8 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Lenco GPS Sportcam-600 | Incl. Accessoires

Product expert aanwezig

Lenco GPS Sportcam-600 & Accessoires

Met deze sportcam van Lenco neem jij elke fietsrit perfect op en dankzij de bijgeleverde accessoires is hij ook nog eens te gebruiken als dashcam.

Specificaties

Merk: Lenco
Type: Sportcam-600
Garantie: 2 jaar

• Full HD, wijde kijkhoek
  • Perfect voor op de fiets
  • Met GPS positionering

Resolutie: 1080p
Sensor: CMOS 5.0 Megapixel
Lens: F=2.5 f=3.53 mm
Groothoeklens (120 graden)

Display: 1.5" TFT LCD-scherm
Videobestanden: MOV
Fotobestanden: JPG

Aansluitingen: micro-USB, microSD, mini-HDMI

Batterij: 3.7 V, 1000 mAh
Batterijduur: tot 1 uur (in HD-videomodus)

Afmetingen: 45 x 105 x 47.5 mm
Gewicht: 135 gr

Inclusief: Fietsbevestiging, spatwaterdichte beschermhoes, dashboardbevestiging, auto-oplader, CD-rom met software voor GPS, 2x Li-ion oplaadbare batterij

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Lenco-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

8 maart 2017 om 00:07
Pvdvenis Gebruiker

Iedereen die gisteren die dashcam heeft gekocht: ANNULEREN!!! :-) LOL

Specs van deze zien er in ieder geval veel beter uit…

Beantwoorden

8 maart 2017 om 00:50
WiCo Gebruiker

Gisteren??? Dashcam???  Niet gezien!

Beantwoorden

8 maart 2017 om 00:16
Frankcoo Gebruiker

Heeft deze car cam ook de normale car cam functies zoals G sensor en motion detection? en ook vb de functie dat de camera gaat opnemen als er schok gedetecteerd wordt op de voertuig?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 07:48
willenilse Gebruiker

Deze functies zal je alleen op duurdere (echte) dashcams vinden. Dit is meer een sportcam.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:20
Official Product Expert Lenco-Expert Official Product Expert

Dank voor je vraag Frankcoo. De door jou genoemde functies heeft de sportcam-600 niet.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 03:04
peetpp Gebruiker

Heb een meertalige manual gevonden, inclusief in het Nederlands: handleiding

@Lenco-Expert

Heb uit de handleiding begrepen dat de GPS informatie wordt opgeslagen in de foto JPG en film MOV bestanden, klopt dat.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:17

Wie zoekt zal vinden. Dankje voor het delen peetpp! Dat klopt inderdaad.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 06:26
wouterliefrink Gebruiker

@@Lenco-Expert

Goedemorgen..

zou deze ook te gebruiken zijn voor motor ritten?

trillingen enz?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 08:15
AGVerheij Gebruiker

Dat vraag ik me ook af, maar ook hoe het gaat werken met de voeding en beschermhoes (ik rij niet alleen met droog weer…..).

Beantwoorden

8 maart 2017 om 09:39
peetpp Gebruiker

gaat niet lukken met externe voeding vrees ik want de micro USB ingang zit verborgen achter het opklapbaar scherm. Zie handleiding.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:12

Je kunt hem inderdaad voor motorrijden gebruiken. Spatwaterdichte beschermhoes beschermt voldoende tegen regen. Je hebt welliswaar 2x batterij erbij maar dat duur daarvan blijft beperkt tot wanneer ze leeg zijn. Je kunt hem in de motor namelijk niet in de beschermhoes doen i.c.m. opladen want daarvoor moet het klepje openstaan.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 09:02
wibosteenberg@gmail.com Gebruiker

Bij montage in de auto staat de camera “op zijn kop”. Wordt het beeld dan ook omgekeerd?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:10

Dank voor je vraag wibosteenberg. Dat heb je goed gezien. Je kunt het beeld inderdaad draaien.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 19:44
rainbowmario Gebruiker

hoe kan je deze draaien ?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 09:37
peetpp Gebruiker

@Lenco-Expert

Alle aansluitingen en de accu zitten verborgen achter het uitklapbaar scherm. Dit betekend dus volgens mij dat de bijgeleverde autolader ook enkel dient om de accu op te laden en niet om hem op externe stroom te laten werken want dan is het scherm weggeklapt. De Sportcam kan dus enkel werken op de accu en die gaat slechts één uur mee. Niet direct geschikt dus om in de auto te gsebruiken. Of ben ik mis.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:21

Hoi peetpp, bijna helemaal goed. Met de auto oplader blijft het klepje open inderdaad. Maar het apparaat is wel gewoon te gebruiken.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 09:42
DWizzy Gebruiker

Het is op zich een interessante prijs voor een 1080p actioncam met GPS, maar ik kan nergens een review vinden. De beeldkwaliteit van zijn voorgangers was zachtgezegd niet indrukwekkend, en leek eerder op opgeblazen 720p video.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:09
MMTS Gebruiker

Is dit produkt ook geschikt om langs de tennisbaan opnamen te maken van mijn slagen?  Kan er ook een oplaadbare batterij op worden aangesloten?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:30

Hoi MMTS, er zitten 2 batterijen bij, die je in het apparaat kunt opladen. Ik begrijp even niet wat je verder bedoelt met er op aansluiten?
Je kunt zeker bij de tennisbaan filmen, alleen moet je rekening houden dat je voldoende afstand t.o.v. de baan houdt om het er helemaal op te krijgen (kijkhoek).

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:44
peetpp Gebruiker

denk dat MMTS een externe powerbank bedoeld en dat moet volgens mij dus wel kunnen zoals met de autolader, dus het achterklepje met scherm blijft dan wel openstaan…..

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:14
TakahashiPoedel Gebruiker

Staat er ergens een voorbeeldfilmpje online? Ik kan alleen een sportcam-300 filmpje vinden van een motorrijder en die heeft beroerd geluid. Ik vind de fietshouder er ook wat vreemd uit zien.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:15
supermike Gebruiker

Ik zoek een dashcam, zonder dat je die moet vastmaken met een zuignap of dergelijke.
Is dit gewoon te plaatsen op je dashboard ? 
Er is weinig info te vinden, of heb ik het mis

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:31

Er wordt een zuignap en een autolader meegeleverd. Je kunt hem ook gewoon op het dashboard zetten maar zult hem toch moeten bevestigen op de een of andere manier om te voorkomen dat hij ervan af valt.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:51
anthony_pauwels Gebruiker

Als het als dashcam wordt gebruikt, begint deze Lenco dan automatisch met filmen als hij stroom krijgt? (lees: starten van de wagen). Wat met de loops?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:53
anthony_pauwels Gebruiker

2 vragen:

1) Als ie als dashcam wordt gebruikt, begint ie automatisch met filmen als hij stroom krijgt? (lees: start auto)

2) Neemt hij in loops op? Moet je dus als bestuurder iets zelf doen of neemt de cam alles automatisch op?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 11:30
supermike Gebruiker

Ik lees in de handleiding dat hij opneemt in stukken van 30 minuten, tot het geheugen vol is. Dus naar mijn mening niet echt bruikbaar als een dashcam met dergelijke  specificaties. Geen loops dus.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:50

Hoi anthony_pauwel,

1) Ja dat klopt. in ‘auto’ mode begint hij wanneer hij stroom krijgt direct met filmen.

2) Ja, hij neemt in loops op van 30minuten. De camera herhaalt dit proces totdat de kaart vol is. Daarna verwijderd hij de oudste video.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 13:08

We hebben het zelf even getest. Hij ververst iedere 3 minuten. De 30 lijkt een typfout in de handleiding te zijn.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 11:10
FataMorgana Gebruiker

Beetje vreemd model voor een ‘action-cam’…
Hij lijkt me nog het meest geschikt voor op de fiets als ik eerlijk ben en dan inderdaad niet meer filmen dan een uurtje dus zo af en toe eens een keer als je een dag op pad bent.
Of je moet reserve-batterijen kopen…
In tegenstelling tot het voorgaande model, de 400: https://www.soetkees.nl/nieuws/250-lenco-sportcam, is deze dus ook niet waterdicht (alleen spatwaterdicht) dus onder water kan hier niet mee. 
En een dashcam die je niet tijdens een lange rit kunt gebruiken (dan rijd je toch vaak wel zo’n 2 uur achter elkaar) is ook niet zo handig.

Beetje goedkope gadget met relevante mogelijkheden als je het mij vraagt…

Beantwoorden

8 maart 2017 om 11:54
peetpp Gebruiker

mee eens, heb wel interesse vooral vanwege de GPS functie, werk af en toe mee aan het bijwerken van kaarten van openstreet en daarvoor lijkt me deze cam wel geschikt

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:03
Jwklunder Gebruiker

Het is een sportcam, maar is deze ook geschikt om te gebruiken op wintersport?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:55

Hoi jwklunder, ja hij is geschikt voor wintersport. Er zijn helm- en hoofdbevestigingsaccessoires waarmee je gebruiksvriendelijk kunt filmen. Deze zijn niet meegeleverd maar kun je wel vinden op een sportcam afdeling bij een electronica winkel. De aansluiting hiervan is vaak universeel.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:15
MisterRobbie Gebruiker

Waar blijft de @Lenco-expert nou…?? De halve dag is al voorbij, bergen zinnige vragen voorbij zien komen, maar nergens reactie op!

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:51

kiekeboe! Toen je dit schreef waren we reeds (net) begonnen met antwoorden. We hebben ook eerst even overlegd en getest voor sommige vragen.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:15
jtaverne Gebruiker

Is de HDMI uitgang ook aktief tijdens opnemen, of alleen bij afspelen? Ik ben op zoek naar een kleine camera die een life HDMI uitgang heeft.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:57

Wanneer je de hdmi kabel aansluit verschijnt het beeld ‘live’ op je tv.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 13:07
FataMorgana Gebruiker

Nu ik lees dat opname gewoon kan ook met open klep (aangesloten op lader of kabel in de auto) dan wordt het toch weer iets interessanter voor deze prijs.
Dan 1 vraagje:
Bij een ’sportcam/fietscam’ draait het natuurlijk meestal om buitenopnamen, die bij goed licht meestal wel goed zijn.
Maar hoe gevoelig is de lens en valt er binnen ook redelijk mee te filmen zonder grote sterke lampen neer te moeten zetten?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 13:10

Deze vraag is voor mij lastig te beantwoorden. Wat is ‘goed’? In onze test vanmorgen hebben we verschillende situaties gefilmd en overal was naar onze mening goed beeld. Dit waren ook situaties met zwak licht. De camera is niet gemaakt om in het donker mee te filmen.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:48
Mart1nb Gebruiker

@Lenco-Expert, de tests die je noemt, kunnen jullie die uploaden zodat we de beelden die deze camera maakt kunnen zien?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 16:14

Nee dat kunnen we helaas niet doen. Er zijn geen beelden beschikbaar op dit moment.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 16:48
VyboR Gebruiker

Drie vragen voor gebruik als dashcam voor de auto:

1. U zei eerder “niet gemaakt om in het donker te filmen”. Is de kwaliteit dan wel voldoende als u ’s nachts rijd over wegen zonder straatverlichting? Wat zie ik als voldoende: de kenteken van uw voorganger / auto’s die u passeert kunnen gelezen worden.

2. Hoe lang is de kabel van de auto oplader ?

3. Deze dashcam kan ik dus in mijn auto laten, aangesloten aan de auto oplader, en gaat vanzelf aan en uit respectievelijk als de auto aan of uit staat? Dus ik heb altijd camera beelden het moment dat ik de auto start en stop zonder dat ik ook maar iets hoef te doen (op een knop drukken, stekker opnieuw erin stoppen, o.i.d)?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 16:59
VyboR Gebruiker

Nog een vierde vraag:

4. laadt het meer op dan het verbruikt? Dus ik hoef hem nooit uit de auto te halen om hem thuis op te laden?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 17:13

Hoi VyboR,

1) Niet bekend bij mij. Lijkt me een lastige situatie zonder straatverlichting.
2) Precieze lengte heb ik niet bij de hand. Hij is specifiek voor in de auto, bedoeld voor de afstand aansteker/voorruit.
3) Ja
4) Ja

Beantwoorden

5 april 2017 om 06:54
penguin242 Gebruiker

4: NEEN

na 2 dagen gebruik in de wagen, gestart met een volle accu, en aan de autolader, is de accu leeg.

Gelukkig blijft hij wel werken met een bijna lege accu als hij aan een externe stroombron hangt.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 17:59
rfpgar Gebruiker

Hallo,

Heeft de cam een beeldstabilisatie?..antitrilling

Schokbestendig?

Wil hem gebruiken op een kart.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 18:01
RobWR Gebruiker

@Lenco-Expert:

Wat zijn de afmetingen ???

Beantwoorden

8 maart 2017 om 18:30
FataMorgana Gebruiker

Interessante vraag omdat je dat nergens terug kan vinden dan alleen in de handleiding:
105*47,5*45 mm

Beantwoorden

8 maart 2017 om 18:59
RobWR Gebruiker

ik heb het over het hoofd gezien… staat boven bij de omschrijving  Afmetingen: 45 x 105 x 47.5 mm

Beantwoorden

20 maart 2017 om 20:00
peetpp Gebruiker

Vandaag ontvangen, beeldkwaliteit vrij matig en beeldstabilisatie onbestaand. Ben wel erg tevreden met de mogelijkheid om GPS gegevens weer te geven bij het afspelen van de MOV video’s.

En de batterijen zijn identiek aan die van de Guardo Action Cam+ (SY880 3.7V 1000mA), heb er daar hier nog 4 van liggen, enkel nog een lipje aanmaken maar dat is eenvoudig op te lossen met tape. Extra batterijen en een lader dus ook via Guardo te verkrijgen, zijn goedkoper dan elders behalve DX waar een accu slechts 5 USD kost.

Beantwoorden

26 maart 2017 om 11:44
emcom Gebruiker

Hi there ! Would you share some sample recording from this camera, please, via Youtube or maybe directly to me : *snap* ?

It is really impossible to find any samples on the Internet, but the device looks interesting, anyway…

Edited by: Sietse

No email addresses on the forum please.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 19:41
rainbowmario Gebruiker

Hoi  Bij montage in de auto staat de camera “op zijn kop”. hoe kan ik het  beeld draaien ? zodat bij afspelen niet alles op zijn kop staat .Bij de GPS player  krijg ik steeds de melding google maps is niet correct geladen op deze pagina ……. en deze sluit google af  iemand een idee aub ?

Beantwoorden

21 maart 2017 om 20:43
peetpp Gebruiker

op de site van Lenco staat een update en daarna zou Carmode ook mogelijk zijn, heb het zelf niet uitgetest, heb die functie niet nodig, link naar de updatepagina

Beantwoorden

5 april 2017 om 06:51
penguin242 Gebruiker

Deze rommel vorige keer in huis gehaald.
Beeld kwaliteit is pover eens er wat minder licht is.

Om te gebruiken als dashcam moet je eerst een andere firmware installeren. Als extra zorgde deze er voor dat de GPS totaal dood is.

De USB/Stroom aansluiting zit achter het display, verschrikkelijk onhandig is dit om zo te moeten gebruiken in de wagen.

Voor die prijs kan je natuurlijk geen GoPro (Dewelke ook lichter is) verwachten. Een geluk dat het speeltje niet te duur was.

Het lijkt me hier ook een oude stock verkoop te zijn, want het product is gemaakt in 2014, de laatste firmware is ook van 2014, en deze staat niet meer tussen de producten op de site van Lenco.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.