijken)
Wifi moet voldoen aan bepaalde standaarden, dat wil zeggen dat ze een bepaalde range mogen gebruiken qua radiosignaal (2,4 en 5Ghz band op bepaalde kanalen) maar ook qua zendvermogen. Met dit apparaat ga je dus niet jouw buurman wegblazen met een sterker signaal en blijf je dus ook gewoon gestoord door hem links, rechts en boven en onder, achter en voor je omdat je maar een beperkt aantal kanalen hebt (2,4 Ghz) om op langere afstand wifi te kunnen gebruiken.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 01:23
nsttu Gebruiker

@Asus-Expert asus heeft een aantal routers die facebook authenticatie ondersteunen voor het gast netwerk, heeft deze dat ook?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:13
Official Product Expert Asus-Expert Official Product Expert

Hallo nsttu,

Deze functie zit enkel op de RT-AC68U, RT-N18U, DSL-AC68U en DSL-AC68R.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 02:13
iboodje71 Gebruiker

Bij Paradigit is deze router nu € 135,20 en gratis verzenden.

Edited by: Paul
een prijsvergelijking dient voorzien te zijn van een directe link
de bewering is niet juist, deze router (RT-AC87U) kost bij hen €159,-

Beantwoorden

6 maart 2017 om 07:07
tazman998 Gebruiker

@Paul: Als deze bij paradigit €159 kost, dan klopt er dus geen hol van de 33% korting! Wat goed dat jullie het eindelijk zelf toegeven… Nu alleen nog een directe link, zodat ie daar besteld kan worden zonder verzendkosten ;-)

Beantwoorden

6 maart 2017 om 08:04
Kartelschaar Gebruiker

Adviesprijs.

En succes met daar bestellen, ik vind n paar tientjes korting toch aantrekkelijker.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 13:48
DutchReaper Gebruiker

*knip*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een geheel identiek product.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 04:45
Bunkerdorp Gebruiker

Scorpion je hebt gelijk. Ik heb deze ook en is een voor mij goede router maar de wifi is uien.

Heb ik op de begane grond nog vol blok wifi signaal is het op de eerste verdieping al bijna weg en dus ook de snelheid weg

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:43
Eddiez Gebruiker

Al zet je 10 antennes op een router, beton is dodelijk voor elk WiFi signaal. Staat dus nog los van de kwaliteit van een router (welke dan ook).

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:34
scorpion31176 Gebruiker

De advertentie gaat toch om de fantastische wifi met zijn grote snelheid en bereik? Er staat niet bij dat je dit apparaat beter niet in je huis kunt gebruiken, want beton gooit roet in het eten. Iedereen gebruikt dit ding thuis en de meeste hebben een betonnen vloer.

Als jij een auto koopt die geadverteerd op de  150 km/u kan, maar op de snelweg door weerstand van de banden aan het asfalt en luchtweerstand maar 80 haalt, dan ga je toch ook terug naar de garage?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:59
Wilfredwiebel Gebruiker

Je moet je router ook altijd boven in je huis neerzetten i.p.v. zo laag mogelijk.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 11:20
Kerby Gebruiker

niet alleen de betonnen vloer, ook folie onder houten vloeren kunnen het wifi signaal de nek om doen… per verdieping een redelijke ap werkt beter dan 1 kanon van een ap.
veel marketingbewering komt uit andere landen waar veel huizen van hout of rijstpapier gemaakt zijn.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 06:57
Sergeanthans Gebruiker

Ik heb dezelfde ervaring als scorpion en bunkerdorp. Ik deze router enkele maanden geleden gekocht juist om het vermeende sterke wifi signaal. Dat valt zwaar tegen ondanks de 4 indrukwekkende antennes.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 08:51
tang Gebruiker

Het is überhaupt de vraag of die 4 indrukwekkende antennes aan staan. Bij sommige routers zijn die 4 sprieten alleen voor de 5GHz. Maar 5Ghz komt bij mij niet eens door 1 verdiepingsvloer, dus heb ik die uit gezet.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 08:02
Fenixs Gebruiker

Wij maken thuis gebruik van twee van deze routers, de eerste op de begane grond, de tweede op de 1ste etage die als Accesspoint staat ingesteld. Doordat ik in een hoog huis woon is 1 router ontoereikend, het verschil tussen begane grond en zolder is 10 meter, door deze routers / configuratie hebben we overal in ons huis een zeer goed wifi signaal, of dat nu wordt gebruikt voor audio/video of gewoon browsen en printen, wel maak ik op zolder bij het afspelen van een HD film gebruik van het 5Ghz netwerk. De firmware die wij gebruiken is van merlin.Inmiddels gebruiken wij deze al ruim een jaar, en ik kan niet anders zeggen dat we er zeer tevreden over zijn.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 11:33
Kraaijeveld Gebruiker

Hoi, Ik heb er ook 1 thuis in de meterkast en signaal naar eerste verdieping is niet heel sterk meer en zolder haalt ie niet eens. Hoe werkt het als acces point? Heb je daar een netwerkkabel voor nodig of kan ik hem ook wireless aansluiten?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 18:46
Fenixs Gebruiker

bij ons is het bekabeld aangesloten, en de gateway router staat in huiskamer, dus niet in meterkast. De led verlichting van de router kun je immers uitzetten. Installeer de tweede router, vervolgens kies je AP mode, zet je DHCP uit, en maak gebruik van dezelfde login als je eerste router, AP mode vereist een vast toegewezen IP nummer op basis van mac address in de eerste router.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 08:09
leonpost Gebruiker

Ik heb deze gekocht tijdens de Hunt in november (voor 10 euro minder).

i.c.m. Asus Merlin (https://asuswrt.lostrealm.ca/) vind ik het een prima router.
Voordeel dat de blauwe lampjes uitgezet kunnen worden en dat hij 4G dongles ondersteunt.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 08:26
PowerToTheUsers Gebruiker

@Asus-Expert

Is het op deze router mogelijk om twee SSID’s uit te stralen en deze te koppelen aan twee VLANs op de wired interfaces? Liefst met VLAN-tagging (.1q) of als dat niet kan door ze aan twee verschillende LAN-poorten te mappen?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:26

Hallo PowerToTheUsers,

Het is mogelijk om meerdere SSID’s uit te zenden, ieder SSID is ook een VLAN en hier kunnen de gewenste bedrade aansluitingen aan worden gekoppeld. VLAN-tagging is helaas niet mogelijk met de originele firmware maar mogelijk wel met alternatieve firmware gericht op geavanceerde gebruikers.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 08:51
eyeballbill Gebruiker

*knip*

Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.
Dit betekent dat bijvoorbeeld ook de kleur identiek moet zijn.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:19
keviNNNN Gebruiker

*cut*

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:56
willenilse Gebruiker

Inderdaad betreft het een heeeeel ander product. Deze is wit en de andere zwart.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:11
xps Gebruiker

Kan de product dan nog even vermelden wat het verschil tussen het aangeboden model en dit model. Want zo te zien zijn de specs niet anders (buiten de kleur).

*knip*

Je geeft het antwoord al, de kleur :-)

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:26
Maikyj Gebruiker

Ik denk dat ze een type fout hebben gemaakt ;) want ik kwam op alle website tot nu het zelfde probleem tegen. RT-AC87U is er alleen in het zwart. RT-AC87W is de witte variant

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:38
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

Dit betreft inderdaad de RT-AC87W. We passen dit direct aan.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:37
keviNNNN Gebruiker

@Asus-Expert

- Wat is het bereik van het 5Ghz netwerk?

- Hoe sterk neemt de kwaliteit van het 5Ghz netwerk af als het door een (tussen)muur heen moet?

- Hoe sterk neemt de kwaliteit van het 5Ghz netwerk af als het door een glazen wand (dubbel glas) heen moet?

- Is de router geschikt voor een 1Gbit glasvezel internet verbinding? (Ik gok van wel, maar vraag het toch even voor de zekerheid).

Bedankt.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:50
Eddiez Gebruiker

Niet de expert, maar ga er vanuit dat 5 GHz alleen door houten muurtjes gaat en bij steen al heel snel minder wordt. Dus vervolg vraag

- soort muur? Gewapend beton, hout of kalksteen?

De router heeft voldoende doorvoer voor een gigabit verbinding. Je kunt dat hier nakijken: http://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_chart&Itemid=&chart=120

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:50

Hallo Kevin,

De afname van het bereik is moeilijk te bepalen want dit is afhankelijk van meer dan alleen de muur waar het signaal doorheen moet. Moderne routers kaatsen het signaal ook via muren om obstakels heen, het bereik is dus voor iedere situatie anders. Doorgaans gaat het 5Ghz signaal prima door een muur, vloer of raam heen maar er zijn uitzonderingen.

De router is ook geschikt voor 1Gbit glasvezel maar vereist natuurlijk nog wel een glasvezel modem om het signaal om te zetten naar een ethernet verbinding.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:38
plevier69 Gebruiker

Beste

Is deze router ook te gebruiken in com. Met een horizon box van ziggo?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:52
Eddiez Gebruiker

Ja, maar beperkt. De Horizon box kan voor zover ik weet niet in bridge modus gezet worden dus de router functie blijft op de Horizon box zitten. De Asus fungeert dan alleen als (wireless) accesspoint Als je WiFi op de Horizon uitzet.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 09:43
mrdummy Gebruiker

Niet beste routers kunnen elke wifi probleem verhelpen. Zeker als je in de flat woont hoef je niet gek opkijken hoeveel routers met wifi om je heen is. Hierdoor is je eigen signaal al meer verstoord.

Wil je makkelijk 2e verdieping halen en toch goed netwerk? Spend dan geld in voor homeplug systeem. Je kunt ook wifi centraal neerzetten op 1e verdieping en NIET in de meterkast wegstoppen. Maar homeplug kent weinig problemen omdat het via bedraad deel loopt: eigen stroomnetwerk. Hierdoor is signaal dan ook nagenoeg stabiel en snel.
(Zelfs ideaal voor tuinhuisje verderop!)

Ik woon in de flat met schijnbaar gewapend beton. De wifi router signaal is al erg zwak na 2 kamers verderop (dat is maar 10 meter) omdat het in meterkast zit. Tweede wifi in huiskamer helpt wat mee. Dus ja, sommige huizen hebben constructie die signalen aardig kunnen blokkeren.

Je mag inderdaad niet vermogen van router opvoeren (max wettelijk is 100mW, meeste routers doen rond 25~50 mW) maar je mag wel grotere antennes opschroeven. De antenne versterking is dan in dBi uitgedrukt. Meestal is standaard 1 tot 2 dBi. De grote versie die je kan krijgen is zo’n 21 dBi, welke paar kilometer kan halen op 100mW. Je hebt wel te maken met richtantenne.

Dat router meerdere antennes heeft, kan het met meerdere computers tegelijk aan via wifi mogelijk zonder al teveel in snelheid te boeten. Per antenne kan maar 1 tegelijk aangesproken worden. Hoe meer antennes, hoe beter.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:21
Bunkerdorp Gebruiker

Voor in huis misschien een kleine verbetering die grotere antenne maar enkele kilometers ver heb je niets aan.

Geen een laptop of telefoon haalt een afstand van enkele kilometers om terug te communiceren met de router

Beantwoorden

6 maart 2017 om 14:28
MikeWes Gebruiker

Asus Routers passen zich aan het maximaal vermogen binnen Nederland. Als je dat weet te wijzigen (inloggen met telnet en commando uitvoeren), dan kun je het vermogen hoger instellen..

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:06
xps Gebruiker

Ben zelf zeer te spreken over Asus routers. Heb al jaren een RTN66U in gebruik.

De web interface werkt echt handig en is heel duidelijk in het gebruik.

Mijn router hangt vlak bij het raam. Hierdoor haal ik over een afstand van 100 meter nog voldoende signaal om buiten op een bankje te kunnen internetten met mijn telefoon via Wifi (dit ondanks dat ik zeker 10 wifi signalen zie van andere gebruikers in de omgeving).

Voordelen:

Wifi werkt goed en snel.

Gigabit poorten zeer snel: Haal over deze router 112 megabyte per seconde naar mijn Synology Nas DS716+II via gigabit wired.

Nadelen: Usb poorten werkt traag met externe schijf. ( maar de router in combinatie met Nas de usb poorten niet meer nodig).

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:12
symbiotic88 Gebruiker

@Asus-Expert, heeft deze router de functie om in eco-wifi te draaien zoals de JVS eco-wifi 04AC?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:18

Hallo symbiotic88,

De RT-AC87U heeft een Wi-Fi-eco mode waarmee het uitzendvermogen kan worden beperkt wanneer er minder vraag is naar snelheid.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:23
Maikyj Gebruiker

RT-AC87U is toch zwart ?? En de RT-AC87W is toch wit? Dan kan ik me wel voorstellen dat er geen vergelijk gedaan kan worden met een andere concurerende website.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:39

Hoi Maikyj,

We hebben dit direct aangepast.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

6 maart 2017 om 10:55
garfieldbart Gebruiker

@Asus-Expert Is het ook mogelijk om 1 van de antenne’s te vervangen door een flat (directionele) antenne?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 12:27

Hallo garfieldbart,

De antennes zijn allemaal te vervangen en maken gebruik van een standaard aansluiting.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 12:05
Kraaijeveld Gebruiker

Is hij ook te gebruiken als Wifiversterker? Ik heb er een in verleden gekocht die in de meterkast staat maar signaal wordt duidelijk minder op eerste verdieping. Kan ik deze ook al Wifiversterker gebruiken op eerste verdieping?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 12:33

Hallo Kraaijeveld,

Het is mogelijk om de router in te stellen als Wi-Fi versterker, maar dit is minder effectief dan bijvoorbeeld een goede Wi-Fi versterker zoals een ASUS RP-AC56. De reden hier voor is dat de router een 5Ghz band en een 2.4Ghz band zender/ontvanger heeft. Als hij wordt ingesteld als repeater dan moet hij een van de 2 zender/ontvangers als ontvanger instellen en de andere als zender. Je hebt dus of enkel een 2.4Ghz of enkel een 5Ghz netwerk, terwijl een repeater beide frequenties tegelijk kan ontvangen en door kan sturen. De router op een kabel aansluiten en als extra accespoint instellen is ook een optie.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 12:18
triman Gebruiker

Ik heb de rode variant hier ooit gekocht, na een firmware met meer zendvermogen niets te klagen. Standaard firmware viel me wat tegen eerlijk gezegd. Draai nu 380.62_HGG-FINAL. Redelijk duidelijke interface. Staat bij mij in de meterkast. Via usbstick AD-Blocker er op gezet, dat werkt perfect. Een heel stuk minder advertenties via al je devices. Staat nu al weer 51 dagen zonder problemen te snorren. Dat was met mijn vorige router wel anders. Wifi in slaapkamer met heel veel beton en folie onder vloeren is nu goed bruikbaar.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 12:41
jeffreybasemoine Gebruiker

Ik heb deze router tijdens de recente Ibood hunt gekocht (de router was geen Hunt item maar een “normale” deal).

Tot heden ben ik voor 65% tevreden over de router en zal hier onder uitleggen waarom!

- Functioner: de router functioneert redelijk goed, sinds ik deze router heb heb ik amper last gehad dat het internet hier thuis weg viel en de hele bende gereste moest worden.
Mag het internet toch weg vallen loopt de router vast en deze niet meer benaderbaar wat je ook probeer, enig oplossing is een reset geven (knopje achter op de router ingedruk te houden) vervolgens zijn ale je instellingen gewist op de router simpel weg de router aan en uit zetten werkt niet! Naar het resetten kan het voorkomen (bij mij 2 dagen lang gebeurd voordat ik het probleem had opgelost, voor meer info zie firmware :P) dat de router met +/- 10 opeens niet meer benaderbaar is. dan moet je deze cyclus herhalen! Wat KAN en met grote nadruk op KAN werken is, als de router niet via een vaste pc is te benaderen de app te gebruiken dit kan weleens helpen! In de maanden dat ik deze router in gebruik heb heb 2x een vast loper 1tjes was met 10 min verholpen de andere duurde 2 dagen (zie firmware voor meer info :P)

- Wifi: hier klagen een hoop mensen over, Wifi bereik is goed, tis vele malen beter dan mijn voorgaande router(s) de 5G netwerk heeft minder bereik dan 2.4g netwerk, ongeacht welke router je haal dit is normaal 5g is veel gevoeliger voor wel vrijwel alles! Muren, beton, metaal (dus ook kabels in de muren en je HDMI kabel die naar je tv loop) beperken allemaal het 5g netwerk. Boven (waar mijn router staat) heb ik vol bereik, bende heb ik 2 a 3 strepen, voldoende bereik en sterk genoeg om moeiteloos te kunnen streamen of lag free te kunnen game en ookal heb ik 2 streepjes minder wifi het 5g netwerkt is nog steeds tig keer sneller dan het 2.4g netwerk tevens haal ik maximale snelheid met mijn 5g netwerk (weet zo even niet de cijfertjes uit mijn hoofd), het 2.4 netwerk werkt uitstekend ik behaald de max snelheid die ik kan behalen met 2.4g en zoals ik had verwacht is mijn bereik met 2.4g meer dan goed te noemen! in de achtertuin als ik bij de shutting sta heb ik 2 streepjes, het 5g netwerk bereikt dit helaas niet, halverwege de tuin heb 1 a 2 streepjes met 5g als nog voldoende om een filmpjes te streamen of tunin radio (of spotify) te gebruiken zonder lag of haperingen alleen met youtube heb in de achtertuin met 5gig wat problemen maar ik youtube +/- 20 seconden laat bufferen kan ik video van 30 minuten zonder verdere happeringen/bufferingen op 1080p perfect kijken! voor het gemakt schakel ik persoonlijk over op 2.4gig.

P.s. Heb/zet je beam forming aan (zowel op 5g als op 2.4g instelbaar) gaat dit ten kosten van je bereik met beamforming af haal ik ruim 3 a 4 streepje als ik op het toilet nr2 aan het doen ben, met beam forming aan heb ik maar 2 a 3 streepjes, in de achtertuin haal 1streepje bereik bij de shutting, 2 a 3 streepjes halverwege de tuin kwa snelheid verschilt beamforming minimaal!

- Router interface: God zijn dank zijn meerder familie leden ICT’re ik snap(te) altijd vrij weinig van routers en modems, ik ben hier ook amper in geintresseert! Het interface van ASUS is HEERLIJK overzichtelijk Bied allemaal opties (waarvan ik 90% niet gebruik :P) alles wordt uitgelegd (klik op beam forming bijvoorbeeld en er verschijnt een korte uitleg wat het doet)en het interface is zo gebruiks vriendelijk dat ik het zelfs kan instellen :D Dus naar mijn mening helemaal TOP!

- Firmware: Sinds ik de router heb gekregen zijn er al 3 firmware updates uitgekomen! Dus ze houden de firmware netjes up to date! maar de firmware is ook het grootste nadeel van deze router, de laatste firmware (nog geen 2 weken gelede gereleasd) zorgt bij mij voor veel problemen, naar het installeren van de recente firmware was er conflict met mijn IP, ik resete mijn router had hij het juiste ip, 5 minuten later had ik geen internet was de router niet te benaderen met pc, dit lukte dan vaak wel met de app en gaf mijn router een compleet andere WAN ip aan bij DDNS gaf hij een error aan, als ik de router resete werkte het weer voor 5 min etc etc etc…. Asus heb ik over gemaild, zij gaven aan dat de firmware goed na behoren werkt en dat ik naar mijn internet provider moet bellen (heb ik gedaan, hun zegge dan weer dat zij zien dat alles klopt en goed werkt).Naar 2 dagen problemen besloten terug te flashen naar de vorige firmware (firmware .4180) het terug flashe ging super easy duurde 15 minuten max en alles werkte weer zoals het hoort nu 12 dagen verder geen problemen verder ondervonden!

p.s Google de laatste firmware (firmware .7266 meende ik zo uit me hoofd) er zijn meer mensen die het zelfde probleem als ik ondervinden en zijn terug gegaan naar firmware .4180 ook zijn mensen die klagen over problemen sinds deze update!

- Router opstarten, setting wijzigen: moet je je router resetten of wil je wat setting veranderen en opslaag adviseer ik je een spannend boek bij de hand te houden of even rustig uitgebreid naar het toilet te gaan… het  opstarten of het wijzigen van instellingen duurt soms wel 5 minuten, ik vindt het zelf geen groot probleem maar ik kan snappen dat mensen hier over kunnen klagen want het duurt wel lang :P al mijn voorgaande router waren op dat punt sneller!

- algemeen: Ik heb thuis veel gedonder gehad met het constant wegvallen en het vast lopen van routers, vrijwel 1x 2 dagen moest alles gereset worden voodat het internet werkte, soms moest ik dit wel 4x op een dag doen! Ik heb meerder routers gehad van diverse merken, altijd waren dit “budget” routers de duurte was ooit 60,- euro.
Dit is mijn eerste “dure” router, 130 euro vindt ik aardig wat geld voor een router, maar voor mij is het iedere euro waard geweest!
Het internet heeft nog nooit zo stabiel aangevoelt en alle random vastloper/weg vallen van het internet blijken verleden tijd!
Via vrienden en familie was ik ervan op de hoogte dat 5g veel gevoeliger is voor simpel weg gezegd alles (muren, beton is een 5g killer, kabels etc etc etc…) een goede kennis heeft de AC5300 (het vlaggenschip onder de routers van asus) en heeft net zo goed bereik als mij als het neerkomt op 5g, hij haalt wel betere snelheden dan mij maar zijn dure top model router zorgt niet direct voor betere wifi.
Nu gebruik ik persoonlijk voor 80% van ale min apparaten gewoon een lan kabel altans elk apperaat met en lan poort is met kabel aangeslote, met mij tablets en mobiele telefoons heb ik perfect bereik door het hele huis heen en zelfs rederlijk tot goed beriek in de tuin zonder repeaters of andere aperatuur!

Beantwoorden

6 maart 2017 om 14:23
xps Gebruiker

Jammer met zes antennes en drie usb poorten had ik hem zeker genomen…

Beantwoorden

6 maart 2017 om 15:37
garfieldbart Gebruiker

Waarom heb je 3 USB poorten nodig?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 15:53
xps Gebruiker

Hihi, nee joh, ben in deze topic nog gewoon te weinig van dit soort reacties tegen gekomen..

Zelfs niet, als die in het zwart was had ik hem genomen..

Beantwoorden

6 maart 2017 om 15:39
xxedguyxx Gebruiker

*knip*

Beantwoorden

6 maart 2017 om 15:42
alios Gebruiker

@Asus-Expert, ik heb de Asus RT-AC5300. Doordat we veel beton hebben in huis, zijn er plaatsen in huis waar de snelheid enorm tegenvalt. Nu zou ik graag de AC 2400 (de router dat Ibood aanbied willen instellen als 2de router. Ik kan de AC2400 verbinden met een ethernet kabel aan de AC5300. Maar ik wil 1 groot wifi netwerk. Als ik doorheen het huis loop, zou ik automatisch moeten overgaan van de 1ne router naar de andere. (soort roaming) Beide wifi netwerken zouden dezelfde netwerk naam moeten hebben. Ik wil dus geen 2 verschillende netwerken. Maar 1 wifi netwerk, zodat ik automatisch overgaat van de ene router naar de andere. Kan ik dit doen met deze 2 routers? Of moet ik twee identiek dezelfde routers hebben?

Ik hoop dat mijn vraag niet te ingewikkeld is.

Beantwoorden

6 maart 2017 om 16:31

Hallo alios,

Je kan deze router aan je bestaande router koppelen en zo je netwerk uitbreiden, dit werkt alleen helaas niet zoals je beschrijft. Apparaten gaan normaalgesproken automatisch over op het sterkste netwerk, dit werkt alleen niet altijd vlekkenloos omdat het helemaal afhankelijk is van het apparaat dat je met Wi-Fi wilt verbinden en die doen dat niet altijd even goed. Wat je nodig hebt voor de situatie zoals je hem beschrijft is een “mesh network”. Voorheen vereiste dit dure professionele hardware maar voor consumenten beginnen hier sinds kort oplossingen voor op de markt te komen. ASUS komt ook met een mesh systeem. Er komen twee varianten, de HiveDot en de HiveSpot. De HiveSpot is de snelste en meest uitgebreide versie. Beide producten bestaan uit een set van 3 hotspots die samen een dekkend netwerk vormen. Onderstaand vind je meer informatie:

https://www.asus.com/Networking/HiveSpot/

Beantwoorden

6 maart 2017 om 16:46
aeg Gebruiker

Heb er eentje genomen, als deze bevalt dan zou ik er wel nog een willen,

@iBOOD  Kan je zo iets mogelijk maken ?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 16:48

Hoi aeg,

Helaas is het niet mogelijk om de router nogmaals aan te schaffen zodra de deal is afgelopen.

Wel kan het natuurlijk dat deze router nogmaals als een dag deal, in een (opruim) Flash Sale of in de HUNT voorbij komt. Dan kun je hem uiteraard wel aanschaffen :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

6 maart 2017 om 16:54
aeg Gebruiker

Hallo Bas,

Als trouwe klant ken ik de bestaande opties. Daarom vraag ik of jullie er iets willen bedenken, al was het maar een Extra alert of dat je je kan inschrijven!

Ik roep maar wat!

Beantwoorden

6 maart 2017 om 17:06

Hoi aeg,

Een optie als een dealalert (een deal instellen waarbij je automatisch een bericht krijgt als die deal voorbij komt) is iets waar we momenteel inderdaad aan zitten te denken. Dit hebben we momenteel nog niet, maar is zeker iets wat een optie is voor de toekomst.

Voor nu kan ik dus enkel bovenstaande adviseren, in combinatie met het volgen van onze nieuwsbrief en/of website.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

6 maart 2017 om 19:22
rmvaneerden Gebruiker

bestel er gewoon gelijk 2, als ie niet bevalt wil je de eerste toch ook niet houden (lijkt me) en stuur je ze gewoon allebei terug

Beantwoorden

6 maart 2017 om 16:46
D1ck Gebruiker

Even een tipje van iemand die onlangs naar alle tevredenheid al een goede router heeft kocht (de TP-Link Touch P5):

Bij mij staat deze router op de benedenste verdieping met toch een goed bereik op de 2,4Ghz band op de 2e verdieping, ondanks betonnen vloeren. Wellicht komt dit omdat ik de router hoog en onder de houten trap heb geplaatst (we hebben namelijk een voorraadkast in de woonkamer onder deze trap).

Beantwoorden

6 maart 2017 om 17:02
rdekker Gebruiker

Ik heb er weinig verstand van maar ik wil graag weten of ik met deze router een permanente VPN connectie kan opzetten met m’n werk (vanuit de router dus). En kan ik ook thuis een VPN draaien? Ik zie wel VPN client / VPN server staan maar weet niet of dat betekent dat ik er mee kan wat ik wil…

Beantwoorden

6 maart 2017 om 19:30
dirk.stellaard Gebruiker

Vanmorgen nog een berichtje geplaatst waar de router goedkoper wordt geleverd maar ik denk dat de moderator,s hun opleiding genoten hebben in Rusland ik zeg gewoon kijk ff in de folder van paradigit staat voorop ff kijken hoe lang mijn bericht nu blijft staan vriendelijke groeten Dirk

Beantwoorden

6 maart 2017 om 23:15
Moderator Paul Moderator

Beste Dirk,

Bij een prijsvergelijking dient nu eenmaal een directe link geplaatst te worden, zodat men kan zien dat het om een identiek product gaat. Het komt wel eens voor dat iemand per abuis een zoekresultaat van een ander type aanklikt. 
In het geval van Paradigit is de prijs van de zwarte versie in België €159 en in Nederland €169. 
Met als aanvulling dat in Nederland een promo code ingevuld kan worden voor 20% korting.

De opmerking over Rusland kan ik niet plaatsen. Er is niets weggehaald, dus van censuur (dat woord wordt graag geroepen) is geen sprake, en de tekst was gewoon in het Nederlands. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

6 maart 2017 om 21:24
Dasfri Gebruiker

Ondersteund deze router AirPrint van Apple (bonjour protocol) ?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.