31 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Sony 55” 4K Ultra HD LED TV | HDR | Android

Sony 55” 4K UHD LED TV | KD55X8505C

De Sony KD-55X8505C is het perfecte huwelijk van beeld, geluid en functionaliteit.

Specificaties

Merk: Sony
Type: KD-55X8505C
Garantie: 2 jaar

• 4K UHD LED-scherm
  • HDR, 800 Hz Motionflow
  • Android TV apps & games

Display
Schermtype: LCD
Schermresolutie: 4K Ultra HD (3840 x 2160)
Schermdiagonaal: 55 inch (138,8 cm)
Schermverhouding: 16:9
Achtergrondverlichting: Edge LED
Kijkhoek (rechts/links): 178 graden (89/89)
Kijkhoek (omhoog/omlaag): 178 graden (89/89)

Video
Beeldkenmerken: 4K X-Reality Pro / Triluminos-display
Detectie gezichtsgebied: Ja (alleen 2K)
Beeldmodi: Levendig / Standaard / Aangepast / Bioscoop Pro / Bioscoop Home / Sport / Animatie / Foto-Levendig / Foto-Standaard / Foto-Aangepast / Game / Graphics
Breedbeeldmodus: Volledig / Normaal / Brede Zoom / Zoom / 14:9
Breedbeeldmodus (PC): Normaal / Volledig 1 / Volledig 2
Auto-breedbeeldmodus: Ja
Bewegingsverbeteraar: Motionflow XR 800 Hz
Schermvernieuwingsfrequentie: 100 Hz
Advanced Contrast Enhancer (ACE): Ja
Cinemotion/Film Mode/Cinema Drive: Ja

Ondersteunde video-signalen
3840 x 2160 / 24P: Ja
3840 x 2160 / 25P: Ja
3840 x 2160 / 30P: Ja
4096 x 2160 / 30P: Ja (HDMI 2 & 3)
1080 / 24P: Ja (alleen HDMI)
480 / 60i: Ja
480 / 60p: Ja
576 / 50i: Ja
576 / 50p: Ja
720 / 24p: Ja (alleen HDMI)
720 / 30p: Ja (alleen HDMI)
720 / 60p: Ja
1080 / 60i: Ja
1080 / 50i: Ja
1080 / 30p: Ja (alleen HDMI)
1080 / 50p: Ja (HDMI/Component)
1080 / 60p: Ja (HDMI/Component)

Audio
Uitgangsvermogen: 2x 10 W
Clear Phase-speaker: Ja
Geluidsmodi: Standaard / Bioscoop / Live Football / Muziek
S-Master: Ja
Dolby Digital: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Digital Pulse
NICAM/A2: Ja

Interface
HDMI: 4 ingangen (2 a/d zijkant, 2 a/d onderzijde)
Composiet: 2 ingangen (a/d achterzijde)
Component: 1 ingang (a/d achterzijde, hybride component/composiet)
RF-aansluiting: 1 ingang (a/d onderzijde)
SCART: 1 ingang (a/d achterzijde, geen Smartlink)
Ethernet: 1 (a/d achterzijde)
USB: 3 ingangen
Koptelefooningang: 1 ingang (a/d zijkant)
Digitale audio: 1 uitgang (a/d achterzijde)

Ingebouwde tuners
Dubbele tuner (T2/S2/C2): Ja
TV-systeem (digitale aardverbinding): Ja
DVB-T2 (digitale aardverbinding): Ja
DVB-S (digitale satelliet): Ja
DVB-S2 (digitale satelliet): Ja
TV-systeem (digitale satelliet): Ja
CI+: Ja
Analoog: Ja

Netwerk
Android TV: Android 5.0
Draadloze verbindingen: Screen Mirrorring / Wifi Direct
TV Sideview: Ja
Draadloze LAN-standaard: Geïntegreerd
Apps: Ja
Internetbrowser: Ja (Opera)

Speciale functies
Elektronische programmagids: Ja
Aan/uittimer: Ja
HDMI CEC: Ja
Beeld en Beeld: Ja (2 formaten)
Kinderbeveiliging: Ja
Afspelen via USB: Ja
USB HDD-opname: Ja
Weergave voor meerdere talen: Ja
I-handleiding: Ja
Weergave op scherm voor ext. Ingang: Ja

3D Functionaliteit
3D-Superresolutie: Ja
3D-mogelijkheid: Actief

Ontwerp
Standaard: Donker verchroomde, platte standaard met spiegeling
VESA-compatibiliteit: Ja
LED-verlichting: Ja

Energie
Energielabel: A
Stroomverbruik: 115 W (in gebruik) / 229 W (in bedrijf) / 0,50 W (stand-by) / 1 W (stand-by op netwerk)
Stroomverbruik per jaar: 160 kWh
Aanwezigheid lood: Ja
Kwikgehalte: 0,0 mg
Lichtsensor: Ja
Energiebesparingsstand: Ja
Dynamische achtergrondverlichting: Ja
Modus achtergrondverlichting uit: Ja

Fysieke eigenschappen
Afmetingen exclusief standaard: 123,6 x 72,2 x 6 cm
Gewicht exclusief standaard: 19,9 kg

Afmetingen inclusief standaard: 123,6 x 75,9 x 22,2 cm
Gewicht inclusief standaard: 21 kg

Inbegrepen
AC-netsnoer
Afstandsbediening (RMT-TX100D)
Batterijen (R03 x 2)
Gebruiksaanwijzing
Schroeven
Snelle installatiehandleiding/Supplement CUE (GA)
Tafelstandaard (apart, montage vereist)
Touchpad-afstandsbediening (RMF-TX100E)

31 maart 2017 om 00:08
android_85 Gebruiker

100 Hz, HDR, 4K UHD, Ziggo geschikt. Voor dit geld is dit écht een knaller. 

Het wordt hier gezegd als deals niet denderend zijn, maar bij een goede deal mag het dus ook wel eens gezegd worden!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:52
willenilse Gebruiker
31 maart 2017 om 00:11
hackwerk Gebruiker

Topdeal! Eindelijk een tv met alles dat we willen en nodig hebben (inc 100Hz, HDR en UHD) en niets dat we niet hoeven (OLED, curved, 60 inch etc.)! Enige twijfelpuntje kunnen middelmatige zwartwaardes zijn (geen local dimming!?).

Beantwoorden

31 maart 2017 om 00:22
scorpion31176 Gebruiker

Waarom geen OLED? Ik weet uit het verleden dat vele mensen hier op zaten te wachten omdat dit hét punt was wat een revolutie voor schermen zou zijn.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 09:15
musback Gebruiker

Als jij geen Oled wilt is dat jouw goed recht en mening en dat respecteer ik ten zeerste, echter ik wil niks meer behalve Oled… Of zéér gedetailleerde local dimming, maar dan wil ik eerst in een donkere ruimte testen met enkele star wars scenario’s :-)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:27
JoopieHendriks Gebruiker

Ik heb de 8509C en dit een VA-paneel, dus de zwartwaarden zijn aanzienlijk beter in vergelijking met IPS. Het algoritme voor upscaling is ook geweldig, waardoor normale televisie er ook erg goed uitziet.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:22
hackwerk Gebruiker

@Musback (etc): Ja dat snap ik, maar niet iedereen heeft twee keer zoveel geld in de buidel, of heeft dit over voor een televisie. Natuurlijk is OLED de topklasse, maar we hebben gewoon nooit betaalbare middenklassers MET 100Hz en UHD en HDR (voor (ruim) onder de 1000 euri)!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:22
Globetrotter1 Gebruiker

Door alle merken worden tv,s gebouwd voor alle landen in de Europese markt, en het ene land is goedkoper dan het andere. En juist de tv,s uit die goedkopere landen worden hier (lees dagaanbieders) voor weinig aangeboden, en op een horizonbox van Ziggo werken deze tv.s prima. Bij andere kabelaanbieders zal dat niet altijd zo zijn, ze bouwen tenslotte niet voor niets specifiek voor de div. landen. Maar het is voor deze prijs een heel goede aanbieding, zelf zal ik deze niet aanschaffen want ik speel liever safe met een NL model.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 00:17
Scooby_Doo Gebruiker

Idd, Zeer nette deal!

Hoop dat de firmware inmiddels de middelmatige software (van destijds?) heeft aangepast.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 02:55
hackwerk Gebruiker

Android TV blijft continu in beweging en groeit wel door, maar dit is een tegenvaller: 
https://sony-eur-eu-nl-web–eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/138466

Overigens staat het internet VOL met tegenstrijdige artikelen over market share van Android TV (in Europa of US of China). En uiteraard zijn sommige artikelen zeer negatief en zien zij dat Google langzaam sluit, maar anderen noemen het juist het enige 2017-bestendige OS: 
http://www.techradar.com/news/television/6-best-smart-tv-platforms-in-the-world-today-1120795/2

Beantwoorden

31 maart 2017 om 00:20
scorpion31176 Gebruiker

Een absolute nitwit wat TV’s betreft, maar ik zie wel dat het een “ouder” model is uit 2015 en dat deze praktisch niet meer verkocht worden. Gezien het “Smart” van de TV, is de hardware dan niet al wat verouderd om meest recente apps vloeiend te kunnen draaien? 
Ik heb geen idee of er noemenswaardige veranderingen zijn geweest in de afgelopen 1,5 jaar qua processorsnelheid of andere snufjes?
Ook heb ik geen idee hoe dit staat in verhouding met een veel vaker aangeboden “LG” of “Samsung”?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 02:34
hackwerk Gebruiker

Het model komt volgens mij uit 2016, en komt met Android TV. Een schaalbaar OS, dat niet te veel nodig heeft, en continu verbetert.

Samsung komt met Tizen (OS), dat gesloten is en beperkt (en enkel binnen Samsung). LG komt met WebOS, met hetzelfde gebrek. Bovendien zijn vrijwel alle LG tv’s in de lage en middenklasses geen echte UHD tv’s omdat LG werkt met RGBW (een vierde witte pixel om het totaal aantal van UHD te halen, maar dus eigenlijk NEP).

Beantwoorden

31 maart 2017 om 04:36
HakanX Gebruiker

Nieuwer is niet altijd beter. In dit geval is het 2015 model beter dan het 2016 model.

KD-55XD8505 =2016

KD-55X8505c =2015

2015 model heeft een VA paneel (betere zwartwaarden), 2016 heeft IPS (betere kijkhoek, maar slechte zwartwaarden stoort echt).

20watt speaker ipv 10watt. 3D. 2 tuners ipv 1. Oude aansluitingen als extra indien nodig (scart) en ondersteund ook nog analoog coax.

Hoewel de extra’s misschien helemaal niet boeiend zijn doe ik het alleen al voor het VA paneel. Er is iig geen enkel reden om voor het 2016 model te gaan. Mooie prijs!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 05:51
scorpion31176 Gebruiker

Ik zit even te denken toen jij schreef over IPS, ik heb twee laptops een met en een zonder IPS, maar als ik daar van boven naar beneden of van links naar rechts naar kijk, zie ik al vanaf een bepaalde hoe geen kleur, maar een soort grijsweergave. (hoop dat het duidelijk is wat ik schrijf)
Dit vind ik erg storend en de weergave van IPS toch veel beter en kan mij voorstellen, dat iedereen dan recht voor de TV wil zitten en bijvoorbeeld met een groepje voetbal kijken eromheen dat de zijkanten alleen de contouren van de speler zien, zonder kleur en detail?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 05:59
scorpion31176 Gebruiker

Wat ik mij ook nog afvraag, op dit moment heb ik mijn versterker (Harman Kardon) als algemene input voor bijvoorbeeld Ziggo-Humax, Apple-TV, Mediaspeler en WII, daar vanaf gaat er een HDMI naar mijn (non-smart) plasma met al dan niet geupscaled 1080P beeld.
De huidige iBood TV is UHD, waar ik dus momenteel geen content voor heb (Netflix heb ik niet, een UHD download kan mijn versterker als input niet aan denk ik (deze kan alleen 1080P aan of minder))

Zou zit inhouden dat ik dan ook meteen een nieuwe versterker zou moeten aanschaffen als ik deze TV neem?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 07:23
gregrof Gebruiker

Neen. De versterker werkt ook op een uhd tv.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:21
Moderator Sietse Moderator

Je kunt al je apparaten laten zitten zoals ze zitten. Enige waar je mogelijk rekening mee moet houden is als je bijvoorbeeld een UHD mediaspeler hebt of later aanschaft, dat je die rechtstreeks zult moeten doen als de versterker geen UHD ondersteund.

Het ligt een beetje aan de versterker zelf dus wat “later” goed gaat werken. Er zijn versterkers die zelf willen upscalen, en je hebt simpele doorvoer welke enkel het geluid afspelen wat over HDMI gaat, maar niets met beeld doen. In deze laatste categorie zijn er ook versterkers welke geadverteerd worden met signalen tot en met 1080p, maar waarbij UHD ook prima gaat. Vaak versterkers welke 3D doorvoer hadden, werken zonder problemen.

Maar voor nu, buiten de mediaspeler om, ondersteunen deze apparaten zelf ook geen UHD, en heeft het geen meerwaarde om “direct” de versterker te vervangen tot je apparaten hebt welke wel UHD doorsturen. En voor de mediaspeler zou je desnoods een terugkoppeling van de TV naar de versterker leggen.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:37
Scooby_Doo Gebruiker

Of een xbox one, of ps4 als die nog op het verlanglijstje staan…

Beantwoorden

1 april 2017 om 14:51
hackwerk Gebruiker

HakanX heeft helemaal gelijk, hoe bizar ook. De 2015-modellen zijn veel beter dan de nieuwere (2016)!

- 2015 heeft 2 tuners, 2016 maar 1;

- 2015 heeft een 10-bits AMVA3-paneel (van AUO) met goeie zwartwaarden, 2016 een IPS met slechte waarden (doch betere kijkhoek!);

- 2015 heeft 20W geluid en 2016 heeft 10W;

- 2015 heeft (actieve) 3D en 2016 niets;

- 2015 heeft SCART (als je dat nog zou willen).

https://tweakers.net/pricewatch/compare/443625;443622;491075;489045/

LET OP: Op deze Tweakers klopt veel niet (geen van allen heeft local dimming (maar frame dimming), ze hebben allemaal ac/5GHz WiFi, ze hebben allemaal HDMI 2.0a & HDCP 2.2, ze hebben allemaal Bluetooth 4.1 etc.)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 03:51
Jaime Gebruiker

Ik lees o.a. DVB-T2, maar met of zonder HEVC ondersteuning?

DVB-T2 zonder HEVC ondersteuning gaat zoals nu net de standaard in Duitsland is niet werken, ook al is een groot deel achter de decoder gegaan, ook de publieke FTA zenders zullen onder DVB-T2 zonder HEVC geen beeld uit de ether kunnen halen. In Nederland heet het Digitenne, die zal voor 2020 naar DVB-T2 om moeten gaan, grote kans de naast DVB-T ook HEVC ondersteunt zal moeten worden.

Hoewel ik een 55inch TV niet snel op DVB-T2 zal zien draaien, ik zou wel willen weten of HEVC ondersteunt wordt.

Sony is mooi, geen OLED is jammer en het stroomverbruik vindt ik nog veel te hoog.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:25

Dan heb ik goed nieuws! Hierbij een linkje naar de website van Sony waarbij dit model staat als zijnde ondersteuning voor DVB-T2 HD:

http://sony-eur-eu-de-web–eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/137860

Beantwoorden

31 maart 2017 om 06:30
PSXChef Gebruiker

Mooie tv. Jammer van de verouderde buggy software en geen updates. Veel negatieve reviews ook grotendeels veroorzaakt door slechte software en trage chip. Anders had ik gelijk gekocht.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 07:41
mdrongelen Gebruiker

Hierdoor ga ik weer twijfelen of kijken naar de 14 dagen zichttermijn….

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:34
supernovasx Gebruiker

Laatst op mijn X8509C nog een update gehad naar Android 6.0. En ik moet zeggen dat ik weinig tot geen problemen ervaar. Heb erg veel schik van de tv. Vooral van de beeld kwaliteit!!! En fijn dat je geen externe mediaspeler meer nodig hebt voor Kodi, Netflix, Youtube ETC

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:58
HarmHero Gebruiker

Ik heb dit model zelf ook, alleen niet via iBOOD gekocht. Tot nu toe ervaar ik het als een erg prettig toestel, updates zijn redelijk frequent. Laatst inderdaad een update naar Android 6.0 gehad. Hoewel ik geen fan ben van Android (het OS crasht nog wel eens spontaan en start de TV opnieuw op), moet ik zeggen dat de ervaring prima, vlot en responsief genoeg is. Ik maak gebruik van een PlayStation Pro, waarbij ik echt kan genieten van 4K(ish) en de HDR. Voor deze prijs is het echt een aanrader!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:16
bustaramz Gebruiker

Heb zelf sinds 1,5 jaar de kd55×8509c. Vergelijkbaar met dit model. Ben er dik en dik tevreden over!

Was in eerste instantie sceptisch over android smart tv ivm veel reviews die klaagden over instabiliteit. Aangezien ik een Xbox one en een rapberry pi had dacht ik de smart tv functies toch niet veel te gebruiken maar het tegendeel is waar! Netflix, Kodi, casten via mijn iPhone het werkt allemaal perfect :) Mijn raspberry pi is daarom naar de slaapkamer verhuist.

De beeldkwaliteit is ook super. Ben zelf een groot fan van kleurechtheid en vind dat veel samsungs de kleuren te veel “overdrijven”. De zwartwaardes die minder zouden moeten zijn volgens veel reviews heb ik mij nooit aan geïrriteerd ofzo. Maar ik ben dan ook geen echte beeldkwaliteit-freak ofzo.

Tip: Heb een site gevonden van iemand die zijn gekalibreerde kleur- en beeldsettings had gedeeld. Heb deze zelf ook ingesteld :) :
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c/settings

Beantwoorden

1 april 2017 om 13:48
hackwerk Gebruiker

Updates zijn er continu, zowel echt firmware (HDMI naar 2.0a en snellere HDR en 4K @ 60Hz @ 4:4:4 etc) als Android (nu van 5.0 naar 6.0 en waarschijnlijk komt 7.0 er ook voor dit model (heeft Sony toegezegd))!

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c

Beantwoorden

31 maart 2017 om 07:24
frok Gebruiker

Fijne actie ibood,  gister tijdens aankopen werd de site gesloten, nu zijn die artikelen uitverkocht.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 07:46
bjornderidder Gebruiker

Ik heb deze tv, en ben heel erg tevreden. Adviesprijs is erg overdreven. Geen updates? Tuurlijk wel. Dit is idd een 2015 model, en draait soepel de laatste apps. Kodi 17.1 werkt heel goed, al moet die soms geforceerd afgesloten worden. Adviesprijs bij Sony toen ik hem kocht: 1100€.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:28

Bedankt voor je ervaring.

Over de adviesprijs, dit is de prijs die Sony in het begin aan het toestel heeft gegeven, niet wat ze op een bepaald moment gekost hebben. Deze adviesprijs is bij Sony gelukkig makkelijk te controleren: 
https://www.sony.nl/electronics/televisies/x8500c-series/specifications.
Hierbij staat: Verkrijgbaar vanaf 1500 euro wat dus ook op iBOOD staat aangegeven.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:26
PSXChef Gebruiker

Geen updates inderdaad. zie ook specificaties hierboven: Android 5.0 en zie ook eigen website (forum) van Sony. Dit was de eerste android tv van Sony en velen klagen bij dit model uit 2015 over buggy software en de ontbrekende updates.

Software is uit het jaar 2015 en blijft daarbij. Verder heeft Tweakers een uitgebreide review ervan met maar 5 punten uit de 10 en ook daar is de boosdoener buggy software.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:34

De laatst beschikbare update is van november 2016 (v3.533) volgens de Sony website. Ook stond er een update van februari 2017 (v3.843), maar deze is tijdelijk offline gehaald door problemen op sommige toestellen, al zou deze nog wel moeten komen met een update naar Android 6.0. De melding was:

We hebben besloten om de firmware-update van Android Marshmallow tijdelijk uit te stellen, zowel de automatische update als de downloadbare update via USB. De reden hiervoor is dat er enkele technische problemen zijn ontstaan tijdens de eerste reeks updates.

Hoewel we uiteraard begrijpen dat het gaat om een langverwachte update, ligt onze prioriteit bij het zorgen voor een consistent en vloeiend upgradeproces voor al onze klanten.

Onze tv-technici werken onvermoeibaar om de technische uitdagingen met betrekking tot deze belangrijke update op te lossen voor de Europese markt, en zullen de update zo snel mogelijk weer beschikbaar stellen. Dit betekent echter dat we niet volgens onze planning alle tv’s vóór 8 maart kunnen upgraden.

We zullen deze pagina zo snel mogelijk bijwerken met meer informatie. Voeg deze pagina toe aan uw favorieten om op de hoogte te blijven en aankondigingen in de gaten te houden.

Hartelijk bedankt voor uw begrip en onze oprechte excuses voor het ongemak.

OPMERKING: Als u de update al met succes hebt geïnstalleerd, is deze aankondiging niet op u van toepassing.

Dus er zijn nog steeds updates welke komen voor het toestel.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:30
JoopieHendriks Gebruiker

Deze televisies krijgen uiteindelijk ook nog Android 7.0 Nougat. De huidige software werkt hier zonder problemen* en de ingebouwde ondersteuning voor Cast is echt geweldig, want je hoeft nooit meer te wisselen tussen kanalen wanneer je even een video van je telefoon naar je televisie wilt sturen.

*Ik maak geen gebruik van de ingebouwde tuner, maar van de Horizon Box.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 08:36
supernovasx Gebruiker

Ik heb een KD-55X8509C en ben er erg blij mee. Onlangs nog de update gehad naar Android 6 en bij mij draait deze stabiel en soepel. Mooi beeld!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 09:03
rbeijers Gebruiker

Ik heb hem zonet besteld. Al lang aan het zoeken naar een Sony tv. Deze stond in de opties. Dus nu met deze aanbieding gewoon genomen. Hopelijk een goede keuze gemaakt, want blijft een hoop geld. Ik hoop ook dat deze tv op mijn muurbeugel kan, want daar hangt nu nog een 42 inch Sony Bravia tv aan.

Nu maar met spanning afwachten

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:47
supernovasx Gebruiker

Ik denk dat je er van gaat genieten. Muurbeugel zal vast goed komen. Ik heb mijn KD ook zonder problemen aan de oude muurbeugel waar de Philips 42 inch aan hing kunnen monteren.

Veel plezier ermee!!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:25
rbeijers Gebruiker

Thanks! Ben nu al blij.

Heb even mijn muurbeugel bekeken en moet inderdaad wel gaan passen. Hopelijk Is de tv niet te groot. Niet zo’n groot huis namelijk haha…en zit maar 2,5 meter ongeveer van de tv. Maar zal vast even wennen zijn maar ga er zeker op vooruit.

Ik zie zelfs iemand vragen om de leverdatum naar later te verplaatsen, mag hij bij mij eerder hahah!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 09:16
Voodoo077 Gebruiker

Leuk om te lezen dat er zoveel mensen de TV interessant vinden.

Ik wil niet te negatief zijn maar waar is de tijd dat iBood een revolutie op gang bracht met scherpe prijzen op TV’s.

Tegenwoordig koop je een 65″ 4K aan 999 euro. Waarom zou je dan iets minder uitgeven voor een kleiner toestel met hogere specs die je enkel echt gaat opmerken bij Bluray…

Ik hoop nog steeds dat iBood weer eens kan stunten en als allereerste een OLED of QLED 65″ kan aanbieden aan 1499 euro of minder.

Los hiervan, degene die deze TV kopen… veel plezier ermee!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:11
mdrongelen Gebruiker

Afgeprijsd van 1150 naar *knip* is toch een lekkere korting ?

OLED’s komen af en toe ook voorbij toch?

En er weegt meer mee dan alleen het formaat.

Ik vind deze in ieder geval mooi genoeg om te bestellen. Ook haal ik met deze prijs mn vrouw makkelijker over

Edited by: Paul
Veel plezier van de aankoop. Dealprijs mag niet genoemd worden op het forum, vandaar even aangepast. :)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:17
Voodoo077 Gebruiker

Ik heb het niet over de korting die niet goed genoeg zou zijn…. formaat is ieder voor zich maar ik heb nu al meer dan 5 jaar een 55″ en wordt/is te klein.

Nogmaals deze week zelf gaan zien in een shop naar verschillende TV’s en je ziet wel een verschil tussen OLED en rest maar als je standaard TV kijkt haal je geen voordeel uit bijvoorbeeld de 4K. Dus extra betalen voor een beter toestel waarbij men het toch nauwelijks ziet zoals ik in het verleden gedaan heb, doe ik niet meer

Dus vandaar mijn vraag naar een OLED/QLED 65″ maar niet aan een prijs zoals nu maar eens weer een echte stuntprijs ;-)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:47
YannicVanHoeymissen Gebruiker

omdat een 65″ niet in mijn tv meubel zou passen :(

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:09
HakanX Gebruiker

65″ voor rond de €1000 heb je geen 100Hz maar 50Hz scherm. Dat is echt zonde veel geld voor een slecht panneel puur voor het formaat.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:30
hackwerk Gebruiker

@Hakan: Dat wilde ik ook net zeggen. Die poster weet duidelijk niet waar ie naar kijkt, enkel dat ie zijn muur wil bedekken.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 18:13
BaoWow Gebruiker

Is je huis groter geworden dan na 5 jaar?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 09:44
LeShinigami Gebruiker

Mooie aanbieding en de TV heeft allea wat je nodig hebt (en zelfs dingen die je niet nodig hebt zoals 3D). Vanavond eens de rekeningen bekijken om na te gaan hoeveel maanden ik op boterhammen met choco moet overleven zodat ik deze TV kan kopen :-D

Beantwoorden

31 maart 2017 om 09:50
Rick_nac Gebruiker

Ik ben erg aan het twijfelen (waardoor ik veel reviews lees en nog meer ga twijfelen). De een is heel positief en de ander zegt dat het helemaal niks is.

Qua grootte vind ik de tv precies goed en ondanks dat het niet het nieuwste model is, is het toch een leuke vervanger van mijn Sony KDL 40EX720. Wat betreft het menu, waar de meeste negatieve reacties over zijn heb ik waarschijnlijk toch al een grote overlap met mijn ps4. Voor deze prijs kan je natuurlijk ook niet het allernieuwste model verwachten.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:12
mdrongelen Gebruiker

Zichtgarantie is 14 dagen toch? Kan je t gewoon teruggesturen volgens de wet. (Zonder enig krasje natuurlijk)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:27
Rick_nac Gebruiker

Ik heb hem gekocht :-)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:30
papamike84 Gebruiker

@Rick_nac

Ik heb zelf sinds 2011 de KDL46EX720 in bezit gehad. Echt een toppertje en mij nooit teleurgesteld. Echter, sinds waren we toe aan een groter tv. SONY + UHD + HDR + SMARTTV was voor mij wel een must. Ik heb lange tijd ook getwijfeld of ik de huidige iboodaanbieding Sony KD-55X8505C moest nemen. Ten eerste, vond ik de voet/standaard niet zo mooi. Was hem namelijk niet van plan om hem om te hangen. Daarnaast zag ik dat dit een model van 2015 was. Uiteindelijk heb ik voor de SONY 55XD8005 gekozen omdat deze nu rond de 1000 Euro is.

zie voor specs verschil:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/443622;576787/

150 Euro meer voor een iets nieuwer model is misschien iets voor jou om na te denken? Netflix en Youtube heel fijn op deze toestel. Tevens zelf ook Kodi erop gezet, ook een leuk extraatje! Oh en ik las dat je een ps4 had. Ten opzichte van de EX720, mocht je BF1 spelen, is dit zeker een wereld van verschil!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:38
ddschut Gebruiker

@papamike84 , voor PS4 heb je al 60 HZ nodig, jouw voorgestelde TV heeft 50 hz… !

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:29
Jumpman Gebruiker

TV panelen zijn altijd 50Hz/60Hz of 100Hz/120Hz. Dit komt nog door PAL en NTSC. 60Hz is het maximum van de XD8005, dit is prima voor PlayStation 4 Pro.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:34
Jumpman Gebruiker

Je had beter de 55XC8505C kunnen kopen, gezien deze een AMVA3 paneel heeft en ook al is die ouder. De 55XD8005 heeft een IPS paneel, wat betekent: grotere kijkhoeken, maar slechter contrast, zwart waarden en een hogere latency (wat juist bij gamen belangrijk is).

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:34
xkinkykongx Gebruiker

Ben het eens dat 140 cm gewoon te klein is . Ik ben op zoek naar een goede 4k tv 165 cm. Of groter…Zeg het elke keer als er een tv voorbijkomt , maar ze luisteren niet …dan worden er dus nog voldoende kleintjes verkocht van 140cm

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:41
Moderator Bas iBOOD Moderator

We proberen aan alle wensen te voldoen en hebben daarom bijvoorbeeld ook afgelopen dinsdag deze televisie aangeboden.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:46
ddschut Gebruiker

Hoi Bas, dat was inderdaad een leuke aanbieding, helaas las ik het één en ander over bleeding. Ik kijk uit naar de komende deals, bij voorkeur een 60/65 inch, 100 hz, Ultra HD, willen we verder nog iets? We zijn niet kieskeurig ;-), Oja, een leuke prijs natuurlijk

Beantwoorden

31 maart 2017 om 18:39
xkinkykongx Gebruiker

Die heb ik dus gemist :( pfff voor hoeveel was ie ?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 10:53
LeShinigami Gebruiker

Kan ik voor de garantie rechtstreeks bij Sony aankloppen of moet alles via de klantendienst van iBood (de klantendienst waar veel mense over klagen wegens de slechte/trage service) gaan?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:00

Indien je gebruik wilt maken van de garantie dien je dit via ons te regelen. Je kunt dan via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken, waarna wij dit z.s.m. voor je oppakken.

We werken er hard aan om onze service verder te verbeteren en te versnellen.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:02
LeShinigami Gebruiker

Hij is besteld het geld is van mijn paypal afgegaan maar heb geen bevestiging gekregen!! Jullie app is voledig gecrasht en ik vind hem niet terug in mijn bestellingen

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:04

Een bevestiging komt na een bestelling in onze app soms iets later binnen. Voor de zekerheid ga ik mijn collega vragen dit even voor je te checken!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:05
LeShinigami Gebruiker

Bedankt! Ik wacht vol stress (al ben ik via paypal wel beschermd) op uw antwoord

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:10
mdrongelen Gebruiker

Bij mij werkte het in de app ook niet, via de browser werd dit bedrag niet geaccepteerd geloof ik.

Toen iDeal, dat duurde wel lang eer ik kon betalen. Vond t vreemd werken

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:14
LeShinigami Gebruiker

Juist bevestiging gekregen. Was de eerste keer dat ik iets via de app bestelde en omdat het toch een groot bedrag is en de app crashte na de betaling maakte ik mij zorgen. In het vervolg gebruik ik wel gewoon terug de website haha! Bedankt

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:17
LeShinigami Gebruiker

Het geld was bij mij wel van mijn paypal gegaan terwijl de all bleef hangen op betaling verwerken.. 10 min later heb ik via mail bevestiging van de bestelling gekregen en kon ik de bestelling terugvinden op mijn iBood pagina!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:23

Goed om te horen dat de bevestiging gewoon is binnen gekomen :-) Veel plezier met je nieuwe televisie!

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:13
rmvaneerden Gebruiker

geen volledig UHD / 60p? Dan is de HDMI versie ook vast 1.4?

Beantwoorden

LeShinigami Gebruiker

Volgens een paar reviews zouden 2 van de 4 HDMI poorten 2.0 moeten zijn

Beantwoorden

1 april 2017 om 13:43
hackwerk Gebruiker

Volgens de meeste bronnen zijn (na firmware updates) alle 4 poorten HDMI 2.0a (met HDCP 2.2 en CEC) en ondersteunen ze 4K @ 60Hz @ 4:4:4 (na instelling “HDMI Signal Format” > “Extended format”). Bovendien is poort 2 uitgerust met MHL 3.0 en poort 4 met ARC.

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:17
mdebruyne Gebruiker

Past deze TV aan elke VESA 300×300 beugel?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:36

Deze televisie heeft inderdaad VESA 300 x 300.

Het gewicht van de televisie is, zonder voet, 19,9 kg.

Je moet dus een 300×300 beugel gebruiken die televisies kan dragen van 19,9 kg.

Beantwoorden

ramon_mi_corazon Gebruiker

Kan de leverdatum uitgesteld worden?   Volgende week vakantie…

Beantwoorden

Helaas is het niet mogelijk de verwachte verzenddatum te verschuiven.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:35
ronic0508 Gebruiker

zit er ook HDMI ARC op?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:39
Poop-a-poo Gebruiker

Ja, op 1 van de 2 HDMI 2.0 poorten zit HDMI ARC

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:42
ronic0508 Gebruiker

bedankt , nou ga ik toch heel erg twijfelen om hem te kopen :)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:50
supernovasx Gebruiker

En het werkt prima kan ik je zeggen! Yamaha versterker die ik heb gaat aan en uit met de tv volume gaat ook harder en zachter. Toppie

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:51
dixkom Gebruiker

Heeft het zin om €300 meer uit te geven voor een lg-55uh850v met Super HDR? of is dit een vergelijkbaar model. 2015 zit me echt dwars, het is al een twee jaar oude model. Bij de media markt, een maand geleden ofzo, kreeg ik te horen dat lg-55uh850v is de top model op dit moment wat betreft LED 4k tv’s, volgens stap is natuurlijk OLED.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:02
nathanesi Gebruiker

Hi een korte vraagje: heeft dit model een 10 bit paneel of 8?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:37
LeShinigami Gebruiker

10bit je kan googlen op displayspecifications  en daarin het modelnummer intyppen. Je krijgt daaruit alle info ivm met de tv

Mss kan iBood zelf steeds naar die website verwijzen? De website is veel uitgebreider dan hier en bijna alle technische vragen die op het forum staan kunnen worden beantwoord door die webskte

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:39
hackwerk Gebruiker

Ja echt top. Het aanbod wordt beter en beter en ik kan hem niet meer weerstaan.

Dit is overigens mijn (o.a.) Sony spec-lijstje al enige tijd (idd 10-bits en idd een AUO AMVA3 paneel): 
https://forum.setcombg.com/sony-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B8/54868-sony-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B8-2015-a-50-print.html

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:28
bugsfunny Gebruiker

Goed beeld maar slecht geluid. Aankoop soundbase is aan te bevelen. De mijn kwam gisteren nog met een automatische update voor Android

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:43
hackwerk Gebruiker

Geluid is nooit megageweldig, maar juist Sony krijgt vrijwel altijd relatief erg goed commentaar. Ook dit model. Maar een soundbar (of natuurlijk versterker met speakers) is natuurlijk beter ja.

Ik heb na erg lang zoeken en vergelijken de Sony HT-CT790 al enige tijd en ben er superblij mee. UHD en allerlei standaarden (waaronder Cast) en natuurlijk HDMI ARC en 2.0 (dus straks met deze tv top!).

Beantwoorden

31 maart 2017 om 16:42
bugsfunny Gebruiker

Uit CB test blijkt het een goede middenmoter is met cijfer 6,9 als eindoordeel. Veel plussen voor beeldkwaliteit, maar slechts een 6,8 voor geluid. De top 10 bestaan allemaal uit Samsung met een hoger oordeel voor geluid.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:42
hunk555 Gebruiker

Ik heb een 4K scherm nodig om op m’n zaak foto’s en reclamefilms te laten zien aan de mensen in de wachtruimte. Het scherm moet dan van alle kanten goed te zien zijn. Wat ik opmaak uit de berichten hiervoor is dat ik dan een toestel moet hebben ips-paneel. Deze dus niet. Klopt dat?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:00
LeShinigami Gebruiker

Indien je het voor de zaak wilt kopen en je een grote kijkhoek wilt zou ik voor een oled tv gaan

Beantwoorden

31 maart 2017 om 18:07
Jumpman Gebruiker

Dit scherm is geen 4K (4096 x 2160 pixels), maar UHD (3840 x 2160 pixels).

Beantwoorden

31 maart 2017 om 12:56
LeShinigami Gebruiker

De concurentie is zijn best aan het doen om kopers weg te lokken, maar laat jullie niet vangen.. LG met 60 Hz en geen true 10 bit scherm + ips scherm VS deze Sony met 120Hz en true 10bit scherm zonder ips.. Keuze is makkelijk zelfs met het prijsverschil. Zoals ze zeggen goedkoop is duurkop. Just my 2 cents

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:48
hackwerk Gebruiker

En nogmaals, LG nept sowieso bijna al haar klanten met nep-UHD omdat ze werken met RGBW en niet met RGB. Een kwart van de pixels is dus gewoon wit, om het aantal van UHD te halen. Oplichting als je het mij vraagt.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm etc. etc.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:17
kraatzer Gebruiker

Absolute aanrader, vooral als je van gamen houdt. Onder de €1300 ga je geen betere tv vinden om je 60fps 4k games op te spelen…100hZ hardware en een extreem lage input lag. De minpunten die hier ook worden aangegeven, zwartwaarden, geluid en software bugs, zijn bijna te verwaarlozen. Je ziet idd waar het licht vandaan komt als je een volledig zwart scherm hebt, maar je moet wel echt een zeikerige purist zijn als je dit tijdens een film of game opvalt. De software is soms wel wat buggy met het gebruik van apps en zappen op de tv zelf gaat wat traag, maar zie zappt er nog op zijn tv!? En tja, geluid; wat boeit dat? Als je goed geluid wilt, dan zal je bij iedere tv wat anders moeten aansluiten.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:38
Avdmey Gebruiker

Ziggo geschikr ?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:39

Jazeker, Ziggo geschikt :-)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 13:44
satpet Gebruiker

firmware update heeft HDR support en 4:4:4 chroma op 4k@60Hz toegevoegd

Beantwoorden

31 maart 2017 om 18:05
Jumpman Gebruiker

Nadeel is wel dat voor UHD 60Hz 10Bits Chroma 4:4:4 HDMI 2.0 te weinig bandbreedte heeft, hiervoor heb je het net nieuwe HDMI 2.1 nodig. Dus filmpjes via Internet werkt wel, alles wat via HDMI binnenkomt werkt niet goed. Dit is gewoon de limiet waar alle TV’s met HDMI 2.0(b) nu tegenaan lopen.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:08
LeShinigami Gebruiker

Worden er eigenlijk 3D brillen meegeleverd?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:15

Nee, die worden niet meegeleverd. Onderstaand vind je alles wat er in de verpakking zit:

Inbegrepen
AC-netsnoer
Afstandsbediening (RMT-TX100D)
Batterijen (R03 x 2)
Gebruiksaanwijzing
Schroeven
Snelle installatiehandleiding/Supplement CUE (GA)
Tafelstandaard (apart, montage vereist)
Touchpad-afstandsbediening (RMF-TX100E)

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:19
hackwerk Gebruiker

Nee, een van de weinige nadelen (naast wellicht kijkhoek of traag/crashing Android TV), al is 3D toch wel redelijk stervende op de consumententelevisiemarkt (sommige fabrikanten doen al jaren geen 3D meer).

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:22
Yamaha_ERG121 Gebruiker

Wat voor 3d brillen zijn dan nodig? Passieve of actieve?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:24
hackwerk Gebruiker

Actieve

Beantwoorden

31 maart 2017 om 15:23
jaweh Gebruiker

Maakt het nog uit welke dan of werkt elk type actieve 3D bril op/met deze TV? Iemand nog tips v.w.b. waar en welke de brillen aan te schaffen?

Beantwoorden

31 maart 2017 om 18:09
mdrongelen Gebruiker

Goeie vraag, ik volg het antwoord…

Beantwoorden

31 maart 2017 om 14:23
hackwerk Gebruiker

Nice! Net gekocht voor UITVERKOCHT (nu). Deze televisie is gewoon de beste deal die er maar is voor iedereen die iets rond deze afmeting zoekt en onder de 1000 euri wil blijven!

Zeer benieuwd naar Android TV (en de aanstaande updates naar 6.0 (en 7.0?!)), 3D en de upscaling, en de touch remote.

Sony is gewoon altijd top, dus dat zal nu ook zo zijn. En dat ze die update uitstellen vind ik eigenlijk eerder een kwaliteit dan gebrek. Een update moet pas als ie top is en perfect draait, en niet zoals zovelen doen om snel nieuw modern en hip te zijn, terwijl je boel crasht en lagt.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 15:07
Vee1991 Gebruiker

Niet persé, er zijn tv’s in duitsland zoals “Telefunken D55U297N4CW” voor 600€ die ook 55″ zijn.

Het enige is wel dat het niet zo een bekend merk is als sony.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 16:03
Bleats Gebruiker

En dat er niets over het aantal Hz staat, dus ik neem maar even voor het gemak 50Hz aan. Verder geen HDR ondersteuning, ook geen 10bits, weinig informatie over het type paneel, dus is het echte UHD of, net als bij LG UHD LCD televisies, nep.

Als ze een bekend merk willen worden, zullen ze ook wel iets meer over hun producten moeten vertellen en zelf weten. Voor nu komt hij niet in de buurt van deze TV en is enkel de maat vergelijkbaar. Verder een compleet ander niveau.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 18:02
Jumpman Gebruiker

De update naar Android 6.0 is de enige en laatste die nog komt.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 20:45
hackwerk Gebruiker

@Vee1991: Je vergelijking is echt een compleeet loze. Die tv is NIET van een goed merk (met goeie software en upscaling en onderdelen etc) en wellicht niet eens 100Hz?! Hij heeft sowieso geen HDR en 10-bits paneel. Dat is nou juist wat de middenklasse van de absolute bagger-/onderklasse (600 euri) scheidt.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 20:47
hackwerk Gebruiker

@Jumpman: Onzin, want Sony heeft JUIST bevestigd dat naar zowel de 2015, 2016 en 2017 televisies de 7.0 update ook nog zal komen (ondanks de vertragingen met 6.0).

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/01/android-tv-7-0-komt-naar-2015-2016-en-2017-sony-tvs/

Beantwoorden

1 april 2017 om 12:45
Jumpman Gebruiker

Dit is geen officiële bron van Sony en daarbij Sony zegt wel vaker iets, wat heel lang op zich laat wachten of nooit komt.

Zelf heb ik ook het 2015 model al meer dan 1,5 jaar en nog steeds is Android TV 6.0 niet OTA beschikbaar (wel met een handmatige update sinds kort). Verder een erg goede TV, maar reken niet op teveel Software Support meer bij een wat ouder model).

Beantwoorden

2 april 2017 om 23:23
hackwerk Gebruiker

@Jumpman: Dat is met alle televisies/elektronica, dus ik reken op weinig. Echter zal deze 6.0 heus wel doorgezet worden, en dat vind ik al best. Als je de enorme waslijst ziet met zaken die ze echt zeeer verdienstelijk hebben opgelost c.q. verbeterd in de laatste updates vind ik dat heel wat. En nogmaals, ik vind een bedrijf dat een update cancelt een stuk respectwaardiger dan al die snelle jongens met flutupdates die de boel kapotmaken en vertragen, gewoon om maar te kunnen meedoen etc.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.