29 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Melitta Caffeo Varianza Volautomatische Koffiemachine

Product expert aanwezig

Melitta Volautomatische Koffiemachine

Met de Melitta Caffeo Varianza smaakt elk kopje koffie nog beter dan de vorige.

Specificaties

Merk: Melitta
Type: Caffeo Varianza CSP
Garantie: 2 jaar

• All-in-one uitloop
  • My Bean Select-functie
  • Aromasafe-reservoir

Technische eigenschappen
Type apparaat: Volautomatische espressomachine
Maximaal vermogen: 1450 W
Inhoud waterreservoir: 1.2 l
Maximaal aantal kopjes: 2
Pompdruk: 15 bar
Inhoud bonenreservoir: 125 g
Instelbare koffietemperatuur: ja
Verwarmingstijd: 35 sec

Uitvoering
Programma's: espresso, café crème, cappuccino en latte macchiato
Instelbare koffiesterkte: ja
2 kops functie: ja
Geïntegreerde koffiemolen: ja
Kopjeswarmer: ja
Stoompijpje: nee
Waterfilter: ja
Afneembaar waterreservoir: ja
Afneembaar melkreservoir: ja
Automatische uitschakeling: ja
Reinigingsprogramma: ja
Auto cappuccinosysteem: ja
E.S.E. (Easy Serving Espresso): ja

Display/besturing
Display: TFT-scherm
Niveau-aanduiding: ja
Indicatielampje: ja
Reinigings- en ontkalkingsalarm: ja

Energievoorziening
Gebruiksmodus: Netsnoer
Ingangsspanning: 220 V
Frequentie: 50/60 Hz

Fysieke eigenschappen
Breedte: 25.3 cm
Hoogte: 40.5 cm
Diepte: 38 cm
Gewicht: 11.2 kg

Verpakkingsinhoud
Espressomachine, melkreservoir, schroefhulp voor het waterfilter, lange melkslang, reinigingsborstel, reiniger voor volautomatische koffiemachines, melksysteemreiniger, ontkalker voor volautomatische koffiemachines, waterfilter en teststrook voor het bepalen van de waterhardheid

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Melitta-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

29 maart 2017 om 06:10
Baul Gebruiker

Hoe warm is de opgestoomde melk? Ik heb helaas slechte ervaringen met het opklop systeem d.m.v. een slangetje, vaak wordt de koffie specialiteit niet warm genoeg.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:48
Official Product Expert Melitta-Expert Official Product Expert

De koffiespecialiteit zal door toevoeging van melk altijd iets zakken in temperatuur.

Dit is universeel geldig voor elk merk/type, en komt doordat je de temperatuur van de koffie wel kunt instellen in 3 standen (87, 90 of 93 graden), maar die van de melk niet.

Je kunt de koffietemperatuur voor het zetten van melkspecialiteiten op een eenvoudige manier instellen via het menu.

Zo zou je deze wat hoger kunnen zetten, dan de temperatuur voor het zetten van alleen koffie,espresso etc.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 06:32
Isabelstory31 Gebruiker

Kan deze machine ook voor professionele doeleinden gebruikt worden, bvb in een broodjeszaak?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:46
Infinito Gebruiker

Je kan er maar 1 soort bonen indoen. ALs je klanten een deca vragen gaat dat niet. *snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 07:26
mathieuroelandt Gebruiker

In reviews zijn ze er alleszins tevreden over! review

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:01

Je kunt de machine professioneel gebruiken, zolang er maar geen grote aantallen per dag mee gezet worden.

De machine is bedoeld voor huishoudelijk gebruik, maar kan in een winkel/kantoor gebruikt worden, zolang er max 20-30 kopjes mee gezet worden.

De garantie is hier ook op afgesteld. Deze bedraagt 2 jaar of max 15.000 kopjes.

De machine is overigens – als enige volautomaat van alle merken – in staat om een andere koffieboon te gebruiken, bijv, decafe.

Hij heeft een extra vulopening, waar je per kopje een andere koffieboon voor kunt gebruiken.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:03

De machine is ook niet voor niets tot 2 keer toe als beste getest bij de consumentenbond

Beantwoorden

29 maart 2017 om 07:56
vincentesv Gebruiker

@Melitta-expert, is het mogelijk om deze automaat als inbouw te installeren tv van mijn huidige inbouw koffieautomaat?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:06

Nee, helaas is deze daar niet geschikt voor. inbouwmachines zitten anders in elkaar, en worden special voor dit gebruikt gemaakt.

Ze hebben hierdoor ook altijd een hoge verkoopprijs.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:20
Guus Benders Gebruiker

@Melitta-expert, Van welk materiaal is de bonenmaler gemaakt? RVS, keramisch of wellicht ander materiaal?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:11

De bonenmaler heeft RVS schijven, net als al onze andere modellen. Wij hebben hier de beste ervaring mee, gezien het feit dat we ook professionele machines maken, die vele honderdduizenden kopjes probleemloos kunnen zetten met hetzelfde maalsysteem.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:28
wilco1973 Gebruiker

@Melitta-expert, moet de machine vaak gereinigd worden en kost dit veel moeite?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:15

De machine heeft een makkelijk uitneembare koffiezetgroep, die eens in de paar weken simpelweg afgespoeld kan worden onder de kraan.

Daarnaast geeft hij voor grondige reiniging af en toe een automatische melding, waarna je met een automatisch reinigingsprogramma alles eenvoudig kunt reinigen.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:40
Infinito Gebruiker

Ik heb zo een melitta maar van de vorige uitgave, en zonder melkschuim en we zijn er zéér tevreden over !
Iedereen zegt dat schoonmaken heel makkelijk is, ik persoonlijk vind het een hele klus, de koffiedras kruip overal ! Maar ja, das maar eens de maand ongeveer, er wordt hier wel veel koffie gedronken.
Hoe vaak schoonmaken? Na x aantal koffie’s , hier bijna maandelijks ontkalken en reinigen
Inbouwen zoals hierboven iemand vraagt ? Nee, je moet aan het waterreservoir en koffiebonen reservoir kunnen.
Voor horeca doeleinden gaat deze niet geschikt zijn, je kan 3-4 koffie’s met 1 waterreservoir zetten en dan is het water reservoir al leeg en de draplade vol

Maar voor thuisgebruik een prima aankoop destijds met de voorganger van dit apparaat gedaan ! Super tevreden over

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:21

bedankt voor het positieve verhaal over de Melitta.

De machine is inderdaad een huishoudmachine, en het schoonmaken/ontkalken etc is inderdaad afhankelijk van de mate van gebruik van de machine.

Het uitneembare waterreservoir heeft 1,2 liter inhoud,en de hoeveelheid kopjes die je er mee kunt zetten, is afhankelijk van de hoeveelheid koffie/water per kopje

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:49
unifan38 Gebruiker

Vorige keer de Caffeo CI Zilver aangeschaft via Ibood. Deze versie: http://www.koffiediscounter.nl/product/62032/melitta-caffeo-ci-zilver.html

Ik ben er zeer tevreden mee. Alleen zoals hierboven al vermeld wordt, is het ontkalken, reinigen en zetgroep schoonmaken niet een, twee gedaan. Vergt meer tijd dan eigenlijk ik had verwacht. Maar he, je drinkt A kwaliteit koffie door zo’n machine. Ik ben er iedere dag weer tevreden mee en die aanschaf is te verwaarlozen door het genot die mijn vrouw, bezoek en ik hebben. Mijn machine heeft 2 bonenreservoirs, ook fijn want we houden beiden van andere koffie.

Al met al, Melitta is een topmerk! Al kan ik niets zeggen over deze variant omdat ik net een ander model heb.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:27

Ook heel mooi om dit te horen !

De meeste mensen zijn inderdaad na het aanschaffen van een volautomaat tevreden over het gebruik, ondanks het reinigen/schoonmaken etc.

Je gaat daarna ook niet snel meer veranderen naar een andere manier van koffiezetten.

Extra voordeel bij melitta is overigens onze service. Bij eventuele problemen kun je bellen of mailen naar onze servicedesk 0183-642642 of info@melitta.nl. Bij eventuele onoplosbare problemen zal de machine thuis gemaakt worden, of opgehaald worden. In het laatste geval krijg je gedurende de reparatietijd een leenmachine !! Zodoende zit je nooit zonder koffie.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:17
michiel2010 Gebruiker

Wat is het type nr van dit apparaat. Dan weten we waar we het over hebben. Het lijkt mij een uitlopend model. Kan het zijn dat de Passion de opvolger is van de Varianza?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:29

Het is een nieuwe machine, en zeker niet uitlopend. Betreft type F570-101 (zilver) en F570-102 (zwarte versie).

De passione is een ander model, ook aktueel, maar geen opvolger ergens van.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:45
Guus Benders Gebruiker

@Melitta-expert: Loopt de garantie en service direct via jullie of moet dat via Ibood?
Nog een andere vraag. Ik gebruik water via een filtersysteem (brita). Geeft het apparaat na een x aantal kopjes aan dat die ontkalkt moet worden?
In mijn geval zou dit dan denk ik minder vaak hoeven aangezien ik onkalkt water gebruik. Of is dit anders?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 09:51

garantie en service loopt via ons rechtstreeks, zie mijn verhaal hierboven. garantietijd bedraagt 2 jaar of 15.000 kopjes, en altijd bij eventuele vragen rechtstreeks contact met onze helpdesk. Een sterk punt nogmaals bij Melitta is, dat je nooit zonder koffie zit, altijd reparative aan huis of ophaling en tijdelijk een leenmachine volautomaat.

ontkalken kun je inderdaad eenvoudig instellen in het menu, afhankelijk van de waterhardheid, geeft de machine dan automatisch aan,wanneer hij ontkalkt moet worden.In jouw geval kun je de hardhead op de laagste stand zetten, waaran je slechts zeer zelden een melding krijgt voor ontkalken.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:02
Snoepy16 Gebruiker

Zeer geachte,

Zo te zien is er enkel een dienst na verkoop in Nederland.

Niets voor België , en ook waar moeten wij gaan ingeval van een storing ?

Groetjes.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:06

Sorry, inderdaad ook voor belgie uiteraard, maar dan info@melitta.be of 00 32 (09)/3315230

Herstelling in belgie altijd direct aan huis.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:11
Snoepy16 Gebruiker

Dank U wel expert.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:25
mrbaay Gebruiker

Wat is het verschil tussen deze machine en de Cafeo Passione?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:39

De Passione (F530-101/F530-102) heeft geen mogelijkheid tot het automatisch zetten van melkspecialiteiten via een melkcontainer, en ook geen mogelijkheid tot het zetten van een koffie met een andere koffieboon,bijv decafe.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:31
rasmussen Gebruiker

Geweldig dat de Expert zo snel zulke duuidelijke antwoorden geeft, top! Dat mag best gezegd worden

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:35

Dank hiervoor!!

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:08
Frankatank Gebruiker

Ik heb een vraag over de melkkan. Kan ik deze in de koelkast bewaren? Gaat het koppelen en ontkoppelen makkelijk? Hoe makkelijk / moeilijk is het schoonmaken van het melkopschuimsysteem (buisjes etc). Ik vind t echt een mooie machine… mijn vinger zit op de “ik wil er één” knop!

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:15

Melkkan is in de koelkast te bewaren en overigens geschikt voor reiniging in de vaatwasser.

Ontkoppelen zeer eenvoudig door het slangetje te verwijderen.

Schoonmaken geeft de machine zelf aan, waarna je vervolgens het slangetje van de kan in het rooster/lekbakje steekt.

Vervolgens via 1 x drukken spoelt/stoomt hij automatisch schoon.

veel koffieplezier, mocht je nu 1 gaan kopen.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:11
Bert.deJong Gebruiker

Je zult hier over het algemeen zeer positieve verhalen horen over de Melitta machines en voor het grootste deel kan ik die onderschrijven. Als alles werkt is het een geweldige machine die heerlijke koffie maakt. Ik heb er nu twee jaar en één maand en er is bij mij drie keer een monteur langs geweest. Ik heb voor mijn Barista T een nieuwe pomp en nieuwe zetgroep gekregen en de molen is verdraaid teruggezet zodat ik de maalgraad weer kan aanpassen. En nu is hij weer stuk (één maand uit de garantie), de hevel waarmee je de maalgraad instelt werkt niet meer. Ik hoop natuurlijk op coulance. Ik vermoed dat ik gewoon pech heb gehad met mijn machine (waarvoor ik aanzienlijk meer heb betaald dan bovenstaand bedrag). De service is overigens erg vriendelijk en inderdaad aan huis.

Wat weinig met pech hebben te maken heeft is dat ik het heel erg lastig vind om bij mijn type de zetgroep te verwijderen, deze zuigt zich helemaal vast. Daarna krijg je hem ook zeer lastig weer terug en het lukt mij niet om de hevel voor de blokkering normaal terug te draaien, daarvoor moet je stevige druk uitoefenen op de zetgroep. Dit lijkt mij een ontwerpfout (in ieder geval van mijn tyupe, ik hoop dat dat nu is verbeterd. Het schoonmaken is nog best een klus en vergis je niet in de middelen die je moet kopen voor het schoonmaken, maar dat geldt voor elke volautomaat.

Kortom, helemaal tevreden kan ik dus niet zijn maar ik sluit helemaal niet uit dat ik gewoon pech heb gehad en de meesten jarenlang probleemloos met hun machine koffie maken

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:22

Ik denk inderdaad een geval van pech. Normaal gezien is de zetgroep zeer makkelijk te verwijderen en weer te plaatsen. laat hier wel even naar kijken,als ze weer bij jou zijn.

De maalgraad overigens alleen te veranderen tijdens het malen van de bonen, anders kun je kans hebben op schade aan de maalschijven. Dit is overigens geldig voor alle merken en alle types,

schoonmaken inderdaad wel een klusje, maar weegt wel op tegen het grote genot van elke dag goede koffie, zoals hiervoor ook al verteld door een andere gebruiker.

succes,

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:17
niels86 Gebruiker

kan je ook gemalen koffie gebruiken?
Ik heb vernomen dat decaf bonen vettiger zijn en daardoor minder goed voor een volautomaat.
Is het mogelijk om 2 koffies met melk te gelijk te zetten, zoals aan cappuchino?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:28

Nee, deze machine is special gemaakt om bonen te gebruiken. Ook bij het gebruik van een andere soort koffie kun je dus vers laten malen.

De vetheid van de koffieboon verschilt wel per merk en soort koffieboon, maar er zijn gelukkig volop mogelijkheden.

2 koffie/espresso wel mogelijk tegelijk, maar 2 melkspecialiteiten tegelijk helaas niet. Dit moet dus per stuk achter elkaar gezet worden.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:21
jdefockert Gebruiker

Dit is GEEN goede aanbieding dit is dezelfde prijs als bij de Wehkamp en daar hoef je geen verzendkosten te betalen.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:24
jdefockert Gebruiker

Sorry iets te snel, heb niet goed genoeg gekeken naar het typenummer.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:30

Het moet inderdaad een zeer goede aanbieding zijn, uniek, eenmalig, en uitsluitend vandaag.

Wij hebben dit als Melitta in ieder geval nog niet eerder zo aangeboden.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:53
Bisonski Gebruiker

Overdrijven is ook een vak. Vergeleken met https://maxict.nl/product/4981450/melitta-varianza-csp-espressomachine-12l-zwart? komt het neer op een korting van 3,5 procent (inclusief verzenden).. oftewel €21,50

Beantwoorden

29 maart 2017 om 11:59
sansa_81 Gebruiker

Maxict is dan ook een winkel die je niet serieus moet willen nemen

Beantwoorden

29 maart 2017 om 12:00

ik zie inderdaad hier € 679,02 voor de zilveren versie en € 624,44 voor de zwarte. Echter, deze leverancier is niet bekend bij ons, en is ook geen partner in deze.

Bij eventuele serviceproblemen heb in dit geval dan wel garantie , maar geen thuisservice van Melitta.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 13:57
rvlierop Gebruiker

Wat is het verschil met de Melitta Caffeo Varianza CS F550-102 koffiemachine, die nu bij Wehkamp voor € 599,00 te koop is?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 16:17

Het grote verschil met de gewone varianza CS , die o.a. bij wehkamp staat, is het feit dat deze versie CS geen automatisch melkspecialiteiten

kan zetten. Bij deze machine moet je eerst separaat melk opschuimen en daarna koffie er bij zetten.

Bij de machine Varaianza CSP uit de actie vandaag kan dit dus wel. Alle melkvarieteiten kunnen automatisch gezet worden door 1 druk op een knop.

De machine  loopt daarna een automatsich proces door waarbij eerst de koffie volgt en daarna de opgeschuimde melk.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 14:30
ACUORAB9 Gebruiker

*snap*

Edited by: Paul
dit is een verwijzing naar de Varianza CS type F550-102 terwijl iBOOD de Varianza CSP type F570-102 (en 101) aanbiedt

Beantwoorden

29 maart 2017 om 17:20
josabbe Gebruiker

Ettelijke maanden geleden hier het type gekocht zonder vast melkreservoir en met de mogelijkheid tot het gebruik van twee soorten bonen ineens en we zijn er bijzonder tevreden over. Wat een schitterend apparaat! Heel degelijk en staat ook mooi op het aanrecht. Oké, het schoonmaken en ontkalken, zorgen voor wat gedoe, maar zo hou je je machine ook helemaal proper en in vorm. Ik zou de aankoop aan iedereen aanbevelen. Zelf was ik voorheen maar een heel beperkte koffiedrinker en dat is sinds de aankoop van dit toestel serieus veranderd. Niets dan lof. Wat goed is, verdient goede commentaar. Let wel: we gebruiken alleen Melitta-spullen voor het schoonmaken en het ontkalken. En als koffiebonen kiezen we voor de milde en romige Bella Crema van Melitta. Ik hou niet van straffe koffie, vandaar.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 17:32

heel leuk om te horen. Koffie, wellicht toch een verslaving…..

Beantwoorden

29 maart 2017 om 19:33
dannyzwet Gebruiker

Bedankt voor alle informatie Expert. Ik heb er een besteld :)

Beantwoorden

29 maart 2017 om 20:26

geweldig! veel koffiegenot.Je zult er geen spijt van hebben.

Beantwoorden

30 maart 2017 om 13:29
evdakker Gebruiker

Voor degenen die ‘m gemist hebben: dit is dezelfde machine zoals te koop bij Mediamarkt en Expert voor 749 euro inclusief verzending. Weliswaar iets meer dan 100 euro duurder, maar dan heb je ‘m wel morgen in huis, plus betere aftersales dan bij iBood.

Edited by: Paul
het model dat Mediamarkt aanbiedt voor €749 is niet de Varianza CSP maar een ander model binnen de Varianza serie
de Varianza CSP lijkt bij Expert zelfs €849 te kosten, niettemin bedankt voor jouw behulpzaamheid aan medeforummers :)

Beantwoorden

7 april 2017 om 11:12
leenenapeld Gebruiker

Volgens de aankoop specificatie zal verzending op 7 april plaatsvinden. Ik zie echter nog geen activiteit. Wanneer vindt verzending plaats en wanneer wordt het apparaat daadwerkelijk verstuurd, dit i.v.m. de planning thuis.

Beantwoorden

7 april 2017 om 11:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

De verzending staat inderdaad voor vandaag gepland. Op dit moment reken ik er op dat we dat gaan halen.

Je ontvangt, nadat het apparaat verzonden is, per mail een Track&Trace-code. Houd er rekening mee dat deze tracking ook vanavond laat verzonden kan worden.

Beantwoorden

7 april 2017 om 11:29
leenenapeld Gebruiker

Dan zou in theorie zaterdag afgeleverd kunnen worden ?

Beantwoorden

7 april 2017 om 15:43
Moderator Paul Moderator

Levering zal 1 à 2 dagen na de verzenddatum plaatsvinden. 
Veelal is dit al de volgende dag, dus zaterdag is mogelijk.

Beantwoorden

9 april 2017 om 21:51
leenenapeld Gebruiker

Levering is zaterdag binnengekomen. Mooi apparaat.

Beantwoorden

28 april 2017 om 23:14
xxxMaverick Gebruiker

Gekregen en tevreden over het apparaat. Wel bizar dat er gratis bonen bij geleverd zouden worden na inleveren waardebon maar ze dit niet waarmaken. Ze geven aan ‘niet meer op voorraad’. De bonen zijn echter overal te koop……slecht verhaal dus.

Ik heb een mail gestuurd maar dan krijg je een bizar antwoord waarop ze hun gelijk willen halen door aan te geven dat het alternatief (schoonmaakset) meer waard zou zijn. Raar verhaal. Samengevat: fijn apparatuur maar nu al zure nasmaak van het merk melitta en de klantenservice ervan. Jammer

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.