28 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Bosch EcoSilence Wasmachine | 8 kg | 1400 RPM

Product expert aanwezig

Bosch EcoSilence Wasmachine | 8 kg

Laat je niet langer frustreren door langzame en luide wasmachines. De Bosch WAT28442NL is zuinig, snel en voorzien van de nieuwste technologie.

Specificaties

Merk: Bosch 
Type: WAT28442NL
Garantie: 2 jaar (10 jaar motorgarantie via Bosch)

• A+++ -30% energielabel
  • Ruim tien wasprogramma's
  • Extra stil en stabiel

Check hier de bezorgvoorwaarden

Algemeen
Vulgewicht: 1 - 8 kg
Energie efficiëntieklasse: A+++-30% (-30% zuiniger dan energieklasse A+++)
Max. centrifugesnelheid: 1400 rpm (Max. Restvocht: 53 %)
Centrifuge droogklasse: B

Eigenschappen
Groot overzichtelijk LED-display voor programmaverloop, temperatuurkeuze, max. centrifugesnelheid, resttijdweergave en 24 u eindtijduitstel, beladingscapaciteit en verbruiksindicator.
EcoSilence Drive: de meest energiezuinige en stille motortechnologie
AquaStop waterbeveiliging: de meest betrouwbare waterbeveiliging met levenslange garantie
VarioTrommel: zacht en efficiënt wassen
varioPerfect: tijd- of energiebesparing bij maximaal wasresultaat
activeWater: zuinig en nauwkeurig watermanagement
Speciale programma's: Donker wasgoed, Trommel reinigen, Overhemden, Sport, Snel+mix, Allergie+, Extra snel 30'/15', Dekbed, Night wash (Extra stil), Wol handwas, Fijn/Zijde
Zelfreinigende wasmiddellade
AntiVibration Design: meer stabiliteit en stilte
Special Trommelreinigingsprogramma
EcoFeedback: indicatie van energieverbruik
Bijvulfunctie: voeg wasgoed toe tijdens het wasprogramma
DoorstroomSensor: voor optimaal waterverbruik
Comfortabele deurvergrendeling: eenvoudig te openen en te sluiten
Bijvulfunctie: voeg wasgoed toe tijdens het wasprogramma
Indicatie overdosering wasmiddel
Schuimherkenning: detecteert overdosering
Waterniveau-automaat
Kinderbeveiliging op de deur
TouchControl toetsen incl. LED indicatie: Temperatuurkeuze, Toerentalkeuze, Voorwas en 24 u Eindtijdkeuze

Technisch
-30% zuiniger (135kWh/jaar) dan de standaard waarde (217 kWh/jaar) van energie klasse A+++ in 8 kg volgens de EU-richtlijnen 1061/2010
Energieverbruik 135 kWh per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma's volgens norm energielabel
Waterverbruik 9680 liter per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma's volgens norm energielabel
Geluidsniveau wassen : 49 dB(A)
Geluidsniveau centrifugeren: 76 dB(A)
XXL Volume van trommel: 58 l
Onderbouwbaar onder 85cm nishoogte
Afmetingen (hxbxd): 84,8 cm x 59,8 cm x 55,0 cm
32 cm vulopening met 165° te openen deur

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Bosch-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 maart 2017 om 07:00
E. Webbers Gebruiker

Vorige IBood gekocht. Echt super stil. Zelfs centrifugeren hoor je bijna niet. Erge stille motor. Makkelijk instelbaar met veel voorgeprogrammeerde instellingen met als extra de “snel” of “Eco” knop. Was resultaten zijn prima, ook op lage temperaturen. Mooi ook dat hij zelf af tast hoe vol de trommel zit, past hij automatisch de wastijd aan. Aansluiten ook eenvoudig, aflevering prima.Echt zeer tevreden mee.Top product.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 07:07
kikke002 Gebruiker

@Bosch-Expert: naar welke kant gaat het deurtje open? Is dit aanpasbaar?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:15
Official Product Expert Bosch-Expert Official Product Expert

Beste Kikke002, het scharnier zit aan de linkerkant. De openingshandel aan de rechterkant. Dit is niet aan te passen.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 07:37
pulsar2 Gebruiker

@Bosch-expert: is de waskuip vervaardigd uit kunststof of een inox?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:18

Beste pulsar2,

De kuip (de ruimte om de RVS wastrommel, en dus niet zichtbaar vanuit de trommel) is van kunststof.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:18
wikje44 Gebruiker

Volgens mij js de kuip van kunststof. Ik heb hem even gegoogeld.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 14:35
Snoepy16 Gebruiker

Beste Bosch-Expert , is een kunststof wastrommel niet gevaarlijker om scheurtjes – barsten te krijgen met hogere temperaturen (60°- 90° C ) ?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 14:57

Beste Snoepy16,

Een kunststof kuip heeft geen grotere kans op barsten en scheurtjes. Dit materiaal kan zeer goed tegen temperatuurwisselingen en hoge temperaturen. Wij leveren zonder problemen al vele jaren wasmachines met een kunststofkuip.

Voor de duidelijkheid: de trommel is van RVS (dit is wat je ziet als je de deur open doet.) de kuip is van kunststof (deze zit om de trommel en is niet zichtbaar zonder demontage)

Beantwoorden

Jeff1981 Gebruiker

Beste iBood, kan de wasmachine ook op de plek van de huidige wasmachine worden geplaatst en aangesloten en de huidige wasmachine worden afgevoerd?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:47
johelsma Gebruiker

Dit wil ik ook graag weten!

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:12
Moderator Bas iBOOD Moderator

De huidige machine wordt meegenomen en de nieuwe machine wordt geplaatst en aangesloten. Houd er rekening mee dat we wel enkele voorwaarden hebben voor het meenemen van je oude machine en het plaatsen van je nieuwe. Deze voorwaarden vind je hier.

Beantwoorden

tomsa Gebruiker

Hoe zit het met garantie?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:28

Op elke Bosch wasmachine zit 2 jaar garantie. Deze wasmachine is overigens voorzien van een koolborstelloze motor. Op deze motor wordt maar liefst 10 jaar garantie gegeven.

We hebben een zeer uitgebreid team van ervaren monteurs door Nederland rijden waardoor Bosch een snelle reparatie kan uitvoeren. Hiervoor zijn ruime tijden beschikbaar. Op werkdagen van 8:00 t/m 20:00 en zelfs op zaterdag van 8:00 t/m 13:00

Beantwoorden

28 maart 2017 om 11:23
kitanatje Gebruiker

En hoe zit de service dan in België?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 12:31

Bosch Belgie heeft ook een uitstekende service afdeling. Geen probleem!

http://www.bosch-home.be/nl/service.html

Beantwoorden

28 maart 2017 om 13:05
DominicDeCaluwe Gebruiker

Dus alles wordt na de aankoop rechtstreeks geregeld met Bosch?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:22
wikje44 Gebruiker

@ ibood

Wanneer wordt de machine geleverd. Ik kan dit niet vinden. Het liefst zou ik hem pas na 1 april ontvangen.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:26
wikje44 Gebruiker

Ik zie als ik aanklik : ik neem er één dat hij op 4 april verzonden wordt. Kan ik dit eventueel ook nog uitstellen?  Ik ga verhuizen en zou de machine het liefst eind april willen ontvangen. Ik schreef net 1 april maar dit moet een maand later zijn. Op dit moment weet ik nog niet waar ik ga wonen, is dit een probleem?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:02

De wasmachine wordt op 4 april overgedragen aan de vervoerder. Zij leveren hem binnen maximaal 2 weken aan je uit. Hem pas op 1 mei ontvangen is dus helaas geen optie.

Gelukkig komen er hier regelmatig goede wasmachines voorbij :-)

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:15
wikje44 Gebruiker

Bedankt voor je reactie. Ja er komen regelmatig goede wasmachines voorbij, alleen dit is de eerste die ik wil hebben.

Ik zal helaas eentje in een fysieke winkel moeten gaan kopen,. Zit nu zonder wasmachine en heb er eindd april echt eentje nodig. Wil hem niet na een paar weken verhuizen ivm beschadegingen.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 08:50
johelsma Gebruiker

Wordt de wasmachine 4 april verzonden of geleverd? Zit hier flexibiliteit in?

En wordt de oude meegenomen? En deze op zn plek gezet? (Begane grond)

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:03

De wasmachine wordt op 4 april overgedragen aan de vervoerder. Zij leveren hem binnen maximaal 2 weken aan je uit. Dit gebeurt n.a.v. een afleverafspraak waar zeker flexibiliteit in zit.

De oude wasmachine wordt meegenomen en deze nieuwe wasmachine wordt op zijn plek gezet en aangesloten.

Alle informatie m.b.t. afleverafspraken en het meenemen van je oude machine vind je hierrrr.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:06
johelsma Gebruiker

Superbedankt voor je snelle antwoord! Ik ga m bestellen.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:01
mohamed123451993 Gebruiker

wordt de wasmachine bezorgd naar 11 hoog met de lift?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:06

Ja. Alle verdere bezorgvoorwaarden vind je hier.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:03
geertintveld Gebruiker

Waar is deze wasmachine gemaakt?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 09:25

Bosch heeft op verschillende plaatsen fabrieken staan. De engineering en strikte productie eisen zijn altijd bedacht in Duitsland.

Dit model wordt gemaakt in Spanje.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 10:20
HABRAHM Gebruiker

Wat is het totale gewicht van de wasmachine?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 10:43

Netto gewicht 71 kg

Beantwoorden

28 maart 2017 om 10:45
Jaap82 Gebruiker

Ik wil mijn oude wasmachine niet retourneren, maar wel naar beneden laten tillen en in de schuur laten zetten. Kan dat ook? Kan ik dat namelijk niet opmaken uit de bezorgvoorwaarden.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 10:53

De oude wasmachine wordt niet naar beneden getild, ook niet als je hem mee laat nemen. In dat laatste geval dien je hem namelijk zelf ook bij de eerste eigen afsluitbare deur klaar te zetten.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 11:06
Jaap82 Gebruiker

En kan dit ook niet tegen bijbetaling?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 12:00

Via ons is dat geen mogelijkheid.

Je kunt het proberen via de vervoerder (customerservice@xxlcare.eu), maar daar durf ik geen beloften over te doen.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 14:13
rikkie!! Gebruiker

Dat is jammer, anders had ik hem zeker hier besteld. Het alleen geen zin om mijn oude machine van zolder naar beneden te tillen.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 11:45
Rob49 Gebruiker

Dan zal ik nooit een wasmachine via iBood kunnen kopen. Ga ik de plaatselijke witgoedwinkel blij maken. Ik ben 64 met een niet al te sterke rug. En mijn schoonzoon hier dicht in de buurt wil ik zijn rug ook niet doen verzieken.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 12:20
RROBINN Gebruiker

Bij de specificaties op kieskeurig.nl staat dat dit type een warmwateraansluiting heeft.

Betekent dit dat er warm water op aangesloten moet worden, of is dit optioneel?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 12:28

Beste Robin,

Dit is helaas dan een foutje van kieskeurig. Er zijn geen Bosch wasmachines met een warmwater aansluiting.

Op deze wasmachine moet je gewoon een koudwateraansluiting gebruiken.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 13:59
RROBINN Gebruiker

Okee super, weet ik genoeg!

Beantwoorden

28 maart 2017 om 14:00
vblesane Gebruiker

Wat zijn de voordelen van een koolborstelloze motor?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 14:51

Beste vblesane,

Een gewone motor heeft koolborstels (vergelijk dit met een punt van een potlood), deze worden gebruikt om elektriciteit in de motor over te brengen. Deze manier van overbrenging zorgt voor een hoger geluidsniveau. Na een aantal jaren zijn de koolborstels versleten en doet je motor helemaal niets meer. Dit is een eenvoudig klusje voor een wasmachine monteur die als het ware je potlood weer komt slijpen (koolborstels vervangen) zodat de wasmachine het weer doet. Materiaalkosten zijn niet hoog, maar monteurs zijn wel duur.

Een koolborstelloze motor werkt met permanente magneten (denk aan de japanse zweeftrein) hierdoor heeft de motor zo goed als geen weerstand meer en is hij zuiniger, krachtiger, stiller en sneller op toeren. Maar het belangrijkste is dat je nooit meer onderhoudskosten aan je motor hebt. We geven bij Bosch daarom ook 10 jaar garantie op de motor.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 14:19
hakkuh Gebruiker

Jammer dat ze geen wenteltrap bezorgen, anders had ik hem besteld

Beantwoorden

28 maart 2017 om 15:18
pjehoul Gebruiker

Hoe zit het met service na de garantieperiode?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 16:21
Blauwerzz Gebruiker

Ik kan enkel in Nederland laten leveren ?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 16:37

Via deze link kun je hem ook in België laten leveren!

Beantwoorden

28 maart 2017 om 20:37
Bipak Gebruiker

Beste ibood,

Kan ik hem ook later laten leveren en installeren?ik krijg mijn sleutel pas 19 april

Mvg

Ruud

Beantwoorden

28 maart 2017 om 23:34
Moderator Paul Moderator

Hallo Ruud,

Op de verwachte verzenddatum 4 april worden de wasmachines aan XXL Care / Van Spreuwel Transport overgedragen. Zij zullen vervolgens bezorgafspraken inplannen binnen een periode van maximaal 2 weken. Dat zou dan uiterlijk 18 april zijn. 
Misschien doet de bezorgdienst niet moeilijk over 1 dag later, maar dat kan ik niet beoordelen. 
Het is wel riskant, want als je door omstandigheden de sleutel later krijgt is het alsnog een probleem.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

28 maart 2017 om 20:37
Drumcafe Gebruiker

Wat is het laagste centrifuge toerental?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 23:20

800 toeren p/m

Beantwoorden

28 maart 2017 om 21:27
heintonijn Gebruiker

@bosch-expert

Zit er in de machine ook een sensor waarmee de juiste hoeveelheid wasmiddel wordt toegevoegd in de trommel, aan de hand van de hoeveelheid was? en soort was?

Watze

Beantwoorden

28 maart 2017 om 23:23

Het automatisch doseren zit op onze i-Dos modellen. Deze functie zit niet op dit model.

Beantwoorden

28 maart 2017 om 23:36

Beste IBOOD,

De wasmachine heb ik net besteld alleen geen bevestiging van gekregen.. en staat ook niet in me bestellijst.

Wat kan ik doen?

Beantwoorden

28 maart 2017 om 23:55
Moderator Paul Moderator

Hallo mohamed,

Waarschijnlijk is er een kleine vertraging in het bevestigingssysteem. 
Heb je inmiddels wel een bevestigingsemail en een bijgewerkt bestellingsoverzicht?

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

28 maart 2017 om 23:58

Dankjewel Paul heb de bestelling in mijn lijst staan

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.