5 april 2017 om 00:00
iBOOD

Acer Aspire 15,6” Laptop | 8 GB | i5 | 256 GB SSD

Product expert aanwezig

Acer Aspire 15,6” Laptop | i5, 8 GB

Werken, films kijken of zelfs wat licht gamen; deze Acer Aspire doet het moeiteloos.

Specificaties

Merk: Acer
Type: Aspire F5-573G-5492
Garantie: 2 jaar

• i5-processor en 8 GB RAM
  • Razendsnelle 256 GB SSD
  • Met GeForce 940MX videochip

Besturingssysteem: Windows 10 Home

Processor: Intel Core i5-7200U
Architectuur: Intel Kaby Lake
Klokfrequentie: 2,5 GHz
Max. klokfrequentie: 3,1 GHz

Werkgeheugen: 8 GB (DDR4)
Opslag 1: 256 GB SSD
Opslag 2: 1 TB HDD (5400 rpm)

Schermdiagonaal: 15,6”
Schermresolutie: 1920 x 1080 (141 dpi)
Schermverlichting: Direct-LED
Schermcoating: Mat
Beeldverhouding: 16:9

Videokaart: NVIDIA GeForce 940MX

Poorten: HDMI, 2x USB 3.0, 2x USB 3.1 (Type-C, G1, 5 Gb/s), ethernet, multiformat kaartlezer, koptelefooningang
Ethernet: 1 Gbps
Wifi: 802.11a/ac/b/g/n (5 GHz-ondersteuning)
Bluetooth: 4.0

Multitouch-touchpad
Numeriek toetsenblok
QWERTY

Afmetingen: 28.5 x 381.6 x 259 mm
Gewicht: 2.3 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 11:45 tot 22:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Acer-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

5 april 2017 om 20:43
Ijan Gebruiker

Goedenavond,

Is deze het mogelijk om Linux (Mint) op deze laptop te installeren?

Ik zit te denken om de Medion die ik nu zelf (met LM18.1) gebruik, met de ssd van deze Acer tot W10 pc om te bouwen en dan de Acer voor mezelf te gebruiken.

Beantwoorden

5 april 2017 om 22:21
Ijan Gebruiker

Kun je de ssd van deze laptop uitbouwen en dan in een laptop van 7jr oud, weer inbouwen (p2core T4200 2Ghz/nvida geforce 9600m).Gs 512mb).

Dan voor de eerste x opstarten. ..

Dan zal w10 toch gewoon installeren voor de dan geldende hardware ?

De Acer wil ik dan voor mij zelf, met andere software gebruiken.

Met 3 tieners is het zo nu en dan nodig voor (school) projecten, dat er een Windows computer in huis is.

Beantwoorden

5 april 2017 om 23:12
Ijan Gebruiker

Niemand?

Of werkt de W10 ssd alleen maar met de Acer?

Beantwoorden

5 april 2017 om 23:36
HetGezegde Gebruiker

Werkt niet alleen met Acer, maar het heeft geen zin een laptop van 7 jaar van een SSD te voorzien. Althans, je gaat er in dit systeem meer uit halen.

Koop dan liever een kleine SSD (128GB) voor je Linux. Daarnaast heeft Linux moeite met TRIM.

Uiteraard kun je hier elke Linux distro op installeren.

Ik zou dan zelf eerder deze aanschaffen voor jezelf en een SSD voor je tieners kopen voor in de Medion. Geeft ook minder gedoe bij garantiekwesties.

Beantwoorden

5 april 2017 om 23:53
gerritjanh Gebruiker

gaat niet werken, denk ik. Ten eerste moet je 7 jaar oude hardware geschikt zijn voor W10: onwaarschijnlijk.
Bovendien is de Windows-licentie vaak gekoppeld aan specifieke hardware, in dit geval Acer.

Beantwoorden

5 april 2017 om 23:55
Ijan Gebruiker

Hetgezegde Dank je wel

de Medion draait nu ook met ssd naar alle tevredenheid, maar ik heb verder geen Windows meer in huis(licenties) .

Dus ik dacht ik doe mijzelf deze Acer kado en de ssd van de pentium laptop komt dan in de Acer met linux OS(18.2)

De pentium wordt dan hoofdzakelijk gebruikt voor office en internet

Beantwoorden

6 april 2017 om 00:06
Ijan Gebruiker

Gerrit jan ook bedankt

De pentium 2 werkt redelijk goed met w10, ik heb alleen geen licentie, dat dacht ik zo te kunnen oplossen.

Zelf werk ik graag met linux…(.)

ik heb hem besteld!

Ik ga het nog even beter uit zoeken ook het trim ‘gebeuren’

Dank voor jullie info.

Beantwoorden

8 april 2017 om 11:20
EM2410 Gebruiker

Heeft het scherm ook touch?

Beantwoorden

26 april 2017 om 23:30
Ijan Gebruiker

Nee, wel een mooi groot ”en lekker glad” multi Touchpad.

Ik heb hem zo gelaten en hij draait gewoon op w10.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.