12 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Netgear ReadyNAS 314 | 4-Bay NAS, 2 GB RAM

Netgear ReadyNAS 314 | 4-Bay NAS

De Netgear ReadyNAS 314 is de perfecte thuisserver, persoonlijke cloud, DLNA-mediaserver en meer in één.

Specificaties

Merk: Netgear
Type: ReadyNAS 314
Garantie: 2 jaar (via iBOOD), 5 jaar (via Netgear)

• 2 GB RAM & 2,1 GHz processor
  • Perfect voor grote bestanden
  • Overal toegang tot je data

ReadyNAS 314
Intel Atom dual-core 2.1 GHz processor
2 GB RAM
Dual Gigabit Ethernat LAN ingangen
Eén USB 2.0/eSATA poort
Twee USB 3.0 poorten
Twee eSATA poorten
Vier hot-swappable 2,5” of 3,5” SATA/SSD Drive ingangen
RAID: 0, 1, 5, 6, 10, X-RAID2
Eén HDMI poort
Universele infrarood ontvanger
LCD Display (twee regels)
223 x 205 x 134 mm

12 maart 2017 om 00:15
Moderator Paul Moderator

Beste iBOODers,

De verwijzende links naar de Netgear uitbreidingschassis deal geven op dit moment helaas een foutmelding. 
Hierbij de juiste verwijzingen voor NL en voor BE.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

12 maart 2017 om 00:21
Binnenmars Gebruiker

Dan kunnen ze gelijk die halve foto’s repareren.

Beantwoorden

12 maart 2017 om 00:27
BakkesJongeh Gebruiker

Gaat het hier om een van de C2xxx Intel Atom processors die getroffen zijn door een LPC clock failure?

https://www.theregister.co.uk/2017/02/07/intel_atom_failures_go_back_18_months/

Beantwoorden

12 maart 2017 om 02:51
ThomasPolder Gebruiker

Gaat bij deze serie om een atom d2700. Véél ouder dan de rangeleys etc die door die bug getroffen zijn. Véél minder performant ook, helaas (dit is zeg maar de laatste serie op de arch waar atoms hun naam als trage bagger vandaan hebben).

Beantwoorden

12 maart 2017 om 08:42
delgado Gebruiker

@moderator
Wanneer je bepaalde foto’s aanklikt (om ze groter en met meer detail te zien) worden ze maar voor de helft ingeladen. Bij deze aanbieding is dit het geval voor ongeveer de helft van de foto’s. Bij andere aanbiedingen gaat het soms om alle foto’s. Gebruikte browsers: Firefox, Chrome, Edge

Beantwoorden

12 maart 2017 om 10:09
dsneijers Gebruiker

Een aantal vragen:

1)deze is ex. schijven; welke adviseert u te plaatsen vwb duurzaamheid? (4 stuks)

2)wat is de max. capaciteit igv 4 (evt. 5 schijven)?

3)maakt deze veel kabaal?

4)wat mag ik qua levensduur verwachten van de NAS?

5)kan ik de bestanden veilig via internet ontsluiten?

6)wat is het stroomverbruik van de NAS?

7)kan deze ook als (secure) (open) VPN server fungeren?

8)wat zijn de meerkosten van de 5bay module?

Dank en groet

Beantwoorden

12 maart 2017 om 11:03
Eddiez Gebruiker

Er is geen Seagate expert bij deze aanbieding. Je zult dus zelf wat zoekwerk moeten verrichten.

Vraag 3: Wat vindt jij kabaal? Staat de NAS in de huiskamer of ergens weggestopt? Onmogelijk te beantwoorden.

Vraag 4: Daar waagt geen enkele fabrikant zich aan. Garantie is 2 jaar

Vraag 5: Geen enkele exposure van dit soort apparatuur naar WAN is 100% veilig. Advies is om dus alleen via VPN deze opslag bereikbaar te maken en niet direct.

Voor de product specifieke zaken kun je eenvoudig Google gebruiken of de Seagate website. Dit is een aanbiedingen site, geen full service winkel…

Beantwoorden

12 maart 2017 om 10:25
The.traveller Gebruiker

Darn, de

Seagate 4-bay 8TB NAS

die ik bij iBood heb gekocht kan ik niet meer benaderen. Het netjes uitzetten lukt ook niet meer. Weet iemand of ik ergens kan zien welke chipset mijn NAS heeft?

Beantwoorden

12 maart 2017 om 10:54
Eddiez Gebruiker

Is dit een hulp forum geworden? Hier heb je meer geluk: http://forums.seagate.com

Beantwoorden

12 maart 2017 om 23:45
RichardWnl Gebruiker

Heb je de laatst beschikbare firmware destijds geïnstalleerd? Want er was geloof ik iets met het aan of uitschakelen van het apparaat als je niet de laatste firmware had. Ik raad je aan om via google even alle productfora van Ibood over dat product op te zoeken. Ik meen me iets te herinneren dat sommige mensen direct na aanschaf de NAS zelfs hebben moeten retourneren, maar wellicht is er ook een andere oplossing.

http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/item/business-nas-4bay-firmware-master-dl/

Beantwoorden

12 maart 2017 om 11:10
kevinmrn Gebruiker

Fantastisch Ibood, weken gewacht op een leuke NAS deal, de dag nadat ik mijn NAS gekocht en geïnstalleerd heb passeert hij hier :/.
Achja ziet er een leuke deal uit voor wie er nog wel een nodig heeft.

Ik denk wel niet dat hij RAID6 heeft?

Beantwoorden

12 maart 2017 om 11:23
yveZ Gebruiker

Ja, laat iBood vooral op jou wachten ;)

Beantwoorden

12 maart 2017 om 11:37
Eddiez Gebruiker
12 maart 2017 om 11:58
kevinmrn Gebruiker

Een goede deal vind je overal, heb een ander model en ben er heel tevreden mee.

Beantwoorden

12 maart 2017 om 13:40
nomkonomden Gebruiker

Alsof het de schuld van iBood is…

Beantwoorden

12 maart 2017 om 20:01
epe_belgium Gebruiker

Iemand een idee hoe je iBood kan bellen? Heb al 2 maal een contactformulier ingevuld en na 2 weken nog steeds geen antwoord. Bestelling blijft staan op wordt 21 Februari geleverd. Ik hoop niet 2018 !!! Leuke deals maar service blijft toch erbarmelijk.

Beantwoorden

12 maart 2017 om 20:14
thethe2014 Gebruiker

020-6811388 (onder aan de SITE)

Als ik een lekker dom blondje was geweest dan begreep ik je vraag beter ;-)

Beantwoorden

12 maart 2017 om 23:34
Moderator Paul Moderator

Beste epe belgium,

Er zijn wat probleempjes geweest met het contactformulier waardoor jouw berichten mogelijk niet (goed) zijn aangekomen bij iBOOD. Excuses hiervoor. Ik zal jouw melding doorgeven aan de klantenservice zodat zij het voor je na kunnen kijken. Heb je voor mij het bestelnummer (SOxxxxxxx)?

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

12 maart 2017 om 23:03
heusden99 Gebruiker

Ik heb er een gehad. Deze Netgear is niet vooruit te branden. Zo traag als dikke str…d. Ik heb hem ingeruild voor een Synology DS414. Daar was ik zo tevreden over dat ik er een tweede bij heb gekocht. Vervolgens vervangen door een DS1815+. Ga voor Synology. Kost evenveel en veel waar voor je geld.

Die C2000 serie processor? Synology heeft zoveel vertrouwen in het product dat zij de garantie heeft opgevoerd tot 3 jaar.

Beantwoorden

12 maart 2017 om 23:36
thethe2014 Gebruiker

Is stront is toch met een T en niet met een D ?

Beantwoorden

13 maart 2017 om 07:04
heusden99 Gebruiker

Met twee p’s LOL

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.