4 april 2017 om 00:00
iBOOD

DJI Phantom 3 Advanced Drone | FHD | Incl. Gimbal

DJI Phantom 3 Advanced Drone

Ben je klaar voor het echte werk? Klaar om vanuit de lucht opnamen van ongekende kwaliteit te schieten? De DJI Phantom 3 Advanced wel!

Specificaties

Merk: DJI
Type: Phantom 3 Advanced
Garantie: 2 jaar

• FHD met 60FPS, 2.7K met 30FPS
  • 3-assig gestabiliseerde gimbal
  • Maximale snelheid van 16 m/s

Voor een compleet overzicht van de specificaties, klik hier

Niet overal in Nederland mag je met een drone vliegen. Bekijk de kaart hier.
Een overzicht van de Nederlandse Regeling modevliegen vind je hier.

Voor veelgestelde vragen omtrent dronevliegen in België kun je hier terecht.

Algemeen
Bestuurbaar via DJI Pilot App
Compatibel met Android (4.1.2 of hoger) en iOS (8 of hoger)
Maximale communicatieafstand: 2 km (open veld)
Maximale duur van de vlucht: 23 minuten
Maximale hoogte boven zeeniveau: 6000 m
Maximale vliegsnelheid: 16 meter per seconde
Maximaal omhoog: 5 m/s
Maximaal omlaag: 3 m/s
Nauwkeurigheid bij zweven
Verticaal: +/- 0,1 m (met Vision Positioning actief) of +/- 0,5 m
Horizontaal: +/- 1,5 m
Gewicht (inclusief batterij en propellers): 1280 g
Diagonale afmetingen (Inclusief propellers): 590 mm

Camera
Camera Sensor: Sony EXMOR 1 / 2,3" 12 Megapixel
Fotoresolutie: 4000 × 3000
Videoresoluties: 2.7K: 2704x1520p 24/25/30 (29.97); FHD: 1920x1080p 24/25/30/48/50/60; HD: 1280x720p 24/25/30/48/50/60
Lens: FOV 94 ° 20 mm (35 mm formaat equivalent) f / 2,8, scherpstelling op ∞
ISO bereik: 100-3200 (video) 100-1600 (foto)3-assig gestabiliseerde gimbal

Accu
Accucapaciteit: 4480 mAh
Acculader: 57W

Verpakkingsinhoud
Afstandsbediening
4 extra propellers
Intelligent vluchtbatterij
Oplader
16GB Micro SD-kaart
Twee anti-drop kits
Vier landing pads
Propeller-assemblagegereedschap
Stickerset (blauw, rood, roze, goud en zilver)

4 april 2017 om 00:04
acquoy Gebruiker

Helaas zijn er veel te veel no fly zones in Nederland.

Beantwoorden

4 april 2017 om 00:08
Bekside Gebruiker

Klopt het nu dat ik in regio Eindhoven helemaal niet met zon ding mag vliegen?

Beantwoorden

4 april 2017 om 00:57
acquoy Gebruiker

Dat klopt. In bijna heel NoordOost Brabant is het niet toegestaan. Zelfs niet als je er maar een meter hoog mee vliegt.

Beantwoorden

4 april 2017 om 01:47
tonneke87 Gebruiker

Kijk maar op deze pagina Drone no-fly zones van het ministerie van Infrastructuur en Milieu

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Beantwoorden

4 april 2017 om 13:18
Janneman99 Gebruiker

Blijkbaar mag je er in Eindhoven wel mee vliegen: bekijk de prachtige beelden maar.

http://www.eindhoveninbeeld.com/video.php?video=724

Beantwoorden

4 april 2017 om 14:40
acquoy Gebruiker

Voordat al die no fly zones er waren mocht het wel. Nu niet meer. Overigens wil een verbod niet zeggen dat iedereen zich daar aan houdt.

Beantwoorden

4 april 2017 om 00:12
mauritsje Gebruiker

deze was €*knip* in de hunt, dan is €*snap* best wel een verschil ibood!

Edited by: Paul
tijdens de Hunt kan een product extra voordelig zijn
het is niet toegestaan om dealprijzen op het forum te vermelden, daarom weggehaald

Beantwoorden

4 april 2017 om 00:14
oinkoink12 Gebruiker

Tja, das de Hunt nou eenmaal

Beantwoorden

4 april 2017 om 06:14
pannenkoekken Gebruiker

Hallo ik heb zelf de phantom 4 , woon in Eindhoven en in Aalst Waalre mag je vliegen, ( er is zelf een officiele vliegclub ) deze heet MVCAW, nog een ding. iK heb zelf ook de phantom 3 gehad en ook daar was ik ook zeer tevreden over, wel zou ik je adviseren om 2 accu’s erbij te halen, dus totaal 3. Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben, gr

Beantwoorden

4 april 2017 om 08:10
renevandermeer Gebruiker

De Phantom Advanced is een prachtige drone. Ik heb hem zelf een jaar gehad. Ideaal om foto’s en video’s mee te maken. De lightbridge technologie zorgt voor een groot bereik en storingsvrije life video op je mobiel of tablet.
Eindhoven is een lastige regio om te vliegen, maar dat is eerder een uitzondering. Er zijn wel regels waar je je aan moet houden (https://www.drones.nl/wetgeving), desondanks biedt het meer dan genoeg mogelijkheden om te genieten. Er zijn diverse fora (http://www.phantompilots.com/forums/pro-adv-discussion.81/) waarop je ervaringen kunt wisselen. 
de prijs is echt scherp. Bijna 15% goedkoper dan elders.

Beantwoorden

4 april 2017 om 09:05
eurohopper Gebruiker

Zelf heb ik de Phantom 3 Standard, waar ik zeer tevreden over ben. Ook die maakt al schitterende beelden en stuurt prima live beeld over tot redelijke afstand. De enige reden om deze af te raden zou kunnen zijn dat de Standard versie goed genoeg is (en 150 euro goedkoper). Ik heb via aliexpress 2 batterijen erbij gehaald (must) voor ca. 62 euro per stuk.

Beantwoorden

4 april 2017 om 10:09
Markos15 Gebruiker

De DJI Phantom 3 Standard is dan misschien iets goedkoper, maar DJI LightBridge is een groot verschil ten opzichte van een wifi verbinding. De drone heeft een veel groter bereik en een beter camera. Dat is daar paar euro meer echt wel waard!

Beantwoorden

4 april 2017 om 16:24
eurohopper Gebruiker

Ik heb geen P3A, dus kan dat niet beoordelen. Ik ben in ieder geval erg onder de indruk van bereik en beeld van de P3S. Als LightBridge het nog veel beter maakt heb je hier een superdrone aan. De P3S was trouwens 413 euro tijdens de BTW dagen bij de mediamarkt , maar helaas had ik ḿ al gekocht.

Beantwoorden

4 april 2017 om 09:15
avtg Gebruiker

Deze heeft dan wel geen 4K (tov de 4K versie), maar wel een groter bereik, hogere betrouwbaarheid en de videostreamings kwaliteit is veel beter door de Lightbridge technologie.

Ander voordeel van deze Phantom tov andere is dat hij tegelijkertijd zowel Russische als Amerikaanse satellieten gebruikt voor GPS ontvangst.

Meer info vind je hier: http://myfirstdrone.com/tutorials/buying-guides/differences-between-all-four-phantom-3-models/

Beantwoorden

4 april 2017 om 09:44
mcenet Gebruiker

Voor deze prijs een koopje ! Fantastisch toestel waar ik al lang mee vlieg. Je kan haarscherpe videos opnemen, zien eruit alsof ze op statief zijn opgenomen.

Beantwoorden

4 april 2017 om 11:12
gezocht Gebruiker

Opgelet ! Deze drone weegt meer dan 1 Kgr en in België moet je verplicht een licentie hebben om hiermee te vliegen ook registratie, verzekering …. ) meer info hier : http://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/drones/ik_heb_een_drone_wat_nu/klasse_2

Beantwoorden

4 april 2017 om 17:44
takesi Gebruiker

Hi all,

Admin this is V1 ver. or V2 ver. ?  ( https://www4.djicdn.com/uploads/image/13411/ccc.jpg?id=13411&needpreview=true )

Best Wishes ibood :-)

Beantwoorden

16 april 2017 om 12:56
kangaroox Gebruiker

https://www.dropbox.com/s/p9na347l27sjbjf/2017-04-16%2012.43.16.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/pn9zvs4o78goail/2017-04-16%2012.44.03.jpg?dl=0

Ik heb nu 2 x in beginners mode gevlogen. Dit ging prima, niks geraakt en mooi zachtjes geland. Bij inspectie merkte ik allemaal scheurtjes op in de motorsteunen. Bij 1 arm lopen de scheurtjes van schroef naar schroef. Dit lijkt mij dat dit niet kan en mag. Wat moet ik doen?

Beantwoorden

16 april 2017 om 16:02
Moderator Paul Moderator

Hallo kangaroox,

Dat is een vervelende situatie. Zou je via Mijn iBOOD een Service Verzoek willen indienen? Dan zal de klantenservice ermee aan de slag gaan om een oplossing te vinden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

17 april 2017 om 21:37
noshit Gebruiker

Bij mij precies hetzelfde. Twee keer gevlogen en nu al scheuren in de motorsteunen. Ben een ervaren dronevlieger dus daar zal het niet aan liggen. Ik lees op internet op verschillende plekken dat dit een bekend probleem lijkt te zijn van de DJI Phantom serie. Ik zal een garantieaanvraag doen bij IBood.

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:05
kangaroox Gebruiker

Via het serviceverzoek kreeg ik de melding dat het via DJI geregeld moet worden. Ik heb via hun website contact gezocht en ondanks dat het Pasen was werd er gelijk van alles in werking gezet. De drone wordt vandaag al door UPS opgehaald en wordt gerepareerd, gelukkig in Nederland dus hopelijk is deze weer snel terug. Ik ben daar erg over te spreken.

De optie om mijn geld terug te krijgen heb ik eigenlijk niet omdat ik gelijk al een reserve batterij en een speciale rugzak had besteld en al in huis heb. Die zouden dan waardeloos worden.

Die scheurtjes blijken nu ik diverse fora gelezen heb veel vaker bij de Phantom 3 serie voor te komen. Meestal zijn ze ongevaarlijk maar in mijn geval is het te erg. Men wijt het aan in de fabriek te vast gedraaide schroeven. Een optie is om versterkingsplaatjes met schroeven te bestellen. Die zijn er in kunststof of in aluminium. Op Aliexpress heb je voor een paar euro al kunststof plaatjes.

Beantwoorden

18 april 2017 om 12:54
kangaroox Gebruiker

Hij is al opgehaald om 12:00 precies.

Beantwoorden

18 april 2017 om 20:43
noshit Gebruiker

Ik heb nu ook een reparatieverzoek ingediend. Wil eerst dat ze hem repareren, daarna zal ik eventueel de plaatjes bestellen en monteren. Ik heb hiervoor een standard gehad zonder deze problemen. Een vriend van mij heeft een tijdjes een advanced gehad en nu een professional en heeft deze problemen ook niet gehad. Benieuwd hoe snel ze hem op komen halen, hoe snel hij terug komt en wat ze er aan gedaan hebben.

Beantwoorden

18 april 2017 om 20:49
noshit Gebruiker

Even nog een vraag: Heb je gewoon een serviceverzoek aangemaakt? Ik kon namelijk nergens een garantieclaim oid vinden.

Beantwoorden

19 april 2017 om 14:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Goed om te horen dat dit vooralsnog zo goed verloopt, kangaroox!

Noshit, een “Serviceverzoek” indienen is inderdaad voldoende.

Beantwoorden

18 april 2017 om 22:24
kangaroox Gebruiker

Heb je een e-mail van Ibood gekregen? daar stond de link in. http://www.dji.com/support . Dan Repair Services en dan Online Repair Request. Het duurde ongeveer 9 uur toen ik een mail terugkreeg en dat was op 1e paasdag. Mogelijk komt de mail uit China want er staan ook allerlei Chinese tekens in. Dan de links volgen die opgegeven worden. Het is wel een heel gedoe maar het wijst zich toch wel vanzelf. Ik moest alleen de drone met gimbal en de controller sturen. De rest niet.

Mijn P3A is naar een DJI reparatiecentrum in Barendrecht opgestuurd en dat is hier niet zo ver vandaan. Ik hoop hem snel terug te krijgen. Ik heb ook een link naar het forum van DJI waar ik lid van ben geworden over dit onderwerp. http://forum.dji.com/forum.php?mod=viewthread&tid=92818&page=1#pid769942 mocht je interesse hebben.

Beantwoorden

19 april 2017 om 07:20
noshit Gebruiker

Ik heb inderdaad de link gekregen en via repair services de drone aangemeld. Nog geen antwoord ontvangen maar dat zal vandaag wel gebeuren denk ik. Ben vooral benieuwd hoe snel hij daarna weer terug is.

Beantwoorden

26 april 2017 om 10:28
kangaroox Gebruiker

Dit gaat veel langer duren dan ik verwachtte. De drone is afgelopen woensdagochtend afgeleverd bij DJI in Barendrecht. Tot nu toe is de status van DJI ongewijzigd en staat nog steeds op te ontvangen. Ik heb een verontruste mail naar DJI gestuurd en kreeg dit antwoord.

Thank you for informing us. 

To set your expectation on the repair process, the estimated time for normal RMAs to be processed at our facility is 1-2 weeks from the date your unit was checked-in. Repair team will be emailed you at several key points of repair, and we’d like to remind you of when that will happen:

· When your RMA is unpacked and checked into our ticket system
· If your RMA has been reviewed and will be a charged repair (ie: not under warranty – you will receive an invoice with this update)
· When your RMA has been repaired, flight tested, and packaged to be picked up by a carrier with a tracking number provided (you will receive a list of repairs done and parts replaced with this update)

We hope to have your product back soon and thank you for your support of DJI.

Best regards,

Ofwel, verwacht niet dat het vlot afgehandeld wordt. Op de verschillende forums lees je vergelijkbare verhalen. Het duurt rustig meer dan een maand! De service van DJI is echt waardeloos en ik ben zeer gefrustreerd geraakt door dit hele gedoe.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.