10 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Lenovo 15.6” IdeaPad 110| Intel Core i3-6100U | 4 GB RAM | 128 GB SSD

Product expert aanwezig

Lenovo 15.6” IdeaPad 110 | Intel Core i3 | 4 GB

De Lenovo IdeaPad  110-15ISK (80UD00BXMH) combineert degelijke prestaties met een vriendelijke prijs.

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: 110-15ISK (80UD00BXMH) | 15.6” IdeaPad
Garantie: 2 jaar

• Razendsnelle 128 GB SSD
  • Met Windows 10 Home
  • 4 GB DDR4 werkgeheugen

Processor: Intel® Core™ i3-6100U Processor
RAM: 4G DDR4 2133 (1 free slot, maximaal uitbreidbaar tot 8GB)
Memory: 128G SATA SSD(L)
Graphics: Intel® HD Graphics
Operating System: Microsoft® Windows 10

Keyboard:
Lay-out: QWERTY
Backlight keyboard: Nee
Palm Rest: PC-ABS

Scherm:
Scherm: 15.6 HD TN GL(SLIM)
Resolutie (pixels): 1366 x 768

Connectiviteit:
Ethernet: 10/100M
Wifi: AC+
Bluetooth: 4.1
HDMI: 1x HDMI
Andere video out: Nee
Optische schijf: Nee
Kaartlezer: 4 in 1 (SD,SDHC, SDXC, MMC)
USB: 1xUSB 3.0 en  1xUSB 2.0

Camera: 0.3 MP
Speaker: 1 x 1.5W
Batterij: 4 Cells 32W

Afmetingen: 378 x 265 x 22.9mm
Gewicht: 2.3kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Lenovo-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

10 maart 2017 om 00:17
dijy Gebruiker

Interessant dat de SSD en de I3 processor in deze prijsklasse aangeboden worden! Helaas geeen gigabit Ethernet, maar wifi is wel weer snel met AC. Een leuke starters PC. Ik heb sinds 1 jaar ook een Lenovo laptop in een duurdere prijsklasse en die bevalt me goed vanwege een goede prijs/prestatie verhouding. Lijkt voor deze ook te gelden.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 00:57
floris heinen Gebruiker

Heb er net 2 besteld. @Lenovo expert: is dit model nog een beetje makkelijk te voorzien van een grotere SSD en meer ramgeheugen? Of moet dan de gehele laptop uitelkaar? Zoja, heb je eventueel een (YouTube) linkje hoe dit te verrichten? En is de bay van de niet-aanwezige optische Drive inzetbaar om er een grotere Conventionele 2.5I. HD in te bouwen? Zoja: hoe? En waar kan ik aan zo’n bayadapter komen? Alvast bedankt voor de antwoorden!

Beantwoorden

10 maart 2017 om 02:33
Dennis_B Gebruiker

Floris, ik ben zelf in bezit van deze laptop sinds een maandje of 6. Ram geheugen is zeker uit te breiden tot max 8GB. Als je de processor googled dan zie je aan welke eisen hij moet voldoen. Het uit elkaar halen van de laptop is nogal een karwei en erg frustrerend heb dit zelf meerdere malen gedaan, maar het lijkt bij deze dat het niet de bedoeling dat je hem uit elkaar haalt. je kan niet zomaar bij de vervangbare componenten wat vaak bij de meeste laptops wel het geval is.

Het is niet mogelijk om er een 2de hdd te plaatsen met behulp van een driver caddy (er zit geen CD drive in, en zelfs de aansluitingen voor een CD Drive ontbreken) . zelf draai ik er een 1TB ex-hdd naast de SSD. je kan natuurlijk ook de SSD switchen voor een grote HDD, maar dit raad ik je af. liever een 128GB ssd dan een 5TB omdat je dat snel gaat merken aan de snelheid van de laptop.

Al met al, ben ik zeer tevreden met deze laptop. werkt snel en smooth. doet wat hij moet doen. een aanraden!

Beantwoorden

10 maart 2017 om 08:57
Official Product Expert Lenovo-Expert Official Product Expert

Hoi Floris,

Onder de volgende link vind je exact hoe je hem uit elkaar haalt en dus ook onderdelen kunt vervangen: 
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideapad_110-14_15isk_hmm_201607.pdf

Beantwoorden

10 maart 2017 om 02:24
ManMan Gebruiker

Ik twijfel, maar het ontbreken van gigabit ethernet is toch not done… Ook de camera van 0,3 mp valt tegen.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 08:04
hugowiebe Gebruiker

- lan is langzaam

- lage resolutie

kun je beter iets meer investeren in bovenstaande

Beantwoorden

10 maart 2017 om 08:07
raoul4one Gebruiker

Scherm is ook niet echt een plus. Maar wat heb je nog meer voor deze prijs? Vergelijkbaar met deze maar dan met de punten van iedereen ga je richting de 500,- voor een laptop. Nadelen zijn niet echt nadelen voor een laptop imo. Moet mobiel zijn dan is wifi goed. Voor paar tientjes heb je externe hdd voor films etc. Maar resolutie vind ik wel te weinig om beetje lekker op te werken. Type scherm is ook niet voor de film kijker. Specs zijn ook niet voor gamers. Wie is hier de doelgroep?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 10:05

Hi Raoul,

Er is een hele grote groep mensen die koopt een laptop voor office, internetten, e-mailen etc. Daarvoor sluit dit model meer dan uitstekend aan. Een Intel Core i3 is een prima processor en al helemaal voor deze prijs, in deze prijsklasse vind je meestal Celeron, Pentium of AMD processoren.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 09:31
robverbeek Gebruiker

Op dit moment wordt de Lenovo IDEAPAD 310-15IAP 80TT002TMH ook aangeboden voor een vergelijkbare prijs (20 euro goedkoper). Welke zouden jullie aanraden? OF zouden jullie de grootste/belangrijkste verschillen kunnen aangeven?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 09:56
tkriek Gebruiker

Dan kun je beter voor dit model gaan.

De Lenovo IDEAPAD 310-15IAP 80TT002TMH heeft een Celeron processor in tegenstelling tot het model op Ibood met een i3 processor.

Ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je het gaat gebruiken, maar voor het huis/tuin/keuken gebruik zou ik dit model pakken.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 10:07
ajopie Gebruiker

Op tweakers kun je deze twee typenummers intikken en makkelijk vergelijken.

Dan zie je de belangrijkste verschillen: i3 processor (2,3 GHz) versus intel celeron N3350 (2,4 Ghz turboklokfrequentie)

1366×768 (WXGA Wide) versus 1920×1080

Intel HD Graphics 520 versus Intel HD Graphics 500

Ethernet 100Mbps versus Ethernet 1Gbps

Numeriek toetsenblok (dus iets breder) versus geen numeriek toetsen bord

349 euro (excl bezorgkosten)  versus 329 euro (excl bezorgkosten)

Je kan zelf de plussen en minnen wegstrepen voor wat betreft jij belangrijk vind. Ik ben dr zelf nog niet uit.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 10:27
robverbeek Gebruiker

Probleem is dat dit mij allemaal niet heel veel zegt. Het is voor mijn moeder. Ze gebruikt de laptop eigenlijk alleen voor opslaan foto’s, office, mailen en internet.

Op de 310 zou geen nummeriek toetsenblok zitten, maar als ik de foto erbij zoek en op de site van Coolblue kijk, wordt daar aangegeven dat dit er wel op zit.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:39

Hoi Rob,

In de beschrijving bij Coolblue staat dat het er niet op zit. er staat een verkeerde foto bij.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:47
robverbeek Gebruiker

Beste Lenovo Expert, bij specificaties staat achter numeriek  keypad staat een vinkje. Ik zie nergens staan in de omschrijving dat dit er niet op zit.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:53
ajopie Gebruiker

ik zie inderdaad op de foto’s ook een numeriek toesenbord dus dat is beetje vaag.

Eenvoudig gezegd, deze aanbieding is ietsje sneller (is maar secondenwerk) maar heeft een iets minder scherp beeld.

Meestal ben je met een laptop via wifi verbonden dus de Ethernet verschillen zullen niet echt merkbaar zijn.

De laptops voldoen allebei voor de dingen die je moeder ermee wil doen iig.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 10:35
HenK_66 Gebruiker

Op wat voor soort gebruik is deze Laptop gericht?

En is de ssd en het geheugen goed en redelijk betaalbaar te upgraden?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:14
HenK_66 Gebruiker

Ohh en zit er nu wel of niet een cd/dvd unit in? op de foto’s lijkt het er op maar in de spec’s staat er niets over.

@Lenovo-Expert hoe zit dit?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:50

Hi Henk,

Voor office, internetten, e-mailen etc. is dit een uitstekende laptop. De SSD is te upgraden, onder de volgende link wordt dit uitgelegd: https://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideapad_110-14_15isk_hmm_201607.pdf. Het is afhankelijk van je computerkennis of je dit zelf makkelijk kunt doen, maar dat kun je aan de hand van deze link waarschijnlijk wel bepalen. Er zit geen DVD of CD in dit model.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:05
wassie666 Gebruiker

Waardeloze aanbieding. Zelfs bij de wehkamp nog goedkoper… Ibood gaat met stappen achteruit, zonde!

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:15
Moderator Paul Moderator

Beste wassie,

Wehkamp verkoopt het model niet dat vandaag door iBOOD aangeboden wordt: 80UD00BXMH. Je zal daar een ander model gezien hebben met andere specificaties. Wanneer je op het juiste typenummer gaat zoeken, zul je zien dat iBOOD wel degelijk goedkoper is dan andere aanbieders.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:52

Ik denk inderdaad dat je in de war bent met een andere aanbieding, je vindt deze niet in de markt voor een betere prijs.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 13:30
vblesane Gebruiker

@Lenovo expert: Weet je wat voor materiaal er is gebruikt voor de behuizing?

Bvd!

Beantwoorden

10 maart 2017 om 13:45
AnoNiempje123 Gebruiker

Plastic

- Gestuurd van de zelfde soort laptop van de vorige iBood aanbieding. ;)

Beantwoorden

10 maart 2017 om 19:10

Het chassis is inderdaad van kunststof.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 19:36
hbreetvelt Gebruiker

Hi, het is mij nu niet echt duidelijk of er nu wel of geen numeriek toetsenbord bij zit , kan iemand mij dat verduidelijken , dank je Hendrik

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.