19 maart 2017 om 00:00
iBOOD

One by Wacom Pen Tablet - Small

Product expert aanwezig

One by Wacom Small

Misschien wist je het nog niet, maar jij bent op zoek naar een vervanger voor je muis of een tablet om je creativiteit op los te laten. Hoezo? Lees maar...

Specificaties

Merk: Wacom
Type: One by Wacom pen tablet Small
Kleur: zwart / limoen
Garantie: 2 jaar

• Pen tablet voor Windows en Mac
  • Ideaal als muisvervanger
  • Voor alledaags en creatief gebruik

Algemeen
Muisvervanger en grafisch tablet; instapmodel
Vertrouwde Wacom Technologie
Zeer goede prijs/prestaties verhoudingen
Treffend zwart / limoen design

Voordelen
Zeer accuraat en precies
Ergonomisch en natuurlijke interface
Voor links- en rechtshandige mensen
Werkt met populaire grafische software
Ideaal voor beeldbewerking, illustreren en kunst
Werkt met de Pen Tool in MS Office

Functies
Drukgevoelige pen; werkt zonder batterij
Inclusief penhouder en USB kabel
Makkelijk te installeren; makkelijk in gebruik
Geschikt voor Windows & Mac OS
Werkgebied: 152 x 95 mm
Afmetingen: 210 x 146 x 7.5 mm
Gewicht: 240 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wacom-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

19 maart 2017 om 10:04
EdwinV81 Gebruiker

Mijn vroyw is van Chinese afkomst en gebruikt een if ander prul dingetje met software om chinese karakters op t beeld te toveren. Het ding werkte prima maar kwaliteit was ni echt goed. Na paar maanden was die dus ook stuk.. Vroeg me dus af of deze pen tablet deze functie ook heeft. Pen tablet herft dan lekker ook nog eens andere functies die ik dan weer zou kunnen gebruiken maar t voornaamste zou voor chinese karakters zijn. Je tekent je karakter en dan laat de software karakters zien die er op lijken en je kiest die je wilt hebben etc. Zou mooi zijn als je ook zoiets kan met deze pen tablet.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 10:32
Official Product Expert Wacom-Expert Official Product Expert

Goedemorgen, de pen tablet is net als uw vorige device een apparaat waarmee u in uw programma’s kunt werken en of ontwerpen. Met deze One by Wacom zou dat zeker ook moeten kunnen, deze is compatibel met alle besturingssystemen en programmatuur.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 14:37
Datcher Gebruiker

Deze heeft alleen geen programma erbij die Chinese tekens die je maakt herkent.
Maar misschien is daar wel een los programma voor.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 15:20
dragon2 Gebruiker

Via windows ink misschien? Dit zit standaard in windows 10 (kun je aanzetten via rechtermuisknop op je taakbalk).

http://www.theverge.com/2016/4/1/11349112/microsoft-windows-10-windows-ink-hands-on  zie het volgende commentaar daarop:

Do_What

The handwriting recognition for foreign languages is amazing as well. Nothing has helped me with fluency in writing Japanese and Chinese as much as my crappy little windows tablet. Especially the windows 10 version. It gets such a small thing right. Every other character handwriting system times out, so if you have a complicated character with 10-15 strokes you have to scribble as fast as you can or the system will just give you what it thinks you typed half completed. On windows 10 you can be as slow as you like. That’s just great.

Posted on Apr 2, 2016 | 10:52 PM

Beantwoorden

19 maart 2017 om 11:15
tonwallast Gebruiker

Werkt dit ook met Chrome OS?

Beantwoorden

19 maart 2017 om 15:59

De tekentablet werkt op elke pc waar een USB aansluiting op zit. Onafhankelijk of het Apple, Windows of iets anders is. Hij kan dienen als vervanger voor je muis en natuurlijk ook als tekentablet.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 11:47
Roops Bouw Gebruiker

Hallo, kun je hier ook mee tekenen en zijn daar dan ook programma`s voor?

Beantwoorden

19 maart 2017 om 13:00
dragon2 Gebruiker

Uiteraard kun je hier mee tekenen. Het zal niet zo mooi gaan als op een groter en professioneler tekentablet maar daar is de prijs ook naar en dit wil ook best. Leuke programma’s zijn bv Autodesk SketchBook, Autodesk SketchBook  (gratis windows app), Adobe Photoshop Express (idem) en Artrage.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 16:03

De tablet is te gebruiken in bijna ieder tekenprogramma wat er verkrijgbaar is, al dan niet gratis software zoals Artrage. Bij de tablet zelf zit geen extra teken software bij.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 13:27
michel318 Gebruiker

Hoi, ik wil hem puur voor tegen rsi klachten gebruiken. Iemand ervaring mee hoe dit werkt met kantoorwerk?

Bijvoorbeeld; rechtermuisklik, linkermuisklik en dubbelklikken hoe gaat dat?

Beantwoorden

19 maart 2017 om 13:49
dragon2 Gebruiker

Met je pen ergens op tikken, dubbeltikken of tik-en-vasthouden kom je een heel eind. Bij sommige wacom tablets kun je aan 1 of meerdere knoppen op de pen ook een ‘muisknop handeling’ toekennen, geen idee of dat bij deze ook zo is.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 13:52
dragon2 Gebruiker

Nog een aanvulling, ik he zelf toen ik beginnende RSI klachten kreeg afgewisseld tussen muis, wacom tablet en trackball. Uiteindelijk heb ik er niets aan overgehouden gelukkig dus het heeft geholpen. Voor mij was vooral de afwisseling heel goed denk ik.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 16:01

Zoals door de gebruiker hieronder weergegeven is deze inderdaad goed te gebruiken als vervanger voor de muis. Dit aangezien je met de pen in de hand op de tablet een veel natuurlijke houding aan neemt.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 17:04
michel318 Gebruiker

Ok, is dit de ctl-471?

En zijn er knop(pen) aanwezig op de pen zoals dragon2 vermeldt hierboven zodat er aan die knop de rechtermuisknop toegewezen kan worden.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 17:02
ovdz82 Gebruiker

@ Wacom expert 
Ik heb een review van deze Wacom bekeken en 1 van de nadelen was een nogal kort USB snoer.
Via wat voor aansluiting is de Wacom op de PC verbonden? En dan bedoel ik aan de kant van de Wacom, niet de USB kant die je op de PC aansluit.

Is dit een Mini/Micro USB aansluiting, of een speciale Wacom aansluiting?
In geval van het laatste, is er dan ook een langer snoer te verkrijgen?

Alvast bedankt!

Onno

Beantwoorden

19 maart 2017 om 21:40

Goedenavond Onno, wij hebben bij iedere tablet een ruime kabel zitten maar deze kan naar eigen wens altijd vervangen worden door een langere usb kabel met mini USB / USB aansluiting.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 18:14
paradijsnu Gebruiker

Hoi, ik zou de tablet graag willen gebruiken met een chromebook. Gaat dat lukken?

Beantwoorden

19 maart 2017 om 19:48
Moderator Stijn Moderator

Dag paradijsnu,

De tablet doet zich eigenlijk voor als een muis en werkt op alle systemen die de nodige drivers voorhanden hebben.

Volgens wat ik online kon vinden, hangt dit af van het type Chromebook (ARM-processor of Intel-processor).
Die laatste zouden al eens Linux-drivers voor handen durven hebben.

In de specs die iBOOD heeft ontvangen staan enkel Windows en MacOS vermeldt.

Als je geluk hebt, komt de @Wacom-Expert nog eens online en kan die je vraag beantwoorden.

Mvg
Stijn

Beantwoorden

20 maart 2017 om 00:01
girlfromdutch Gebruiker

Totaal geen ervaring met een wacom pen-tablet. Kan ik deze ook gewoon aansluiten aan een pc en stel dat ik in word een officieel formulier zou maken kan ik dan met deze pen er een handtekening onderzetten

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.