16 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Samsung EcoBubble Wasmachine | 8 kg | A+++

Product expert aanwezig

Samsung 8 kg EcoBubble Wasmachine A+++

Deze veelzijdige Samsung EcoBubble wasmachine is zuinig, veelzijdig en wast je was heerlijk schoon. 

Specificaties

Merk: Samsung
Type: EcoBubble Wasmachine | 8 kg | A+++ (WF80F5E5P4W)
Kleur: wit
Garantie: 10 jaar garantie op de motor via Samsung; 2 jaar via iBOOD

• EcoBubble, wast zeer schoon
  • Koolborstelloze motor
  • Smart Check voorkomt problemen

Kenmerken
Wascapaciteit: 8 kg 
Maximaal aantal toeren: 1400 tpm
Normale Cyclustijd: 135 minuten
Scherm: G.LED 
EcoBubble Technologie
Digitale Invertermotor
Fuzzy Logic Controls
Temperatuurinstellingen: Koud - 20°C - 30°C - 40°C - 60°C - 95°C 
Instelbaar aantal toeren per minuut:0 - 400 - 800 - 1200 - 1400 

Prestaties
Energiezuinigheidsklasse: A+++ 
jaarlijks energieverbruik (220 cycle) kWh/annum: 157 kWu 
Jaarlijks waterverbruik: (220 cycles) L/annum: 10500 L 
Efficiëntieklasse centrifugeren: klasse B
Geluidsdruk wassen (dB(A) re 1pW): 53 dB 
Geluidsdruk centrifugeren (dB(A) re 1pW): 74 dB 

Informatieve functies
Vertraging einde
Weergave kinderslot 
Weergave deur op slot
Voortgangsindicator
Storing checkweergave

Programma’s
Katoen, synthetisch materiaal, jeans, donkere kleding, Dagelijks wassen, Eco trommelreiniging, Super Eco Wash, Outdoor Care, Stain Away, babykleding, wol, handwas, centrifugeren, spoelen + centrifugeren

Opties
Quick Wash (instelbaar tussen 15 en 60 minuten), gemakkelijk strijken, spoelen +, Rinse Hold, Sound Off, Delay End, Prewash, Intensive Wash en soak

Speciale functies
Keramisch verwarmingselement, Diamond Drum, OverVolt Control, Smart Checken Last memory

Veiligheid
Kinderslot, Anti Foam Control, Overheating Control, zelfdiagnose systeem, zelfreinigend filter, 

Waterbeveiliging
Aqua Stop Hose
Leksensor

Afmetingen: 600 (B) x 550 (H) x 850 (D) mm 
Gewicht: 61 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Samsung-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

16 maart 2017 om 00:12
MAdnan Gebruiker

Ervaring hiermee iemand?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 00:24
024pr Gebruiker

Niet met deze, maar de Samsung wasmachine die ik in mijn vorige flat stond was een briljant apparaat die ik nu graag zou willen hebben.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 01:37
MAdnan Gebruiker

kon je bij ibood maar rentevrij afbetalen :*(

Beantwoorden

16 maart 2017 om 16:31
willenilse Gebruiker

Je vraagt nu om een kado-tje van een paar tientjes van iBood.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 06:43
Zyberbood Gebruiker

Zo te lezen in reviews een goede machine. En zo’n 70 euro goedkoper als in andere winkels. Er zijn nu ook samsung wasmachines de 5 jaar garantie krijgen van Samsung dmv een actie waarbij je 3 jaar extra krijgt. Daar hoort dit model helaas niet bij maar ondanks dat is dit toch best een goede aanbieding.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 07:04
Bartcoen Gebruiker

Ik heb deze machine een paar maanden geleden bij coolblue gekocht. Bevalt zeer goed. Was komt veel schoner en frisser uit de machine in vergelijken met onze oude machine. Hij is makkelijk in gebruik, mede ook door de ruime trommel van 8 kg.

De reviews bij oa coolblue en bol.com spreken voor zich.

Ik heb de wasmachine gekocht voor 499 inclusief verzendkosten en montage.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 07:06
yulunga Gebruiker

Klinkt interessant. Hoe werkt het voor wat betreft verzending van de wasmachine? Het zal niet gewoon een pakketje zijn wat verstuurd wordt neem ik aan. Is het mogelijk om een afspraak te maken over de leverdatum en wordt de oude wasmachine mee terug genomen?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 09:26
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Yulunga,

Alle informatie over de verzending en levering van deze wasmachine kun je hier terug vinden.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik het graag.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 maart 2017 om 07:13
Marie-Ange Gebruiker

Ik heb deze vorige week gekregen. Hij wast prima. Geleverd door een goed bedrijf. Ze nemen je oude wasmachine mee maar zorg ervoor dat hij al beneden staat zodat ze hem geen verdieping hoeven te dragen. Staat in de voorwaarden van het bedrijf! Hebben nog gelachen dat ze verbaasd waren dat ik de voorwaarden gelezen had. Een goede machine voor een goede prijs!

Beantwoorden

16 maart 2017 om 07:18
guesswho040647 Gebruiker

Samsung never again! 2 weken na het vervallen van garantie miserie, slechte klantenservice.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 08:16
iboodfh Gebruiker

Inderdaad na 2 a 3 weken na het vervallen van garantie is het een miskoop. Advies: koop er extra garantie bij of kies een andere merk.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 11:21
Moderator Paul Moderator

Een wasmachine behoort langer mee te gaan dan 2 jaar. Als de garantie vanuit de verkoper na 2 jaar verstreken is, is het raadzaam om bij de fabrikant of importeur aan te kloppen met jouw klacht.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 11:26
Zyberbood Gebruiker

Het is helaas niet mogelijk om garantie bij te kopen bij ibood en Samsung bied deze optie helaas ook niet. Als het wel mogelijk was geweest had ik deze  mogelijk wel aangeschaft.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 16:27
willenilse Gebruiker

Bron ConsuWijzer:

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Voorbeeld

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.

Voor een wasmachine is bepaald dat de verwachte levensduur 8 jaar is. Voorbeeld: de wasmachine is 4 jaar oud is 50% van de reparatiekosten voor de consument zelf.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 17:42
Bigpapa146 Gebruiker

Ja hoor natuurlijk. Denk jij nou echt dat Samsung hier zich wat van aantrekt. Zelf meegemaakt.

Ze zeggen glashard, “dat is niet onze garantie, niet mee eens ga je een procedure beginnen”.
En geloof me dat doe je niet 1 2 3. Daarom zullen ze dit nooit doen. 1 klant meer of minder merken ze niet eens.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 18:22
igbo Gebruiker

Ik weet niet hoe dit precies zit in Nederland, maar in België is de wettelijke garantie bepaald op 2 jaar, deze garantie komt altijd van de VERKOPER en dus niet van Samsung, echter zal de verkoper zich in bijna alle gevallen beroepen op de “fabrieksgarantie” wat dus inhoud dat Samsung uw apparaat zal komen repareren. Niettegenstaande kunt u bij gebrekkige service van Samsung (ik beweer niet dat dit zo is) U eventueel beroepen op de verkoper.

Let wel; Breuk binnen de eerste 6 maanden wordt beschouwd als fabricagefout, na 6 maanden zult U moeten kunnen aantonen dat de oorzaak van de fout bij het apparaat ligt en niet de gebruiker, in de meeste gevallen is dit geen enkel probleem en wordt uw apparaat gewoon onder garantie hersteld, maar het is wel het vermelden waard.

Na de wettelijke garantie kunt U zich mogelijks nog beroepen op de fabrikant voor een “coulance” regeling, maar dit ligt geheel aan de bereidwilligheid van de fabrikant.

Betreft de kwaliteit van deze wasmachines; De kwaliteit is gewoon wat je zou verwachten van een “budget” toestel. Overal waar kon bespaart worden is bespaart. Deze toestellen kunnen gerust 8-10 jaar mee, maar bij goedkopere toestellen is het gewoon altijd zo dat U een verhoogde kans hebt op breuk en dus een herstelling moet laten uitvoeren. In het verleden zijn er heel veel problemen geweest bij Samsung in de vorm van rotte trommelbeugels, dit is ondertussen verholpen. Mijn ervaring met Samsung toestellen, maar ook andere budget toestellen, is dat de trommel vrij makkelijk kan gaan vervormen, hierdoor komt de trommel in onbalans en gaat hij meer vibreren. Dit is niet fataal, maar het zorgt er wel voor dat de bewegende delen, en demping in het toestel sneller gaan slijten. Wees dus wijs en overlaad uw machine nooit, doe er ook nooit moeilijk te balanceren was in. Veel hangt af van het gebruik, niet alle toestellen zijn “dummy proof”. Qua kwaliteit is Samsung minstens even goed, of zelfs beter dan een Whirlpool toestel van vergelijkbare prijs.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 20:46
bauke1985 Gebruiker

Er is een verschil tussen wat je mag verwachten of daadwerkelijke garantie. Lijkt me wel duidelijk. Verder heel leuk hoor, die a4tjes tekst over ‘wat u mag verwachten’..

Beantwoorden

16 maart 2017 om 08:22
Lentepoes Gebruiker

Wordt het geleverd met Nederlandse stekken of een engelse?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 09:27

Hoi Lentepoes,

Hij heeft gewoon een Europese stekker. Dat is inderdaad wat je bedoelt met Nederlandse stekker.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 maart 2017 om 08:34
oefzoef Gebruiker

Ik heb slechte ervaringen met de duurzaamheid van  Samsung Ecobubble (7kg) . Na 4 jaar was de ecobubble ‘af’ bij gemiddeld verbruik. Samsung perfect voor TV en Telefoons maar voor mij geen Samsung wasmachine meer.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 16:29
willenilse Gebruiker

TV’s worden ook al minder.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 10:17
Terminus_est Gebruiker

Leuk ding maar als je ooit aanspraak op je garantie moet maken ben je bij samsung de sjaak hun “service partner” voor wasmachines in Nederland is een stel sjonnies die je proberen op te lichten met meerkosten en na het verlopen van de garantie donderen ze uit elkaar voor mij dus ook nooit meer Samsung.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 10:20
daxy Gebruiker

Hier ook een slechte ervaring met de Samsung Ecobubble (12kg). Vlak na de 2-jaar garantie draaide de trommel niet meer. Mooi zou je zeggen, 10 jaar garantie op de motor dus kom maar op… Niet dus. Het is de elektronica/printplaat die stuk gaat, niet de motor. Kei-hard 180 euro betalen, geen enkele tegemoetkoming. Slechte kwaliteit, slechte service. Het is dat hij het nu nog doet, maar bij het volgende mankement gaat hij er DIRECT uit, dan maar even slikken (ik ben toch van een aantal jaar afschrijving uit gegaan). Voor mij geen reparatie en geen nieuwe Samsung meer, nooit meer.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 18:31
igbo Gebruiker

Dit is inderdaad zo. De motor is een inductiemotor, een enorm duurzame motor die met gemak 10 jaar dienst doet, de omvormer is een andere kwestie, en dat valt niet onder de 10 jaar garantie. Dit is niet enkel bij Samsung zo, maar ook bij andere merken als AEG, Beko, Bosch, en noem maar op vind je deze “10 jaar op de motor” terug.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 10:28
quatic Gebruiker

Ik kan de ervaring van bovenstaande gebruiker(daxy) onderschrijven. Ook een Ecobubble gehad (12kg). Toen het ding nog werkte, prima machine. Na anderhalf jaar een defect, onder de garantie dus. Gehele printplaat vervangen, vervelend, maar kan gebeuren. Vervolgens net na de 2 jaar garantie wederom defect, wederom de printplaat. Maar helaas, onderdeel niet meer leverbaar (van een twee jaar oude machine!!!!) Gebeld met Samsung, Wehkamp, reparatiebedrijf, één groot drama. Gelukkig uiteindelijk door coulance van Wehkamp en hen aanspreken op hun verantwoordelijkheid, gratis een andere machine kunnen bestellen. Maar voor mij qua wasmachine geen Samsung meer.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 18:37
igbo Gebruiker

Ik meen nochtans dat de fabrikant verplicht is om wisselstukken te voorzien voor ten minste de levensduur van het toestel, dit is in mijn ervaring ook altijd zo geweest. Ik vermoed dat U slachtoffer geworden bent van het slechte humeur van een helpdeskmedewerker. Wel al dergelijke verhalen gelezen op klusidee. In elk geval betrof dit een broodje aap verhaal, de onderdelen waren wel degelijk leverbaar, ook vele jaren na het voorval.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 11:06
Arjanvde Gebruiker

Wat kost het retourneren van dit product?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 11:30

Hoi Arjan,

De afmetingen van de verpakking zijn bij benadering 850×600x600 mm. Hij weegt circa 60 kg.

Aan de hand van deze gegevens kun je kijken wat de prijzen zijn bij diverse vervoerders. Gezien de afmetingen en het gewicht, zal retour sturen erg prijzig zijn.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 maart 2017 om 11:48
Sjakie Gebruiker

Ik heb ook ervaring met een Ecobubble en ben geheel niet tevreden. Hij maakt erg veel lawaai. Inmiddels 2x een monteur geweest die het probleem niet kan vinden en aangeeft dat het erbij hoort. Na klacht van mn buurvrouw durf ik ’s avonds niet meer te wassen. Nu met verhuizing neem ik (na 3 jaar) een ander apparaat en laat ik hem staan voor de nieuwe bewoner. Succes ermee!

Beantwoorden

16 maart 2017 om 12:11
Lentepoes Gebruiker

Nou, klinkt niet positief allemaal, veel mensen die klagen over defecten vooral net na verloop van Garantie, slechte communicatie en ervaring met reparateur en Samsung.. en prijs is maar 50 euro minder dan andere aanbieders (als je de vervoerskosten mee rekent). Wel jammer want had wel een wasmachine nodig, maar na het lezen van zoveel klachten is het me de 50 euro minder betalen niet waard om eraan te wagen.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 12:26
Imane Gebruiker

Echt waar. Gewoon niet doen. Koop een Bosch of een Siemens, maar dit is echt een flutmachine. Heb er zo’n spijt van.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 12:25
Imane Gebruiker

Hier ook een Samsung Eco Bubble wasmachine, 7 kg. Wat een rotding!!! We hebben hem nu drie jaar. Tijdens de garantieperiode is er twee keer een monteur geweest omdat de machine niet meer draaide. Hij maakt ontzettend veel lawaai. En nu een jaar nadat de garantie is verlopen werkt het ‘play’ knopje 9 van de 10 keer niet. Ik kan dus met geen mogelijkheid een wasje draaien. Gebeld met Samsung klantenservice, die gaven aan dat ik geen garantie meer had en gooide tijdens het gesprek de hoorn erop.

Echt NOOIT meer een Samung wasmachine. Al krijg ik hem gratis.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 12:34
Erwino20 Gebruiker

Wel leuk dat deze zogenaamd is afgeprijsd van 627

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.
De door ons getoonde prijzen zijn adviesprijzen vanuit de fabrikant, niet de actuele verkoopprijzen.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 13:11
obelixer Gebruiker

Zoals hierboven al aangegeven is, is de garantie afhandeling teleurstellend van meneer Samsung en doe ik mijn uiterste best om niets meer te kopen van dat merk.

Tot en net iets over de garantie periode heen zijn ze gratis langs geweest en iedere keer nieuwe onderdelen (dezelfde) erin die kortstondig meegingen.

daarna mag je voor diezelfde onderdelen gaan betalen en ook de onderzoekskosten terwijl het apparaat nooit goed gewerkt heeft.

Selectro doet de “service” afhandelingen voor Samsung en die zijn ook meegaand als een loden deur en ondanks de stapel bonnen had men ineens acuut geheugenverlies.

BAH! betrof een apparaat van 1500 euro :( En dat is erg jammer aangezien ze best goede producten kunnen maken.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 14:13
W84 Gebruiker

Dit zijn echt rotdingen, denk alsjeblieft twee keer na voordat je gaat bestellen. Het lijkt allemaal leuk en in het begin doen ze het meestal prima, maar de ellende zal snel volgen. Geloof me! Hier al “4″ keer omgeruild voor een nieuwe en nummer 4 is ook al 2 keer gerepareerd. Trommel loopt aan, lagers kapot, schokdempers kapot, deurrubber lekt, de aandrijfriem slipt door en piept en er zit een kraak in de kuip die ze er niet uit krijgen. En dit allemaal al binnen een half jaar. Voor mij echt NOOIT meer een Samsung wasmachine!

Beantwoorden

16 maart 2017 om 23:46
sidguve Gebruiker

kun je het exacte serienummer doorgeven alsook de aankoopdatum aub.

Vraag is hoe lang deze machines al op de markt zijn

Beantwoorden

16 maart 2017 om 17:32
erikdegelder Gebruiker

Gezien voorgaande reacties en de garantieafhandeling door iBood is dit geen goede aanbieding

Beantwoorden

16 maart 2017 om 20:16
E.Roeten Gebruiker

Half jaar terug Ecorotzooi weggegooid.

Net na de garantie begon ie zoveel herrie te maken dat wassen uiteindelijk niet meer mogelijk was.

Contact met Samsung is waardeloos.

Later binnenwerk vergeleken met ander merk en dan zie je echt het verschil. Samsung valt dan heel vies tegen.

IBood brand je er niet aan je houdt er ontevreden klanten aan over.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 21:54
W84 Gebruiker

Haha, ja dat had ik dus ook. Toen de monteur hier was even een blik geworpen… godsamme echt alles is van plastic. En een beetje wasmachine hangt aan 3 veren en heeft 3 schokdempers. Hier 2 om 2… dus niet zo gek dat dat ding zo vaak uit balans is en alles kapot en kromt trekt. Bij mij was de plastic ophanging van de schokdempers al helemaal naar de klote na 6 maanden…

Beantwoorden

16 maart 2017 om 23:49
sidguve Gebruiker

moeten we nu alle reviews over deze machine in twijfel trekken ?

Natuurlijk zijn de meeste reviews van kort na aankoop.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.