5 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Apple 12” Macbook | 8 GB RAM | 256 GB SSD | Refurb

Macbook | 8GB | 256 GB SSD | Refurb

Apple streeft met de nieuwste Macbook (bouwjaar 2016) naar esthetische en technische perfectie. We kunnen niet anders concluderen: het is gelukt! 

Specificaties

Merk: Apple
Type: Macbook
Garantie: 1 jaar

• De dunste Macbook ooit
  • 8 GB RAM / Intel Core M3
  • 256 GB SSD

Deze Macbook heeft de status ‘Refurbished by Apple’. Ze is grondig nagekeken, schoongemaakt en waar nodig gerepareerd en voldoet aan dezelfde kwaliteitseisen die Apple stelt aan alle nieuwe MacBooks. Zo goed als nieuw dus!

De Macbook is afkomstig uit Verenigde Staten en wordt daarom geleverd met een EU-opzetstekker. 

Bouwjaar: 2016
Processor: Intel Core m3 1.1 GHz
RAM: 8 GB
Opslag: 256 GB SSD

Beeldscherm
12 inch IPS beeldscherm met Retina display
LED-achtergrondverlichting

Wifi
802.11AC wifi
IEEE 802.11a/b/g/n compatible

Besturingssysteem
macOS Sierra

Poorten

1 USB-C poort voor:
VGA-output door middel van USB-C Multiport Adapter (niet meegeleverd)
HDMI-output door middel van USB-C Multiport Adapter (niet meegeleverd)
Opladen

1 Koptelefoonaansluiting (3,5 mm jack)

Camera
480p Facetime camera

Toetsenbord
QWERTY (US)
LED-backlit toetsen

Afmetingen en gewicht
Hoogte: 0,35 – 1,31 cm
Breedte: 28,05 cm
Diepte: 19,65 cm
Gewicht: 0.92 Kg

Batterij
Lithium polymeer batterij
Tot 10 uur draadloos internetten
Tot 11 uur films afspelen via iTunes

Wat zit erbij
29W USB-C Power Adapter met US-stekker
EU-opzetstekker

5 maart 2017 om 00:34
Syacura Gebruiker

*snap*

betere processor, minder HDD helemaal nieuw en betere prijs.

Edited by: Paul
vergelijkende link alleen toegestaan als het om hetzelfde product gaat

Beantwoorden

5 maart 2017 om 00:58
cdenauw Gebruiker

Maar ook ander type MacBook, appelen met peren vergelijken.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 01:09
pacificocean Gebruiker

Over welke kleur macboek gaat het?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 01:20
Moderator Paul Moderator

De kleur zoals afgebeeld (er zijn meerdere afbeeldingen).

Beantwoorden

5 maart 2017 om 01:23
pacificocean Gebruiker

Ja en welke kleur is dat dan?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 06:57
Sylvesterke Gebruiker
5 maart 2017 om 09:18
pacificocean Gebruiker

We kunnen wel leuk gaan doen, maar ik kan op de fotos niet zien of het nu om een grijs of een silver model gaat.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 09:31
HJR Gebruiker

de afgebeelde kleur is zilver. dus NIET space grey…

Beantwoorden

5 maart 2017 om 10:06
pacificocean Gebruiker

Bedankt daar kan ik wat mee.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 10:21
pacificocean Gebruiker

Op de foto’s staat het 2015 model. Gaat het dan wel om het 2016 model?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 11:52
steem Gebruiker

waar zie je dat aan?

Van trustedreviews: Apple hasn’t changed anything; the 2016 Macbook matches the 2015 model in every way.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 12:14
pacificocean Gebruiker
5 maart 2017 om 13:17
steem Gebruiker

ik zie daar (zo snel) geen verschillen die zichtbaar zouden moeten zijn op een foto. Maar goed, kijk naar de hardware en dat weet je (of zoek je op) welke je krijgt.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 02:17
Vaswani Gebruiker

Ik heb 1 keer de fout gemaakt refurbished te kopen. Nooit meer. Wat een gezeik.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 07:11
MDC2000 Gebruiker

Vaswani: geef eens mee wat voor problemen je had.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 07:22
Discoverall Gebruiker

Heb meerdere refurb artikelen gekocht. Nooit gezeik gehad, en werkelijk als nieuw! Ik wacht nog even op een Macbook pro, heb wat meer processorkracht nodig.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 09:06
Jan451 Gebruiker

Hier ook nog geen problemen gehad met refurbished.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 08:45
Shog Gebruiker

Wat moet ik verstaan onder EU opzetstekker? Een EU naar US adapter? (Zo’n dom ding had ik wel bij mijn Apple Watch, nooit gebruikt, heb dus een EU-USB lader moeten kopen.) Of een EU stekker die in de stroomadapter past? Dus op deze manier: http://www.apple.com/nl/shop/product/MD837ZM/A/apple-internationale-reisstekker?fnode=85&fs=f%3Dadapter%26fh%3D459d%252B45b0

Beantwoorden

5 maart 2017 om 09:58
harenm Gebruiker

Ik heb eenzelfde Macbook in Singapore gekocht. De lader is voorzien van het bekende apple opzetstuk (zoals in je link aangegeven).

Beantwoorden

5 maart 2017 om 10:08
pacificocean Gebruiker

Alleen is dat dus een US stekker, waar ibood weer een verloop stekker voor meegeeft.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 10:33
Shog Gebruiker

Ben ik bang dat je er zo’n dom ding bij krijgt en je dus toch nog zelf een stukje voor de Apple stroom adapter kunt kopen.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 11:15
steem Gebruiker

Dat is de mooiste oplossing inderdaad. Als de Macbook geleverd wordt met een standaard lader (zie in link hieronder de EU versie) dan kun je inderdaad dat blokje verwisselen.

https://www.010mac.nl/shop/742-thickbox_default/apple-macbook-oplader-29w-usb-c-kabel-lader-retina-12-inch-a1534-adapter-2015-2016.jpg

Beantwoorden

5 maart 2017 om 12:26
aibo Gebruiker

Wel oppassen, want het is exact dat soort stekker dat Apple tijdje terug gratis vervangen heeft omdat ze konden loskomen en je daardoor 2 vrij metalen pinnen kreeg waar 230V op stond. Dit kwam doordat het stuk plastic waar de stekker uitkomt in de housing gekleefd was, net zoals op je foto. De nieuwe van Apple zijn in 1 stuk plastic gegoten.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 09:57
anbo1306 Gebruiker

Is een schijf van  256 GB niet veel te klein om fatsoenlijk te kunnen werken?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 10:06
steem Gebruiker

Ligt er aan wat je er mee doet. Ik heb zo’n macbook nu een jaar voor het werk. Word, powerpoint, excel, pdf’s email etcetera. Ik heb nog 85GB over. Dat typ ik niet snel vol.

Als je m vol wil plempen met full-hd films, kun je beter wat anders kopen.

Verder top apparaat. Superklein en licht. Ik laat de oplader op het werk. Thuis laad ik hem de lader van de iPad (extra snoer dus). Ik heb een bescherming van hard kunststof om de macbook, waardoor ik hem zo in mijn tas kan schuiven.

Aanrader.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 11:03
steem Gebruiker

Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht over opslag. Ik heb ook een iMac. Deze staat hier sinds december 2012. Er zit een 500GB SSD in, waarvan nog 363GB beschikbaar is! Naast OSX staat er de MS-office suite op, een paar grote Adobe programma’s en een kleine 20GB aan bestanden.

Al mijn bestanden die ik veilig wil bewaren (foto’s en dergelijk) staan op een NAS. Met deze info krijg je een idee wat het systeem vraagt. Wat je verder allemaal bewaart en hoe, bepaal je zelf.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 11:52
HappyZenHeart Gebruiker

Beste iBood,

Is deze Macbook geschikt voor programma’s als Photoshop en Final Cut Pro?

Is de M3 processor sterker dan een I5?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 11:54
HappyZenHeart Gebruiker

En welk typenummer heeft deze laptop? Ik zie het nergens bij staan helaas.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 11:57
Shinoby Gebruiker

Dus als ik het goed lees zie ik voor 1100 euro niet staan welke type nummer het van Apple is, je er een onhandig snel losgaand verloopje bij krijgt. Verder niet duidelijk welk type Intel Core M3 (Skylake of Kabylake) met welk type HD Graphics (515 of 615) variant. Uiteindelijk zie ik iets staan ergens anders dat het gaat om een begin 2016 machine met een M3-6Y30 Skylake met HDD Graphics 515. Dat is dus meer dan een jaar oud –> Intel is over naar een M3, M5, M7 Kabylake met HD Graphics 615. De prijzen van deze variant zijn al aan het dalen.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 14:35
petje72 Gebruiker

Inderdaad, een modelnummer is wel een vereiste, dan kunnen we exact zien wat er allemaal in zit. @ibood graag het apple modelnummer vermelden. Ik overweeg hem te kopen maar niet zonder dat ik exact weet welk model het is.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 14:35
brancop Gebruiker

Edited by: Kris – Beste brancop, we doen graag lief tegen elkaar – de bovenstaande vragen werden door de moderators naar de verkoper doorgestuurd – als we antwoord krijgen, zien jullie dat hier! Fijne zondag, Kris

Beantwoorden

5 maart 2017 om 14:45
brancop Gebruiker

Kris het is gewoon de waarheid toch. Deze info van tweedehands producten moet er gewoon zijn zonder ernaar te moeten vragen.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 14:42
petje72 Gebruiker

en waarom maar 1 jaar garantie? 2 jaar is toch normaal bij dit soort aparaten?
Hier leveren ze Apple refurbished Macbooks met 2 jaar garantie:https://www.iused.nl/252-macbook-refurbished-tweedehands

Beantwoorden

5 maart 2017 om 14:46
petje72 Gebruiker
5 maart 2017 om 22:42
FCvlissingen Gebruiker

Is wel beter dan die hp laptop van laatst

Beantwoorden

5 maart 2017 om 22:44
springvlinder Gebruiker

Ik zie dat iemand het eerder ook al vroeg, maar kon er geen antwoord op vinden. Is het qua specs ook geschikt voor programma’s als final cat pro / adobe premiere / after effects?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 22:46
Jamjarsful Gebruiker

Iemand gekocht?

Beantwoorden

5 maart 2017 om 22:48
FCvlissingen Gebruiker

Ik heb ‘m gekocht. Heb de aankoop van de Hp Elitebook 1030 G1 van laatst geannuleerd.

Beantwoorden

5 maart 2017 om 23:39
brancop Gebruiker

@mod Kris: Met nog 20m te gaan zullen we geen antwoord niet meer krijgen, zie je nu wat ik bedoel? Goed bezig weeral..

Beantwoorden

6 maart 2017 om 00:03
Moderator Paul Moderator

Beste brancop,

De moderators doen hun best voor jullie maar zijn in een aantal gevallen afhankelijk van anderen om de juiste informatie te verkrijgen. Tot onze spijt lukt het daardoor soms niet om tijdig alle vragen te beantwoorden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

6 maart 2017 om 14:34
FCvlissingen Gebruiker

Zijn er al antwoorden? Binnen welke termijn?

Beantwoorden

6 maart 2017 om 17:26
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi FCvlissingen,

Op welke vragen zou je graag nog een antwoord zien?

Groeten,
Bas

Beantwoorden

6 maart 2017 om 19:54
FCvlissingen Gebruiker

Ik wil graag weten om welke type nummer het van Apple is, en of je er een onhandig snel losgaand verloopje bij krijgt. Verder niet duidelijk welk type Intel Core M3 (Skylake of Kabylake) met welk type HD Graphics (515 of 615) variant. Uiteindelijk zie ik iets staan ergens anders dat het gaat om een begin 2016 machine met een M3-6Y30 Skylake met HDD Graphics 515. Dat is dus meer dan een jaar oud –> Intel is over naar een M3, M5, M7 Kabylake met HD Graphics 615. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Beantwoorden

7 maart 2017 om 12:06

Hoi FCvlissingen,

Ik ga hiermee aan de slag en kom z.s.m. bij je terug.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

7 maart 2017 om 13:05
FCvlissingen Gebruiker

Hoi Bas.

Dank u wel.

Beantwoorden

7 maart 2017 om 15:20

Hoi FCvlissingen,

Het partnummer van het originele model is MLHA2LL/A.
Voor dit refurbished model geldt partnummer 5LHA2LL/A.

Je ontvangt een verloopstekker. Een blokje met female US-stekker en male EU-stekker, zodat de US verandert in EU.

De exacte informatie m.b.t. je laatste vraag heb ik online geprobeerd op te zoeken met behulp van partcode MLHA2LL/A:

Inside the MacBook you’ll find the 6th-Gen (Skylake) Intel Core m3 processor, which is designed with 14-nanometer process technology. This means that the chip is packed with more transistors than the previous generation, for higher density and more efficient performance.

Intel HD Graphics 515

Bron: https://www.bhphotovideo.com/c/product/1248024-REG/apple_mlha2ll_a_12_macbook_mid_2016.html

Groeten,
Bas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.